35 euro boete per keerquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:05 schreef Tism het volgende:
Ik ga gewoon die 3 a 4 keer per jaar dat ik in zo'n stink trein zit lekker zwart reizen...fuck yeah!..![]()
Kut NS..
Dat hoeft toch helemaal niet als je automatisch incasseren aan hebt staan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verschil is dat Ome Jan nu realtime kan volgen waar jij reist en dat jij altijd meer geld kwijt bent dan dat je 'verschuldigd' bent aan het vervoersbedrijf, je moet immers continue 10 Euro of zoiets op je kaart hebben staan, per miljoen reizigers levert dat al 100 000 000 Euro op waarover ze rente vangen terwijl jij die 10 Euro tekort komt en hier geen rente over kan vangen, dit terwijl het jouw geld is. Als je 1 keer per jaar met de trein reist is het veel praktischer om een papieren kaartje te gebruiken. Zelf reis ik zo min mogelijk met de trein of met ander gemotoriseerd vervoer. Als het even kan, wat bij bijv. 50 km. ook nog het geval is als het niet regent en er geen sneeuw ligt, dan reis ik met de fiets.
Waarom zou dat extra kosten? Je betaald immers per kilometer tussen je in en uitcheck locatie. Zo kun je trouwens ook vrij goedkoop reizen, als je bereid bent om in en uit de trein te springen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarnaast kan er wat fout gaan doordat het bedrijf prutst. Vroeger kon je dan de verantwoordelijkheid bij dat bedrijf leggen, nu mag jij als burger gaan betalen terwijl het bedrijf heeft geblunderd. Voorbeeld om het concreet te maken: je neemt een trein die wordt opgesplitst, het is de eerste keer dat je op dat traject reist, je weet niet dat de trein wordt opgesplitst, het wordt omgeroepen maar de speaker werkt niet. Vroeger was je alleen extra tijd kwijt geweest, nu mag je ook extra betalen voor het reizen in dat geval. Weer een extra feedbackmechanisme wat wegvalt waardoor weer de afstand tussen het bedrijf en de klanten nog groter wordt.
Nee hoor, je mag gewoon ingecheckt blijven, en dan betaal je exact hetzelfde.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.
Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.
Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.
Met de OV chipkaart moet je dus:
Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro
Totale kosten: 41,80 euro
Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Geldigheidsduur?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of je koopt voor 17,50 een dagkaart...
( http://nsdagkaart.hema-actie.nl/ )
En je nog meer laten uitbuiten? Nogal een dilemma.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:35 schreef tofastTG het volgende:
en ome Jan hoeft niets te zien, je kunt immers ook een anonieme kaart gebruiken, echter moet daar dan wel voldoende tegoed op aanwezig zijn.
Bovenop een al belachelijk hoog bedrag. Ben ik blij dat ik een fiets heb waarmee ik uiterst comfortabel 30+ km/u kan rijden zonder echt te zweten.quote:Volgens mij kun je nu nog steeds een wegwerp kaart gebruiken, kost alleen een euro extra.
Als dat klopt dan is dit voorbeeld inderdaad niet van toepassing voor de chipkaart.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Exact en wanneer moet je uitchecken? Als je je eindbestemming bereikt of switcht van vervoerder, beide lijkt me niet aan de orde als je terug gaat van C naar het punt van splitsing en daar alsnog de trein naar B neemt.
Het handige van een link is dat je erop kunt klikken zodat je aanvullende informatie krijgt. Dan zul je zien dat je hem kunt kopen tot 1 juni en kunt uitgeven tot en met 31 augustus.quote:
Nee hoor, absoluut niet. Je moet 6 uur na je eerste incheck zijn uitgecheckt, daarna is het niet meer geldig dus moet je opnieuw ergens inchecken. Tevens ben je dan ook je 20 euro incheckgeld kwijt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:39 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gewoon ingecheckt blijven, en dan betaal je exact hetzelfde.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij.
Maar niet met je vaste telefoonlijn, denk ik.quote:
vast ook wel gewoon via een pc met internetquote:Op donderdag 22 mei 2014 03:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar niet met je vaste telefoonlijn, denk ik.
Wij hebben thuis alleen een vaste telefoonlijn, geen mobiele telefoons. Niemand van ons heeft er een. Dus ik heb hier niets aan.
Natuurlijk. Het liefst zo stiekem mogelijk alle prijzen verhogen. En geen overzicht geven, want overzicht geven zwengelt de discussie aan die men niet wil hebben bij TLS, NS en alle anderen. Dat is een van de punten waarom het te doen was. Samen met het grote bigbrother gehalte achter de kaart.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:39 schreef Cockwhale het volgende:
Het overzicht op prijsverhogingen neemt natuurlijk ook flink af.
Teveel commerciëel gespam waar ik liever niet mezelf aan blootstel, Ik leid al vele jaren tevreden een reclameloos leven, vandaar dat ik het even vraag.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het handige van een link is dat je erop kunt klikken zodat je aanvullende informatie krijgt. Dan zul je zien dat je hem kunt kopen tot 1 juni en kunt uitgeven tot en met 31 augustus.
Als je vervolgens op de tweede link klikt die ik in een eerdere reactie gaf zie je dat het niet bepaald om een eenmalige actie gaat maar dat het afgelopen jaar elke maand een soortgelijke actie heeft plaatsgevonden.
Elk systeem dat door het bedrijf de Nederlandse Spoorwegen wordt ontworpen is louter gebaseerd op winstbejag. Jaarlijks blijkt dat enkel de reiziger daar de dupe van is. De enige oplossing die aangedragen kan worden is van de NS een stichting maken. Het is de vraag waarom dat niet allang is gebeurd eigenlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:57 schreef Red_85 het volgende:
Mooi systeem in de theorie, maar een stel hebberige, naaiende idioten hebben het uitgevoerd met een totaal verkeerde insteek. Een 40 edities lang topic in GC en talloze spinoffs in POL en NWS alleen al hier, zijn daar de getuige van.
Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.
Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Marktwerkingadepten die de koers uitzetten in het kabinet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:55 schreef Shreyas het volgende:
Het is de vraag waarom dat niet allang is gebeurd eigenlijk.
Niet veel hoger denk ik. Je vergelijkt appels met peren. De enorme prijsstijging van de post kwam vooral doordat er fors minder brieven worden verstuurd, bijna alles gaat met e-mail. Ook de 60-plusser van vandaag de dag gebruiken veelvuldig e-mail. Daardoor waren de inkomsten relatief veel lager dan de kosten en moest de prijs van de postzegel dus wel omhoog. Tevens zijn er ook aardig wat mensen ontslagen in de postbranche.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.
De enkeltjes zijn wel degelijk significant in prijs gedaald toen de retourtickets "niet meer mogelijk waren". Om het prijsverloop van de afgelopen 4 jaar te bepalen kun je dus beter de prijs van een retourticket vergelijken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.
Maar toch moet ik zeggen dat de prijsverhoging van de afgelopen vier jaar me meevalt: heb toevallig een enkeltje Oss-Sittard van 4 jaar geleden gevonden en dat kostte toen ¤ 18,70 en nu ¤ 19,40.
Dus dat is imho geen exorbitante prijsverhoging, ik weet niet of dat de komende vier jaar anders zal zijn.
Nee. Dat kun je niet. Kaartje is een kaartje en het is totaal tegen de afspraken in dat de smoes 'omdat chipkaart' voor een hogere prijs zorgt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De enkeltjes zijn wel degelijk significant in prijs gedaald toen de retourtickets "niet meer mogelijk waren". Om het prijsverloop van de afgelopen 4 jaar te bepalen kun je dus beter de prijs van een retourticket vergelijken.
Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.
Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.
Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.
Met de OV chipkaart moet je dus:
Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro
Totale kosten: 41,80 euro
Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Het leuke van die postzegels is dan weer wel, dat ze geldig blijven! Dus als je er nu 100 koopt, kun je ze gewoon nog een paar jaar gebruiken! Vroeger moest je zegels bijplakken tot het juiste bedrag!quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |