abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:29:10 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195726
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Doe eens ff normaal ja.. Stond ik dus net 't bed te verschonen..
Hier 'vroegah' voor de verbouwing iedere maandag, nu is t eens per twee weken!
ik loog over de 2 tot 4 weken :') dat was mijn sociaal wenselijke antwoord.
Kwak
pi_141195771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zolang je ze niet rechtop tegen de muur kunt zetten... :P
:)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:30:30 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_141195774
quote:

[..]

O+
disclaimer
pi_141195789
quote:

[..]

:D

Ik maak ook zelden het bed op :@ Nu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen :)
pi_141195830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik maak ook zelden het bed op :@ Nu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen :)
:D optimist :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:32:36 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_141195854
Mijn man doet meestal het bed. Ik ben echt een kansloze huisvrouw tot en met :') maar het is ook zo'n gedoe, 180x210 en een lits-jumeaux dekbed :') opmaken doen we daarom meestal ff samen :P
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:34:10 #157
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_141195902
Whehehe, jullie zijn grappig.

Ik streef wel naar eens in de 2 weken. Van de kinderen soms vaker en soms langer, hangt er vanaf hoe smerig ze zijn :P.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen: soms is mijn jongste zo verkouden en dan zie je wel van die snotplekken in bed :@ , maar dat ga ik toch echt niet telkens verschonen, hoor. Dan blijf je aan de gang! Dan leg ik er een schone hydrofiel overheen en weg zijn de vlekken :D :6 .
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:35:04 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:32 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man doet meestal het bed. Ik ben echt een kansloze huisvrouw tot en met :') maar het is ook zo'n gedoe, 180x210 en een lits-jumeaux dekbed :') opmaken doen we daarom meestal ff samen :P
wij hebben 140 * 200 :P ik doe de hoekjes waar ik bij kan, en de kussenslopen :P en ik was de lakens en vouw ze soms op :@

ik haat huishouden, ben er niet goed in, vind het vies en stom... vriendje kan t weinig schelen dus die doet veel meer, maar wel wat later dan ik t uit mezelf nodig zou vinden. compromis weetje :7
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:37:12 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_141195987
over het algemeen is de verdeling ongeveer zo:

Man:
- vuilnis
- kattenbakken
- bed verschonen
- Tuin
- handdoeken en theedoeken in de was (of meer: alles wat zonder meer niet verkloot kan worden in de was)
- alle grote lompe klussen momenteel.

Ik:
- koken
- was die verkloot kan worden
- opruimen
- boodschappen in niet zwangere toestand (nu doen we het vaak samen, omdat hij een frisdrankgrootverbruiker is en ik geen tassen van 20 kilo meer wil tillen)
- verfijnde klussen (netjes schilderen, behangen etc)

Samen:
- vaatwasser

ik voel me best wat schuldig soms :')
disclaimer
pi_141196016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
Whehehe, jullie zijn grappig.

Ik streef wel naar eens in de 2 weken. Van de kinderen soms vaker en soms langer, hangt er vanaf hoe smerig ze zijn :P.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen: soms is mijn jongste zo verkouden en dan zie je wel van die snotplekken in bed :@ , maar dat ga ik toch echt niet telkens verschonen, hoor. Dan blijf je aan de gang! Dan leg ik er een schone hydrofiel overheen en weg zijn de vlekken :D :6 .
Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis? :P Ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn, want ik heb niet echt de behoefte om alles in huis ondersteboven te keren :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:38:54 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141196046
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je legt het heel goed uit :Y

Misschien is het ook wel dat ik die nadelen en evt. verdriet erover niet zo wil zien omdat ik zelf zo geboren ben.
Maar het hoeft toch helemaal niet dat jouw moeder er verdriet om heeft gehad :* Genoeg vrouwen die een ks een opluchting vinden, zeker als er een complicatie is. En waarschijnlijk als ik al weet ik hoe lang bezig ben met bevallen en het echt niet gaat, dat ik dat ook zo zou ervaren. Maar nu heb ik niet eens de kans gehad om het te proberen als het een geplande ks wordt.

Een stuit wordt gezien als een complicatie, maar ik zie het gewoon als: "niet zo handig". Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ik (zolang ik en baby het goed doen) die 42 weken niet vol mag maken bv. Want wat maakt het nou uit of de baby met zijn hoofd naar boven of beneden ligt? :? En de uitleg die ik heb gehad, net als waarom ze bepaalde andere dingen niet doen, blijft wat vaag. Dus reken maar dat ik als vrijdag alles weer in orde is, ik weer ga vragen of het echt niet nog even kan wachten :') Maar ik merk wel dat ik in dezen moeite heb om echt tegen de arts in te gaan omdat het om mijn kind gaat en ik dat niet op het spel wil zetten en ervan uitgaat dat de arts ook het beste voor mij en mijn kind wil en ik vind dat ze me al tegemoet komen door me langer de kans te geven dan de eigenlijke 41 weken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:27 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, sorry... ik wilde je niet aan t huilen maken met m'n verhaal :@ .
Ik snap je echt helemaal. Het is zo'n rot 'keus' ook. Nou je hebt het zelf perfect verwoord, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Oja, behalve: ga alsjeblieft niet denken dat je zelf niet ontspannen genoeg bent oid. Soms komt het over alsof elke bevalling wel vanzelf op gang komt, als je maar ontspannen genoeg bent, maar dat is gewoon niet waar. Daar heb ik na die hypnobirthing cursus wel mee geworsteld, want zoals zij het vertelden, klonk het haast alsof je het helemaal zelf in de hand hebt. Maar de natuur gaat soms ook haar eigen gang... :* :*

Loj, graag gedaan. Blij dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten, mijn PM staat altijd open :* .

Phaidra wowwwww *O* *O* *O* . Snelle :D. gefeliciteerd!!
Dat geeft niet, ik huil sowieso bij bevallingsverhalen maar ik kan me je frustratie en verdriet gewoon nu al voorstellen. En op zich heb ik me nog niet in het hoofd gehaald dat ik niet genoeg ontspan. Wel heb ik al vaker zitten denken dat ik het misschien zelf tegenhoud omdat ik eigenlijk nog steeds zoooo geniet van zwanger zijn en er nog altijd niet klaar mee ben (ondanks ruk slapen). Eigenlijk wil ik nog helemaal niet dat hij eruit komt, enige reden is dat het moet :') En ik heb natuurlijk altijd vastgehouden aan de 20e. Voor mij is dat een soort van D-day geworden, heb nooit waarde gehecht aan die UD. Denk dat ik flink teleurgesteld ben als er die dag niks gebeurt maar ben ook heel blij dat ik die dag nog mag afwachten want hoop dat ik daarna vrede kan sluiten met het idee dat hij niet uit zichzelf komt.

Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?

Ggirl :D Nou ja, als het gevraagd is uit oprecht medelevend interesse is het wel wat oeps maar toch moest ik lachen.

Blue spannend! Ik hoop voor je dat je lekker weer naar huis mag :*

LE Dank je wel, ik houd je in gedachten ;)

Soesa wat vliegt de tijd *O*

DND zonder verwachtingen is ergggg lastig als je gedwongen wordt om allerlei keuzes te maken zoals ik in geval van wel of geen stuitbevalling willen. Dan moet je toch echt wat goede info gaan inwinnen en het is niet eens zozeer dat je dan een verwachting krijgt van hoe de bevalling gaat, maar je krijgt wel een beeld van wat je absoluut niet wilt. Daarom heb ik ook gekozen voor vaginaal en geen KS, als dat dan toch niet dreigt te gaan lukken…

En 24 weken jompel en lekker blijven hoor *O* :*

En ik ben weer wakker na nog 3,5 uur geslapen te hebben gelukkig :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:39:12 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_141196053
ik moet er wel bij zeggen dat hij 4 dagen werkt en ik 5, en hij zijn vrije dag sowieso altijd klussend doorbrengt. We hebben nog een klein projectje in de achtertuin staan en ik kan daar nu niets aan bijdragen: K&W / bleiblei en stormqueen zijn nog dapper bezig! (deel 8)
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:42:04 #163
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141196129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
over het algemeen is de verdeling ongeveer zo:

Man:
- vuilnis
- kattenbakken
- bed verschonen
- Tuin
- handdoeken en theedoeken in de was (of meer: alles wat zonder meer niet verkloot kan worden in de was)
- alle grote lompe klussen momenteel.

Ik:
- koken
- was die verkloot kan worden
- opruimen
- boodschappen in niet zwangere toestand (nu doen we het vaak samen, omdat hij een frisdrankgrootverbruiker is en ik geen tassen van 20 kilo meer wil tillen)
- verfijnde klussen (netjes schilderen, behangen etc)

Samen:
- vaatwasser

ik voel me best wat schuldig soms :')
Lijkt op ons!

Ik:
was draaien
boodschappen doen (tegenwoordig samen of bestellen, ik ruim ze op)
kleine klusjes (randjes schilderen)
koken
opruimen

hij:
kattenbak
stofzuigen
afwas
plee
algemeen schoonmaken (keuken, badkamer)

allebei:
douche poetsen (terwijl je douchet)
chloor in de plee
was ophangen
was vouwen

dingen die niet gedaan worden:
ramen zemen
strijken
stoffen :')
dweilen :') (die laatste twee doen we samen als er grote visite komt, van te voren)

Ik schaam me er niet meer voor, het werkt voor ons!
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:44:50 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_141196196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lijkt op ons!

Ik:
was draaien
boodschappen doen (tegenwoordig samen of bestellen, ik ruim ze op)
kleine klusjes (randjes schilderen)
koken
opruimen

hij:
kattenbak
stofzuigen
afwas
plee
algemeen schoonmaken (keuken, badkamer)

allebei:
douche poetsen (terwijl je douchet)
chloor in de plee
was ophangen
was vouwen

dingen die niet gedaan worden:
ramen zemen
strijken
stoffen :')
dweilen :') (die laatste twee doen we samen als er grote visite komt, van te voren)

Ik schaam me er niet meer voor, het werkt voor ons!
oh ja, dingen die de poets doet:

- keuken soppen
- badkamer soppen
- wc
- stoffen en stofzuigen
- dweilen
- ramen lappen

:@
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:45:43 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141196215
ik wil een poets... als we gaan verhuizen eind van het jaar/begin volgend jaar (hoop ik, nog steeds) dan wil ik ook een poets.

O+
Kwak
pi_141196232
Sq jullie topic in k&w kijk ik ook steeds. Mooi hoor.

Chanty ik had vaginale bevalling maar ook katheter en het deed helemaal niet zeer.

Sunshine ik heb niks extra's gedaan voor de kraam, geen nesteldrang wat dat betreft vorige keer, kraam vond het prima (en mijn huis glom na die kraamweek O+ , heeft het sinds die tijd niet meer meegemaakt :D ).
pi_141196233
Bed verschonen :D hier elke week maar ik heb dan ook een man uit het leger O+ die netjes de was opvouwt (tot pakketjes die allemaal even groot zijn en ik niet meer kan zien of het een tshirt of hemdje of langemouw shirt is)

Als man weg is (zoals nu) doe ik alles.
En als hij svonds thuis komt om 18:30 doet hij o.a.
S in bad
Vuilnis in de container
Stofzuigen
Vaatwasser uitruimen
Brood smeren voor ons beide voor de volgende dag
In het weekend: de was, het bed, badkamer en toiletten

En ik doe de rest.
Voornamelijk regeldingen, administratie, alles met peuter
en ik maak elke dag de keuken en huiskamer schoon en netjes.
En de slaapkamers enzo.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:52:25 #168
250838 Fee-nix
pi_141196394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis? :P Ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn, want ik heb niet echt de behoefte om alles in huis ondersteboven te keren :)
Uhmm... mijn huis is op zich wel schoon, hoor :Y . Alleen ben ik geen 'perfecte' huisvrouw. (Wie is dat wel?). Strijken doe ik niet en verwachtte ik dus ook niet van de kraam. Stof afnemen doe ik sporadisch (als het me irriteert), maar dat deed de kraam wel. Stofzuigen doe ik eens in de week (ondanks twee katten...) de kraam wilde liever dat dat elke dag, of tenminste om de dag zou gebeuren... Nou, leef je uit ^O^ :D .
Verder ben ik wel heeeeeel erg opgeruimd. Ik kan absoluut niet tegen troep. Dus of ze overal makkelijk bij kan is geen issue hier ;). En de kraam deed ook elke dag de badkamer en de wc hier en om de dag het bed. (Mijn eerste kraam deed zelfs elke dag het bed!). En als ze weer weg is, normaliseert dat langzaam weer :).

Normaal doe ik zo'n beetje alles in huis, eigenlijk. Stofzuigen, dweilen (heeel soms, als de sokjes van mijn kinderen na een dag spelen in huis zwart zijn, is het weleens tijd :D), wc, badkamer, boven swifferen/zuigen, bedden, was, vaatwasser.
Samen doen we de tuin (onkruid plukken bijv).
Hij doet klussen als: eens in de zoveel tijd de douchecabine van onder tot boven met bleek, frituurpan schoonmaken, ramen lappen (eens per half jaar ofzo :') ). O en hij doet altijd boodschappen. Twee keer per week vanuit zijn werk. Ik mail hem een lijstje en hij doet het _O_ . En met grote klussen, bijv. als de hele keuken weer eens gedaan moet worden, helpt hij ook.
En nu tijdens de zwangerschap doet hij wel meer. Vaak neemt hij nu ook het stofzuigen voor z'n rekening.
pi_141196408
Phaidra wat gaaf. Ik ben superblij voor je *O*
pi_141196469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:
Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X

Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')?

En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?
Je zult echt geen 6 weken aan bed gekluisterd zijn. Ik was welgeteld 1 dag aan mijn bed gekluisterd, beide keren. Niet dat ik daarna meteen de marathon rende, maar ik kon wel even in een stoel gaan zitten, zelf naar de wc gaan, zelf douchen, etc.

En eenmaal thuis gaat het iedere dag zoveel beter. M. is na 5 weken weer gaan werken, en toen kon ik sowieso alles weer.

Katheter kun je laten plaatsen nadat de ruggenprik zit, voel je er niks van (ik vind dat idee namelijk ook doodeng! Daarom gevraagd of ze eerst de ruggenprik wilden zetten en dan pas de katheter). Voel je er niks van. Ook niet van het eruit halen. Sowieso is het maar een paar cm voor 'ie al in je blaas zit (vond ik zelf een heel geruststellende gedachte, ik dacht namelijk dat er bij wijze van spreken meters slang door je heen liepen :+[/sub]

Ik was alleen naakt tijdens de operatie. Daarna gewoon aangekleed. Je ook met een katheter gewoon een onderbroek en alles aan.
pi_141196492
Phaidra!!!! :o

Gefeliciteerd *O*
pi_141196573
Phaidra wauw! :o Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:00:19 #173
250838 Fee-nix
pi_141196627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:

Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?

Ik hoop dat je voorspellende gaven hebt, wbt de 20e!

Zes weken aan bed is het echt niet, hoor! O, ik ben langzaam, zie ik... Wat Coco ook zegt :Y .

Katheter doet geen pijn. Eerste keer was het bij mij zonder verdoving (voor het plaatsen van de ruggeprik), tweede keer met. Maar zelfs zonder verdoving voelde ik er amper iets van. Vond het idee ook eng! O en van de ruggeprik heb ik beide keren ook praktisch niet gevoeld! Ik had daar zulke horrorverhalen over gelezen, maar bij mij klopte dat dus voor geen meter. (Scheelt geloof ik ook als je slank bent van jezelf. Dan kunnen ze zonder moeite de goede plek localiseren).

Geen idee wat ik aan had na de eerste keer :D. Tweede keer heb ik geloof ik tot de avond op zo'n celstof matje gelegen met een blote onderkant, maar dat was omdat ik zelf geen zin had in alle 'moeite' die het zou kosten om een onderbroek aan getrokken te krijgen :') . Maar de rest van de tijd had ik idd een nachtjapon (zelf meegenomen) aan en zo'n celstof onderbroekje met kraamverband. (Dat hebben ze daar)
Verder is het handig om slippers mee te hebben, voor de tripjes naar de wc en voor tijdens het douchen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:04:28 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141196758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Teehee! :+

Ik zorg wel dat ik 2 x per dag alles opruim wat in het zicht ligt en ik stofzuig nagenoeg iedere dag. Heb nu zo'n stoomreiniger voor de vloer ( O+ ) en dat gaat supersnel en vind ik ook nog wel leuk om te doen. Doekje door de keuken en de wc lukt ook nog wel om de dag. Maar de grote dingen zoals de was (ik strijk wel veel) doe ik maar 1-2 x per week. En dan baal ik weer dat ik de stapel zo groot heb laten worden :+ Boven poetsen doe ik ook te weinig. 't is gewoon best lastig bij te houden allemaal met een baby/dreumes. Maar t lukt nog wel om het niet te laten versloffen.

SQ, las ik nou dat jouw baarmoeder ook alleen de hoogte in groeit ipv naar opzij? Bij mij bleek dat bij de laatste controle ook zo te zijn en dat verklaart de benauwdheid. Heb jij daar ook zoveel last van?

Chanty ik hoop voor je dat de bevalling zich spontaan aan gaat dienen, en zo niet dat je een mooie natuurlijke keizersnede tegemoet gaat :)
pi_141196850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:00 schreef Fee-nix het volgende:
zo'n celstof onderbroekje
Ik hield/houd van die onderbroekjes O+

Oh, en wat je zei over de ruggenprik: ik heb al alle keren ook praktisch niks van gevoeld. Ja, je voelt de prik, maar echt 'pijn' kan ik het niet noemen. Vond het zoooo enorm meevallen ook :Y

Edit: over de infusen kan ik weinig zeggen verder (ik bedoel dat het voor mij heel normaal is, dus die 'angst' deel ik niet). Wat ik wel kan zeggen: ik krijg er heel vaak een gezet ivm bepaalde medicatie, en waarschijnlijk is het ook vooral het idee bij jou, maar je voelt er echt niet zo heel veel van. Je kleine teen tegen de tafelpoot stoten is tig veel erger! Of op je tong bijten. Of je vinger tussen de deur/la krijgen. Allemaal veel erger. Het naaldje is ook maar heel dun.

Je kunt die angst vooraf ook bespreekbaar maken he? Als het echt een geplande ks wordt, dan krijg je sowieso een gesprek met anesthesist, die kan je wellicht ook wat meer geruststellen over dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')