Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Tem het volgende:
Moet mijn maandtrajectkaart nu ook via OV-Chip doen. De prijs is ook gelijk maar weer verhoogd....
Het is juist veel makkelijker als je geen papieren kaartjes meer hebt, iedereen kan dan inchecken. Je kunt dan het OV alleen toegankelijk maken als je een OV chipkaart hebt of dat eenmalige kaartje met chip.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Doe eens een tip.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Dat is een sterk argument: in de rest van de wereld is het schering en inslag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zou tijd worden ook. In de rest van de wereld is dit al tientallen jaren schering en inslag. Tijd voor de toekomst!
Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doe eens een tip.
Ik geloof die kaart nog steeds niet en ga gelukkig ook amper met het openbaar vervoer.
Je denkt! Ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.
Het is best wel groot nieuws geweest. Het is een beetje riskant om het hier in detail uit de doeken te doen maar in essentie volstaat het om een apparaatje te kopen (waarmee je kan 'communiceren' met die chip) wat niet al teveel geld kost en wat software te downloaden waarmee de primitieve encryptie (want cheapass chipje) omzeild wordt. Ik zou wel niet aanraden om een persoonsgebonden kaart te gebruiken als je dat doet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je denkt! Ik zal eens kijken.
Ben meestal geen voorstander van fraude, maar als ik belazerd word, word ik wel flexibeler.
Goed advies.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Dus als ik in Nederland langskom, kan ik niet gewoon een kaartje kopen.
Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaart.
Nederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).
Maar als je eventjes niet incheckt staan ze wel met 5 BOA's "dreigend" om je heen. Wees es klantvriendelijk...
Als je met 40% korting wilt reizen wel en zonder korting is de reis gewoon onbetaalbaar (met korting is de NS al stervensduur trouwens.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaaNederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).
Een anonieme kaart kopen en cash betalen is de enige optie om niet te volgen te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.
Toch niet meer met de laatste versie?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
En waar denk je dat het geld van de NS heengaat? Dat wordt uitgekeerd als dividend aan de overheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij.quote:Op woensdag 21 mei 2014 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie.
De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we de NS dwingen om de papieren kaar te blijven gebruiken door een referendum te starten?
Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:53 schreef Synthercell het volgende:
[..]
De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.
Want dat alles in rap tempo elektronisch moest worden heeft blijkbaar niet werkelijk met moderniteit of gemak te maken, aangezien het auto-, boot- en vliegtuigpark nagenoeg niet elektrisch (of waterstof) werden (dus hier zie je de prioriteit, geen prioriteit aan schone lucht, wel aan reizen met elektronische kaartjes)
Bij uitval van een elektronisch systeem zit je namelijk met een enorm probleem, chaos, niemand kan meer pinnen, reizen of boodschappen afrekenen.
Er zal dus altijd een 'ouderwets' systeem achter alle elektronische systemen moeten zitten om chaos te voorkomen. Omdat iedereen verplicht elektronisch moet betalen en reizen raakt een uitval van een systeem miljoenen gebruikers (dus gaat politieke gevolgen krijgen, dus in nadeel burger)
Hoe vaker er een elektronisch systeem uitvalt hoe groter de politieke gevolgen zullen zijn.
Uitval systemen gaat zorgen voor woede, frustratie en voor en tegenstanders, dus politieke strijd.
Eigenlijk is het vreemd dat geen enkele partij, politici of consumentenbond, etc inziet dat er altijd een secundair systeem (dus papieren kaartjes en contant geld) moet blijven bestaan om chaos en toestanden te voorkomen.
Via een referendum is niet de oplossing als de propaganda op televisie een meerderheid weet van gedachten te veranderen. En als er dan een meerheid tegenstander blijft drukt men het nog erdoor om duidelijk weer te zorgen voor nieuwe politieke strijd en emoties.
Er staat geen geld op mijn telefoon, dus dat lijkt me sterk. Of accepteren die ondingen Colombiaanse nummers?quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij.
Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:19 schreef icloud het volgende:
Wat onzin allemaal, er blijft gewoon een papieren wegwerpchipkaart.
Daarnaast is de toeslag slechts een euro.
Je moet niet vergeten dat een papierenkaartje veel goedkoper is dan een papierenkaartje met chip.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Gelukkig kun je ook gewoon een anonieme ov chipkaart aanschaffen. Of een normale ov chipkaart.quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.
Bovendien blijft er gewoon een soort papieren chipkaart beschikbaar voor mensen die eenmalig willen reizen.
Dat is inderdaad zeer storend.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is.
Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond
Dat vind ik inderdaad ook belachelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:
Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:32 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.
Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.
Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
Je snapt er geen donder van.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
Oh is dat gratis?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef icloud het volgende:
[..]
Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
minder dan de kosten van een kaartjequote:Op woensdag 21 mei 2014 18:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
Wat heeft dat met de chipkaart te maken?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:39 schreef icloud het volgende:
Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.
Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.quote:Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
dus het is niet gratisquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.htmlquote:
Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de chipkaart te maken?![]()
[..]
Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
Onzinquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |