Daarom zei ik ook al, lees mijn betoog eens. Schijven gaan namelijk niet "echt" krom, maar dat heeft met materiaaleigenschappen te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in m'n leven van kromme remmen gehoord vriend
Maar de rem is toch om mee te remmen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook al, lees mijn betoog eens. Schijven gaan namelijk niet "echt" krom, maar dat heeft met materiaaleigenschappen te maken.
Ik wel, en bij een automaat heb je best een aardige kans om je schijven te verneuken als je ze heet hebt geremd en lang op de rem blijft staan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in m'n leven van kromme remmen gehoord vriend
Vind je twee keer al vaak Dat is denk ik 70% van de mensen met een rijbewijs.quote:
Koel, ik behoor tot de overige 30% 2x examen gedaan, 1x voor B en een paar jaar terug ook nog voor BE.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:29 schreef alors het volgende:
[..]
Vind je twee keer al vaak Dat is denk ik 70% van de mensen met een rijbewijs.
Ik heb geen cijfers hoor, maar hij vindt al twee keer of meer al vaak examen gedaan. En ik ken niet zoveel mensen die het in één keer hebben gehaald.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Koel, ik behoor tot de overige 30% 2x examen gedaan, 1x voor B en een aantal jaar terug ook nog voor BE.
Als ik bij het CBR kijk en bijv. Alkmaar aan klik, zie ik voor het laatste voltooide kwartaal staan dat 46 tot 50% van de cursisten in 1x slaagt. Idem voor Den Helder en Haarlem, Hoorn zit op 50-55%, terwijl Amsterdam onder de 40% zit. In Terneuzen en Maastricht tikt men echter tegen de 60% aan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:32 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers hoor, maar hij vindt al twee keer of meer al vaak examen gedaan. En ik ken niet zoveel mensen die het in één keer hebben gehaald.
Ik heb al best vaak gehoord dat je meer kans hebt om te zakken aan het eind van de week en/of maand.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:58 schreef ajacied4lf het volgende:
Theorie en praktijk in een keer.
Snap nog steeds niet hoe ik mijn praktijk in een keer heb gehaald, als ik hier lees waarvoor mensen gezakt zijn.
Kom je uit op 116% in totaalquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:10 schreef Messina het volgende:
Slagingspercentage 1e examen is 41%
Tweede keer 75%
Bron.
Ja, of ze hebben het over het aantal procent wat voor een tweede keer opgaat.quote:
Oh blunderquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, of ze hebben het over het aantal procent wat voor een tweede keer opgaat.
Dat heb ik ook wel eens gehoord. In mijn geval klopte het ook. Op donderdag en vrijdag gezakt, op dinsdag geslaagd. Ik was ook niet zo van die theorieën, maar de vorige keer sloeg het echt nergens op dat ik niet slaagde, die rit was beter dan die van vandaag.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb al best vaak gehoord dat je meer kans hebt om te zakken aan het eind van de week en/of maand.
De logica is, dat als een examinator teveel geslaagden heeft (als enige) het cbr gaat zeuren/checken of alles wel klopt en dat willen ze niet, dus gaan ze strenger zijn aan het eind van de week/maand als ze al veel geslaagden hebben.
Ik heb ook wel eens gehoord dat dit gekoppeld zit aan bonussen (meer gezakten = meer bonus) maar dat geloof ik niet zo eigenlijk.. Alhoewel als je soms de vage redenen hoort om te zakken zou je het bijna gaan geloven..
Nee precies, maar ik denk wel dat stel dat ze elke dag 5 examens doen (voorbeeld) en van de 20 zijn er 18 geslaagd, dat ze dan bij de laatste 5 op vrijdag wel extra streng gaan kijken en/of dingen TE streng rekenen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:23 schreef alors het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehoord. In mijn geval klopte het ook. Op donderdag en vrijdag gezakt, op dinsdag geslaagd. Ik was ook niet zo van die theorieën, maar de vorige keer sloeg het echt nergens op dat ik niet slaagde, die rit was beter dan die van vandaag.
Daarbij heb je ook nog altijd mensen die zeggen behoorlijk veel fouten te hebben gemaakt en dan toch nog slagen. Ik heb wel het idee gekregen dat je ook geluk moet hebben. Ik geloof niet dat als zij op één dag allemaal goede ritten hebben dat ze dan ook iedereen die dag laten slagen.
Het is al laat hèquote:
Het zal er ook wel aan liggen hoe de examinator tegen jou als persoon aankijkt. Het ZOU niet moeten natuurlijk, maar mijn TTT een week voor het examen was echt een drama. Als ik diezelfde man op mijn examen had gehad, was ik 99% zeker gezakt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:23 schreef alors het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehoord. In mijn geval klopte het ook. Op donderdag en vrijdag gezakt, op dinsdag geslaagd. Ik was ook niet zo van die theorieën, maar de vorige keer sloeg het echt nergens op dat ik niet slaagde, die rit was beter dan die van vandaag.
Daarbij heb je ook nog altijd mensen die zeggen behoorlijk veel fouten te hebben gemaakt en dan toch nog slagen. Ik heb wel het idee gekregen dat je ook geluk moet hebben. Ik geloof niet dat als zij op één dag allemaal goede ritten hebben dat ze dan ook iedereen die dag laten slagen.
Of dat echt zo gaat weet ik niet. Er zal vast wel zoiets zijn als een maximum slagingspercentage.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb al best vaak gehoord dat je meer kans hebt om te zakken aan het eind van de week en/of maand.
De logica is, dat als een examinator teveel geslaagden heeft (als enige) het cbr gaat zeuren/checken of alles wel klopt en dat willen ze niet, dus gaan ze strenger zijn aan het eind van de week/maand als ze al veel geslaagden hebben.
Ik heb ook wel eens gehoord dat dit gekoppeld zit aan bonussen (meer gezakten = meer bonus) maar dat geloof ik niet zo eigenlijk.. Alhoewel als je soms de vage redenen hoort om te zakken zou je het bijna gaan geloven..
Ja dat ook idd. Bij mij tweede examinator had ik vooraf wel het gevoel dat hij een prima gast was maar in het gesprek na de tijd ging hij er zo fel in op sommige dingen. 'Dat had je zeker niet gezien he?' (stilstaande fietser geen voorrang gegeven) 'Je moet écht op je snelheid letten' (ik reed na het afkomen van de snelweg eventjes te hard op een plek waar verder geen fietsers of voetgangers in de buurt waren) en 'Die automobilist was écht niet blij met jou' (was ook een beetje onzinnig, er was genoeg ruimte). Het kwam er allemaal op zo'n toon uit dat ik het gevoel kreeg dat hij mij gewoon niet mocht.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is al laat hè
[..]
Het zal er ook wel aan liggen hoe de examinator tegen jou als persoon aankijkt. Het ZOU niet moeten natuurlijk, maar mijn TTT een week voor het examen was echt een drama. Als ik diezelfde man op mijn examen had gehad, was ik 99% zeker gezakt.
*edit*
Wij lagen elkaar gewoon totaal niet. Hij maakte me onzeker en zenuwachtig.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs af Maar goed, in the pocket
Dat deed ik wel toen ik thuis was na de tijd En ik moest aan dat gifje denkenquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef alors het volgende:
[..]
Dat deed ik wel toen ik thuis was na de tijd En ik moest aan dat gifje denken
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs af Maar goed, in the pocket
Nice, gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:56 schreef alors het volgende:
[..]
Dat deed ik wel toen ik thuis was na de tijd En ik moest aan dat gifje denken
Je vooral niet zo zenuwachtig maken van te voren.quote:
Dat is makkelijk gezegd he Zlata.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je vooral niet zo zenuwachtig maken van te voren.
Veel succes gozer!quote:
Ik heb op vrijdag 25 april examen gedaan en geslaagd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb al best vaak gehoord dat je meer kans hebt om te zakken aan het eind van de week en/of maand.
Schakel:quote:Zijn er hier mensen die vaak gezakt zijn voor hun praktijkexamen?
Klopt Alba. Maar toch kan je voor een groot deel zelf bepalen hoe je het benadert.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat is makkelijk gezegd he Zlata.
[..]
Veel succes gozer!
Dit verklaart dus ook jouw aversie tegen schakelwagens en je rare ideeën/argumenten omtrent schakel/automaat (verplicht alle auto's automaat vanwege meer tijd om te kijken).quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:16 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Schakel:
Theorie in 1 keer, praktijk 5 keer maar niet geslaagd.
(8 jaar tussen)
Automaat:
Theorie 2e keer, praktijk 1e keer geslaagd. (Faalangst-bnor examen)
Acht jaarquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:16 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Schakel:
Theorie in 1 keer, praktijk 5 keer maar niet geslaagd.
(8 jaar tussen)
Automaat:
Theorie 2e keer, praktijk 1e keer geslaagd. (Faalangst-bnor examen)
Ach, het belangrijkste is dat ze haar rijbewijs heeftquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit verklaart dus ook jouw aversie tegen schakelwagens en je rare ideeën/argumenten omtrent schakel/automaat (verplicht alle auto's automaat vanwege meer tijd om te kijken).
Hoe is het gegaan?quote:
Wat kut.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
Ik zag een gat ontstaan als ik er eentje mij nog liet inhalen, dus ik even gas los, hem voorbij laten gaan, meekomen en zelf in dat gat duiken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat kut.
Hoe heb je het precies opgelost bij het invoegen op de snelweg? Mijn instructeur zei altijd: Liever een klein stukje over de vluchtstrook en dan invoegen, dan te langzaam erachter gaan hangen.
Snel een nieuw examen gaan inplannen. Volgens mij kun je aangeven dat je niet dezelfde examinator wilt (dat zei mijn instructeur, dus pin me er niet op vast).
Lijkt mij een prima oplossing.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:14 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik zag een gat ontstaan als ik er eentje mij nog liet inhalen, dus ik even gas los, hem voorbij laten gaan, meekomen en zelf in dat gat duiken.
We hebben dus een dashboardcam, maar die mag niet in de auto hangen tijdens de rit jammer genoeg .quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima oplossing.
Examinators zijn natuurlijk ook maar mensen. Wanneer gaan ze eens camera's in die bakken plaatsen zodat je tenminste een kans hebt om in beroep te gaan?
Klinkt een beetje alsof je onzeker achter het stuur zat, en daar pakken ze je hard op ja.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
We hebben dus een dashboardcam, maar die mag niet in de auto hangen tijdens de rit jammer genoeg .
Ik ben de eerste om het toe te geven als ik het zelf ook snap en ik dik terecht gezakt ben. Nu kwamen we terug en zei hij: Ja, ik heb slecht nieuws voor je.
Ik keek 'm aan: Wat, ben je even serieus?
Echt, deze gast .
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'
Ja doei, wat denk je, dat ik met een polootje aan 30 per uur over die alpenbergen ga lopen crossen?
Nu in de automaat heb ik nogal moeite met een constante snelheid houden. Normaal hoor je aan de motor dat je goed zit en is je snelheid checken alleen een controle, bij de automaat hoor je het niet want dat ding schakelt natuurlijk en niet altijd op voorspelbare momenten. Dus of ik rijd 70 waar je 50 mag, of 40, of ik zit continu op de snelheidsmeter te turen en let dan minder op de weg
Bij ons in de wijk heb je wel een paar drempels waar je beter niet met 30 over heen kan gaan hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Het zijn echt enorme joekels van drempels, en als ze niet worden onderhouden ontstaat er een kuil voor de drempel waardoor hij nog stijler wordt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Dan heb je de drempels hier duidelijk nog nooit gehadquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Serieus? Enkel alleen als je een woonwijk in wil gaan heb je meestal een hoge drempel die je beter in zijn 1 (kan 2) moet nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:09 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk heb je wel een paar drempels waar je beter niet met 30 over heen kan gaan hoor.
Kan je de gemeente dan niet aanklagen als je bijvoorbeeld schade hebt? Als je daar 50 mag terwijl je bepaalde delen niet harder dan 15 mag is er wel iets misquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het zijn echt enorme joekels van drempels, en als ze niet worden onderhouden ontstaat er een kuil voor de drempel waardoor hij nog stijler wordt.
Er zijn zelfs drempels op 50 per uur wegen in Wassenaar waar je in z'n 1 overheen moet Maar dat is wel een uitzondering, bedoeld om 'sluipverkeer' tegen te gaan.
Ik ging met 20 a 25 over een drempel tijdens het examen (ik was daar nog nooit geweest en de drempel leek miniem), KRRRRRRRRRR, bodemplaat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij mij deden ze ook moeilijk omdat ik 'te langzaam over drempels ging, je mag er 30 en je reed langzamer'
Ja doei, wat denk je, dat ik met een polootje aan 30 per uur over die alpenbergen ga lopen crossen?
Dan weet ik wel dat ik nooit bij jou in de auto stapquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:07 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik rem daar nooit voor af, wegen waar je 30 mag hoef je niet af te remmen voor een drempel hoor, hoogstens voor een weg maar rechts waar je niks vanuit ziet komen.
Komt op mij over alsof je niet lijkt te durven. Ja, heel erg kut ja en waarschijnlijk was die kruising in zijn 1 ook het probleem niet (alhoewel, als je blijft rollen trekt een diesel het eigenlijk altijd wel in zijn 2) en dan de pech dat je een treuzel voor je hebt met invoegen. Wat ik dan doe is gas los, afstand maken en dan als je afstand groter is, flink optrekken waardoor je met 100-120 kan invoegen en eigenlijk overal zo tussendoor kan. Maarja, je hebt het niet altijd in de gaten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:06 schreef OudeBok het volgende:
Vieze vuile ******homo van een examinator voor m'n kiezen gehad.
Heeft me laten zakken op doorstroming, en wel op de volgende punten:
• In een woonwijk erg slecht zicht op de kruisingen ivm bosjes en auto's, ik leg 'm in z'n 1, ga voorzichtig over de kruising en ga vlot door daarna: Niet goed, in z'n 2, truttige bende anders.
• Op de snelweg te langzaam, anderen gehinderd. Op de invoegstrook reed er een langzame gast voor mij, en kon ik geen gaatje vinden om ertussen te komen: Accelereren, en er voorlangs. Hoe dan precies?
• Bij het uitvoegen een zilveren auto voor mij die inhield, om anderen ruimte te geven, en een vrachtwagen die ik daarna wat ruimte gaf, omdat die andere toch zo langzaam reed. Daarna was het weefvak leeg: Niet goed, accelereren, er voorlangs.
Echt, ik kon er met m'n kop níet bij hoe die het in z'n hoofd haalde mij dáárop te laten zakken. Niks over het kijken, niks over de voertuigbeheersing, helemaal NIKS. Ik wilde 'm zo graag voor z'n muil slaan, maar dan mag ik niet meer afrijden .
Officieel gezien kan je de wegbeheerder aanklagen, de ontwerpsnelheid van en drempel moet ten minste de daar geldende maximale snelheid zijn (dus een drempel in een 30 zone moet je met 30 kunnen pakken), maar zie het maar eens te bewijzen. Kom jij met een doorsnee personenauto, komt de wegbeheerder met een 4x4 en zegt dan: nergens last van. Overigens zijn er hier ook drempels waar ik met alle auto's stapvoets overheen ga, omdat je anders, met een wagen op originele hoogte, ofwel met je bumper ofwel met je carter op de grond zit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:13 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kan je de gemeente dan niet aanklagen als je bijvoorbeeld schade hebt? Als je daar 50 mag terwijl je bepaalde delen niet harder dan 15 mag is er wel iets mis
Naast de busstrook toch? aangezien je dan op de rijbaan staat.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Kort theorievraagje (morgen examen)
Ben nog even wat examens aan het oefenen.
Nu kreeg kwam deze vraag langs tijdens een ANWB oefenexamen:
Stilstaan met uw auto is verboden naast:
a) busbaan
b) busstrook
c) busstrook en busbaan
Ik had dus c. Maar volgens het betreffende examen is het B...zolang je maar niemand hindert.
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Een busbaan is een aparte baan los van de rijbaan. Als je daar stilstaat hindert het die busbaan dus niet. dus het is gewoon busstrookquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Kort theorievraagje (morgen examen)
Ben nog even wat examens aan het oefenen.
Nu kreeg kwam deze vraag langs tijdens een ANWB oefenexamen:
Stilstaan met uw auto is verboden naast:
a) busbaan
b) busstrook
c) busstrook en busbaan
Ik had dus c. Maar volgens het betreffende examen is het B...zolang je maar niemand hindert.
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Staan wel meer vaagheden/onjuistheden in het boek én in de oefenexamens.quote:
De vraag is dan alleen welke ik nou moet geloven... Hebben jullie toevallig een bron die gegarandeerd juist is?quote:Op woensdag 21 mei 2014 15:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Staan wel meer vaagheden/onjuistheden in het boek én in de oefenexamens.
Bel de schrijver anders, misschien was het een fout in het boekquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:18 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
De vraag is dan alleen welke ik nou moet geloven... Hebben jullie toevallig een bron die gegarandeerd juist is?
Busstrook. Veel mensen hebben moeite met het verschil tussen rijbaan en rijstrook, zo ook hier.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:52 schreef ganzenherder het volgende:
Wat is het antwoord nou? Mijn theorieboek geeft me gelijk maar op het internet zijn de meningen verdeeld...
Ik les in een benzine auto . Ik doe dit normaal altijd in z'n 2. Als ik geen zicht heb, zoals nu het geval was, dan heb ik de 1 even nodig. Maar meneer de wegpiraatexaminator vond dat niet goed. Bij m'n TTT en vorige examen was het geen probleem. Ik mis een stukje consequentie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt op mij over alsof je niet lijkt te durven. Ja, heel erg kut ja en waarschijnlijk was die kruising in zijn 1 ook het probleem niet (alhoewel, als je blijft rollen trekt een diesel het eigenlijk altijd wel in zijn 2) en dan de pech dat je een treuzel voor je hebt met invoegen. Wat ik dan doe is gas los, afstand maken en dan als je afstand groter is, flink optrekken waardoor je met 100-120 kan invoegen en eigenlijk overal zo tussendoor kan. Maarja, je hebt het niet altijd in de gaten.
[..]
in benzine kan je juist in lage versnellingen lange snelheden rijdenquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:33 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik les in een benzine auto . Ik doe dit normaal altijd in z'n 2. Als ik geen zicht heb, zoals nu het geval was, dan heb ik de 1 even nodig. Maar meneer de wegpiraatexaminator vond dat niet goed. Bij m'n TTT en vorige examen was het geen probleem. Ik mis een stukje consequentie.
Je rustig voorbereiden en wachten tot juli. Dan kunnen je lessen ook wat meer bezinken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:15 schreef Faazz het volgende:
Hallo hallo.
Sinds gister heb ik mijn theorie op zak en heb inmiddels 28 lesuren gereden sinds maart.
Het liefst zou ik binnen twee weken mijn rijbewijs hebben, enkel zegt mijn rijschool dat er pas in juli plekken beschikbaar zijn. Ik les in Utrecht.
Hoe werkt dit in de praktijk? Moet ik serieus zo lang wachten of is er een mogelijkheid eerder te kunnen afrijden? Bijvoorbeeld door uitval of door elders in het land examen te doen?
Behoort een spoedaanvraag ook tot de opties?
Ik heb een pakket van 30 lessen, plus TTT en praktijk (her)examen. Heb er al voor betaald maar tot juli wachten is echt té lang gewoon. TTT heb ik laten glippen omdat ik mijn theorie nog niet op tijd binnen had.
De lessen gaan niet helemaal soepel, ik heb wel meer lessen nodig volgens de instructeur en dat geloof ik zelf ook wel. Als ik een volle week nonstop kan lessen, geef ik het wel een kans van slagen, maar als dat niet is, kan ik noggggg langer wachten natuurlijk.
Wat is wijsheid?
http://www.cbr.nl/downloa(...)0auto%20-%20wk20.pdfquote:Op donderdag 22 mei 2014 02:15 schreef Faazz het volgende:
Hallo hallo.
Sinds gister heb ik mijn theorie op zak en heb inmiddels 28 lesuren gereden sinds maart.
Het liefst zou ik binnen twee weken mijn rijbewijs hebben, enkel zegt mijn rijschool dat er pas in juli plekken beschikbaar zijn. Ik les in Utrecht.
Hoe werkt dit in de praktijk? Moet ik serieus zo lang wachten of is er een mogelijkheid eerder te kunnen afrijden? Bijvoorbeeld door uitval of door elders in het land examen te doen?
Behoort een spoedaanvraag ook tot de opties?
Ik heb een pakket van 30 lessen, plus TTT en praktijk (her)examen. Heb er al voor betaald maar tot juli wachten is echt té lang gewoon. TTT heb ik laten glippen omdat ik mijn theorie nog niet op tijd binnen had.
De lessen gaan niet helemaal soepel, ik heb wel meer lessen nodig volgens de instructeur en dat geloof ik zelf ook wel. Als ik een volle week nonstop kan lessen, geef ik het wel een kans van slagen, maar als dat niet is, kan ik noggggg langer wachten natuurlijk.
Wat is wijsheid?
Zou het een optie zijn bij een andere rijschool te proberen en jezelf, al dan niet in samenspraak met instructeur, een deadline te geven voor "redelijk" schakelen en daarna naar automaat te gaan, mocht het nog niet lukken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:30 schreef Apotheose het volgende:
Herkenbaar voor iemand hiero? Ergens voel ik me dan ook lullig dat ik dat schakelen gewoon pittig vind. Ja of ik moet er gewoon tig meer lessen aan besteden. Kan ook. Maar motiveert dat?
Stel dat ze er na een aantal lessen achter komt dat ze toch liever automaat wil rijden, zijn de schakellessen wel zonde van het geld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zou het een optie zijn bij een andere rijschool te proberen en jezelf, al dan niet in samenspraak met instructeur, een deadline te geven voor "redelijk" schakelen en daarna naar automaat te gaan, mocht het nog niet lukken?
Stel dat ze er over een jaar achter komt dat ze prima kan schakelen, maar omdat die vorige instructeur zo'n zak was, ze daarom de beperkingen van code 78 op haar rijbewijs heeft gekregen. Weer les nemen én afrijden kost meer dan nu 5 lessen schakel proberen en dan zeggen: ik nok ermee, doe maar automaat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:35 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Stel dat ze er na een aantal lessen achter komt dat ze toch liever automaat wil rijden, zijn de schakellessen wel zonde van het geld.
Ik zou het echt nog eens proberen bij een andere rijschool met een instructeur die meer geduld heeft. Wat hierboven ook wordt gezegd, het zou zonde zijn als je straks zo'n beperkt rijbewijs hebt terwijl misschien blijkt dat je het met een andere instructeur en wat meer tijd toch wel blijkt te kunnen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:30 schreef Apotheose het volgende:
ik ben tijdje terug begonnen met rijlessen. Alleen wegens totaal geen klik met instructeur, die er niet tegen kan dat niet iedereen binnen 20 lessen afrijdt en begint te zuchten en geïrriteerd te doen, ben ik daarmee gestopt.
Nu wil ik wel weer beginnen omdat ik steeds meer de noodzaak zie (werk...) alleen ik heb dan zo'n idee dat ik dat schakelen gewoon niet onder de knie ga krijgen (ja, kop 'm maar in: vrouwen en autorijden). Automaat lijkt me heerlijk, want waarom moeilijk doen als het ook makkelijk(er) kan? Je loopt toch ook niet meer met een nokia 3310 als je het gemak van een smartphone kan hebben? Maar goed, dan loop je tegen 't feit aan dat 9 vd 10 auto's schakelbakken zijn. Ja, en dan kom ik met mn rijbewijs voor automaat....
Herkenbaar voor iemand hiero? Ergens voel ik me dan ook lullig dat ik dat schakelen gewoon pittig vind. Ja of ik moet er gewoon tig meer lessen aan besteden. Kan ook. Maar motiveert dat?
Neu. Als je een beetje in een schakelbak kunt rijden maar niet goed genoeg voor het examen, begin je sowieso al op dat niveau met de automaat (minus een lesje om aan die nieuwe auto en de automaatbesturing te wennen dan). En automaat is echt een stuk makkelijker dan schakel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:35 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Stel dat ze er na een aantal lessen achter komt dat ze toch liever automaat wil rijden, zijn de schakellessen wel zonde van het geld.
Huh, hoe bedoel je?quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Over paar min weer lessen, is het trouwens alleen in nieuwere wagens dat je de koppeling moet intrappen als je de motor af laat slaan?
Nee juist bij oudere auto´s toch?quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Over paar min weer lessen, is het trouwens alleen in nieuwere wagens dat je de koppeling moet intrappen als je de motor af laat slaan?
Ja, maar niet allenieuwe auto's, het is volgens mij een optiequote:Op donderdag 22 mei 2014 14:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Over paar min weer lessen, is het trouwens alleen in nieuwere wagens dat je de koppeling moet intrappen als je de motor af laat slaan?
Ja.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is dat niet gewoon een start/stop systeem?
Als je bijv wegrijd bij een stoplicht en je laat de koppeling te snel los.quote:
Dat is het start/stop systeem dus. Dat betekent dat als je bij een stoplicht je voet van de koppeling haalt dat de motor even uitgaat om geen brandstof te verspillen en de Co2 uitstoot te verlagen. (mede zo krijgen auto's dus 14% bijtelling)quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:17 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Als je bijv wegrijd bij een stoplicht en je laat de koppeling te snel los.
Misschien moet die rijschoolhouder dan maar zijn rijschoolhouderschap aan de wilgen hangen als hij zo doet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:30 schreef Apotheose het volgende:
ik ben tijdje terug begonnen met rijlessen. Alleen wegens totaal geen klik met instructeur, die er niet tegen kan dat niet iedereen binnen 20 lessen afrijdt en begint te zuchten en geïrriteerd te doen, ben ik daarmee gestopt. [knip]
Ja ongelofelijk he? Waarom ben je dan rij-instructeur? Zou weleens willen weten in hoeveel lessen en examens hij z'n rijbewijs had.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien moet die rijschoolhouder dan maar zijn rijschoolhouderschap aan de wilgen hangen als hij zo doet.
ja ik snap dat ook niet. En dan was ie weer supervrolijk als een ander in de auto stapte. Loser.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:16 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja ongelofelijk he? Waarom ben je dan rij-instructeur? Zou weleens willen weten in hoeveel lessen en examens hij z'n rijbewijs had.
Oh dat is helemaal kut.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik snap dat ook niet. En dan was ie weer supervrolijk als een ander in de auto stapte. Loser.
Da zoek je toch een andere? Of heb je hem al heel veel geld vooruit betaald?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja ik snap dat ook niet. En dan was ie weer supervrolijk als een ander in de auto stapte. Loser.
Koppeling niet helemaal intrappen, gewoon met gevoel ietjes indrukken en dan lichtelijk gas bij..quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:31 schreef sirdanilot het volgende:
Als de auto DREIGT af te slaan trap je altijd de koppeling in en schakel je terug. Als hij al is afgeslagen dan kun je met het start-stop systeem in nieuwere auto's de koppeling intrappen en weer op laten komen om te starten. In oudere auto's moet je dan opnieuw opstarten (heel leuk midden op een kruispunt )
Dat is mij ook overkomen toen ik achttien was. Zelfde verhaal: lul van een rij-instructeur die ging zuchten en jammeren als ik iets verkeerd deed. Op een rare manier reed ik altijd veel te hard weg, wat hij gruwelijk irritant vond. Sinds kort ben ik opnieuw begonnen met lessen (bij een andere rijschool) en maak ik die fout nooit meer. Iets zegt me dat hetzelfde verhaal voor jou kan gelden. Als je op je gemak rijdt, maak je minder fouten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:30 schreef Apotheose het volgende:
ik ben tijdje terug begonnen met rijlessen. Alleen wegens totaal geen klik met instructeur, die er niet tegen kan dat niet iedereen binnen 20 lessen afrijdt en begint te zuchten en geïrriteerd te doen, ben ik daarmee gestopt.
Niet je antwoorden corrigeren. Heb je toch geen tijd voor. Fout is fout, jammer dan, volgende keer beter.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:26 schreef BazZz2 het volgende:
Ik heb morgen mijn allereerste (en hopelijk ook laatste) theorieexamen. Iemand nog tips?
Gaf je bij die diesel geen gas bij dan? Ik reed eigenlijk hetzelfde bij mn benzine als diesel.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:35 schreef alors het volgende:
Gisteren even een ritje gemaakt met de auto van mijn moeder, een benzineauto uit 2000. Paar keer afgeslagen En dan moet je weer de sleutel omdraaien enzo, wat een gedoe Je moet em echt heel rustig laten opkomen en flink gas bijgeven, ook in zijn achteruit anders slaat ie meteen af. Ik miste mijn supermoderne diesellesauto op dat moment wel. Verder wel heel apart om zomaar alleen weg te rijden In mijn achterhoofd hoorde ik mijn instructeur nog opmerkingen maken
Ja wel een beetje natuurlijk, maar voor mijn gevoel ging dat bijna vanzelf. En bij achteruit rijden ( op rustig tempo) hoefde het helemaal niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gaf je bij die diesel geen gas bij dan? Ik reed eigenlijk hetzelfde bij mn benzine als diesel.
En sleutel omdraaien is toch niet zo'n gedoe
bij achteruitrijden geef ik bij mn benzine geen gas, maar je voelt inderdaad wel die koppel bij de diesel.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:54 schreef alors het volgende:
[..]
Ja wel een beetje natuurlijk, maar voor mijn gevoel ging dat bijna vanzelf. En bij achteruit rijden ( op rustig tempo) hoefde het helemaal niet.
Nee dat valt ook wel mee, maar enkel de koppeling in trappen is wel handiger.
Zijn alleen auto's met start-stop systeem die dat hebben. Waarschijnlijk een bewuste keuze van je instructeur om te zorgen dat je sneller weg bent.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:54 schreef alors het volgende:
Nee dat valt ook wel mee, maar enkel de koppeling in trappen is wel handiger.
Bij diesel kom je weg zonder het gas überhaupt aan te drukken, door puur de koppeling omhoog te laten komenquote:Op zondag 25 mei 2014 19:43 schreef iFrost het volgende:
Bij diesel hoor je juist meer gas te geven..
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uitquote:Op zondag 25 mei 2014 19:58 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij diesel kom je weg zonder het gas überhaupt aan te drukken, door puur de koppeling omhoog te laten komen
nee hoorquote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uit
waar lees jij in hemelsnaam over een aygoquote:Op zondag 25 mei 2014 20:46 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Aygo'tjes kunnen niet meekomen?
Heb net op de snelweg toch echt tussen een paar luxere auto's gereden en kon prima meekomen met de 150 die ze reden. Was wel cool overigens, hadden ze vast niet verwacht.
Natuurlijk mag je meeschrijven.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:59 schreef roosszz het volgende:
Hoi,
Mag ik hier ook mee schrijven ?
Heb nu 11 lessen gehad en theorie staat gepland op 30 juni .
Zal het leuk vinden om ervaringen te delen.
Nergens, maar sommigen vinden dat een Aygo niet snel genoeg kan zijn met 64 pk (geloof ik).quote:Op zondag 25 mei 2014 20:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
waar lees jij in hemelsnaam over een aygo
Je hoeft zoiets niet eens te vragen, man Dit is een forum he, iedereen mag overal meeschrijven.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:59 schreef roosszz het volgende:
Hoi,
Mag ik hier ook mee schrijven ?
Heb nu 11 lessen gehad en theorie staat gepland op 30 juni .
Zal het leuk vinden om ervaringen te delen.
je begint uit het niets over een aygo, oke.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:02 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nergens, maar sommigen vinden dat een Aygo niet snel genoeg kan zijn met 64 pk (geloof ik).
Ik doe het tweede altijd maar het eerste is wel beter. Volgende keer dat ik rij heb ik mezelf ook beloofd om het eerste te doenquote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
Maar om lekker mee te komen moet je meer gas geven dan bij een benzine autoquote:Op zondag 25 mei 2014 19:58 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij diesel kom je weg zonder het gas überhaupt aan te drukken, door puur de koppeling omhoog te laten komen
Ik heb het ook zo geleerd maar doe het nooit meer zo.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
Volgens mij verschilt dat wel per auto?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uit
Nee niet zomaar uit het niets. In dit of het vorige topic hele discussie over gehad.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
je begint uit het niets over een aygo, oke.
irritant wel maar het voorkomt dat je afslaatquote:Op zondag 25 mei 2014 21:27 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ik heb het ook zo geleerd maar doe het nooit meer zo.
Vond het ontzettend irritant
Kan best inderdaad, maar ik heb het al bij verschillende benzine-auto's gehad. Heeft (misschien) te maken met het feit dat de auto's wat ouder waren. Al doe ik zelf altijd gas erbij gebruiken aangezien ik houd van explosief optrekken.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat wel per auto?
Idd, want ik heb gewoon n benzine auto en als ik de koppeling voorzichtig laat opkomen begint ie al te rollen hoor.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat wel per auto?
In mijn corsaatje uit '97 gaat het primaquote:Op zondag 25 mei 2014 21:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kan best inderdaad, maar ik heb het al bij verschillende benzine-auto's gehad. Heeft (misschien) te maken met het feit dat de auto's wat ouder waren. Al doe ik zelf altijd gas erbij gebruiken aangezien ik houd van explosief optrekken.
Is per auto verschillend, bij mijn auto kan het, zelfs achteruit de bult op. Maar wel met beleid. Te snel en dan valt hij uiteraard wel uit. bj2000 overigens.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uit
felicitacionesquote:Op maandag 26 mei 2014 14:39 schreef BazZz2 het volgende:
nou, deze jongen hier is in 1 keer geslaagd voor z'n theorie-examen!
wat een zenuwenwerk was dat
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
alsnog een beetje intrapt? hoe bedoel je datquote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Als je je dezelfde methode toepast bij de koppeling als bij het gaspedaal (want dat staat er), is het mogelijk dat je slijtage veroorzaakt aan je koppeling. Bij het gaspedaal is het ook natuurlijk mogelijk dat wanneer je enkel je voet omhoog lift (en niet in zijn geheel omhoog haalt) je alsnog per abuis gas kan geven.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
alsnog een beetje intrapt? hoe bedoel je dat
5 bij gevaarherkenning, 2 bij verkeersregels en inzichtquote:
Bedankt!quote:
Heel veel succes.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:53 schreef koenes het volgende:
[..]
Bedankt!
Alles wat tegen kon zitten met het lessen zat tegen, dus ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Thanks!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:17 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Heel veel succes.
Wat was er zoal mis met lessen?
Je kunt hem daarna toch gewoon op dat plateautje naast de koppeling zetten? En als je moet koppelen dan verschuif je de bovenkant van je voet weer naar de koppeling.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Hoe is zo'n bnor examen Nog meer anders?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 07:41 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb nu ongeveer 1,5 maand m'n rijbewijs. Theorie in 1x gehaald, praktijk in 5x
Had bij het praktijk examen de eerste 3x dezelfde vrouw
Dat was gewoon een ontzettend kut wijf, ze zat ook telkens te klagen dat ze het jammer vond dat ze geen boetes mocht uitdelen een andere weggebruikers
4e keer een hele aardige vent gehad, aan hem heb ik het meeste gehad want hij gaf me ontzettend goede tips waar ik echt mee aan de slag kon. De 5e keer had ik een baas van een instructeur waar ik heerlijk mee kon praten, toen vloog de tijd gewoon om en ik was geslaagd
Als ik na de 5e keer niet was geslaagd verliep mijn theorie weer, en was ik er niet opnieuw aan begonnen i.v.m. geldgebrek. Ik heb de hele week met een lach van oor tot oor rondgelopen toen ik was geslaagd
De 5e keer was trouwens een bnor examen, we begonnen bij een hotel hier in de buurt. Eerst nog koffie gedronken met mijn instructeur en de examinator bij een open haard in de lobby om 8 uur in de ochtend
Je gaat dus niet naar het CBR, maar een locatie met bijv een hotel en dan in het restaurant. Je gaat zitten en praat even met de examinator. Die probeert je op je gemak te laten voelen.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:50 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Hoe is zo'n bnor examen Nog meer anders?
Zie de twee reacties hierbovenquote:Op maandag 2 juni 2014 09:50 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Hoe is zo'n bnor examen Nog meer anders?
Oef, succes morgen!quote:Op maandag 2 juni 2014 22:03 schreef Rockiejj het volgende:
Morgenochtend 08:00 is het voor mij erop of eronder
Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden..
Succes! lekker vroeg kan je meteen die shit killen zonder uren te moeten wachten met zenuwenquote:Op maandag 2 juni 2014 22:03 schreef Rockiejj het volgende:
Morgenochtend 08:00 is het voor mij erop of eronder
Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden..
Die zenuwen zijn er nu al..quote:Op maandag 2 juni 2014 22:11 schreef S0nic het volgende:
[..]
Succes! lekker vroeg kan je meteen die shit killen zonder uren te moeten wachten met zenuwen
Succes!quote:
Als je geen zenuwen zou hebben zou het ook een beetje raar zijn natuurlijkquote:
Ik had die laatste keer absoluut geen zenuwen. De dagen ervoor een klein beetje, maar de rijles vooraf en het begin van het examen (naar de auto lopen) helemaal geen zenuwen meer.quote:Op maandag 2 juni 2014 22:30 schreef S0nic het volgende:
[..]
Als je geen zenuwen zou hebben zou het ook een beetje raar zijn natuurlijk
Valdispert is inderdaad fijn! Maar dat kan je wel het beste even testen voor je examen, kan natuurlijk zijn dat je er heel suf van wordtquote:Op maandag 2 juni 2014 22:40 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik had die laatste keer absoluut geen zenuwen. De dagen ervoor een klein beetje, maar de rijles vooraf en het begin van het examen (naar de auto lopen) helemaal geen zenuwen meer.
Ik had nml de dagen ervoor Valdispert geslikt en dat heeft ontzettend goed geholpen!
Vond je het fijner zonder instructeur?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:41 schreef LompeWorst het volgende:
schop je instructeur/instructrice er op het CBR uit, en ga rijden.
Ten eerste gefeliciteerdquote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:41 schreef LompeWorst het volgende:
Mijn beste mede-Fok!kers.
Vanmiddag heb ik mijn 4de poging gedaan voor het praktijkexamen. Maar om daar te beginnen is een beetje snel.
Ik stress, snel en veel. Zo zat ik de eerste keer trillend met het zweet op de rug in de auto. Zodra ik een fout maakte was het over, ik kon het niet achter me laten. De rijlessen voor de examens gingen constant perfect, maakte geen fouten meer en reed ontzettend relaxed.
Ik zal eerlijk zijn, de eerste keer gezakt was wel verdiend.
Mijn ouders hoefde me maar succes te wensen of ik zat alweer te beven van de zenuwen, maar het tweede examen ging nog redelijk goed. Vlak voordat ik de snelweg opmoest, moest ik nog even vooruit inparkeren op een vrij grote parkeerplaats. Omdat ik eerder al eens te lang aan het zoeken was, moest en zou ik de eerste de beste plek pakken.
Natuurlijk ontzettend stom, want achteraan was het gigantisch leeg, en liep het dus fout.
Niks ernstigs, kon net de draai niet maken, zelf opgelost en doorgereden.
Maar ik zat er al weer door in de stress , en zo maakte ik een fout die ik nog niet eerder had gemaakt. Ik hield niet genoeg afstand op de snelweg.
Het enige wat ze zei was; 'Houd je wel genoeg afstand?', maar een enkele notitie op snelweg is gezakt. (Gelukkig wel, anders zouden er een stuk meer ongelukken zijn)
Zo gek werd ik van het succeswensen, en de derde is net zo hopeloos aan me voorbij gegaan
Vandaag (Maandag, ookal zegt de datum dinsdag), had ik een meevaller. Mijn moeder dacht dat ik woensdag examen had, en toen ze vroeg waar ik vanochtend heen ging vertelde ik heel leuk dat ik naar de bios ging
Niemand wist er van, buikpijn van de stress in de trein, maar zo richting het cbr gegaan.
Had gelukkig de instructice van de tweede keer, dus niet helemaal onbekend. Heb mijn instructice achtergelaten in de verschrikkelijke lekkere zon van dat moment, en ben op stap gegaan.
Dat hielp wel tegen de stress hoor, niemand die weet of je examen hebt! Als ik deze keer weer zou zakken, zou ik stoppen met lessen voor een paar maanden, en zou dan verplicht staatsexamen moeten doen, dus nu was het helemaal er op of eronder
Ik reed perfect c:
Met gigantisch trillende handen en buikpijn van de stress, heb ik alllleees hardop gezegd.
Moest keren in een vrij smalle straat, maar ik had daar al honderd keer gedraaid door drie keer te steken. Maar natuurlijk red ik dat op het examen niet, ram ik *al vloekend* in z'n achteruit nog lekker tegen de stoeprand aan, en moet ik het dus in vijf keer doen.
Zet ze me daarna heel aardig aan de kant om even te vragen hoe en wat ik fout gedaan zou hebben. Maar ik had alles veilig gedaan, dus ik had geen echte reden om te stressen. Maarja, niet in drie keer, dus fout, dus stress .
Verders moest ik naar het ziekenhuis navigeren, maar was ik na de tweede rotonde al vergeten dat ik naar het ziekenhuis moest, en bleef maar rechtdoor gaan op de rotonde's.. kom ik uiteindelijk bij het ziekenhuis uit .
Zenuwachtig werd ik wel van het feit dat de examinatoren zo akelig stil zijn op twijfel momenten.
Zo twijfelde ik of ik op de snelweg moest inhalen. Dus dat vroeg ik hardop aan mijzelf/haar, met akelige stilte als gevolg.. Begrijpelijk maar hielp niet tegen de stress
Maarja, terug naar het CBR gereden, en toen was ik geslaagd
Weet niet of mensen dit echt lezen, maar misschien een goede tip tegen de zenuwen. Vertel absoluut niemand dat je een examen hebt, schop je instructeur/instructrice er op het CBR uit, en ga rijden. Maar dat stilzetten heeft wel erg geholpen. En probeer niet te blijven hangen in fouten, dat was bij mij de boosdoener.
En nu, hoef ik eindelijk niet meer mijn rekening te plunderen.. Examens waren duur
Tl/dr; Gaat over mijn examen, maakt het je niet uit, lees het dan maar niet
Het is maar net wat je zelf vindt natuurlijk, maar stel dat je zakt, dan kan je instructeur je gerichte tips geven voor verbetering omdat ie weet wat er fout is gegaan omdat ie er zelf bij zit. Vergeet dat niet, niks is frustrerender dan een gezakt persoon die zonder instructeur is afgereden, waarvan de instructeur niet weet wat er fout is gegaan.quote:Schop je instructeur/instructrice er op het CBR uit, en ga rijden.
Ik liet mijzelf afzetten door mijn instructice op het bedrijf van mijn ouders.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik moet zeggen, met mijn praktijk examen heb ik het ook niemand verteld dat het die dag was. Dat vond ik zelf ook een stuk meer rustgevend. Vervolgens iedereen gebeld dat ik geslaagd was en iedereen was verrast uiteraard. Best leuk om het zo te doen.
Hoezo in de stress danquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:30 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Ik liet mijzelf afzetten door mijn instructice op het bedrijf van mijn ouders.
Mijn moeder ging bizar in de stress
Je zegt dat je bij die drempel 30 moest, stond dat aangegeven op een bord, zei je examinator dat, of dacht je dat zelf? Als je dat zelf dacht dan is er niks aan de hand, want de maximumsnelheid is 50, en jij gaat met 50 over de drempel. De examinator vliegt misschien omhoog, maar alleen daarop kun je niet zakken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:43 schreef Rockiejj het volgende:
[quote]Toen reden we Oegstgeest in, ik zag het bord, dus bleef netjes rond de 50 rijden, waarop de examinator zei: "We rijden nog buiten de bebouwde kom, als je kan, mag je de maximum snelheid rijden", terwijl ik toch echt zeker wist dat ik dat bord had gezien, maar lekker belangrijk, ik scheuren over die weg, komen we op een gegeven moment (nog een keer) Oegstgeest in, bij een drempel waar je 30 moet omdat fietsers daar voorrang hebben. Kwam niets aan, ik met 50 over die drempel. Vanaf toen wist ik dat ik gezakt was.
Bij het parkeren hoef je niet netjes te staan, als je staat dan sta je. Dus daar ging het niet fout bij jou. Zoals ik het begrijp ging je omkeren midden op de kruising? Waarom reed je dan door tot aan die kruising?quote:Parkeren.. "Parkeer hem maar in deze straat als dat kan.." Het kleinste gaatje gevonden die er bestaat, maar ja, ik moest hem parkeren.. Dus ik in z'n achteruit, halve meter van de kant, half met m'n neus op de weg.. "Mag ik hem overdoen?" "Jahoor, probeer nog maar een keer!" Dus ik er uit, en vervolgens weer erin, nou stond ik niet netjes, maar ik stond. Dus hij zei; "Ja is goed, ga maar!" en toen gingen we verder, mocht ik in de volgende straat omkeren. Nou had je aan de linkerkant zeeën van ruimte, kom hem er makkelijk vooruit insteken en achteruit omdraaien.. Wat doe ik, rijd door tot aan de eerste kruising, en ga hem daar draaien.. Ja dat was niet slim van mezelf, maar ach.. Ik deed het netjes, keek goed en wachtte op het overige verkeer..
Je instructeur zegt dat je geen extra lessen nodig hebt, en toch zal je na 4 of 5 lessen afrijden. Waarom kies je er dan voor om tóch die extra lessen te nemen?quote:Nu zo snel mogelijk weer een nieuw examen inplannen en afrijden, m'n instructeur zei al dat ik niet echt extra lessen nodig had, maar zal na een les of 4-5 opnieuw afrijden.
Dat doet bijna iedereen omdat het vaak lang duurt voordat je weer op examen kan, en als je dan de hele tijd niks gaat doen is het ook niet goed..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:38 schreef sneakydesert het volgende:
Je instructeur zegt dat je geen extra lessen nodig hebt, en toch zal je na 4 of 5 lessen afrijden. Waarom kies je er dan voor om tóch die extra lessen te nemen?
Dat klopt wel, alleen dan ben je wel weer een paar honderd euro armer terwijl je wacht op je examen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doet bijna iedereen omdat het vaak lang duurt voordat je weer op examen kan, en als je dan de hele tijd niks gaat doen is het ook niet goed..
Maar als je faalt op je examen omdat je 7 weken niet gereden hebt, is net zo duur. Ik heb zelf nog 2 lesjes genomen vlak voor mijn examen. Was wel genoeg.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:48 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat klopt wel, alleen dan ben je wel weer een paar honderd euro armer terwijl je wacht op je examen.
Ik zeg ook niet dat je helemaal niet meer moet gaan rijden. Geen idee hoelang het duurt voordat je een nieuw examen hebt aangevraagd rond deze tijd. Maar als je elke week meerdere rijlessen neemt vind ik dat zonde van je geld, als het alleen maar gaat om het op peil houden van je rijvaardigheid. Als er echt iets moet veranderen is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:08 schreef alors het volgende:
[..]
Maar als je faalt op je examen omdat je 7 weken niet gereden hebt, is net zo duur. Ik heb zelf nog 2 lesjes genomen vlak voor mijn examen. Was wel genoeg.
Ik zou zeggen goed gehandeldquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Je rijdt op een soort landweg met voor je zo'n dubbele fiets, alleen dan dubbel in de breedte. Net zo breed als een kleine auto.
Iets verderop zie je een paard met een ruiter erop.
De brede fiets gaat opzij, zodat je in zou kunnen halen. Ik heb dit niet gedaan vanwege mijn vriend, die zei dat ik er ivm dat paard beter achter kon blijven.
We naderen beide het paard en dat begint zenuwachtig te doen zegmaar. Ik heb besloten om de motor even uit te doen, de brede fiets stond inmiddels ook al stil.
Paard weer rustig en liep langs ons. Even gewacht tot het paard ver genoeg was om de motor weer te starten. (En ondertussen gelachen om een grap van vriend: "Nou motor aan, vol gas weg en toeteren!" Arm paard. )
Later zei vriend dat hij niet op het idee zou zijn gekomen om de motor uit te doen.
Whut, je houdt je voet toch niet op de koppeling tijdens het rijden?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Nee, er staat een groot bord, met allemaal toeters en bellen dat je daar echt niet harder mag. Ik zag het bord, en dacht: "Ja, ik moet hier even rustiger rijden.." Maar door de zenuwen kon ik het niet naar m'n voeten linkenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:38 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Je zegt dat je bij die drempel 30 moest, stond dat aangegeven op een bord, zei je examinator dat, of dacht je dat zelf? Als je dat zelf dacht dan is er niks aan de hand, want de maximumsnelheid is 50, en jij gaat met 50 over de drempel. De examinator vliegt misschien omhoog, maar alleen daarop kun je niet zakken.
Nee dat klopt, ik stond en dat was goed, maar vond het wel kut dat ik niet kon laten zien dat ik het wel kon. Maar zoals je inderdaad al zei; ik stond. En dat is het belangrijkste! Ik reed door omdat ik die kruising zag en dacht: "Ja, daar kan ik wel even keren!" Het was niet fout, maar het was ook niet handig!quote:Bij het parkeren hoef je niet netjes te staan, als je staat dan sta je. Dus daar ging het niet fout bij jou. Zoals ik het begrijp ging je omkeren midden op de kruising? Waarom reed je dan door tot aan die kruising?
Zoals hierboven al vermeld is, is het wel belangrijk om bij te houden, ook wil ik nog een keer mijn fouten kunnen bekijken en verbeteren. Inmiddels is de volgende datum gepland en mag ik over iets meer dan 3 weken weer afrijden. Zal daarvoor nog 2, heel misschien 3 keer rijden.quote:Je instructeur zegt dat je geen extra lessen nodig hebt, en toch zal je na 4 of 5 lessen afrijden. Waarom kies je er dan voor om tóch die extra lessen te nemen?
Over drie weken mag je weerquote:Op woensdag 4 juni 2014 13:06 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Nee, er staat een groot bord, met allemaal toeters en bellen dat je daar echt niet harder mag. Ik zag het bord, en dacht: "Ja, ik moet hier even rustiger rijden.." Maar door de zenuwen kon ik het niet naar m'n voeten linken
[..]
Nee dat klopt, ik stond en dat was goed, maar vond het wel kut dat ik niet kon laten zien dat ik het wel kon. Maar zoals je inderdaad al zei; ik stond. En dat is het belangrijkste! Ik reed door omdat ik die kruising zag en dacht: "Ja, daar kan ik wel even keren!" Het was niet fout, maar het was ook niet handig!
[..]
Zoals hierboven al vermeld is, is het wel belangrijk om bij te houden, ook wil ik nog een keer mijn fouten kunnen bekijken en verbeteren. Inmiddels is de volgende datum gepland en mag ik over iets meer dan 3 weken weer afrijden. Zal daarvoor nog 2, heel misschien 3 keer rijden.
Jij bent ruiter?quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:18 schreef Eris het volgende:
In principe kan je er gewoon rustig voor bij rijden/rollen als het paard rustig is. Kan me er altijd aan dood ergeren aan mensen die met volle snelheid lang je heen crossen als je op het paard zit. Maar aan de andere kant constant er achter blijven rijden is ook geen optie want dan kan het paard ook gestrest van raken.
Dus in dit geval zeker met levende wezens.. Het is afhankelijk van het situatie.
quote:Voor veilig en verantwoord buitenrijden
Het Ruiterbewijs is voor ruiters wat het rijbewijs is voor automobilisten.
Door het behalen van het Ruiterbewijs draagt u bij aan een veiliger beoefening van de paardensport en de versterking van de positie van de recreatieve paardensport in Nederland.
Het Ruiterbewijs houdt in dat de ruiter:
kennis en vaardigheid heeft om veilig in het terrein en op de openbare weg te rijden
verantwoord kan omgaan met het paard
zich als gast in het terrein weet te gedragen
weet dat aan anderen geen last of schade mag worden toegebracht
Het Ruiterbewijs is erkend door het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.
De vaardigheden worden getoetst met een theoretisch en praktisch examen:
Het theorie-examen bestaat uit 35 meerkeuzevragen waarvan de kandidaat er tenminste 28 goed moet beantwoorden om te kunnen slagen.
Het praktijkexamen bestaat uit 2 delen. Eerst wordt er een rijproef afgelegd op een buitenterrein van tenminste 3000 m². De kandidaten moeten de voorgeschreven verrichtingen laten zien, zoals correct op- en afstijgen, been van het paard optillen, stap, draf (lichtrijden en doorzitten), galop (individueel en in de groep) draven zonder beugels, rijden met een hand, verlichte zit, enkele sprongen vanuit galop over een oxer van ca. 50 cm breed en 60 cm hoog en door een smalle doorgang rijden.
Wanneer de kandidaat dit met goed gevolg heeft afgelegd, volgt de rit over de openbare weg, waarbij het gedrag van de kandidaat in verkeerssituaties getest wordt. In de route moeten diverse verkeerssituaties voorkomen, zoals weg en kruispunt oversteken, stilstaan, afslaan, toepassen verkeersregels, inschatten situaties e.d.
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeldquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Whut, je houdt je voet toch niet op de koppeling tijdens het rijden?
Ik alleen als ik optrek bij een bijv. stoplicht, omdat ik dan bijna direct naar 2 ga.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeld
quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:12 schreef Eris het volgende:
Ik heb vroeger nog wel veel paard gereden maar de laatste bijna niet meer.
Maar je kan er gewoon rustig langs rijden het mag normaal gesproken geen problemen zijn. Eventueel de andere kant van de weg opzoeken als er ruimte is.
Die ruimte was er dus niet, gezien het paard ons tegemoet kwam.
En ik zag hem van een afstand al zenuwachtig gaan doen, dat werd erger toen we dichterbij kwamen. Vandaar dat ik voor de zekerheid de motor uit heb gezet. En dat hielp, we stonden beide stil (brede fiets en ik) en het paard liep rustig langs ons. Ruiter bedankte ons nog even. Toen hij ver genoeg was in achteruitkijkspiegel heb ik de auto weer gestart.
Maar dan gebruik je je koppeling ook. Het ging er hier om dat je je koppeling per ongeluk in kunt trappen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik wel bij filerijden bijvoorbeeld
en zwollequote:Op donderdag 5 juni 2014 18:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Al die fietsers in in het centrum van Leiden
quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Al die fietsers in in het centrum van Leiden
Denk dat het niet uitmaakt in welke stad je zit, fietsers zijn altijd irritantquote:
Valt best mee spreek uit eigen ervaring.quote:
Word taxichauffeurquote:Op zaterdag 7 juni 2014 02:10 schreef LompeWorst het volgende:
Hmm.
Autorijden in je eentje is heulemaal niet leuk.
Van diesel naar hinderlijke benzine ook niet.
Snif
Over een tijdje wil je niets anders meer en vind je diesel voor vrachtwagens. Oja, dat geldt ook voor het rijden met passagiers. Over een tijdje ben je blij dat je eindelijk eens alleen in de auto zit.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 02:10 schreef LompeWorst het volgende:
Van diesel naar hinderlijke benzine ook niet.
Laat het je uitleggen door de instructeur Ze gaan op jouw tempoquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:12 schreef Minimunt het volgende:
Aanstaande zaterdag eerste rijles.
Ben nu nog niet zenuwachtig maar ik geloof dat dat nog gaat komen. Begin wel iets later dan leeftijdsgenoten omdat ik alles zelf moet betalen en dat sparen nogal even duurt als student!
Het meeste waar ik bang voor ben is toch wel het koppelen. Ik heb totaal geen verstand van auto's en weet enkel dat de koppeling links zit, in het midden de rem en rechts het gas , maar hoe te gebruiken
iemand enige tips? ;p!
Ik vind het schitterend in mijn eentje rijden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 02:10 schreef LompeWorst het volgende:
Hmm.
Autorijden in je eentje is heulemaal niet leuk.
Van diesel naar hinderlijke benzine ook niet.
Snif
Dus je ramt hem koud lekker hoog in de toeren... Nee, dan snap ik je vriend heel goed dat hij het niet prettig vindt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:25 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Dan kan ik lekker snel optrekken. Dat doe ik niet mijn vriend erbij, vindt hij niet zo prettig als ik "zijn" auto zo mishandel.
Rechts gas en rem. Koppeling linksquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:12 schreef Minimunt het volgende:
Aanstaande zaterdag eerste rijles.
Ben nu nog niet zenuwachtig maar ik geloof dat dat nog gaat komen. Begin wel iets later dan leeftijdsgenoten omdat ik alles zelf moet betalen en dat sparen nogal even duurt als student!
Het meeste waar ik bang voor ben is toch wel het koppelen. Ik heb totaal geen verstand van auto's en weet enkel dat de koppeling links zit, in het midden de rem en rechts het gas , maar hoe te gebruiken
iemand enige tips? ;p!
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus je ramt hem koud lekker hoog in de toeren... Nee, dan snap ik je vriend heel goed dat hij het niet prettig vindt.
Zou het persoonlijk pas doen als de motor 30 min heeft gedraaidquote:Op woensdag 11 juni 2014 05:46 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Ik doe het alleen op 80-wegen en dat duurt 10 minuten voor ik daar ben.
Voor een diesel wel ja. En een benzine vindt het ook niet echt heel fijn als je hem meteen bij wegrijden al richting 4000 toeren trapt.quote:
Dan is 'ie nog niet warm hoorquote:Op woensdag 11 juni 2014 05:46 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Ik doe het alleen op 80-wegen en dat duurt 10 minuten voor ik daar ben.
Ik ben veel te gek op snel optrekken... Voor de rest rijd ik wel rustig. Hoef vaak niet eens te remmen voor bijv een rotonde, laat het gas ruim op tijd los. (Natuurlijk wel alleen als er niemand achter me zit.)quote:
Ga jij het betalen? Duur geintjr schat ik denk dat jij dat niet zomaar hebt opgehoestquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:32 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Nou ja, als ie daardoor kapot gaat kopen we wel weer een andere.
Met een gift van mijn vader wel...quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:49 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ga jij het betalen? Duur geintjr schat ik denk dat jij dat niet zomaar hebt opgehoest
Wat voor auto is het?quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik ben veel te gek op snel optrekken... Voor de rest rijd ik wel rustig. Hoef vaak niet eens te remmen voor bijv een rotonde, laat het gas ruim op tijd los. (Natuurlijk wel alleen als er niemand achter me zit.)
Baby plsquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:51 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Met een gift van mijn vader wel...
Denk dat wel wat voor Brummetje isquote:
quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:51 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Met een gift van mijn vader wel...
4000 toeren is niet heel hoog naar mijn mening. en waarom is met 80 invoegen idioot?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:16 schreef delano.888 het volgende:
Of je kan ook gewoon niet zo overdrijven allemaal. Ik moet vanuit huis elke dag binnen 2 minuten de snelweg op (130) en ga niet met 80 invoegen als een idioot dus trek altijd na 2 minuten al tot 4000 door ongeveer. En heb al 2 jaar nog geen enkel motor probleem gehad.
Op een 130 weg voeg jij in met 80? Dan hoop ik dat je nog aan het lessen bent.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
4000 toeren is niet heel hoog naar mijn mening. en waarom is met 80 invoegen idioot?
ik rijd met 80-90 op de invoegstrook als ik invoeg ja. het is niet alsof iedereen op de rechterrijstrook stipt 130 rijdt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Op een 130 weg voeg jij in met 80? Dan hoop ik dat je nog aan het lessen bent.
80 tegenover 100 is ook al een flink verschil...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Met 130 invoegen kan in de randstad vaak niet eens, da's meer iets voor op de Autobahn of in Zeeland of zo.
(nog los van het feit dat je in de randstad meestal ook geen 130 mág)
Oh god echt, dit is zó waar....quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Met 130 invoegen kan in de randstad vaak niet eens, da's meer iets voor op de Autobahn of in Zeeland of zo.
(nog los van het feit dat je in de randstad meestal ook geen 130 mág)
Dit dus.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:19 schreef iFrost het volgende:
Een gat tussen jullie maken en dan snel optrekken en voor diegene invoegen is geen optie?
Met je automaatquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dit dus.
Als iemand langzamer rijdt dan de maximum snelheid maak ik snelheid en voeg voor hem in.
Lukt altijd prima!quote:
Dat doe ik vaak ja bij invoegen, laten zakken, en dan er keihard voorbijquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:19 schreef iFrost het volgende:
Een gat tussen jullie maken en dan snel optrekken en voor diegene invoegen is geen optie?
Ja, ik heb daar ook zo'n hekel aan. Alleen heb ik niet echt een auto die de power heeft om vlot te accelereren dus vaak kan ik er dan niet "vlot" langs..... ik heb mijn tijd nodig om op gang te komen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak ja bij invoegen, laten zakken, en dan er keihard voorbij
Sommige zijn zo traag, dan voeg ik achter iemand in die nog rijd op de invoegstrook en ga gelijk nog een baan naar links. Is wel een beetje aso maarja haat traag hangen op de snelweg.
Dat deed ik laatst dus, werd ik zowat uitgescholden door mijn passagiers omdat ik niet wachtte tot diegene voor mij ging invoegen. Ik ging invoegen en toen nog eentje naar links (weg was verder zowat leeg) zodat die man veilig kon invoegen. Dat is blijkbaar aso en zelfs tegen de regels.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak ja bij invoegen, laten zakken, en dan er keihard voorbij
Sommige zijn zo traag, dan voeg ik achter iemand in die nog rijd op de invoegstrook en ga gelijk nog een baan naar links. Is wel een beetje aso maarja haat traag hangen op de snelweg.
Passagiers moeten echt niet gaan zeiken over mijn rijgedrag, anders mogen ze lopenquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:24 schreef iFrost het volgende:
[..]
Dat deed ik laatst dus, werd ik zowat uitgescholden door mijn passagiers omdat ik niet wachtte tot diegene voor mij ging invoegen. Ik ging invoegen en toen nog eentje naar links (weg was verder zowat leeg) zodat die man veilig kon invoegen. Dat is blijkbaar aso en zelfs tegen de regels.
Ik kon het ook niet goedpraten, want ja, ik heb mijn rijbewijs pas 3 maanden.
Ik heb mijn vriend zelfs niet gehoord toen er een auto vlak voor ons naar rechts schoot en wel heel dichtbij kwam.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Passagiers moeten echt niet gaan zeiken over mijn rijgedrag, anders mogen ze lopen
Als het mijn eigen auto was had ik ze eruit getrapt ja.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Passagiers moeten echt niet gaan zeiken over mijn rijgedrag, anders mogen ze lopen
Je weet dat er voor aspirant-motorrijders een aparte reeks bestaat? Voordat je over AVB en AVD gaat beginnen, zeg maar...quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:03 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Gisteren mijn theorie voor de motor gehaald.
Nu maar eens op zoek gaan naar een goede rijschool en een intake doen.
Met theorie op zak, heb ik nu 1,5 jaar de tijd om praktijk te gaan halen.
Aparte reeks? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je weet dat er voor aspirant-motorrijders een aparte reeks bestaat? Voordat je over AVB en AVD gaat beginnen, zeg maar...
En gefeliciteerd!
Hierzo: PTA / Motorrijles #68 - Zelf motorkleding aanschaffen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:27 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Aparte reeks? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Gisteren in ieder geval de eerste rijles gehad.
Erg leuk, fijne instructeur, leuke nieuwe bike (Honda CBF 600).
Ik had er wel een goed gevoel bij dus maar meteen een lespakketje afgesproken.
Wat betekenen die modules?quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:58 schreef asfalthooligan het volgende:
Module 1 bijna klaar van de ris op naar module 2
Gaat lekker vlot zo
Ah okee bedankt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:09 schreef asfalthooligan het volgende:
Ris is rijopleiding in stappen.
Je leert telkens een paar hoofdstukken die je bij de volgende les nodig hebt tijdens het rijden.
Doe nu ong 4 uur in de week dat ik rij
O ja, die had ik inmiddels ook al gevondenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hierzo: PTA / Motorrijles #68 - Zelf motorkleding aanschaffen.
Veel plezier en succes!
Congrats!quote:
Dankje wel!quote:
Het "probleem" met filmpjes is dat je onderbewust aanleert dat de rode auto voorrang heeft op de blauwe, in plaats van de werkelijke regels.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef Linkie3 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met rijlessen.
Maar ik merk dat het leren van het theorieboek (vekabest) wat lastig gaat.
Omdat ik de theorie toch wel droog vind. Zijn er misschien ergens filmpjes te vinden
Waar alles wordt uitgelegd? Want als ik iets op film zie, blijft het vaak beter hangen
dan dat ik het lees. Mvg, Linkie3.
ik had ook het vekabest boek, maar ook een cd-rom met oefenexamens. dus wat ik heb gedaan is een paar keer dat boek helemaal doorgelezen, vervolgens wat oefenexamens gemaakt en dan bij fouten die ik had gemaakt het boek er weer bijpakken en het nog een keer doornemen. uiteindelijk krijg je bij de oefenexamens ook wel door wat ze precies willen horen. als je oefenexamens maakt en je 'zakt'. niet denken dat het echte theorieexamen dan ook niet lukt. ik ben in alle oefenexamens die ik heb gemaakt maar 1 keer geslaagd, maar desondanks wel gewoon geslaagd voor m'n echte theorieexamen. dus veel oefenen en zeker niet denken dat als het op het oefenexamen niet lukt, dat het echte examen ook niet gaat lukken. Succes verder!quote:Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef Linkie3 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met rijlessen.
Maar ik merk dat het leren van het theorieboek (vekabest) wat lastig gaat.
Omdat ik de theorie toch wel droog vind. Zijn er misschien ergens filmpjes te vinden
Waar alles wordt uitgelegd? Want als ik iets op film zie, blijft het vaak beter hangen
dan dat ik het lees. Mvg, Linkie3.
Eerlijk gezegd kan je het beste gewoon de oefentoetsen maken en blijven herhalen totdat je slaagt en ook alles begrijpt. Bovendien is het echte theorie-examen een stuk makkelijker dan de oefentoetsen in je boek.Ik weet niet hoe het gaat met je rijlessen en hoeveel je er hebt gehad maar daar leer je uiteraard ook veel van.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef Linkie3 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met rijlessen.
Maar ik merk dat het leren van het theorieboek (vekabest) wat lastig gaat.
Omdat ik de theorie toch wel droog vind. Zijn er misschien ergens filmpjes te vinden
Waar alles wordt uitgelegd? Want als ik iets op film zie, blijft het vaak beter hangen
dan dat ik het lees. Mvg, Linkie3.
Dat hoef je ook niet in te schatten, gewoon op de borden kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:54 schreef E-Dubble het volgende:
Ook vind ik het moeilijk in te schatten wanneer ik 30 en 50 mag,
Ik snap je probleem niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:54 schreef E-Dubble het volgende:
dan is er een lange weg binnen de bebouwde kom maar dan heb ik geen idee of het een overige is of niet . Misschien dat iemand hier tips voor heeft?
Soms mis je een bord (30 of 50) en dan denk je later shit wat was het hier. En er staan dan nergens meer borden langs de weg (zoals bij 80) dus dan is het gokken..quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet in te schatten, gewoon op de borden kijken.
[..]
Ik snap je probleem niet?
Nou ik begrijp natuurlijk dat het 30 is bij nauwe straten en veel zijwegen (bijv. rijtjeshuizen). Na een aantal keer te hebben afgeslagen kom ik vaak uit op een bredere straat maar ook met wegen waar je bestuurders van rechts voor moet laten gaan en op dat moment begin ik te twijfelen wat nou eigenlijk de max.snelheid is. Ik zie het verschil van een 30 en 50 weg niet helemaal en daardoor rij ik altijd tijdens de lessen erg voorzichtig.quote:dan is er een lange weg binnen de bebouwde kom maar dan heb ik geen idee of het een overige is of niet . Misschien dat iemand hier tips voor heeft?
Ik snap je probleem niet?
Dit heb ik inderdaad ook erg vaak, je hoeft er maar 1 te missen en dan rij je niet op de goede snelheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Soms mis je een bord (30 of 50) en dan denk je later shit wat was het hier. En er staan dan nergens meer borden langs de weg (zoals bij 80) dus dan is het gokken..
beter opletten dusquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:12 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Nou ik begrijp natuurlijk dat het 30 is bij nauwe straten en veel zijwegen (bijv. rijtjeshuizen). Na een aantal keer te hebben afgeslagen kom ik vaak uit op een bredere straat maar ook met wegen waar je bestuurders van rechts voor moet laten gaan en op dat moment begin ik te twijfelen wat nou eigenlijk de max.snelheid is. Ik zie het verschil van een 30 en 50 weg niet helemaal en daardoor rij ik altijd tijdens de lessen erg voorzichtig.
[..]
Dit heb ik inderdaad ook erg vaak, je hoeft er maar 1 te missen en dan rij je niet op de goede snelheid.
Ken je de regels wel? Buiten bebouwde kom is altijd 80, tenzij anders aangegeven? Wegbeeld enzo?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Soms mis je een bord (30 of 50) en dan denk je later shit wat was het hier. En er staan dan nergens meer borden langs de weg (zoals bij 80) dus dan is het gokken..
En wat denk je dat de politie zegt als je 50 in een 30 zone rijdt en een boete krijgt en vervolgens met dat verhaal komt? Gewoon opletten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:12 schreef E-Dubble het volgende:
Dit heb ik inderdaad ook erg vaak, je hoeft er maar 1 te missen en dan rij je niet op de goede snelheid.
We hadden het dan ook over binnen de bebouwde kom. Op 80/100/120/130 wegen staat het ook nog op de borden langs de weg snap je. Binnen de bebouwde kom niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ken je de regels wel? Buiten bebouwde kom is altijd 80, tenzij anders aangegeven? Wegbeeld enzo?
[..]
En wat denk je dat de politie zegt als je 50 in een 30 zone rijdt en een boete krijgt en vervolgens met dat verhaal komt? Gewoon opletten.
Neehoor, op een buiten bebouwde kom weg staat echt niet dat je 80 mag. Op de snelweg staat ook niet dat je 130 mag, net als bij een autoweg ook niet wordt aangegeven dat je er 100 mag (ook al gebeurt dat laatste steeds vaker omdat mensen de borden blijkbaar niet snappen).quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
We hadden het dan ook over binnen de bebouwde kom. Op 80/100/120/130 wegen staat het ook nog op de borden langs de weg snap je. Binnen de bebouwde kom niet.
Misschien moet je zelf wat beter opletten. Op de hectometerpaaltjes staat overal 80/100 enz aangegeven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, op een buiten bebouwde kom weg staat echt niet dat je 80 mag. Op de snelweg staat ook niet dat je 130 mag, net als bij een autoweg ook niet wordt aangegeven dat je er 100 mag (ook al gebeurt dat laatste steeds vaker omdat mensen de borden blijkbaar niet snappen).
En sorry hoor, maar als je met rijlessen al structureel borden mist, dan houd ik echt mijn hart vast als je straks zelf de weg op gaat.
Daar zijn ze sinds een paar maanden mee bezig, doch is dat niet rechtsgeldig (uitspraak van de rechter: kleine bordjes zijn niet rechtsgeldig bij snelheidsbepalingen). En ik zie niet wat dat met opletten te maken heeft, behalve eventueel voor mensen die borden missen doordat ze met andere dingen bezig zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf wat beter opletten. Op de hectometerpaaltjes staat overal 80/100 enz aangegeven.
Oh echt? Ik zie het al 2 jaar overal staan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar zijn ze sinds een paar maanden mee bezig, doch is dat niet rechtsgeldig (uitspraak van de rechter: kleine bordjes zijn niet rechtsgeldig bij snelheidsbepalingen). En ik zie niet wat dat met opletten te maken heeft, behalve eventueel voor mensen die borden missen doordat ze met andere dingen bezig zijn.
http://autovandaag.nl/aut(...)paaltjes-per-1-juni/quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh echt? Ik zie het al 2 jaar overal staan.
Wat gek zeg, ik heb sinds 2012 mijn rijbewijs en let er regelmatig op, en zie het altijd staan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
http://autovandaag.nl/aut(...)paaltjes-per-1-juni/
Her en der stond het er al op, het is nu regel geworden. Stond ook regelmatig fout of afgeplakt...
Niemand heeft het over structureel. Maar ik heb nu ongeveer 2j mijn rijbewijs, maar als ik in onbekend gebied rijd, en dus op de plaatsnaam borden let, dan mis ik wel eens een bordje 80/100 bijvoorbeeld, en dan komt het ook wel eens voor dat het gewoon niet te zien is aan de weg! Ik heb wel eens een 50 weg voor 80 aangezien, en een 100 weg voor 80, enz. Dat kan iedereen gebeuren, ook jij. En als mij dat gebeurt kijk ik dus altijd in de berm en in mijn ervaring staat het dan altijd netjes op de hectometer paaltjes maar niet binnen de bebouwde kom, en DAAR ging het dus om.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
En sorry hoor, maar als je met rijlessen al structureel borden mist, dan houd ik echt mijn hart vast als je straks zelf de weg op gaat.
Ik zie ze de laatste maanden pas verschijnen. A9, A4, A5, A8, A7, allemaal niets voor het overgrote deel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:14 schreef delano.888 het volgende:
Wat gek zeg, ik heb sinds 2012 mijn rijbewijs en let er regelmatig op, en zie het altijd staan.
Volgens mij heeft hij het over binnen bebouwde kom (30/50) en laten daar nou juist: 1. geen hectometerbordjes staan. 2. Er maar 2 snelheden zijn die je aan kan houden, tenzij je op een autoweg bibeko zit. 3. De snelheid is laag genoeg om én op borden te letten én een bestemming te zoeken (zeker aangezien je met rijlessen gewoon de aanwijzingen moet volgen) en 4. Te hard rijden in een 30 zone of op een erf, tsja. Dat zijn nou juist de plekken waarvan ik denk: daar moet je je wel aan de snelheid houden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:14 schreef delano.888 het volgende:
Niemand heeft het over structureel. Maar ik heb nu ongeveer 2j mijn rijbewijs, maar als ik in onbekend gebied rijd, en dus op de plaatsnaam borden let, dan mis ik wel eens een bordje 80/100 bijvoorbeeld, en dan komt het ook wel eens voor dat het gewoon niet te zien is aan de weg! Ik heb wel eens een 50 weg voor 80 aangezien, en een 100 weg voor 80, enz. Dat kan iedereen gebeuren, ook jij. En als mij dat gebeurt kijk ik dus altijd in de berm en in mijn ervaring staat het dan altijd netjes op de hectometer paaltjes maar niet binnen de bebouwde kom, en DAAR ging het dus om.
Dat kan wel maar ik zie ze op 80/100 wegen voornamelijk al lang staan, ik kom niet vaak op de grote snelwegen. En dat kan dus best handig zijn soms! 80/100 wegen hebben lang niet altijd duidelijk het uiterlijk van die weg.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zie ze de laatste maanden pas verschijnen. A9, A4, A5, A8, A7, allemaal niets voor het overgrote deel.
Klopt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het over binnen bebouwde kom (30/50) en laten daar nou juist: 1. geen hectometerbordjes staan. 2. Er maar 2 snelheden zijn die je aan kan houden, tenzij je op een autoweg bibeko zit. 3. De snelheid is laag genoeg om én op borden te letten én een bestemming te zoeken (zeker aangezien je met rijlessen gewoon de aanwijzingen moet volgen) en 4. Te hard rijden in een 30 zone of op een erf, tsja. Dat zijn nou juist de plekken waarvan ik denk: daar moet je je wel aan de snelheid houden.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als je 'doorgaande weg' voorrang heeft op de zijstraten is het 50, zijn het overal gelijkwaardige kruisingen waar verkeer van rechts voor gaat is het 30.
Zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, maar dit werkt best vaak!
Waarschinlijk stond er wel ergens een bordje met de plaatsnaam, maar zag de omgeving eruit als buiten de bebouwde kom. Dat kan soms erg geniepig zijn. Andersom komt overigens ook veel voor (gehuchten waar je formeel gewoon 60 of 80 mag omdat het officiëel geen bebouwde kom is, maar waar dat natuurlijk niet veilig is).quote:Op zondag 6 juli 2014 15:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het was dus stiekem wel binnen de bebouwde kom?
50 wegen komen buiten de bebouwde kom namelijk volgens mij echt nergens voor. Dan maken ze er een 60-zone van.
Kwestie van de bebouwde kom bord 3 km verplaatsen...quote:Op zondag 6 juli 2014 15:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het was dus stiekem wel binnen de bebouwde kom?
50 wegen komen buiten de bebouwde kom namelijk volgens mij echt nergens voor. Dan maken ze er een 60-zone van.
zoiets? http://www.rijscholenvergelijker.nl/quote:Op zondag 6 juli 2014 22:55 schreef SEMTEX het volgende:
Wat is een goede website om rijscholen te vergelijken?
slaan. Hard. Als iemand dat bij mij een tweede keer flikt, mag diegene voortaan met het OV.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:49 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Mijn vriend begint nu wel een beetje irritant te worden...
Hij zegt zelf al dat ie geen goede bijrijder is, maar dat hij soms al de handelingen doet die de bestuurder (ik dus) moet doen, wordt irritant.
Bij het starten alvast op contact zetten zodat hij zijn raampje open kan doen. Of als ik hem aan het starten ben alvast in de "e" zetten en handrem omlaag.
Bij het uitzetten hetzelfde: hij zet 'm alvast in z'n neutraal en trekt de handrem aan.
Doet hij gelukkig niet altijd, maar als meneer vindt dat het wel sneller kan.
Straks gaat hij ook nog helpen met richting aangeven.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:49 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Mijn vriend begint nu wel een beetje irritant te worden...
Hij zegt zelf al dat ie geen goede bijrijder is, maar dat hij soms al de handelingen doet die de bestuurder (ik dus) moet doen, wordt irritant.
Bij het starten alvast op contact zetten zodat hij zijn raampje open kan doen. Of als ik hem aan het starten ben alvast in de "e" zetten en handrem omlaag.
Bij het uitzetten hetzelfde: hij zet 'm alvast in z'n neutraal en trekt de handrem aan.
Doet hij gelukkig niet altijd, maar als meneer vindt dat het wel sneller kan.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Rijbewijsje gehaald afgelopen vrijdag
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:48 schreef terrorsjaak het volgende:
Rijbewijsje gehaald afgelopen vrijdag
25 vragen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
Krijg je veel vragen over gevarenherkenning op het theorie examen?
Vertrouwen in jezelf hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:21 schreef Friek_ het volgende:
Morgen praktijkexamen rijbewijs B. Iemand nog laatste tips?
he bah, is zowat het enige onderdeel waar ik toch wat fouten maakquote:
1 tip: heel goed kijken (ook al heb je maar 8 sec ).quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:20 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
he bah, is zowat het enige onderdeel waar ik toch wat fouten maak
Volgens mij mag je daar ook 12 fouten hebben, dus dat komt wel goed tochquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:20 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
he bah, is zowat het enige onderdeel waar ik toch wat fouten maak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |