abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 23:47:41 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_141183265
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms :D)
gevoeld en getest :P
disclaimer
pi_141183338
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?
Dat controleren verschilt per ziekenhuis. In Den Haag controleren ze idd bij 41+3 en soms bij 41+5 nogmaals. In Delft ga je pas bij 41+5 voor het eerst naar het ziekenhuis.

En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt :)
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
:)
pi_141183353
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gevoeld en getest :P
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 16 juni 2014 @ 23:49:11 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183363
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms :D)
oh nee, ik ben de dommie :') heb me hier nooit zo mee beziggehouden...
dan kan t ook nog een late bevruchting + innesteling zijn van de keer daarvoor en ben ik verder dan ik denk *D heb nl. volgens termijn nu eigenlijk bij 3 wkn+5 positief getest... dus van de keer daarna lijkt me sterk (dan was ik nog niet eens 3 wkn bij de test :P ) Druk zeksleven he?
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?

Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt :X
oh, nou ben benieuwd, ik ben met 9wk 5 dagen gesteld en de termijn zei toen eigenlijk 9 wkn 1 dag, maar ze heeft de vorige meting aangehouden, soort van eigen gok van mij zelfs :@
Kwak
  maandag 16 juni 2014 @ 23:50:44 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_141183448
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
ik ook pas 1 keer in mijn leven :D maar klopt, het kan nog steeds variëren :Y
disclaimer
  maandag 16 juni 2014 @ 23:51:44 #31
344469 Amsel
zonder t
pi_141183506
Ik vind dit echt interessant allemaal :D
pi_141183551
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:

En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt :)
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141183654
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft. :) .
Wacht maar tot de kinderarts iets bij je kind wil waar jij niet achter staat. Dan merk je ineens dat je heus wel in durft te gaan tegen zo'n advies :+

"we kunnen haar ook ter observatie opnemen"
> je bedoelt in jullie huil-dril-programma
"ja zo wordt het genoemd soms he *lachtmetkiespijn"
> yea I'll pass. geen haar op mn hoofd.
"euhm. ok."

:Y)
pi_141183782
Zo herkenbaar! Zodra het om mijn kind gaat ben ik zo assertief....
pi_141183969
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste. ;( . Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141184066
Zo konden ze bij mij als baby ooit geen ader vinden... Na 10x!! Prikken vroeg mijn vader, toen ze zeiden dat er vervanging zou komen, of nu de opperbeul kwam :D
pi_141184116
En dat is een hoop stoere praat hoor, want bij mijn eerste wist ik ook niet wat mijn rechten waren en hoe het allemaal in elkaar stak. Ik weet nog op een bepaald moment dat poppedein zei dat de verloskundige zorg helemaal niet verplicht was dat vond ik toen zo'n :o KLOINK erlebnis. Natuurlijk is het niet verplicht, maar het komt zo euhm over als iets wat je gewoon doet.

Ik vind het jammer dat er zo weinig aandacht is voor de rechten van een zwangere. Je hoeft niets, je moet niets. Klaar. Alleen ja, we zijn er niet zo op ingericht met zn allen.

Die verloskundige zorg is deels opt in en deels opt out. Als je naar de vk gaat dan neem je een totaalpakketje aan zorg af. Daaronder vallen ej bloedonderzoeken, een termijnecho, zwangerschapscontroles, begeleiding bij de bevalling, die geliefde prik in het bovenbeen en weet ik wat niet meer. Wil je bepaalde dingen niet uit dat totaalpakketje, dan moet ej dat zelf expliciet aangeven --> opt out.
De dingen die opt in zjin daar moet eigenlijk voor gecounseld worden zodat ouders daar een afgewogen keuze in kunnen maken, een nekplooimeting, 20 weken echo, maar ook vit. K na de geboorte, hielprikscreening etc. Wil je dat wél, dan moet je dat expliciet aangeven --> opt in.

Er zijn helaas best wel wat praktijken die zélf het idee hebben dat de zorg die zij aanbieden verplicht is en dat ze daar écht niet vanaf kunnen wijken omdat ze dan in overtreding zijn of iets dergelijks. Jammer, ik hoop oprecht dat we daar nog een beetje van los komen, al die protocollen maken het er straks niet duidelijker op.
pi_141184275
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:02:54 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141184297
Off topic, er klopt nu al NIETS meer van mijn voetbalpoule :')
Kwak
pi_141184388
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:58 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste. ;( . Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
Nouja ik heb ook heus de nodige ongein gehad met mijn meiden. Ik ben ook bijna anderhalf jaar afgedropen bij de huisarts steeds "nee mevrouwtje er is neits aan de hand". Tot ik het zat was en zei dat ik toch een kinderarts wilde zien. "ter geruststelling van moeder" schreef ie op het briefje. Fijn. Ik wilde al bijna niet meer gaan. Totdat het dus wél iets was en de kinderarts de huisarts op het matje riep van gohje had veel eerder in moeten sturen.

Zo ga je dan een keertje onderuit door niet naar je moedergevoel te luisteren en leer je uiteindelijk om het wel te doen ;) En als zwangere dus ook. Zo beleef je een keer een bevalling en denk je uiteindelijk dat overkomt me niet nog een keer :(
pi_141184439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen

http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
pi_141184608
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen

http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
S. 2014
J. 2016
pi_141184659
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
pi_141185293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
ik wil niks innemen wat ook maar enig risico geeft, maar een nacht van meer dan 4 uur lijkt mij nu ook wel weer eens heel lekker!
S. 2014
J. 2016
pi_141188507
Nog over die termijnbepaling...
Bij mij kon de gyn het een beetje lastig bepalen en zei ze in eerste instantie 14 oktober.
Toen ik tegen m'n vriend grapte dat we het beter hadden moeten plannen omdat ik nu nog twee dagen moest werken na de zomervakantie stelde ze voor er 12 oktober van te maken. Vond ik wel tof!
Nu kreeg ik al te horen dat ze me sowieso niet te lang overtijd wil laten lopen, dus dan maakt dat ook niet zoveel uit.
Oh en nu past 12 okt ook veel beter bij de metingen ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 05:40:14 #46
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141188629
Goedemorgen. Ik lag alweer vanaf drie uur wakker dus ben maar opgestaan. Teveel in mijn hoofd dus hopen dat ik vanmiddag nog wat kan slapen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?

Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt :X
Wat is een diapauze? Ik denk overigens dat ik stiekem een halve week voorloop (twee weekenden positieve ovutest, maar dat tweede weekend was volgens mij door gevoeligheid van andere merk test met ochtendurine. Maar UD is dus op een donderdag vastgesteld :') ). Maar mijn termijnmeting was al met 8,5 week en die is niet meer aangepast.

Ach ja whatever :+

Ik ga ff kijken wat ik nog wilde zeggen over het andere topic
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:27:08 #47
52229 Chanty
pi_141188690
Vraag aan de dames die eerder een ks hebben gehad. Hoe gaat dat qua slapen want kan me voorstellen dat liggen geen doen is met zo'n wond? iig niet op de buik en op je zij liggen lijkt me ook dat dat trekt aan de wond? Maar ik ben nog steeds een miserabele rugslaper :')

Fee wat een verhaal zeg in dat andere topic, ik moest er gewoon om huilen ;( Ik moet voor mezelf een modus vinden om het te accepteren en ik hoop dat dat al lukt voor de ks zelf en anders hopelijk erna als ik mijn jongetje in mijn armen heb. Maar ik ben wel bang voor het gevoel dat jij omschrijft; dat je het niet zelf gedaan hebt terwijl een ks ook echt geen kattenpis is.

Mignonne, al genoeg gechat met jou hierover, maar je verwoordt het idd heel goed. Stranden met de haven in zicht.

Kwak een gezond kind is voor mij ook het aller belangrijkste, en daarna kom ik. Probleem is alleen dat op dit moment ik een gezond kindje nog in mijn buik draag die zich heerlijk voelt daarbinnen. En ik ben ook nog gezond. Over een week ben ik in ieder geval niet meer gezond dat is zeker. Daarnaast heb ik niet de overtuiging dat een keizersnede het beste is voor moeder en kind. Ik denk dat een natuurlijke bevalling een heel belangrijke bijdrage geeft aan het afsluiten van je zwangerschap, je transformatie naar mama en de ontwikkeling van je kind.

Een vaginale bevalling heeft ontzettend voor voordelen, niet alleen voor de moeder, maar juist ook voor de baby. Er komt een geweld aan stofjes en hormonen vrij, het is beter voor de afweer omdat het kind via de vagina bv al in aanraking komt met allerlei schimmels ed, het ondergaan van weeen is ook voor de baby een overgangsfase, daarbij kiest de baby zelf het moment en niet een of andere dokter die het leuk vindt geweest. Ik zwijg nog even over alle nadelen en risico's voor mij, zowel na de ks als in een volgende zwangerschap.

Het hoeft natuurlijk allemaal niet verkeerd te gaan. Sterker nog: het zal meestal allemaal fantastisch gaan. Maar ik zou er NOOIT voor kunnen kiezen. En dat zorgt er nu dus ook voor dat ik niet achter de keuze sta. Maarja… ergens moet je een grens trekken. Ik kan nog proberen het twee dagen te rekken, maar hoever ga je. Ik moet ook mezelf tijd geven om me met het idee te verenigen. Ik denk dat een spoed ks veel harder op mijn dak komt dus dan heb ik idd liever de optie om een geplande natuurlijke ks te doen.

Dat is dus waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Ik wil zeker geen risico nemen voor mijn kind, maar dat er nu zo hard een deadline staat dat is moeilijk. Denk trouwens dat het niet uitmaakt voor mijn gevoel wanneer die ks gepland wordt, het is meer DAT het gepland wordt. Maar ik heb nog eventjes, wie weet… En hoop dat je er zo onbevangen in kunt blijven staan. Qua bevallen had ik dat ook wel, maar qua ks heeft erover lezen juist ervoor gezorgd dat ik dat absoluut niet wil. Ik denk als je me aan het begin van mijn zwangerschap had gevraagd: als ie in stuit ligt wil je dan een ks, dat ik zonder info te hebben gelezen daar ja op had geantwoord. Maar inmiddels ben ik een aardige studie verder :') Heb ik heel veel mensen hierover gesproken en heb ik op de een of andere manier een oergevoel ontwikkelt van: ik ga dit zelf doen en dat moet ik nu loslaten want misschien ga ik het niet zelf doen. Dat is auw…

Oh en ik weet dat je het niet rot bedoelt en zo vat ik het ook totaal niet op, meer een hart onder de riem O+ Probeer je alleen even mijn denkwijze uit te leggen :P

Nikki erg dat je er nog zo mee zit maar ik kan me je gevoel nu wel heel goed voorstellen :* Hopelijk ga je het binnenkort toch een plek kunnen geven want je hebt het echt zo fantastisch gedaan allemaal!
pi_141188791
Chanty :*

Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus hai :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2014 06:57:52 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:51:42 #49
52229 Chanty
pi_141188812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:47 schreef Phaidra het volgende:
Chanty :*

Wij besloten vorige week dat een tweede kindje welkom zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus hai :W
Dat is nog eens de daad bij het woord voegen _O- Gefeliciteerd!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:56:21 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141188831
Chanty, ik heb de eerste 3 dagen/nachten niet geslapen. Niet van de pijn (want dat had ik nauwelijks, 2x 2 pcm gehad totaal erna), maar door omgwtfbbq er ligt een jongetje naast me! Mijn zoon! Die uit mijn buik kwam! O+
Bovendien heb je ineens verantwoordelijkheden en komt er zoveel op je af dat slapen voor mij iig geen optie was :)
Dus slapen..die eerste week, nee. Daarna prima op m'n zij met wat kussens. Oh en je bed op klossen is héél fijn als je uit bed moet komen. Erin..not so much.
Goed uitademen (niet inhouden) als je opstaat en als je in bed gaat liggen.

Verder :*. Heel je verhaal is herkenbaar en ja het is echt gewoon een klotegevoel omdat het alles is wat je niet wil en had gehoopt voor jou en je baby.

Ik hoop dat je toch wat ontspanning ergens kan vinden en dat je lichaam het dan oppakt. Maar mocht dat niet gebeuren hoop ik dat je de rust kan vinden om alles een plekje te geven :)

Phaidra! Gefeliciteerd :* *O* Dat is lekker snel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')