Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Tem het volgende:
Moet mijn maandtrajectkaart nu ook via OV-Chip doen. De prijs is ook gelijk maar weer verhoogd....
Het is juist veel makkelijker als je geen papieren kaartjes meer hebt, iedereen kan dan inchecken. Je kunt dan het OV alleen toegankelijk maken als je een OV chipkaart hebt of dat eenmalige kaartje met chip.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Doe eens een tip.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Dat is een sterk argument: in de rest van de wereld is het schering en inslag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zou tijd worden ook. In de rest van de wereld is dit al tientallen jaren schering en inslag. Tijd voor de toekomst!
Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doe eens een tip.
Ik geloof die kaart nog steeds niet en ga gelukkig ook amper met het openbaar vervoer.
Je denkt! Ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe je eens wat moeite zeg, en geef bij google fraude ov kaart of frauderen met ov kaart in, en ik denk dat er dan genoeg komt.
Het is best wel groot nieuws geweest. Het is een beetje riskant om het hier in detail uit de doeken te doen maar in essentie volstaat het om een apparaatje te kopen (waarmee je kan 'communiceren' met die chip) wat niet al teveel geld kost en wat software te downloaden waarmee de primitieve encryptie (want cheapass chipje) omzeild wordt. Ik zou wel niet aanraden om een persoonsgebonden kaart te gebruiken als je dat doet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je denkt! Ik zal eens kijken.
Ben meestal geen voorstander van fraude, maar als ik belazerd word, word ik wel flexibeler.
Goed advies.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Dus als ik in Nederland langskom, kan ik niet gewoon een kaartje kopen.
Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaart.
Nederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).
Maar als je eventjes niet incheckt staan ze wel met 5 BOA's "dreigend" om je heen. Wees es klantvriendelijk...
Als je met 40% korting wilt reizen wel en zonder korting is de reis gewoon onbetaalbaar (met korting is de NS al stervensduur trouwens.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Nou ja, dan maar een anonieme OV-kaaNederland is heel onvriendelijk voor toeristen (parkeren in Rotterdam is onmogelijk, Amsterdam is stervensduur en ook die kaartjes en andere zaken zijn heel onvriendelijk geregeld voor toeristen).
Een anonieme kaart kopen en cash betalen is de enige optie om niet te volgen te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:49 schreef Nemephis het volgende:
Zijn OV-Chipkaarten persoonsgebonden? Ergo, is dit weer een manier erbij om je overal te kunnen volgen?
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Parkeren onmogelijk in Rotterdam? Waar haal je die onzin vandaan. Zelfs tot ver binnen de ring is gratis parkeren ruimschoots aanwezig. Zowel in een P+R setting als gewoon vrij parkeren.
Toch niet meer met de laatste versie?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
En waar denk je dat het geld van de NS heengaat? Dat wordt uitgekeerd als dividend aan de overheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan ook het primaire motief vna heel die OV-chipkaart, extra geld in het laatje van zowel de spoorwegvervoersbedrijven als het bedrijf wat die chip-kaart ontwikkelt. Ik overweeg om nu ook maar fraude te gaan plegen met die OV-chipkaart. Zo moeilijk is het niet.
Oh, dat. Tegenwoordig kun je gewoon met je telefoon betalen volgens mij.quote:Op woensdag 21 mei 2014 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Een paar jaar terug kon je alleen met een chipper betalen. Ja, die had ik niet en gewoon muntgeld was ook geen optie.
De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen we de NS dwingen om de papieren kaar te blijven gebruiken door een referendum te starten?
Bij uitval van het electronisch systeem kon je vroeger geen kaartje meer kopen. Veel verschil is er niet echt toch? Die kaartmachines zijn namelijk net zo goed afhankelijk van een systeem.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:53 schreef Synthercell het volgende:
[..]
De enige manier om het 'ouderwetse' treinkaartje te behouden is weten waarom ook dit elektronisch moest worden.
Want dat alles in rap tempo elektronisch moest worden heeft blijkbaar niet werkelijk met moderniteit of gemak te maken, aangezien het auto-, boot- en vliegtuigpark nagenoeg niet elektrisch (of waterstof) werden (dus hier zie je de prioriteit, geen prioriteit aan schone lucht, wel aan reizen met elektronische kaartjes)
Bij uitval van een elektronisch systeem zit je namelijk met een enorm probleem, chaos, niemand kan meer pinnen, reizen of boodschappen afrekenen.
Er zal dus altijd een 'ouderwets' systeem achter alle elektronische systemen moeten zitten om chaos te voorkomen. Omdat iedereen verplicht elektronisch moet betalen en reizen raakt een uitval van een systeem miljoenen gebruikers (dus gaat politieke gevolgen krijgen, dus in nadeel burger)
Hoe vaker er een elektronisch systeem uitvalt hoe groter de politieke gevolgen zullen zijn.
Uitval systemen gaat zorgen voor woede, frustratie en voor en tegenstanders, dus politieke strijd.
Eigenlijk is het vreemd dat geen enkele partij, politici of consumentenbond, etc inziet dat er altijd een secundair systeem (dus papieren kaartjes en contant geld) moet blijven bestaan om chaos en toestanden te voorkomen.
Via een referendum is niet de oplossing als de propaganda op televisie een meerderheid weet van gedachten te veranderen. En als er dan een meerheid tegenstander blijft drukt men het nog erdoor om duidelijk weer te zorgen voor nieuwe politieke strijd en emoties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |