abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:49:35 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140213324
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Betaal jij ervoor? Nee dan is het gratis
ik betaal niets aan de ns, dus de ns is gratis?
pi_140213406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Je bent toch enorm naief, ns verdiend flink aan de ov kaart, tls is grotendeels eigendom van de ns.

De ns moet vervolgens dividend betalen aan minfin, door het afschaffen van het papierenkaartje en de invoering van de ovc maakt de ns meer winst=meer dividend.

Oftewel niemand zit erop te wachten dat de problemen worden opgelost, tls niet, ns niet, dijselbloem niet, mansveld niet, parlement niet, belastingbetaler niet
Leg mij dan eens uit waarom dat 'verdienen' niet gaat via een prijsverhoging van de papieren kaartjes, waarom dat op zo'n stiekeme manier moet. Het is nu niet dat het verschil maakt voor hoeveel mensen nog de trein zullen nemen.

Wat me trouwens aan een andere klacht doet denken: het onevenredig veel betalen als je een kaartje aan de balie koopt. Ik heb eens meegemaakt dat mijn bankpas ineens niet werkte. Fraaie zaak dat je dan geen kaartje meer kan kopen zonder je op te laten lichten. FYI, elke keer dat je je bankpas gebruikt kan je de pech hebben dat die blijvend beschadigd geraakt doordat iemand anders met zijn pas een vuiltje in het apparaat heeft gebracht. Het gebeurde mij laatst bij een supermarkt. Ineens was mijn chip onbruikbaar voor alle doeleinden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:52:57 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_140213451
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
afsteken en afduwen die ns
Inderdaad. Subsidies stoppen en het lekker uit laten zoeken, kunnen we over een paar jaar mooi snelwegen op die tracés bouwen als de NS kapot zijn.
pi_140213492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom dat 'verdienen' niet gaat via een prijsverhoging van de papieren kaartjes, waarom dat op zo'n stiekeme manier moet. Het is nu niet dat het verschil maakt voor hoeveel mensen nog de trein zullen nemen.

Wat me trouwens aan een andere klacht doet denken: het onevenredig veel betalen als je een kaartje aan de balie koopt. Ik heb eens meegemaakt dat mijn bankpas ineens niet werkte. Fraaie zaak dat je dan geen kaartje meer kan kopen zonder je op te laten lichten. FYI, elke keer dat je je bankpas gebruikt kan je de pech hebben dat die blijvend beschadigd geraakt doordat iemand anders met zijn pas een vuiltje in het apparaat heeft gebracht. Het gebeurde mij laatst bij een supermarkt. Ineens was mijn chip onbruikbaar voor alle doeleinden.
De wet beschermd de prijzen van een papierenkaart, die mogen maar een x procent stijgen na een adviesaanvraag van het locov.

Deze regels gelden niet voor de ovc
pi_140213725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef icloud het volgende:

[..]

De wet beschermd de prijzen van een papierenkaart, die mogen maar een x procent stijgen na een adviesaanvraag van het locov.

Deze regels gelden niet voor de ovc
Eh, wat?
Zijn wij zo'n bananenmonarchie geworden?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niet verbazen als jij gelijk hebt - het klinkt plausibel - maar het is toch idioot als iedereen nu aan die chip moet omdat ze dan de prijs meer mogen verhogen dan dat met papieren kaartjes het geval is. Iets met geest van de wet. ;)
Je moet als overheid niet zelf een loopje nemen met je wetgeving, de geest van de wet respecteren in zo'n geval en snel invoeren dat dezelfde wet geldt voor de chipkaartjes.

Terzijde, de enige reden dat mensen de trein nemen is meestal omdat ze niet de auto kunnen betalen. Er is maar een beperkte ruimte voor prijsverhoging, ik verwacht dat de NS van een koude kermis thuiskomt als ze al te veel die prijs gaat verhogen. Zelf neem ik al lang niet meer de trein voor afstanden van minder dan 60 km. De voornaamste reden is dat ik het te duur vind geworden, dan fiets ik, bij voorkeur met een racefiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140213883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, wat
Zijn wij zo'n bananenmonarchie geworden?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niet verbazen als jij gelijk hebt maar het is toch idioot als iedereen nu aan die chip moet omdat ze dan de prijs meer mogen verhogen dan dat met papieren kaartjes het geval is. Iets met geest van de wet. ;)

Terzijde, de enige reden dat mensen de trein nemen is meestal omdat ze niet de auto kunnen betalen. Er is maar een beperkte ruimte voor prijsverhoging, ik verwacht dat de NS van een koude kermis thuiskomt als ze al te veel die prijs gaat verhogen. Zelf neem ik al lang niet meer de trein voor afstanden van minder dan 60 km. De voornaamste reden is dat ik het te duur vind geworden, dan fiets ik, bij voorkeur met een racefiets.
Ns is al jaren bezig om de prijs maximaal op te drijven, en volgens onderzoeken daalt het aantal reizigers nauwelijks omdat een grote groep afhankelijk is van de trein en geen andere keuze heeft.

Vorig jaar is het aantal reizigers zelfs gegroeid, wat mede te danken is aan de hoge brandstofkosten..

Voor meer informatie over de ovc en de tariefbescherming kun je eens kijken op de site van forumcollega rikus spithorst beter bekend als driekoploppers, daar kun je lezen wat de bedoeling is.


Als een politici moet kiezen tussen meeliften op de al half ingevoerde ovc en daarvan de prijsverhogen en dan misschien minder hoeven te bezuinigen op de zorg of het papierenkaartje behouden maar dan wel volledig bezuinigen op de zorg en onderwijs dan is de keuze snel gemaakt
pi_140214169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:06 schreef icloud het volgende:

[..]

Ns is al jaren bezig om de prijs maximaal op te drijven, en volgens onderzoeken daalt het aantal reizigers nauwelijks omdat een grote groep afhankelijk is van de trein en geen andere keuze heeft.
De prijs is slechts binnen een bepaald domein relatief inelastisch, buiten dat domein wordt de prijs ineens heel erg elastisch. Zo gauw het financiële gat met de auto klein wordt dan stappen mensen direct over op die auto of de motor of stoppen ze met die reizen te maken. Voor de mensen die voor hun werk gemotoriseerd vervoer nodig hebben is het gat al klein (tweede/derdehandsauto met de laagste categorie motorrijtuigenbelasting die minstens 15 op 1 rijdt), andere groepen (mensen die het niet voor hun werk nodig hebben en die geen auto kunnen betalen) verdwijnt de trein als alternatief. Misschien dat die beperkte extra prijsverhoging echter wel net het verschil maakt voor de NS. Maar ja, dan zou je toch eerder verwachten van de staat dat ze die wet van maximale prijsstijging van papierkaartjes aanpast. Gebrek aan politieke ballen?

Ik pleit al jarenlang voor het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (meer via accijnzen), ik begin nu in te zien dat dit voor de overheid slecht uitkomt omdat ze de auto dan juist voor de groep die nu de trein neemt een aantrekkelijk alternatief wordt. Jammer, de auto is vrijwel altijd superieur t.o.v. de trein, zelfs als je zaken als discutabele hygiëne, stank en lawaai buiten beschouwing laat.

quote:
Voor meer informatie over de ovc en de tariefbescherming kun je eens kijken op de site van forumcollega rikus spithorst beter bekend als driekoploppers, daar kun je lezen wat de bedoeling is.
Ik zal eens een kijkje nemen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140214309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:06 schreef icloud het volgende:
Als een politici moet kiezen tussen meeliften op de al half ingevoerde ovc en daarvan de prijsverhogen en dan misschien minder hoeven te bezuinigen op de zorg of het papierenkaartje behouden maar dan wel volledig bezuinigen op de zorg en onderwijs dan is de keuze snel gemaakt
Je kan als overheid ook meer geld weghalen bij de rijke mensen, de arbeidswetgeving aanpassen zodat je de pensioengerechtigde leeftijd verder kan verhogen (ik doel op de obstakels voor werkgevers om oudere mensen in dienst te nemen) etc.
Nu ik erover nadenk, waarom neemt de overheid zelf niet goede oudere werknemers die minder begeerd zijn op de arbeidsmarkt in dienst?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140214425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De prijs is slechts binnen een bepaald domein relatief inelastisch, buiten dat domein wordt de prijs ineens heel erg elastisch. Zo gauw het financiële gat met de auto klein wordt dan stappen mensen direct over op die auto of de motor of stoppen ze met die reizen te maken. Voor de mensen die voor hun werk gemotoriseerd vervoer nodig hebben is het gat al klein (tweede/derdehandsauto met de laagste categorie motorrijtuigenbelasting die minstens 15 op 1 rijdt), andere groepen (mensen die het niet voor hun werk nodig hebben en die geen auto kunnen betalen) verdwijnt de trein als alternatief. Misschien dat die beperkte extra prijsverhoging echter wel net het verschil maakt voor de NS. Maar ja, dan zou je toch eerder verwachten van de staat dat ze die wet van maximale prijsstijging van papierkaartjes aanpast. Gebrek aan politieke ballen?

Ik pleit al jarenlang voor het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (meer via accijnzen), ik begin nu in te zien dat dit voor de overheid slecht uitkomt omdat ze de auto dan juist voor de groep die nu de trein neemt een aantrekkelijk alternatief wordt. Jammer, de auto is vrijwel altijd superieur t.o.v. de trein, zelfs als je zaken als discutabele hygiëne, stank en lawaai buiten beschouwing laat.

[..]

Ik zal eens een kijkje nemen.
Het is geen gebrek aan ballen, het is een meesterlijk plan, links of rechtsom betaal je altijd aan de overheid, via de ns betaal je aan het begrotingstekort en stap je over naar de auto dan vinden ze het ook prima, want dan betaal je ook.

Het is niet voor niks dat de ns nu een euro toeslag gast berekenen op een wegwerpkaartje, uiteindelijk gaat het niet om de reiziger of de berijder maar zakken vullen om europa tevreden te stellen en om grote projecten uit de grond te kunnen stampen, rr, betuweroute, hsl , blankenbergtunnel.
pi_140214586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is geen gebrek aan ballen, het is een meesterlijk plan, links of rechtsom betaal je altijd aan de overheid, via de ns betaal je aan het begrotingstekort en stap je over naar de auto dan vinden ze het ook prima, want dan betaal je ook.
Ik doel met het gebrek aan cojones op het niet aandurven om via de directe en transparante weg de prijs te verhogen door die wet aan te passen en het in plaats daarvan op een stiekeme manier via de chip te doen. Ik vind het misselijkmakend dat de overheid, de maker van de wetten, zoekt naar loopholes in haar eigen wetten.

quote:
Het is niet voor niks dat de ns nu een euro toeslag gast berekenen op een wegwerpkaartje
Ho, bedoel jij met "nu" dat dit per direct is/wordt ingevoerd? Dat nieuwtje heb ik gemist.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:24:40 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_140214656
Ze willen gewoon data: Wie reist wanneer en waar gaan ze naartoe?
Informatie is het nieuwe goud.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140214890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:24 schreef APK het volgende:
Ze willen gewoon data: Wie reist wanneer en waar gaan ze naartoe?
Informatie is het nieuwe goud.
Wat de reden is dat anoniem reizen flink extra duur wordt gemaakt. Wat hebben zij er echter aan om te weten waar, wanneer en hoe ik reis? Aan mij kunnen ze toch geen geld verdienen met die data, ik mijd alle reclame (nee/nee-sticker op de brievenbus, browsers flink dichtgetimmerd, nooit reclame via televisie en radio, ...), dus ik zou niet weten wat de NS met die data wil doen.
Nu moet ik zeggen dat het voor mij sowieso een vaag iets is, heel die mode dat er ineens veel geld wordt betaald voor data. Ik ben niet naïef, ik begrijp dat dat in sommige gevallen opportuun is (als je mensen bestookt met reclame of aanbiedingen op maat wil doen) maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de opvolger is dan de ICT-zeepbel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140214995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik doel met het gebrek aan cojones op het niet aandurven om via de directe en transparante weg de prijs te verhogen door die wet aan te passen en het in plaats daarvan op een stiekeme manier via de chip te doen. Ik vind het misselijkmakend dat de overheid, de maker van de wetten, zoekt naar loopholes in haar eigen wetten.

nouja het is hier natuurlijk heel simpel neergezet, maar het komt erop neer dat de ns gewoon een target heeft gekregen, het dividend moet nog hoger.

En natuurlijk is de ovchipkaart daar niet voor ingevoerd, daar waren andere redenen voor, maar ns kan de invoering nu wel goed gebruiken.

De reden dat den haag het niet zelf doet is dat zij al genoeg hun vingers hebben gebrand aan oa de bezuinigingen, en je moet er niet aan gaan denken dat sp groenlinks of pvv populistisch gaan steigeren in de eerste kamer, door deze truc ontwijkt dijselbloem de democratie.

Daarnaast als er een wetswijziging komt dan duikt de media erop en gaan mensen actief er over nadenken, op deze manier krijgen de abbohouders een brief, die ze waarschijnlijk half lezen en word het daarna automatisch afgeboekt, en bij mensen zonder abo beseffen het al helemaal niet want die checken gewoon in en bekijken de rekening meestal niet.

quote:
Ho, bedoel jij met "nu" dat dit per direct is/wordt ingevoerd? Dat nieuwtje heb ik gemist.
vanaf het moment dat het papierenkaartje word afgeschaft en er een wegwerpchipkaart komt, ik geloof in juli dit jaar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:37:43 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140215231
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan als overheid ook meer geld weghalen bij de rijke mensen, de arbeidswetgeving aanpassen zodat je de pensioengerechtigde leeftijd verder kan verhogen (ik doel op de obstakels voor werkgevers om oudere mensen in dienst te nemen) etc.
Nu ik erover nadenk, waarom neemt de overheid zelf niet goede oudere werknemers die minder begeerd zijn op de arbeidsmarkt in dienst?
dat doen ze al, dat zijn ambtenaren?
pi_140215235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat de reden is dat anoniem reizen flink extra duur wordt gemaakt. Wat hebben zij er echter aan om te weten waar, wanneer en hoe ik reis? Aan mij kunnen ze toch geen geld verdienen met die data, ik mijd alle reclame (nee/nee-sticker op de brievenbus, browsers flink dichtgetimmerd, nooit reclame via televisie en radio, ...), dus ik zou niet weten wat de NS met die data wil doen.
Nu moet ik zeggen dat het voor mij sowieso een vaag iets is, heel die mode dat er ineens veel geld wordt betaald voor data. Ik ben niet naïef, ik begrijp dat dat in sommige gevallen opportuun is (als je mensen bestookt met reclame of aanbiedingen op maat wil doen) maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de opvolger is dan de ICT-zeepbel.
Ze maken een profiel van je net als google en ah bijvoorbeeld.

Bij ah krijg je nu persoonlijke aanbieding, alleen voor jouw met jouw persoonlijke bonuskaart op basis van jouw profiel, de eerste prognose laat zien dat veel mensen zich laten verleiden tot zo persoonlijke aanbieding
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:39:47 #66
6941 APK
Factual, I think.
pi_140215320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Wat de reden is dat anoniem reizen flink extra duur wordt gemaakt. Wat hebben zij er echter aan om te weten waar, wanneer en hoe ik reis? Aan mij kunnen ze toch geen geld verdienen met die data, ik mijd alle reclame (nee/nee-sticker op de brievenbus, browsers flink dichtgetimmerd, nooit reclame via televisie en radio, ...), dus ik zou niet weten wat de NS met die data wil doen.
Een hoop mensen timmeren het niet dicht en vullen overal hun telefoonnummer en emailadres in.
Binnenkort reis je naar Rotterdam en krijg je tijdens de reis een sms dat de Burger King twee Whoppers voor de prijs van een verkoopt op het betreffende station.
Burger King blij met de omzet, NS krijgt een paar extra centen.

Bovendien hebben ze binnenkort ook gewoon sneller data over vrijwel alle passagiersbewegingen op hun netwerk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:57:13 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140216237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, wat?
Zijn wij zo'n bananenmonarchie geworden?
Begrijp me niet verkeerd, het zou me niet verbazen als jij gelijk hebt - het klinkt plausibel - maar het is toch idioot als iedereen nu aan die chip moet omdat ze dan de prijs meer mogen verhogen dan dat met papieren kaartjes het geval is. Iets met geest van de wet. ;)
Je moet als overheid niet zelf een loopje nemen met je wetgeving, de geest van de wet respecteren in zo'n geval en snel invoeren dat dezelfde wet geldt voor de chipkaartjes.

Terzijde, de enige reden dat mensen de trein nemen is meestal omdat ze niet de auto kunnen betalen. Er is maar een beperkte ruimte voor prijsverhoging, ik verwacht dat de NS van een koude kermis thuiskomt als ze al te veel die prijs gaat verhogen. Zelf neem ik al lang niet meer de trein voor afstanden van minder dan 60 km. De voornaamste reden is dat ik het te duur vind geworden, dan fiets ik, bij voorkeur met een racefiets.
Het verhogen gaat in ieder geval makkelijker als niemand meer werkelijk een bedrag hoeft af te rekenen.
En het verbaast mij niets als de kosten van een treinreis in een paar jaar net zo veel en net zo snel in prijs stijgt als de kosten van een postzegel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140216548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:37 schreef icloud het volgende:
Bij ah krijg je nu persoonlijke aanbieding, alleen voor jouw met jouw persoonlijke bonuskaart op basis van jouw profiel, de eerste prognose laat zien dat veel mensen zich laten verleiden tot zo persoonlijke aanbieding
Ik wist niet dat ze dat tegenwoordig doen. Misschien moet ik dan toch maar eens een persoonlijke bonuskaart nemen. Ik zal me er niet door laten beïnvloeden maar als ik dan wel 'korting' krijg op datgene wat ik toch moet kopen dan moet ik wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:39 schreef APK het volgende:

[..]

Een hoop mensen timmeren het niet dicht en vullen overal hun telefoonnummer en emailadres in.
Binnenkort reis je naar Rotterdam en krijg je tijdens de reis een sms dat de Burger King twee Whoppers voor de prijs van een verkoopt op het betreffende station.
Burger King blij met de omzet, NS krijgt een paar extra centen.

Bovendien hebben ze binnenkort ook gewoon sneller data over vrijwel alle passagiersbewegingen op hun netwerk.
Dat daarentegen gaat mij tig stappen te ver, los van het feit dat ik mezelf niet vergiftig met dit soort 'voedsel'. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140216598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ze dat tegenwoordig doen. Misschien moet ik dan toch maar eens een persoonlijke bonuskaart nemen. Ik zal me er niet door laten beïnvloeden maar als ik dan wel 'korting' krijg op datgene wat ik toch moet kopen dan moet ik wel.
Je krijgt korting op producten die vaak koopt op dezelfde dag.

Koop jij bijvoorbeeld elke woensdag brood, dan word dat een bonus aanbieding
pi_140216807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:05 schreef icloud het volgende:

[..]

Je krijgt korting op producten die vaak koopt op dezelfde dag.

Koop jij bijvoorbeeld elke woensdag brood, dan word dat een bonus aanbieding
Moet je dan een emailadres achterlaten om op de hoogte gesteld te worden van die aanbieding?

Ik ga dat dan toch maar eens doen. Al vrees ik dat de aanbiedingen bij mij snel afgelopen zijn aangezien mijn kooppatroon er nauwelijks door wijzigt. Ik koop in bulk wat kan wanneer het in de aanbieding is maar dan doe ik er ook evenredig langer mee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140216826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Moet je dan een emailadres achterlaten om op de hoogte gesteld te worden van die aanbieding?

Ik ga dat dan toch maar eens doen.
Ja
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:12:31 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140216865
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geïntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:13:48 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140216936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:39 schreef APK het volgende:

[..]

Een hoop mensen timmeren het niet dicht en vullen overal hun telefoonnummer en emailadres in.
Binnenkort reis je naar Rotterdam en krijg je tijdens de reis een sms dat de Burger King twee Whoppers voor de prijs van een verkoopt op het betreffende station.
Burger King blij met de omzet, NS krijgt een paar extra centen.

Bovendien hebben ze binnenkort ook gewoon sneller data over vrijwel alle passagiersbewegingen op hun netwerk.
Als je al geen gebruik maakt van de gratis wifi in de trein....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140217105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:33 schreef icloud het volgende:

[..]

nouja het is hier natuurlijk heel simpel neergezet, maar het komt erop neer dat de ns gewoon een target heeft gekregen, het dividend moet nog hoger.
Over dat dividend gesproken, is het niet van de zotten dat het bedrijf nu veel meer inkomsten 'moet' hebben dan uitgaves omdat het ondernemer moet spelen in andere landen? Ze betalen investeringen in die andere landen van ons geld maar van de inkomsten gaan wij nooit wat merken. De schoen wringt daar, nietwaar? Anderzijds gaat het geld gelukkig naar de staat toe en zou die staat anders op een andere manier extra geld van ons pakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140217300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je al geen gebruik maakt van de gratis wifi in de trein....
Ik betaal liever minder voor de reis! Het is wel handig voor communicatie maar verder heb je niets aan die WiFi, je kan net zo goed een boek lezen (op je computer desnoods), een spelletjes spelen, een filmpje bekijken of zoiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')