abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:58:29 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140261662
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De enkeltjes zijn wel degelijk significant in prijs gedaald toen de retourtickets "niet meer mogelijk waren". Om het prijsverloop van de afgelopen 4 jaar te bepalen kun je dus beter de prijs van een retourticket vergelijken.
Nee. Dat kun je niet. Kaartje is een kaartje en het is totaal tegen de afspraken in dat de smoes 'omdat chipkaart' voor een hogere prijs zorgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_140300434
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
Het grootste nadeel is dat je dus niet meer tussendoor bij steden iets kan doen.

Stel je vertrekt 's ochtends van Groningen, gaat naar Zwolle, blijft daar tot na de lunch, dan ga je naar Utrecht, bezoek je jaarbeurs en ten slotte ga je naar Rotterdam om in de Ahoy 's avonds een optreden te bezoeken.

Met een treinkaartje koop je een enkele reis van Groningen naar Rotterdam en ben je 25,40 euro kwijt.

Met de OV chipkaart moet je dus:

Inchecken in Groningen en uitchecken in Zwolle, dat kost 17,20 euro
Vervolgens, weer inchecken in Zwolle en uitchecken op Utrecht, dat is dan 14,70 euro
Tenslotte check je in in Utrecht en uit in Rotterdam voor 9,90 euro

Totale kosten: 41,80 euro

Dus je bent ongeveer 40% meer kwijt. Slaat nergens op.
Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:12 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen we over 4 jaar nog eens kijken.
Toen 1 juli 2010 de postzegels met cijfer 1 en 2 geďntroduceerd werden, kostte een postzegel voor een brief tot 20 gram 44 cent (dat werd de zegel met de 1)
Inmiddels kost postzegel 1 maar 64 cent, een stijging van 20 cent (45%) in 4 jaar tijd.

Een 2de klas retourtje Amersfoort - Groningen kost nu ¤ 45,=
Wat zou de prijs in mei 2018 zijn?
Het leuke van die postzegels is dan weer wel, dat ze geldig blijven! Dus als je er nu 100 koopt, kun je ze gewoon nog een paar jaar gebruiken! Vroeger moest je zegels bijplakken tot het juiste bedrag!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140300986
Moderne tijd: Alles wat gewoon werkt , gewerkt heeft en waarschijnlijk nog jaren goed zou kunnen werken word er uit gesmeten en vervangen door één of andere vage cybershit-contraptie met kinderziektes en kuren die er na jaren nog niet uitgehaald worden.
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Vooruitgang is mooi maar dan moet het wel eerst zijn nut bewijzen boven hetgeen wat het vervangt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 24-05-2014 00:58:34 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:09:19 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Zouden we niet met een groepje mensen samen een ov-kaart kunnen kopen? Net zoals je deelauto's hebt?
Natuurlijk, je kan dan alleen niet tegelijkertijd reizen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:11:29 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140302979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:32 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Zie persoonlijk ook niet echt de grote voordelen van de chipkaart. Vroeger was je niet standaard ¤20,- extra 'kwijt' en was een retourtje altijd goedkoper dan twee enkeltjes (en vaak heb je een retourtje nodig), dat 'kan' nu ook niet meer. En de enkele reizen zijn volgens mij echt niet (veel) goedkoper geworden.
Er is maar 1 reden dat de retour'korting' is verdwenen, het was een prijsverhoging, wellicht ook een stiekeme prijsverhoging.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140303104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:49 schreef Werkman het volgende:
Wat is er nu mis met zo'n papieren kaartje? Anno 2014 niet mooi genoeg meer?
Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
pi_140303667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon niet uit- en inchecken in Zwolle en Utrecht?
Zes uur nadat je bent ingecheckt is je ''incheck'' niet meer geldig. Je bent dan je 20 euro inchecktarief kwijt én je zal opnieuw moeten inchecken als je wilt reizen, anders krijg je gewoon 35 euro boete als je gecontroleerd wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 16:17:42 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_140314833
Ach, als de coentunnel open gaat heeft het ov weer iemand verloren. chipkaart 'gedoe' heeft hier een groot aandeel in. De tyfus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:28 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140316676
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140317406
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
pi_140317937
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
edit: ik zie nu dat mijn aanname over de maandabonnementen niet klopten. Momenteel betaal je voor een jaarabonnement maandelijks hetzelfde als voor een maandabonnement, maar krijg je de 11e en 12e maand gratis. Met het nieuwe abonnement moet je wel 12 maanden gaan betalen, ik nam aan dat het maandelijkse bedrag gelijk bleef aan dat van een maandabonnement, maar dat blijkt niet het geval)

[ Bericht 18% gewijzigd door Kansenjongere op 24-05-2014 21:37:01 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:12:02 #134
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_140323662
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ja en met een de eenmalige kaart is dezelfde reis wel 1 euro duurder.
pi_140324515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze claimden toch juist dat de maandtrajectabonnementen goedkoper zouden worden nu jaarabonnees voor 12 maanden moeten gaan betalen in plaats van voor 10?
Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
pi_140324768
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik betaal nu voor het traject Rotterdam CS - Utrecht CS ¤308, dit was in december nog ¤299. Dadelijk in Juni moet ik voor een traject vrij ¤312,30 betalen. Dat is in zes maanden een prijsverhoging van ¤13,30, vrij fors vind ik.
Ja, maar je krijgt er wel extra voordelen bij. Zoals niet meer buiten je traject met korting mogen reizen in de avondspits...
pi_140325586
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk wat een zeikers hollanders zijn, het kartonnen kaartje verdwijnt, honderden janktopics zijn er al over volgeluld
Duitsland dan niet daar is nog niet overal Google maps beschikbaar en dan hier tegen mij zeikerd zeggen?
Waar was dat nog eens voor privacy schending of waar was dat voor toen?
pi_140325679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef Tem het volgende:
Ik vind het wel prettig eigenlijk. Voorheen was een maandtrajectkaart alleen in papieren vorm verkrijgbaar maar nu kan ik het via mijn ov-chip bestellen. Wel jammer dat ze er gelijk 6 euro opgooien bij hetzelfde traject :')
Tja het gemak moet je toch ook wat waard zijn of niet?
pi_140325743
Zou er niet wat mogelijk zijn om de kaartjes naar gebruik op een afgesproken plaats op het station te leggen en die wat wil kan er dan gebruk van maken?
Ik doe het zo vaak met pakeerkaartjes staat er nog voldoende tegoed of tijd op schuif ik het door naar de volgenden en krijg er ook vaak genoeg van andere.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:15:32 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140326405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iemand is ooit op het idee gekomen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moest worden en dat verschillende bedrijven toegang moesten krijgen hiertoe. Deze bedrijven moeten een vergoeding krijgen op basis van het aantal vervoerde reizigers en de door hen afgelegde afstand. Met strippenkaartjes en papieren treinkaartjes kun je niet bepalen bij welke vervoerder het vervoerbewijs is ingewisseld, met de chipkaart kan dat wel.
Tja, ze hadden ook die achterlijke privatisering kunnen terugdraaien. Het is nu niet dat er een beduidende concurrentie mogelijk is op het spoor. Bovendien, ze kunnen toch aan de verkochte kaartjes zien hoeveel reizigers een bepaald traject hebben gebruikt? Ik zie het probleem niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')