Huh je hebt het verkeerd aangeleerd gekregen zeg je, hoe is dat precies een privezaakquote:
Als ze dat uit moet gaan leggen is het privé er ook wel een beetje af denk je niet?quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Huh je hebt het verkeerd aangeleerd gekregen zeg je, hoe is dat precies een privezaak
Sorry dat ik het zeg maar als je wat vaker in je spiegels kijkt zou dit geen verrassing geweest zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen werd mij weer even duidelijk hoe belangrijk kijkgedrag en dooie hoek checken is.
Stond bij stoplicht en zat achter busje met aanhanger, die tergend langzaam wegreed. Na enkele seconden dacht ik, dit gaat me echt te langzaam en besluit ik dat ik ga inhalen.
Precies op het moment dat ik naar links wil gaan kijk ik over mijn schouder en daar knalt opeens uit het niets een auto met flinke vaart mij voorbij. Die zat dus echt letterlijk in mijn dooie hoek op het moment dat ik naar links wou gaan om in te halen. Als ik die laatste check dus niet had gedaan was het kaboemski geweest....
ik verwacht haar ook niet om antwoord te geven. iets met retorische vraagquote:Op maandag 19 mei 2014 17:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ze dat uit moet gaan leggen is het privé er ook wel een beetje af denk je niet?
Ik wist dat ie achter me zat hoor, maar dat hij mij ging inhalen (vrij snel ook, het was blijkbaar een snelle bak) had ik niet zo plots verwacht.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar als je wat vaker in je spiegels kijkt zou dit geen verrassing geweest zijn.
Voor ie in je dode hoek zat was ie er ook al namelijk maar blijkbaar heb je dat gemist. Kan gebeuren natuurlijk.
Ik bedoel te zeggen dat verkeer een totaalplaatje is, niet alleen wat er voor je gebeurd maar ook het verkeer achter en naast je.
Regelmatig spiegels checken kan dit soort situaties helpen te voorkomen.
Kee, was ik blijkbaar iets te vlot met mijn reactie. Het enige excuus wat ik daarvoor heb is dat wat je nu net zegt niet echt duidelijk naar voren kwam in je verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wist dat ie achter me zat hoor, maar dat hij mij ging inhalen (vrij snel ook, het was blijkbaar een snelle bak) had ik niet zo plots verwacht.
Maar goed, ik keek en daardoor zag ik hem nog op tijd, dus in principe niks aan het handje.
En je kan wel zeggen van "je moet altijd alles doorhebben, voor je achter je naast je" is leuk, maar imo gewoon niet altijd haalbaar, ik vind twee/drie dingen tegelijk doen al lastig genoeg.
Gelukkig maar dat kijken als je net je rijbewijs hebt geen automatisme is. Het zou heel gevaarlijk zijn - naar mijn mening - als dat automatisme zou worden. Want dan kijk je meer omdat het moet en zie je eigenlijk niet echt of er iets is.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar als ik me niet vergis heb jij je rijbewijs nog niet zo lang en daarom vind ik het ook logisch dat veel dingen niet automatisch gaan en je bewuste aandacht vragen.
Geloof me: veel dingen gaan automatisme worden al is ook dat niet altijd even handig.
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo is volgens jou voet op de koppeling slecht? M'n rij-instructeur heeft het mij zo aangeleerd en hij zal er wel verstand van hebben
we hadden het over bij het stoplicht staanquote:Op maandag 19 mei 2014 21:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?
Zo ja dan zou ik per direct een andere instructeur zoeken.
Ok ik dacht al. Maar dat las ik anders:quote:Op maandag 19 mei 2014 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
we hadden het over bij het stoplicht staan
Lag dus aan mij dat ik dacht dat hij wat anders bedoelde.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Overigens zal het op de koppeling houden van een voet, itt een hand op de pook, op de langere termijn dan weer wel tot problemen leiden: versnelde afschrijving van je koppelingsplaten.
Heb ik op een retedrukke snelweg gehad .quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ha, lache dat je het even gefilmd hebt @ delano
Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd eigenlijk, wel een keertje toen ik echt nét mn rijbewijs had wilde ik met 70 km/u van 3 naar 4 schakelen, maar schakelde ik per ongeluk van 3 naar 2.
Dat ging dus wel, en gevolg was heftig hoge toeren en een auto die op de motor flink begon te remmen. Oeps! (is me daarna overigens nooit meer overkomen )
Dit dus, de ideale druk lager sloop manier.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wacht. Zeg jij nou echt 100% serieus dat jou rij instructeur je verteld dat je altijd je voet op de koppeling moet houden tijdens het rijden?
Zo ja dan zou ik per direct een andere instructeur zoeken.
Ook gewoon voor het stoplicht, maar dat lijkt nog niet helemaal aan te komen hier.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dit dus, de ideale druk lager sloop manier.
Kun je nog een keer uitleggen hoe ik dan wel het beste stil kan staan bij een verkeerslicht?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook gewoon voor het stoplicht, maar dat lijkt nog niet helemaal aan te komen hier.
Gewoon je spiegels iets verkeerd zettenquote:
Bak in zijn vrij en koppeling weer op laten komen. En als je net een flinke remactie hebt gemaakt, ook rem los en op de handrem, maar natuulijk wel pas nadat degene achter je tot stilstand is gekomen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:43 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kun je nog een keer uitleggen hoe ik dan wel het beste stil kan staan bij een verkeerslicht?
Als je als eerste staat bij het stoplicht is dat juist heel irritant voor degene achter je..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bak in zijn vrij en koppeling weer op laten komen.
Dan kan je dus niet schakelen... Ik sta zelfs links op deze manier en ben nog praktisch altijd eerder weg dan de andere mensen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je als eerste staat bij het stoplicht is dat juist heel irritant voor degene achter je..
Ik heb een auto uit 2000 met een niet al te nieuwe koppeling. Ik kan top schakelen maar het gaat toch echt sneller als je al in de versnelling zit, ook bij jou.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan kan je dus niet schakelen... Ik sta zelfs links op deze manier en ben nog praktisch altijd eerder weg dan de andere mensen.
Oude auto's, nieuwe auto's, oldtimers, maakt niet uit. Ook automaten trek ik standaard naar de N voor een stoplicht, ben ik ook op tijd weg. En ja, met een moderne wagen waar een supercharger mee staat te loeien en die binnen de 8 seconde op 100 zit, is dat niet zo vreemd, maar een oldtimer ofzo minder. En als je eens zou weten hoe vaak ik als 2e wagen al sta met koppeling in, versnelling in zijn 1 en poot half op de rem totdat mijn voorganger eens gaat rijden... Ik heb wel eens het gevoel dat er veel mensen zin die gewoon koppeling intrappen en voor het stoplicht gaan staan en pas op het moment dat het groen wordt gaan kijken of ie al in de 1 staat, of dat die nog in de 5 staat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb een auto uit 2000 met een niet al te nieuwe koppeling. Ik kan top schakelen maar het gaat toch echt sneller als je al in de versnelling zit, ook bij jou.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs af Maar goed, in the pocket
Van harte gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:08 schreef alors het volgende:
Jaaaa eindelijk geslaagd
Ik had niet het gevoel dat het beter ging dan de tweede keer waar ik een heel goed gevoel over had en waar ik volgens de examinator niet goed genoeg keek. Hij sloeg zelfs af Maar goed, in the pocket
Het was dezelfde examinator die ik de eerste keer had. Die ik de tweede keer had zag ik ook weer Die wilde ik echt niet weer.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Van harte gefeliciteerd!
Zelfde examinator of een ander?
quote:Op zondag 18 mei 2014 23:22 schreef sirdanilot het volgende:
Bij de rijles focussen ze nu niet bepaald op zuinig zijn op je auto. Bij stoplicht koppeling inhouden en voet op de rem, hellingproef zoveel mogelijk zonder handrem (alleen bij echt heel steile hellingen moest ik die doen met handrem, maar ik deed het uit mezelf ook bij wat minder steile hellingen), etc.
Ach, het is toch mn eigen auto niet
Dat hele "IS SLECHT VOOR JE AUTO" wordt overdreven. Een auto is een gebruiksvoorwerp, rijden is ook slecht voor de auto op lange termijn. Sommigen draaien echt door hierin door, een hellingproef is niet "goed" maar een auto is ervoor bedoeld. Koppeling inhouden bij een stoplicht zal op korte termijn uithalen anders zeiden je instructeurs wel wat andersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oude auto's, nieuwe auto's, oldtimers, maakt niet uit. Ook automaten trek ik standaard naar de N voor een stoplicht, ben ik ook op tijd weg. En ja, met een moderne wagen waar een supercharger mee staat te loeien en die binnen de 8 seconde op 100 zit, is dat niet zo vreemd, maar een oldtimer ofzo minder. En als je eens zou weten hoe vaak ik als 2e wagen al sta met koppeling in, versnelling in zijn 1 en poot half op de rem totdat mijn voorganger eens gaat rijden... Ik heb wel eens het gevoel dat er veel mensen zin die gewoon koppeling intrappen en voor het stoplicht gaan staan en pas op het moment dat het groen wordt gaan kijken of ie al in de 1 staat, of dat die nog in de 5 staat.
Wat bedoel je daar nou weer mee? Lijkt me vrij onmogelijk om precies gelijk op te trekken omdat je dan helemaal geen ruimte tussen de auto's hebtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:35 schreef finsdefis het volgende:
Dat terzijde vind ik het wel jammer dat er maar weinig mensen zijn die het principe van gelijk optrekken kennen als ze bij een stoplicht staan. Vaak is het zo dat eerst auto 1 wegrijdt, dan auto 2, dan 3 etc. terwijl het veel fijner is als iedereen tegelijk op begint te trekken (of in ieder geval vooraan bij een stoplicht).
En dit is gewoon onmogelijk. Ja niet als je een auto hebt die een bovengemiddeld vermogen heeft natuurlijk. En zeker "Dan kan je niet schakelen", waar slaat dat op danquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan kan je dus niet schakelen... Ik sta zelfs links op deze manier en ben nog praktisch altijd eerder weg dan de andere mensen.
Dat zou inderdaad nogal gevaarlijk zijn. Als iedereen exact hetzelfde zou optrekken op het moment dat het groen word, dan blijft de tussenruimte dus ook het zelfde, en dat zou echt niet goed gaanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou weer mee? Lijkt me vrij onmogelijk om precies gelijk op te trekken omdat je dan helemaal geen ruimte tussen de auto's hebt
Nou er is wel een middenweg te bedenken. Soms zie je mensen echt wachten totdat de auto voor hen al flink wat afstand opgebouwd heeft (onoplettendheid?). In plaats daarvan kan je ook alvast beginnen weg te rijden, die afstand kan je later ook wel uitbouwen. In een file staan mensen immers ook enorm dicht op elkaar, dus dan kan het in zo'n situatie ook wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nogal gevaarlijk zijn. Als iedereen exact hetzelfde zou optrekken op het moment dat het groen word, dan blijft de tussenruimte dus ook het zelfde, en dat zou echt niet goed gaan
Definieer eerst vaak eensquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:01 schreef Friek_ het volgende:
Zijn er hier mensen die vaak gezakt zijn voor hun praktijkexamen?
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dit is gewoon onmogelijk. Ja niet als je een auto hebt die een bovengemiddeld vermogen heeft natuurlijk. En zeker "Dan kan je niet schakelen", waar slaat dat op dan
Daarom. Gewoon in z'n vrij zetten die bak. Anders slijt je koppeling ook alleen maar en wordt je voet moe.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.
Ik geloof je niet echt, maar als het wel zo is, gefeliciteerd met die halve seconde. Verder win je er niks meequote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de meeste mensen hebben een kwartier nodig eer ze een keer hun gas gevonden hebben, nadat ze hebben gezien dat het groen is geworden. Zoals ik al zei, ik ben praktisch altijd eerder weg dan degene die links/rechts van mij staat, vaak ben ik al halverwege de kruising of hem al over eer zij in beweging komen.
Hoezo, gefeliciteerd? Ik zeg gewoon een constatering met daarbij dat ik wel gewoon wegrijd op het moment dat het kan en dan reageer je zo?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik geloof je niet echt, maar als het wel zo is, gefeliciteerd met die halve seconde. Verder win je er niks mee
"Gefeliciteerd" omdat je trots vertelt dat je al die andere mensen eruit rijdt bij groen licht, terwijl je zelf meer moeite doet bij het stoplicht (bak in N zetten en weer terug in D) als je ook gewoon je voet om de rem kan houden, waar een automaat voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo, gefeliciteerd? Ik zeg gewoon een constatering met daarbij dat ik wel gewoon wegrijd op het moment dat het kan en dan reageer je zo?
Whoehoe, wat een moeite. Klein tikje naar voren en vervolgens weer een tikje terug.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Gefeliciteerd" omdat je trots vertelt dat je al die andere mensen eruit rijdt bij groen licht, terwijl je zelf meer moeite doet bij het stoplicht (bak in N zetten en weer terug in D) als je ook gewoon je voet om de rem kan houden, waar een automaat voor bedoeld is.
Maar ja je doet het wel terwijl het helemaal nergens op slaat. Dus ja daarom feliciteer ik jequote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Whoehoe, wat een moeite. Klein tikje naar voren en vervolgens weer een tikje terug.
Lees mijn verhaaltje over kromme remschijven ergens een paar pagina's terug nog eens?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ja je doet het wel terwijl het helemaal nergens op slaat. Dus ja daarom feliciteer ik je
Lees mijn mening over dat de auto een gebruiksvoorwerp is eens terug?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lees mijn verhaaltje over kromme remschijven ergens een paar pagina's terug nog eens?
Ervaring in praktijk en een technische opleiding.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lees mijn mening over dat de auto een gebruiksvoorwerp is eens terug?
Mag ik trouwens vragen hoe je aan je autokennis komt?
Twee keer of meer.quote:
En dat baseer jij op wat precies?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ervaring in praktijk en een technische opleiding.
En je argument gebruiksvoorwerp raakt kant noch wal, dat zegt namelijk nog niet dat je het moet aftrappen. Als jij iedere 3000 km nieuwe remblokken en schijven moet omdat het zooitje "krom" is, ben je goed bezig. Nog even afgezien van het feit dat kromme schijven gewoon gevaarlijk worden.
Ik heb nog nooit in m'n leven van kromme remmen gehoord vriendquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Op het feit dat je, als weldenkend mens, met kromme schijven niet blijft rijden en op nieuwe schijven ook nieuwe blokken gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |