abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140201148
Ik kon een persoon die dat heel goed kon met kaartjes en had ook de software, kaarlezers en schrijvers heb ik nog wel liggen van hem.
Hij is helaas overleden, en hij zweerde erbij dat xp en win7 die kaartjes omzeep helpen deden, hij werkte dus alleen voor de kaartjes met win98.
pi_140205401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij. ;)
Er staat geen geld op mijn telefoon, dus dat lijkt me sterk. Of accepteren die ondingen Colombiaanse nummers?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140205930
Wat onzin allemaal, er blijft gewoon een papieren wegwerpchipkaart.

Daarnaast is de toeslag slechts een euro.
pi_140206545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:19 schreef icloud het volgende:
Wat onzin allemaal, er blijft gewoon een papieren wegwerpchipkaart.

Daarnaast is de toeslag slechts een euro.
Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
pi_140206601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Je moet niet vergeten dat een papierenkaartje veel goedkoper is dan een papierenkaartje met chip.

Daarnaast moeten alle automaten worden aangepast want elke wegwerpkaartje krijgt een eigen reisproduct.
pi_140206658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Gelukkig kun je ook gewoon een anonieme ov chipkaart aanschaffen. Of een normale ov chipkaart.

Dan hoef je geen euro toeslag te betalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140211169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.
Bovendien blijft er gewoon een soort papieren chipkaart beschikbaar voor mensen die eenmalig willen reizen.
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:23:33 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_140212534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is.
Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140212559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Dat vind ik inderdaad ook belachelijk.

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
pi_140212765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
pi_140212820
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
pi_140212839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
Je snapt er geen donder van.

Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.

Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:40:56 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213031
afsteken en afduwen die ns
pi_140213055
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:42:36 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef icloud het volgende:

[..]

Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:43:03 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:41 schreef icloud het volgende:

[..]

Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
minder dan de kosten van een kaartje
pi_140213112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:39 schreef icloud het volgende:
Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.
Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

quote:
Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213122
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:44:20 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
dus het is niet gratis
pi_140213161
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

[..]

Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.

De ns moet vervolgens dividend betalen aan minfin, door het afschaffen van het papierenkaartje en de invoering van de ovc maakt de ns meer winst=meer dividend.

Oftewel niemand zit erop te wachten dat de problemen worden opgelost, tls niet, ns niet, dijselbloem niet, mansveld niet, parlement niet, belastingbetaler niet
pi_140213259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus het is niet gratis
Betaal jij ervoor? Nee dan is het gratis
pi_140213303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
Onzin

1 ns noch prorail zijn nooit een staatsbedrijf geweest.
2 prorail moet onafhankelijk handelen ivm de regionale vervoerders en dat kan niet onder de paraplu van de ns
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')