gevoeld en getestquote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms)
Dat controleren verschilt per ziekenhuis. In Den Haag controleren ze idd bij 41+3 en soms bij 41+5 nogmaals. In Delft ga je pas bij 41+5 voor het eerst naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:42 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.quote:
oh nee, ik ben de dommiequote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms)
oh, nou ben benieuwd, ik ben met 9wk 5 dagen gesteld en de termijn zei toen eigenlijk 9 wkn 1 dag, maar ze heeft de vorige meting aangehouden, soort van eigen gok van mij zelfsquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?
Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt
ik ook pas 1 keer in mijn levenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:
En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt![]()
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
Wacht maar tot de kinderarts iets bij je kind wil waar jij niet achter staat. Dan merk je ineens dat je heus wel in durft te gaan tegen zo'n adviesquote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft..
Nouja ik heb ook heus de nodige ongein gehad met mijn meiden. Ik ben ook bijna anderhalf jaar afgedropen bij de huisarts steeds "nee mevrouwtje er is neits aan de hand". Tot ik het zat was en zei dat ik toch een kinderarts wilde zien. "ter geruststelling van moeder" schreef ie op het briefje. Fijn. Ik wilde al bijna niet meer gaan. Totdat het dus wél iets was en de kinderarts de huisarts op het matje riep van gohje had veel eerder in moeten sturen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:58 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.
Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste.. Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
Melatonine niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
Dank je!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen
http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
ik wil niks innemen wat ook maar enig risico geeft, maar een nacht van meer dan 4 uur lijkt mij nu ook wel weer eens heel lekker!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
Wat is een diapauze? Ik denk overigens dat ik stiekem een halve week voorloop (twee weekenden positieve ovutest, maar dat tweede weekend was volgens mij door gevoeligheid van andere merk test met ochtendurine. Maar UD is dus op een donderdag vastgesteldquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?
Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus hai
[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2014 06:57:52 ]Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 06:47 schreef Phaidra het volgende:
Chanty
Wij besloten vorige week dat een tweede kindje welkom zou zijn.Dat is nog eens de daad bij het woord voegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus haiGefeliciteerd!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |