anderhalf nummer, klaar, nextquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:20 schreef Kerftminister het volgende:
Zit echt aan een slaapverwekkend album zeg, van Kahimi Karie, had veel goeds over haar gehoord, maar het is echt geen flikker aan, gebeurt helemaal niks.
Vind ik oneerlijk tegenover de makers van het album, is niet zonder reden zo gemaakt.quote:
Ja, stel dat het vanaf nummer 8 ineens een briljant album blijkt te wordenquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind ik oneerlijk tegenover de makers van het album, is niet zonder reden zo gemaakt.
je weet dat het orgineel een Bruce Springsteen song is? en bekend gemaakt door Patti Smith?quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:24 schreef kciR het volgende:
Ik kende eigenlijk alleen die Jan Wayne versie
Jaquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:26 schreef ranja het volgende:
[..]
je weet dat het orgineel een Bruce Springsteen song is? en bekend gemaakt door Patti Smith?
Okquote:
Nee maar anderhalf nummer is ook weer zo kort. Stel dat je al die lange nummers van Tago Mago mist als je Paperhouse niks vindt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, stel dat het vanaf nummer 8 ineens een briljant album blijkt te worden
en als die makers nou gewoon niet zo'n zeikalbum hadden gemaakt, eigen schuld
Nee, die postte ik meer omdat het over Natalie Merchant gingquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Okdat je niet denkt dat het orgineel van hun is want volgens mij is het wel tig keer gecoverd
Die laatste is volgens mij al eens langs gekomenquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:31 schreef On het volgende:
Wat voorstellen voor nieuwe TT:
Indie! Orchestra
I Am the Last of All the Indie That Fell (A Channel)
Fuck Off Get Free We Pour Indie on Everything
Ben Frostquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat? De nieuwe My Bloody Valentine of zo?
Gelukkig zijn er nog 2 mooie kandidaten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:32 schreef kciR het volgende:
[..]
Die laatste is volgens mij al eens langs gekomen
Edit: Ja
A U R O R A? Edit: ja dus.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat? De nieuwe My Bloody Valentine of zo?
quote:
Dat is Psytrance.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
Overigens mag ik dan weinig verstand van Electro hebben, maar ik weet wel dat Shpongle geniaal is, heerlijke muziek.
Psybient om precies te zijn.quote:
quote:
quote:Psybient, short for psychedelic ambient, (also known as ambient goa, psychill, psydub), is a style of electronic music that contains the elements of psychedelic trance, ambient, downtempo, dub, ethnic music, "new age" music.[30] It is 2 times slower than psytrance (generally under 110 BPM), usually with a less defined rhythm. It often has a slow rhythmic base and may use ambient elements, filtered and reworked with many effects, to achieve a particular psychedelic sound.
Wiki copypasten is niet echt uitleggen Kerft. Mijn punt is dat elektronische genres altijd vaag zijn en dat je eeuwig kunt zeuren waar iets in past, zeker als je het over sub-sub-subgenres als psybient hebt.quote:
Is twee keer zo traag staat er, dat lijkt me wel een duidelijk verschil.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wiki copypasten is niet echt uitleggen Kerft. Mijn punt is dat elektronische genres altijd vaag zijn en dat je eeuwig kunt zeuren waar iets in past, zeker als je het over sub-sub-subgenres als psybient hebt.
Het is ook niet twee keer zo traag. Dan zou trance 220 bpm zijn, dat is dit:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is twee keer zo traag staat er, dat lijkt me wel een duidelijk verschil.
Word gewoon voorgelogen. :Squote:Op woensdag 4 juni 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook niet twee keer zo traag. Dan zou trance 220 bpm zijn, dat is dit:
Hardcoretempo
Untrue heeft een BPM van ongeveer 135:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Word gewoon voorgelogen. :S
Nee maar heb er zelf weinig verstand van hoor. Zo zou bijvoorbeeld Untrue van Burial een hoge BPM horen te hebben maar dat hoor ik er echt niet in.
Ja die is goedquote:
Ja dat hoor ik er niet in, het klinkt zo rustig en traag, zou echt niet zeggen dat er zon hoog tempo inzit.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Untrue heeft een BPM van ongeveer 135:
Maar Burial is wat lastig. 2step heeft sowieso al een raar ritme om mee te tellen en Burial is wat dat betreft nog erger omdat zijn beats heel onregelmatig zijn. Voor een deel is dat stijl en voor een deel komt het omdat hij zijn muziek maakt zonder vast schema (zoals in Fruityloops bijvoorbeeld zit) door de clicks en beats gewoon naar hartelust op zijn plek te slepen.
Probeer eens met Untrue mee te tellen, (1,2,3,4,1,2,3,4 enz) waarbij je de kicks (de lage bastoon van de beat) op 1 en 3 legt. Dan hoor je ook dat die andere clicks niet op de beat vallen, en dat is wat dat springerige gevoel geeft wat alle nummers van Burial haast hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik er niet in, het klinkt zo rustig en traag, zou echt niet zeggen dat er zon hoog tempo inzit.
Wil echt graag wat meer weten over elektronische muziek, want dat is toch echt een gedeelte waar ik heel weinig verstand van heb.
Zal hem zo weer eens opzetten en het uitproberen, vind dat sowieso echt een heerlijke plaat.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Probeer eens met Untrue mee te tellen, (1,2,3,4,1,2,3,4 enz) waarbij je de kicks (de lage bastoon van de beat) op 1 en 3 legt. Dan hoor je ook dat die andere clicks niet op de beat vallen, en dat is wat dat springerige gevoel geeft wat alle nummers van Burial haast hebben.
Hmmm... Lastig. Burial is echt heel uniekquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zal hem zo weer eens opzetten en het uitproberen, vind dat sowieso echt een heerlijke plaat.
Weet je meer dingen die erop lijken?
Zeker waar. Maarja er wacht nog zoveel op me.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:44 schreef DO2 het volgende:
Dan heb je gewoon nog veel te weinig echt beluisterd, Kerft.
Ik weet het niet. Veel electronica klinkt fijn, maar er is maar erg weinig dat me van mijn stoel lift.Het is aan de ene kant vrij eenvoudige muziek om te maken, maar aan de andere kant lastige muziek om te blijven boeien. Briljant zijn er maar enkele imo. Burial is daar wel een vanquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Het is voor mij trouwens echt onmogelijk om uit al die electronische artiesten 2 of 3 favorieten te tillen.
Er gebeuren zoveel briljante dingen op dat vlak. Ik zou het echt niet weten.
Nee, inderdaad. Al heb ik wel een paar helden die ik echt geweldig vind. Op basis van plays is het trouwens ongeveer:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Het is voor mij trouwens echt onmogelijk om uit al die electronische artiesten 2 of 3 favorieten te tillen.
Er gebeuren zoveel briljante dingen op dat vlak. Ik zou het echt niet weten.
Ik vind dit altijd zo tenenkrommendquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:46 schreef Moody het volgende:
Het is aan de ene kant vrij eenvoudige muziek om te maken,
Zeg ik toch. Dan ken ik die bewuste artiesten nog niet of ze zitten niet in mijn smaak-zonequote:Op woensdag 4 juni 2014 23:48 schreef DO2 het volgende:
Ben ik het niet mee eens, Moody.
Er zijn zat zeer creatieve artiesten die een heel eigen geluid hebben en verdomd goed zijn.
Tenenkrommend is het wanneer je een deel van een post er uit piktquote:
Wat maakt dat uit? Denk je dat zangtalent minder veelvoorkomend is dan, bij gebrek aan een beter woord, elektrotalent?quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Eletrco is vrij representatief en ook niet afhankelijk van zang.
Jaaquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
Vind SBTRKT trouwens ook erg fijn, die nieuwe plaat kwam er ook aan toch?
Voorbeeldje?quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:57 schreef Moody het volgende:
Ik trek me terug. Mijn mening is wellicht gebaseerd op de tenenkrommende periode van house muziekOok electro btw.
Ik heb er serieus naar geluisterd maar ADULT. vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:00 schreef ranja het volgende:
geen elctroclashliefhebbers dus? verrassend
Hoe komt je daar bij?quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
Nog zoiets frappants: als er slechte punk of blues gemaakt wordt is het niet "alle gitaarmuziek is kut" en als er een keer een hardcoreplaat aan staat die niet om aan te horen is is het "elektronische muziek is zo slecht".
Tja dat is bij Hip-Hop net zo goed he. Daarover denken nog steeds mensen dat het 'rapnegermuziek is over bitches, geld en gangsters'quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
Nog zoiets frappants: als er slechte punk of blues gemaakt wordt is het niet "alle gitaarmuziek is kut" en als er een keer een hardcoreplaat aan staat die niet om aan te horen is is het "elektronische muziek is zo slecht".
Nee. Ik heb hem hier op vinyl liggen en draai 'm regelmatig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:02 schreef Vatta het volgende:
Ben geloof ik 1 van de weinige die dit heerlijk vind en niet over de top.
Ten eerste oudere indrukken, en ten tweede ook jij die eerst dingen stelt over elektronische muziek om vervolgens toe te geven dat die gebaseerd zijn op slechte house.quote:
Dan bedoel je alles wat is gemasterd of zo?quote:Daarbij is 99,7% van de hedendaagse muziek electronisch.
Hij geeft nooit shows he? Beetje jammer.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hem hier op vinyl liggen en draai 'm regelmatig.
Naja....ik ken weinig muziek waar geen elektriciteit aan te pas komtquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste oudere indrukken, en ten tweede ook jij die eerst dingen stelt over elektronische muziek om vervolgens toe te geven dat die gebaseerd zijn op slechte house.
[..]
Dan bedoel je alles wat is gemasterd of zo?
Bijna nooit nee. Super mysterieus type. Tot begin dit jaar wisten "we" niet eens hoe hij er uit zag.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:05 schreef Vatta het volgende:
[..]
Hij geeft nooit shows he? Beetje jammer.
Harharharhar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja....ik ken weinig muziek waar geen elektriciteit aan te pas komt
Dat komt omdat je alles op één hoop veegt. Wat is de "sub-top elektro" dan? MSP en The Verve kwamen hier bij iedereen in de top tien britpop. De top tien elektro is... eh...quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik sta nogsteeds achter mijn mening overigens. Sub-top electro is voor mij veel lastiger te beluisteren dan sub-top britrock (The Verve, MSP) om maar een voorbeeld te geven. Ik redeneer vanuit mijn eigen smaak he
Als kenner laat ik dat aan jou over. Geef een top-10 en ik beloof ze te beluisterenquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt omdat je alles op één hoop veegt. Wat is de "sub-top elektro" dan? MSP en The Verve kwamen hier bij iedereen in de top tien britpop. De top tien elektro is... eh...
Ik vind het er prima bijpassenquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb er serieus naar geluisterd maar ADULT. vind ik echt verschrikkelijk.Instrumentaal is het nog wel aardig, een beetje jaren '80. Maar die zang
![]()
Haha dan ben ik toch erg benieuwd welke jij weet op te noemen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van "alle electro". Ik kan je namen noemen uit de specifieke genres die ik enigszins ken maar dat is op geen enkele manier een representatief beeld van de elektronische muziek. Als ik je drie minimal artiesten geef die je rete saai vindt en je blijkt achteraf van hardstyle te houden ligt dat niet aan mijn selectie, maar aan het feit dat niet alle elektronische muziek hetzelfde is. In tegendeel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Als kenner laat ik dat aan jou over. Geef een top-10 en ik beloof ze te beluisteren
Waarom maken we ergens een probleem van terwijl er geen is?quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van "alle electro". Ik kan je namen noemen uit de specifieke genres die ik enigszins ken maar dat is op geen enkele manier een representatief beeld van de elektronische muziek. Als ik je drie minimal artiesten geef die je rete saai vindt en je blijkt achteraf van hardstyle te houden ligt dat niet aan mijn selectie, maar aan het feit dat niet alle elektronische muziek hetzelfde is. In tegendeel.
Ik doe niet flauw om je al dan niet gebrekkige kennis van een bepaald genre, maar omdat je alles op één hoop veegt. Als ik zeg dat ik niet van rockmuziek houd omdat Nickelback afschuwelijk is en ik schaar daar ook meteen jouw lievelingsplaten onder zou je ook in het geweer komen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:10 schreef Moody het volgende:
Wel flauw dat je zo doet tegen een n00b. Ik geef jou toch ook normaal advies als je bijv. even geen kaas gegeten hebt van britrock?
Daar ben ik goed in.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Waarom maken we ergens een probleem van terwijl er geen is?
Ok dan. Lees mijn post terug je ziet dat ik me kwetsbaar opstel en ook zodanig kennis wil opdoen. Jouw reactie is niet in de sfeer van dit topic imo.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik doe niet flauw om je al dan niet gebrekkige kennis van een bepaald genre, maar omdat je alles op één hoop veegt. Als ik zeg dat ik niet van rockmuziek houd omdat Nickelback afschuwelijk is en ik schaar daar ook meteen jouw lievelingsplaten onder zou je ook in het geweer komen.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Volgens mij is alle klassieke muziek (Mozart, Schubert, Wagner) niet eens opgenomen, dus dat valt daar onder
Dan bied ik daar mijn oprechte excuses voor aan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok dan. Lees mijn post terug je ziet dat ik me kwetsbaar opstel en ook zodanig kennis wil opdoen. Jouw reactie is niet in de sfeer van dit topic imo.
Nee niet? Stond eerst wel op het punt te gaan luisteren namelijk.quote:
Gewoon doen. Het is super toegankelijk, ik denk dat jij het aan de saaie kant vindt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee niet? Stond eerst wel op het punt te gaan luisteren namelijk.
Ik vind Wait for Me leuk. En die nieuwe, Destroyed, is ook best te pruimen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:24 schreef Moody het volgende:
Niets mis met Moby, als het maar laat bij 1 album.
Het beste weet ik niet, maar wel erg goed in ieder geval.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
Daft Punk is ook wel chill, vind alleen (blasfemie alert) het laatste album van ze het beste, maar ik ben dan ook Funk-fan.
Hier nog 1quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
Daft Punk is ook wel chill, vind alleen (blasfemie alert) het laatste album van ze het beste, maar ik ben dan ook Funk-fan.
Ook een goede ja. Super invloedrijk ook, het aantal kloons dat daar uitgekomen isquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:24 schreef DO2 het volgende:
Nee man...Moby is vreselijk suf. Doe dan Homework van Daft Punk.
Je bent niet de enige. Die laatste heeft verreweg de beste recensies die ze ooit gehad hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
Eensquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:32 schreef Kerftminister het volgende:
Kraftwerk houd ik echt niet vol hoor. Paar nummers van geprobeerd maar daar heb ik echt geen geduld voor.
Moet niet veel gekker worden.quote:
Ja, is gewoon zo.quote:
Ik weet 't.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:49 schreef DO2 het volgende:
Godver, T. Dat is misschien wel hun beste werk.
Why Bother? van Adult. heb ik best veel geluisterd toen die uitkwam. Ik heb hem al lang niet meer gehoord, maar ik kan mij nog zo'n beukend nummer herinneren. I feel worse when Im with you,of Plague Fear. Volgens mij was het één van die.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:00 schreef ranja het volgende:
geen elctroclashliefhebbers dus? verrassend
Ik heb de eerste 2 albums van ze, toen de 3e uitkwam heb ik die wel beluisterd op de Luisterpaal maar die viel zo ontzettend tegen... de albums daarna heb ik volgens mij niet meer geprobeerd. Why Bother is de 4e dus.quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:06 schreef kciR het volgende:
[..]
Why Bother? van Adult. heb ik best veel geluisterd toen die uitkwam. Ik heb hem al lang niet meer gehoord, maar ik kan mij nog zo'n beukend nummer herinneren. I feel worse when Im with you,of Plague Fear. Volgens mij was het één van die.
Ik weet nog dat ik een eeuwigheid naar dat album op internet heb gezocht. Ik zocht op Why Brother. Toen waren zoekmachines nog niet zo slim.
Ditto hierquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hem hier op vinyl liggen en draai 'm regelmatig.
Die mocht van mij nog wel langer durenquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, is gewoon zo.Ik waardeer enorm wat ze voor het genre hebben gedaan en het zijn echt genieën maar dit soort dingen:
Gewoon te lang.
We hebben nu ook al voor 4 topics een fout in het Romeinse cijfer in de titel.quote:
Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedy Ja Tweedyquote:Op donderdag 5 juni 2014 01:42 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy Nieuwe Tweedy
Wel leuke plaat he. Ik vond het een beetje een geslaagde versie van wat The Black Keys wilden doen, hoor er ook wat Primal Scream in. Bumblebeeee en Eez-eh zijn chill.quote:
Heb 'm pas 1x geluisterd en ben nog niet echt overtuigd. Moet 'm wellicht vaker luisteren.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet 't.
Wat vond je van A Pleasure?
Ja, bij de 4 en de 9 draaien ze de boel om. Da's eigenlijk alles wat we moeten onthouden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:56 schreef Gehenna het volgende:
Na LXXXIX zou XC moeten komen en dus zitten we nu op CXCII
Komt omdat ze geen nul kenden. Kun je nagaan wat een briljante uitvinding dat eigenlijk is, een symbool dat niets voorsteltquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, bij de 4 en de 9 draaien ze de boel om. Da's eigenlijk alles wat we moeten onthouden.
Wel 'n beetje onlogisch, trouwens.
Klopt, duurde ook versassend lang voordat hij geïntroduceerd werd. Een paar eeuwen na A.D. kwam het langzamerhand voor in India, China sommige Arabische landen. Maar in Europa kwam het pas rond 1300quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Komt omdat ze geen nul kenden. Kun je nagaan wat een briljante uitvinding dat eigenlijk is, een symbool dat niets voorstelt
Tuurlijk wel, een verkeerd nummer kan zo een heel album verpesten.quote:
Ik vind het juist wel leuk dat we een verkapte intelligentietest in het topic hebben. Vooral omdat we het vrijwel allemaal al wel eens fout hebben gedaan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:55 schreef Kerftminister het volgende:
Kunnen we er geen overzichtelijker telsysteem van maken? Want dit gaat nog wel vaker fout.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, een verkeerd nummer kan zo een heel album verpesten.
Nja dat verwerken in Xjes of XItjes enzo lukt me altijd wel, maar als je dan C's en L's en weet ik het allemaal krijgt, ik weet niet eens wat voor getallen dat zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel leuk dat we een verkapte intelligentietest in het topic hebben. Vooral omdat we het vrijwel allemaal al wel eens fout hebben gedaan.
Boris - Floodquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan me geen album bedenken dat ik niet tof vind omdat een nummer kut is.
Kan me wel voorstellen dat je Sleep - Dopesmoker kut vind als je dat nummer niet tof vind.
Ligt een beetje aan wanneer dat nummer komt, zeker als het in het midden van het album staat kan het zeer vervelend zijn. Aan het einde maakt het een stuk minder uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan me wel voorstellen dat je Sleep - Dopesmoker kut vind als je dat nummer niet tof vind.
Het is niet zo lastig hoor, al heb ik zelf de fout gemaakt bij de 90 om die X niet ervoor te zetten...quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Kerftminister het volgende:
Nja dat verwerken in Xjes of XItjes enzo lukt me altijd wel, maar als je dan C's en L's en weet ik het allemaal krijgt, ik weet niet eens wat voor getallen dat zijn.
Toch kan een echt kutnummer wel een flinke hap uit een album nemen. De reden dat MBV bij mij nooit in een best-oflijst zal komen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Coveralbum met liedjes van Handsome Family.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:14 schreef Norrage het volgende:
Een Andrew Bird? wtf, verrassing
Is dat een officieel album en niet weer zo'n vage?
Ik wist nog wel dat je er over gepost had, maar mij boeit Andrew Bird niet zo veel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:24 schreef Felagund het volgende:
Had er nog over gepost hier, lezen jullie mijn posts nooit?
Suf.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Coveralbum met liedjes van Handsome Family.
Ik ken The Handsome Family eigenlijk niet.quote:
Ik alleen door True Detective, dat album waar dat nummer opstaat geprobeerd. Best aardig. Dat nummer en 24 Hour Shop zijn uitblinkers.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ken The Handsome Family eigenlijk niet.
Helemaal mee eens. Dat donkere randje is er in deze cover helemaal van af.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:24 schreef Felagund het volgende:
Ik vind de originele versie een stuk beter dan de cover van Andrew Bird.
Kijk, hier hebben we wat aanquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:53 schreef kciR het volgende:
Ik kwam nog wat interessante dingen tegen:
The Districts. Heeft wel wat weg van My Morning Jacket.
Dream Koala. Naam verraad al redelijk de richting die het opgaat (ambient pop). Vrij dromerig, maar zeker niet saai. Zang doet mij denken aan The Antlers. (Debuut is vorige maand uitgekomen)
Half Moon Run (nummer komt wel uit 2012, dus niet helemaal nieuw, zal binnenkort wel een nieuw nummer komen). Full Circle komt volgens mij af en toe langs op 3fm. Leuk Canadees indie bandje.
Was de nieuwe First Aid Kit al langs gekomen?
Ook nieuw? Ken Ty Segall niet zo goed, maar vond Fuzz wel een enorm vette plaat. Is de rest van hem ook zo tof?quote:
Nieuw inderdaad. Dit is de rustigere B-kant:quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ook nieuw? Ken Ty Segall niet zo goed, maar vond Fuzz wel een enorm vette plaat. Is de rest van hem ook zo tof?
aardig, kan nog wel wat bands gebruiken om de zondag te vullenquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:26 schreef Grobbel het volgende:
Ook erg fijn: de nieuwe Elephant Stone. Toevallig ook op Eindhoven Psych Lab en Best Kept Secret.
Wat een nietszeggende promo zeg.quote:
Ik kan er niet op komen waarop dit lijkt.quote:
Mooi joh! Die ga ik opzoeken.quote:
Dat album komt komende week uit. Het is allemaal wel leuk en aangenaam maar wel een beetje behangmuziek vind ik. Nu is dit soort folk sowieso meestal niet mijn muziek, maar dan nog.quote:
Niet slecht, maar trekt me ook niet. Zang is wel leuk.quote:
Beatles. BEATLES.quote:
The Districts deed mij ook een beetje denken aan Band of Horses qua stem. Dat misschien?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:04 schreef Tchock het volgende:
Oké, ik heb geluisterd. Om even aan te geven wat ik wel en niet kon waarderen:
[..]
Ik kan er niet op komen waarop dit lijkt.Het is wel aardig.
[..]
Mooi joh! Die ga ik opzoeken.
Ja, jemig. Ik luisterde eerst Ocean maar Odyssey is veel beterquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:06 schreef kciR het volgende:
[..]
