abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:35:04 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141033204
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_141033798
Mijnes eet ook geen vlees of vis (nouja, ze weet nog niet van het bestaan af :+ ) en ik vind heel veel van die valess/nepvleesdingen niet te eten.

Wat ze wel lekker vindt is pittige gekruide tofu en groenteballetjes van de AH, en de paprikarondos enzo ook van AH. Dat is qua voedingsstoffen wel iets wat je goed ipv vlees/vis kan doen, maar wel gewoon op groente/kaasbasis en geen pseudovlees.

Verder ben ik van mening dat vlees en vis sowieso niet elke dag hoeven en zo'n vervanger doen we ook niet elke dag. Nootjes enzo zijn natuurlijk supergoed maar dat doen we hier ook voorlopig nog niet.
pi_141033900
Luc is echt gek op vlees. Hij eet altijd eerst zijn vlees op en daarna pas de rest :D
Vis lust hij ook wel. Hij krijgt niet elke dag vis of vlees.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141033903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:50 schreef Olf het volgende:
Mijnes eet ook geen vlees of vis (nouja, ze weet nog niet van het bestaan af :+ ) en ik vind heel veel van die valess/nepvleesdingen niet te eten.

Wat ze wel lekker vindt is pittige gekruide tofu en groenteballetjes van de AH, en de paprikarondos enzo ook van AH. Dat is qua voedingsstoffen wel iets wat je goed ipv vlees/vis kan doen, maar wel gewoon op groente/kaasbasis en geen pseudovlees.

Verder ben ik van mening dat vlees en vis sowieso niet elke dag hoeven en zo'n vervanger doen we ook niet elke dag.
Nootjes enzo zijn natuurlijk supergoed maar dat doen we hier ook voorlopig nog niet.
Eens. Wij vinden het echt een luxe. (Misschien ook omdat we het bij de echte slager/visboer halen, de prijzen die je daar aftikt maken ook wel dat je je heel decadent voelt :+ ) Vlees/vis bij het eten is hier geen must in ieder geval :)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:56:38 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141034085
Hier alleen vlees/vis als het door het Olvarit potje zit :'). Voor de rest zitten we dus nog in de gepureerde aardappel met doperwten/bonen/bieten/wortel/broccoli/bloemkool-fase.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141036780
Gaan er van hier nog mensen naar de Ouders Natuurlijk beurs morgen? :)
pi_141036790
LE, L trekt ook heel duidelijk naar mannen. Laatst waren we bijv op visite en gingen de mannen even naar de schuur. Dan weet hij niet hoe snel hij er achteraan moet.

Hij noemde net in het winkelcentrum weer alle mannen papa, zucht. O.a. een hele oude man met spierwit haar. Wel knap dat hij ziet dat het mannen of vrouwen zijn (soms moet ik zelf 2x kijken :P )

Tofu kan ik ook wel eens proberen! Vlees is hier ook geen favoriet... Moet ik eerst eens opzoeken hoe je dat klaarmaakt
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:05:50 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141036906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:02 schreef L-E het volgende:
:Y
pi_141037212
quote:
:N
Andere plannen *O*
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:18:49 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141037316
Nope. Mag 3-4 dgn niks meer doen dan een kopje thee voor mezelf halen. Vwel plezier alvast voor wie wel gaat :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141037560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef vencodark het volgende:
@Sparkling: briljante foto!
En was er nog wat op het papier gekomen? :P

Btw, bij meer mensen die een jaar na de bevalling pas uitdijen?
Mijn buik en die 'band' er omheen zijn laatste 3 maanden ineens flink meer geworden. Ik lijk wel weer 4 mnd zwanger ofzo. -O-
:W
pi_141037620
Rosalie had vorige maand een fase met papa! pappaaaá! pá-pá! (op alle manieren dus).
Nu is ze verkouden en roept de hele dag mmmàmmaàà. Op zo'n heel zielig ikbenverkoudenendaaromduszielig-toontje.
Loop ik naar de winkels dan gebeurt er dus dit:
R: mmmammma
ik: ja?
R: mmmamma
R: mmmammma
enz enz :')

Over vis/vlees: wij hebben het wel iedere dag op tafel. Maar vooral voor ons en als de kinderen ook willen, dan kan dat. We bieden het aan en dat wat ze eten is prima. Zo niet, ook prima. Ik heb liever dat ze smakelijk groente eten en geen vlees, dan andersom.
Maar ze bepalen dit zelf. De ene keer eten ze meer van het één, de andere keer meer van het ander ^O^
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:40:32 #13
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141037936
quote:
Wij!

Misschien kunnen we een mini-meet doen met Kyara <3
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:47:00 #14
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141038127
Wij eten geen vlees en vis, en ook geen supermarktvervangdingen. Ik ben van mening dat als we gevarieerd bio eten, dat we van alles voldoende binnenkrijgen. Soms maken we dus wel eens kikkererwten falafel balletjes of burgers, voor de lekker. Ze krijgt hier overigens wel noten en zaden en bessen e.d. En ook zuivel. Ei eten wij zelf redelijk veel, maar lust ze niet heel erg, alhoewel ze laatst een keertje het eigeel wel wilde :) We eten trouwens ook zo min mogelijk soja(producten) en doordeweeks ook geen granen (tarwe-producten vooral, we eten wel eens wat haver of spelt in de zelfgebakken koekjes). In het weekend wel een boulette van de ambachtelijke bakker hier tegenover <3

Maar wij zijn dus wel hele erge geitenwollensokken die nooit boodschappen doen bij de gewone supermarkt en alles zelf maken en zo :@ :D
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:52:37 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141038313
Okey, als ik jullie zo hoor hoef ik dus eigenlijk niet echt een vervanging voor het niet gegeten vlees te hebben ^O^ gaan we lekker zo door.

Ik ben trouwens incognito morgen: zonder kinderen.
pi_141038481
Ik ben te herkennen aan het drietal knappe mannen dat voortdurend aan mijn voeten ligt O+
pi_141040166
Mineola, wij moesten gewoon werken gister en heb er ook geen vrij voor genomen :@. Hij weet toch nog niet zo wat jarig zijn precies is en nu kon hij op het KDV uitdelen en zijn feestje vieren. Toen hij thuis kwam, stond zijn cadeautje klaar en aten we pannenkoeken :9. Morgen vieren we zijn verjaardag! Vanavond taart versieren *O*

Helaas valt dat samen met de ON-beurs, dus die sla ik over.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:48:37 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141040241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:57 schreef L-E het volgende:
Ik ben te herkennen aan het drietal knappe mannen dat voortdurend aan mijn voeten ligt O+
Jij gaat weinig van de beurs zien dus :D
pi_141046354
Phaidra mooie foto's in het bv topic O+

Gulara ik had het stukje van jouw nachten gemist. Nadat ik las dat robot zijn derde woord was, was ik zo verliefd dat ik niks meer registreerde O+
Maar :* voor de nachten

Spark die foto met het vingerverven O+

Goitske wat ben jij goed voorbereid met vingerverven. Leuke foto's O+
En hij zag er nog heel netjes uit

Kyara, how rude dat niemand reageerde op D :( :*
Leuk even 1 op 1 tijd met J. O+

XM hoe gaat het met jou. Waarom ben je geopereerd? :*
Ik vind de stats echt heel mooi. En ik geloof echt niet dat het gewicht heel anders had geweest als ze wel had gepoept en niet de pap had gehad. Jouw meisje doet het gewoon keurig :*
En laat het CB kletsen. Die denken dat alle kindjes hetzelfde zijn (niet alle cb's denken dat, maar die van jou helaas wel)

Fijn dat Femke wat opgeknapt is Shandaly *O*

Kiddyboo. Pas toen ik,het plaatje zag wist ik wat het was. Maar zo eentje moet ik er ook Riley snapt open beker ook nog niet. Mijn kind faalt :D. Niet echt hoor. Ze is helemaal O+

Ela. Wat een geweldige ideeën heb jij voor het eten. Ik wil bijna Riley uit bed halen en die dingen (behalve de aardbeien en rozijntjes, want die blieft mevrouw niet) op een bord te doen O+

Qua eten ziet het schema van Riley er zo uit (vandaag)
- Fles pap
- toen zag ze een mandarijn op de tafel en die wilde ze nog hebben. Dus geschild en gesneden voor haar
- op de markt een stukje lekkerbek en knijpfruit
- lunch half broodje pindakaas (eigenlijk was alleen maar de pindakaas er af gelikt en hooguit een of twee hapjes van het brood genomen)
- mandarijn
- mandarijn (ze had tot vier uur geslapen en tijdens het eten maken had ze al honger)
- Lasagne en toetje
- flesje koemelk

Op mijn iPad kan ik een gesloten topic niet quoten. Dus dan maar creatief quoten
{QUOTE: Op 13 juni 2014 om 13:54 schreef Gulara het volgende:}
"Ik zie em al helemaal zitten als 18 jarige, flink aangeschoten om 4:35 in de snackbar. Dat al z'n matties dan een frikandel speciaal bestellen en hij een potje Olvarit uit z'n binnenzak tovert{EINDE QUOTE}
Haha. Ik zie het echt helemaal voor me. Ik ben zo blij dat ik net mij thee had neer gezet

Kyara. Fijn dat D. weer een beetje is opgeknapt. Jammer dat het ijs geen succes was. Softijs is zo leuk om aan een dreumes te geven
En vlees is ze dol op. Zodra ze vlees ziet hoeft ze haar groente niet meer. Dus hier eerst groente en dan vlees
Is dit trouwens niet het derde topic dat jij sluit en opent? :D

Riley is ook erg geïnteresseerd in mannen. Standaard vind ze elke man leuk. Bij vrouwen is ze wat milder met haar lachjes :D

Ouders natuurlijk beurs lijkt me wel erg leuk. Maar het is best wel ver. Kan je ook erheen gaan als je nog geen kaartje hebt?

Riley is op dit moment heel plakkerig overdag. Ik volg haar daar maar in. Ze heeft het gewoon nodig. Ze is gewoon zo gezellig en leuk. O+
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:08:34 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141049020
XM, ik sluit me aan bij de tip: sausjes!! E is dol op kaas, dus laatst had ik wat geitenkaas verkruimeld door macaroni en doperwtjes. Nou het was niet aan te slepen! :Y) Oh en ook pasta met tomatensaus is Heul Lekker.

Vandaag had ik blokjes aardappel en blokjes biet, met mayonaise en een beetje azijn en dille. Als zoete koek! :9

Daar staat tegenover dat ze ineens geen banaan meer blieft :{w :? En dat ik vanochtend bijna boos werd omdat ze zo recalcitrant aan t ontbijt was en alles met zeer uitdagende blik tussen de tafel en de stoel smeerde of op de grond gooide :X
Ik had gelukkig net op tijd door dat ze eigenlijk nog heel moe was, en heb dr toen maar op schoot genomen, en toen was t goed *;
pi_141062584
Ow is dol op vlees, maar eigenlijk is eten gewoon altijd goed. Mijn kleine vreetzak.
En hier drinken we melk uit de fles en water uit een rietjesbeker.
Oh en hij heeft een speen (probeer t af te bouwen, maar dat is nog niet zo makkelijk :') )

Phaidra, beter laat dan nooit: gefeliciteerd!

:* voor de zieke dreumesen!

Hier trouwens ook niet naar de beurs, we zijn druk aan t klussen!

Hebben jullie nog een tip voor een klaarwakkere dreumes 's nachts? Hij is nu al 3 nachten op een rij klaar wakker tussen 12 en 5. Ik ben nu maar met hem beneden gaan zitten, want m'n schoonouders logeren hier ook nog.
Maar wil Ow niet laten spelen, dus hij ligt in m'n armen te kletsen, spartelen, huilen en te spelen.
Ik ben verder qua slaapgebrek wel wat gewend, maar wordt er niet heel vrolijk van om alleen te slapen tussen 5 en 7 ;)
Oh en ook nog :* voor de slechte nachten van Gulara!

[ Bericht 29% gewijzigd door Loj op 14-06-2014 03:27:21 ]
  zaterdag 14 juni 2014 @ 03:27:46 #22
381212 Gulara
From the future
pi_141062765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef Loj het volgende:
Ow is dol op vlees, maar eigenlijk is eten gewoon altijd goed. Mijn kleine vreetzak.

Hier trouwens ook niet naar de beurs, we zijn druk aan t klussen!

Hebben jullie nog een tip voor een klaarwakkere dreumes 's nachts? Hij is nu al 3 nachten op een rij klaar wakker tussen 12 en 5. Ik ben nu maar met hem beneden gaan zitten, want m'n schoonouders logeren hier ook nog.
Maar wil Ow niet laten spelen, dus hij ligt in m'n armen te kletsen, spartelen, huilen en te spelen.
Ik ben verder qua slaapgebrek wel wat gewend, maar wordt er niet heel vrolijk van om alleen te slapen tussen 5 en 7 ;)
Pfff, ellendig joh. Slaapt ie overdag nog heel veel, anders trekt ie dat toch niet.

Aan de ene kan denk ik ga er gewoon in mee, het gaat vast wel weer over.
Maar misschien gaat het sneller als je hem inderdaad aanleert dat er 's nachts niet gespeeld wordt.
Ik probeer het 's nachts altijd zo comfortabel mogelijk voor mezelf te houden trouwens. 8-)

En veeeel vroeger naar bed. Gewoon hup om 21:00 naar bed. Scheelt je toch al drie uur slaap.

Succes ermee. :*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 03:33:17 #23
381212 Gulara
From the future
pi_141062810
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef Loj het volgende:

Haha nou de twijfelachtige eer van Koningin der Slechte Nachten behoort nog steeds aan jou toe hoor.
Dan mogen wij niet klagen.

Maar wel bedankt. Gedeelde smart en zo.
pi_141062896
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:33 schreef Gulara het volgende:

[..]

Haha nou de twijfelachtige eer van Koningin der Slechte Nachten behoort nog steeds aan jou toe hoor.
Dan mogen wij niet klagen.

Maar wel bedankt. Gedeelde smart en zo.
Nou ik vind dat jij ook mag "klagen" hoor.. Al vind ik eigenlijk altijd als ik jouw verhaaltjes lees dat je helemaal niet klaagt! :*

En idd, ik ga er ook maar een soort van in mee, ben alleen bang dat hij straks alleen nog maar wilt spelen 's nachts.
Overdag slaapt hij heel netjes 1x 2,5 uur (van half 1 tot 3).... Wie had dat ooit gedacht :D

En om 9 uur naar bed deed ik idd, maar lukt nu niet meer... Iets met zwangerschapshormonen denk ik ;)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 04:06:19 #25
381212 Gulara
From the future
pi_141063032
2,5 uur is wel lekker, maar je zou toch denken dat ie hartstikke moe is? :?

Balen dat slapen niet meer lukt. Ga je 's middags nog wel afentoe even meeslapen?
pi_141063616
Loj wat een lange nachten. En ik vind dat jij eigenlijk ook niet klaagt :*
Helaas geen tips. :*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:03:36 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141064231
Ik heb ook geen tips Loj... Hier gezegend met een slaapkop die over het algemeen k.o. is tussen 20-07 :@.

Mevrouw heeft wel iets nieuws ontdekt. Niets leuker dan plassen tijdens het verschonen }:| :').
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:09:41 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141064280
Loj, wat vervelend. M heeft ook een periode gehad maar dat was wat vroeger in de nacht. Wij hebben M uiteindelijk wel laten spelen. Niet echt actief meegedaan en hem ook in zijn slaapzak gelaten maar hier hielp het het beste om mee te gaan in wat hij wilde. Toen was de fase ook redelijk snel voorbij.

Het hing hier ook samen met slaapjes en prikkels overdag.
pi_141064996
Oei Loj das niet fijn :* wel fijn van het slaapje overdag! Ga je dan wel even plat?

Gisteren heeft L een beetje met ons meegegeten. Pasta met champignons en courgette. Hij vond het lekker! Daarna nog een kwart Olvarit potje om m goed te vullen :+
Maar net een poepluier from hell :X zuur, vuurrode billen, moord en brand. Zijn kies komt door dus nu twijfel ik waar het van komt. Hoop niet van het eten :'(
pi_141065039
Omen, je kunt ook aan de deur een kaartje kopen, als je toch nog besluit te gaan :)

Gulara en Loj, hier ook al een paar dagen/weken mot met slapen, vooral 's avonds. De ervaring is hier dat het meestal iets heel tijdelijks is en wij doen dan net als Gulara, vooral zo comfortabel mogelijk voor onszelf houden. Gisterennacht lukte het slapen ook niet, toen heeft ze gewoon een hele berg aan de borst gelegen in bed. Afgelopen nacht sliep ze wel weer (met gewoon de gebruikelijke drinksessies). Hier hangt het nu enorm samen met het loslopen. En met woordjes oefenen. Duidelijk te herkennen.

En wat kyara zegt, we laten haar hier ook wel spelen, maar met haar zak aan. Ik heb ook het idee dat ze dan weer eerder naar bed wil. Maar hier is dat dus 's avonds, tot een uur of 12. Voordeel is wel dat ze ook uitslaapt dan en ik dus ook, tot een uur of 10.
pi_141065114
Ons popje is ziek en niet bij mij ;( We brachten haar gisteren naar opa en oma die met de familie in een grote boerderij zitten omdat we nog moeten klussen. We twijfelen nog of ze de waterpokken heeft, dus het zal wel niet, maar gisteren voelde het vreselijk verkeerd om haar daar achter te laten. Net werden we door schoonmam gebeld dat ze de hele nacht geen oog dicht hebben gedaan en dat ze nu steeds heel erg moet huilen en hangerig en ziekig is ;( Ik voel me nu zo schuldig dat we haar daar hebben gelaten ;( Snel maar weer ophalen en lekker knuffelen O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:39:43 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141066408
Ahw Spirit... ;(

Fieder, dat klinkt toch echt als tandjespoep! En je hebt niks geks gegeten toch?
Ik kneep m deze week wel een beetje toen E op dr eerste kinderfeestje patat en frikandel kreeg :') (van mij hoor, ik was erbij en vond t voor een keer wel kunnen) Maar geen last gehad! Ze vond t ook niet echt lekker trouwens, en vast wel zout dus 's nachts twee keer uitgebreid gedronken :Y)

Loj, als Ow graag wil spelen, dan zou ik dat toch lekker laten doen hoor. Wie weet is ie dan inderdaad wel weer eerder moe dan in jouw armen. En kun je zelf ook comfortabel liggen/zitten.

Ik denk er trouwens over om hier in de woonkamer hippiematrasjes ( ;) ) neer te leggen als leeshoekje voor E O+ lijkt me zo gezellig!
pi_141068207
Ik heb twee van die matrasjes van 15,- 19,95 van de Ikea liggen LB, er wordt op gesprongen, gespeeld, in gerold, onder verstopt, op gepuzzeld maar nooit op gelezen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:50 schreef Olf het volgende:
Nootjes enzo zijn natuurlijk supergoed maar dat doen we hier ook voorlopig nog niet.
Ik maak regelmatig notenburgertjes voor Otje, vind ze superlekker. Fijngemalen nootjes, brookruimels, eitje, beetje water ewvnttk.
pi_141068442
Spirit :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef Loj het volgende:

Hier hebben we ook zo'n fase gehad, tussen twee en vijf, dat dan weer wel, maar die was gelukkig snel weer over. Geen tips, ging eigenlijk vanzelf. Al viel ik wel regelmatig om 19u naast haar in slaap. :') Het komt echt ooit goed :*
pi_141069756
Tnx voor de reacties, ik ga er aankomende nacht dan toch maar eens in mee en hem even laten spelen.
Doen jullie dat dan ook echt beneden of in de slaapkamer?

Ja een leeshoekje in de woonkamer! Ik wil dat ook gaan creëeren voor hem. Ik heb straks alle ruimte ervoor dus :D

Spirit :*

Vind het ook als tandjespoep klinken Fieder! Gisteren heeft m'n schoonmoeder het toegestaan dat een klein meisje Ow een pakje Wickie gaf.... En vandaag in de supermarkt riep hij bij de pakjes al die die... Grrr :')
(Ow drinkt normaal alleen water en melk)
pi_141073860
Mn arme meisje is echt ziek ;( Flinke koorts, wil amper eten maar gelukkig wel veel roosvicee drinken en de hele tijd tegen mama aanhangen O+ We hebben net een stukje Frozen gekekenen ze ging bij een liedje meezingen, zo lief!! O+ Ze ligt nu lekker weer in bed. Maar wat ze nou heeft...???
Sarcasme. Herken het.
pi_141074887
Spirit hier gaat overal de 6e ziekte rond, ieg beterschap :*
pi_141075919
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:21 schreef Logician2.0 het volgende:
Spirit hier gaat overal de 6e ziekte rond, ieg beterschap :*
Zat ik ook aan te denken, maar dan zou de uitslag na de koorts moeten komen lees ik. Hier werd ze woensdag wakker met een stuk of 10 felrode bultjes in het gezicht en op de oren. Er kwamen er niet echt meer bij, maar ze zijn wek groter/heftiger geworden de afgelopen dagen. Pas sinds vandaag heeft ze flinke koorts (had geen thermometer voor pcm, maar twee uur na pcm zat ze op 38.2).
Sarcasme. Herken het.
pi_141078025
;( zieltje
pi_141079225
Fieder. Klinkt inderdaad als tandjespoep. Zielig :*

Spirit wat sneu dat ze ziek was tijdens het logeren. Snap dat je dan niet lekker weggaat. Beterschap voor jouw meisje :*

Loj. Grappig dat Ow de Wicky zo lekker vond. :D

Ik ben vandaag toch niet naar de Ouders natuurlijk beurs gegaan. Ik vond het toch iets te ver om alleen te gaan met een dreumes die het niet meer leuk vind in de auto.
Maar vandaag een wifi camera gekocht. Ben ik superblij mee
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:49:34 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141081619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:12 schreef Loj het volgende:
Tnx voor de reacties, ik ga er aankomende nacht dan toch maar eens in mee en hem even laten spelen.
Doen jullie dat dan ook echt beneden of in de slaapkamer?
Wij nemen ze eigenlijk altijd mee naar beneden. Maar dat ik ook omdat we -meestal onterecht- bang zijn dat de andere kinderen wakker worden. En dat is voor ons ook wat relaxter.

Beterschap Spirit! Klinkt heel sneu :*

Tof Omen, jammer dat je er niet was maar begrijp het wel. Ik vond het weer een supertoffe beurs.
pi_141082537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
Mn arme meisje is echt ziek ;( Flinke koorts, wil amper eten maar gelukkig wel veel roosvicee drinken en de hele tijd tegen mama aanhangen O+ We hebben net een stukje Frozen gekekenen ze ging bij een liedje meezingen, zo lief!! O+ Ze ligt nu lekker weer in bed. Maar wat ze nou heeft...???
Ach sneutje :* Beterschap.

En Frozen. Dat eerste stukje, dat de prinsesjes spelen in het paleis? Dat zijn mijn meisjes O+
Echt één brok herkenning. We hebben de film een keer gekeken toen ze logeren waren en ik zat echt met een brok in mijn keel.
Het leek wel of de film over mijn tweetal ging O+
pi_141084633
Ik vond Frozen ook zo geweldig O+ ik loop nog steeds hele dagen met die liedjes in mijn hoofd ;)

Die beurs klonk echt supergezellig, waar was ie eigenlijk? Niet dat ik vandaag had kunnen gaan, want ik ben jarig en had mijn ouders over de vloer. En mijn schoonzusje kwam ook onverwacht toch nog langs, dus het was erg gezellig. Wel net zo vermoeiend als zo'n beurs denk ik ;)

Femke is nu echt weer beter. Ze eet en drinkt weer normaal, ik heb m'n vuilnisbakje terug O+ En slapen gaat ook weer normaal, niet zo extreem veel meer. Alleen zelf spelen wil nog niet zo, ze wil continu door iemand (bij voorkeur mij) beziggehouden worden. Nu was dat vandaag met opa en oma en d'r tante niet zo'n probleem, maar ik hoop wel dat ze ook daarin zichzelf weer een beetje terugvindt.

Beterschap Spirit. Wat naar om dan ook niet bij je kindje te zijn dan :*

Omen, wat bedoel je met een wifi camera? Wij hebben een 'gewone' digitale spiegelreflex, met zo'n Eye-Fi kaartje erin, waardoor de gemaakte foto's ook automatisch geupload worden naar onze computer. Is een wificamera net zoiets?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:02:27 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141084913
Gefeliciteerd shandaly! *O* Fijn dat je meisje vandaag weer beter was! Dan vier je je verjaardag wel een stuk gezelliger!

En Spirit, wat naar he, als er helemaal geen pit in zit ineens -O- Ongeacht wat het is; sterkte! :*

Ik ben een taart aan het bakken voor vaderdag, met mijn nieuwe mixer-op-standaard _O_ Wát een goeie tool zeg O+
pi_141085457
lady: ben benieuwd hoe de taart wordt of het ook luchtiger woedt met zo'n mixer!
Spirit; beterschap!jan, Teun en ik zijn vandaag bij opa en oma geweest om het defilé te kijken zij wonen op de route planning was op het einde te kijken ivm Jan zijn slaapje nou na een uur stond hij te springen in bed dankzij overvliegende vliegtuigen, muziekkorpsen etc dus de kleren maar weer aan en hop de flat uit en bij de weg straan kijken!
Hij heeft bijna 2 uur lang bijna continu op een dranghek gezeten en het enige wat we hoorden was Oh oooooh mooi' paardje, auto en tuutaa en mee swingen op de muziek vcan de muziekkorpsen, zwaaien naar iedereen etc kortom die was dood moe! Nog even naar buiten later met opa en oma ze hadden de driewieler met duwstang uit de schuur gevist nou dat was helkemnaal geweldig hij wou bijna niet naar huis!
pi_141085588
Ohja en opa blij gemaakt met het Vaderdag cadeautje hij vond het geweldig!
pi_141087331
Kyara hoe was de beurs?

Shandaly wifi camera is inderdaad zoiets. Ik ben er erg blij mee.

LB aan het bakken :Y)

Goitske. Klinkt als een gezellige dag

En ik wil Frozen zien nu :D
pi_141087445
Frozen is leuk, maar wel een hoog musicalgehalte wmb

Omen, jammer! De beurs was leuk, helaas heb ik geen een fokker gespot. Kleuter heeft Kyara gezien, dat dan weer wel :D

Spirit, beterschap! Zieke kindjes doen een moederhart geen goed ;(
pi_141087797
Kun je mijn kindjes zien Omen :D

Shandaly gefeliciteerd!!

Hier staat ook een appeltaart af te koelen :9 morgen vieren mijn vriend En ik samen onze verjaardag. Mijn moeder maakt nog monchoutaart :9~

Oh en mag ik heel even heel arrogant voor mezelf jubelen? Want ik voel me zo ontzettend veel beter dan een half jaar terug! Ik ben nu 's avonds bezig met van alles en nog wat en heb mijn verplichte studie ook opgepakt. Een half jaar terug zat ik 's avonds futloos op de bank naar tv te staren en me af te vragen hoe het ineens 3 uur later kan zijn.
Jeah me! *O*
pi_141087927
Oh Shandaly, gefeliciteerd nog! *O*

Dat klinkt goed Danic, fijn dat het zo snel weer goed gaat :)
pi_141087962
Danic wat goed *O*
Ik ben helemaal blij voor je O+ :*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:50:50 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141087978
Ik ben gespot door kleuter :D *O* O+
Alleen was kleuter vermomd als (wat later bleek, ik zit nog in de Bob de Bouwer fase) Optimus Prime...

Ik heb Burdie, Marjolijntje en Ela gespot.

Beurs was tof. Hangt altijd zo'n leuk en gezellig sfeertje. Maar wel weinig gekocht :@ :D
  zaterdag 14 juni 2014 @ 22:51:22 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141088022
Super Danic! *O*

En Shandaly, ook nog even hier gefeliciteerd! :*
pi_141088215
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:50 schreef L-E het volgende:
Oh Shandaly, gefeliciteerd nog! *O*

Dat klinkt goed Danic, fijn dat het zo snel weer goed gaat :)
Soms vind ik het ook weer bijna beangstigend hoor. Als ik me indenk hoe jouw traject bijvoorbeeld loopt en hoor Hoe dat meestal gaat, dan vind ik het ook wonderbaarlijk Hoe snel het weer goed gaat.
Soms vraag ik me af of dat dan wel klopt? Of dat er nog ergens een addertje onder het gras zit?
pi_141088377
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:54 schreef danic het volgende:

[..]

Soms vind ik het ook weer bijna beangstigend hoor. Als ik me indenk hoe jouw traject bijvoorbeeld loopt en hoor Hoe dat meestal gaat, dan vind ik het ook wonderbaarlijk Hoe snel het weer goed gaat.
Soms vraag ik me af of dat dan wel klopt? Of dat er nog ergens een addertje onder het gras zit?
Ieder zijn eigen proces he :) Ik mag toch hopen dat mijn situatie niet de graadmeter is, dus zet jouw traject daar maar niet tegenover ;) Je hebt er hard voor gewerkt, dus geniet maar dat het nu weer zo goed gaat. Als er een addertje is, dat meldt dat zich wel tzt, denk ik dan.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:00:26 #56
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141088675
Ik heb echt superduper veel fokkers gezien :D

Ik vond het een hele leuke beurs :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141088799
Daar heb je gelijk in.

Maar ik hoor ook van collega's de verbaasde reacties "go, das ook snel gegaan".
En ze bedoelen dat vast positief, maar mijn onzekere ik hoort daar doorheen dat ze misschien denken dat ik een aansteller ben of overdrijf :')

Ik sta een stuk zekerder in mijn schoenen en heb echt veel geleerd het afgelopen half jaar waardoor ik ook voor mezelf opkom nu, maar soms hè. .. 8)7
pi_141088805
Ik vond het ook heel leuk. Het was voor mij wel iets te druk, in die zin vond ik het ook wel zwaar en confronterend ofzo, maar er hing een fijne sfeer. Veel dragende papa's gezien O+
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:07:30 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141089089
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:00 schreef Moppert het volgende:
Ik heb echt superduper veel fokkers gezien :D

Ik vond het een hele leuke beurs :Y
Oh ja, jou heb ik ook nog gezien :D
Meerdere keren zelfs O+
pi_141089828
Waarom spotten jullie elkaar alleen? Geen tijd voor een praatje, of zeg ik nu iets heel doms :? :@

Dank voor het meeleven O+ Ze ging moeizaam naar bed, maar ligt nu wel heerlijk te snurken. Hopelijk blijft dat de rest van de nacht zo :Z Ik gok trouwens toch op zesde ziekte. We zullen het merken.
Sarcasme. Herken het.
pi_141089892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:02 schreef danic het volgende:
Daar heb je gelijk in.

Maar ik hoor ook van collega's de verbaasde reacties "go, das ook snel gegaan".
En ze bedoelen dat vast positief, maar mijn onzekere ik hoort daar doorheen dat ze misschien denken dat ik een aansteller ben of overdrijf :')

Ik sta een stuk zekerder in mijn schoenen en heb echt veel geleerd het afgelopen half jaar waardoor ik ook voor mezelf opkom nu, maar soms hè. .. 8)7
Goed van je! En ja ze bedoelen het positief alleen je onzekere ik vindt het heerlijk om je dwars te zitten en dat twijfel gevoel te geve! Gaat nooit weg een onzekere ik je leert er wel beter mee leven maar komt soms genadeloos weer terug

[ Bericht 6% gewijzigd door Goitske op 14-06-2014 23:33:16 ]
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:28:36 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141090103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:21 schreef Spirit82 het volgende:
Waarom spotten jullie elkaar alleen? Geen tijd voor een praatje, of zeg ik nu iets heel doms :? :@

Dank voor het meeleven O+ Ze ging moeizaam naar bed, maar ligt nu wel heerlijk te snurken. Hopelijk blijft dat de rest van de nacht zo :Z Ik gok trouwens toch op zesde ziekte. We zullen het merken.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

Ik heb wel gekletst hoor :Y maar was ook met een vriendin daar dus dan kun je ook geen uren kletsen ;)
pi_141090124
Aaaaah heb ruzie met mijn tablet vanavond! Hij doet alles wat niet moet....
pi_141090260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Kun je mijn kindjes zien Omen :D

Shandaly gefeliciteerd!!

Hier staat ook een appeltaart af te koelen :9 morgen vieren mijn vriend En ik samen onze verjaardag. Mijn moeder maakt nog monchoutaart :9~

Oh en mag ik heel even heel arrogant voor mezelf jubelen? Want ik voel me zo ontzettend veel beter dan een half jaar terug! Ik ben nu 's avonds bezig met van alles en nog wat en heb mijn verplichte studie ook opgepakt. Een half jaar terug zat ik 's avonds futloos op de bank naar tv te staren en me af te vragen hoe het ineens 3 uur later kan zijn.
Jeah me! *O*
*O* *O* Fijn om te horen danic! :*
Veel plezier morgen!
  zondag 15 juni 2014 @ 07:28:27 #65
429426 Droppies1012
Dochter en een zoon
pi_141101262
Shandaly nog van harte gefeliciteerd! *O* Wat fijn dat het met je kleine weer helemaal goed gaat

Danic fijn dag vandaag! Bewaar je een stukje appeltaart? :D Fijn dat je je zoveel beter voelt nu *O*
pi_141101592
Danic, wat fijn dat het nu zoveel beter gaat *O* Fijne dag vandaag!

Femke weer beter *O*. Dat moeite hebben om jezelf te vermaken na ziek zijn herken ik helemaal! Duurde bij mijnes best lang ook, week of 2 voordat het weer helemaal bij het oude was -O-.

De beurs klinkt gezellig! Ik las dat er ook een wintereditie komt.

Het verjaardagsfeestje was erg geslaagd! Veel cadeautjes op wielen (tractors, graafmachines, brandweerauto) die erg in de smaak vielen :D. Lekker buiten gespeeld met andere kindjes en bergen zand door het huis verspreid :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141102050
Gefeliciteerd aan alle jarigen *O*
Beterschap voor de zieke kindjes :*
Fijn dat het geslaagd was Phaidra ! ^O^
Hier vieren we vandaag Moederdag :P
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zondag 15 juni 2014 @ 10:58:53 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141102932
Origineel KZ :D
Heb je ontbijt op bed gekregen?

E's vader was erg blij met dr vingerverfklodders ;) En is nu weer in bed gaan liggen dus de taart komt straks pas...
  zondag 15 juni 2014 @ 11:01:04 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141102960
Hier heeft papa een top vaderdagscadeau gekregen met 3 uitslapende kinderen tot 09.45.
pi_141103005
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:01 schreef Kyara het volgende:
Hier heeft papa een top vaderdagscadeau gekregen met 3 uitslapende kinderen tot 09.45.
Wow O+

Hier was het 7:30 ofzo, dat vind ik ook wel fijn hoor :)

KZ, wat origineel :D
  zondag 15 juni 2014 @ 11:12:46 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141103161
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:01 schreef Kyara het volgende:
_O_

Na dagen van ca 7:00 was het hier weer als vanouds 5:45 :') maar wel in 1 ruk vanaf 19:45 dus geen klagen hier!
En ook een enorm stinkende poepluier en een kind dat om 8:45 alweer zat te gapen, dus ik denk zomaar dat er wel eens een nieuwe lading kiezen aan kan komen -O-
  zondag 15 juni 2014 @ 11:16:53 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141103252
Shandaly nog van harte! En fijn vh herstel van je dame idd :Y

Phaidra, klinkt als een goede dag!

Noor is echt een enorme slaper de laatste dagen en als ze wakker is, is ze veel chaggo. Ze was er iets na 7:30 uit vanochtend en om 10:00 lag ze er alweer in en was gelijk weer diep weg. Iets na twaalven halen we haar er weer uit en dan verwacht ik dat ze er rond 15u weer in ligt... Ze heeft echt veel slaapbehoefte. Combinatie met het dreinen denk ik... Een sprong. Of iig een faaaaaaase :').
  zondag 15 juni 2014 @ 11:20:51 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141103326
Hier dus ook zo XM, ze leek helemaal over te zijn naar 1 middagslaap; ik hield haar dan makkelijk wakker tot een uur of 12, maar de laatste dagen is het om 10 uur al wel weer zo'n beetje bekeken :?

Maar ze 'clustert' wat dat betreft echt in de ochtend; ze wordt wakker, drinkt dan 2 borsten leeg, ontbijt met soms een banaan én een dubbele boterham ( :o ), gaat vrij snel alweer slapen; en daarna eet ze meestal niet zoveel meer tot het avondeten, en een middagslaap slaat ze ook vaak over.
  zondag 15 juni 2014 @ 11:34:49 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141103654
Oh een dubbele boterham kan ik me niet meer heugen helaas.. Maar ze had vanochtend wel haar hele bak pap op van 180/6, Bambix en driekwart banaan *O*.

En gisteren hadden we een restje pastasalade als lunch en toen kwam ze bietsen O+.

Wel vreemd, bij (8> wilde ze geen pap meer, maar toen ik het even ging geven, ging het kommetje dus leeg :?.

Ik kan alleen nog niet op de eetkamerstoel zitten :') :X dus het was staand eten geven :').
pi_141104070
Dat herken ik hier ook allemaal wel. Inclusief het vroeg wakker worden (07.30 is hier vroeg) en dan om 10.00 alweer liggen. Ipv slapen tot 08.30 en dan wakker zijn tot 12.00 en dan met 1 slaapje kunnen.

Een dubbele boterham heeft ze nog nooit gegeten.
En Rosalie eet alleen haar toetje als ik het geef *) papa geeft het minder lekker denk ik.
pi_141104580
Ik snap mijn kind niet :') Om 7:45 haalde ik een supervrolijk kind zonder koorts uit bed. Er lijkt nu geen vuiltje meer aan de lucht te zijn :? Ik laat het denk ik maar gewoon los. Net nu ik de afspraken met twee zwangere vriendinnen volgende week voor alle zekerheid heb afgezegd. Najaar meer tijd voor de verhuizing!
Sarcasme. Herken het.
pi_141107195
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ik snap mijn kind niet :')
Troost je, dat gaat nog heeeeeeul vaak voor komen de komende jaren :')

Zo, net weer een shitload aan foto's besteld. Lag behoorlijk achter. Laatste bestelde foto's dateren van 27 december 2013. En met een fotograaf in huis weet je het dan wel :')
  zondag 15 juni 2014 @ 13:55:05 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141107780
Foto's bestellen :X
Ik moet ook nog gaan inplakken voor 3 kinderen :')
Hier ook > 2000 foto's per maand dus uitzoeken zal ook even tijd kosten vrees ik....

[ Bericht 15% gewijzigd door Kyara op 15-06-2014 14:06:49 ]
pi_141107919
Foto's :X
pi_141108132
Ik verplaats foto's naar mapjes op de pc en naar de externe harddisk. Verder ben ik niet gekomen sinds.. euh.. sept 2013 2012 dus (moeilijk he, rekenen) :X :')

Slaapkopjes hier zeg! Mijnes sliep wel in 1 ruk tot 5.15, maar toen was het ook over. Beetje zijn nieuwe ritme sinds een paar weken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 15-06-2014 15:04:31 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141108610
Ik maak per jaar 1 foto album bij de HEMA zodat het een beetje bij blijft kost wel in 1x veel geld maar dan hoef ik tenminste niet in te plakken heb nu tm april klaar staan
pi_141109783
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Kyara het volgende:
Foto's bestellen :X
Ik moet ook nog gaan inplakken voor 3 kinderen :')
Hier ook > 2000 foto's per maand dus uitzoeken zal ook even tijd kosten vrees ik....
Ja ik heb er pas 1 dus ik vrees met grote vrezen hoe het dadelijk is met 2 kids :D
Laat staan als je er 3 hebt :D

Ik moet wel zeggen, het wordt allemaal al wat minder :') . Eerst echt elke dag bij wijze van 30 foto's waarvan ik er dan een paar selecteerde voor het album. Nu zitten er soms zelfs dagen bij dat ik helemaal niks heb :o

Maar het blijft wel leuk om die veranderingen en ontwikkelingen op deze manier te volgen O+ . In een paar maanden tijd zie je dat snoetje gewoon ZO veranderen O+
  zondag 15 juni 2014 @ 14:58:27 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141109844
Oh, hier wordt het alleen maar meer :@

Komt ook omdat het moeilijk is om vast te leggen omdat ze niet stil willen zitten. En als je ze samen op de foto wil zetten heb je ook tig foto's nodig om er 1 leuke uit te krijgen :D

En die meiden zijn ook ontzettend schattig samen :@
  zondag 15 juni 2014 @ 15:29:29 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141110882
Oh ik voel me echt een slechte moeder :o. Gaan hier echt regelmatig meerdere dagen voorbij zonder foto's te maken hoor :@. Misschien wel weken... Albums hebben we ook niet.
  zondag 15 juni 2014 @ 16:10:17 #85
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141112340
XM, hier ook vaak meerdere dagen zonder foto's :D (Ik zou er wel wat meer kunnen maken, de laatste tijd schiet ( :') ) het er een beetje bij in of zo :@ )
Ik wilde trouwens nog even reageren op Noor die op het aankleedkussen plast: Gebruik van maken! Super hip dat ze dus echt al herkent hoe en wanneer ze kan en moet plassen :o Zet een potje op de commode en zet haar daarop zodra je d'r luier uitdoet, wie weet plast ze gewoon wel op het potje dan :o En anders is het in ieder geval echt al een mega stap in het aanvoelen van het plassen, heel handig voor als jullie over een poosje met het potje willen gaan proberen!
pi_141112404
Xm een voordeel foto's bepalen niet hoe goed of slecht je bent ik heb nu verlof dus tijd straks veel minder als ik weer aan het werk ben! In de winter kom je thuis is het al donker, kinderen moe eten en naar bed ja dan maak ik ook weinig fotos
  zondag 15 juni 2014 @ 16:12:24 #87
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141112416
Shandaly, nog gefeliciteerd! As we speak zingt hier buiten iemand 'in de gloria', dus toch nog een beetje echt ;)

De beurs vonden wij erg leuk ook!

En dubbele boterhammen :o :o :o Wij hadden vandaag ook een broodje en ze heeft er 5 kleine hapjes van op, dat is al echt een unicum voor hier :D Ze vindt boter wel heel lekker en jam en hagelslagjes ook <3 die eet ze liever los van het broodje ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 16:25:27 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141112942
Oh gelukkig ik ben niet de enige :').

Het plassen op het aankleedkussen is sinds ik het postte niet meer gebeurd... Maar een potje halen is wel een idee. Hebben we nog niet. Nog erg ver van ons bed show eigenlijk!
pi_141114004
Vandaag weer even met de jongens naar het spoortje geweest om de stoomtrein te bekijken. Op dit spoor rijd alleen de stoomtrein en een goederentrein gewone treinen niet. Jan kon alleen maar oooh roepen! En zwaaien naar alle passagiers :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141118934
Danic, niet twijfelen hoor. Hartstikke fijn dat het vrij snel is gegaan dat het beter met je gaat. En volgens mij blijft een beetje onzekerheid altijd. Al volg je 350 cursussen :*

In november is er weer zo'n ouders natuurlijk beurs. Daar wil ik heen gaan gewoon. Lijkt me echt een leuke beurs

Goiske is de ruzie met je tablet al over? Ik ga nooit slapen voordat ik het uitgepraat heb met mijn iPad :D

Phaidra fijn dat het feestje geslaagd was. Doe je nog een spam? :D

kleinzusje fijne Moederdag dan :D

Hier ook een dreumes die meestal even na zevenen wakker wordt en dan uiterlijk 10 uur (soms zelfs veel eerder) naar bed gaat. Meestal slaapt ze weer twee keer per dag. Maar vandaag maar een keer. Ze was wel heel vrolijk O+

Foto's. Ik moet ze ook nog allemaal bestellen. Vanaf haar geboorte. En eigenlijk van 2012 ook nog :@
Ik maak best wel veel foto's, maar niet elke dag. Vooral maandag tm donderdag niet.

Goitske wat een mooie foto's

Hier een hele gezellige middag. Twee neefjes waren de hele middag bij ons en we hebben een supermiddag gehad. Afgesloten met de Mac.

pi_141123238
Omen: nee ik heb nog steeds ruzie, hij gedraagt zich iets beter... Hij en ik loggen nooit op 1 lijn... Ik wil er ook een toetsenbord bij misschien spdat dat beter werkt! Stom ding.....
Gisteren heb ik heel veel foto's gemaakt van het defilé! De stoomtrein is ook ideaal Jan wordt daar zo blij van
Lieve foto's heb je vanmiddag gemaakt!
  zondag 15 juni 2014 @ 20:51:20 #92
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141124047
Ben ik een hele post aan het typen, is alles weg 8)7 .

:* voor alle slechte nachten van de dreumesjes

Beterschap Spirit :* .

De 6de ziekte is hier ook al de revue gepasseerd, eerst een paar dagen hele hoge koorts en toen dat over was een dag of wat uitslag en rode bulten.
Anders eens langs de ha gaan Spirit?

Een dag te laat maar alsnog van harte met je verjaardag Shandaly!

Wat een mooie, lieve foto's van Goitske em Omen *;

Wat het fijn dat het zo goed gaat Danic.

Hier vandaag een trapklimmende dreumes *O* .

Is het dom dat ik al had verwacht dat D met 14 maanden nu al wel baba zou gebruiken voor papa en mama? Komt nog wel weet ik, maar het duurt zo laaaaang.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141126249
aaaaarchhh, fotoboeken. Ik ga steeds huilen als ik de eerste maanden wil ordenen :'( :@
Dan weer uren alles bekijken en weg inspiratie............
Misschien dat ik met haar 2e verjaardag begin. :D

Twee ( 2 !!!!!) wat gaat het snelllllllllllll. Ik ben nu de eerste toch ? Na Phaidra ?
Het lijkt hier nu wel het babytopic. Althans , het lijkt op de laatste maand voor mij in het babytopic.
Mn dreumes wordt een peuter. Ja echt.
poepen op het potje, praten in kleine zinnetjes, bevelen geven :D "mama, aan, kopen" "eten, liggen, slapen, zitten.....". Nee/ja/nee/ja/nee/ja............ Heel knuffelig en "mee" roepen in combinatie met "zelf doen" , lange haartjes, staartjes, slapen op peutermatrasjes, nah ja enz enz....

Grote mooie meid O+

Echt ! het eten komt goed, het praten komt goed, het slapen komt goed............... elk kindje op zn eigen tijd, ze zijn allemaal anders.
pi_141126410
Wanneer is jouw kleine een peuter kleinzusje?
pi_141126521
mandy, hij focust zich blijkbaar nog even op andere dingen. Zoals trapklimmen ;)
pi_141126724
Naast de mooie foto's van Omen en Goitske ook even showen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:25 schreef Omentielvo het volgende:
Wanneer is jouw kleine een peuter kleinzusje?
19 juli O+

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 15-06-2014 22:15:28 ]
pi_141126899
Oh. Wat zit ze te genieten O+
En dat is al snel :o
pi_141127299
Snel ja :D
  zondag 15 juni 2014 @ 22:02:40 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141129013
Ohhhhhh KZ echt, jouw meisje is echt een voorbeeld voor de mijne hoop ik!! O+ Die eerste foto met de pop op de fiets! O+!

Oh ik voelde me vanavond echt even zo'n waardeloze kutmoeder :'( Ik had E op schoot op een klapstoeltje op een grasveld, en wilde haar op de grond zetten terwijl ik opstond. Verloor mijn evenwicht en ik liet E los!!! :o Ze ging headfirst op de grond met dr voorhoofd tegen de stoel van een vriendin ;( gelukkig was ze al dicht bij de grond maar t ging zoooo stom! En ik liet dr los ;( 8)7

Ze moest héél hard huilen, en ik ook, dus we hebben echt even in een hoekje bij staan komen :{
En daarna was alles gelukkig weer goed en hadden we een gezellige avond O+
  zondag 15 juni 2014 @ 22:05:20 #100
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141129181
Je bent echt geen kutmoeder LB, maar een hele lieve moeder voor E!

Maar wat schrikken idd, gelukkig is alles in orde met E. Ben je al een beetje van de schrik bekomen?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:08:21 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141129437
Jahoor! Ze heeft een rode bult op dr voorhoofd maar verder niks, ook weer gewoon vrolijk enzo, inclusief tongzoenen :9

En ik weet dat t niks zegt, maar voelde me toen even zoooooo schuldig :X
pi_141129616
LB dat is schrikken inderdaad. Maar je bent echt geen kutmoeder. E. heeft het super getroffen met jou als mama :*
pi_141130017
Misschien was ze nog wel rotter terecht gekomen als je haar wel had vastgehouden. Kan gebeuren ! gelukkig gaat het goed. Voorbeeld ? Ja ? Wat lief ! Ze lijken ook wel een beetje op elkaar he. O+
pi_141132020
LB rot is dat he :{
Ik heb ook weleens domme dingen gedaan bij Djen en dan voel je je zooooo schuldig :{ ... kun je idd echt een potje mee gaan zitten brullen. Ongelukjes zitten in een klein hoekje meid .. doe je niks aan :*

Als voorbeeld wat er bij ons onlangs nog gebeurd is:
- Autogordel aan in autostoeltje. Djen had geen romper aan want veel te warm. Alleen shirtje + broekje. Klikt manlief autogordel dicht.. zit haar buikvelletje ertussen :{ ... krijsen :o |:(
- Djen klimt op zo'n ouderwetse houten glijbaan.. ze had een kort broekje aan want warm. Legt haar beentjes op die gloeiend hete glijbaan om te glijden.. ging dus niet. Wel mooi verbrand |:( |:( .. gelijk gekoeld natuurlijk.
Maar wat kun je je soms stom voelen dan |:(
  zondag 15 juni 2014 @ 23:25:49 #105
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141134608
Och LB :*

KZ, ik kan me er echt nog zo niets bij voorstellen wat je vertelt! Dat dat hier wellicht over minder dan een jaar ook zo zal zijn :o

Twinkle, dat zijn ook van die stomme ongelukjes :*

Zo heb ik zelf vroeger eens m'n kinvelletje tussen de rits van een jas gekregen, m'n moeder heeft gehuild toen! Ik was nog geen 1, maar kan het me zelf dus wel echt nog herinneren :o :D Ik heb d'r best lang een beetje een trauma van gehad, eigenlijk doe ik nog steeds heel voorzichtig als ik een hoge rits heb zelfs ;) (Haha, dit klinkt helemaal niet bemoedigend zo, maar ik bedoelde meer dat dat echt van die nasty ongelukjes zijn die bijna overal wel een keer gebeuren :'( )
pi_141135527
Oja, rits dicht en borstvel ertussen heb ik hier ook al voor elkaar gekregen :') :@ Of van die dingen waarvan je van tevoren gewoon WEET dat het fout zal gaan, en dan toch proberen, of je ziet het aankomen en dan toch te laat zijn (vingers tussen lades/deuren bijvoorbeeld)...
Sarcasme. Herken het.
pi_141135779
Ik vind het achteraf bezien eigenlijk best een wonder dat mn kind nog helemaal heel is eigenlijk :@
Sarcasme. Herken het.
pi_141141443
Spirit :D
Dat idee heb ik ook soms.

Even een vraagje. Riley eet gewoon goed, maar ze lust niet veel soorten fruit (ze lust banaan, peer, appel en mandarijn) Zijn er manieren om haar te leren ook ander fruit te leren eten. Gisteren had ik meloen op haar bordje met mandarijn gedaan en die meloen werd netjes weggelegd (lees op grond gegooid :D )
pi_141142046
Blijven aanbieden Omen? En hier helpt zelf hapjes nemen goed om de interesse te wekken ( hoewel het ook voor komt dat ze ons dan alle "vieze" dingen gaat voeren). Onbekende dingen eet Isa ook niet snel, dus vaak proppen we heel snel iets naar binnen zodat ze proeft dat het echt wel lekker is. Als ze dat eenmaal door heeft, eet ze het zelf ook. Blauwe besjes bijvoorbeeld laatst!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 16 juni 2014 @ 08:30:50 #110
381212 Gulara
From the future
pi_141142104
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 06:22 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit :D
Dat idee heb ik ook soms.

Even een vraagje. Riley eet gewoon goed, maar ze lust niet veel soorten fruit (ze lust banaan, peer, appel en mandarijn) Zijn er manieren om haar te leren ook ander fruit te leren eten. Gisteren had ik meloen op haar bordje met mandarijn gedaan en die meloen werd netjes weggelegd (lees op grond gegooid :D )
Zorg dat het goed rijp is. Zacht fruit is zoeter en slikt makkelijker weg.
  maandag 16 juni 2014 @ 08:31:56 #111
381212 Gulara
From the future
pi_141142111
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:25 schreef elamanilo het volgende:
Ik heb d'r best lang een beetje een trauma van gehad, eigenlijk doe ik nog steeds heel voorzichtig als ik een hoge rits heb zelfs ;) (Haha, dit klinkt helemaal niet bemoedigend zo, maar ik bedoelde meer dat dat echt van die nasty ongelukjes zijn die bijna overal wel een keer gebeuren :'( )
_O- :D
  maandag 16 juni 2014 @ 08:38:33 #112
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141142170
Oh, wat een schrik hè LB! Wij (nou, E eigenlijk ;)) heeft de laatste dagen veeeeel ongelukjes gehad. Ze klimt ineens overal op, probeert alles uit en is gewoon net zo klunzig als haar moeder :@. Ze ziet er nu ook niet uit, bult op haar hoofd, schaafwondje op haar arm, blauwe plek en 2 schaafwonden op de rechterknie en 1 grote schaafwond op de linkerknie, schaafwond op haar voetje :o! Ik durf haar bijna niet naar het kdv te brengen morgen (dit is allemaal in onze vakantie gebeurd :'))
pi_141142222
Ik was bang dat het cb zou denken dat ik dr zou mishandelen. Ik heb dus ook een klimgeit en ze zit onder de blauwe plekken en krassen op dr benen :')
De oudste ging echt niet over steen kruipen want au maar Fee maakt het geen moer uit als ze maar komt waar ze wil.

Gister bij mn schoonouders klom ze op de glijbaan (aan de onderkant) en liet zich zo vallen. Wat een pret had ze onze waaghals.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141142590
Zie je wel!! Een wonder dat ze nog, sort of, heel zijn :D
Sarcasme. Herken het.
pi_141143487
Ow zit ook onder de blauwe plekken en schrammen. En nu ook nog onder de muggenbulten! Charmant :')

Gisteravond een mooi verhaal. Ow lag te slapen en ik hoor op de babyfoon dat z'n kastdeur telkens een stukje opengaat en dam weer dichtvalt.
Ik toch maar eens kijken, was de kat in de kast gekropen :')
En Ow maar doorslapen! :D
  maandag 16 juni 2014 @ 10:47:18 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141144378
Oeh, spooky Loj :o :D

Hihi, die waaghalzen en klimgeitjes O+
Hier is klimmen ook een grote hit, maar dat gaat eigenlijk tot nu toe wel heel netjes. Ze kan bijv. heel goed zelf op de bank én ook er vanaf!

Omen, ik sluit me aan bij blijven aanbieden en dan zelf ook (eerst) hapjes nemen, van hetzelfde bord en dezelfde fruitjes. Gezellig samen eten dus! Dat helpt hier altijd heel goed. Of soms prik ik het bijv op een vorkje, en dan vindt ze het ook weer heel interessant en proeft ze eerder. Of ik prik een heel klein stukje op een vorkje en voer dat eerst aan haar, zodat ze de smaak proeft die dan hopelijk naar meer smaakt ;) Van het fruit vormpjes maken, zoals van meloen kun je heel goed kleine balletjes maken. En dan samen met ander fruit een gezichtje op het bord maken bijv.
pi_141144845
Och LB :*

Loj, wat een spooky kat! (ik zou me meteen afvragen of de geest van mijn dode moeder weer bezig is, maar het kan dus ook 'gewoon' een kat zijn :') )

Omen, misschien wat exotischere soorten fruit aanbieden, of heb je dat al geprobeerd?

Nu ga ik even mijn jongste zoon opvreten, hij vraagt er om! O+
pi_141145302
Omen, druifjes zijn hier een grote hit. En een monkeyplattern is ook echt een succes.
Is een schaal met verschillende hapjes neerzetten op een salontafel. Ze kunnen dan de hele middag door pakken als ze trek hebben. Rosalie pakt meestal iets, loopt dan weg om te spelen, maar zodra haar mond leeg is (of haar handje, want ze heeft graag reserve-eten mee voor onderweg :D) komt ze alweer terug om iets nieuws te halen.
En mijn grote eet ook gelijk lekker mee.

LadyBlack :* wat kan je jezelf dan schuldig voelen hè. Maar je beweegt in een reflex en wat net al werd gezegd, als je haar had vastgehouden waren jullie misschien wel slechter terecht gekomen. Je had ook op haar kunnen vallen bijvoorbeeld.
Maar nog een dikke :* voor de schrik en op haar bult.

De eerste keer dat eva een blauwe plek of een schaafwondje had piepte ik nog "mijn kind is stuk :{ ", maar nu is het zo gewoon. Mijn kinderen hebben gewoon altijd blauwe knieën en schenen.
Eva omdat ze een beetje onhandig is vaak en die maakt van het kleinste losse velletje al een oorlogswond, maar Rosalie omdat het nou eenmaal niet anders is. Beetje zoals F van Tally.

En ook een stukje ervarend leren soms. Het is al een paar keer voorgekomen dat eva op de schommel zat en Rosalie omver kegelde. Dan kijken ze allebei niet uit. Maar we leggen dan aan Eva uit dat Rosalie nog klein is en dat nog niet helemaal snapt. Maar dat blijft nog niet helemaal hangen bij Eva. Logisch, ze is net 3.
Totdat ons buurjongetje van 7 bij ons speelde, op de schommel zat en Eva zo hard omver kegelde dat ze een meter verder deels in haar waterplay viel. Best scherpe randjes dus dat deed zeer.
Maar sindsdien kijkt ze wel beter uit als zij op de schommel zit.
Harde les, ik weet het. En als ik de botsing met het buurjongetje had kunnen voorkomen had ik het echt gedaan. Maar het gebeurt nou eenmaal.
pi_141148135
Hier ook veel blauwe plekken en schaafwondjes. Erg ondernemend dametje, dus vandaar. Maar wat ben ik soms blij dat ik op dat moment niet naar het CB hoeft :D

Loj, zo geweldig hoe die kleintjes overal doorheen kunnen slapen vaak O+

L-E O+

Danic dat moet een schrik geweest zijn toen je Eva zo zag ‘ vliegen’ en niks anders kon doen dan toekijken :*

Dank voor de tips. Wat ik nu doe is haar zelf laten pakken (ook van mijn bord). Maar als zij een aardbei in haar mond doet, spuugt ze hem meteen weer uit. Meloen legt ze zonder te proeven weg. En kersen krijgen dezelfde behandeling als aardbeien :D
Maar ik blijf gewoon aanbieden. Alleen met aardbeien en kersen kan je van die erge vlekken krijgen. Dus die mag ze alleen als ze een slabbetje omheeft :D
pi_141148272
Ik krijg daar soms best wel eens een heel naar gevoel bij. Als Lars weer eens thuiskomt met geschaafde knieën ofzo, en dat ik dan denk "het zal de laatste keer niet zijn... oh hemel, het zal de laatste keer niet zijn, wat ga je allemaal toch nog mee moeten maken... " :'(
pi_141148273
Misschien vindt ze het gewoon echt niet lekker? Ik ben zo blij dat Isa dat echt heel duidelijk aangeeft, bloemkool bijvoorbeeld is standaard huilen, want honger, maar bah! Laatst had ik een bord voor haar gemaakt met gekookte aardappel, snijboontjes en een paar stukjes hamburger. Toen ik haar aardappel wilde geven, deed ze haar mond stijd dicht, draaide haar hoofd weg en wees naar de snijboontjes "Die!" O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141148465
Mooi hè Spirit. Rosalie schudt nu ook nee. En ze is dan heel stellig. En dan met van die twinkeltjes in haar ogen.

Omen, eva eet wat dat betreft ook niet heel gevarieerd fruit:appel, druiven, peer en soms mandarijn.
Banaan lust ze niet (ik heb volgens mij echt het enige kind op de wereld dat geen banaan lust), bij aardbei staat ze iedere keer weer te springen, neemt een hap en beseft dan dat ze het niet lekker vindt, mango, meloen en kersen idem. Kiwi lustte ze wel, maar tegenwoordig ook niet meer.
Tja dan niet hoor. Ze eet fruit alleen iets minder gevarieerd.
Rosalie eet wel alles.
pi_141148678
Zo doet Riley het dus ook Danic. Ze houdt haar mond stijf dicht. Als ze het zelf pakt (wat ze soms doet, want het ziet er leuk uit ofzo) spuugt ze het meteen weer uit. Ze lust het waarschijnlijk gewoon echt niet :D

Shandaly herkenbaar hoor. :*
pi_141148694
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien vindt ze het gewoon echt niet lekker? Ik ben zo blij dat Isa dat echt heel duidelijk aangeeft, bloemkool bijvoorbeeld is standaard huilen, want honger, maar bah! Laatst had ik een bord voor haar gemaakt met gekookte aardappel, snijboontjes en een paar stukjes hamburger. Toen ik haar aardappel wilde geven, deed ze haar mond stijd dicht, draaide haar hoofd weg en wees naar de snijboontjes "Die!" O+ O+
Fee duwt het weg en roept: NEE!

Al wijst ze maar weinig af :') We zijn er nu achter dat ze geen kwarktaart lust :P voor de rest kan ik me niet bedenken wat ze vies vind. Ze is gek op gegrilde aubergines en courgette :')
pi_141148804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef danic het volgende:
Mooi hè Spirit. Rosalie schudt nu ook nee. En ze is dan heel stellig. En dan met van die twinkeltjes in haar ogen.

Omen, eva eet wat dat betreft ook niet heel gevarieerd fruit:appel, druiven, peer en soms mandarijn.
Banaan lust ze niet (ik heb volgens mij echt het enige kind op de wereld dat geen banaan lust), bij aardbei staat ze iedere keer weer te springen, neemt een hap en beseft dan dat ze het niet lekker vindt, mango, meloen en kersen idem. Kiwi lustte ze wel, maar tegenwoordig ook niet meer.
Tja dan niet hoor. Ze eet fruit alleen iets minder gevarieerd.
Rosalie eet wel alles.
:N Ik had er ook één! Lars lustte in het begin ook geen banaan. Is wel redelijk snel overgegaan trouwens, gelukkig, want bijna alle fruithapjes/combi's uit Opperdepop enzo waren op basis van banaan ;)

Femke schudt ook nee, maar vooral omdat ze ja-knikken nog niet snapt ofzo ;) Alles is nee, met een hele grote big smile, omdat ze pas heeft uitgevonden hoe dat nee-schudden gaat.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:29:09 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141149379
E kan ook heel goed nee schudden én er nee(neeneeneeee) bij zeggen oO<

Ze proeft vaak alles wel, en lust ook best heel veel! Olijven zijn een grote hit! Wel vooral om af te sabbelen en dan weer aan mij te geven overigens O+ :')
Nouja en de fase groenten weer uit je mond halen (van je tong vegen) en wel aardappels (vega)vlees eten lijkt hier soms ook aangebroken.

Wat betreft vlees (of vervangers) trouwens; dat eten wij zelf ook niet elke dag, maar ik geef E steeds vaker een stukje om te proberen. Ze lust erg graag de vegaworstjes :9 maar ze zijn zo zout dus ik geef ze niet graag. Dan liever een eitje en kaas enzo.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:38:17 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141149709
Hier lusten ze ook echt niet alles. Ze willen wel proeven, dat scheelt. Maar aardbei en kersen vinden de bijvoorbeeld heel vies (echt onbegrijpelijk). Peer moet D de laatste tijd ook weer niet maar dat kan morgen dus anders zijn. Ik geloof dat kinderen sowieso iets 7 keer moeten proeven om überhaupt te kunnen bepalen of ze het lusten of niet. Dus inderdaad blijven aanbieden. D lustte in het begin geen vis en ei maar door steeds te blijven aanbieden eet ze het nu wel gewoon.

Hier ook veel blauwe plekken, een tijd hadden ze steeds wel een blauwe plek op hun voorhoofd :') Naar Ladyblack. ik zou er ook van mee gaan huilen. Maar ja, dit soort dingen kunnen gebeuren.

Ela, ik moest lachen om je "bemoedigende" woorden :D Velletje tussen de rits is me trouwens ook wel vaker overkomen bij mijzelf, toen ik al veeeeeel ouder was :')

Meisjes roepen trouwens er vaak NIET! Fijn een peuterbroer :D Sowieso grappig hoe ze hem na zeggen. Als we pasta eten dan roept M heel blij "pastaaaaa". Dus dat hebben ze nu ook overgenomen....

En ze willen niet meer in de buggy of wagen. Niet 10 minuten zijn ze er wel klaar mee en zetten ze het op een gillen.... :X
pi_141150026
Jaaaa dat nee schudden O+ Wij hebben nog zo'n tv met bak en knop aan de voorkant (heul ouderwets ja). En ze weet hoe die knop werkt... Staat ze ervoor, nee schuddend, met haar vingertje zwaaiend en nee zeggend.... En dan doet ze het toch :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:53:15 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141150205
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:48 schreef Spirit82 het volgende:
Jaaaa dat nee schudden O+ Wij hebben nog zo'n tv met bak en knop aan de voorkant (heul ouderwets ja). En ze weet hoe die knop werkt... Staat ze ervoor, nee schuddend, met haar vingertje zwaaiend en nee zeggend.... En dan doet ze het toch :')
_O- zo stout maar zó cute! O+
pi_141152195
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O- zo stout maar zó cute! O+
En dan met zo'n lief lachebekken erbij he, en dan zelf streng blijven :@ dat kan toch niet O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141152405
Haha Kyara. Jouw meisjes die niet meer in de buggy willen. Willen ze echt gedragen worden? Want Riley vindt de buggy al te lang ook niet leuk (maar ja dragen was een half jaar geleden ook drama en daarna niet meer geprobeerd :@ )

Spirit hoe cute O+

Hier ook iets heel cute. Wij zingen veel met Riley en ook het liedje we maken een kringetje.
Gisteren vroeg Riley om dat liedje (ingetjuh?) En bij het stukje maak nu een buiging, gaat zij op haar knieen zitten. En iedereen moet met haar mee in het kringetje O+
pi_141152489
quote:
Oja dat doet M. ook }:| nog een opvoedfail. En als ik hem dan pak en ergens anders neerzet moet ie lachen... nog ergere fail ;(

Eten gaat hier meestal wel behalve meloen en sla. Alleen op dit moment heeeel erg ruzie over zelluf doen... Owee als ik in de buurt kom van zijn bordje met lepeltje. Maar als ie alles zelf doet gaat het zo traag en komt het zo overal, met soms een lucky shot raak.

Blauwe plekken ook genoeg hier. Gisteren was hij nog zo boos dat hij zichzelf keihard op de grond smeet... :'( Ik was te laat met vangen, dikke blauwe plek. Maar goed, hoop weer een geleerd lesje.

Buggy is net als fiets pakken nog steeds groot succes. Jajajajajjaja roept ie dan, kortom hij wil graag mee en erin, ik heb een beetje een luie geloof ik. :P
  maandag 16 juni 2014 @ 14:54:23 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141152551
Wow wat knap zeg! Noor doet echt nog niet aan nee schudden of ja for that matter. Zegt ook nog geen woordjes. Ja, "doodaah" is op dit moment favoriet.

Sowieso is ze echt niet erg gezellig de afgelopen dagen. Veel slapen en als ze wakker is, is de gezelligheid na een uurtje wel over. Dan begint het dreinen en huilen om alles. Ze heeft geen koorts. Geen idee wat er is -O-. Maar leuk is het niet. Ze is echt niet de vrolijke pretletter die ze normaalgesproken is.
pi_141152698
XM, sprong? Ik weet niet meer waar ik mijn Grote Gele Boek heb ingepakt :')
Sarcasme. Herken het.
pi_141152771
quote:
Herkenbaar. Ze zijn overigens echt te jong om al goed de betekenis van 'nee' te begrijpen. Dat er bij een bepaalde handeling een bepaald woord (nee) en een beweging (hoofd schudden) volgt is meer conditionering dan dat ze door hebben dat ze er niet aan moeten komen, in mijn beleving :)

Ik las dat het hier gisteren ging over de plotseling toenemende behoefte aan slaap: hier ligt Stick nu in bed voor zijn tweede slaapje vandaag, dat is echt eeuwen geleden!

XM, tandjes?
  maandag 16 juni 2014 @ 15:00:55 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141152773
Ja, ze zit twee dagen voor het einde van een sprong, maar heb het idee dat ze bij haar altijd iets later beginnen. Daar gooi ik het ook maar op als ik het niet meer weet :').

Tandjes.. Tja ze heeft al eeuwen twee bulten in haar kaak. Maar doorkomen doen die stomme kiezen maar niet.
pi_141152912
Ze zijn ook echt hard bezig met ontwikkelen he, ik merk dat wel aan zijn gezelligheid ook. Binnenkort weer nieuwe features! O+
pi_141153047
LB, leuk om te lezen dat E ook dol is op olijven, hier ook een hit :) Allergrootste succes op het moment is risotto con funghi, hij gaat helemaal opgewonden zitten stuiteren dan, zo lief :D
  maandag 16 juni 2014 @ 15:12:55 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141153190
Ja, ze doet aarzelende dappere O+ pogingen langs de bank te schuifelen, dus ze wil iets wat ze echt nog niet kan.

En madam drinkt te weinig. Zetten steeds voor haar neer, maar ze pakt bijna niks. Net toch maar fles aangeboden en die ging sssslsllllloooorprrrppppp leeg. Dus wel dorst.

Nog geen favoriet eten ontdekt. Ze vindt niks écht lekker. Hoewel ze wel steeds loopt te schooien als wij nu eten. (We eten even apart omdat ik nog niet op een stoel kan zitten :X)
pi_141153249
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:00 schreef L-E het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ze zijn overigens echt te jong om al goed de betekenis van 'nee' te begrijpen. Dat er bij een bepaalde handeling een bepaald woord (nee) en een beweging (hoofd schudden) volgt is meer conditionering dan dat ze door hebben dat ze er niet aan moeten komen, in mijn beleving :)

Ik las dat het hier gisteren ging over de plotseling toenemende behoefte aan slaap: hier ligt Stick nu in bed voor zijn tweede slaapje vandaag, dat is echt eeuwen geleden!

XM, tandjes?
Oh ze weet het heel goed hoor, dat het niet mag! Vooral als we echt streng ergens op zijn, zoals de voetbankjes van de kat. Die zijn off limit en dat weet ze. De tv vindt ik niet zo heel erg, dus ben ik ook niet zo heel streng in. Dan is het volgens mij niet helemaal duidelijk inderdaad.

Ehm... Ja dus eigenlijk heb je gelijk!
Sarcasme. Herken het.
pi_141153253
Oh XM, het is al gebeurd? Viel het mee of niet? Hopen dat het helpt! :)
  maandag 16 juni 2014 @ 15:16:59 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141153343
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef L-E het volgende:
Oh XM, het is al gebeurd? Viel het mee of niet? Hopen dat het helpt! :)

Ja, afgelopen donderdag. No fun.
pi_141153356
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Oh ze weet het heel goed hoor, dat het niet mag! Vooral als we echt streng ergens op zijn, zoals de voetbankjes van de kat. Die zijn off limit en dat weet ze. De tv vindt ik niet zo heel erg, dus ben ik ook niet zo heel streng in. Dan is het volgens mij niet helemaal duidelijk inderdaad.

Ehm... Ja dus eigenlijk heb je gelijk!
Jullie kat heeft voetbankjes? :D

Nou idd, Kleuter heeft wel eens hysterisch NEEEEEEEEEEEEEEE!! geroepen toen Stick in een onbewaakt ogenblik het in zijn hoofd haalde zijn vingers richting de laptop te bewegen toen hij netflix zat te kijken. Dat haalt hij niet meer in zijn hoofd nu :D
pi_141153618
}:|
Sarcasme. Herken het.
pi_141153671
Is iemand hier al eens in Toverland geweest in Sevenum?
  maandag 16 juni 2014 @ 15:35:20 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141153960
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Jullie kat heeft voetbankjes? :D

Nou idd, Kleuter heeft wel eens hysterisch NEEEEEEEEEEEEEEE!! geroepen toen Stick in een onbewaakt ogenblik het in zijn hoofd haalde zijn vingers richting de laptop te bewegen toen hij netflix zat te kijken. Dat haalt hij niet meer in zijn hoofd nu :D
Vier! Voor elke poot 1 :P.

Ik vroeg het me ook al af :').
pi_141154032
Snif, niemand die het schattig vind dat Riley zo lief dat liedje meedoet :'(

XM :* voor de niet vrolijke dreumes. Hopelijk is ze gauw weer haar oude vrolijke

En :D + O+ voor de ondeugende dreumesjes
  maandag 16 juni 2014 @ 16:04:36 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141154970
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:26 schreef Tally het volgende:
Ik. Honderd jaar geleden of zo. Met mijn neefjes.
pi_141158465
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:26 schreef Tally het volgende:
Nog niet... staat nog wel op de planning om eens te gaan doen, zeker aangezien het voor ons niet zo ver weg is. Ik hoor er goede verhalen over, maar denk dat Lars tot voor kort nog iets te klein was voor de meeste attracties.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:37 schreef Omentielvo het volgende:
Snif, niemand die het schattig vind dat Riley zo lief dat liedje meedoet :'(

XM :* voor de niet vrolijke dreumes. Hopelijk is ze gauw weer haar oude vrolijke

En :D + O+ voor de ondeugende dreumesjes
Ik vind het keischattig! Ik was alleen nog niet aan reageren toegekomen. Je weet wel, maandag, vrije dag enzo, dan heb ik daar weinig tijd voor. ;)
Maar momenteel is Lars even heel zoetjes aan het tekenen, en zit Femke met een verjaardagscadeautje te spelen, dus ik geniet van de rust in huis. Het lijkt erop dat Femke zichzelf elke dag weer een beetje meer terugvindt O+ Vanmiddag ook schaterlachend op het aankleedkussen... (Dat was dan wel 'fijn' vorige week, dat ze ook bij het luierverschonen als een vaatdoekje bleef liggen ;) )
pi_141158681
Ik ook een jaar of wat terug met schoolreisje toen ik nog voor de klas stond.

Het was die dag super warm en de kids hebben zich toen uitermate prima vermaakt bij de waterspeeltuin (en juf erin getrokken :') .. misschien dat ik het daarom nog zo goed weet :') ).

Voor kindjes vanaf een jaar of 7/8 is het pas echt leuk denk ik omdat ze dan overal in mogen en op kunnen. Voor kleinere kindjes vond ikhet niet zo boeiend .. Maar goed, dat was een paar jaar terug! Geen idee wat er in de tussentijd allemaal bij is gekomen :)
pi_141162445
Eeeh.....ik gooi net een wipstoel, kinderwagen, bumbo en box op Marktplaats.
Wordt ik net gebeld...box verkocht :D half uurtje!
Dan ga je je toch afvragen of ik niet iets te laag heb ingezet :P
  maandag 16 juni 2014 @ 20:09:10 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141167288
Oh Omen, leuk!! Dan wordt zingen echt zo gezellig! O+
E zit nu af en toe 'hisje hisje', en al met dr handjes gevouwen te frummelen, dan moet ik 'Visje, visje in het water' zingen O+ En 'Deze vuist op deze vuist' is ook helemaal de bom! *O*

Mijlpaal hier! Ze heeft eindelijk door hoe de rietjesbeker werkt! _O_ Zo fijn! Dan kan ik die gewoon neerzetten en kan ze pakken als ze dorst heeft. Gewone tuitbeker kan natuurlijk ook, maar dan heb ik voor ik het weet een vochtprobleem onder mn mooie houten vloer denk ik :') en een constant kleddernat kind.

O en merken jullie ook wel eens dat je kind ineens een stuk minder chagrijnig is als ze gepoept hebben? :D E had echt een matig humeurtje, was moe, wilde na een paar happen niet meer eten en huilde supersnel; en ze had dr luier volgegooid en ineens weer lachen en spelen én een heel bord leeg zitten snoepen :Y)
pi_141169185
Je hebt ook tuitbekers met antilekding LB! Die heb ik, daar komt gewoon helemaal niks uit :')

Isa drinkt ook uit rietjes O+ Dat vind ik er toch wel zo lief uit zien O+ O+ Tot ze het rietje uit het pakje trekt, pakje leegknijot en vervolgens het karton gaat afknagen :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:39:10 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141169430
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:36 schreef Spirit82 het volgende:
Je hebt ook tuitbekers met antilekding LB! Die heb ik, daar komt gewoon helemaal niks uit :')
Ja die had ik ook een keer geleend om te proberen. Maar dat snapte ze ook niet. Toen maar een gewone gekocht, die van 1,95 bij de Hema, en daar loopt t zo uit dus dat heeft ze nu wel door :Y) Dan gooit ze dr hoofd in dr nek en tanken maar! :9

En dan vind ik die rietjesbeker wel zo overzichtelijk. Kan ook makkelijk mee in de tas met t rietje 'binnenboord' ^O^
pi_141173636
De mijnes houdt de rietjesbeker net zo vast als een fles ;) Dus ondersteboven zodat er niks uit komt. Maar ze kan al uit een beker drinken, dus het hoofddoel is bereikt *O*

Ella: Bizar he ? Ik had dat een jaar geleden ook nooit kunnen denken.

Omen: Super lief ja, dat zingen. Hier moet ik mezelf echt dwingen liedjes te zingen. Op de fiets lukt het redelijk spontaan gelukkig. Ook rollenspelen en duplo bouwen moet ik moeite voor doen. Ben meer van het "naar buiten gaan, zandbak, winkelen, lopen, water/modder...bos...etc."

Vandaag een keukentje bij de kringloop gescoord O+ Zo tof ! Heel klein en schattig !
pi_141173972
Hier staat Haring op nummer 1. Ze is niet te houden.
Te zout om elke dag te geven. Maar echt !!! We gaan de markt op en het is "Haling, haling, haling....."
  maandag 16 juni 2014 @ 21:40:56 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141174845
Wat schattig Omen O+
Hier doen ze alleen hahaha als ik hihihi doe bij "ik zag 2 beren broodjes smeren". Maar meestal komen ze er ook niet tussen omdat peuter alles invult :')

Ik vind die rietjesbekers ook ideaal. Sowieso dat je ze thuis kunt vullen en makkelijk mee kan nemen. En dan zonder doppen die altijd kwijt zijn :@
  maandag 16 juni 2014 @ 21:53:11 #158
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141175642
Hoi! Ben ik weer 8-)

Wij g hebben de rietjes beker van HEMA maar die is helaas niet volledig waterdicht. Lauren krijgt nu ook diksap uit een tupperware beker.

Gaat lekker vlot danic!

Lauren houdt van klap eens in je handjes.

Sinds en week is Lauren van de antibiotica af en ze heeft nog steeds geen loopoor oorontsteking of keelontsteking *O* dat is voor het eerst in 3 maanden. Ze heeft helaas geen buisjes gekregen vorige week ivm de antibiotica voor de keelontsteking. Ik heb opeens een meisje dat vrolijk is en speelt O+ . Eindelijk iets meer rust in huis, ik hoop weer aan te kunnen haken.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:12:24 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141176848
Oh pessie, jemig, wat fíjn dat het zoveel beter gaat! En wat een nare tijd achter de rug dan al met al! :X
pi_141177293
Pessie fijn dat ze van de antibiotica af is *O*

Kyara Riley doet de hihihi bij de beren :D

Wat ik veel doe met haar is muziek luisteren en zingen. Knuffelen. Haar zelf laten ronddrentelen en dan op de grond gaan zitten. En dan komt ze naar je toe om te knuffelen O+
Ik lees met haar. Maar alleen nog van die boekjes met plaatjes. Zij mag de bladzijdes omdraaien en ze gaat zo snel daarmee

En nu ben ik me aan het inlezen over draagdoeken. Ik vind het zo mooi. En baal steeds meer dat ik me daar nooit meer in verdiept heb. Riley vindt gedragen worden wel leuk. Dus het zou moeten werken. Twijfels

Sorry voor mijn ego post :@
  maandag 16 juni 2014 @ 22:25:08 #161
259886 pessie
pi_141177691
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Oh pessie, jemig, wat fíjn dat het zoveel beter gaat! En wat een nare tijd achter de rug dan al met al! :X
Het was inderdaad wel heftig. We zullen de komende jaren zoals het nu lijkt nog wel regelmatig bij de kno arts op bezoek mogen. Ik sta elke dag weer te genieten van hoe rustig ze kan zijn, en hoe leuk ze kan spelen. Ze is wel echt een eigenwijs meisje soms O+

Omen, wat denk je van een ergonomische draagzak? Wij gaan er dit jaar 1 kopen voor Nathan en die is bijna 4.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:27:15 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141177848
Ja Omen, dat wilde ik ook net gaan typen! Ik ben nu ook op zoek naar een draagzak voor E, omdat ze geen geduld heeft om in een doek geknoopt te worden (en ik geen geduld om het te oefenen met een hysterisch kind).
pi_141178144
Draagzak is dan in mijn geval ook beter. Riley is nou niet bepaald geduldig :D
  maandag 16 juni 2014 @ 22:39:26 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141178762
Wij zingen hier ook veel inderdaad. Vooral tijdens het eten en in de auto. Meestal verzoeknummertjes van peuter. Voorlezen doen we ook. Inmiddels hebben ze ook het geduld om te luisteren en sluiten ze aan als ik peuter voorlees. Nijntje vinden ze bijvoorbeeld ook leuk. En verder van die woordjes boekjes.

Dragen is misschien wel iets voor je Omen. Zeker als je meisje ook zelf wil lopen maar nog geen afstanden is het fijn als je geen buggy mee hoeft te nemen. En met een draagzak heb je ze zo op en af. En ze gaan ook heel lang mee. De tula die ik heb is met verbreders ook nog prima geschikt voor M.
pi_141178945
Hier ook op zoek naar een ergonomische draagzak! Ben er alleen nog niet over uit of die Ow of voor de baby wordt ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 22:44:59 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141179136
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:41 schreef Loj het volgende:
Hier ook op zoek naar een ergonomische draagzak! Ben er alleen nog niet over uit of die Ow of voor de baby wordt ;)
Storgenwiege carrier, kan voor allebei ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 22:45:09 #167
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141179143
of beide en je neemt de storchenwiege carrier? :@ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:47:15 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141179297
Sorry moppert, ik heb jouw stokpaardje gejat :9
  maandag 16 juni 2014 @ 22:48:06 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141179360
:D
pi_141179383
Verhaaltjes voorlezen lukt niet met Riley. Die komt dan bij me en draait de bladzijdes veel te snel om :'(

Als ik ga kijken voor een draagzak. Waar moet ik dan op letten? Zowel Riley als ik zijn klein (ik gok dat Riley net rond de 10 kilo is nu). En ik heb een niet al te groot budget. Maar welke merken zijn goed. Welke nou totaal niet (in het draagdoeken topic kom ik daar ook niet helemaal uit)
  maandag 16 juni 2014 @ 22:50:05 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141179534
Komt vanzelf Omen. Hier ordt M natuurlijk veel voorgelezen dus dan is het voor hun makkelijker. En bovendien kunnen ze dan niet bij de bladzijdes.

Voor vraag 2 stuur ik je toch even door naar het draagdoekentopic ;) :*
pi_141180107
Dus ik hoef niet bang te zijn dat Riley nooit van voorlezen gaat houden. Ze pakt wel vrij vaak een boekje en ik benoem dan (in sneltreinvaart) de dieren die er op de bladzijdes staan. Of kan ik beter wat boekjes neerleggen en dan uit een ander boekje voorlezen?

Vraag 2 heb ik meteen gesteld in het draagdoekentopic
  maandag 16 juni 2014 @ 23:02:55 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141180488
Ik laat ze ook vaak zelf dingen aanwijzen. Waar is de koe? En wat doet de koe? M was erg leergierig en begon zelf al dingen aan te wijzen als hij wilde weten wat het was.

Dat soort boekjes doen het hier trouwens ook goed als ze nog aan tafel zitten.
pi_141182470
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

Storgenwiege carrier, kan voor allebei ;)
Nou die staat dus idd op de lijst.
Heb hem alleen nog nooit irl gezien ;)

(En ik ben een drama in beslissingen nemen ;) )

Maargoed dreumesen....
Ow begint voorlezen nu ook echt leuk te vinden.
Aanwijzen zijn we druk mee bezig, alleen zijn alle dieren een koe ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:30:17 #175
259886 pessie
pi_141189494
Lauren zegt iedere keer als ze en poes ziet "at" ik weet niet of ze nou kat bedoelt, en ik weet ook niet wie haar dat heeft aangeleerd :P
En ze roept Tata (Nathan) zo ongeveer nog vaker dan ik :')
En als papa thuis komt zegt ze"papa" en steekt ze haar beide handen in de lucht en zwaait ze O+

WB voorlezen, ik les het eerste zinnetje per pagina en dan slaat ze om. Het gaat haar nog niet om het verhaal maar om het samen zitten
pi_141189819
Pessie, dat doet Isa ook!! Onze kat is At, terwijl wij altijd poes zeggen :? Misschien iets van het kdv?? Wel grappig dat die van joi dat ook doet :D

We werden vanochtend wakker gemaakt door geroep uit de woonkamer: PAAAAPAAAAAAA!!! Mijn man haalt haar altijd uit bed zodat ik nog even wakker kan worden O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:16:41 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141190110
Haha heel goed Isa!

E zegt wel poesj O+ en het nieuwste woordje is paard! En 'baaaaaaahh' als je een schaap aanwijst ;)

Ik zing trouwens vaak liedjes als ik beesten aanwijs in een boekje, is ook een hit. Over de meeste dieren is namelijk wel een liedje oO<
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:11:13 #178
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141191320
Leuke verhaaltjes O+

En eigenwijze dreumesen (poes = at), check! Elin blijft een vliegtuig stug helikopter noemen :'). Alsof dat een makkelijker woord is ofzo :D.

Zingen doet ze nu de hele tijd zelf, ge-wel-dig vind ik dat. Zit ze in de buggy hoor je ineens: 'poesje mauw! kom euh gauw, melk mij, hap hap hap!' O+. Of 'visje, visje inne jater, visje visje inne kot'. Heerlijk.

Ze kan nu ook springen met 2 benen tegelijk, kleine kangoeroe :D!

En nog een leuke anekdote (vind ik zelf dan); toen ik E gister in de auto zetten rook ik even voor de zekerheid aan d'r billen (dat ik dat ooit nog eens zou doen ;) ) want ik rook iets vies. Zegt ze: 'nee mama, niet poep. Schone luier!' :D. Kleine slimmerik
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:57:56 #179
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141194721
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:33 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou die staat dus idd op de lijst.
Heb hem alleen nog nooit irl gezien ;)

Doen, is een superdrager! Ik heb evt wel in-gebruik-foto's als je die eens wil zien. Real-life bewonderen mag ook, maar geen idee of je wel eens in de buurt bent van 013.
pi_141194885
Waar woon je Loj? Je mag ook mijne wel eens komen bewonderen of proberen als je wil.
pi_141196224
Tante Soesa dat ze zelf aangeeft dat niet gepoept heeft. Het allereerste begin van zindelijkheid :D O+
pi_141198321
Wij hebben ook een storchenwiege maar E ging altijd krijsen als ze er in moest :X eigenlijk binnenkort nog eens proberen en als het dan nog steeds geen succes is maar verkopen. We hebben hem geloof ik 1 keertje gebruikt.

XM, we kunnen handenschudden. E is ook heel erg aan het huilen en slaapt slecht. Kan niet helemaal plaatsen waar het door komt maar het is heftig!

Wat een schattige wijze dreumesjes hier! Ik zag gisteren het overbuurjongetje die twee weken ouder is dan Eva los lopen. Los! Eva loopt nog niet eens mee aan de hand :') ze kruipt als een raket en rent langs meubels maar los of aan de hand meelopen is een grote nee :D

LB, wat een schrik!

Jemig Pessie, wat hebben jullie het lastig gehad. Wel heel fijn dat het nu beter gaat!

Spirit, dat nee schudden :D heel herkenbaar! E kan ook ja knikken, heel erg dramatisch en zie weet de betekenis ook nog niet geloof ik. Ze doet het gewoon als wij ja zeggen :')

Haha Loj, die kat! Ik zou net als LE meteen aan enge dingen, ik ben nogal een watje

E zit momenteel in een avondeten weigerfase. Ze eet een paar hapjes en gaat dan volledig weigeren tot krijsen aan toe. We hebben vers gekookt, potje gegeven, gepureerd of juist in stukken, voeren of zelf laten eten. Ze wil niets. En dan natuurlijk later op de avond honger hebben en Heel Veel pap willen (zeg 250/300ml, bij minder blijft ze heel hard huilen) en met een beetje pech ook in de nacht nog honger hebben. Weet niet zo goed wat we daar nu mee moeten, toen ze nog fatsoenlijk avondeten at dronk ze praktisch geen fles meer in de avond en sliep ze ook de nachten door. Het slechte eten begon een aantal maanden geleden al, denk dat het nu twee maanden speelt maar het gaat alleen maar slechter in plaats van beter :{
E.
pi_141200563
Nou Spark, het zit ook niet mee qua eten he? Gelukkig compenseert ze wel met pap :) Groeit ze nu wel beter?

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat ik zwanger was. Ik ben me toch een potje hormonaal, of het komt door de stress, maar ik zat net een potje mee te janken bij de bruiloft van de moeder van honey boo boo op tlc :')
Sarcasme. Herken het.
pi_141200653
Van verdriet hoop ik, anders zou ik zeker even gaan testen! :o
pi_141200756
Helaas hier het zelfde hoor met avond eten vaakl krijg ik er nog wel een bakje vla in waardoor hij geen honger snachts heeft eet smorgens dan wel zo 3 boterhammen 2 van hem zelf en pikt van mij mee. Ik laat hem maar gaan komt vanzelf goed. Doet hij nu 3 maanden ofzo. Gisteren at hij mee bij de gastouder en at zijn bordje leeg.. Dan breekt mij de klomp.....

Vandaag bedacht hij na een kleine 2 uur slapen dat hij geen middagslaapje verder nodig had..dus de mand met strijk staat er nog!
pi_141200837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef Spirit82 het volgende:
Nou Spark, het zit ook niet mee qua eten he? Gelukkig compenseert ze wel met pap :) Groeit ze nu wel beter?

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat ik zwanger was. Ik ben me toch een potje hormonaal, of het komt door de stress, maar ik zat net een potje mee te janken bij de bruiloft van de moeder van honey boo boo op tlc :')
Ik vraag me altijd af wie heeft ze opgegeten en kam ze nog dikker? En nog maar te zwijgen overof er ook een volume knop op die stem zit!
pi_141201210
quote:

Ja, laatste keer wel! Ze blijft aardig stabiel op de -1,5 lijn zitten nu. Maar een beetje klungelen met eten blijft inderdaad. Meestal schenk ik er zo min mogelijk aandacht aan en ga ik maar mee in wat zij aangeeft maar dit begint wel wat lastig te worden. Ze lijkt namelijk wel trek te hebben maar dat avondeten wil gewoon niet. Het is vast een faaaase.

Meehuilen met honey boo boo... :') testje misschien? :D
E.
pi_141201327
Overigens is ze echt dol op ei, alles met ei. Laatst had ik een recept uit de opperdepop gemaakt met gekookte broccoli en aardappel fijnstampen en dan eieren erdoor en bakken. Toen wou ze wel eten! En roerei met stukjes tomaat vreet ze haar vingers ook bij op.
Ik heb het idee dat dat allemaal goed gaat omdat het heel zacht is dus geen pijn in haar mond en ze kan het ook goed zelf eten.
Morgen krijgt ze voor het eerst pannenkoek, ben benieuwd!
E.
pi_141201342
Stomme vraag misschien Spark, maar hebben jullie savonds al eens een boterham geprobeerd? Of is er misschien iets wat ze heel erg lekker vindt? Of misschien smiddags warm als ze goed gergslapen heeft? Ik roep ook maar wat hoor, want wij zijn gezegend met een alleseter :)
Sarcasme. Herken het.
pi_141201393
Nee, eigenlijk niet. Dat is misschien nog wel een idee inderdaad. Ze is vaak erg moe rond etenstijd en heeft weinig geduld om rustig te eten. Misschien gaat dat beter als ze een boterham zelf kan eten. Ik ga eens nadenken of dat handig is.
E.
pi_141201452
Of dus smiddags warm? Als Isa echt moe is, krijgen we er ook niks in qua eten. Al is het maar een paar dagen in de week als je er tjjd voor hebt, maar dan krijgt ze in elk geval een paar goede maaltijden binnen.
Sarcasme. Herken het.
pi_141201678
quote:

Ik zou er een test tegen aan gooien voor alle zekerheid
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:35:05 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141202052
Volgens mij is die sprong rond het eerste jaar echt een hele vervelende. Vind de tip van de boterham wel een goede Spark!

Gisteren had m'n vriend een smoothie gemaakt van yoghurt, aardbeien en banaan. Slokje aangeboden aan juf. Nou, dat smaakte wel! Het was net zo'n vogeltje, mondje steeds open :'). Voor de rest echt nog geen favo eten kunnen ontdekken. Ei lust ze iig niet ;).

Honey Boo Boo? Wat is dat dan? Ik ken het niet.

En ik ben echt wel een beetje jaloers op al die pratende dreumesen :@. Het lijkt me zo gaaf, die eerste woordjes! Maar nog geen teken van hier. Ze begrijpt wel aardig wat volgens mij.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:48:18 #194
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141202495
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij is die sprong rond het eerste jaar echt een hele vervelende. Vind de tip van de boterham wel een goede Spark!

Gisteren had m'n vriend een smoothie gemaakt van yoghurt, aardbeien en banaan. Slokje aangeboden aan juf. Nou, dat smaakte wel! Het was net zo'n vogeltje, mondje steeds open :'). Voor de rest echt nog geen favo eten kunnen ontdekken. Ei lust ze iig niet ;).

En ik ben echt wel een beetje jaloers op al die pratende dreumesen :@. Het lijkt me zo gaaf, die eerste woordjes! Maar nog geen teken van hier. Ze begrijpt wel aardig wat volgens mij.
Smoothies zijn hier ook favoriet :Y. Favoriet eten is hier met stip op nr 1: risotto. En dan de variant die de kraamhulp voor ons heeft gemaakt toen E. 4 dagen oud was :D. Heeft ze toen vast via de borstvoeding geproefd ofzo ;)

Je kan jouw 13-maander qua kletsen niet vergelijken met mijn bijna 23 maander he ;). E. begon te praten rond een maand of 16 en de laatste tijd gaat het echt KEIhard.
pi_141202559
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Houden zo ;) ^O^

SPOILER
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:50:44 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141202631
En wat betreft dat praten... dat komt allemaal vanzelf, geduld!
(En er komt straks ook nog een moment dat je denkt "Hou nou alsjeblieft verdorie eens 2 minuten je mond dicht!! 8)7 ")
pi_141202704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Die foto :D _O-
Ik schiet alweer vol :'(
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:56:11 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141202742
Ok :'). Ik geloof dat ik zonder Honey kan :').

En ik weet het wat betreft het praten, maar het lijkt me zo leuheeeeeuk! :D
pi_141202829
Favo eten is hier zonder twijfel pasta! Dat eten we dus minstens 1x per week en daar gooi ik dan alle restjes vlees en groente in die ik nog heb, dus das mooi meegenomen. Plus een pakje tomato frito en klaaaar!! En of het dan penne, macaroni, lasagne of spaghetti is, maakt niet uit. Pasta is gewoon de bom :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_141202928
Hier is het Pasta & Risotto.
pi_141203058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

KV-testje dan maar? ;)
pi_141203426
Hier ook grote voorkeur voor pasta! Helaas voor spockjuh want hij heeft dat niet zo vaak... Dus de restjes vries ik voor Jan in per portie
pi_141203618
Op sommige dagen weet ik niet wat erger is Jan die staat te drammen om een beppld speeltje of het speeltje zelf... Hij weet waar de aanknop zit en ikheb hoofdpijn
pi_141204567
quote:

[..]

Jij hebt geen test meer nodig :+ ik zou me maar alvast aanmelden bij z&g.

Favoriete eten wisselt hier regelmatig, geen pijl op te trekken. Net als de hoeveelheid eten. Go with the flow denk ik dan maar inderdaad. En soms als het brood eten echt heel slecht gaat, dan geef ik he tijdens het spelen steeds een stukje brood. Snie goed weet ik wel, maar werkt wel en dan krijgt ie tenminste voldoende binnen.
pi_141204641
Luuk verslind pasta. Beide kinderen trouwens. Als ze een paar dagen slecht gegeten hebben krijgen ze pasta, gewone kale pasta met groente en vlees.

Ik heb vanmorgen de logopedist gebeld, en die zag nav mijn verhaal wel een reden om langs te komen. Ze komt dus volgende week bij ons thuis. Wel confronterend, ik moest een verwijzing hebben van de huisarts ivm een taal achterstand. Niet dat ie dat nu ook heeft, maar mocht er ook een traject gestart gaan worden is dit goed voor de verzekering.

Herkenbaar Goitske, ik heb gister een boel autootjes weg gelegd, ik was zoek en beide kinderen waren er om aan het ruziemaken. Ik was het zo zat, even weg dr mee. Dat leverde ook drama op trouwens.

Iemand hier ervaring met bach rescue voor kinderen? Luuk slaapt zo onrustig en is zo verdrietig in de nacht, hij gaat huilend slapen en wordt huilend wakker. Ik blijf bij hem maar ik krijg hem niet rustig.
*poef* nu is het weg
pi_141205192
Kj ik heb denk ik het stuk gemist dat jij achter een logopedist aan bent gegaan? Vertel! Ik maak me soms een beetje zorgen om de taalkunsten van Djen als ik het zo vergelijk met de andere kindjes hier.
pi_141205490
Toen we met luuk rond de 14 maanden bij het cb waren zei hij nog geen enkel woord. Ze zeiden dat hij zo tegen de zomer toch wel veel meer zou moeten zeggen. Anders moesten we terug komen.
Hij zegt nu met 19 maanden eigenlijk alleen nog maar overtuigend DIE. Hij kan mama en papa zeggen maar zegt dat niet gericht. Hij kan het napraten.

Ik ben nog niet bij het cb geweest maar heb gelijk een logopedist gebeld. Die zag reden om langs te komen.

Sofie was wat sneller met praten. Die was met alles eigenlijk sneller.
*poef* nu is het weg
pi_141206003
Hmm .. misschien toch ook het overwegen waard hier. Al is het maar voor geruststelling dat het mee valt.

Ze begrijpt ontzettend veel want veel opdrachtjes voert ze vlekkeloos uit. En ze brabbelt ook veel maar het is vooral 'da'. Als je vraagt of ze iets wil zegt ze 'tak' (of iets in die trant). En als papa thuis komt van het werk is het papaaaaa.

Ze zegt ook mama en koe. Maar dat is niet gericht. Elk dierenplaatje is koe.

En bij oma op de boerderij is alles pauw.. ook al wijst ze dan schapen aan ofzo.

Ik lees heel veel met haar omdat ik haar woordenschat uit wil breiden. Benoem alles wat ik zie en probeer haar een reactie te ontlokken. Maar voor mijn gevoel zit ze nog op hetzelfde niveau als drie maanden terug.

Maar als ik jouw bericht lees dan kan ik alvast een logopedist bellen en mocht die reden zien alsnog naar de ha gaan voor een doorverwijzing?

Djenna en Luuk schelen volgens mij niet zo heel veel met elkaar qua leeftijd toch? (27 okt hier)
pi_141206203
Voor luuk is alles DIE. En hoe harder hij het zegt hoe gefrustreerder hij is. Hij kan zich op dit moment niet uiten. Ik denk ook dat dit een groot deel zijn onrust oplevert.
*poef* nu is het weg
pi_141206647
Vanaf wanneer komt die onrust om taal, het je niet kunnen uiten?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:40:17 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141206698
Hm. Noor is nu bijna 13 maand maar die zegt ook geen woorden. Ze kletst wel de hele dag maar geen echte woorden... dat zou dus wel al moeten begrijp ik?
pi_141206822
Hier ook geen woorden hoor XM, maar veel gebrabbel wat wel als woorden en zinnen klinkt. Ze zegt wel papa en mama (niet altijd gericht), oh-oh als ze iets laat vallen en oohh als haar drinken op is (op). Thats it zon beetje.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:58:50 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141207371
;( mup voelde wat warm.. 39,3. Nou snap ik waarom ze zo dreinerig was. Ziek aan het worden... meh.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:39:06 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141209415
D kletst en brabbelt al wel heel veel, maar geen duidelijke woorden voor iets. Volgende week mag ik naar het CB voor de 14 maanden afspraak. Ik heb eigenlijk geen zin in gemopper van het cb omwille van het nog niet duidelijk praten.
Laat dat kind toch, het ene kind is trager dan het andere.
D is nu druk met zijn lichamelijke ontwikkeling, die taalontwikkeling komt wel vanzelf.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar als er taalontwikkeling is, staat de lichamelijke ontwikkeling even op pauze, en andersom. Daar hou ik me maar aan vast.

Beterschap voor N XM :*

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 17-06-2014 19:44:13 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:43:18 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141209635
Dankjewel. PCM gegeven en net naar bed gedaan. Ze manoeuvreerde zich al direct in de slaapstand en oogjes zakten al dicht. Afwachten wat het is. Ordinair griep of de 637826464783e ziekte oid.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:24:43 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141212137
*O* mijn kind kan *per ongeluk* los staan, en een paar stapjes doen aan de hand *O*

Zou ie dan toch nog voor de zomervakantie gaan lopen?

Zul je altijd zien, zitten we straks eenmaal op de camping, rent ie steeds weg en zijn we m kwijt...
pi_141212469
Luuk had een late lichamelijke ontwikkeling en nu ook een late taal ontwikkeling.
We doen dit dus niet om dat het cb dit wil, maar omdat we dit zelf nodig achten. Hij is
gefrustreerd en wil zoveel meer dan hij nu kan. Ik hoop dat het hem helpt om zich te leren uiten. Op welke manier dan ook.
We zijn ook wat aan het experimenteren met gebaren.
*poef* nu is het weg
pi_141212553
Spark wat sneu dat jouw meisje zo huilerig is en slecht slaapt :*
Helaas geen tips voor het slechte avondeten. Ik zou haar aan tafel erbij zetten en wat op haar bordje doen, maar haar zelf laten kiezen of ze wil. En dan in de avond gewoon de fles.

Spirit aan het huilen bij de bruiloft honey boo boo's moeder. Dat klinkt inderdaad als zwanger. Of helemaal oververmoeid :*

XM die van jou gaat straks ineens goed praten. Die is nu aan het leren hoe je alles zegt en begint met praten zodra ze supercalifragilisticexpialidocious kan uitspreken zonder te stotteren :*

quote:

[..]

Van die foto moet ik ook huilen. Alleen om een andere reden :D

Goitske :*

KJ jeetje dat is wel even slikken. Maar fijn dat er naar gekeken wordt. :*
En wat sneu dat hij zo verdrietig is bij het in slaap vallen en wakker worden :*

Leuk om te lezen wat favoriete eten is. Hier is het pasta. En vlees.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:38 schreef Spirit82 het volgende:
Vanaf wanneer komt die onrust om taal, het je niet kunnen uiten?
Riley heeft dat wel. Als we haar niet begrijpen kan ze daar best wel gefrustreerd en/of verdrietig van raken.

XM beterschap voor je meisje :*

Mandy mooie en opbeurende woorden. :*

MM *O*
pi_141213689
Aaaaah wat een dag!
Jan vanmorgen redelijk maar moe van gisteren, vanmiddag maar 2 uurtjes geslapen dus gevolg: alles is nee, huilen als iets niet mag, huilen als iets niet lukt en huilen als hij iets niet krijgt. 2x goed gevallen bult op zijn achterhoofd, heeft mijn tablet onder de sudo besmeert, de hond was de klos, eten echt niet ja er mee gooien, al het speelgoed is uit de bakken getrokken en ligt overal...
Teun is de hele dag al koortsig net 38.4 met paracetamol, borstvoeding lukt dus niet zo dus kolven en de fles
Op het moment dat ik jan naar bed wil brengen plast de hond in de woonkamer wat ze nooit doet Maja eten jatten bij jan was belangrijker dan aangeven dat je moet plassen! Dus een heel spoor door huis! Teun spuugd zichzelf onder... Dus papa jan naar bed brengen, ik dweilen, ondertussen heeft hij het badje vol laten lopen, Teun in bad en die spuugd net weer over zijn shirtje en op de bank en ik probeer nu te kolven
Ik kan niet wachten tot ik in bed lig.....
pi_141214520
Goitske dat zijn de mindere dagen. :*
Ik hoop voor jou op twee goed slapende kindjes, zodat je weer wat uitgerust verder kan
pi_141214843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:39 schreef -mandy- het volgende:

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar als er taalontwikkeling is, staat de lichamelijke ontwikkeling even op pauze, en andersom. Daar hou ik me maar aan vast.

Zit natuurlijk ook een kern van waarheid in. Ze kunnen niet alles tegelijk!

Ik heb nog niet het idee dat ze gefrustreerd raakt omdat ze zich niet goed genoeg kan uiten. Ze wordt er niet agressief of woedend door, trekt zich niet terug omdat we haar toch niet begrijpen. Als dat wel zou zijn, dan zouden dat alarmbellen moeten zijn denk ik.

Goiske dat klinkt idd als een dag die maar beter heel snel voorbij kan zijn. Hopelijk gaat het morgen beter.

En voor XM idem dito.

Mijn man zit in de ziektewet met een tennisarm. Happy happy joy joy .. want thuis kan ie nu dus ook niks :') . En ik kan ook niks :') . En dat ik niks kan frustreert me enorm (geduld staat niet in mijn woordenboek...). Dus als dat heel lang gaat duren kon het nog wel eens heeeul gezellig gaan worden hier :')
pi_141215636
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm. Noor is nu bijna 13 maand maar die zegt ook geen woorden. Ze kletst wel de hele dag maar geen echte woorden... dat zou dus wel al moeten begrijp ik?
Jan zei mama bij 11maanden, papa maand later, bij de 14 maanden controle zeiden ze dat hij een aantal vaste woorden moet hebben voor iets maar hoeft niet goed uit toespreken bijv tuut is auto of kwak eend of een woord dat er op lijkt. Nu bij 18 maanden moet hij minstens 5 woorden zeggen naast papa en mama
pi_141215786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:59 schreef Omentielvo het volgende:
Goitske dat zijn de mindere dagen. :*
Ik hoop voor jou op twee goed slapende kindjes, zodat je weer wat uitgerust verder kan
Ik hoop vooral op een koorts vrije Teun,. Hij is toen met 5 dagen oud opgenomen met het enterovirus dus let nu extra op hoe hij is...morgen vaccinatie CB maar denk dat ik af bel en een week verzet
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:27:56 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141216161
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:19 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan zei mama bij 11maanden, papa maand later, bij de 14 maanden controle zeiden ze dat hij een aantal vaste woorden moet hebben voor iets maar hoeft niet goed uit toespreken bijv tuut is auto of kwak eend of een woord dat er op lijkt. Nu bij 18 maanden moet hij minstens 5 woorden zeggen naast papa en mama
Dat zie ik dus niet gebeuren hier. Ze zegt geen mamma of pappa. Moet wel een wonder gebeuren dan in een maand :{.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:30:57 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141216348
Ach Goitske wat een hectiek!
En zieken/zwangerboeg bij Twinkle :X

XM, E heeft in 1 week ofzo de omschakeling gemaakt van alleen wat ge-'bababa' naar 'poesj', en nog wat woordjes (o wat erg ik weet niet eens meer welke :D :@ ), dus wait and see! En beterschap voor Noortje :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:37:11 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141216769
O en mensen duim vast voor mij; E en ik gaan morgen oppassen bij een jongetje van 12 maanden en zijn broer van 2,5! :X

Ik hoop op meewerking van E, als in dat ze morgenochtend nog even thuis slaapt, en dan 's middags daar ook nog, óf dat ze gezellig blijft zonder middagslaap oO<
pi_141217274
Xm jan heeft opeens de geest gekregen met praten laatste anderhalf maand 3 nieuwe woorden per weekzo uit het niets dat hij buiten appel en drinken zei. Opa en oma vertikt hij
Ik heb voor Jan een boekje als ik het niet op schrijf dan ben ik het zo kwijt. Nieuwste is zelf de dvd aan doen en dan voor de TV piiii roepen (Pino) en koekje koekje koekje roepen (koekiemonster)
lady vaak opzulke momentendoen ze het goed tot het weer normaal is...

Kolven is klaar, Teun ligt bij papa op de armte slapen met een volle buik, jan slaapt na een half uur tegensputteren... Ik pak een raketje en plof op de bank! Morgen Jan naar de gastouder, cbvoor Teun zeg ik denk ik afof hij moet zo opgeknapt zijn....
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:47:43 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141217444
Je hebt ook wel echt een pechdag idd. Lekker onderuit nu :Y.
pi_141217583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:47 schreef kaatjejannie het volgende:

Iemand hier ervaring met bach rescue voor kinderen? Luuk slaapt zo onrustig en is zo verdrietig in de nacht, hij gaat huilend slapen en wordt huilend wakker. Ik blijf bij hem maar ik krijg hem niet rustig.
Ben ook wel benieuwd, Otje kan de afgelopen weken ineens heel erg overstuur wakker worden en slaapt oop weer moeilijk in. We zitten nog niet op om de twee uur 's nachts maar gaan wel weer die kant op ben ik bang. Ze is overdag ook ineens erg verlegen bij vreemden realiseer ik me nu.

SPOILER
pi_141217685
Wat gaaf Ophelia. Een hele zin *O*
:* voor het onrustige slapen
pi_141217795
Zo ik zit rustig op de bank en ineens hoor ik van boven keihard POK! En een paar seconden later WAAAAAAAAAAHHHH (krijsen/hysterisch huilen). Ben nog nooit zo snel naar boven gevlogen. Vanaf maart (? denk ik) ligt ze in een peuterledikant en dat ging altijd prima! Tot vanavond dus...

Nu in het ledikant gelegd maar we zijn juist over gegaan naar peuterbed omdat ze echt gevaarlijk over de rand van het ledikant ging halen. Nu dus maar op zoek naar een nieuw ledikant denk ik voor Harrie.. anders kan die nergens slapen :')
pi_141218006
Twinkle. Wat schrikken zeg :*
pi_141218198
Komt vast goed LB!

Dat het maar een welverdiende rustige avond mag worden Goitske.
pi_141218401
Agossie Twinkle :* zit er iets van een uitvalbeveiliging op het bedje? (En kun je anders niet ergens een wiegje lenen om de eerste periode te overbruggen?)
pi_141218502
Twinkel dat is schrikken zeg!
Jan heeft om die reden zijn slaapzak achterste voren aan hij klimt er anders uit heeft hij ook al bij de gastouder gedaan
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:04:01 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141218714
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd, Otje kan de afgelopen weken ineens heel erg overstuur wakker worden en slaapt oop weer moeilijk in. We zitten nog niet op om de twee uur 's nachts maar gaan wel weer die kant op ben ik bang. Ze is overdag ook ineens erg verlegen bij vreemden realiseer ik me nu.

SPOILER
Wauw! _O_

En wat sneu van die slecht slapende kindjes. Ik kan me voorstellen dat je vermoedt dat Luuk gefrustreerd is dat ie zich niet kan uiten KJ. Dat lijkt me bij Otje niet het probleem dus, maar er kan natuurlijk wel iets anders nog net buiten bereik liggen....

Oei Twinkle! Misschien een matras naast dr bedje leggen? Als ze over de rand gaat klimmen lijkt me ook doodeng :X
pi_141218945
Ja slaapzak achterstevoren was onze laatste stap voordat we toentertijd over gingen naar peuterbedje. Sus het was aardig noodgedwongen want ze sliep er prima in.

Ophelia ja zit idd wel zon extra rand in het peuterbed. Ik heb het niet zien gebeuren op de babyfoon. Maar ik gok zo dat ze op die rand heeft gehangen (doet ze wel vaker) en toen is haar handje wellicht weg geschoven en vervolgens voorover gedonderd ofzo.

Wiegje is idd ook een goed idee!

Ik ga wel eens een rondje vragen in de familie-/vriendenkring

:)
pi_141220451
Mijn ouders hebben een losse rand op het bed (met los bedoel ik dat hij demontabel is) van ongeveer 20 cm hoog. Is dat niks?

Aan de andere kant viel ik vroeger ook regelmatig uit bed :@ Misschien was het eenmalig?
Sarcasme. Herken het.
pi_141220885
LB ik vergat jou helemaal succes te wensen voor morgen. Drie kindjes onder de drie jaar. Komt gewoon helemaal goed
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:38:01 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141221036
An average day in the life of Kyara :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:41:04 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141221245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
Gewoon naar de ikea dus! ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:46:21 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141221659
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Like _O-
pi_141221888
quote:

[..]

:D _O-
pi_141226441
quote:

[..]

pi_141229212
Twinkle, waarom gelijk terug naar een ledikant als ze er al sinds maart goed in slaapt? Ieder kind dondert wel eens uit zijn bed. Eva vorige maand nog 2 avonden achter elkaar. Ze heeft een 1-persoons bed en zo'n opstaande rand maar die reikt maar tot 2/3 van haar bed. Ze is dus helemaal naar het voeteneind gegaan in haar slaap en er daar uitgevallen. Kan gebeuren hoor.
Er ligt bij Eva nu een ledikant matrasje op de grond bij dat deel. Sindsdien is ze er niet meer uitgevallen.
pi_141233964
Helaas geen rust voor mij Teun werd zieker gisteravond dus huisartsenpost, door naar de kinderarts door naar de kinderafdeling. Om 2 uur was ik thuis Teun is nog in het xierkenhuis ik moest naar huis ivm jan weg brengen en de auto want papa moest vanmorgen wel naar het werk ivm laatste werkdag voor de vakantie.
Er is verdenking op bovenste luchtweginfectie maar gezien zijn leeftijd een obersavtie opname voor 24 uur.kortom nu kolven, jan baarde gastouder en ik weer naar het ziekenhuis
pi_141233977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:08 schreef Goitske het volgende:
Helaas geen rust voor mij Teun werd zieker gisteravond dus huisartsenpost, door naar de kinderarts door naar de kinderafdeling. Om 2 uur was ik thuis Teun is nog in het xierkenhuis ik moest naar huis ivm jan weg brengen en de auto want papa moest vanmorgen wel naar het werk ivm laatste werkdag voor de vakantie.
Er is verdenking op bovenste luchtweginfectie maar gezien zijn leeftijd een obersavtie opname voor 24 uur.kortom nu kolven, jan baarde gastouder en ik weer naar het ziekenhuis
Och wat sneu. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141234213
Ach wat sneu ;( Sterkte Goitske. Hopelijk knapt hij snel weer op :*
pi_141236024
Goitske, sterkte en beterschap! :*

Twink, schrikken idd. Maar wat danic zegt; waarom zou je meteen terug gaan naar een ledikantje nu? Ik zou er idd een matrasje naast leggen :Y
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:14 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141236861
Twinkle, ik zou ook niet teruggaan naar een ledikant hoor. Lekker in het peuterbedje laten, desnoods een matras of dekbed oid op de grond erbij. Misschien was ze wel aan het uitproberen, dus misschien doet ze t dan nu niet meer :P
pi_141237378
Twinkle
Naast S haar bed hebben we ook een matras.
En is slapen zonder slaapzak geen optie? (ik heb het verhaal verder niet meegekregen) maar S slaapt al heel lang zonder slaapzak omdat ze zo'n klimgeit is. Dan liever 'veilig' klimmen zodat ze uit dr bed kan komen dan dat ze eruit valt door bijv slaapzak.
En over kou/warmte. S slaapt het liefst zonder kleding en zonder deken. Snachts leg ik regelmatig de deken over dr heen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:27:02 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141238712
Nou, E viel uiteraard rond 11 uur toch nog even in slaap O+ dus straks hopelijk een opgeruimd meisje!

We blijven vanavond ook voetbal kijken daar, dus ze heeft een lange dag voor de boeg!

Wel jammer van het weer; het is hier superbewolkt chagrijnig weer :{ Bij jullie ook? Ik wou juist naar de kinderboerderij...
pi_141239259
Mijn 'baby' kan traplopen/klimmen :(

woensdag 18 juni 2014 @ 12:05:26 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141239966
Goitske, wat sneu. Sterkte!

Hier ook een hele zieke mup. 8:30 120mg pcm gehad, maar ze heeft nu 39,8. Straks ff telefonisch spreekuur bellen of ik haar meer pcm mag geven. Ze is slap, hangt op je, wil niks.
pi_141240003
Ja ik denk dat ik vooral super geschrokken ben van de knal :o
Was echt bang dat al der tanden uit der mond waren :+ :')

Inmiddels weer van de schrik bekomen. Straks weer mooi in peuterbedje met idd mattras op de grond. Just to be sure :Y
pi_141240143
Mijn zoon gisteren toen ik weg reed om te gaan sporten en hij en mijn man me uitzwaaiden "mama kan ook auto rijden" :')

En bedankt he! }:|

Mijn man kwam echt niet meer bij van het lachen vertelde hij me later :D
pi_141240178
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

Hier ook een hele zieke mup. 8:30 120mg pcm gehad, maar ze heeft nu 39,8. Straks ff telefonisch spreekuur bellen of ik haar meer pcm mag geven. Ze is slap, hangt op je, wil niks.
Vanaf 1 jaar mogen ze 240mg (zetpil dan!)
Gewoon PCM is inderdaad 120mg.
pi_141240813
Jeetje Goitske, wat schrikken. Sterkte hoor :*

LB fijn dat E in slaap viel daar. Geef je toch rust
Hier is het ook bewolkt, maar ik werk. Dus dan lijkt het al minder erg

Tally met haar kleine klimgeit O+
Leuk shirt O+

XM beterschap voor jouw meisje ook :*

Skoap :D

Hoeveel mg PCM je mag geven heeft toch ook met het gewicht te maken? Ik had het een tijdje geleden nodig en krijg toen die van 120mg door Riley haar gewicht (rond de 8 kilo)

Vanmorgen wilde Riley (net als gisteren) niet ontbeten. Ik denk dat ze een beetje op de pap is uitgekeken. :D
Dit weekend maar eens wat andere ontbijtdingen in huis halen
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:10:20 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141241835
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
quote:

[..]

:D _O- :Y

(dat heb ik trouwens nog nooit alleen met 3 gedaan dus diep respect als het je lukt zonder weglopers ;) )
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:12:14 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141241899
Succes vandaag Goitske. Klinkt als een dag die maar beter snel voorbij kan zijn.

Verder wel bijgelezen maar ben het alweer half vergeten :@
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:21:22 #262
259886 pessie
pi_141242214
Veel sterkte goitske.

PCM is inderdaad op gewicht, tot 10 kg 120mg PCM zetpil, daarna 240.

Twinkle, ook Nathan is wel eens uit bed gevallen. Kan gebeuren. Gelukkig heeft hij en heel lag peuter bed.

Lb succes!

Tally, knap!
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:22:37 #263
259886 pessie
pi_141242257
Omen, Lauren ontbijt altijd met brood met wisselend beleg.
pi_141242262
Ja ik zat al te zoeken op de verpakking naar iets over gewicht, maar er stond enkel vanaf 1 jaar.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:31:31 #265
259886 pessie
pi_141242555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:22 schreef Skoap het volgende:
Ja ik zat al te zoeken op de verpakking naar iets over gewicht, maar er stond enkel vanaf 1 jaar.
Staat volgens mij in de bijsluiter
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:40:52 #266
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_141242884
totaal per dag (24 uur): 60-90 mg per kilogram lichaamsgewicht;

verdeeld over 3 of 4 giften per dag
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:49:55 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141243193
Ze weegt 9440 gram. Hebben haar net wel een 240 gegeven en nu na bijna een uur is haar temp maar liefst 0,1 graad gedaald naar 39,7.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:54:41 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141243355
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:43 schreef Tally het volgende:
Mijn 'baby' kan traplopen/klimmen :(

[ afbeelding ]
Mijne ook, tot hij vanmorgen erachter kwam dat het geen spelletje is. Hij was tot bovenaan en was heel snel weer beneden. Zucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:55:27 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141243381
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ibuprofendrankje.
pi_141243474
Koorts hoeft niet per se te dalen van PCM, dat vertelde de verpleegkundige in het ziekenhuis. Wist ik ook niet! Pas na een uur zagen wij effect van een PCM, dat mini levendiger werd en weer wat wilde spelen ipv alleen op ons hangen.

Beterschap XM!

Goitske, hoe is het nu met de kleine Teun?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:00:02 #271
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141243574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:40 schreef __Isis__ het volgende:
totaal per dag (24 uur): 60-90 mg per kilogram lichaamsgewicht;

verdeeld over 3 of 4 giften per dag
:N want er zit nogal een verschil in zetpil of tablet/vloeibaar dus zo stellig kan je het niet zeggen.
Ik zou dit niet zomaar als advies geven. Op fok lezen mensen wel verder dan hun neus lang is maar genoeg die niet omrekenen en oplletten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141243702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Koorts hoeft niet per se te dalen van PCM, dat vertelde de verpleegkundige in het ziekenhuis. Wist ik ook niet! Pas na een uur zagen wij effect van een PCM, dat mini levendiger werd en weer wat wilde spelen ipv alleen op ons hangen.
Je de dokter vertelde mij dat inderdaad ook. Gelukkig niks om je zorgen over te maken.
Daarvoor dacht ik dat de koorts altijd zou zakken van PCM. Wist ik veel :D
pi_141243866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:03 schreef Skoap het volgende:

[..]

Je de dokter vertelde mij dat inderdaad ook. Gelukkig niks om je zorgen over te maken.
Daarvoor dacht ik dat de koorts altijd zou zakken van PCM. Wist ik veel :D
haha ja precies! En dan had mini met PCM nog 39 graden koorts en zat ik er in gedachten 2 graden bij op te tellen "want hij had toch PCM gehad". Geen reden tot zorg idd, ik vond dat echt een geruststelling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141243903
Tico :o! Brammeke toch! Erg bezeerd?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141243956
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijne ook, tot hij vanmorgen erachter kwam dat het geen spelletje is. Hij was tot bovenaan en was heel snel weer beneden. Zucht.
ach gossie. Heeft ie zich erg bezeerd?
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:30:10 #276
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141244714
Oh Ticootje, arme Bram. heeft zich erg pijn gedaan?
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:59:32 #277
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141245797
Beterschap Goitske
pi_141248128
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was net op tijd. Ze was al halverwege en had een doosje gevonden waar ze mee wilde spelen.
pi_141248257
Oeh dat hop ik nooit mee te hoeven maken hier :X
Lijkt me ook de horror.

Maar net wat Shandaly laatst al schreef ... ik denk al: ohhh arm kindje als ze der knietjes geschaafd heeft en ook dat gaat vast nog heul vaak gebeuren :+
pi_141249141
Jeetje Goitske, nou dat wordt een tweede pittige dag vandaag. Hoe gaat het nu met Teun?

Oeh Bram toch :X
Hoe het nu met hem?
Ik hoop zoiets echt nooit mee te maken.
Rosalie kan ook zelf de trap op, maar ik sta echt direct achter haar. Doodeng vind ik het.

(Ik ben als , 3- jarige wel eens op de bovenste tree door mijn knie gezakt en zo voorover van de trap gegaan. En dan jezelf tegenhouden met je handjes :X Ik had dus allebei mijn polsen gebroken)

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 18-06-2014 17:15:45 ]
pi_141249651
Oh echt? Kyan klimt hier al best lang de trap op, maar ik weet dat hij het kan en laat hem ook. Ook bij de psz de trap op van de glijbaan. Maar ook thuis. Vanmorgen liep ik naar boven met een stapel schone handdoeken en dan kan ik het traphekje niet makkelijk achter me dicht doen. Dan weet ik dat hij achter me aan loopt en op de terugweg pik ik hem dan weer op. Maar me daar eigenlijk niet zo druk om.

goitske dat zijn nare berichten zeg.

hopelijk heeft bram niet te veel over gehouden aan zijn val.
pi_141250657
Tja, ik vind het eng. Er zijn mensen die van de onderste tree al doodongelukkig terecht komen.
Wij hebben een houten trap en de geeft niet mee, zeker niet met die bocht onderaan.
Maar ook met bijvoorbeeld vloerbedekking moet ik er niet aan denken. Dat kan echt lelijke brandvlekken geven van het schaven :X
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:24:26 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141250879
Meiden klimmen wel zelf de trap op en ik blijf daar ook meestal wel achter. Niet vlak, als ze vallen glijden ze nog wel een treetje naar beneden zeg maar. Maar ook bij M blijf ik nog wel in de buurt als hij naar boven gaat.

Hoop dat met Bram alles goed is Tico!
pi_141253574
Tico wat zielig voor hem. :*

Dank voor de opheldering over PCM

Danic jij hebt dan echt een harde smak gemaakt als driejarige. :*

Riley kan de trap op klimmen. Maar ik blijf altijd achter haar lopen. Hoewel in haar in de speeltuin wel zelf op de glijbaan (3 treden hoog) laat klimmen
pi_141254578
Tot een paar maanden terug hadden we geen trap in huis. In het nieuwe huis kwam ik er achter dat luuk trap kon lopen. Hij stond ineens in het midden. Nu mag hij zelf de trap op en ik ga er direct achteraan. Naar beneden til ik hem. Ik zorg dat ik altijd onder de kinderen loop. Als er dan een valt dan kan ik de val breken.
*poef* nu is het weg
  woensdag 18 juni 2014 @ 18:48:45 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141254596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

ach gossie. Heeft ie zich erg bezeerd?
Niet meer dan anders... Hij heeft altijd wel een blauwe plek op zn hoofd.
pi_141254853
Wat een leuke praatjes allemaal O+ van de dreumesjes dus he...

LB ongelukjes gebeuren :* L viel hier gister achterover over de armleuning van de leunstoel. Op zn rug in zn speelgoedkist, armen en benen spartelden in de lucht. Net n omgedraaide schildpad :') gelukkig was alles in orde

Tally wat knap! L kan ook traplopen, doodeng vind ik het een van de vorige bewoners van ons huis is van de trap gevallen; dood. Hoorde ik pas nadat we het gekocht hadden :') :')

Goitske beterschap. Hoe is het nu?

Tico arme Bram! Kindje van mijn collega is laatst ook van de trap gevallen, toen ze in het ziekenhuis aankwam werd ze ondervraagd; ze dachten dat ze haar had geduwd omdat de plaats vd breuk niet overeen kwam met haar verhaal :X

Omen hier gaat ook lang niet alle fruit erin. Zou me er niet te druk om maken, fruit is fruit toch? En liedjes zingen is O+

Twinkle wat een schrik! Goede tip van het matrasje, ga ik onthouden

Loj wat eng, die kastdeur :o gelukkig was het de kat

XM beterschap voor Noor! En L zegt ook nog maar heel weinig met 15 mnd. Momenteel noemt hij echt alles en iedereen papa }:| }:| }:|

Pessie wat goed om te lezen

Soesa jij hebt echt een kletskousje he O+

KJ ben benieuwd wat de logopediste gaat zeggen! En hoe jullie evt moeten oefenen.
pi_141255260
Phaidra gefeliciteerd :o *O*
pi_141261127
Teun is vanmiddag weer ontslagen, is weer koorts vrij uit bloedonderzoek is de verdenking virus bevestigd. Alsmhet niet gaat moet ik direct de kindergeneeskunde bellen dan moet hij weer komen maar tot nu toe nog geen verhoging weer, hij is blij en helder dus heel anders dan gisteravond. Het valt me nog mee hoe ik functioneert op 3 1/2 uur slaap.

Toen ik vanmorgen in het ziekenhuis kwam hoorde ik opeens uit de koffiekamer heeeej Goits! Dus ik kijk om de hoek groet iedereen wil naar Teun lopen roepen ze me terug hij is hier hoor! Hij wou niet alleen op zijn kamer zijn en ik had de maxicosi vannacht laten staan dus zat meneer in de koffiekamer tussen de verpleging te chillen in zijn maxicosi! :-)

Ook heel lief 2 kinderartsen kwamen nog langs met een cadeautje namens de kinderartsen ze wilden afgelopen maandag op kraambezoek komen maar kon ik niet ivm overlijden in de familie. Dus kwamen ze het cadeau namens de vakgroep nu brengen een hele mooie grote zachte omslagdoek! Vond het zo lief! Blijkbaar had de arts die de opname had gedaan een seintje gegeven aan de anderen dat Teun weer was opgenomen.

Kwamen heel veel mensen even met hun hoofd om het hoekje van ik hoorde al dat Teun hier was! En wie het niet wisten was het van wat doe jij hier nou!
(Ohja ik werk op de kindergeneeskunde als medisch secretaresse/poli assistente)
pi_141261581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:02 schreef Fieder het volgende:
Phaidra gefeliciteerd :o *O*
Dank je wel! Ik ben nog steeds niet helemaal aan het idee gewend, maar mijn buik heeft redelijk snel 'standje zwanger' weer gevonden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141261696
Fijn dat Teun weer thuis is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141261723
Wat fijn dat hij weer thuis is Goitske! En wat klinkt dat als een fijn ziekenhuis zo. O+

quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik ben nog steeds niet helemaal aan het idee gewend, maar mijn buik heeft redelijk snel 'standje zwanger' weer gevonden :+.
Phaidra :o *O* *O*

*plof*? :D
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:55:13 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141261740
Fijn dat jullie weer thuis zijn Goitske.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:18:57 #294
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141263070
Wat fijn dat je weer thuis bent met Teun!

Deze moet ik toch ff showen als supertrotse mama, D's eerste tekening. Was hij vol overgave aan het kleuren :) O+

Ok, het stelt misschien niet zoveel voor, maar van mijn ongeduldige mannetje vind ik dit echt heel knap. Hij was zo geconcentreerd bezig. O+
pi_141263508
Mandy; elk knutselwerk waar ze hun best op hebben gedaan ismooi! Jan kleurt altijd met kinderstiften van de HEMA is makkelijker dan potlood! Hij zit wel onder de stift daarna maar ach!
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:27:12 #296
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141263701
Dat is zo!
hij was in de keuken bij me aan het kleuren toen ik aan het koken was vanavond. De koelkast zit er ook helemaal onder, maar ik hou ervan.
Ik denk dat ik 'm ga inlijsten ...
pi_141264174
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier ook even *O* *O* *O*
pi_141264333
Traplopen *O*
Teun weer thuis *O*
Beterschap aan zieke en gevallen kindjes :*
Hoera voor Nederland w/
En prachtige tekening !
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:47:31 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141265024
Oeh traplopen, dat ga ik doen net als KJ; altijd zelf onderaan om evt op te vangen.
Mijn oma is overleden tgv een val van de trap, dus ook ik ben er niet dol op :X

Verder was de dag hier echt een eitje! *O* Na de lunch (met hun vader er nog bij), nog even gespeeld en toen de heren op bed gelegd. E en ik lekker beneden getut, en toen de eerste daarvan wakker werd was zn moeder er alweer en heb ik E in bed gelegd :s

En daarna nog mooi voetbal gekeken met nog een vriendin + dreumes w/
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:51:19 #300
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141265267
Klinkt als een geslaagde en leuke dag LB!
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:51:39 #301
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141265293
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')