abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141202928
Hier is het Pasta & Risotto.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141203058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik schiet alweer vol :'(
KV-testje dan maar? ;)
pi_141203426
Hier ook grote voorkeur voor pasta! Helaas voor spockjuh want hij heeft dat niet zo vaak... Dus de restjes vries ik voor Jan in per portie
pi_141203618
Op sommige dagen weet ik niet wat erger is Jan die staat te drammen om een beppld speeltje of het speeltje zelf... Hij weet waar de aanknop zit en ikheb hoofdpijn
pi_141204567
quote:

[..]

Jij hebt geen test meer nodig :+ ik zou me maar alvast aanmelden bij z&g.

Favoriete eten wisselt hier regelmatig, geen pijl op te trekken. Net als de hoeveelheid eten. Go with the flow denk ik dan maar inderdaad. En soms als het brood eten echt heel slecht gaat, dan geef ik he tijdens het spelen steeds een stukje brood. Snie goed weet ik wel, maar werkt wel en dan krijgt ie tenminste voldoende binnen.
pi_141204641
Luuk verslind pasta. Beide kinderen trouwens. Als ze een paar dagen slecht gegeten hebben krijgen ze pasta, gewone kale pasta met groente en vlees.

Ik heb vanmorgen de logopedist gebeld, en die zag nav mijn verhaal wel een reden om langs te komen. Ze komt dus volgende week bij ons thuis. Wel confronterend, ik moest een verwijzing hebben van de huisarts ivm een taal achterstand. Niet dat ie dat nu ook heeft, maar mocht er ook een traject gestart gaan worden is dit goed voor de verzekering.

Herkenbaar Goitske, ik heb gister een boel autootjes weg gelegd, ik was zoek en beide kinderen waren er om aan het ruziemaken. Ik was het zo zat, even weg dr mee. Dat leverde ook drama op trouwens.

Iemand hier ervaring met bach rescue voor kinderen? Luuk slaapt zo onrustig en is zo verdrietig in de nacht, hij gaat huilend slapen en wordt huilend wakker. Ik blijf bij hem maar ik krijg hem niet rustig.
*poef* nu is het weg
pi_141205192
Kj ik heb denk ik het stuk gemist dat jij achter een logopedist aan bent gegaan? Vertel! Ik maak me soms een beetje zorgen om de taalkunsten van Djen als ik het zo vergelijk met de andere kindjes hier.
pi_141205490
Toen we met luuk rond de 14 maanden bij het cb waren zei hij nog geen enkel woord. Ze zeiden dat hij zo tegen de zomer toch wel veel meer zou moeten zeggen. Anders moesten we terug komen.
Hij zegt nu met 19 maanden eigenlijk alleen nog maar overtuigend DIE. Hij kan mama en papa zeggen maar zegt dat niet gericht. Hij kan het napraten.

Ik ben nog niet bij het cb geweest maar heb gelijk een logopedist gebeld. Die zag reden om langs te komen.

Sofie was wat sneller met praten. Die was met alles eigenlijk sneller.
*poef* nu is het weg
pi_141206003
Hmm .. misschien toch ook het overwegen waard hier. Al is het maar voor geruststelling dat het mee valt.

Ze begrijpt ontzettend veel want veel opdrachtjes voert ze vlekkeloos uit. En ze brabbelt ook veel maar het is vooral 'da'. Als je vraagt of ze iets wil zegt ze 'tak' (of iets in die trant). En als papa thuis komt van het werk is het papaaaaa.

Ze zegt ook mama en koe. Maar dat is niet gericht. Elk dierenplaatje is koe.

En bij oma op de boerderij is alles pauw.. ook al wijst ze dan schapen aan ofzo.

Ik lees heel veel met haar omdat ik haar woordenschat uit wil breiden. Benoem alles wat ik zie en probeer haar een reactie te ontlokken. Maar voor mijn gevoel zit ze nog op hetzelfde niveau als drie maanden terug.

Maar als ik jouw bericht lees dan kan ik alvast een logopedist bellen en mocht die reden zien alsnog naar de ha gaan voor een doorverwijzing?

Djenna en Luuk schelen volgens mij niet zo heel veel met elkaar qua leeftijd toch? (27 okt hier)
pi_141206203
Voor luuk is alles DIE. En hoe harder hij het zegt hoe gefrustreerder hij is. Hij kan zich op dit moment niet uiten. Ik denk ook dat dit een groot deel zijn onrust oplevert.
*poef* nu is het weg
pi_141206647
Vanaf wanneer komt die onrust om taal, het je niet kunnen uiten?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:40:17 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141206698
Hm. Noor is nu bijna 13 maand maar die zegt ook geen woorden. Ze kletst wel de hele dag maar geen echte woorden... dat zou dus wel al moeten begrijp ik?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141206822
Hier ook geen woorden hoor XM, maar veel gebrabbel wat wel als woorden en zinnen klinkt. Ze zegt wel papa en mama (niet altijd gericht), oh-oh als ze iets laat vallen en oohh als haar drinken op is (op). Thats it zon beetje.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:58:50 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141207371
;( mup voelde wat warm.. 39,3. Nou snap ik waarom ze zo dreinerig was. Ziek aan het worden... meh.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:39:06 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141209415
D kletst en brabbelt al wel heel veel, maar geen duidelijke woorden voor iets. Volgende week mag ik naar het CB voor de 14 maanden afspraak. Ik heb eigenlijk geen zin in gemopper van het cb omwille van het nog niet duidelijk praten.
Laat dat kind toch, het ene kind is trager dan het andere.
D is nu druk met zijn lichamelijke ontwikkeling, die taalontwikkeling komt wel vanzelf.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar als er taalontwikkeling is, staat de lichamelijke ontwikkeling even op pauze, en andersom. Daar hou ik me maar aan vast.

Beterschap voor N XM :*

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 17-06-2014 19:44:13 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:43:18 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141209635
Dankjewel. PCM gegeven en net naar bed gedaan. Ze manoeuvreerde zich al direct in de slaapstand en oogjes zakten al dicht. Afwachten wat het is. Ordinair griep of de 637826464783e ziekte oid.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:24:43 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141212137
*O* mijn kind kan *per ongeluk* los staan, en een paar stapjes doen aan de hand *O*

Zou ie dan toch nog voor de zomervakantie gaan lopen?

Zul je altijd zien, zitten we straks eenmaal op de camping, rent ie steeds weg en zijn we m kwijt...
pi_141212469
Luuk had een late lichamelijke ontwikkeling en nu ook een late taal ontwikkeling.
We doen dit dus niet om dat het cb dit wil, maar omdat we dit zelf nodig achten. Hij is
gefrustreerd en wil zoveel meer dan hij nu kan. Ik hoop dat het hem helpt om zich te leren uiten. Op welke manier dan ook.
We zijn ook wat aan het experimenteren met gebaren.
*poef* nu is het weg
pi_141212553
Spark wat sneu dat jouw meisje zo huilerig is en slecht slaapt :*
Helaas geen tips voor het slechte avondeten. Ik zou haar aan tafel erbij zetten en wat op haar bordje doen, maar haar zelf laten kiezen of ze wil. En dan in de avond gewoon de fles.

Spirit aan het huilen bij de bruiloft honey boo boo's moeder. Dat klinkt inderdaad als zwanger. Of helemaal oververmoeid :*

XM die van jou gaat straks ineens goed praten. Die is nu aan het leren hoe je alles zegt en begint met praten zodra ze supercalifragilisticexpialidocious kan uitspreken zonder te stotteren :*

quote:

[..]

Van die foto moet ik ook huilen. Alleen om een andere reden :D

Goitske :*

KJ jeetje dat is wel even slikken. Maar fijn dat er naar gekeken wordt. :*
En wat sneu dat hij zo verdrietig is bij het in slaap vallen en wakker worden :*

Leuk om te lezen wat favoriete eten is. Hier is het pasta. En vlees.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:38 schreef Spirit82 het volgende:
Vanaf wanneer komt die onrust om taal, het je niet kunnen uiten?
Riley heeft dat wel. Als we haar niet begrijpen kan ze daar best wel gefrustreerd en/of verdrietig van raken.

XM beterschap voor je meisje :*

Mandy mooie en opbeurende woorden. :*

MM *O*
pi_141213689
Aaaaah wat een dag!
Jan vanmorgen redelijk maar moe van gisteren, vanmiddag maar 2 uurtjes geslapen dus gevolg: alles is nee, huilen als iets niet mag, huilen als iets niet lukt en huilen als hij iets niet krijgt. 2x goed gevallen bult op zijn achterhoofd, heeft mijn tablet onder de sudo besmeert, de hond was de klos, eten echt niet ja er mee gooien, al het speelgoed is uit de bakken getrokken en ligt overal...
Teun is de hele dag al koortsig net 38.4 met paracetamol, borstvoeding lukt dus niet zo dus kolven en de fles
Op het moment dat ik jan naar bed wil brengen plast de hond in de woonkamer wat ze nooit doet Maja eten jatten bij jan was belangrijker dan aangeven dat je moet plassen! Dus een heel spoor door huis! Teun spuugd zichzelf onder... Dus papa jan naar bed brengen, ik dweilen, ondertussen heeft hij het badje vol laten lopen, Teun in bad en die spuugd net weer over zijn shirtje en op de bank en ik probeer nu te kolven
Ik kan niet wachten tot ik in bed lig.....
pi_141214520
Goitske dat zijn de mindere dagen. :*
Ik hoop voor jou op twee goed slapende kindjes, zodat je weer wat uitgerust verder kan
pi_141214843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:39 schreef -mandy- het volgende:

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar als er taalontwikkeling is, staat de lichamelijke ontwikkeling even op pauze, en andersom. Daar hou ik me maar aan vast.

Zit natuurlijk ook een kern van waarheid in. Ze kunnen niet alles tegelijk!

Ik heb nog niet het idee dat ze gefrustreerd raakt omdat ze zich niet goed genoeg kan uiten. Ze wordt er niet agressief of woedend door, trekt zich niet terug omdat we haar toch niet begrijpen. Als dat wel zou zijn, dan zouden dat alarmbellen moeten zijn denk ik.

Goiske dat klinkt idd als een dag die maar beter heel snel voorbij kan zijn. Hopelijk gaat het morgen beter.

En voor XM idem dito.

Mijn man zit in de ziektewet met een tennisarm. Happy happy joy joy .. want thuis kan ie nu dus ook niks :') . En ik kan ook niks :') . En dat ik niks kan frustreert me enorm (geduld staat niet in mijn woordenboek...). Dus als dat heel lang gaat duren kon het nog wel eens heeeul gezellig gaan worden hier :')
pi_141215636
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm. Noor is nu bijna 13 maand maar die zegt ook geen woorden. Ze kletst wel de hele dag maar geen echte woorden... dat zou dus wel al moeten begrijp ik?
Jan zei mama bij 11maanden, papa maand later, bij de 14 maanden controle zeiden ze dat hij een aantal vaste woorden moet hebben voor iets maar hoeft niet goed uit toespreken bijv tuut is auto of kwak eend of een woord dat er op lijkt. Nu bij 18 maanden moet hij minstens 5 woorden zeggen naast papa en mama
pi_141215786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:59 schreef Omentielvo het volgende:
Goitske dat zijn de mindere dagen. :*
Ik hoop voor jou op twee goed slapende kindjes, zodat je weer wat uitgerust verder kan
Ik hoop vooral op een koorts vrije Teun,. Hij is toen met 5 dagen oud opgenomen met het enterovirus dus let nu extra op hoe hij is...morgen vaccinatie CB maar denk dat ik af bel en een week verzet
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:27:56 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141216161
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:19 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan zei mama bij 11maanden, papa maand later, bij de 14 maanden controle zeiden ze dat hij een aantal vaste woorden moet hebben voor iets maar hoeft niet goed uit toespreken bijv tuut is auto of kwak eend of een woord dat er op lijkt. Nu bij 18 maanden moet hij minstens 5 woorden zeggen naast papa en mama
Dat zie ik dus niet gebeuren hier. Ze zegt geen mamma of pappa. Moet wel een wonder gebeuren dan in een maand :{.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:30:57 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141216348
Ach Goitske wat een hectiek!
En zieken/zwangerboeg bij Twinkle :X

XM, E heeft in 1 week ofzo de omschakeling gemaakt van alleen wat ge-'bababa' naar 'poesj', en nog wat woordjes (o wat erg ik weet niet eens meer welke :D :@ ), dus wait and see! En beterschap voor Noortje :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:37:11 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141216769
O en mensen duim vast voor mij; E en ik gaan morgen oppassen bij een jongetje van 12 maanden en zijn broer van 2,5! :X

Ik hoop op meewerking van E, als in dat ze morgenochtend nog even thuis slaapt, en dan 's middags daar ook nog, óf dat ze gezellig blijft zonder middagslaap oO<
pi_141217274
Xm jan heeft opeens de geest gekregen met praten laatste anderhalf maand 3 nieuwe woorden per weekzo uit het niets dat hij buiten appel en drinken zei. Opa en oma vertikt hij
Ik heb voor Jan een boekje als ik het niet op schrijf dan ben ik het zo kwijt. Nieuwste is zelf de dvd aan doen en dan voor de TV piiii roepen (Pino) en koekje koekje koekje roepen (koekiemonster)
lady vaak opzulke momentendoen ze het goed tot het weer normaal is...

Kolven is klaar, Teun ligt bij papa op de armte slapen met een volle buik, jan slaapt na een half uur tegensputteren... Ik pak een raketje en plof op de bank! Morgen Jan naar de gastouder, cbvoor Teun zeg ik denk ik afof hij moet zo opgeknapt zijn....
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:47:43 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141217444
Je hebt ook wel echt een pechdag idd. Lekker onderuit nu :Y.
pi_141217583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:47 schreef kaatjejannie het volgende:

Iemand hier ervaring met bach rescue voor kinderen? Luuk slaapt zo onrustig en is zo verdrietig in de nacht, hij gaat huilend slapen en wordt huilend wakker. Ik blijf bij hem maar ik krijg hem niet rustig.
Ben ook wel benieuwd, Otje kan de afgelopen weken ineens heel erg overstuur wakker worden en slaapt oop weer moeilijk in. We zitten nog niet op om de twee uur 's nachts maar gaan wel weer die kant op ben ik bang. Ze is overdag ook ineens erg verlegen bij vreemden realiseer ik me nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141217685
Wat gaaf Ophelia. Een hele zin *O*
:* voor het onrustige slapen
pi_141217795
Zo ik zit rustig op de bank en ineens hoor ik van boven keihard POK! En een paar seconden later WAAAAAAAAAAHHHH (krijsen/hysterisch huilen). Ben nog nooit zo snel naar boven gevlogen. Vanaf maart (? denk ik) ligt ze in een peuterledikant en dat ging altijd prima! Tot vanavond dus...

Nu in het ledikant gelegd maar we zijn juist over gegaan naar peuterbed omdat ze echt gevaarlijk over de rand van het ledikant ging halen. Nu dus maar op zoek naar een nieuw ledikant denk ik voor Harrie.. anders kan die nergens slapen :')
pi_141218006
Twinkle. Wat schrikken zeg :*
pi_141218198
Komt vast goed LB!

Dat het maar een welverdiende rustige avond mag worden Goitske.
pi_141218401
Agossie Twinkle :* zit er iets van een uitvalbeveiliging op het bedje? (En kun je anders niet ergens een wiegje lenen om de eerste periode te overbruggen?)
pi_141218502
Twinkel dat is schrikken zeg!
Jan heeft om die reden zijn slaapzak achterste voren aan hij klimt er anders uit heeft hij ook al bij de gastouder gedaan
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:04:01 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141218714
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd, Otje kan de afgelopen weken ineens heel erg overstuur wakker worden en slaapt oop weer moeilijk in. We zitten nog niet op om de twee uur 's nachts maar gaan wel weer die kant op ben ik bang. Ze is overdag ook ineens erg verlegen bij vreemden realiseer ik me nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! _O_

En wat sneu van die slecht slapende kindjes. Ik kan me voorstellen dat je vermoedt dat Luuk gefrustreerd is dat ie zich niet kan uiten KJ. Dat lijkt me bij Otje niet het probleem dus, maar er kan natuurlijk wel iets anders nog net buiten bereik liggen....

Oei Twinkle! Misschien een matras naast dr bedje leggen? Als ze over de rand gaat klimmen lijkt me ook doodeng :X
pi_141218945
Ja slaapzak achterstevoren was onze laatste stap voordat we toentertijd over gingen naar peuterbedje. Sus het was aardig noodgedwongen want ze sliep er prima in.

Ophelia ja zit idd wel zon extra rand in het peuterbed. Ik heb het niet zien gebeuren op de babyfoon. Maar ik gok zo dat ze op die rand heeft gehangen (doet ze wel vaker) en toen is haar handje wellicht weg geschoven en vervolgens voorover gedonderd ofzo.

Wiegje is idd ook een goed idee!

Ik ga wel eens een rondje vragen in de familie-/vriendenkring

:)
pi_141220451
Mijn ouders hebben een losse rand op het bed (met los bedoel ik dat hij demontabel is) van ongeveer 20 cm hoog. Is dat niks?

Aan de andere kant viel ik vroeger ook regelmatig uit bed :@ Misschien was het eenmalig?
Sarcasme. Herken het.
pi_141220885
LB ik vergat jou helemaal succes te wensen voor morgen. Drie kindjes onder de drie jaar. Komt gewoon helemaal goed
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:38:01 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141221036
An average day in the life of Kyara :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:41:04 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141221245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
An average day in the life of Kyara :D
Gewoon naar de ikea dus! ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:46:21 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141221659
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Like _O-
pi_141221888
quote:

[..]

:D _O-
pi_141226441
quote:

[..]

:D
pi_141229212
Twinkle, waarom gelijk terug naar een ledikant als ze er al sinds maart goed in slaapt? Ieder kind dondert wel eens uit zijn bed. Eva vorige maand nog 2 avonden achter elkaar. Ze heeft een 1-persoons bed en zo'n opstaande rand maar die reikt maar tot 2/3 van haar bed. Ze is dus helemaal naar het voeteneind gegaan in haar slaap en er daar uitgevallen. Kan gebeuren hoor.
Er ligt bij Eva nu een ledikant matrasje op de grond bij dat deel. Sindsdien is ze er niet meer uitgevallen.
pi_141233964
Helaas geen rust voor mij Teun werd zieker gisteravond dus huisartsenpost, door naar de kinderarts door naar de kinderafdeling. Om 2 uur was ik thuis Teun is nog in het xierkenhuis ik moest naar huis ivm jan weg brengen en de auto want papa moest vanmorgen wel naar het werk ivm laatste werkdag voor de vakantie.
Er is verdenking op bovenste luchtweginfectie maar gezien zijn leeftijd een obersavtie opname voor 24 uur.kortom nu kolven, jan baarde gastouder en ik weer naar het ziekenhuis
pi_141233977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:08 schreef Goitske het volgende:
Helaas geen rust voor mij Teun werd zieker gisteravond dus huisartsenpost, door naar de kinderarts door naar de kinderafdeling. Om 2 uur was ik thuis Teun is nog in het xierkenhuis ik moest naar huis ivm jan weg brengen en de auto want papa moest vanmorgen wel naar het werk ivm laatste werkdag voor de vakantie.
Er is verdenking op bovenste luchtweginfectie maar gezien zijn leeftijd een obersavtie opname voor 24 uur.kortom nu kolven, jan baarde gastouder en ik weer naar het ziekenhuis
Och wat sneu. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141234213
Ach wat sneu ;( Sterkte Goitske. Hopelijk knapt hij snel weer op :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141236024
Goitske, sterkte en beterschap! :*

Twink, schrikken idd. Maar wat danic zegt; waarom zou je meteen terug gaan naar een ledikantje nu? Ik zou er idd een matrasje naast leggen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')