abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140229834
quote:
18s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:05 schreef Tism het volgende:
Ik ga gewoon die 3 a 4 keer per jaar dat ik in zo'n stink trein zit lekker zwart reizen...fuck yeah!.. :)

Kut NS.. :r
35 euro boete per keer
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_140230148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Dat hoeft toch helemaal niet als je automatisch incasseren aan hebt staan?
en ome Jan hoeft niets te zien, je kunt immers ook een anonieme kaart gebruiken, echter moet daar dan wel voldoende tegoed op aanwezig zijn.

Volgens mij kun je nu nog steeds een wegwerp kaart gebruiken, kost alleen een euro extra.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140230170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarnaast kan er wat fout gaan doordat het bedrijf prutst. Vroeger kon je dan de verantwoordelijkheid bij dat bedrijf leggen, nu mag jij als burger gaan betalen terwijl het bedrijf heeft geblunderd. Voorbeeld om het concreet te maken: je neemt een trein die wordt opgesplitst, het is de eerste keer dat je op dat traject reist, je weet niet dat de trein wordt opgesplitst, het wordt omgeroepen maar de speaker werkt niet. Vroeger was je alleen extra tijd kwijt geweest, nu mag je ook extra betalen voor het reizen in dat geval. Weer een extra feedbackmechanisme wat wegvalt waardoor weer de afstand tussen het bedrijf en de klanten nog groter wordt.
Waarom zou dat extra kosten? Je betaald immers per kilometer tussen je in en uitcheck locatie. Zo kun je trouwens ook vrij goedkoop reizen, als je bereid bent om in en uit de trein te springen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140230190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.

Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.

Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.

Met de OV chipkaart moet je dus:

Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro

Totale kosten: 41,80 euro

Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Nee hoor, je mag gewoon ingecheckt blijven, en dan betaal je exact hetzelfde.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:50:47 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140230271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of je koopt voor 17,50 een dagkaart...
( http://nsdagkaart.hema-actie.nl/ )
Geldigheidsduur?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:53:05 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140230290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:35 schreef tofastTG het volgende:
en ome Jan hoeft niets te zien, je kunt immers ook een anonieme kaart gebruiken, echter moet daar dan wel voldoende tegoed op aanwezig zijn.
En je nog meer laten uitbuiten? Nogal een dilemma.

quote:
Volgens mij kun je nu nog steeds een wegwerp kaart gebruiken, kost alleen een euro extra.
Bovenop een al belachelijk hoog bedrag. Ben ik blij dat ik een fiets heb waarmee ik uiterst comfortabel 30+ km/u kan rijden zonder echt te zweten. ;)
Als ik wat rijker zou zijn dan zou ik een velomobiel kopen maar dat blijft voorlopig een droom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:55:05 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140230309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Exact en wanneer moet je uitchecken? Als je je eindbestemming bereikt of switcht van vervoerder, beide lijkt me niet aan de orde als je terug gaat van C naar het punt van splitsing en daar alsnog de trein naar B neemt.
Als dat klopt dan is dit voorbeeld inderdaad niet van toepassing voor de chipkaart.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140230349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geldigheidsduur?
Het handige van een link is dat je erop kunt klikken zodat je aanvullende informatie krijgt. Dan zul je zien dat je hem kunt kopen tot 1 juni en kunt uitgeven tot en met 31 augustus.
Als je vervolgens op de tweede link klikt die ik in een eerdere reactie gaf zie je dat het niet bepaald om een eenmalige actie gaat maar dat het afgelopen jaar elke maand een soortgelijke actie heeft plaatsgevonden.
pi_140230593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag gewoon ingecheckt blijven, en dan betaal je exact hetzelfde.
Nee hoor, absoluut niet. Je moet 6 uur na je eerste incheck zijn uitgecheckt, daarna is het niet meer geldig dus moet je opnieuw ergens inchecken. Tevens ben je dan ook je 20 euro incheckgeld kwijt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 22 mei 2014 @ 03:28:24 #110
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_140230627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij. ;)
:Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 22 mei 2014 @ 03:30:05 #111
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140230637
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 03:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y
Maar niet met je vaste telefoonlijn, denk ik.
Wij hebben thuis alleen een vaste telefoonlijn, geen mobiele telefoons. Niemand van ons heeft er een. Dus ik heb hier niets aan. :{
  donderdag 22 mei 2014 @ 03:50:05 #112
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_140230730
quote:
9s.gif Op donderdag 22 mei 2014 03:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Maar niet met je vaste telefoonlijn, denk ik.
Wij hebben thuis alleen een vaste telefoonlijn, geen mobiele telefoons. Niemand van ons heeft er een. Dus ik heb hier niets aan. :{
vast ook wel gewoon via een pc met internet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_140232068
Het overzicht op prijsverhogingen neemt natuurlijk ook flink af.
  donderdag 22 mei 2014 @ 09:57:53 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140233303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:39 schreef Cockwhale het volgende:
Het overzicht op prijsverhogingen neemt natuurlijk ook flink af.
Natuurlijk. Het liefst zo stiekem mogelijk alle prijzen verhogen. En geen overzicht geven, want overzicht geven zwengelt de discussie aan die men niet wil hebben bij TLS, NS en alle anderen. Dat is een van de punten waarom het te doen was. Samen met het grote bigbrother gehalte achter de kaart.
Chipkaart is nooit voor de reiziger geweest. Het is alleen een smoes en een alibi. Wat je nu moet doen om eenmalig met de trein te reizen is bizar belachelijk en tegen alle afspraken in. Bij alle trajecten zijn de prijzen verhoogd direct na de invoer van de chipkaart en hoger dan de inflatie. Kortingen zijn onmogelijk geworden en voor een eenmalige moet je extra toeslag betalen.

http://www.nu.nl/politiek(...)t-duurder-maken.html

Maar eerst even deze afwachten:
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-treinkaartje.html

Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 mei 2014 @ 10:21:27 #115
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140233913
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 02:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het handige van een link is dat je erop kunt klikken zodat je aanvullende informatie krijgt. Dan zul je zien dat je hem kunt kopen tot 1 juni en kunt uitgeven tot en met 31 augustus.
Als je vervolgens op de tweede link klikt die ik in een eerdere reactie gaf zie je dat het niet bepaald om een eenmalige actie gaat maar dat het afgelopen jaar elke maand een soortgelijke actie heeft plaatsgevonden.
Teveel commerciëel gespam waar ik liever niet mezelf aan blootstel, Ik leid al vele jaren tevreden een reclameloos leven, vandaar dat ik het even vraag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140244061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:

Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
Elk systeem dat door het bedrijf de Nederlandse Spoorwegen wordt ontworpen is louter gebaseerd op winstbejag. Jaarlijks blijkt dat enkel de reiziger daar de dupe van is. De enige oplossing die aangedragen kan worden is van de NS een stichting maken. Het is de vraag waarom dat niet allang is gebeurd eigenlijk.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_140248115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.

Maar toch moet ik zeggen dat de prijsverhoging van de afgelopen vier jaar me meevalt: heb toevallig een enkeltje Oss-Sittard van 4 jaar geleden gevonden en dat kostte toen ¤ 18,70 en nu ¤ 19,40.
Dus dat is imho geen exorbitante prijsverhoging, ik weet niet of dat de komende vier jaar anders zal zijn.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_140249861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 15:55 schreef Shreyas het volgende:
Het is de vraag waarom dat niet allang is gebeurd eigenlijk.
Marktwerkingadepten die de koers uitzetten in het kabinet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_140251075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Niet veel hoger denk ik. Je vergelijkt appels met peren. De enorme prijsstijging van de post kwam vooral doordat er fors minder brieven worden verstuurd, bijna alles gaat met e-mail. Ook de 60-plusser van vandaag de dag gebruiken veelvuldig e-mail. Daardoor waren de inkomsten relatief veel lager dan de kosten en moest de prijs van de postzegel dus wel omhoog. Tevens zijn er ook aardig wat mensen ontslagen in de postbranche.

Wat betreft de NS is dat een heel ander verhaal. Wellicht zal het aantal reizigers per jaar hetzelfde blijven of zelfs licht toenemen. De redenen daarvoor zijn simpel, ten eerste is er geen alternatief op het spoor en ten tweede zorgt de regering er wel voor dat ook autorijden peperduur blijft door belachelijke accijnzen op benzine.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_140257552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.

Maar toch moet ik zeggen dat de prijsverhoging van de afgelopen vier jaar me meevalt: heb toevallig een enkeltje Oss-Sittard van 4 jaar geleden gevonden en dat kostte toen ¤ 18,70 en nu ¤ 19,40.
Dus dat is imho geen exorbitante prijsverhoging, ik weet niet of dat de komende vier jaar anders zal zijn.
De enkeltjes zijn wel degelijk significant in prijs gedaald toen de retourtickets "niet meer mogelijk waren". Om het prijsverloop van de afgelopen 4 jaar te bepalen kun je dus beter de prijs van een retourticket vergelijken.
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:58:29 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140261662
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De enkeltjes zijn wel degelijk significant in prijs gedaald toen de retourtickets "niet meer mogelijk waren". Om het prijsverloop van de afgelopen 4 jaar te bepalen kun je dus beter de prijs van een retourticket vergelijken.
Nee. Dat kun je niet. Kaartje is een kaartje en het is totaal tegen de afspraken in dat de smoes 'omdat chipkaart' voor een hogere prijs zorgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140300434
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.

Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.

Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.

Met de OV chipkaart moet je dus:

Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro

Totale kosten: 41,80 euro

Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Het leuke van die postzegels is dan weer wel, dat ze geldig blijven! Dus als je er nu 100 koopt, kun je ze gewoon nog een paar jaar gebruiken! Vroeger moest je zegels bijplakken tot het juiste bedrag!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300986
Moderne tijd: Alles wat gewoon werkt , gewerkt heeft en waarschijnlijk nog jaren goed zou kunnen werken word er uit gesmeten en vervangen door één of andere vage cybershit-contraptie met kinderziektes en kuren die er na jaren nog niet uitgehaald worden.
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Vooruitgang is mooi maar dan moet het wel eerst zijn nut bewijzen boven hetgeen wat het vervangt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 24-05-2014 00:58:34 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:09:19 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:11:29 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.
Er is maar 1 reden dat de retour'korting' is verdwenen, het was een prijsverhoging, wellicht ook een stiekeme prijsverhoging.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140303104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:49 schreef Werkman het volgende:
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
pi_140303667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 16:17:42 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140314833
Ach, als de coentunnel open gaat heeft het ov weer iemand verloren. chipkaart 'gedoe' heeft hier een groot aandeel in. De tyfus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:28 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140316676
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140317406
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
pi_140317937
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
edit: ik zie nu dat mijn aanname over de maandabonnementen niet klopten. Momenteel betaal je voor een jaarabonnement maandelijks hetzelfde als voor een maandabonnement, maar krijg je de 11e en 12e maand gratis. Met het nieuwe abonnement moet je wel 12 maanden gaan betalen, ik nam aan dat het maandelijkse bedrag gelijk bleef aan dat van een maandabonnement, maar dat blijkt niet het geval)

[ Bericht 18% gewijzigd door Kansenjongere op 24-05-2014 21:37:01 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:12:02 #134
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_140323662
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ja en met een de eenmalige kaart is dezelfde reis wel 1 euro duurder.
pi_140324515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
pi_140324768
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
Ja, maar je krijgt er wel extra voordelen bij. Zoals niet meer buiten je traject met korting mogen reizen in de avondspits...
pi_140325586
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Duitsland dan niet daar is nog niet overal Google maps beschikbaar en dan hier tegen mij zeikerd zeggen?
Waar was dat nog eens voor privacy schending of waar was dat voor toen?
pi_140325679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Tja het gemak moet je toch ook wat waard zijn of niet?
pi_140325743
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Ik doe het zo vaak met pakeerkaartjes staat er nog voldoende tegoed of tijd op schuif ik het door naar de volgenden en krijg er ook vaak genoeg van andere.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:15:32 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140326405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140326914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
pi_140327001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Waarom niet iedereen gewoon een chip in de nek en alles volgen via gps, kan alles dan niet voor de rest bij het oude blijven?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:29:43 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140327112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.

Terzijde, als het aan mij zou liggen zou het busvervoer niet langer gesubsidiëerd worden, die paar mensen die echt afhankelijk zijn van de bus daar kunnen we een goedkopere oplossing voor vinden, de rest fietst maar of gebruikt de combi trein/fiets waarbij de spoorwegbedrijven geen extra kosten mogen rekenen voor die fiets. Voor de grotere afstanden zorgt de trein er wel voor dat je er komt met het OV.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140327191
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:33:15 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140327284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
Een is toch sneller? Anders doe je het gewoon samsam, het zal wel ongeveer kloppen en geen van de bedrijven zal er door in de problemen komen. Maar goed, het gaat natuurlijk al fout met heel die privatisering, dit hadden ze nooit moeten privatiseren en de overheid zou het terug moeten draaien. Niet alle privatiseringen zijn mislukt, die van de spoorwegen wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140334116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
Nee, maar dat kun je met groenewielen of deelauto ook niet.
Desnoods word je lid van twee of drie kringen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334142
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 03:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Ik ben geen Hollander!
En het gaat niet over de vorm van het kaartje, het gaat over de kosten en het gemak.
Toen het dikke kaartje van bord vervangen werd door een dun papieren kaartje, heb je mij niet horen klagen (al vond ik het wel jammer om tactiele redenen) (Oh, en er was ook nog geen internet met fora!).
Een strippenkaart in plaats van een buskaartje was ook nog te doen.
Maar dit gaat verder en is volkomen oncontroleerbaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:00 schreef john2406 het volgende:
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Dat gebeurt al. :P Ik zie regelmatig mensen die uit de tram stappen hun OV-chipkaartje weggeven aan mensen die instappen. Zal met de trein niet anders zijn.
pi_140334421
Ze zoeken het maar uit met hun trein en OV kaart, die keer per jaar dat ik er gebruik van wil maken gok ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')