The Districts deed mij ook een beetje denken aan Band of Horses qua stem. Dat misschien?
Dream Koala is denk ik mijn beste vondst. Die klinkt echt goed!
Vooral leuk om te zien dat ik muziek heb uit landen waar ik geen idee van hadquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:03 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Ook leuke tool zeg, kunnen jullie me verslaan qua aantal landen?
Ik kom op 'slechts' 55 landen uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:03 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Bombino zeker, Filippijnen zou ik niet weten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
38 landen maar.
Maar dan wel weer een artiest uit Niger en eentje uit de Filipijnen. Ja, logisch.
Bombino?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
38 landen maar.
Maar dan wel weer een artiest uit Niger en eentje uit de Filipijnen. Ja, logisch.
Thailand?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:16 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een land dat jij niet hebt, Kerft. Gna gna gna.
Bombino inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bombino zeker, Filippijnen zou ik niet weten.
Wat heb je uit Togo?quote:
Maar dat is dus niet Togolees.quote:
Ik heb bij elke remix in mijn library de originele artiest bij artist, dus dan is het Togolees. Alleen later door een Canadees gemixt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet Togolees.
Ach hier staat The Throne (Kanye en Jay-Z) ook bij Polen
O ik snapt hem al.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb bij elke remix in mijn library de originele artiest bij artist, dus dan is het Togolees. Alleen later door een Canadees gemixt.
Gevoelloos persoon.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:25 schreef Norrage het volgende:
First Aid Kit doet mij ook nauwelijks iets, btw. Maar ik zal die nieuwe is gaan luisteren. Misschien doet Conor ze goed
Waar vind je deze tool?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:03 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Staat rechtsonder: explr.fmquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:28 schreef Norrage het volgende:
Waar vind ik die tool?
En de nieuwe Jose James heeft wat mindere nummers, maar de goede nummers zijn wel waanzinnig sterk:
Heb er 27 uit Jamaica, dus valt hier nog wel mee.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:27 schreef Tchock het volgende:
Ja ik kan wel een mooi lijstje maken maar 85% of zo is USA of UK en de rest Nederland, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. Dan heb je misschien 35 artiesten van de 550 nog niet gehad.
proto-indiequote:Op donderdag 5 juni 2014 22:28 schreef Tchock het volgende:
And now for something completely different...
Wat een track is dit toch
explr.fmquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:28 schreef Norrage het volgende:
Waar vind ik die tool?
En de nieuwe Jose James heeft wat mindere nummers, maar de goede nummers zijn wel waanzinnig sterk:
Die drukte ik in maar die link deed het niet.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:28 schreef Tchock het volgende:
And now for something completely different...
Wat een track is dit toch
Vast overbelast, half fok zit er nu opquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die drukte ik in maar die link deed het niet.
Cool!quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:32 schreef Tchock het volgende:
Over leuke tools gesproken: ik gebruik deze heel erg vaak. Wallpapers maken van je library
www.paulicio.us/lastfm
Ah, leukquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:32 schreef Tchock het volgende:
Over leuke tools gesproken: ik gebruik deze heel erg vaak. Wallpapers maken van je library
www.paulicio.us/lastfm
Ook leuk voor Facebook en zo. Ghe ghe. Enige nadeel is dat hij niet automatisch update, alle die dat wel doen zijn afschuwelijk lelijk/log/onhandig. Dus dan maar af en toe met de hand verversen.quote:
Dat is wel erg joppiesaus zegquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:32 schreef Tchock het volgende:
www.paulicio.us/lastfm
Dez Monaquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:38 schreef kciR het volgende:
[..]
Ah, leuk
[ afbeelding ]
(Wat doet The Teenagers daar)
Die kun je er wel uit krijgen toch? Ik ben al jaren bezig om 30 Seconds to Mars weg te werken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:38 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Vind van die albumcharts zoals deze zo onrepresentateif altijd, omdat ik 2 jaar geleden constant dezelfde nummertjes luisteren staan er nu voor eeuwig dingen als Two Door Cinema Club in.
Hier hadden ze altijd tomotto, dat was ongeveer hetzelfde maar net iets pittiger.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uitvinding van mijn voormalige snackbar in Boswinkel, Enschede
Ja, mijn desktop is altijd helemaal leeg dus dan maakt het niet uit hoe druk je wallpaper is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:43 schreef viagraap het volgende:
Wel lastig je icoontjes terugvinden tegen zo'n 'drukke' achtergrond
Maar wel leuk. Shit ik kan zo onevenredig enthousiast worden van zoiets. Terwijl ik niets begrijp van mensen die jaarlijstjes maken straks in december.
Jaquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:50 schreef viagraap het volgende:
Zo'n ding op canvasprint laten drukken en ophangen is ook een leuk idee, ga over een kleine twee weken het huis uit.
De vraag is: Hebben die het zo zo ver geschopt?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hier hadden ze altijd tomotto, dat was ongeveer hetzelfde maar net iets pittiger.
Veel beter ja:quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:49 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste 6 maanden. Vind ik toch een stuk leuker plaatje.
Sophie Hunger.quote:
die zijn zo smerigquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:51 schreef Moody het volgende:
De vraag is: Hebben die het zo zo ver geschopt?
[ afbeelding ]
Kan ik me voorstellen idd. Hoewel die van mij redelijk in balans is qua jeugdzondes, nieuwere muziek, en tijdloos materiaal:quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaAlleen zou ik dan wel enorm de neiging hebben om het om de zo veel tijd te willen vervangen
die met die helm, dat is een EP van AC Berkheimerquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sophie Hunger.En wie is die man daar rechtsonder?
http://tapmusic.net/lastfm/quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:54 schreef ranja het volgende:
hoe krijg je die van de laatste 6 maanden?
Alcest ken je toch? Kiddo is ook leuk.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker veel vrouwen. Ken er niks van
Wie is onderste rij, tweede van rechts? mijn hormonen zijn daar wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:59 schreef ranja het volgende:
6 maanden
[ afbeelding ]
best wel waardeloze albums erbij eigenlijk
en geen idee welke die 4e is
Ja klopt ja maar de hoes blijkbaar nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Alcest ken je toch? Kiddo is ook leuk.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:04 schreef Kerftminister het volgende:
Wie is onderste rij, tweede van rechts? mijn hormonen zijn daar wel benieuwd naar.
Mooie meid ja, klinkt een beetje als Jesse & Joy, maar dan Frans ipv Spaans.quote:
En belangrijker een nieuw topicnummer.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:16 schreef kciR het volgende:
Zo, we kunnen al weer gaan nadenken over een nieuwe TT
The Age of Indiequote:Op donderdag 5 juni 2014 23:16 schreef kciR het volgende:
Zo, we kunnen al weer gaan nadenken over een nieuwe TT
amazon raadde me haar aanquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Mooie meid ja, klinkt een beetje als Jesse & Joy, maar dan Frans ipv Spaans.
Dat heb ik ook, als van mij de albums die ik op cd en lp draai mee zouden tellen zou het er heel anders uitzien.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:04 schreef Moody het volgende:
Maarja, ik houd Last.fm ook niet zo goed bij. Draait alleen mee met mijn iPhone en in de auto.
Wel eens van gehoord, maar geen idee meer wat het is.quote:
Soms duurt het evenquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja lekker hoor. Heb ik vorig jaar oneindig keer genoemd man
Ik zal eens checken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, Atlantis en SupremeHeb ze op Eurosonic gezien, leuk meisje ook
Vauxhall and Indiequote:Op donderdag 5 juni 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
Nieuwe tt: Things Are Really Great Here, Sort of.....Indie
Eensquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
Nieuwe tt: Things Are Really Great Here, Sort of.....Indie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |