Ik doe het tweede altijd maar het eerste is wel beter. Volgende keer dat ik rij heb ik mezelf ook beloofd om het eerste te doenquote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
Maar om lekker mee te komen moet je meer gas geven dan bij een benzine autoquote:Op zondag 25 mei 2014 19:58 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij diesel kom je weg zonder het gas überhaupt aan te drukken, door puur de koppeling omhoog te laten komen
Ik heb het ook zo geleerd maar doe het nooit meer zo.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
Volgens mij verschilt dat wel per auto?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uit
Nee niet zomaar uit het niets. In dit of het vorige topic hele discussie over gehad.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
je begint uit het niets over een aygo, oke.
irritant wel maar het voorkomt dat je afslaatquote:Op zondag 25 mei 2014 21:27 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ik heb het ook zo geleerd maar doe het nooit meer zo.
Vond het ontzettend irritant
Kan best inderdaad, maar ik heb het al bij verschillende benzine-auto's gehad. Heeft (misschien) te maken met het feit dat de auto's wat ouder waren. Al doe ik zelf altijd gas erbij gebruiken aangezien ik houd van explosief optrekken.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat wel per auto?
Idd, want ik heb gewoon n benzine auto en als ik de koppeling voorzichtig laat opkomen begint ie al te rollen hoor.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:29 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat wel per auto?
In mijn corsaatje uit '97 gaat het primaquote:Op zondag 25 mei 2014 21:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kan best inderdaad, maar ik heb het al bij verschillende benzine-auto's gehad. Heeft (misschien) te maken met het feit dat de auto's wat ouder waren. Al doe ik zelf altijd gas erbij gebruiken aangezien ik houd van explosief optrekken.
Is per auto verschillend, bij mijn auto kan het, zelfs achteruit de bult op. Maar wel met beleid. Te snel en dan valt hij uiteraard wel uit. bj2000 overigens.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Idd. Als je dat bij benzine doet, valt ie uit
felicitacionesquote:Op maandag 26 mei 2014 14:39 schreef BazZz2 het volgende:
nou, deze jongen hier is in 1 keer geslaagd voor z'n theorie-examen!
wat een zenuwenwerk was dat
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef BazZz2 het volgende:
even een vraagje. wat vinden jullie een betere techniek voor het bedienen van de koppeling? of wat doen jullie zelf? ben wel benieuwd.
- hak op de grond en alleen de voorkant van de voet optillen
of
- hele voet op de koppeling (of alleen voorkant) en vervolgens de hele voet, dus ook de hak, optillen.
mijn instructeur zegt dat de eerste techniek beter is. maar eigenlijk vind ik het maar irritant. wat vinden jullie?
alsnog een beetje intrapt? hoe bedoel je datquote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Als je je dezelfde methode toepast bij de koppeling als bij het gaspedaal (want dat staat er), is het mogelijk dat je slijtage veroorzaakt aan je koppeling. Bij het gaspedaal is het ook natuurlijk mogelijk dat wanneer je enkel je voet omhoog lift (en niet in zijn geheel omhoog haalt) je alsnog per abuis gas kan geven.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
alsnog een beetje intrapt? hoe bedoel je dat
5 bij gevaarherkenning, 2 bij verkeersregels en inzichtquote:
Bedankt!quote:
Heel veel succes.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:53 schreef koenes het volgende:
[..]
Bedankt!
Alles wat tegen kon zitten met het lessen zat tegen, dus ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Thanks!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:17 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Heel veel succes.
Wat was er zoal mis met lessen?
Je kunt hem daarna toch gewoon op dat plateautje naast de koppeling zetten? En als je moet koppelen dan verschuif je de bovenkant van je voet weer naar de koppeling.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur moet je de laatste methode toepassen. Zodra je de eerste methode volgens hem toepast, is het mogelijk dat je hem alsnog een beetje intrapt en zodoende slijtage veroorzaakt aan de koppeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |