abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2014 @ 22:08:21 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141129437
Jahoor! Ze heeft een rode bult op dr voorhoofd maar verder niks, ook weer gewoon vrolijk enzo, inclusief tongzoenen :9

En ik weet dat t niks zegt, maar voelde me toen even zoooooo schuldig :X
pi_141129616
LB dat is schrikken inderdaad. Maar je bent echt geen kutmoeder. E. heeft het super getroffen met jou als mama :*
pi_141130017
Misschien was ze nog wel rotter terecht gekomen als je haar wel had vastgehouden. Kan gebeuren ! gelukkig gaat het goed. Voorbeeld ? Ja ? Wat lief ! Ze lijken ook wel een beetje op elkaar he. O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_141132020
LB rot is dat he :{
Ik heb ook weleens domme dingen gedaan bij Djen en dan voel je je zooooo schuldig :{ ... kun je idd echt een potje mee gaan zitten brullen. Ongelukjes zitten in een klein hoekje meid .. doe je niks aan :*

Als voorbeeld wat er bij ons onlangs nog gebeurd is:
- Autogordel aan in autostoeltje. Djen had geen romper aan want veel te warm. Alleen shirtje + broekje. Klikt manlief autogordel dicht.. zit haar buikvelletje ertussen :{ ... krijsen :o |:(
- Djen klimt op zo'n ouderwetse houten glijbaan.. ze had een kort broekje aan want warm. Legt haar beentjes op die gloeiend hete glijbaan om te glijden.. ging dus niet. Wel mooi verbrand |:( |:( .. gelijk gekoeld natuurlijk.
Maar wat kun je je soms stom voelen dan |:(
  zondag 15 juni 2014 @ 23:25:49 #105
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141134608
Och LB :*

KZ, ik kan me er echt nog zo niets bij voorstellen wat je vertelt! Dat dat hier wellicht over minder dan een jaar ook zo zal zijn :o

Twinkle, dat zijn ook van die stomme ongelukjes :*

Zo heb ik zelf vroeger eens m'n kinvelletje tussen de rits van een jas gekregen, m'n moeder heeft gehuild toen! Ik was nog geen 1, maar kan het me zelf dus wel echt nog herinneren :o :D Ik heb d'r best lang een beetje een trauma van gehad, eigenlijk doe ik nog steeds heel voorzichtig als ik een hoge rits heb zelfs ;) (Haha, dit klinkt helemaal niet bemoedigend zo, maar ik bedoelde meer dat dat echt van die nasty ongelukjes zijn die bijna overal wel een keer gebeuren :'( )
pi_141135527
Oja, rits dicht en borstvel ertussen heb ik hier ook al voor elkaar gekregen :') :@ Of van die dingen waarvan je van tevoren gewoon WEET dat het fout zal gaan, en dan toch proberen, of je ziet het aankomen en dan toch te laat zijn (vingers tussen lades/deuren bijvoorbeeld)...
Sarcasme. Herken het.
pi_141135779
Ik vind het achteraf bezien eigenlijk best een wonder dat mn kind nog helemaal heel is eigenlijk :@
Sarcasme. Herken het.
pi_141141443
Spirit :D
Dat idee heb ik ook soms.

Even een vraagje. Riley eet gewoon goed, maar ze lust niet veel soorten fruit (ze lust banaan, peer, appel en mandarijn) Zijn er manieren om haar te leren ook ander fruit te leren eten. Gisteren had ik meloen op haar bordje met mandarijn gedaan en die meloen werd netjes weggelegd (lees op grond gegooid :D )
pi_141142046
Blijven aanbieden Omen? En hier helpt zelf hapjes nemen goed om de interesse te wekken ( hoewel het ook voor komt dat ze ons dan alle "vieze" dingen gaat voeren). Onbekende dingen eet Isa ook niet snel, dus vaak proppen we heel snel iets naar binnen zodat ze proeft dat het echt wel lekker is. Als ze dat eenmaal door heeft, eet ze het zelf ook. Blauwe besjes bijvoorbeeld laatst!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 16 juni 2014 @ 08:30:50 #110
381212 Gulara
From the future
pi_141142104
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 06:22 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit :D
Dat idee heb ik ook soms.

Even een vraagje. Riley eet gewoon goed, maar ze lust niet veel soorten fruit (ze lust banaan, peer, appel en mandarijn) Zijn er manieren om haar te leren ook ander fruit te leren eten. Gisteren had ik meloen op haar bordje met mandarijn gedaan en die meloen werd netjes weggelegd (lees op grond gegooid :D )
Zorg dat het goed rijp is. Zacht fruit is zoeter en slikt makkelijker weg.
  maandag 16 juni 2014 @ 08:31:56 #111
381212 Gulara
From the future
pi_141142111
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:25 schreef elamanilo het volgende:
Ik heb d'r best lang een beetje een trauma van gehad, eigenlijk doe ik nog steeds heel voorzichtig als ik een hoge rits heb zelfs ;) (Haha, dit klinkt helemaal niet bemoedigend zo, maar ik bedoelde meer dat dat echt van die nasty ongelukjes zijn die bijna overal wel een keer gebeuren :'( )
_O- :D
  maandag 16 juni 2014 @ 08:38:33 #112
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141142170
Oh, wat een schrik hè LB! Wij (nou, E eigenlijk ;)) heeft de laatste dagen veeeeel ongelukjes gehad. Ze klimt ineens overal op, probeert alles uit en is gewoon net zo klunzig als haar moeder :@. Ze ziet er nu ook niet uit, bult op haar hoofd, schaafwondje op haar arm, blauwe plek en 2 schaafwonden op de rechterknie en 1 grote schaafwond op de linkerknie, schaafwond op haar voetje :o! Ik durf haar bijna niet naar het kdv te brengen morgen (dit is allemaal in onze vakantie gebeurd :'))
pi_141142222
Ik was bang dat het cb zou denken dat ik dr zou mishandelen. Ik heb dus ook een klimgeit en ze zit onder de blauwe plekken en krassen op dr benen :')
De oudste ging echt niet over steen kruipen want au maar Fee maakt het geen moer uit als ze maar komt waar ze wil.

Gister bij mn schoonouders klom ze op de glijbaan (aan de onderkant) en liet zich zo vallen. Wat een pret had ze onze waaghals.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141142590
Zie je wel!! Een wonder dat ze nog, sort of, heel zijn :D
Sarcasme. Herken het.
pi_141143487
Ow zit ook onder de blauwe plekken en schrammen. En nu ook nog onder de muggenbulten! Charmant :')

Gisteravond een mooi verhaal. Ow lag te slapen en ik hoor op de babyfoon dat z'n kastdeur telkens een stukje opengaat en dam weer dichtvalt.
Ik toch maar eens kijken, was de kat in de kast gekropen :')
En Ow maar doorslapen! :D
  maandag 16 juni 2014 @ 10:47:18 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141144378
Oeh, spooky Loj :o :D

Hihi, die waaghalzen en klimgeitjes O+
Hier is klimmen ook een grote hit, maar dat gaat eigenlijk tot nu toe wel heel netjes. Ze kan bijv. heel goed zelf op de bank én ook er vanaf!

Omen, ik sluit me aan bij blijven aanbieden en dan zelf ook (eerst) hapjes nemen, van hetzelfde bord en dezelfde fruitjes. Gezellig samen eten dus! Dat helpt hier altijd heel goed. Of soms prik ik het bijv op een vorkje, en dan vindt ze het ook weer heel interessant en proeft ze eerder. Of ik prik een heel klein stukje op een vorkje en voer dat eerst aan haar, zodat ze de smaak proeft die dan hopelijk naar meer smaakt ;) Van het fruit vormpjes maken, zoals van meloen kun je heel goed kleine balletjes maken. En dan samen met ander fruit een gezichtje op het bord maken bijv.
pi_141144845
Och LB :*

Loj, wat een spooky kat! (ik zou me meteen afvragen of de geest van mijn dode moeder weer bezig is, maar het kan dus ook 'gewoon' een kat zijn :') )

Omen, misschien wat exotischere soorten fruit aanbieden, of heb je dat al geprobeerd?

Nu ga ik even mijn jongste zoon opvreten, hij vraagt er om! O+
pi_141145302
Omen, druifjes zijn hier een grote hit. En een monkeyplattern is ook echt een succes.
Is een schaal met verschillende hapjes neerzetten op een salontafel. Ze kunnen dan de hele middag door pakken als ze trek hebben. Rosalie pakt meestal iets, loopt dan weg om te spelen, maar zodra haar mond leeg is (of haar handje, want ze heeft graag reserve-eten mee voor onderweg :D) komt ze alweer terug om iets nieuws te halen.
En mijn grote eet ook gelijk lekker mee.

LadyBlack :* wat kan je jezelf dan schuldig voelen hè. Maar je beweegt in een reflex en wat net al werd gezegd, als je haar had vastgehouden waren jullie misschien wel slechter terecht gekomen. Je had ook op haar kunnen vallen bijvoorbeeld.
Maar nog een dikke :* voor de schrik en op haar bult.

De eerste keer dat eva een blauwe plek of een schaafwondje had piepte ik nog "mijn kind is stuk :{ ", maar nu is het zo gewoon. Mijn kinderen hebben gewoon altijd blauwe knieën en schenen.
Eva omdat ze een beetje onhandig is vaak en die maakt van het kleinste losse velletje al een oorlogswond, maar Rosalie omdat het nou eenmaal niet anders is. Beetje zoals F van Tally.

En ook een stukje ervarend leren soms. Het is al een paar keer voorgekomen dat eva op de schommel zat en Rosalie omver kegelde. Dan kijken ze allebei niet uit. Maar we leggen dan aan Eva uit dat Rosalie nog klein is en dat nog niet helemaal snapt. Maar dat blijft nog niet helemaal hangen bij Eva. Logisch, ze is net 3.
Totdat ons buurjongetje van 7 bij ons speelde, op de schommel zat en Eva zo hard omver kegelde dat ze een meter verder deels in haar waterplay viel. Best scherpe randjes dus dat deed zeer.
Maar sindsdien kijkt ze wel beter uit als zij op de schommel zit.
Harde les, ik weet het. En als ik de botsing met het buurjongetje had kunnen voorkomen had ik het echt gedaan. Maar het gebeurt nou eenmaal.
pi_141148135
Hier ook veel blauwe plekken en schaafwondjes. Erg ondernemend dametje, dus vandaar. Maar wat ben ik soms blij dat ik op dat moment niet naar het CB hoeft :D

Loj, zo geweldig hoe die kleintjes overal doorheen kunnen slapen vaak O+

L-E O+

Danic dat moet een schrik geweest zijn toen je Eva zo zag ‘ vliegen’ en niks anders kon doen dan toekijken :*

Dank voor de tips. Wat ik nu doe is haar zelf laten pakken (ook van mijn bord). Maar als zij een aardbei in haar mond doet, spuugt ze hem meteen weer uit. Meloen legt ze zonder te proeven weg. En kersen krijgen dezelfde behandeling als aardbeien :D
Maar ik blijf gewoon aanbieden. Alleen met aardbeien en kersen kan je van die erge vlekken krijgen. Dus die mag ze alleen als ze een slabbetje omheeft :D
pi_141148272
Ik krijg daar soms best wel eens een heel naar gevoel bij. Als Lars weer eens thuiskomt met geschaafde knieën ofzo, en dat ik dan denk "het zal de laatste keer niet zijn... oh hemel, het zal de laatste keer niet zijn, wat ga je allemaal toch nog mee moeten maken... " :'(
pi_141148273
Misschien vindt ze het gewoon echt niet lekker? Ik ben zo blij dat Isa dat echt heel duidelijk aangeeft, bloemkool bijvoorbeeld is standaard huilen, want honger, maar bah! Laatst had ik een bord voor haar gemaakt met gekookte aardappel, snijboontjes en een paar stukjes hamburger. Toen ik haar aardappel wilde geven, deed ze haar mond stijd dicht, draaide haar hoofd weg en wees naar de snijboontjes "Die!" O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_141148465
Mooi hè Spirit. Rosalie schudt nu ook nee. En ze is dan heel stellig. En dan met van die twinkeltjes in haar ogen.

Omen, eva eet wat dat betreft ook niet heel gevarieerd fruit:appel, druiven, peer en soms mandarijn.
Banaan lust ze niet (ik heb volgens mij echt het enige kind op de wereld dat geen banaan lust), bij aardbei staat ze iedere keer weer te springen, neemt een hap en beseft dan dat ze het niet lekker vindt, mango, meloen en kersen idem. Kiwi lustte ze wel, maar tegenwoordig ook niet meer.
Tja dan niet hoor. Ze eet fruit alleen iets minder gevarieerd.
Rosalie eet wel alles.
pi_141148678
Zo doet Riley het dus ook Danic. Ze houdt haar mond stijf dicht. Als ze het zelf pakt (wat ze soms doet, want het ziet er leuk uit ofzo) spuugt ze het meteen weer uit. Ze lust het waarschijnlijk gewoon echt niet :D

Shandaly herkenbaar hoor. :*
pi_141148694
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Misschien vindt ze het gewoon echt niet lekker? Ik ben zo blij dat Isa dat echt heel duidelijk aangeeft, bloemkool bijvoorbeeld is standaard huilen, want honger, maar bah! Laatst had ik een bord voor haar gemaakt met gekookte aardappel, snijboontjes en een paar stukjes hamburger. Toen ik haar aardappel wilde geven, deed ze haar mond stijd dicht, draaide haar hoofd weg en wees naar de snijboontjes "Die!" O+ O+
Fee duwt het weg en roept: NEE!

Al wijst ze maar weinig af :') We zijn er nu achter dat ze geen kwarktaart lust :P voor de rest kan ik me niet bedenken wat ze vies vind. Ze is gek op gegrilde aubergines en courgette :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141148804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef danic het volgende:
Mooi hè Spirit. Rosalie schudt nu ook nee. En ze is dan heel stellig. En dan met van die twinkeltjes in haar ogen.

Omen, eva eet wat dat betreft ook niet heel gevarieerd fruit:appel, druiven, peer en soms mandarijn.
Banaan lust ze niet (ik heb volgens mij echt het enige kind op de wereld dat geen banaan lust), bij aardbei staat ze iedere keer weer te springen, neemt een hap en beseft dan dat ze het niet lekker vindt, mango, meloen en kersen idem. Kiwi lustte ze wel, maar tegenwoordig ook niet meer.
Tja dan niet hoor. Ze eet fruit alleen iets minder gevarieerd.
Rosalie eet wel alles.
:N Ik had er ook één! Lars lustte in het begin ook geen banaan. Is wel redelijk snel overgegaan trouwens, gelukkig, want bijna alle fruithapjes/combi's uit Opperdepop enzo waren op basis van banaan ;)

Femke schudt ook nee, maar vooral omdat ze ja-knikken nog niet snapt ofzo ;) Alles is nee, met een hele grote big smile, omdat ze pas heeft uitgevonden hoe dat nee-schudden gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')