abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140206658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel keer slechts een euro zijn er honderd of meer, en dat keer het aantal reizigers?
Gelukkig kun je ook gewoon een anonieme ov chipkaart aanschaffen. Of een normale ov chipkaart.

Dan hoef je geen euro toeslag te betalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140211169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.
Bovendien blijft er gewoon een soort papieren chipkaart beschikbaar voor mensen die eenmalig willen reizen.
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:23:33 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_140212534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is.
Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140212559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:23 schreef APK het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zeer storend.
Laatst moest ik van Sloterdijk naar CS en kon geen kaartje kopen omdat er minder dan 10¤ -maar meer dan genoeg voor de treinreis- op mijn kaart stond 8)7
Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Dat vind ik inderdaad ook belachelijk.

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
pi_140212765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat valt niet uit te leggen. Ik begrijp niet dat de overheid dit gedoogt. Het bedrijf is in feite van de staat (de NS), het parlement zou hier dus snel een einde aan kunnen maken aangezien de bewindspersoon zich niet kan verschuilen achter het geen zeggenschap hebben over wat een privaat bedrijf doet. De staat heeft alle aandelen dus de staat is de baas en het parlement hoort de baas te zijn over de staat.
Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
pi_140212820
quote:
9s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

Wat ik ook jammer vind is dat je als student alleen gratis OV krijgt bij een persoonlijke OV-chipkaart. Dit vind ik een soort chantage, want je kan haast niet voor anonimiteit kiezen tenzij je daar flink wat geld voor neerlegt.
Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
pi_140212839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee daarvoor zijn de bevoegdheden gesplitst, mansveld treed op staatssecretaris en die hoedanigheid gaat zij over de concessie en alles wat daarbij hoort.

Minfin in personen van dijselbloem is aandeelhouder en eigenaar van de ns, hem zal het niks uitmaken zolang er maar zoveel mogelijk geld terugkomt als dividend.

Mansveld jan natuurlijk niet en de concessie verlenen en als aandeelhouder optreden, dan krijg je wel een hele rare situatie.
Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140212967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het parlement is de baas over alle bewindslieden. Ze moeten zelf maar zien hoe ze dat regelen maar als het parlement aangeeft dat die chipkaart niet doorgaat dan kan die niet doorgaan. Ik hoop alleen dat het parlement dat nog gaat doen. Helaas lijkt de NS bewust met zeer veel spoed dit in te voeren zodat het parlement niet de kans krijgt om er nog een stokje voor te steken. Ze hebben nu maar een maand de tijd hiervoor wat politiek gezien heel erg kort is.
Je snapt er geen donder van.

Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.

Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:40:56 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213031
afsteken en afduwen die ns
pi_140213055
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:42:36 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef icloud het volgende:

[..]

Logisch je hebt hem gratis gekregen en eigenlijk alleen voor je thuis school verkeer, gezien je hem gratis krijgt mag de overheid daar zeker voorwaarden aan stellen.
Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:43:03 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:41 schreef icloud het volgende:

[..]

Weet je wat de belastingbetaler dat gaat kosten?
minder dan de kosten van een kaartje
pi_140213112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:39 schreef icloud het volgende:
Dat zelfde parlement moet enorme bezuinigingen doorvoeren, en daarnaast hebben ze een chronisch gebrek aan geld door het gat in hun hand.
Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

quote:
Tel daarbij op dat datzelfde parlement in meerderheid het kabinet steunt en dan mag jij zelf zeggen welk belang prefereert, dat van mansveld of dat van dijselbloem?
Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213122
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh is dat gratis?

sinds wanneer?
Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:44:20 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Als je een diploma haalt is de ov studente kaart een gift.
dus het is niet gratis
pi_140213161
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de chipkaart te maken? :? :?

[..]

Ook hier dezelfde vraag, wat heeft dit met de chipkaart te maken? Het parlement moet gewoon aan alle bewindslieden die hierbij betrokken zijn de opdracht geven om niet het papieren kaartje af te schaffen. Hoe ze dat uitvoeren is niet het parlement haar probleem. Anders maar koppen er afhakken.
Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.

De ns moet vervolgens dividend betalen aan minfin, door het afschaffen van het papierenkaartje en de invoering van de ovc maakt de ns meer winst=meer dividend.

Oftewel niemand zit erop te wachten dat de problemen worden opgelost, tls niet, ns niet, dijselbloem niet, mansveld niet, parlement niet, belastingbetaler niet
pi_140213259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus het is niet gratis
Betaal jij ervoor? Nee dan is het gratis
pi_140213303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat niet maar laat het maar weer een staatsbedrijf worden nadat je het fuseert met Prorail. En geen affirmativive action meer graag, dat liep de laatste keer slecht af bij Prorail. http://m.nos.nl/video/631(...)t-komende-zomer.html
Oorzaak problemen: slechte communicatie en ruzie met iedereen.
Onzin

1 ns noch prorail zijn nooit een staatsbedrijf geweest.
2 prorail moet onafhankelijk handelen ivm de regionale vervoerders en dat kan niet onder de paraplu van de ns
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:49:35 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213324
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Betaal jij ervoor? Nee dan is het gratis
ik betaal niets aan de ns, dus de ns is gratis?
pi_140213406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.

De ns moet vervolgens dividend betalen aan minfin, door het afschaffen van het papierenkaartje en de invoering van de ovc maakt de ns meer winst=meer dividend.

Oftewel niemand zit erop te wachten dat de problemen worden opgelost, tls niet, ns niet, dijselbloem niet, mansveld niet, parlement niet, belastingbetaler niet
Leg mij dan eens uit waarom dat 'verdienen' niet gaat via een prijsverhoging van de papieren kaartjes, waarom dat op zo'n stiekeme manier moet. Het is nu niet dat het verschil maakt voor hoeveel mensen nog de trein zullen nemen.

Wat me trouwens aan een andere klacht doet denken: het onevenredig veel betalen als je een kaartje aan de balie koopt. Ik heb eens meegemaakt dat mijn bankpas ineens niet werkte. Fraaie zaak dat je dan geen kaartje meer kan kopen zonder je op te laten lichten. FYI, elke keer dat je je bankpas gebruikt kan je de pech hebben dat die blijvend beschadigd geraakt doordat iemand anders met zijn pas een vuiltje in het apparaat heeft gebracht. Het gebeurde mij laatst bij een supermarkt. Ineens was mijn chip onbruikbaar voor alle doeleinden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:52:57 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_140213451
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Inderdaad. Subsidies stoppen en het lekker uit laten zoeken, kunnen we over een paar jaar mooi snelwegen op die tracés bouwen als de NS kapot zijn.
pi_140213492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom dat 'verdienen' niet gaat via een prijsverhoging van de papieren kaartjes, waarom dat op zo'n stiekeme manier moet. Het is nu niet dat het verschil maakt voor hoeveel mensen nog de trein zullen nemen.

Wat me trouwens aan een andere klacht doet denken: het onevenredig veel betalen als je een kaartje aan de balie koopt. Ik heb eens meegemaakt dat mijn bankpas ineens niet werkte. Fraaie zaak dat je dan geen kaartje meer kan kopen zonder je op te laten lichten. FYI, elke keer dat je je bankpas gebruikt kan je de pech hebben dat die blijvend beschadigd geraakt doordat iemand anders met zijn pas een vuiltje in het apparaat heeft gebracht. Het gebeurde mij laatst bij een supermarkt. Ineens was mijn chip onbruikbaar voor alle doeleinden.
De wet beschermd de prijzen van een papierenkaart, die mogen maar een x procent stijgen na een adviesaanvraag van het locov.

Deze regels gelden niet voor de ovc
pi_140213725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef icloud het volgende:

[..]

De wet beschermd de prijzen van een papierenkaart, die mogen maar een x procent stijgen na een adviesaanvraag van het locov.

Deze regels gelden niet voor de ovc
Eh, wat?
Zijn wij zo'n bananenmonarchie geworden?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niet verbazen als jij gelijk hebt - het klinkt plausibel - maar het is toch idioot als iedereen nu aan die chip moet omdat ze dan de prijs meer mogen verhogen dan dat met papieren kaartjes het geval is. Iets met geest van de wet. ;)
Je moet als overheid niet zelf een loopje nemen met je wetgeving, de geest van de wet respecteren in zo'n geval en snel invoeren dat dezelfde wet geldt voor de chipkaartjes.

Terzijde, de enige reden dat mensen de trein nemen is meestal omdat ze niet de auto kunnen betalen. Er is maar een beperkte ruimte voor prijsverhoging, ik verwacht dat de NS van een koude kermis thuiskomt als ze al te veel die prijs gaat verhogen. Zelf neem ik al lang niet meer de trein voor afstanden van minder dan 60 km. De voornaamste reden is dat ik het te duur vind geworden, dan fiets ik, bij voorkeur met een racefiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, wat
Zijn wij zo'n bananenmonarchie geworden?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niet verbazen als jij gelijk hebt maar het is toch idioot als iedereen nu aan die chip moet omdat ze dan de prijs meer mogen verhogen dan dat met papieren kaartjes het geval is. Iets met geest van de wet. ;)

Terzijde, de enige reden dat mensen de trein nemen is meestal omdat ze niet de auto kunnen betalen. Er is maar een beperkte ruimte voor prijsverhoging, ik verwacht dat de NS van een koude kermis thuiskomt als ze al te veel die prijs gaat verhogen. Zelf neem ik al lang niet meer de trein voor afstanden van minder dan 60 km. De voornaamste reden is dat ik het te duur vind geworden, dan fiets ik, bij voorkeur met een racefiets.
Ns is al jaren bezig om de prijs maximaal op te drijven, en volgens onderzoeken daalt het aantal reizigers nauwelijks omdat een grote groep afhankelijk is van de trein en geen andere keuze heeft.

Vorig jaar is het aantal reizigers zelfs gegroeid, wat mede te danken is aan de hoge brandstofkosten..

Voor meer informatie over de ovc en de tariefbescherming kun je eens kijken op de site van forumcollega rikus spithorst beter bekend als driekoploppers, daar kun je lezen wat de bedoeling is.


Als een politici moet kiezen tussen meeliften op de al half ingevoerde ovc en daarvan de prijsverhogen en dan misschien minder hoeven te bezuinigen op de zorg of het papierenkaartje behouden maar dan wel volledig bezuinigen op de zorg en onderwijs dan is de keuze snel gemaakt
pi_140214169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:06 schreef icloud het volgende:

[..]

Ns is al jaren bezig om de prijs maximaal op te drijven, en volgens onderzoeken daalt het aantal reizigers nauwelijks omdat een grote groep afhankelijk is van de trein en geen andere keuze heeft.
De prijs is slechts binnen een bepaald domein relatief inelastisch, buiten dat domein wordt de prijs ineens heel erg elastisch. Zo gauw het financiële gat met de auto klein wordt dan stappen mensen direct over op die auto of de motor of stoppen ze met die reizen te maken. Voor de mensen die voor hun werk gemotoriseerd vervoer nodig hebben is het gat al klein (tweede/derdehandsauto met de laagste categorie motorrijtuigenbelasting die minstens 15 op 1 rijdt), andere groepen (mensen die het niet voor hun werk nodig hebben en die geen auto kunnen betalen) verdwijnt de trein als alternatief. Misschien dat die beperkte extra prijsverhoging echter wel net het verschil maakt voor de NS. Maar ja, dan zou je toch eerder verwachten van de staat dat ze die wet van maximale prijsstijging van papierkaartjes aanpast. Gebrek aan politieke ballen?

Ik pleit al jarenlang voor het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (meer via accijnzen), ik begin nu in te zien dat dit voor de overheid slecht uitkomt omdat ze de auto dan juist voor de groep die nu de trein neemt een aantrekkelijk alternatief wordt. Jammer, de auto is vrijwel altijd superieur t.o.v. de trein, zelfs als je zaken als discutabele hygiëne, stank en lawaai buiten beschouwing laat.

quote:
Voor meer informatie over de ovc en de tariefbescherming kun je eens kijken op de site van forumcollega rikus spithorst beter bekend als driekoploppers, daar kun je lezen wat de bedoeling is.
Ik zal eens een kijkje nemen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140214309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:06 schreef icloud het volgende:
Als een politici moet kiezen tussen meeliften op de al half ingevoerde ovc en daarvan de prijsverhogen en dan misschien minder hoeven te bezuinigen op de zorg of het papierenkaartje behouden maar dan wel volledig bezuinigen op de zorg en onderwijs dan is de keuze snel gemaakt
Je kan als overheid ook meer geld weghalen bij de rijke mensen, de arbeidswetgeving aanpassen zodat je de pensioengerechtigde leeftijd verder kan verhogen (ik doel op de obstakels voor werkgevers om oudere mensen in dienst te nemen) etc.
Nu ik erover nadenk, waarom neemt de overheid zelf niet goede oudere werknemers die minder begeerd zijn op de arbeidsmarkt in dienst?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140214425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De prijs is slechts binnen een bepaald domein relatief inelastisch, buiten dat domein wordt de prijs ineens heel erg elastisch. Zo gauw het financiële gat met de auto klein wordt dan stappen mensen direct over op die auto of de motor of stoppen ze met die reizen te maken. Voor de mensen die voor hun werk gemotoriseerd vervoer nodig hebben is het gat al klein (tweede/derdehandsauto met de laagste categorie motorrijtuigenbelasting die minstens 15 op 1 rijdt), andere groepen (mensen die het niet voor hun werk nodig hebben en die geen auto kunnen betalen) verdwijnt de trein als alternatief. Misschien dat die beperkte extra prijsverhoging echter wel net het verschil maakt voor de NS. Maar ja, dan zou je toch eerder verwachten van de staat dat ze die wet van maximale prijsstijging van papierkaartjes aanpast. Gebrek aan politieke ballen?

Ik pleit al jarenlang voor het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (meer via accijnzen), ik begin nu in te zien dat dit voor de overheid slecht uitkomt omdat ze de auto dan juist voor de groep die nu de trein neemt een aantrekkelijk alternatief wordt. Jammer, de auto is vrijwel altijd superieur t.o.v. de trein, zelfs als je zaken als discutabele hygiëne, stank en lawaai buiten beschouwing laat.

[..]

Ik zal eens een kijkje nemen.
Het is geen gebrek aan ballen, het is een meesterlijk plan, links of rechtsom betaal je altijd aan de overheid, via de ns betaal je aan het begrotingstekort en stap je over naar de auto dan vinden ze het ook prima, want dan betaal je ook.

Het is niet voor niks dat de ns nu een euro toeslag gast berekenen op een wegwerpkaartje, uiteindelijk gaat het niet om de reiziger of de berijder maar zakken vullen om europa tevreden te stellen en om grote projecten uit de grond te kunnen stampen, rr, betuweroute, hsl , blankenbergtunnel.
pi_140214586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is geen gebrek aan ballen, het is een meesterlijk plan, links of rechtsom betaal je altijd aan de overheid, via de ns betaal je aan het begrotingstekort en stap je over naar de auto dan vinden ze het ook prima, want dan betaal je ook.
Ik doel met het gebrek aan cojones op het niet aandurven om via de directe en transparante weg de prijs te verhogen door die wet aan te passen en het in plaats daarvan op een stiekeme manier via de chip te doen. Ik vind het misselijkmakend dat de overheid, de maker van de wetten, zoekt naar loopholes in haar eigen wetten.

quote:
Het is niet voor niks dat de ns nu een euro toeslag gast berekenen op een wegwerpkaartje
Ho, bedoel jij met "nu" dat dit per direct is/wordt ingevoerd? Dat nieuwtje heb ik gemist.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')