quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:30 schreef Aristoteless het volgende:
Wel kan ik hier op fok nu reageren zonder dat ik gespoilert word.
And who are you, the proud lord said,quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In het eindshot van ep10 kotst King Kitty een dode muis over Cersei heen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 03:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
And who are you, the proud lord said,
that I must bow so low?
Only a cat of a different coat,
that's all the truth I know.
Oh you sweet summer child..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:30 schreef Aristoteless het volgende:
Hallo
Ik ben nu helemaal bij, 3,5 seizoen gekeken in twee weken tijd.
Wat een serie!!! weer een verslaving erbij.
Nu mijn dosis langzaam afbouwen komende 4 weken en dan moet ik er ook aan geloven; 9 maanden wachten. Wel kan ik hier op fok nu reageren zonder dat ik gespoilert word.
IK weet nu in ieder geval wat wel en niet kan. Dus van mij zul je geen last meer hebben, beloofdquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:14 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
[..]
Is het zo erg?
Ik ben nu iig gewaarschuwd.
Gekkie, wij hebben nooit last van jou.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
IK weet nu in ieder geval wat wel en niet kan. Dus van mij zul je geen last meer hebben, beloofd
Die vond ik ook het mooistquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:05 schreef Timwonnacott het volgende:
Always going on about climate change is wel mooi gevonden
Jason Mamoa is echt wel onherkenbaarquote:Op zondag 18 mei 2014 08:28 schreef Verbal het volgende:
Deze zal vast al langs zijn gekomen. Zo niet, enjoy:
V.
Grappig, Drogo ken ik uit Stargate Atlantis (ronan?) en Littlefinger ken ik uit The Wire. Helaas worden beide series niet getoond in dat filmpje. Ze lijken in die series ook meer op de personages die ze nu spelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jason Mamoa is echt wel onherkenbaar
Ik ken er maar weinig, ben niet zo'n tv/film kijker.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Grappig, Drogo ken ik uit Stargate Atlantis (ronan?) en Littlefinger ken ik uit The Wire. Helaas worden beide series niet getoond in dat filmpje. Ze lijken in die series ook meer op de personages die ze nu spelen.
Ik zal ze speciaal voor je komen aanwijzen, zeg maar waar en wanneer we gaan samen kijken.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ken er maar weinig, ben niet zo'n tv/film kijker.![]()
Pas achteraf heb ik vaak zoiets van, oooh zijn ZIJ dat!Zoals met de halve Harry Potter cast dus. Ik had ze niet herkent in GoT, maar als het me werd aangewezen wel weer
Gelukkig voor jou dat het je ex is.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Mijn ex is een diehard fan van de Harry Potter films en heeft ze ondertussen wel miljard keren herbekeken
Ja, zeker weten.quote:
Noemde ze ook iedereen een vuile muggle? Zo'n klasgenoot heb ik gehadquote:
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Ex Presidents and Presidential Candidates as Game Of Thrones Characters
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 mei 2014 11:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik was ook een fan van Harry Potter![]()
Maar ik ging niet mensen uitschelden voor muggle etc hoorik las gewoon de boeken achter elkaar ofzo, steeds weer dingetjes ontdekken waar ik eerder overheen had gelezen oid.
Uh, ja, toch net wat meer kans op overleven dan in de GoT wereld!quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]HP was ook erg goed in elkaar gezet, daar kwam je op internet ook de meest vreemde theorieën tegen, net als met GoT nu. Mooi leesvoer ook.
Je kunt ze niet vergelijken, ze hebben beide hun charmesAl zou ik liever in de HP wereld wonen dan in die van GoT
GRRM geeft ook gewoon toe dat iedereen dood kan, dat het de harde realiteit is. Zo van, fuck happy endingsquote:Op zondag 18 mei 2014 13:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mjah maar in oorlog zijn er wel vaker willekeurige doden natuurlijk.
Dat Ned Stark een kopje kleiner gemaakt werd was natuurlijk aanleiding van de hele shebang maar het toonde ook meteen de wreedheid van Joffrey aan. Dat hij iets 'belooft' aan Sansa en z'n moeder, Ned zover krijgt om toe te geven dat hij the rightful heir is en Ned zelf een verrader. En dan ipv hem naar the wall te sturen toch z'n hoofd af laat hakken.
JKR had 'veel' willekeurige doden, zoals George (of was t nou Fred?), Lupin en Tonks. Maar het lullige van oorlog is natuurlijk de willekeurigheid.
quote:Op zondag 18 mei 2014 14:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nee dat is ook zo, maar JKR is ook gewoon een totaal andere soort schrijfster dan GRRM. En dat zie je enorm terug ook in de vertaling van boek naar witte scherm.
Maar, ik had het niet zo geloofwaardig gevonden als alleen minder prominente personages hadden gesneuveld in HP.
Dit bedoel ik te zeggen! Willekeurig dus. Omdat het een beetje ''moest''.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:09 schreef Tanin het volgende:
Dat gevoel had ik bij HP heel erg: dat de personages die stierven (op Sirius en Perkamentus na) vooral gekozen waren omdat er meer mensen uit de centrale groep dood moesten, maar wel mensen die het verhaal niet in de weg zaten/niet ZO geliefd waren dat mensen zouden klagen.
Mijn punt was juist dat die twee sterfgevallen verhaal technisch nodig waren, maar de rest voelde alsof het "moest"quote:Op zondag 18 mei 2014 15:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja dat is echt bizar, in de serie is ze heel beheerst etc en dan zie je haar in interviews helemaal manisch
Maar dat heb ik bij Sansa en Arya ook, die zijn ook totaal anders. Niet raar natuurlijk, zijn maar acteurs![]()
En over HP: ik had niet echt het gevoel dat Sirius en Dumbledore dood 'moesten' omdat je dan tenminste centrale figuren dood hebt. Was Dumbledore niet doodgegaan had Harry nooit achter Snape z'n ware aard gekomen.
Ik heb wel enorm gescholden toen Dumbledore dood wasen ik was 21 toen het boek uit was gekomen.
En ik geloof dat ze best wel geliefd waren bij het publiek. Vooral Dumbledore.
Het grappige bij GoT is dat ik, nu ik voor de tweede keer de hele serie kijk, zat te hopen dat Ned gewoon z'n bek zou houden tegen Cersei oid en dat Cersei die brief van Robert niet zou verscheuren en dat ze wel 'happily' ever after zouden leven
ex-schatje van me, jij ook hier?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik was ook een fan van Harry Potter![]()
Maar ik ging niet mensen uitschelden voor muggle etc hoorik las gewoon de boeken achter elkaar ofzo, steeds weer dingetjes ontdekken waar ik eerder overheen had gelezen oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |