abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:09:19 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:11:29 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.
Er is maar 1 reden dat de retour'korting' is verdwenen, het was een prijsverhoging, wellicht ook een stiekeme prijsverhoging.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140303104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:49 schreef Werkman het volgende:
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
pi_140303667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 16:17:42 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140314833
Ach, als de coentunnel open gaat heeft het ov weer iemand verloren. chipkaart 'gedoe' heeft hier een groot aandeel in. De tyfus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:28 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140316676
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140317406
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
pi_140317937
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
edit: ik zie nu dat mijn aanname over de maandabonnementen niet klopten. Momenteel betaal je voor een jaarabonnement maandelijks hetzelfde als voor een maandabonnement, maar krijg je de 11e en 12e maand gratis. Met het nieuwe abonnement moet je wel 12 maanden gaan betalen, ik nam aan dat het maandelijkse bedrag gelijk bleef aan dat van een maandabonnement, maar dat blijkt niet het geval)

[ Bericht 18% gewijzigd door Kansenjongere op 24-05-2014 21:37:01 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:12:02 #134
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_140323662
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ja en met een de eenmalige kaart is dezelfde reis wel 1 euro duurder.
pi_140324515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
pi_140324768
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
Ja, maar je krijgt er wel extra voordelen bij. Zoals niet meer buiten je traject met korting mogen reizen in de avondspits...
pi_140325586
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Duitsland dan niet daar is nog niet overal Google maps beschikbaar en dan hier tegen mij zeikerd zeggen?
Waar was dat nog eens voor privacy schending of waar was dat voor toen?
pi_140325679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Tja het gemak moet je toch ook wat waard zijn of niet?
pi_140325743
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Ik doe het zo vaak met pakeerkaartjes staat er nog voldoende tegoed of tijd op schuif ik het door naar de volgenden en krijg er ook vaak genoeg van andere.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:15:32 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140326405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140326914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
pi_140327001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Waarom niet iedereen gewoon een chip in de nek en alles volgen via gps, kan alles dan niet voor de rest bij het oude blijven?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:29:43 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140327112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.

Terzijde, als het aan mij zou liggen zou het busvervoer niet langer gesubsidiëerd worden, die paar mensen die echt afhankelijk zijn van de bus daar kunnen we een goedkopere oplossing voor vinden, de rest fietst maar of gebruikt de combi trein/fiets waarbij de spoorwegbedrijven geen extra kosten mogen rekenen voor die fiets. Voor de grotere afstanden zorgt de trein er wel voor dat je er komt met het OV.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140327191
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:33:15 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140327284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
Een is toch sneller? Anders doe je het gewoon samsam, het zal wel ongeveer kloppen en geen van de bedrijven zal er door in de problemen komen. Maar goed, het gaat natuurlijk al fout met heel die privatisering, dit hadden ze nooit moeten privatiseren en de overheid zou het terug moeten draaien. Niet alle privatiseringen zijn mislukt, die van de spoorwegen wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140334116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
Nee, maar dat kun je met groenewielen of deelauto ook niet.
Desnoods word je lid van twee of drie kringen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334142
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 03:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Ik ben geen Hollander!
En het gaat niet over de vorm van het kaartje, het gaat over de kosten en het gemak.
Toen het dikke kaartje van bord vervangen werd door een dun papieren kaartje, heb je mij niet horen klagen (al vond ik het wel jammer om tactiele redenen) (Oh, en er was ook nog geen internet met fora!).
Een strippenkaart in plaats van een buskaartje was ook nog te doen.
Maar dit gaat verder en is volkomen oncontroleerbaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140334331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:00 schreef john2406 het volgende:
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Dat gebeurt al. :P Ik zie regelmatig mensen die uit de tram stappen hun OV-chipkaartje weggeven aan mensen die instappen. Zal met de trein niet anders zijn.
pi_140334421
Ze zoeken het maar uit met hun trein en OV kaart, die keer per jaar dat ik er gebruik van wil maken gok ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')