SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.Tails tell tales
't Is dat je me 5 seconden voor was met de laatste post, anders had ik dezelfde TT gemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Forbry het volgende:
Sorry... geen quote uit de serie, maar vond dit toch wel een gepaste TT
Ik zou het zelf niet erg vinden als ze in een tagje konden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef timmmmm het volgende:
Die lapo is een lastige. Sommige mensen vinden die nuances uit het boek fijn, anderen niet. Vaak betreft het gewoon achtergrondinformatie waar ze in de serie niet aan toekomen. Er zijn ook mensen die zelfs dat vervelend vinden. Maar imo moeten die niet zo zeiken. Het verschil zit het hem in de mate waarin mensen er last van hebben. Het gedoe hier verpest voor sommige mensen het kijkplezier. Dat moet je ten allen tijden vermijden. Om het kijkplezier voor beide groepen posters te vergroten, hebben de FTRmods ervoor gekozen zelfs 2 topics over deze serie te maken. Zodat boeklezers en nietlezers allebei kunnen posten wat ze willen. Daarom zijn referenties naar alles wat nog komen gaat in de boeken, zelfs al zijn het speculaties en is het nog zo vaag, niet welkom volgens de opgestelde regels, omdat ze voor somige kijkers een deel van de spanning eruit halen. Een RW, als je zou weten dat er iets zou gaan gebeuren die ep, was de schok al veel minder groot.
Daar staat dus tegenover dat ik me niet voor kan stellen dat verdieping over wat er gebeurt is het kijkplezier voor mensen weg kan nemen/verminderen. Ik heb hier zelf ook wel eens dingen verhelderd/geplaats aan de hand van boekkennis. Fine line, durf ik geen uitspraak over te doen, die lapo. Ik denk dt het niet stoort
No problem en misschien die als volgende TT dan ofzo?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:16 schreef Ugjerke het volgende:
Sorry, ik had niet door dat ik de lapo had.
Wilde "A mind needs books as a sword needs a whetstone" gebruiken.
Moet de [USA] er wel uit om het te laten passen, zie ik nu. Al staat die [USA] er ook voor de kat z'n viool. In Nederland is het op maandag al te zien.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
No problem en misschien die als volgende TT?
Wat mij betreft haal je dat weg dan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Moet de [USA] er wel uit om het te laten passen, zie ik nu. Al staat die [USA] er ook voor de kat z'n viool. In Nederland is het op maandag al te zien.
Huh? Ik moet wat terug gaan lezen geloof ik?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:22 schreef Monolith het volgende:
Zou sowieso vreemd zijn als Robert daar met Cersei lag te vrijen.
Toch even terug komende op de trailers; die worden hier wél uitvoerig besproken. Dat zijn óók verwijzingen naar gebeurtenissen die nog niet in de serie zijn voorgekomen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waarom, dan heeft de topicpointer toch geen nut? De regel is 'elke verwijzing naar personen of gebeurtenissen die nog niet in de serie voorgekomen zijn horen hier niet thuis'.
Waarom zou het dan in een spoiler kunnen staan? Snap je wat ik bedoel?
Niet stom bedoeld ofzo hoor!
Is juist goed voor de variatie! Alles op hetzelfde continent wordt ook zo saaiquote:
Ja, dat is juist zo leuk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Speculeren heb ik geen problemen mee, want je weet niet of je gelijk krijgt of niet. Zelfde als je een serie boeken leest, je kunt al speculeren waarom een personage iets doet etc en het is dan echt tof als je gelijk krijgt of je bent volledig verbaasd als je er gigantisch naast zat.
En een trailer kan ook misleidend zijn.
Tja, daar heb je wel gelijk in. Ik denk daar zelf wat lichter over, maar daarvan vind ik de ophef wel terecht. We kunnen aan de andere kant toch wel overlaten aan de seriemakers dat er nog wel wat dingen gaan gebeuren neem ik aan, dat feit op zich zal toch niet zo'n verrassing zijn, maar goed.quote:Maar als er echt geroepen wordt dat er nog grote gebeurtenissen staan te wachten, info met voorkennis dus, dat vind ik dan een ander verhaal.
Nee, er wordt niet gezegd wat en hoe etc., maar daar laat ik me liever echt door verrassen door de serie zelf.
USA laten staan aub, anders krijg je mensen die op maandag gaan zeuren dat er pas na 21:30? over de nieuwe aflevering gesproken mag worden, aangezien die dan in Nederland op tv is geweest. Maandag ochtend is de nieuwe GoT uit in de USA dus vanaf dat moment mag er over gepost worden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Moet de [USA] er wel uit om het te laten passen, zie ik nu. Al staat die [USA] er ook voor de kat z'n viool. In Nederland is het op maandag al te zien.
Goeie!quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Forbry het volgende:
why is that?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Tokamak het volgende:
Die wenkbrauwen van Emila Clarke, dát zijn pas spoilers!
Als we offtopic mogen quoten heb ik er nog wel één voor het volgende topicquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Forbry het volgende:
idd, ik kijk de ep vaak maandag ochtend al en dan wil ik meteen vrijuit gaan posten/lezen hieroquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:20 schreef lord_bono het volgende:
[..]
USA laten staan aub, anders krijg je mensen die op maandag gaan zeuren dat er pas na 21:30? over de nieuwe aflevering gesproken mag worden, aangezien die dan in Nederland op tv is geweest. Maandag ochtend is de nieuwe GoT uit in de USA dus vanaf dat moment mag er over gepost worden.
hij?quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:49 schreef Geo4kant het volgende:
Wat een baasje![]()
Ben wel erg bang dat hij totaal niet gaat passen in de nieuwe X-men
Dit moet gebeuren.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:51 schreef Khaleesi het volgende:
[ Spoiler ] De final battle in S07E10 gaat tussen Dany's en Arya's wenkbrauwen. [/ Spoiler]
nooitt geweten dat je een dwerg had bij de xmenquote:
Vecht dat maar met Ugjerke uit danquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:35 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Als we offtopic mogen quoten heb ik er nog wel één voor het volgende topic
Hell hath no fury like a woman scorned
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:04 schreef Forbry het volgende:
@KhaleesiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
couldn't agree morequote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:07 schreef Forbry het volgende:
Had/heb op dit moment niet zo'n zin om weer diep op dat spoiler-gedoe in te gaan. Wilde alleen nog wel even melden dat ik speculeren juist leuk vin, maar iedereen volgens mij wel toch? Als dat speculeren maar niet gebeurt op basis van trailers enzo (kan wel in spoilertags) of de boeken (helemaal niet in dit topic).
SERIE Wiki. Volgens velen (waaronder ikzelf) was hij overduidelijk gewoon hartstikke dood, maar Khaleesi vond het een twijfelgeval...quote:
Dat dacht ik ook al, maar denk... licht het voor de zekerheid toch nog even toequote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:10 schreef outtayourleague het volgende:
dat was dus ook een (niet zo overduidelijk) garpje
Dat win ik met een straatlengte voorsprongquote:
de mods lijken hier lange tenen te hebben...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al, maar denk... licht het voor de zekerheid toch nog even toe
Prima.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:39 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat win ik met een straatlengte voorsprong
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 02:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Het is dat ze zo'n lekker meisje is, anders was die verhaallijn van Dany al helemaal een telefoon-pak-momentje geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh.
Zeik niet. Emilia is a dishquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:46 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ze zijn net zo lenig als n turnmeisje. (En vrij fors.)
Klopt, had ik ook al gezien.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:04 schreef Forbry het volgende:
@Khaleesi
Ivm OP: ook op de GoT-serie-Wiki is de status van Orell "dead"
Ze is zeker niet topnotch maar doet het als Dany nog vrij aardig vind ik. Ze mag wel een beetje die statige, afstandelijke houding hebben die je al snel kan verwarren met koud/houterig/levenloos acteren (ik mag Carice graag van hetzelfde beschuldigen dus ik zal wel biased zijn towards Emiliaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 04:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Emilia ziet er heel goed uit maar haar acteren is wel echt heel vlak.
Nou heeft ze ook niet zon goed verhaal om mee te werken als bijvoorbeeld Tyrion maar toch.
Ik erger me niet aan haar acteerwerk, maar op het moment dat ze in Valyriaans zei "Fire!" dacht ik wel even:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:24 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ze is zeker niet topnotch maar doet het als Dany nog vrij aardig vind ik. Ze mag wel een beetje die statige, afstandelijke houding hebben die je al snel kan verwarren met koud/houterig/levenloos acteren (ik mag Carice graag van hetzelfde beschuldigen dus ik zal wel biased zijn towards Emilia)
Maar toen ze die speech in Valyrian deed voor die poorten van Meereen toen kreeg ik toch wel ff kippenvel, eigenlijk is dat best wel knap in een vreemde taal. Met vlagen vind ik haar dus echt wel goed!!
BTW: Ik geef toe dat alles wat ze buiten GoT gedaan heeft nogal slecht is...![]()
![]()
Je kan je afvragen of een andere acteur uit de cast dit beter had gedaan. Vaak ligt het bij Emilia toch aan matige scripts al is dat ook wel weer een altijd maar weer terugkerend slap smoesje.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik erger me niet aan haar acteerwerk, maar op het moment dat ze in Valyriaans zei "Fire!" dacht ik wel even:
Hoe ze daar zo nep dreigend kijkt en een beetje van links naar rechts wiebelt.
Maar verder is ze best oké.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik erger me niet aan haar acteerwerk, maar op het moment dat ze in Valyriaans zei "Fire!" dacht ik wel even:
Hoe ze daar zo nep dreigend kijkt en een beetje van links naar rechts wiebelt.
Maar verder is ze best oké.
Ik kreeg te horen dat je dan mensen spoilert die de boeken nog willen lezen, ....quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef timmmmm het volgende:
Die lapo is een lastige. Sommige mensen vinden die nuances uit het boek fijn, anderen niet. Vaak betreft het gewoon achtergrondinformatie waar ze in de serie niet aan toekomen. Er zijn ook mensen die zelfs dat vervelend vinden. Maar imo moeten die niet zo zeiken. Het verschil zit het hem in de mate waarin mensen er last van hebben. Het gedoe hier verpest voor sommige mensen het kijkplezier. Dat moet je ten allen tijden vermijden. Om het kijkplezier voor beide groepen posters te vergroten, hebben de FTRmods ervoor gekozen zelfs 2 topics over deze serie te maken. Zodat boeklezers en nietlezers allebei kunnen posten wat ze willen. Daarom zijn referenties naar alles wat nog komen gaat in de boeken, zelfs al zijn het speculaties en is het nog zo vaag, niet welkom volgens de opgestelde regels, omdat ze voor somige kijkers een deel van de spanning eruit halen. Een RW, als je zou weten dat er iets zou gaan gebeuren die ep, was de schok al veel minder groot.
Daar staat dus tegenover dat ik me niet voor kan stellen dat verdieping over wat er gebeurt is het kijkplezier voor mensen weg kan nemen/verminderen. Ik heb hier zelf ook wel eens dingen verhelderd/geplaats aan de hand van boekkennis. Fine line, durf ik geen uitspraak over te doen, die lapo. Ik denk dt het niet stoort
Ik snap nooit zo goed wat mensen willen zeggen met deze verzameling, is dit een compliment of...? Een lofzang op haar rijke scala aan gezichtsuitrdukkingen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Die is vast zo voorbij en dan komt de accent-discussiequote:
Dat accent van Hodor ook, komt ZO ontiegelijk NIET overeen met de ******! _______quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die is vast zo voorbij en dan komt de accent-discussie
En de "ikquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die is vast zo voorbij en dan komt de accent-discussie
Die vind ik nog wel het irritantste jaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:40 schreef Ang3l het volgende:
Nee Ygritte... "Ar'ye lookin' at mie ass Jon Snoooeee?"
Dan moet je PI's gebruiken.quote:
Btje zusje vingeren, lekkertoch?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:19 schreef DO2 het volgende:
En ze hadden aanvankelijk Lily Allen gevraagd voor de rol van Yara. Hoe vind je die?.
Ja dat las ik net, daarom weet ik dit nu pasquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:19 schreef DO2 het volgende:
En ze hadden aanvankelijk Lily Allen gevraagd voor de rol van Yara. Hoe vind je die?.
Ik vond de scene waarin de Astapor aanviel wel sterk.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 04:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Emilia ziet er heel goed uit maar haar acteren is wel echt heel vlak.
Nou heeft ze ook niet zon goed verhaal om mee te werken als bijvoorbeeld Tyrion maar toch.
Ze proberen je te backstabben!quote:
Ze heeft zelfs een liedje over hem gemaakt:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:12 schreef Amarantha het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Theon Greyjoy in RL het broertje van Lily Allen is
Ik denk dat ie dat probleem inmiddels heeft opgelost.quote:Ooh Alfie get up it's a brand new day
I just cant sit back and watch you waste your life away
You need to get a job because the bills need to get paid
Get off your lazy arse Alfie please use your brain
Surely there's some walls out there that you can go and spray
I'm feeling guilty here for leading you astray
Now how the hell do you ever expect that you'll get laid
When all you do is stay in playin your computer games?
Haar scenes met Missandei en Kraznyz en de onthulling dat ze hem al die tijd kon verstaan reken ik tot de beste van de hele serie.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:44 schreef Ugjerke het volgende:
Ik vond de scene waarin de Astapor aanviel wel sterk.
Zeker weten dat hij eerst een andere neus hadquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:52 schreef outtayourleague het volgende:
ik denk dat hij die neus al drieënhalf seizoen lang heeft eigenlijk.
Ze hebben hem vervangen door een dubbelganger, Coster-Waldau werd steeds hebberiger om geld. Dus vandaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:11 schreef Skillstorm het volgende:
Ben ik het nou of heeft Jaime tijdens de trial een grote neus? (lijkt of hij grote neusgaten heeft) Het valt gewoon op.
Boze vrouwen hebben grotere neusgaten, kan ik je uit ervaring vertellen. Misschien dat hij boos is en of hij ruikt continu iets vies? Zou dat het verklaren of blijf je erbij dat ie een complete makeover van zijn neus heeft gehad?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zeker weten dat hij eerst een andere neus had
Serieus?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ze hebben hem vervangen door een dubbelganger, Coster-Waldau werd steeds hebberiger om geld. Dus vandaar.
Jaquote:
quote:
quote:
Heb je ook een strip voor ep10 of is ep9 blijkbaar de finale aflevering?quote:
In het eindshot van ep10 kotst King Kitty een dode muis over Cersei heen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Heb je ook een strip voor ep10 of is ep9 blijkbaar de finale aflevering?
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:30 schreef Aristoteless het volgende:
Wel kan ik hier op fok nu reageren zonder dat ik gespoilert word.
And who are you, the proud lord said,quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In het eindshot van ep10 kotst King Kitty een dode muis over Cersei heen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 03:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
And who are you, the proud lord said,
that I must bow so low?
Only a cat of a different coat,
that's all the truth I know.
Oh you sweet summer child..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:30 schreef Aristoteless het volgende:
Hallo
Ik ben nu helemaal bij, 3,5 seizoen gekeken in twee weken tijd.
Wat een serie!!! weer een verslaving erbij.
Nu mijn dosis langzaam afbouwen komende 4 weken en dan moet ik er ook aan geloven; 9 maanden wachten. Wel kan ik hier op fok nu reageren zonder dat ik gespoilert word.
IK weet nu in ieder geval wat wel en niet kan. Dus van mij zul je geen last meer hebben, beloofdquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:14 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[..]
Is het zo erg?
Ik ben nu iig gewaarschuwd.
Gekkie, wij hebben nooit last van jou.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
IK weet nu in ieder geval wat wel en niet kan. Dus van mij zul je geen last meer hebben, beloofd
Die vond ik ook het mooistquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:05 schreef Timwonnacott het volgende:
Always going on about climate change is wel mooi gevonden
Jason Mamoa is echt wel onherkenbaarquote:Op zondag 18 mei 2014 08:28 schreef Verbal het volgende:
Deze zal vast al langs zijn gekomen. Zo niet, enjoy:
V.
Grappig, Drogo ken ik uit Stargate Atlantis (ronan?) en Littlefinger ken ik uit The Wire. Helaas worden beide series niet getoond in dat filmpje. Ze lijken in die series ook meer op de personages die ze nu spelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jason Mamoa is echt wel onherkenbaar
Ik ken er maar weinig, ben niet zo'n tv/film kijker.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Grappig, Drogo ken ik uit Stargate Atlantis (ronan?) en Littlefinger ken ik uit The Wire. Helaas worden beide series niet getoond in dat filmpje. Ze lijken in die series ook meer op de personages die ze nu spelen.
Ik zal ze speciaal voor je komen aanwijzen, zeg maar waar en wanneer we gaan samen kijken.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ken er maar weinig, ben niet zo'n tv/film kijker.![]()
Pas achteraf heb ik vaak zoiets van, oooh zijn ZIJ dat!Zoals met de halve Harry Potter cast dus. Ik had ze niet herkent in GoT, maar als het me werd aangewezen wel weer
Gelukkig voor jou dat het je ex is.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Mijn ex is een diehard fan van de Harry Potter films en heeft ze ondertussen wel miljard keren herbekeken
Ja, zeker weten.quote:
Noemde ze ook iedereen een vuile muggle? Zo'n klasgenoot heb ik gehadquote:
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Ex Presidents and Presidential Candidates as Game Of Thrones Characters
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 mei 2014 11:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik was ook een fan van Harry Potter![]()
Maar ik ging niet mensen uitschelden voor muggle etc hoorik las gewoon de boeken achter elkaar ofzo, steeds weer dingetjes ontdekken waar ik eerder overheen had gelezen oid.
Uh, ja, toch net wat meer kans op overleven dan in de GoT wereld!quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]HP was ook erg goed in elkaar gezet, daar kwam je op internet ook de meest vreemde theorieën tegen, net als met GoT nu. Mooi leesvoer ook.
Je kunt ze niet vergelijken, ze hebben beide hun charmesAl zou ik liever in de HP wereld wonen dan in die van GoT
GRRM geeft ook gewoon toe dat iedereen dood kan, dat het de harde realiteit is. Zo van, fuck happy endingsquote:Op zondag 18 mei 2014 13:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mjah maar in oorlog zijn er wel vaker willekeurige doden natuurlijk.
Dat Ned Stark een kopje kleiner gemaakt werd was natuurlijk aanleiding van de hele shebang maar het toonde ook meteen de wreedheid van Joffrey aan. Dat hij iets 'belooft' aan Sansa en z'n moeder, Ned zover krijgt om toe te geven dat hij the rightful heir is en Ned zelf een verrader. En dan ipv hem naar the wall te sturen toch z'n hoofd af laat hakken.
JKR had 'veel' willekeurige doden, zoals George (of was t nou Fred?), Lupin en Tonks. Maar het lullige van oorlog is natuurlijk de willekeurigheid.
quote:Op zondag 18 mei 2014 14:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nee dat is ook zo, maar JKR is ook gewoon een totaal andere soort schrijfster dan GRRM. En dat zie je enorm terug ook in de vertaling van boek naar witte scherm.
Maar, ik had het niet zo geloofwaardig gevonden als alleen minder prominente personages hadden gesneuveld in HP.
Dit bedoel ik te zeggen! Willekeurig dus. Omdat het een beetje ''moest''.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:09 schreef Tanin het volgende:
Dat gevoel had ik bij HP heel erg: dat de personages die stierven (op Sirius en Perkamentus na) vooral gekozen waren omdat er meer mensen uit de centrale groep dood moesten, maar wel mensen die het verhaal niet in de weg zaten/niet ZO geliefd waren dat mensen zouden klagen.
Mijn punt was juist dat die twee sterfgevallen verhaal technisch nodig waren, maar de rest voelde alsof het "moest"quote:Op zondag 18 mei 2014 15:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja dat is echt bizar, in de serie is ze heel beheerst etc en dan zie je haar in interviews helemaal manisch
Maar dat heb ik bij Sansa en Arya ook, die zijn ook totaal anders. Niet raar natuurlijk, zijn maar acteurs![]()
En over HP: ik had niet echt het gevoel dat Sirius en Dumbledore dood 'moesten' omdat je dan tenminste centrale figuren dood hebt. Was Dumbledore niet doodgegaan had Harry nooit achter Snape z'n ware aard gekomen.
Ik heb wel enorm gescholden toen Dumbledore dood wasen ik was 21 toen het boek uit was gekomen.
En ik geloof dat ze best wel geliefd waren bij het publiek. Vooral Dumbledore.
Het grappige bij GoT is dat ik, nu ik voor de tweede keer de hele serie kijk, zat te hopen dat Ned gewoon z'n bek zou houden tegen Cersei oid en dat Cersei die brief van Robert niet zou verscheuren en dat ze wel 'happily' ever after zouden leven
ex-schatje van me, jij ook hier?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik was ook een fan van Harry Potter![]()
Maar ik ging niet mensen uitschelden voor muggle etc hoorik las gewoon de boeken achter elkaar ofzo, steeds weer dingetjes ontdekken waar ik eerder overheen had gelezen oid.
Nee, zo erg was ze ook weer niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Noemde ze ook iedereen een vuile muggle? Zo'n klasgenoot heb ik gehadDie ging er een beetje teveel op in
Zolang Tyrion niet op die lijst staat, vind ik het best.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik denk dat hij een lijst heeft en om de zoveel tijd/hoofdstukken 'eenie meenie miny moe' doet
En dany!quote:Op zondag 18 mei 2014 17:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zolang Tyrion niet op die lijst staat, vind ik het best.
We hebben nog wat te gaanquote:Op zondag 18 mei 2014 17:50 schreef Funzel het volgende:
Zou me niks verbazen als uiteindelijk meer dan de helft van alle main characters nog wel het loodje gaat leggen.
Sowieso geen Lannisters meer graag!quote:Op zondag 18 mei 2014 17:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zolang Tyrion niet op die lijst staat, vind ik het best.
quote:
Grappig?! Verziekt en verknipte geest heeft die vent manquote:Op zondag 18 mei 2014 18:33 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik vind m altijd heel aandoenlijk overkomen in interviews, grappig mannetje is het.
Snap je nou waarom we uit elkaar zijn? Ze wilt een zieke verknipte vent en ik ben te normaal voor haar...quote:Op zondag 18 mei 2014 18:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Grappig?! Verziekt en verknipte geest heeft die vent man
Die daarna zal wel op 1 juni zijn. Vorig jaar was er ook geen aflevering de dag voor Memorial Day.quote:
Dan hoef je ook niet bij mij aan te kloppenquote:Op zondag 18 mei 2014 18:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Snap je nou waarom we uit elkaar zijn? Ze wilt een zieke verknipte vent en ik ben te normaal voor haar...
Interviews? Die vent heeft de serie bedacht hè? Verziekt en verknipt genoeg lijkt mequote:Op zondag 18 mei 2014 18:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
![]()
Nee maar ik vind 'm echt heel grappig overkomen altijd, maar misschien heb ik de verknipte-geest-interviews nog niet gezien
Verschrikkelijk, het laatste boek heeft een andere grootte dan de andere boeken en is hardcover terwijl die andere paperback zijnquote:Op zondag 18 mei 2014 18:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
We hebben nog wat te gaan
[ afbeelding ]
Maar hij heeft wel het volgende gezegd:quote:Op zondag 18 mei 2014 19:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan hoef je ook niet bij mij aan te kloppen
[..]
Interviews? Die vent heeft de serie bedacht hè? Verziekt en verknipt genoeg lijkt me
Daar kan ik me ook zo aan ergeren jaquote:Op zondag 18 mei 2014 19:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, het laatste boek heeft een andere grootte dan de andere boeken en is hardcover terwijl die andere paperback zijn
Ik vind het ook een geniale vent hoorquote:Op zondag 18 mei 2014 20:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel het volgende gezegd:
They can keep their heaven. When I die, I’d sooner go to Middle Earth.
Dan ben je best wel tof
Verschrikkelijk iddquote:Op zondag 18 mei 2014 19:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, het laatste boek heeft een andere grootte dan de andere boeken en is hardcover terwijl die andere paperback zijn
Dus je vindt dat Martin een verziekte en verknipte geest heeft, en zelf kijk je trouw iedere week. Wat is dan de staat van jouw geest?quote:Op zondag 18 mei 2014 18:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Grappig?! Verziekt en verknipte geest heeft die vent man
Heerlijk juist. Boekenkast met boeken in dezelfde stijl is zo saai. Diversiteit in de boekenkastquote:Op zondag 18 mei 2014 19:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig en geniaal, vooral dat verziekte en verknipte. Hoe kóm je er op. Dat was m'n punt even.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:09 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Martin een verziekte en verknipte geest heeft, en zelf kijk je trouw iedere week. Wat is dan de staat van jouw geest?
MILFquote:Op zondag 18 mei 2014 21:41 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wat een knokkelvingers heeft Lena eigenlijk
quote:Op zondag 18 mei 2014 13:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
GRRM geeft ook gewoon toe dat iedereen dood kan, dat het de harde realiteit is. Zo van, fuck happy endingsJKR begint na de tijd te miepen dat ze het zo zwaar vond om die personages af te maken.. Ja doe het dan ook niet. Het was in den beginne een kinderboek, met uiteindelijk een happy ending. Dat er doden vallen oké, maar hou het dan ook ''happy'', en laat de main characters er buiten.
Dat vind ik wel erg sterk van GRRM trouwens, dat gewoon niemand veilig is. Dat zagen we gelijk met Ned al, een ''geliefd'' personage, daarnaast ook nog iemand van de main cast. Daar verwacht je niet van dat die gelijk al zou sneuvelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 mei 2014 21:47 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]Boekspoiler? Die moeten weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
Nouja, het verhaal is niet echt uit de lucht gegrepen ofzo. Vrij veel elementen komen gewoon uit de geschiedenis.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig en geniaal, vooral dat verziekte en verknipte. Hoe kóm je er op. Dat was m'n punt even.
Klopt, GRRM speelt vaak leentjebuur.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:54 schreef owl. het volgende:
[..]
Nouja, het verhaal is niet echt uit de lucht gegrepen ofzo. Vrij veel elementen komen gewoon uit de geschiedenis.
Nou ik vind het schrijfwerk soms echt wel bagger hoor.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:57 schreef outtayourleague het volgende:
Sterker nog, vrijwel alles is jatwerk. Geeft niks trouwens, want het meesterlijk verweven tot één geheel
De verschillende cultuurhistorische verwikkelingen en de mythen en sagen bedoel ik dan ook, die zijn verweven tot een kloppend geheel binnen het universum van GoT. Tja over het schrijfwerk... ik heb Tolkien in het Engels gelezen en me daarna voorgenomen om dit soort werk nooit meer in het Engels te lezen. Vond het bij Tolkien te bloemrijk. Dan is dit (heb me toch maar weer tot de Engelse boeken gewendquote:Op zondag 18 mei 2014 21:59 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nou ik vind het schrijfwerk soms echt wel bagger hoor.
Ik vond LOTR in het Engels heel erg mooi, ja soms wel hoogdravend, maar de boeken zijn natuurlijk ook al wat ouder. Vond het vooral mooi om te zien (had hiervoor de boeken in het Nederlands gelezen) dat het filmscript sommige delen precies volgt, sommige kippenvel bezorgende uitspraken in de films vond ik letterlijk terug in de boeken... Kreeg natuurlijk weer kippenvel.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:05 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
De verschillende cultuurhistorische verwikkelingen en de mythen en sagen bedoel ik dan ook, die zijn verweven tot een kloppend geheel binnen het universum van GoT. Tja over het schrijfwerk... ik heb Tolkien in het Engels gelezen en me daarna voorgenomen om dit soort werk nooit meer in het Engels te lezen. Vond het bij Tolkien te bloemrijk. Dan is dit (heb me toch maar weer tot de Engelse boeken gewend) wel iets beter te verstouwen. Heb voornamelijk de ervaring dat het nogal pretentieus en hoogdravend is. Maar dat hoort nou eenmaal bij dit genre denk ik.
quote:Op zondag 18 mei 2014 22:10 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik vond LOTR in het Engels heel erg mooi, ja soms wel hoogdravend, maar de boeken zijn natuurlijk ook al wat ouder. Vond het vooral mooi om te zien (had hiervoor de boeken in het Nederlands gelezen) dat het filmscript sommige delen precies volgt, sommige kippenvel bezorgende uitspraken in de films vond ik letterlijk terug in de boeken... Kreeg natuurlijk weer kippenvel.
OT: Ik vind vooral de seks zo slecht geschreven in ASOIAF, maar dat vind ik eigenlijk van meer schrijvers. Het is vaak óf ontzettend omslachtig (grot, rots, hij stak zijn 'mannelijkheid' in haar 'vrouwelijkheid'), óf veel te direct (hij stak zijn lul in haar kut), óf veel te romantisch, óf veel te ranzig...
Naakt is een beetje een HBO-ding denk ik. Hebben ze iig een handje van.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:22 schreef outtayourleague het volgende:
[..]die seksscenes komen idd rechtsstreeks uit de bouquetreeks. Vind trouwens wel dat de serie er veul meer naakt bij sleept dan in t boek het geval is.
Offtopic: LOTR was prachtig idd, maar wel wat archaïsch. Je merkte vooral hoe goed onderlegd die man was. GRRM is geen professor oudengelse cultuur en mythologie, wel een verhalenverteller.
Joff had volgens mij nog maar weinig interesse in neukenquote:
Klopt, is echt een uitlaatklep voor die preutse moraal...quote:Op zondag 18 mei 2014 22:27 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Naakt is een beetje een HBO-ding denk ik. Hebben ze iig een handje van.
Is al vaker voorbij gekomen hier ja, geweldig dit!quote:
quote:Op zondag 18 mei 2014 22:35 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Heuj! 't is weer bijna ep. tijd!!Zo'n week vliegt echt om.
ik zou neuken niet echt omschrijven als een vorm van perversiequote:Op zondag 18 mei 2014 22:28 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Joff had volgens mij nog maar weinig interesse in neuken
Nee, dat is het gelukkig ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zou neuken niet echt omschrijven als een vorm van perversie
Een beetje wel ja.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:50 schreef Apostrof het volgende:
Ik vond die introductie van the Mountain wel een beetje over de top.
Die kerelquote:
Hoop filler ja. Maar de komende afleveringen zullen dat niet zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:05 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Een relatief saaie aflevering vandaag, behalve het deel met Sansa. En nu ook nog twee weken wachten.De laatste drie mogen wel hele flinke knallers zijn, want op dit moment is dit mijn minst favoriete seizoen.
We hebben dit seizoen al behoorlijk wat heftige dingen gezien. Ik vond seizoen twee veel saaier eigenlijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:05 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Een relatief saaie aflevering vandaag, behalve het deel met Sansa. En nu ook nog twee weken wachten.De laatste drie mogen wel hele flinke knallers zijn, want op dit moment is dit mijn minst favoriete seizoen.
Ik ga op het puntje van mijn stoel zitten bij het duel. Ik heb werkelijk geen idee of Oberyn of the Mountain wint. Maar Game of Thrones kennende wordt dat The Mountain...quote:Op maandag 19 mei 2014 10:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoop filler ja. Maar de komende afleveringen zullen dat niet zijn.
Seizoen 2 had Blackwater. Maar dit seizoen is natuurlijk nog niet voorbij.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
We hebben dit seizoen al behoorlijk wat heftige dingen gezien. Ik vond seizoen twee veel saaier eigenlijk.
Elk seizoen had een 9e aflevering.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik ga op het puntje van mijn stoel zitten bij het duel. Ik heb werkelijk geen idee of Oberyn of the Mountain wint. Maar Game of Thrones kennende wordt dat The Mountain...
[..]
Seizoen 2 had Blackwater. Maar dit seizoen is natuurlijk nog niet voorbij.
Oh my sweet summer childquote:Op maandag 19 mei 2014 10:05 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik vind GoT juist een serie met veel grijstinten.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Sander dikke fucking pussy gemaakt in de serie.![]()
Stannis idem. Smeken om geld en shit.
Al die personages zijn zo zwart wit.![]()
Waar is mijn favoriete personage Hot Pie.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:
Of er iemand dit eventjes in de OP wil zetten.....![]()
[ afbeelding ]
Hot Piequote:Op maandag 19 mei 2014 10:39 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Waar is mijn favoriete personage Hot Pie.
Nee, alle nuances zijn weggehaald . Veel te weinig tijd in de serie om de vele personages enigszins diepgang mee te geven uit het origineel.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind GoT juist een serie met veel grijstinten.
Klopt. Erg jammer.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, alle nuances zijn weggehaald . Veel te weinig tijd in de serie om de vele personages enigszins diepgang mee te geven uit het origineel.
Keuzes worden echt heel zwak gemaakt, vaak is 1 zinnetje genoeg om iemand over te halen.![]()
No shit, het origineel is een boek. Het is een rare situatie als er in een verfilming of serie-adaptatie meer of evenveel diepgang heeft als het boek. Je moet daar altijd wat voor inleveren, in ruil daarvoor krijg je meer actie. Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat mensen nog steeds dit soort dingen zeggen, inmiddels zou dit toch wel algemeen bekend zijn, lijkt mij. Aangezien het vrijwel altijd het geval is wanneer een boek naar een serie of film wordt omgezet.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, alle nuances zijn weggehaald . Veel te weinig tijd in de serie om de vele personages enigszins diepgang mee te geven uit het origineel.
Keuzes worden echt heel zwak gemaakt, vaak is 1 zinnetje genoeg om iemand over te halen.![]()
Special effects voor die lelijke kop van Balon kosten goud geld natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:48 schreef Ugjerke het volgende:
We hebben Hot Pie al meer gezien dan Balon.
Die hebben ze al aan Walder Frey uitgegeven?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Special effects voor die lelijke kop van Balon kosten goud geld natuurlijk.
Dat kostte waarschijnlijk meer dan verwacht.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die hebben ze al aan Walder Frey uitgegeven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:00 schreef lord_bono het volgende:
Preview voor de volgende aflevering.Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
Preview voor de volgende aflevering.Ik hoop zo dat Oberyn wint van The Mountain... maar ja, George R.R. Martin...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Zijn Yara en Balon Greyjoy niet op de Iron Islands?quote:Op maandag 19 mei 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:
Of er iemand dit eventjes in de OP wil zetten.....![]()
[ afbeelding ]
Extreem overbeschermd en -bemoederdquote:Op maandag 19 mei 2014 11:47 schreef Peunage het volgende:
Gooi dat irritante ventje er gelijk achteraan. Hij is een soort Joffrey maar net iets jonger.
Waarom is hij messed up in the head eigenlijk? Incest kind?
Yara sowieso niet natuurlijk. Balon wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zijn Yara en Balon Greyjoy niet op de Iron Islands?
Z'n moeder was gek.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:47 schreef Peunage het volgende:
Gooi dat irritante ventje er gelijk achteraan. Hij is een soort Joffrey maar net iets jonger.
In het eerste seizoen toen hij 10? was kreeg hij nog borstvoedingquote:Op maandag 19 mei 2014 11:47 schreef Peunage het volgende:
Wat heeft ze nou verkeerd gedaan dan?quote:
Vond ik ook.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
De scène met Oberyn en Tyrion was ook tof.
Die snik van Tyrion, vond ik ook zo mooi.quote:
het zou mij niet verbazen, als de mountain wint, past binnen het got plaatje, maar dat zou betekenen dat we meteen 2 vette personages kwijtraken in 1 keer, dat zou zo jammer zijnquote:Op maandag 19 mei 2014 10:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik ga op het puntje van mijn stoel zitten bij het duel. Ik heb werkelijk geen idee of Oberyn of the Mountain wint. Maar Game of Thrones kennende wordt dat The Mountain...
Preview voor de volgende aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op maandag 19 mei 2014 12:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, ik was al bijna vergeten hoe carice dr tieten eruit zagen.
Als maar een ding leert van GoT, dan is het dat je mensen die misdragen gewoon een bitch slep mot geven.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:24 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik vond deze ep sterkere ontknopingen hebben dan de vorige.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:05 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Twee weken?quote:Op maandag 19 mei 2014 11:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Klotezooi. Ik wil geen 2 weken wachten op de volgende aflevering
Mooie meid die Shea.quote:
Ik zat echt zo;quote:
Hoezo 2 personages?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
het zou mij niet verbazen, als de mountain wint, past binnen het got plaatje, maar dat zou betekenen dat we meteen 2 vette personages kwijtraken in 1 keer, dat zou zo jammer zijn
wat een uber scene met oberyn en tyrion ook![]()
only the ladder is real!
quote:Op maandag 19 mei 2014 13:47 schreef Mani89 het volgende:
Ik kon echt geen 2 weken wachten en heb maar gelijk de rest van het seizoen voor mezelf gespoilered
duuuuudequote:Op maandag 19 mei 2014 13:47 schreef Mani89 het volgende:
Ik kon echt geen 2 weken wachten en heb maar gelijk de rest van het seizoen voor mezelf gespoilered
Haha al die sukkelaars die nog een maand moeten wachten voordat ze dit allemaal weten!quote:
ik geniet van elk minuutquote:Op maandag 19 mei 2014 13:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Haha al die sukkelaars die nog een maand moeten wachten voordat ze dit allemaal weten!
Daario moest naar Yunkai gaan om de slaven te bevrijden. Omdat ze inmiddels hebben ervaren wat er gebeurd als ze de slavenbezitters hun gang laten gaan, had Dany besloten dat hij ook alle slavenbezitters moest vermoorden (hij was er dan immers toch.) Jorah heeft haar overtuigd dat ze ook wat compassie en vergeving mag tonen en nu wil Dany dat Jorah naar Daario gaat om te vertellen dat hij haar op andere gedachten heeft gebracht, namelijk dat de slavenbezitters niet gedood worden als ze accepteren dat Dany nu de macht heeft daar.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:44 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kon het stukje tussen Dany en Jorah niet helemaal volgen. Wat is nou precies de bedoeling? Wat moest Daario gaan doen in Yunkai? En waarom moest Jorah er achter aan? En wat moest Jorah precies gaan veranderen in het plan?
(Vind Dany's verhaallijn wat ingewikkeld en kan het niet helemaal volgen allemaal)
Eerst wilde Daenerys alle Masters in Yunkai later vermoorden. Jorah heeft haar van gedachte helpen veranderen en ze een keuze te bieden. Vandaar dat ze zei "They can live in my new world, or they can die on their old one."quote:Op maandag 19 mei 2014 13:44 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kon het stukje tussen Dany en Jorah niet helemaal volgen. Wat is nou precies de bedoeling? Wat moest Daario gaan doen in Yunkai? En waarom moest Jorah er achter aan? En wat moest Jorah precies gaan veranderen in het plan?
Dankjewel, ik snap het nu weerquote:Op maandag 19 mei 2014 13:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Daario moest naar Yunkai gaan om de slaven te bevrijden. Omdat ze inmiddels hebben ervaren wat er gebeurd als ze de slavenbezitters hun gang laten gaan, had Dany besloten dat hij ook alle slavenbezitters moest vermoorden (hij was er dan immers toch.) Jorah heeft haar overtuigd dat ze ook wat compassie en vergeving mag tonen en nu wil Dany dat Jorah naar Daario gaat om te vertellen dat hij haar op andere gedachten heeft gebracht, namelijk dat de slavenbezitters niet gedood worden als ze accepteren dat Dany nu de macht heeft daar.
Hij impliceerde dat Ned Stark hem genade getoond heeft, en hij daardoor de kans kreeg om zijn leven te beteren.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel, ik snap het nu weer![]()
Dany denkt iets te zwart-wit. Ze kan ook niet verwachten dat dat volk gelijk al hun idealen en denkbeelden maar gaan omgooien omdat er een of andere Jezus denkt dat het allemaal maar op háár manier moet. Want dat gaat niet werken hè, dat ziet ze nu ook wel.
Wat zei Jorah over Ned?
Dat als hij had gedaan wat Dany voorstelde, Jorah op dat moment ook niet meer in leven zou zijn. (Omdat hij vroeger ook slavenhandelaar was.) En dat ze dus even na moest denken of haar plan nou wel zo briljant was.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel, ik snap het nu weer![]()
Dany denkt iets te zwart-wit. Ze kan ook niet verwachten dat dat volk gelijk al hun idealen en denkbeelden maar gaan omgooien omdat er een of andere Jezus denkt dat het allemaal maar op háár manier moet. Want dat gaat niet werken hè, dat ziet ze nu ook wel.
Wat zei Jorah over Ned?
quote:Op maandag 19 mei 2014 13:55 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Hij impliceerde dat Ned Stark hem genade getoond heeft, en hij daardoor de kans kreeg om zijn leven te beteren.
Hier ziet zij er voor het eerst echt vorstelijk uit. Met die rode haren in de sneeuw, heel erg mooiquote:Op maandag 19 mei 2014 13:58 schreef Slayage het volgende:
wat een beauty is het ook
[ link | afbeelding ]
Even Tyrion/Jaime buiten beschouwing gelaten;quote:Op maandag 19 mei 2014 14:23 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Arya en de Hound: Match made in heaven, dus dat zal wel weer ergens op stuklopen.
Dit is me dan weer iets té zoetsappigquote:Op maandag 19 mei 2014 14:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Even Tyrion/Jaime buiten beschouwing gelaten;
Ik hoop echt dat deze 2 het tot het einde (samen!) redden. En ergens als vader/dochter op een boerderijtje gaan wonen ofzo. God wat heb ik met ze te doen..De rest kan me gestolen worden, als GRRM deze twee maar niet uitmoord.
Hij verdiend hetquote:Op maandag 19 mei 2014 14:45 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dit is me dan weer iets té zoetsappig, maar Arya begint wel steeds meer de ruwe bolster van de Hound af te breken, Stockholmsyndroom of niet. Ik hoop ook dat ze het tot het eind van de serie redden en dat hun lot hun een voldaan gevoel gaat geven. Dat verdienen deze twee echt.
Gelukkig komen Blondie en superpimp haar redden.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:55 schreef Shakkara het volgende:
Hoe lang nog voordat Sansa geturned wordt naar de Dark Side?
zijn handelen is volledig in lijn van de personage, rationeel en praktisch, NIEMAND zou wat hij heeft te grabbel gooien en het opnemen tegen the mountain als de mogelijke beloning niet eens duidelijk isquote:Op maandag 19 mei 2014 14:23 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Bronn daarentegen is flink in mijn achting gezakt (ja, het is een onbetrouwbaar karakter, omdat hij een sellsword is, maar toch)
in got heb je geen dark sidequote:Op maandag 19 mei 2014 14:55 schreef Shakkara het volgende:
Hoe lang nog voordat Sansa geturned wordt naar de Dark Side?
mensen moeten ook vooral doen waar ze goed in zijnquote:Op maandag 19 mei 2014 15:03 schreef Baszh het volgende:
Het zijn wel de Nederlanders die naakt gaan nu
quote:
Onbetrouwbaar? Juist niet. Hij doet exact wat hij altijd gezegd heeft.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:23 schreef outtayourleague het volgende:
Bronn daarentegen is flink in mijn achting gezakt (ja, het is een onbetrouwbaar karakter, omdat hij een sellsword is, maar toch) Kan me nu wel voorstellen hoe Shae weer ten tonele is verschenen.
quote:Op maandag 19 mei 2014 15:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn handelen is volledig in lijn van de personage, rationeel en praktisch, NIEMAND zou wat hij heeft te grabbel gooien en het opnemen tegen the mountain als de mogelijke beloning niet eens duidelijk is
quote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 15:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
mensen moeten ook vooral doen waar ze goed in zijn
quote:
Gebruik multiquote...quote:Op maandag 19 mei 2014 15:25 schreef Slayage het volgende:
Quote van de ep: You think you're on your own...
Hij zit waarschijnlijk weer op de lapo te azen.quote:
i knowquote:
aard van het beestjequote:Op maandag 19 mei 2014 15:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hij zit waarschijnlijk weer op de lapo te azen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |