Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Er is maar 1 reden dat de retour'korting' is verdwenen, het was een prijsverhoging, wellicht ook een stiekeme prijsverhoging.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.
Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:49 schreef Werkman het volgende:
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject
Ja en met een de eenmalige kaart is dezelfde reis wel 1 euro duurder.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ja, maar je krijgt er wel extra voordelen bij. Zoals niet meer buiten je traject met korting mogen reizen in de avondspits...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
Duitsland dan niet daar is nog niet overal Google maps beschikbaar en dan hier tegen mij zeikerd zeggen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Tja het gemak moet je toch ook wat waard zijn of niet?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
Waarom niet iedereen gewoon een chip in de nek en alles volgen via gps, kan alles dan niet voor de rest bij het oude blijven?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een verkochte strippenkaart bij welk vervoersbedrijf ik die heb besteed?
Hoe zie jij een treinkaartje Arnhem - Roermond of ik uitsluitend met de NS heb gereisd (via Den Bosch) of dat ik zowel met de NS als met Veolia heb gereisd (via Nijmegen)?
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het busvervoer heeft het niets te maken, dat kan je gescheiden behandelen. Dat laatste is inderdaad een onzekerheidje maar geen onzekerheidje wat een probleem is. De meeste mensen die van Arnhem naar Roermond reizen willen zo snel mogelijk naar Roermond, slechts een kleine minderheid wil een tussenstop maken. Dat kan je met een gokje afdoen, geen van de bedrijven zal er failliet door gaan.
Een is toch sneller? Anders doe je het gewoon samsam, het zal wel ongeveer kloppen en geen van de bedrijven zal er door in de problemen komen. Maar goed, het gaat natuurlijk al fout met heel die privatisering, dit hadden ze nooit moeten privatiseren en de overheid zou het terug moeten draaien. Niet alle privatiseringen zijn mislukt, die van de spoorwegen wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Voor beide opties is een overstap nodig. De NS Reisplanner noemt beide opties.
Nee, maar dat kun je met groenewielen of deelauto ook niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
Wat een godvergeten kuttruc! Slechts 6 uur!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Ik ben geen Hollander!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Dat gebeurt al.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:00 schreef john2406 het volgende:
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |