abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140217305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over dat dividend gesproken, is het niet van de zotten dat het bedrijf nu veel meer inkomsten 'moet' hebben dan uitgaves omdat het ondernemer moet spelen in andere landen? Ze betalen investeringen in die andere landen van ons geld maar van de inkomsten gaan wij nooit wat merken. De schoen wringt daar, nietwaar? Anderzijds gaat het geld gelukkig naar de staat toe en zou die staat anders op een andere manier extra geld van ons pakken.
Dat is niet waar, abellio is een zeer lucratief bedrijf, ik zou het eerder andersom stellen, zij dragen flink bij aan de lasten en zij nemen een behoorlijk deel van het dividend op zich.(ns reizigers natuurlijk het meeste)

Daarnaast alle investering doet abellio tegenwoordig zelf en zonder steun van ns, ze opereren feitelijk als een onafhankelijk bedrijf.

Abellio is ook niet opgericht als geldmachine maar is opgericht omdat sncf en db als gekken aan het uitbreiden zijn in europa, als je wilt overleven moet je meer hebben dan je eigenland, het is opeten of opgegeten worden.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:33:06 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140217673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:37 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze maken een profiel van je net als google en ah bijvoorbeeld.

Bij ah krijg je nu persoonlijke aanbieding, alleen voor jouw met jouw persoonlijke bonuskaart op basis van jouw profiel, de eerste prognose laat zien dat veel mensen zich laten verleiden tot zo persoonlijke aanbieding
ja? niet gezien op fok dat IEDEREEN dezelfde 'persoonlijke aanbieding' kreeg? :D
pi_140217741
Leuk zeg, kunnen ze straks de trajecten die niet zo veel gebruikt worden helemaal afschaffen. Kan je straks helemaal niet meer met de trein. En dan ook nog 20 euro betalen waar je nooit meer wat van terug ziet. Kut OV-chipkaart.
pi_140218417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geïntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Wtf,.. ik had vermoed dat er dergelijk scenario zou plaats vinden maar zo erg? Welja, lang leve digitaal :s)
pi_140219331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geïntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Vroeger werden er veel poststukken verzonden en hadden we 1 bedrijf dat die poststukken bezorgde.
Nu is het aantal poststukken gigantisch afgenomen en is het aantal bezorgende bedrijven omgekeerd evenredig gestegen.
Dat dat leidt tot een forse kostenstijging lijkt me tamelijk evident.
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:10:28 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140219684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vroeger werden er veel poststukken verzonden en hadden we 1 bedrijf dat die poststukken bezorgde.
Nu is het aantal poststukken gigantisch afgenomen en is het aantal bezorgende bedrijven omgekeerd evenredig gestegen.
Dat dat leidt tot een forse kostenstijging lijkt me tamelijk evident.
De post die je als burger (en klein bedrijf) in de brievenbus gooit wordt nog steeds door 1 bedrijf verwerkt, en dat bedrijf heeft al zoveel personeel "laten gaan" dat dat niet de primaire reden kan zijn voor een prijsstijging van 45% en helemaal niet als je kijkt wat het huidige personeel verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:12:46 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140219807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vroeger werden er veel poststukken verzonden en hadden we 1 bedrijf dat die poststukken bezorgde.
Nu is het aantal poststukken gigantisch afgenomen en is het aantal bezorgende bedrijven omgekeerd evenredig gestegen.
Dat dat leidt tot een forse kostenstijging lijkt me tamelijk evident.
ik detecteer hier wat vage logica :+
pi_140220661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

De post die je als burger (en klein bedrijf) in de brievenbus gooit wordt nog steeds door 1 bedrijf verwerkt, en dat bedrijf heeft al zoveel personeel "laten gaan" dat dat niet de primaire reden kan zijn voor een prijsstijging van 45% en helemaal niet als je kijkt wat het huidige personeel verdient.
De post die je als burger in de brievenbus gooit vormt (volgens Wikipedia) nog geen 10 procent van de te verzenden post. Als je vervolgens enerzijds een gigantische afname in de privépost hebt doordat steeds minder mensen brieven en kaarten versturen en anderzijds de zakelijke post eveneens zal afnemen door een combinatie van minder papieren post en meer concurrerende postbezorgers, lijkt het me niet bepaald onlogisch dat de kosten per poststuk fors toenemen.
pi_140221713
Het mooiste is dat (het overzicht van) de uitgaven steeds verder verwijderd worden van de uitgever en je constant gedwongen wordt alle elektronische uitgaven te controleren via digitale media. Het zou me niets verbazen als dit leidt tot een toename van onverantwoordelijke uitgaven. (zoals bij credit cards ook het geval is)
pi_140221842
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef Cockwhale het volgende:
Het mooiste is dat het overzicht van de uitgaven steeds verder verwijderd wordt van de uitgever en je constant gedwongen wordt alle elektronische uitgaven te controleren via digitale methoden. Het zou me niets verbazen als dit leidt tot het doen van uitgaven op onverantwoordelijke wijze. (zoals bij credit cards ook het geval is)
Dat is ook de bedoeling van de ovc.
pi_140222187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef Cockwhale het volgende:
Het mooiste is dat (het overzicht van) de uitgaven steeds verder verwijderd worden van de uitgever en je constant gedwongen wordt alle elektronische uitgaven te controleren via digitale media. Het zou me niets verbazen als dit leidt tot een toename van onverantwoordelijke uitgaven. (zoals bij credit cards ook het geval is)
Twee belangrijke verschillen:
1. Afgezien van de mensen met een (traject)abonnement is het niet mogelijk om op krediet te reizen. Als je geen gebruik maakt van automatisch opwaarderen, zijn je uitgaven dus automatisch begrensd tot het saldo dat je op de kaart hebt gezet.
2. Controleren van de uitgaven kan direct op het moment van uitgeven (kosten van de reis plus het resterende saldo verschijnen in beeld op de incheckzuil) en het opvragen van een overzicht van de uitgaven kan tevens bij alle kaart- en opwaardeerautomaten.
pi_140222607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Twee belangrijke verschillen:
1. Afgezien van de mensen met een (traject)abonnement is het niet mogelijk om op krediet te reizen. Als je geen gebruik maakt van automatisch opwaarderen, zijn je uitgaven dus automatisch begrensd tot het saldo dat je op de kaart hebt gezet.
2. Controleren van de uitgaven kan direct op het moment van uitgeven (kosten van de reis plus het resterende saldo verschijnen in beeld op de incheckzuil) en het opvragen van een overzicht van de uitgaven kan tevens bij alle kaart- en opwaardeerautomaten.
Kredietreizen is dan misschien niet mogelijk, maar de gevoelsmatige afstand tussen bezit en uitgave wordt denk ik aardig vergroot. Dat is overigens een proces dat natuurlijk al langer gaande is en niet alleen met de ov-kaart. Nummertjes op een digitaal schermpje wekken toch een ander gevoel op dan het in handen hebben van fysiek geld.
Het effect van de ov-kaart wil ik echter ook in deze niet bagatelliseren, aangezien het uit en inchecken een snel en gemakkelijk systeem is dat deze afstand naar mijn mening vergroot. Daarnaast denk ik dat we nogal haastig concluderen dat het systeem betrouwbaar is. Ik denk dat de reiziger aanzienlijk meer verantwoordelijk over zich heen gegooid krijgt (terwijl de reiziger een gebrekkig overzicht van het systeem heeft), een verantwoordelijkheid die bij de treinmaatschappij en systeembeheerders hoort te liggen. Hoe ga je aantonen dat het systeem een fout maakt en niet jijzelf? Computersystemen liegen immers toch nooit? Ik voorspel vele welles nietes discussies tussen reizigers en de NS over fouten in het systeem, waarbij klanten in geen mogelijkheid hun gelijk kunnen krijgen of aantonen.
pi_140223320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Kredietreizen is dan misschien niet mogelijk, maar de gevoelsmatige afstand tussen bezit en uitgave wordt denk ik aardig vergroot. Dat is overigens een proces dat natuurlijk al langer gaande is en niet alleen met de ov-kaart. Nummertjes op een digitaal schermpje wekken toch een ander gevoel op dan het in handen hebben van fysiek geld.
Mja, bij de bus weten we niet beter. Of je nu voor 15 euro een strippenkaart koopt en daar stempels op laat zetten of voor 15 euro saldo op een kaart zet en dat af laat boeken is qua betaalervaring nou niet echt een wezenlijk verschil.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het effect van de ov-kaart wil ik echter ook in deze niet bagatelliseren, aangezien het uit en inchecken een snel en gemakkelijk systeem is dat deze afstand naar mijn mening vergroot. Daarnaast denk ik dat we nogal haastig concluderen dat het systeem betrouwbaar is. Ik denk dat de reiziger aanzienlijk meer verantwoordelijk over zich heen gegooid krijgt (terwijl de reiziger een gebrekkig overzicht van het systeem heeft), een verantwoordelijkheid die bij de treinmaatschappij en systeembeheerders hoort te liggen. Hoe ga je aantonen dat het systeem een fout maakt en niet jijzelf? Computersystemen liegen immers toch nooit? Ik voorspel vele welles nietes discussies tussen reizigers en de NS over fouten in het systeem, waarbij klanten in geen mogelijkheid hun gelijk kunnen krijgen of aantonen.
Dat kan inderdaad nog een vervelend punt worden. Ik heb met busreizen al diverse van zulke situaties gehad waarin op het moment van in- en/of uitchecken een verkeerde halte werd bepaald waardoor ik opeens moest gaan betalen voor reizen die binnen mijn abonnement vielen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele discussie hoeven voeren en elke keer mijn geld teruggekregen (al gingen er wel regelmatig weken overheen voor ik het kreeg teruggestort), maar het is natuurlijk maar de vraag of vervoersbedrijven net zo coöperatief zijn wanneer de klager geen abonnementhouder is.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:33:34 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140223572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mja, bij de bus weten we niet beter. Of je nu voor 15 euro een strippenkaart koopt en daar stempels op laat zetten of voor 15 euro saldo op een kaart zet en dat af laat boeken is qua betaalervaring nou niet echt een wezenlijk verschil.
Nee? Die ¤ 15 op een strippenkaart kan ik met 6 man gebruiken, dat saldo op die OV-kaart niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140223934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee? Die ¤ 15 op een strippenkaart kan ik met 6 man gebruiken, dat saldo op die OV-kaart niet.
Met betaalervaring doelde ik uitsluitend op het argument dat Cockwhale aandroeg.
Er zijn inderdaad diverse verschillen tussen de OV-chipkaart en de strippenkaart. Bij de strippenkaart pakken die verschillen overwegend in het voordeel van de reiziger uit, bij de OV-chipkaart ligt de nadruk erg eenzijdig op de vervoerder.
pi_140226461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mja, bij de bus weten we niet beter. Of je nu voor 15 euro een strippenkaart koopt en daar stempels op laat zetten of voor 15 euro saldo op een kaart zet en dat af laat boeken is qua betaalervaring nou niet echt een wezenlijk verschil.

[..]

Dat kan inderdaad nog een vervelend punt worden. Ik heb met busreizen al diverse van zulke situaties gehad waarin op het moment van in- en/of uitchecken een verkeerde halte werd bepaald waardoor ik opeens moest gaan betalen voor reizen die binnen mijn abonnement vielen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele discussie hoeven voeren en elke keer mijn geld teruggekregen (al gingen er wel regelmatig weken overheen voor ik het kreeg teruggestort), maar het is natuurlijk maar de vraag of vervoersbedrijven net zo coöperatief zijn wanneer de klager geen abonnementhouder is.
Daarnaast kan er wat fout gaan doordat het bedrijf prutst. Vroeger kon je dan de verantwoordelijkheid bij dat bedrijf leggen, nu mag jij als burger gaan betalen terwijl het bedrijf heeft geblunderd. Voorbeeld om het concreet te maken: je neemt een trein die wordt opgesplitst, het is de eerste keer dat je op dat traject reist, je weet niet dat de trein wordt opgesplitst, het wordt omgeroepen maar de speaker werkt niet. Vroeger was je alleen extra tijd kwijt geweest, nu mag je ook extra betalen voor het reizen in dat geval. Weer een extra feedbackmechanisme wat wegvalt waardoor weer de afstand tussen het bedrijf en de klanten nog groter wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140227782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarnaast kan er wat fout gaan doordat het bedrijf prutst. Vroeger kon je dan de verantwoordelijkheid bij dat bedrijf leggen, nu mag jij als burger gaan betalen terwijl het bedrijf heeft geblunderd. Voorbeeld om het concreet te maken: je neemt een trein die wordt opgesplitst, het is de eerste keer dat je op dat traject reist, je weet niet dat de trein wordt opgesplitst, het wordt omgeroepen maar de speaker werkt niet. Vroeger was je alleen extra tijd kwijt geweest, nu mag je ook extra betalen voor het reizen in dat geval. Weer een extra feedbackmechanisme wat wegvalt waardoor weer de afstand tussen het bedrijf en de klanten nog groter wordt.
Ik vind het nogal een gekunsteld en hypothetisch voorbeeld, dat me bovendien onjuist lijkt. Je checkt immers pas uit als je eindbestemming bereikt is, dus het kost je nog steeds alleen extra tijd en geen extra geld.
pi_140228036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een gekunsteld en hypothetisch voorbeeld, dat me bovendien onjuist lijkt.
Dat mag jij denken maar ik heb juist dit voorbeeld genomen omdat ik het heb meegemaakt.

quote:
Je checkt immers pas uit als je eindbestemming bereikt is, dus het kost je nog steeds alleen extra tijd en geen extra geld.
Je hebt mijn voorbeeld niet goed gelezen, het ging om een splitsende trein, je kwam dus in C aan in plaats van in B en moest vervolgens alsnog van C naar B in plaats van van A naar B.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:03:18 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140228227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je hebt mijn voorbeeld niet goed gelezen, het ging om een splitsende trein, je kwam dus in C aan in plaats van in B en moest vervolgens alsnog van C naar B in plaats van van A naar B.
Dan moet je niet uitchecken in C.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_140228339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat mag jij denken maar ik heb juist dit voorbeeld genomen omdat ik het heb meegemaakt.

[..]

Je hebt mijn voorbeeld niet goed gelezen, het ging om een splitsende trein, je kwam dus in C aan in plaats van in B en moest vervolgens alsnog van C naar B in plaats van van A naar B.
Exact en wanneer moet je uitchecken? Als je je eindbestemming bereikt of switcht van vervoerder, beide lijkt me niet aan de orde als je terug gaat van C naar het punt van splitsing en daar alsnog de trein naar B neemt.
pi_140228714
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.

Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.

Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.

Met de OV chipkaart moet je dus:

Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro

Totale kosten: 41,80 euro

Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_140229319
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.

Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.

Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.

Met de OV chipkaart moet je dus:

Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro

Totale kosten: 41,80 euro

Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Of je koopt voor 17,50 een dagkaart...
( http://nsdagkaart.hema-actie.nl/ )
pi_140229564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of je koopt voor 17,50 een dagkaart...
( http://nsdagkaart.hema-actie.nl/ )
Verkrijgbaar tot en met 1 juni, tot die tijd is het papieren treinkaartje nog beschikbaar :')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_140229636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Verkrijgbaar tot en met 1 juni, tot die tijd is het papieren treinkaartje nog beschikbaar :')
Dit is inderdaad ook echt een eenmalige actie die alleen maar van nu tot en met 1 juni loopt :')
http://www.treinreiziger.nl/tags/ns_dagkaart_actie
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:05:19 #100
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_140229749
Ik ga gewoon die 3 a 4 keer per jaar dat ik in zo'n stink trein zit lekker zwart reizen...fuck yeah!.. :)

Kut NS.. :r
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')