abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140189115
Vandaag wordt op het nieuws gemeld dat we vanaf 1 juli worden gedwongen om met een chipkaart te gaan reizen. Op zich kan zo'n systeem goed werken maar dat doet het momenteel niet wegens een aantal uitvoeringsproblemen:
• de verplichting om een positief tegoed van X Euro op die OV-chipkaar te hebben, dat geld ben je dus kwijt zolang je die chipkaart hebt
• geen optie om het geld terug te vorderen zonder nog eens extra te betalen
• een monopolist die verrijkt wordt met de verkoop
• een prijsstijging via die waarborg (een hoop geld wat gestald wordt op hun bankrekeningen en waar rente over wordt gevangen, rente die jij als burger nu niet krijgt), het niet terug kunnen vorderen van tegoeden en technische fouten (in- en uitchecken) en het nogal fraudegevoelig zijn van die chipkaart waardoor wij meebetalen voor de zwartrijders
• incidenteel reizen is enkel nog mogelijk met een forse extra prijs: de aankoopprijs van de kaart plus een toeslag

Het ergste misschien: een lobby van een groot bedrijf heeft weer het beleid van een overheid bepaalt. Deze keer geen tabaksproducent, platenbedrijf of hollywoodbedrijf maar een technisch bedrijf.
Kunnen we de NS dwingen om de papieren kaar te blijven gebruiken door een referendum te starten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140189392
Moet mijn maandtrajectkaart nu ook via OV-Chip doen. De prijs is ook gelijk maar weer verhoogd....
pi_140189925
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Tem het volgende:
Moet mijn maandtrajectkaart nu ook via OV-Chip doen. De prijs is ook gelijk maar weer verhoogd....
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140190337
Ik voel er ook weinig voor om een kaart, met constant ¤25 erop, te houden voor mijn tweemaandelijkse treinreis van +/- ¤7
pi_140190566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Het is juist veel makkelijker als je geen papieren kaartjes meer hebt, iedereen kan dan inchecken. Je kunt dan het OV alleen toegankelijk maken als je een OV chipkaart hebt of dat eenmalige kaartje met chip.

De RET gaat "binnenkort" werken zonder subsidie. Onder andere omdat het zwart rijden zoveel verminderd is. De RET is ook eigenlijk de proef van de OV chipkaart hier kon je al langer niet naar binnen zonder een OV chipkaart of een eenmalig kaartje met een chip.
http://www.volkskrant.nl/(...)rheidssubsidie.dhtml

Ik zou trouwens oppassen met frauderen met de OV chipkaart bepaalde fraude wordt zwaar bestraft als je gepakt wordt. Een boete voor het niet hebben van een kaartje is veel minder erg. Toen nu toe zijn alle methodes die ik gezien heb om te frauderen met de OV chipkaart moeilijker als zonder kaartje in de tram of trein gaan zitten.

Of het een goed idee was om de kaart in te voeren weet ik niet. Maar half wel half niet is een stuk slechter.
pi_140191609
Dus als ik in Nederland langskom, kan ik niet gewoon een kaartje kopen.

Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaart.

Nederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).

Maar als je eventjes niet incheckt staan ze wel met 5 BOA's "dreigend" om je heen. Wees es klantvriendelijk...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:28:26 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140191959
Zou tijd worden ook. In de rest van de wereld is dit al tientallen jaren schering en inslag. Tijd voor de toekomst!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140192885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Doe eens een tip.

Ik geloof die kaart nog steeds niet en ga gelukkig ook amper met het openbaar vervoer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140192905
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zou tijd worden ook. In de rest van de wereld is dit al tientallen jaren schering en inslag. Tijd voor de toekomst!
Dat is een sterk argument: in de rest van de wereld is het schering en inslag.
Kalashnikovs zijn schering en inslag in de rest van de wereld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140193211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Doe eens een tip.

Ik geloof die kaart nog steeds niet en ga gelukkig ook amper met het openbaar vervoer.
Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.
pi_140193267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.
Je denkt! Ik zal eens kijken.
Ben meestal geen voorstander van fraude, maar als ik belazerd word, word ik wel flexibeler.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140193321
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
pi_140193328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je denkt! Ik zal eens kijken.
Ben meestal geen voorstander van fraude, maar als ik belazerd word, word ik wel flexibeler.
Het is best wel groot nieuws geweest. Het is een beetje riskant om het hier in detail uit de doeken te doen maar in essentie volstaat het om een apparaatje te kopen (waarmee je kan 'communiceren' met die chip) wat niet al teveel geld kost en wat software te downloaden waarmee de primitieve encryptie (want cheapass chipje) omzeild wordt. Ik zou wel niet aanraden om een persoonsgebonden kaart te gebruiken als je dat doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140193349
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Dus als ik in Nederland langskom, kan ik niet gewoon een kaartje kopen.

Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaart.

Nederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).

Maar als je eventjes niet incheckt staan ze wel met 5 BOA's "dreigend" om je heen. Wees es klantvriendelijk...
Goed advies. ;)
Anderzijds wordt er dan weer niet ingegrepen bij zaken die wel echt een probleem zijn, bijv. het verkeer en zwerfafval. Eerder in de week sprak ik er iemand op aan die het doodleuk op de grond legde, het werd niet gewaardeerd. :N
"De vuilbak is vol". :N
Jouw probleem, jouw verantwoordelijkheid.
Ook een van de problemen in Nederland, mensen doen dat te weinig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 04:10:14 #15
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140193974
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Als je met 40% korting wilt reizen wel en zonder korting is de reis gewoon onbetaalbaar (met korting is de NS al stervensduur trouwens. ;( ).
Voor mij impliceert dit - m.u.v. buitenlandse reizen die wel met een normaal kaartje kunnen worden afgelegd - het einde van reizen per trein in Nederland en Fryslan. ;(

Jammer, ik houd echt van treinreizen, ik ben altijd een spoorenthousiasteling geweest, al vanaf mijn zevende levensjaar. Daar komt nu, wat Nederland en ook Fryslan betreft, een einde aan. Het doet me echt pijn. Ik kan wel janken eigenlijk, kut NS. :'(
pi_140193976
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaaNederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).
Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.
pi_140193987
quote:
2s.gif Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Een anonieme kaart kopen en cash betalen is de enige optie om niet te volgen te zijn.
pi_140194016
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 04:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140194190
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Toch niet meer met de laatste versie?
pi_140195290
Er komen wegwerpchipkaarten voor als je één enkele reis of retourtje wil kopen.
pi_140195481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
En waar denk je dat het geld van de NS heengaat? Dat wordt uitgekeerd als dividend aan de overheid.

De overheid wil dus gewoon meer geld zien en het reisgedrag van iedereen volgen.
pi_140196522
Overigens snap ik dat ze vanwege de chip een euro extra vragen maar dat zou een soort borg moeten zijn. In de landen waar ik geweest ben en waar ze zo'n kaart hadden kon je hem terug in het apparaat stoppen en kreeg je je borg terug. Daar loonde het als toerist om ook een gewone kaart te halen omdat het gemakkelijker was en het je geen ¤7,50 koste.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140198933
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie. :')
Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij. ;)
pi_140199283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we de NS dwingen om de papieren kaar te blijven gebruiken door een referendum te starten?
De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.
Want dat alles in rap tempo elektronisch moest worden heeft blijkbaar niet werkelijk met moderniteit of gemak te maken, aangezien het auto-, boot- en vliegtuigpark nagenoeg niet elektrisch (of waterstof) werden (dus hier zie je de prioriteit, geen prioriteit aan schone lucht, wel aan reizen met elektronische kaartjes. en prioriteiten omdraaien zorgt voor politieke strijd)
Bij uitval van een elektronisch systeem zit je namelijk met een enorm probleem, chaos, niemand kan meer pinnen, reizen of boodschappen afrekenen.
Er zal dus altijd een 'ouderwets' systeem achter alle elektronische systemen moeten zitten om chaos te voorkomen. Omdat iedereen verplicht elektronisch moet betalen en reizen raakt een uitval van een systeem miljoenen gebruikers (dus gaat politieke gevolgen krijgen, dus in nadeel burger)
Hoe vaker er een elektronisch systeem uitvalt hoe groter de politieke gevolgen zullen zijn.
Uitval systemen gaat zorgen voor woede, frustratie en voor en tegenstanders, dus politieke strijd.

Eigenlijk is het vreemd dat geen enkele partij, politici of consumentenbond, etc inziet dat er altijd een secundair systeem (dus papieren kaartjes en contant geld) moet blijven bestaan om chaos en toestanden te voorkomen.
Via een referendum is niet de oplossing als de propaganda op televisie een meerderheid weet van gedachten te veranderen. En als er dan een meerheid tegenstander blijft drukt men het nog erdoor om duidelijk weer te zorgen voor nieuwe politieke strijd door woede.
pi_140199353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:53 schreef Synthercell het volgende:

[..]

De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.
Want dat alles in rap tempo elektronisch moest worden heeft blijkbaar niet werkelijk met moderniteit of gemak te maken, aangezien het auto-, boot- en vliegtuigpark nagenoeg niet elektrisch (of waterstof) werden (dus hier zie je de prioriteit, geen prioriteit aan schone lucht, wel aan reizen met elektronische kaartjes)
Bij uitval van een elektronisch systeem zit je namelijk met een enorm probleem, chaos, niemand kan meer pinnen, reizen of boodschappen afrekenen.
Er zal dus altijd een 'ouderwets' systeem achter alle elektronische systemen moeten zitten om chaos te voorkomen. Omdat iedereen verplicht elektronisch moet betalen en reizen raakt een uitval van een systeem miljoenen gebruikers (dus gaat politieke gevolgen krijgen, dus in nadeel burger)
Hoe vaker er een elektronisch systeem uitvalt hoe groter de politieke gevolgen zullen zijn.
Uitval systemen gaat zorgen voor woede, frustratie en voor en tegenstanders, dus politieke strijd.

Eigenlijk is het vreemd dat geen enkele partij, politici of consumentenbond, etc inziet dat er altijd een secundair systeem (dus papieren kaartjes en contant geld) moet blijven bestaan om chaos en toestanden te voorkomen.
Via een referendum is niet de oplossing als de propaganda op televisie een meerderheid weet van gedachten te veranderen. En als er dan een meerheid tegenstander blijft drukt men het nog erdoor om duidelijk weer te zorgen voor nieuwe politieke strijd en emoties.
Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.
Bovendien blijft er gewoon een soort papieren chipkaart beschikbaar voor mensen die eenmalig willen reizen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140201148
Ik kon een persoon die dat heel goed kon met kaartjes en had ook de software, kaarlezers en schrijvers heb ik nog wel liggen van hem.
Hij is helaas overleden, en hij zweerde erbij dat xp en win7 die kaartjes omzeep helpen deden, hij werkte dus alleen voor de kaartjes met win98.
pi_140205401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij. ;)
Er staat geen geld op mijn telefoon, dus dat lijkt me sterk. Of accepteren die ondingen Colombiaanse nummers?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140205930
Wat onzin allemaal, er blijft gewoon een papieren wegwerpchipkaart.

Daarnaast is de toeslag slechts een euro.
pi_140206545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:19 schreef icloud het volgende:
Wat onzin allemaal, er blijft gewoon een papieren wegwerpchipkaart.

Daarnaast is de toeslag slechts een euro.
Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
pi_140206601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Je moet niet vergeten dat een papierenkaartje veel goedkoper is dan een papierenkaartje met chip.

Daarnaast moeten alle automaten worden aangepast want elke wegwerpkaartje krijgt een eigen reisproduct.
pi_140206658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Gelukkig kun je ook gewoon een anonieme ov chipkaart aanschaffen. Of een normale ov chipkaart.

Dan hoef je geen euro toeslag te betalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140211169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.
Bovendien blijft er gewoon een soort papieren chipkaart beschikbaar voor mensen die eenmalig willen reizen.
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:23:33 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_140212534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is.
Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140212559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Dat vind ik inderdaad ook belachelijk.

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
pi_140212765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
pi_140212820
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
pi_140212839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
Je snapt er geen donder van.

Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.

Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:40:56 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213031
afsteken en afduwen die ns
pi_140213055
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:42:36 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef icloud het volgende:

[..]

Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:43:03 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:41 schreef icloud het volgende:

[..]

Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
minder dan de kosten van een kaartje
pi_140213112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:39 schreef icloud het volgende:
Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.
Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

quote:
Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213122
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:44:20 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
dus het is niet gratis
pi_140213161
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

[..]

Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.

De ns moet vervolgens dividend betalen aan minfin, door het afschaffen van het papierenkaartje en de invoering van de ovc maakt de ns meer winst=meer dividend.

Oftewel niemand zit erop te wachten dat de problemen worden opgelost, tls niet, ns niet, dijselbloem niet, mansveld niet, parlement niet, belastingbetaler niet
pi_140213259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus het is niet gratis
Betaal jij ervoor? Nee dan is het gratis
pi_140213303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
Onzin

1 ns noch prorail zijn nooit een staatsbedrijf geweest.
2 prorail moet onafhankelijk handelen ivm de regionale vervoerders en dat kan niet onder de paraplu van de ns
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')