quote:
Op dinsdag 17 juni 2014 08:10 schreef kwakz0r het volgende:[..]
Je legt het heel goed uit

Misschien is het ook wel dat ik die nadelen en evt. verdriet erover niet zo wil zien omdat ik zelf zo geboren ben.
Maar het hoeft toch helemaal niet dat jouw moeder er verdriet om heeft gehad

Genoeg vrouwen die een ks een opluchting vinden, zeker als er een complicatie is. En waarschijnlijk als ik al weet ik hoe lang bezig ben met bevallen en het echt niet gaat, dat ik dat ook zo zou ervaren. Maar nu heb ik niet eens de kans gehad om het te proberen als het een geplande ks wordt.
Een stuit wordt gezien als een complicatie, maar ik zie het gewoon als: "niet zo handig". Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ik (zolang ik en baby het goed doen) die 42 weken niet vol mag maken bv. Want wat maakt het nou uit of de baby met zijn hoofd naar boven of beneden ligt?

En de uitleg die ik heb gehad, net als waarom ze bepaalde andere dingen niet doen, blijft wat vaag. Dus reken maar dat ik als vrijdag alles weer in orde is, ik weer ga vragen of het echt niet nog even kan wachten

Maar ik merk wel dat ik in dezen moeite heb om echt tegen de arts in te gaan omdat het om mijn kind gaat en ik dat niet op het spel wil zetten en ervan uitgaat dat de arts ook het beste voor mij en mijn kind wil en ik vind dat ze me al tegemoet komen door me langer de kans te geven dan de eigenlijke 41 weken.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2014 08:27 schreef Fee-nix het volgende:Chanty, sorry... ik wilde je niet aan t huilen maken met m'n verhaal

.
Ik snap je echt helemaal. Het is zo'n rot 'keus' ook. Nou je hebt het zelf perfect verwoord, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Oja, behalve: ga alsjeblieft niet denken dat je zelf niet ontspannen genoeg bent oid. Soms komt het over alsof elke bevalling wel vanzelf op gang komt, als je maar ontspannen genoeg bent, maar dat is gewoon niet waar. Daar heb ik na die hypnobirthing cursus wel mee geworsteld, want zoals zij het vertelden, klonk het haast alsof je het helemaal zelf in de hand hebt. Maar de natuur gaat soms ook haar eigen gang...
Loj, graag gedaan. Blij dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten, mijn PM staat altijd open

.
Phaidra wowwwww

. Snelle

. gefeliciteerd!!
Dat geeft niet, ik huil sowieso bij bevallingsverhalen maar ik kan me je frustratie en verdriet gewoon nu al voorstellen. En op zich heb ik me nog niet in het hoofd gehaald dat ik niet genoeg ontspan. Wel heb ik al vaker zitten denken dat ik het misschien zelf tegenhoud omdat ik eigenlijk nog steeds zoooo geniet van zwanger zijn en er nog altijd niet klaar mee ben (ondanks ruk slapen). Eigenlijk wil ik nog helemaal niet dat hij eruit komt, enige reden is dat het moet

En ik heb natuurlijk altijd vastgehouden aan de 20e. Voor mij is dat een soort van D-day geworden, heb nooit waarde gehecht aan die UD. Denk dat ik flink teleurgesteld ben als er die dag niks gebeurt maar ben ook heel blij dat ik die dag nog mag afwachten want hoop dat ik daarna vrede kan sluiten met het idee dat hij niet uit zichzelf komt.
Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan….

Doet dat pijn zo'n katheter
ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng 
? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?
Ggirl

Nou ja, als het gevraagd is uit oprecht medelevend interesse is het wel wat oeps maar toch moest ik lachen.
Blue spannend! Ik hoop voor je dat je lekker weer naar huis mag

LE Dank je wel, ik houd je in gedachten

Soesa wat vliegt de tijd

DND zonder verwachtingen is ergggg lastig als je gedwongen wordt om allerlei keuzes te maken zoals ik in geval van wel of geen stuitbevalling willen. Dan moet je toch echt wat goede info gaan inwinnen en het is niet eens zozeer dat je dan een verwachting krijgt van hoe de bevalling gaat, maar je krijgt wel een beeld van wat je absoluut niet wilt. Daarom heb ik ook gekozen voor vaginaal en geen KS, als dat dan toch niet dreigt te gaan lukken…
En 24 weken jompel en lekker blijven hoor

En ik ben weer wakker na nog 3,5 uur geslapen te hebben gelukkig