abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139700561

UTRECHT -
De gemeente Utrecht heeft op 4 mei de Marokkaanse vlag halfstok gehangen. Op Twitter is ophef ontstaan over de actie, die veel mensen in het verkeerde keelgat is geschoten.
De PVV kreeg eerder nul op het rekest van het Utrechtse gemeentebestuur, dat in principe over het hijsen van de vlag gaat.
Burgemeester Jan van Zanen wil zich niet in de geschiedschrijving mengen en schrijft: „De wens van de Hoogravense gemeenschap om ook een Marokkaanse vlag halfstok te hijsen heeft te maken met het feit dat ook de Marokkaanse gemeenschap trieste herinneringen heeft aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog."
Van Zanen voegt daar aan toe: „Zoals dat uiteraard geldt voor veel meer bevolkingsgroepen in en buiten Europa."
De burgemeester schreef geen 'beletselen' te zien om de Marokkaanse vlag halfstok te hijsen tijdens de herdenking.

Bron

Gaan we weer..

En weer verder, blijkbaar genoeg stof om over te discussiëren
pi_139701493
De Marokkanen in Utrecht zijn dan ook hard getroffen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Terecht dat ze die vlag ook halfstok hangen. Ik mis alleen nog de Turkse vlag.
pi_139701563
In b4 dertig posts van mensen die gaan klagen dat dit al deel 3 is.
pi_139702051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:
Toen ik bij Art.1 kwam werken had niemand problemen met mijn, door mij genoemde, nationaliteit.. behalve alle Marokkaanse medewerkers die het niet vonden kunnen dat een Nederlandse in betaalde dienst kwam.
Vreemd hoor er werken namelijk heel veel Nederlanders, kijk maar eens naar het bestuur:
http://www.art1.nl/artikel/8239-Bestuur

Je maakt je niet erg druk over jouw geloofwaardigheid of wel?
pi_139702159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

UTRECHT -
De gemeente Utrecht heeft op 4 mei de Marokkaanse vlag halfstok gehangen.
Het was niet de gemeente
pi_139702330
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd hoor er werken namelijk heel veel Nederlanders, kijk maar eens naar het bestuur:
http://www.art1.nl/artikel/8239-Bestuur

Je maakt je niet erg druk over jouw geloofwaardigheid of wel?
Waar zeg ik dat daar geen of weinig Nederlanders werken? Je blinkt weer uit in slecht lezen.
pi_139702400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat daar geen of weinig Nederlanders werken? Je blinkt weer uit in slecht lezen.
Nee maar veel Marokkanen werken er ook niet.
http://www.art1.nl/artikel/4477-Medewerkers
pi_139702426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:56 schreef Rayleiigh het volgende:
Ja, dat doe ik. Iedereen woont naar vermogen. Je denkt dat Marokkanen voor de lol in een bijstandsflatje 'wonen'? Zo'n stinkend flatje met veel te weinig ruimte.
Ach. Hier hebben we drie wijken met goedkope sociale huurwoningen. Bijna alle Marokkanen die hier in een sociale huurwoning wonen zitten samengeklit in één daarvan en niet verdeeld over die drie. Dit terwijl je hier dus gewoon op woningen moet reageren. Ergo; Ze kiezen er zelf voor om zich te omringen met Marokkaanse buren.
pi_139702580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee maar veel Marokkanen werken er ook niet.
http://www.art1.nl/artikel/4477-Medewerkers
Je moet en zal iets vinden om over te zeiken hé?
Lees die post eens terug: Ik had het over de kritiek dat er een Nederlander betaald bij kwam. Dat zegt denk ik al genoeg. Toen ik daar werkte waren de meeste (niet alle) betaalde krachten autochtoon. De meeste vrijwilligers, dus onbetaalde krachten, waren allochtoon. Daarnaast vallen onder Art.1 nog een heel aantal ADB's.

Kan je nu ophouden met het topic op mijn persoon te richten?
pi_139702594

Breda 2001

Geen vlag was verboden door de gemeente , het comité koos gewoon de vlag die zij toepasselijk vond. Zo hoort het ook.
Let op de MOElandse vlag. Kom PVV .. reden om te kankeren.
pi_139702670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Breda 2001

Geen vlag was verboden door de gemeente , het comité koos gewoon de vlag die zij toepasselijk vond. Zo hoort het ook.
Hee.. die vlag is nieuw voor mij! Hoe ziet de MOElandse vlag er uit?
pi_139702718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je moet en zal iets vinden om over te zeiken hé?
Lees die post eens terug: Ik had het over de kritiek dat er een Nederlander betaald bij kwam. Dat zegt denk ik al genoeg. Toen ik daar werkte waren de meeste (niet alle) betaalde krachten autochtoon. De meeste vrijwilligers, dus onbetaalde krachten, waren allochtoon. Daarnaast vallen onder Art.1 nog een heel aantal ADB's.

Kan je nu ophouden met het topic op mijn persoon te richten?
Dat laatste zal niet meevallen als je constant jouw persoonlijke ervaring als argument inzet. In dit geval kies je net een tekst die aantoonbaar onjuist is, je schreef namelijk niet dat het probleem was dat een Nederlander erbij kwam maar dat er een Nederlander als betaalde kracht kwam.
pi_139702901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat laatste zal niet meevallen als je constant jouw persoonlijke ervaring als argument inzet. In dit geval kies je net een tekst die aantoonbaar onjuist is, je schreef namelijk niet dat het probleem was dat een Nederlander erbij kwam maar dat er een Nederlander als betaalde kracht kwam.
Oww Djeez. LEER LEZEN!!!! Dat zeg ik de hele tijd al en dan kom jij weer als een volslagen idioot met een lijstje betaalde medewerkers.. Echt. Je bent te erg voor woorden.
pi_139703075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oww Djeez. LEER LEZEN!!!!
Oww Djeez bij gebrek aan inhoud ga je maar dom doen.

quote:
Op donderdag 8 mei 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:
Toen ik bij Art.1 kwam werken had niemand problemen met mijn, door mij genoemde, nationaliteit.. behalve alle Marokkaanse medewerkers die het niet vonden kunnen dat een Nederlandse in betaalde dienst kwam.
Dus alle Marokkaanse medewerkers (die er niet zijn maar blijkbaar bedoelde je vrijwilligers) hadden er een probleem mee dat er een Nederlander in dienst kwam, terwijl er vele Nederlanders werken.
pi_139703209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:35 schreef Wespensteek het volgende:
Dus alle Marokkaanse medewerkers (die er niet zijn maar blijkbaar bedoelde je vrijwilligers) hadden er een probleem mee dat er een Nederlander in dienst kwam, terwijl er vele Nederlanders werken.
Ow fuck.. je bent onverbeterlijk. Ja. Ook vrijwilligers heten daar (en op veel andere plaatsen) medewerkers. Vervolgens vraag ik mij af waarom jij denkt dat ze niet zouden protesteren omdat er al veel Nederlanders betaald werken daar. Lijkt mij eerder een reden om wel dan om niet te protesteren.. maar dat zal voor jou waarschijnlijk te moeilijk zijn om te kunnen bevatten.

Je bent gewoon op oorlogspad. Moet je ongesteld worden ofzo? Fuck off en ga een gat graven in je tuin of zo.
pi_139703534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ow fuck.. je bent onverbeterlijk. Ja. Ook vrijwilligers heten daar (en op veel andere plaatsen) medewerkers. Vervolgens vraag ik mij af waarom jij denkt dat ze niet zouden protesteren omdat er al veel Nederlanders betaald werken daar. Lijkt mij eerder een reden om wel dan om niet te protesteren.. maar dat zal voor jou waarschijnlijk te moeilijk zijn om te kunnen bevatten.

Je bent gewoon op oorlogspad. Moet je ongesteld worden ofzo? Fuck off en ga een gat graven in je tuin of zo.
Je hoeft niet onbeleefd te worden ik wil gewoon duidelijkheid wat betreft jouw reactie.

Als ik het nu goed begrijp vind jij het eigenlijk begrijpelijk dat die Marokkaanse vrijwilligers er moeite mee hadden en had je het per ongeluk verkeerd geformuleerd, maar waarom gebruikte je het dan in die eerste reactie om het punt te onderbouwen dat die Marokkanen zo onredelijk zijn?

Overigens wel grappig dat je volstrekt niet relevante op de persoon gericht opmerkingen gaat maken en mij vraagt dat niet te doen.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 16:50:53 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139703549
wtf is deze nou weer :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139703667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:50 schreef sp3c het volgende:
wtf is deze nou weer :?
Ouder1 beriep zich op persoonlijke ervaring bij Art1, waarbij alle Marokkaanse vrijwilligers niet wouden dat ze in dienst kwam omdat ze Nederlandse is. Ik vind dat dusdanige onzin, omdat in het bestuur en de medewerkers van Art1 veel Nederlanders zitten, dat ik daar nadere uitleg over wil. Daarnaast zet art1 zich in tegen discriminatie en zou het mij zeer verbazen als ze dusdanig gedrag zouden tolereren.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 16:56:44 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139703686
boeiuh?
pi_139703747
Eerst huilen omdat sommige mensen vinden dat duitsers niet herdacht mogen worden en nu verliest iedereen z'n panty's omdat er een mocrovlag gehesen was.

Een veel accuratere term dan "bitch" kan ik niet zo snel vinden voor dat volk.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 17:02:45 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139703861
nou niet iedereen hoor de meesten zitten er niet zo mee
pi_139705378
On Topic: Wat te doen met die Marokkaanse vlag.
Volgens het vlagprotocol mag deze vlag hangen.
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Rechts Nederland zal zeggen: Ja, maar.......
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Voor iedere geallieerde groep kan wel een "ja maar" worden aangemaakt.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.

Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.

Zie:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen

Quote:

quote:
Maar Molukkers stonden er begin jaren tachtig slecht voor: 85 procent van de Molukkers had een mavo-diploma of lager, bijna het dubbele van autochtonen, en 40 procent was werkloos, tweeënhalf keer meer dan de Nederlandse beroepsbevolking. Een keerpunt voor de sociaal-economische positie was de Gezamelijke Verklaring die de regering in 1986 sloot met Molukse belangenorganisaties: eerste generatie Molukkers ontvingen een jaarlijkse uitkering en een erepenning voor hun inzet voor Nederland - een belangrijke 'goedmaker' voor de trouwe KNIL-militairen. Bovendien kwam er geld voor een Moluks historisch museum, dat een rol kon spelen in de identieteitsbepaling van de Molukse bevolkingsgroep. Maar belangrijker met het oog op de toekomst was het Duizend-banenplan, dat de Molukse werkloosheid een positieve impuls zou geven door middel van scholing, gegaranderdeerde arbeidsplaatsen en begeleiding van Molukse werklozen. Hoewel men in Den Haag liever geen specifiek minderhedenbeleid meer wilde voeren, gebeurde dit in de praktijk toch, en met succes.
Dus: Erepenning, Historisch Museum.
Allemaal extra dingen voor een positieve impuls.
Misschien een beetje geiten-wollen-sokken-achtig, maar het heeft geholpen.

Het artikel eindigt met:

Quote:

quote:
De ontwikkeling van Molukkers in Nederland is ook interessant met het oog op andere migrantengroepen, waar Molukkers een generatie op voorlopen. Tweede Kamerlid Coscun Cörüz (CDA) waarschuwde in 2001 al voor een vergelijkbare trend bij derde generatie Turken en Marokkanen. Henk Smeets wordt er nog steeds boos over dat Jozias van Aartsen - als directeur-generaal nota bene betrokken bij het succesvolle Duizend-banenplan - als minister zich niets van die aanpak herinnerde toen het over Marokkanen ging: 'Hij zei dat we hard moesten optreden tegen Marokkanen, net zoals we bij Molukkers hebben gedaan. Onzin. Bij de treinkapingen wel, maar verder werd de Molukse gemeenschap als geheel juist niet verantwoordelijk gehouden.'
Net als Smeets pleit Justus Veenman voor specifiek beleid. 'Leer van het succes', zegt de socioloog. Molukkers zijn bijna niet vertegenwoordigd in het hoger onderwijs, terwijl daar veel Turken en Marrokanen te vinden zijn. Maar in de staart is juist heel veel uitval bij die groep, waardoor zij het uiteindelijk slechter doen dan Molukkers.

Veenman: 'Niets doen zorgt voor problemen. Dat Duizendbanen-plan werkte uitstekend. Nu vormen Marokkanen problemen, dus waarom niet toepassen op die groep? Volgens Smeets zijn er duidelijke paralellen tussen de beeldvorming van Molukkers van toen en jonge Marokkanen van nu: 'Sla de kranten van de jaren zestig en zeventig open en je ziet grote overeenkomsten. Waar vroeger 'RMS' stond, staat nu 'islam'.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139728808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.

Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.

Zie:

Quote:

[..]

Het artikel eindigt met:

Quote:

[..]

Dat lijkt me wel een goed idee.
Al moet in het originele artikel de journalist wel leren rekenen. Ik neem althans aan dat hij een werkloosheid van tweeëneenhalf keer zoveel bedoelt, en niet tweeëneenhalf keer meer (= drieëneenhalfkeer zoveel).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139735390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij leg jij het verkeerd uit.

Die pagina begint met de opmerking dat bij de Nationale dodenherdenking de Nederlandse vlag gebruikt wordt.
Vervolgens wordt er vermeld dat ook gemeente en provincievlaggen gebruikt mogen worden naast de Nederlandse vlag. Dan wordt er specifiek gezegd dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt worden met daarna de opmerking wanneer die wél gebruikt worden; namelijk bij herdenkingen van slachtoffers uit die landen hetgeen dus niet bij de Nationale dodenherdenking op 4 mei om 20:00.
Misschien nog een keertje goed lezen wat er bovenaan de site staat, in koeienletters nog wel, voor je anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
http://www.4en5mei.nl/4_e(...)niseren/vlagprotocol

Juist ja, vlagprotocol op 4 mei

Dus dit gedeelte
quote:
Wanneer een buitenlandse delegatie aanwezig is bij een Nederlandse (nationale) herdenking, bijvoorbeeld uit een zustergemeente, is hun vlag in principe niet aanwezig. Deze vlag wordt alleen gehesen wanneer ook slachtoffers uit de desbetreffende regio worden herdacht. Aangezien het de Nationale Herdenking betreft, krijgt de Nederlandse vlag de ereplaats toegekend. Bij twee vlaggen is de ereplaats altijd rechts, bepaald door met de rug naar de vlag te staan. Bij drie vlaggen is de ereplaats in het midden. Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. Ook hier wordt de positie bepaald door met de rug naar de vlaggen te staan.

De volgorde van vlaggen
De Nederlandse driekleur verdient altijd een ereplaats tijdens nationale Dodenherdenking. We herdenken immers alle Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld. De ereplaats is altijd links, gezien met het gezicht ernaartoe of in het geval van een oneven aantal vlaggen in het midden (ten opzichte van een monument of andere vlag). Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. De vlag van een andere herdachte natie, gaat voor een regionale of lokale vlag.
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.
pleased to meet you
pi_139735556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:03 schreef moussie het volgende:
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.
Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.

Dat noemen we "in een Pavlov reactie de racisme kaart trekken"

Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
pi_139736294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.

Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.

Maar nee joh, je hebt helemaal geen problemen met de Marokkaanse jeugd ..
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
pleased to meet you
pi_139736553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.
Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.
Na de staatsgreep van generaal Jorge Videla op 24 maart 1976 werd Zorreguieta onderstaatssecretaris van Landbouw. Van maart 1979 tot maart 1981 was hij staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt. Hij had hiermee leiding over de belangrijkste economische sector van het land. Tijdens het bewind van Zorreguieta steeg de export van vlees, graan en suiker naar recordhoogten.
quote:
Maar nee joh, je hebt helemaal geen problemen met de Marokkaanse jeugd ..

[..]

Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.
Waar lees jij namelijk stelselmatig in je bekrompen, kortzichtige Pavlov reactie overheen?
quote:
voor velen van hen
En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.

Ga terug naar school of graaf een gat in je tuin zielig figuur.
pi_139736908
Respectvol topic dit O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139737202
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:55 schreef Barbusse het volgende:
Respectvol topic dit O+
Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengen O+
Conscience do cost.
pi_139737512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengen O+
Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139737525
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
Alleen als ze hun vlag halfstok hangen.
Conscience do cost.
pi_139737681
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Helaas komt het "My Lord" voor in het Kumbajaa dus dat zal niet mogelijk zijn.
Maar vervangen door het Wilhelmus? Dat is toch onze gemene deler?

Oeps.. :X
pi_139737867
Ze mogen van mij ook best wel "Kumbajaa, Allah" zingen hoor. Zo moeilijk doe ik niet.
pi_139738025
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.

quote:
Na de staatsgreep van generaal Jorge Videla op 24 maart 1976 werd Zorreguieta onderstaatssecretaris van Landbouw. Van maart 1979 tot maart 1981 was hij staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt. Hij had hiermee leiding over de belangrijkste economische sector van het land. Tijdens het bewind van Zorreguieta steeg de export van vlees, graan en suiker naar recordhoogten.
Goh, staatssecretaris nog wel, van Landbouw en Veeteelt, en hij deed zijn werk goed, zoals Maxima dus ook zei. Hoe dan ook toch wel even iets anders dan 'het regime van haar vader', temeer omdat er bewezen wordt geacht dat hij er niet persoonlijk bij betrokken was.

quote:
En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.
Waar lees jij namelijk stelselmatig in je bekrompen, kortzichtige Pavlov reactie overheen?

[..]

En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.

Ga terug naar school of graaf een gat in je tuin zielig figuur.
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen. Of moet ik eigenlijk blij zijn dat je nog een heel klein beetje kan nuanceren?
pleased to meet you
pi_139738027
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:24 schreef Barbusse het volgende:
Ze mogen van mij ook best wel "Kumbajaa, Allah" zingen hoor. Zo moeilijk doe ik niet.
waarom? zij zijn toch net zo goed nederlanders?
There are only 151 Pokémon.
pi_139738137
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Waarvan sommigen hun god anders noemen en sommigen er helemaal geen hebben ;)
Of je moet met alle geweld op alle slakken zout willen leggen?
pleased to meet you
pi_139738163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Daarom juist.
pi_139738381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen.
Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.

Ik stel alleen dat geen en geen enkele andere nationale vlag dan de Nederlandse vlag op de Nationale dodenherdenking thuis hoort in Nederland. Niet op de Dam en niet in een Utrechtse wijk. Geen Britse vlag, geen Duitse vlag en geen Marokkaanse vlag.
Als er behoefte is aan een speciale herdenking van Marokkaanse slachtoffers van WOII dan kunnen zij dat net als de Britten gewoon op een ander tijdstip (bv de ochtend) doen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:45:11 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139738567
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.
Huh? Ben je niet in de war met de Sudeten-Duitsers?
pi_139739963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.

Ik stel alleen dat geen en geen enkele andere nationale vlag op de Nationale dodenherdenking thuis hoort in Nederland. Niet op de Dam en niet in een Utrechtse wijk. Geen Britse vlag, geen Duitse vlagen geen Marokkaanse vlag.
Als er behoefte is aan een speciale herdenking van Marokkaanse slachtoffers van WOII dan kunnen zij dat net als de Britten gewoon op een ander tijdstip (bv de ochtend) doen.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-[ [url=frc1/t1.0-9/10178131_637920539618654_7075759819832425977_n.jpg]afbeelding[/url] ]
Nou dat hoort die dus wel, net als de vlaggen van Canada, Groot Brittannië, Amerika etc. Die mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid, net zoals veel Nederlanders. Nogal kleinzielig van jou om de mensen die jouw ouders of grootouders hebben bevrijdt en daarbij hun leven hebben verloren uit te willen sluiten van dodenherdenking.
pleased to meet you
pi_139740119
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Huh? Ben je niet in de war met de Sudeten-Duitsers?
Nope. De geallieerden landen in Italië dat vervolgens noodgedwongen een wapenstilstand sloot met deze 'bezetters', wat de Duitsers daarna deden was hun bondgenoot 'bevrijden'. Ze hebben dan ook Mussolini aan het hoofd gezet van het 'bevrijde' gedeelte van Italië.
pleased to meet you
pi_139740372
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou dat hoort die dus wel, net als de vlaggen van Canada, Groot Brittannië, Amerika etc. Die mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid, net zoals veel Nederlanders. Nogal kleinzielig van jou om de mensen die jouw ouders of grootouders hebben bevrijdt en daarbij hun leven hebben verloren uit te willen sluiten van dodenherdenking.
Voor de zoveelste keer:
http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei
quote:
4 en 5 mei

Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Op 5 mei vieren we onze vrijheid. Lees hier meer over de programma's en achtergronden van 4 en 5 mei en kom te weten waar in de buurt een herdenking plaatsvindt. Betrokkenen bij de organisatie van herdenkingen vinden hier gedichten, muziek en andere materialen.
En je aanname dat ik de geallieerden niet dankbaar ben is meer dan kleinzielig. Als er iemand is over wie je dat niet kunt zeggen dan ben ik dat wel. Ga je schamen! Wanneer heb jij voor het laatst daadwerkelijk iets voor hen gedaan? Was jij erbij, bij de herdenking van de Britse en Poolse gevallenen door hun veteranen op de ochtend van 4 mei? Heb jij hen daar of elders op 4 en 5 mei de hand geschud en bedankt voor hun inzet? Nee? Bek houden dan. :(
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:25:50 #43
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139741782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope. De geallieerden landen in Italië dat vervolgens noodgedwongen een wapenstilstand sloot met deze 'bezetters', wat de Duitsers daarna deden was hun bondgenoot 'bevrijden'. Ze hebben dan ook Mussolini aan het hoofd gezet van het 'bevrijde' gedeelte van Italië.
Ja, die Italianen waren maar wat blij met de bevrijding door de Duitsers in 1943!
quote:
When Italy’s surrender to the Allies was announced on 8 September, the Wehrmacht implemented ACHSE ... with great speed and energy. In central and northern Italy, German troops ... proceeded to disarm and round up the Italian armed forces. Wherever the Italians resisted, as in the vicinity of Rome, Milan, Turin, Florence, and elsewhere, they were either subdued by force or eventually persuaded to surrender. ... Resistance by Italian Army units was more pronounced and also more prolonged in the Balkans. On ... Cephalonia, for instance, the Acqui Division under General Antonio Gandin put up a fight for almost two weeks. When its resistance was finally broken on 23 September, a large portion of those captured, including Gandin, were shot on Hitler’s orders. ... In Montenegro, the Taurinense Division held out against the Germans until the beginning of October, and German records indicate that skirmishes with Italian troops, particularly those from the Firenze and Venezia divisions, dragged on in some Balkan areas until the middle of October.

Most of the fleet ... managed to escape from its ports and sail to Allied waters. Luftwaffe bombers caught up with some of the ships ... and sank the battleship Roma. Approximately 1,200 Italian sailors, including the fleet commander, ... were killed.

Three days after the Roma was sunk, German glider-borne commandos liberated Mussolini from his place of internment on the Gran Sasso... The rescue ... allowed [Hitler] to reestablish a Fascist regime, the Italian Social Republic, in the northern half of Italy.

David T. Zabecki (red.), World War II in Europe: An Encyclopedia, 1 (1999), p. 1351
pi_139742116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, die Italianen waren maar wat blij met de bevrijding door de Duitsers in 1943!

[..]

Pas maar op, Moussie vindt dat een blunder van je en noemt je straks kleinzielig en met een beetje pech ook nog een racist.
Zij kent de Europese geschiedenis van WOII namelijk beter dan wie dan ook. :N
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:56:43 #45
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139742857
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:34 schreef moussie het volgende:
Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
Volgens mij waren het juist de nazi's die de Joden verplichtten typisch Joodse namen als "Israel" en "Sara" aan te nemen. Ik geloof niet dat dat was omdat ze naar assimilatie streefden.
pi_139742927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer:
http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei

[..]

En je aanname dat ik de geallieerden niet dankbaar ben is meer dan kleinzielig. Als er iemand is over wie je dat niet kunt zeggen dan ben ik dat wel. Ga je schamen! Wanneer heb jij voor het laatst daadwerkelijk iets voor hen gedaan? Was jij erbij, bij de herdenking van de Britse en Poolse gevallenen door hun veteranen op de ochtend van 4 mei? Heb jij hen daar of elders op 4 en 5 mei de hand geschud en bedankt voor hun inzet? Nee? Bek houden dan. :(
Vandaar het vlagprotocol waarin ook sprake is van andere vlaggen en het herdenken van de bijbehorende nationaliteiten. Daarnaast is het je schijnbaar ontgaan dat er bij de dodenherdenking op de Dam al sinds jaar en dag ook vlaggen van andere landen hangen, maar nu het om de Marokkaanse vlag gaat is het hok ineens te klein.

Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je manier van 'discussiëren', naar mens ..
pleased to meet you
pi_139743087
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

[..]

Veel Italianen wel, ja, uiteraard, straatarm en amper te vreten, die hadden er meer dan genoeg van .. neemt niet weg dat in eerste instantie de geallieerden de bezetters waren en de Duitsers de bevrijders, in het boekie van de machthebbers dan, Mussolini en consorten. Overigens waren de meeste Duitsers net zo blij met de komst van de geallieerden, dat werd ook gezien als bevrijding.
pleased to meet you
pi_139743148
Er waren ook Italianen die vochten voor de Italiaanse Sociale Republiek, je kunt niet generaliseren want de ene Italiaan vocht tegen de andere vanaf 1943.
pi_139743244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:58 schreef moussie het volgende:
Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je manier van 'discussiëren', naar mens ..
Rottig hé.. als je je eigen verwijten als een boemerang terug krijgt omdat je, in de woorden van Maxima, 'een beetje dom doet'... ~O>

Dan weet je meteen wie je werkelijk 'een naar mens' noemt.
pi_139743723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Rottig hé.. als je je eigen verwijten als een boemerang terug krijgt omdat je, in de woorden van Maxima, 'een beetje dom doet'... ~O>

Het is wel zo dat ik veel reacties heb gelezen waarin mensen de mening van Moussie delen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:20:18 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139743773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:02 schreef moussie het volgende:
in het boekie van de machthebbers dan, Mussolini en consorten
O, ik had niet door dat je naar Mussolini en consorten verwees. Ik dacht dat je Italië als geheel bedoelde toen je zei dat "ze" het Duitse ingrijpen als een bevrijding zagen.

Ja, Mussolini werd gevangen gehouden door de nieuwe regering, dus die zal dat best zo gezien hebben.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:24:54 #52
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139743951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
Er waren ook Italianen die vochten voor de Italiaanse Sociale Republiek, je kunt niet generaliseren want de ene Italiaan vocht tegen de andere vanaf 1943.
Dat is ook zo.
pi_139747943
quote:
[ afbeelding ]

Breda 2001

Waarom hingen er in 2001 allerlei buitenlandse vlaggen? Waarom ageerden de tegenstanders in dit topic toen niet hiertegen?
pi_139748019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Zie:

Quote:

[..]

Het artikel eindigt met:

Quote:

[..]

Ach, Marokko heeft Nederland nooit iets aangedaan. Duitsland echter wel maar menig rechtse Fokker vond het geen enkel probleem als er op 4 mei Duitsers werden herdacht. Maar een Marokkaanse vlag op half stok, terwijl Marokko Nederland nooit iets heeft aangedaan, is natuurlijk uit den boze.

De hypocrisie :D
pi_139751143
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zit je nou in jezelf te praten of zo? Jij bedenkt achter elkaar dingen die gewoon niet kloppen, en als je dan op je fouten wordt aangesproken ga je op je hoge paard zitten en begin je te schelden .. over 'een beetje dom' gesproken ..
pleased to meet you
pi_139751327
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Zit je nou in jezelf te praten of zo? Jij bedenkt achter elkaar dingen die gewoon niet kloppen, en als je dan op je fouten wordt aangesproken ga je op je hoge paard zitten en begin je te schelden .. over 'een beetje dom' gesproken ..
Dat zogenaamde schelden zijn gewoon dingen waarmee jij kwam, niet ik.
Daarnaast is je dus ook door anderen gewezen op het feit dat jij blundert (jouw woorden) en niet ik.
Dan kan je wel door gaan met janken maar dat verandert de feiten niet.

Schoppen geeft je geen gelijk hoor.
pi_139751822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij waren het juist de nazi's die de Joden verplichtten typisch Joodse namen als "Israel" en "Sara" aan te nemen. Ik geloof niet dat dat was omdat ze naar assimilatie streefden.
Die moesten 'ze' toevoegen als 'ze' geen duidelijk herkenbare joodse naam hadden die op de lijst stond. En inderdaad, doelstelling was juist om integratie of assimilatie te voorkomen .. Duitsland was alleen voor Duitsers, Joden zijn dit en dat, crimineel, volkomen andere cultuur etc etc, echt waar, dat lijstje van Ouder1 en het lijstje in 'Der ewige Jude' zijn van hetzelfde laken een pak. Pure propaganda waarin de negatieve aspecten van een bevolkingsgroep overbelicht worden om zo draagvlak te creëren voor je nationalistische denkbeelden.
pleased to meet you
pi_139752422
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zogenaamde schelden zijn gewoon dingen waarmee jij kwam, niet ik.
Daarnaast is je dus ook door anderen gewezen op het feit dat jij blundert (jouw woorden) en niet ik.
Dan kan je wel door gaan met janken maar dat verandert de feiten niet.

Schoppen geeft je geen gelijk hoor.
lol, je zat al betweterig te schelden op anderen voor mijn eerste reactie in dit topic, ook hun moesten maar een gat gaan graven in de tuin of zo .. en het is niet de eerste keer dat jij begint met schelden in een topic. Blijkbaar kan jij niet toegeven als je fout zit. Dus betrek je wijsheden even lekker op jezelf meid, schoppen geeft je geen gelijk :)
pleased to meet you
pi_139752552
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:25 schreef moussie het volgende:

[..]

lol, je zat al betweterig te schelden op anderen voor mijn eerste reactie in dit topic, ook hun moesten maar een gat gaan graven in de tuin of zo .. en het is niet de eerste keer dat jij begint met schelden in een topic. Blijkbaar kan jij niet toegeven als je fout zit. Dus betrek je wijsheden even lekker op jezelf meid, schoppen geeft je geen gelijk :)
Tsss....
pi_139753375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tsss....
Helaas heeft moussie gewoon groot gelijk. Ik weet niet of je het bewust doet of niet maar je maakt bepaalde reacties en gaat dan op anderen schelden of denigrerende opmerkingen maken als ze het benoemen. Bijv.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
Als je dergelijk generaliserende teksten plaatst waarin je je zo negatief uitlaat over Marokkanen is het toch niet gek dat anderen dan schrijven dat je problemen hebt met Marokkanen.

Dan schrijf je in reactie
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dan dat je of de discussie bewust uitlokt of gewoon totaal geen benul hebt hoe jouw teksten overkomen bij anderen. Eerlijk gezegd hoop ik maar het eerste want het tweede zou wel heel zielig zijn.
pi_139754269
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom hingen er in 2001 allerlei buitenlandse vlaggen? Waarom ageerden de tegenstanders in dit topic toen niet hiertegen?
Je ziet de vlaggen van Polen, Canada, Nederland, België en UK
Het was een eenheid van Poolse militairen die in oktober 1945 Breda innam.
http://www.geschiedenis24(...)olse-bevrijders.html
http://www.geschiedenis24.nl/speler.program.25169561.html

De tegenstanders van de Marokkaanse vlag in dit topic zijn marokkanenhaters die vinden dat men niet mag verbroederen met Marokkanen. Daarmee missen ze de hele point van de 4-meiherdenking die ook herdenkt wat etnische haat is .

Het argument dat alleen de Nederlandse vlag op een 4-meiherdenking mag wapperen is een dekmantel voor marokkanenhaat. Het is nooit zo geweest met alleen de Nederlandse vlag, overal in het land.
Maar stel dat je het argument wél serieus moet nemen, dan is het best wel bekrompen.
pi_139755173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De tegenstanders van de Marokkaanse vlag in dit topic zijn marokkanenhaters die vinden dat men niet mag verbroederen met Marokkanen. Daarmee missen ze de hele point van de 4-meiherdenking die ook herdenkt wat etnische haat is .

Het argument dat alleen de Nederlandse vlag op een 4-meiherdenking mag wapperen is een dekmantel voor marokkanenhaat. Het is nooit zo geweest met alleen de Nederlandse vlag, overal in het land.
Maar stel dat je het argument wél serieus moet nemen, dan is het best wel bekrompen.
Dank voor je toelichting. In je afbeelding zijn duidelijk andere buitenlandse vlaggen te zien dus dan mag een Marokkaanse vlak ook. Je moet immers wel consequent zijn: of geen buitenlandse vlaggen of wel buitenlandse vlaggen.

Dat sommige mensen daar een probleem mee hebben, laat zien dat men tussen landen discrimineert.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 02:58:17 #63
88815 The_Emotion
98.3
pi_139768801
quote:

[..]

Ik ben het er hier niet mee eens, juist met de redenen die je geeft.
Dat er juist een Marokkanen vlag hangt, is een beetje toegeven aan een bevolkingsgroep waar toevallig een hoop rottigheid vandaan komt, want ze zijn best wel lief en welwillend op een paar bontkraagjes na.
Een Turkse, een Chinese of een Indonesische vlag zie je niet, maar ook dat zijn minderheden,
Het punt is, wat ik in het eerste deel van het topic vermeldde, zo'n vlag bevestigd hun identiteit en het wij-zij gevoel versterkt het alleen maar.
Die straatschoffies zien het alleen maar als een beloning voor fout gedrag
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_139769260
Ik ben van mening dat elke vlag gehangen zou moeten worden van landen die betrokken zijn geweest bij de bevrijding van Nederland, vind het een grote schande dat er wel een marokaanse vlag hangt, maar geen Canadese, Amerikaanse of Poolse.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 10 mei 2014 @ 07:26:20 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139769341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:58 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik ben het er hier niet mee eens, juist met de redenen die je geeft.
Dat er juist een Marokkanen vlag hangt, is een beetje toegeven aan een bevolkingsgroep waar toevallig een hoop rottigheid vandaan komt, want ze zijn best wel lief en welwillend op een paar bontkraagjes na.
Een Turkse, een Chinese of een Indonesische vlag zie je niet, maar ook dat zijn minderheden,
Het punt is, wat ik in het eerste deel van het topic vermeldde, zo'n vlag bevestigd hun identiteit en het wij-zij gevoel versterkt het alleen maar.
Die straatschoffies zien het alleen maar als een beloning voor fout gedrag
:')
Ik hoop voor je dat je toch wel snapt dat dit helemaal niet over straatschoffies gaat?
pi_139769390
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je toch wel snapt dat dit helemaal niet over straatschoffies gaat?
Weet je dat zeker ?Als die vlag er al sinds WO II ieder jaar wappert zal dat idd niet het geval zijn. Dat het mensen dan nu pas opvalt zegt meer over hen.

Maar als ze dat dit jaar voor het eerst doen ? Dan is de kans groot dat er idd een politiek motief achter zit. En dat kan best iets te maken hebben met alle negatieve mediaandacht rondom de Marokkaanse jeugd.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 07:58:14 #67
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139769406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:50 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Weet je dat zeker ?Als die vlag er al sinds WO II ieder jaar wappert zal dat idd niet het geval zijn. Dat het mensen dan nu pas opvalt zegt meer over hen.

Maar als ze dat dit jaar voor het eerst doen ? Dan is de kans groot dat er idd een politiek motief achter zit. En dat kan best iets te maken hebben met alle negatieve mediaandacht rondom de Marokkaanse jeugd.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de onderbuikjes om zo te denken.
pi_139769410
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de onderbuikjes om zo te denken.
Maar natuurlijk. Maar we hebben het hier over politici - inspelen op de onderbuik is hun broodwinning.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:05:42 #69
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139769427
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:59 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Maar we hebben het hier over politici - inspelen op de onderbuik is hun broodwinning.
Ik heb het over mannetjes die een aversie hebben tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
pi_139769669
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb het over mannetjes die een aversie hebben tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
Ah, die Marokkaanse mannetjes die een aversie tegen kaaskoppen hebben ;) ?

Serieus - als we er even van uitgaan dat het huidige anti-Marokkanen sentiment in Nederland een belangrijke factor is geweest bij de keuze om deze vlag te laten wapperen zijn er nu eenmaal 2 kanten.Aan de ene kant erkenning voor de rol die Marokkanen gespeeld hebben in de oorlog, het aan deze bevolkingsgroep geven van een reden om zich betrokken te voelen bij de herdenking en een subtiele boodschap dat er wellicht enige parallellen zijn tussen de maatschappelijke perceptie van Marokkanen nu en Joden destijds etc.

En aan de andere kant de minstens even racistische groep "kutmarokkanen" die dit als een overwinning zien. Zo was het niet bedoeld; maar zo zien de rotjochies het wel. En ja, dat heb ik ze gevraagd ;)
pi_139769859
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 05:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van mening dat elke vlag gehangen zou moeten worden van landen die betrokken zijn geweest bij de bevrijding van Nederland, vind het een grote schande dat er wel een marokaanse vlag hangt, maar geen Canadese, Amerikaanse of Poolse.
Ik vind het geen schande, ik neem er geen aanstoot aan, maar ik vind het wel raar dat er een vlag hangt van een land wat niets met de bevrijding van NL te maken heeft gehad naast vlaggen die daar daadwerkelijk wél voor van belang zijn.

Dat de Marokkanen wel mee hebben geholpen aan de bevrijding van Europa is in deze niet relevant omdat het over NL gaat, niet Europa.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de Marokkaanse gemeenschap ook hun 2e WO doden willen herdenken. Dat mag uiteraard, maar het staat m.i. dus een beetje raar om dat op deze wijze te doen (alsof zij óók mede NL bevrijd hebben). Vind daarom dat ze hun vlag dan gewoon moeten hangen bij een moskee of Marokkaans gemeenschapshuis of zo. Herdenk daar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_139769895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 09:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind het geen schande, ik neem er geen aanstoot aan, maar ik vind het wel raar dat er een vlag hangt van een land wat niets met de bevrijding van NL te maken heeft gehad naast vlaggen die daar daadwerkelijk wél voor van belang zijn.

Dat de Marokkanen wel mee hebben geholpen aan de bevrijding van Europa is in deze niet relevant omdat het over NL gaat, niet Europa.
Nouja, zonder de bevrijding van Europa zou Nederland natuurlijk ook niet bevrijd zijn...
pi_139770298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 09:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nouja, zonder de bevrijding van Europa zou Nederland natuurlijk ook niet bevrijd zijn...
Als ergens veel Russen wonen, of er is een Russische delegatie aanwezig, vind ik het ook niet raar dat er een Russische vlag hangt.

Los van alles:
Stel dat volgend jaar die Marokkaanse vlag er niet hangt. Zijn al die boe-roepers tegen die vlag dan gelukkiger. Zo van: Joepie, heerlijk die Nederlandse vlag moederziel alleen. Het is vaak zo'n eerzucht-kwestie. Er hangt ook geen NL vlag in Marokko, dus mag er ook geen Marokkaanse vlag in NL. Bla bla.
Ik denk:
Als we toch zo wellicht een stap in de goede richting zetten mbt integratie van Marokkanen en minder criminaliteit via saamhorigheid (bla, bla, Ik hang even de geitenwollensokkenwas buiten) dan is zo'n vlag toch mooi. Nederland is groot geworden doordat we ons vaak hebben aangepast, en een beetje schikken, en niet overal zo moeilijk en eerzuchtig over doen.
Hetzelfde heb ik ook met de Zwarte-Piet discussie. Stel dat we dat hele gezeik kunnen voorkomen door Grijze Roet-pieten te nemen ipv Git-zwarte-negerpieten. Dan hebben we toch veel bereikt? Cultuur groeit als het dynamisch is en bij tijd en wijle "met de kennis van nu" zich weet aan te passen.
pi_139770823
Vlaggen op een 15 -augustusherdenking

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 10-05-2014 11:26:56 ]
pi_139772397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 05:43 schreef raptorix het volgende:
Ten eerste hangen er alleen vlaggen van andere naties als er een delegatie van het land aanwezig is, en ten tweede gaat het niet alleen om doden die tijdens de bevrijding zijn gevallen maar om alle oorlogsslachtoffers die of Nederlander zijn of in Nederland gevallen zijn. Wat de Nederlandse slachtoffers betreft is het niet beperkt tot de slachtoffers van wo2 maar ook bvb de soldaten tijdens recente vredesmissies, en wat de buitenlanders die in Nederland gevallen zijn betreft gaat het niet alleen om de bevrijders maar ook om de dwangarbeiders die hier te werk gesteld werden.

En daarnaast hebben we dan ook nog de waanzin die het Joodse volk is aangedaan, al die doden herdenken wij ook. En juist dit laatste maakt het uitermate stuitend dat er hier mensen eenzelfde soort etnische haat ventileren omdat er een vlag hangt die er volgens hun niet mag hangen, met nota bene een reeks verwijten naar die bevolkingsgroep die bijna woordelijk overeenkomt met de anti-Joodse propaganda voor en tijdens wo2.
pleased to meet you
pi_139772609
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Ten eerste hangen er alleen vlaggen van andere naties als er een delegatie van het land aanwezig is, en ten tweede gaat het niet alleen om doden die tijdens de bevrijding zijn gevallen maar om alle oorlogsslachtoffers die of Nederlander zijn of in Nederland gevallen zijn.
Het aspect "Nederland" is zelfs totaal niet relevant:

'Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.'

Van http://www.rijksoverheid.(...)enking-op-4-mei.html

Je "mag" dus alleen geen gesneuvelden van voor WO II herdenken; maar voor de rest is een Australiër die omkwam bij een Amerikaanse vredesmissie in Somalië prima.
pi_139772803
quote:

[..]

1. De tegenstanders van de Marokkaanse vlag in dit topic zijn marokkanenhaters die vinden dat men niet mag verbroederen met Marokkanen. Daarmee missen ze de hele point van de 4-meiherdenking die ook herdenkt wat etnische haat is .

2. Het argument dat alleen de Nederlandse vlag op een 4-meiherdenking mag wapperen is een dekmantel voor marokkanenhaat. Het is nooit zo geweest met alleen de Nederlandse vlag, overal in het land.
1. Over één kam scheren gesproken...

en...

2. Ben je paranoïde?

Jij beweert dus dat het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de mensen die tegen een Marokkaanse vlag zijn, racistisch zijn omdat immers het vlaggenprotocol niks zegt over een buitenlandse vlag, om even in jouw waanbeelden te blijven. Jij verondersteld dan meteen dat het mag. Jij bent zo iemand die binnenkort Campina gaat aanklagen omdat ze blanke vla produceren, omdat dat racistisch zou zijn.

Ik ben in dit soort gevallen conservatief maar schijnbaar hebben gemeenten de bevoegdheid buitenlandse vlaggen op te hangen. Het vlaggenprotocol van 4 en 5 mei spreekt dit weer tegen omdat er alleen een buitenlandse vlag mag hangen als er ook een buitenlandse delegatie aanwezig is. Niemand heeft hier dus gelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordony op 10-05-2014 12:33:37 ]
pi_139772905
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:16 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

'Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.'

Je "mag" dus alleen geen gesneuvelden van voor WO II herdenken; maar voor de rest is een Australiër die omkwam bij een Amerikaanse vredesmissie in Somalië prima.
omg, ja wo2 was uiteraard geen oorlogssituatie |:(
pleased to meet you
pi_139773501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

omg, ja wo2 was uiteraard geen oorlogssituatie |:(
Je hebt het niet goed gelezen denk ik.
pi_139774148
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt het niet goed gelezen denk ik.
Oeps, klopt :@

Maar ja, het is dan ook ooit eens begonnen als herdenking specifiek voor slachtoffers tijdens wo2, toen die waanzin iedereen nog vers in het geheugen lag. Niet alleen dat de manier waarop oorlog gevoerd werd door de techniek toen totaal verandert is .. hele steden platgebombardeerd door enkele vliegtuigen .. maar ook de massavernietiging van de Joden. Alles voorgaande schijnt ridicuul in verhouding daarmee. Misschien daarom die bewoording?
pleased to meet you
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:14:55 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139774207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:16 schreef Aanstootgevend het volgende:

Dat is ook weer niet zo. Met het "allen" in de officiële tekst wordt wel degelijk "alle Nederlandse slachtoffers" bedoeld. Zie de diverse toelichtingen bij die tekst.
quote:
Het Memorandum uit 1961 is voor het Nationaal Comité de richtlijn wie er op 4 mei wordt herdacht. Het gaat om een nationale herdenking waarbij de Nederlandse oorlogsslachtoffers worden herdacht.

Het Memorandum luidt: “Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen - burgers en militairen - die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”

http://www.4en5mei.nl/nationaal_comite/veelgestelde_vragen
Bij de nationale herdenking herdenkt Nederland dus officieel zijn "eigen" doden, zoals dat bij andere landen ook het geval is. Het Comité lijkt wel iets minder stellig geworden. Kennelijk stond er in voorgaande jaren nog bij dat het "nadrukkelijk" om Nederlanders ging:
quote:
“Het Nationaal Comité heeft in een memorandum geformuleerd wie worden herdacht: (...) In de toelichting daarop wordt geschreven dat het bij de Nationale Herdenking niet gaat om de daders of buitenlandse slachtoffers, maar nadrukkelijk om de Nederlandse slachtoffers. Nederlandse slachtoffers die vielen tijdens de Japanse bezetting en de dekolonisatie die daarop volgde vallen binnen het kader van de Nationale Herdenking.”

http://www.tweedekamer.nl(...)20249&did=2013D41829
Ik vraag me trouwens af of iemand als Anne Frank binnen dit kader ook als "Nederlands slachtoffer" mag worden aangemerkt. Het is sowieso wat diffuus omdat de groep waarop de officiële herdenking betrekking heeft, gaandeweg is uitgebreid.
pi_139774229
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:23 schreef Jordony het volgende:

Jij beweert dus dat het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de mensen die tegen een Marokkaanse vlag zijn, racistisch zijn
Nee hoor, dat beweer ik niet.
Ik beweer dat bepaalde fokusers in dit topic en PVV'ers die willen dat de gemeente Utrecht het hijsen van de Marokkaanse vlag verbieden marokkanenhaters zijn

quote:
Jij bent zo iemand die binnenkort Campina gaat aanklagen omdat ze blanke vla produceren, omdat dat racistisch zou zijn.
Het onderwerp racisme zit je wel hoog he ?
Ik begin er niet over.

quote:
schijnbaar hebben gemeenten de bevoegdheid buitenlandse vlaggen op te hangen. .
Het is de gemeentes niet op zich verboden vanuit Den Haag buitenlandse vlaggen op te hangen. Maar in dit Utrechtse geval heeft de gemeente Utrecht niks opgehangen.
Deze 4 mei herdenking werd georganiseerd door burgers.
http://www.hoogravensbelang.nl/index.php?paginaid=3
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:17:54 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139774292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Oeps, klopt :@

Maar ja, het is dan ook ooit eens begonnen als herdenking specifiek voor slachtoffers tijdens wo2, toen die waanzin iedereen nog vers in het geheugen lag. Niet alleen dat de manier waarop oorlog gevoerd werd door de techniek toen totaal verandert is .. hele steden platgebombardeerd door enkele vliegtuigen .. maar ook de massavernietiging van de Joden. Alles voorgaande schijnt ridicuul in verhouding daarmee. Misschien daarom die bewoording?
Misschien. Waarschijnlijk ook omdat het de eerste keer sinds 1815 was dat Nederland weer rechtstreeks "oorlogsslachtoffer" werd.
pi_139776376
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Misschien. Waarschijnlijk ook omdat het de eerste keer sinds 1815 was dat Nederland weer rechtstreeks "oorlogsslachtoffer" werd.
4 mei dodenherdenking is begonnen na WO II..
quote:
In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:01:20 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139777223
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

4 mei dodenherdenking is begonnen na WO II..

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
Er is van 1945 tot 1948 nog wel met de data geschoven, ja.
Ik bedoel meer dat WOII in Nederland de eerste aanleiding vormde voor een "natie-brede" herdenking van oorlogsslachtoffers. Zo'n herdenking kan dan gaandeweg worden uitgebreid naarmate zich nieuwe oorlogen voordoen.
pi_139777307
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er is van 1945 tot 1948 nog wel met de data geschoven, ja.
Ik bedoel meer dat WOII in Nederland de eerste aanleiding vormde voor een "natie-brede" herdenking van oorlogsslachtoffers. Zo'n herdenking kan dan gaandeweg worden uitgebreid naarmate zich nieuwe oorlogen voordoen.
Ja. Maar je kan het ook nationaal houden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:32:08 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139778052
Klopt, maar het ligt in elk geval minder voor de hand om op 4 mei de gevallenen van Naarden of Heiligerlee te herdenken. Niet dat dat niet kan natuurlijk, maar het staat wat geforceerd om dat achteraf onderdeel te maken van een officiële ceremonie.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:03:58 #88
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139779001
Ik zou rechtsomkeerd hebben gemaakt als ik er aankwam. Dan herdenk ik de doden wel in m'n eentje. Ik werk niet mee aan die onzin.

Vind het een poging tot geschiedsvervalsing. En de achterliggende reden is natuurlijk dat bepaalde groepen zich hier niet betrokken voelen bij gewoon een Nederlandse vlag, triest genoeg opzich.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:09:19 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_139779155
Het is gewoon een godsgruwelijk lelijke vlag, dat zou voldoende moeten zijn. Het idee erachter maakt me niet veel uit, het gaat meer om de grafische vormgeving. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_139779523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:03 schreef Westerling het volgende:
I
Vind het een poging tot geschiedsvervalsing.
Welke geschiedvervalsing dan ? Wat beweert dat Utrechtse comité , wat feitelijk onjuist is?
Marokkanen waren ook betrokken bij die oorlog. In eigen land en in het buitenland Met alle gevolgen. Ook doden , ook een groep Marokkanen in Nederland bij de geallieerden. Krijgsgevangen gemaakt .
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:25:40 #91
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139779653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke geschiedvervalsing dan ? Wat beweert dat Utrechtse comité , wat feitelijk onjuist is?
Marokkanen waren ook betrokken bij die oorlog. In eigen land en in het buitenland Met alle gevolgen. Ook doden , ook een groep Marokkanen in Nederland bij de geallieerden. Krijgsgevangen gemaakt .
Klopt. Maar als ik maar drie vlaggen zie, hoort de Marokkaanse er niet bij (en als er meer hangen, hoort ie nog steeds niet in t midden te hangen). Dat is totaal buitenproportioneel.
pi_139779658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:09 schreef popolon het volgende:
Het is gewoon een godsgruwelijk lelijke vlag, dat zou voldoende moeten zijn. Het idee erachter maakt me niet veel uit, het gaat meer om de grafische vormgeving. :Y)
joh... kijk gewoon de andere kant uit. Er zijn wel meer dingen die niet mooi zijn.
De Nederlandse vlag bijv.. Is niet inspirerend . Maar met een beetje relativering leer je er mee leven.
pi_139779681
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:25 schreef Westerling het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ik maar drie vlaggen zie, hoort de Marokkaanse er niet bij (en als er meer hangen, hoort ie nog steeds niet in t midden te hangen). Dat is totaal buitenproportioneel.
Andere mensen vinden dat ie daar wel hoort.
Maar je beschuldiging van geschiedvervalsing neem je terug, dus ?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:34:12 #94
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139779894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Andere mensen vinden dat ie daar wel hoort.
Maar je beschuldiging van geschiedvervalsing neem je terug, dus ?
Er stond een
quote:
Vind het een poging tot geschiedsvervalsing
. Niets om terug te nemen. En ja ik weet het, er wordt niets expliciets gesteld dus kan het ook geen expliciete geschiedsvervalsing zijn.

En ja, andere mensen vinden waarschijnlijk om genoemde pragmatische redenen dat ie daar wel hoort. Ik niet. Dat is wat ik zei inderdaad.
  Moderator zaterdag 10 mei 2014 @ 16:38:34 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_139780022
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:25 schreef Westerling het volgende:

[..]

Het is gewoon gedaan omdat ze dachten dat er dan niet met de kransen geschopt zou worden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:40:56 #96
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_139780102
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is gewoon gedaan omdat ze dachten dat er dan niet met de kransen geschopt zou worden.
Ben bang dat er inderdaad zo laf gedacht wordt. Daar werk ik niet aan mee.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:42:36 #97
117098 Hathor
Effe niet
pi_139780153
quote:

[..]

Dan was het beter geweest die kransenschoppers eenzelfde behandeling te geven als men normaal gesproken met hooligans doet, een ouderwetse aframmeling met de lange lat door de ME, dan doen ze het volgende keer ook niet meer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_139780799
Na wat overleg hebben we besloten dat volgend jaar ook de Nauru vlag op gehangen mag worden.
pi_139782052
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

Nee hoor, dat beweer ik niet.
Ik beweer dat bepaalde fokusers in dit topic en PVV'ers die willen dat de gemeente Utrecht het hijsen van de Marokkaanse vlag verbieden marokkanenhaters zijn
Zo ving ik het in ieder geval op. Verbieden gaat te ver, maar de gemeente had een dergelijk verzoek kunnen afwijzen. Als nationale dodenherdenking vind ik het er niet in passen. Een soort ontkenning voor het hebben van de Nederlandse nationaliteit.

quote:
Het onderwerp racisme zit je wel hoog he ?
Ik begin er niet over.
Integendeel. Maar als je gelijk begint over 'Marokkanenhaters' omdat ze de Marokkaanse vlag niet mogen hijsen, suggereer ik dit het juist bij jou erg hoog zit. Er zijn ook andere argumenten voor.

quote:
Het is de gemeentes niet op zich verboden vanuit Den Haag buitenlandse vlaggen op te hangen. Maar in dit Utrechtse geval heeft de gemeente Utrecht niks opgehangen.
Deze 4 mei herdenking werd georganiseerd door burgers.
Na op internet gekeken te hebben gemeenten inderdaad vrijheid in het hijsen van vlaggen, als er maar een buitenlandse delegatie bij is. Zover ik weet zijn de meeste mensen die in normale wijken wonen van Nederlandse nationaliteit of hebben een dubbel paspoort. Niet echt een buitenlandse delegatie dus.

Maar goed, als het vanuit burgers is georganiseerd is daar verder geen protocol voor.
pi_139782464
quote:

[..]

En blijkbaar heeft het gewerkt.
Daarentegen belandden de kransen in Nijmegen in een openbaar toilet.
  Moderator zaterdag 10 mei 2014 @ 18:02:48 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_139782561
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En blijkbaar heeft het gewerkt.
Daarentegen belandden de kransen in Nijmegen in een openbaar toilet.
Oh? Wat een schande.
pi_139782588
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh? Wat een schande.
Waar ik wel even bij aanteken dat men officieel niet weet wie dat gedaan heeft.

https://twitter.com/POL_N(...)595664756737/photo/1
  Moderator zaterdag 10 mei 2014 @ 18:05:33 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_139782632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:03 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Waar ik wel even bij aanteken dat men officieel niet weet wie dat gedaan heeft.

https://twitter.com/POL_N(...)595664756737/photo/1
Hoek Ziekerstraat. Nou inderdaad :')
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 18:56:37 #104
88815 The_Emotion
98.3
pi_139784079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 07:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar zou het ook niet over moeten gaan.
Maar het voor trekken van een bevolkingsgroep klopt ook niet.
We wonen in een land waarin, ongeacht de afkomst, iedereen gelijke rechten heeft. We herdenken dan ook degenen die er voor gesneuveld zijn.
Ik snap ook niet wat die vlag daar doet of voor staat.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_139787016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:43 schreef Jordony het volgende:

[..]

Zo ving ik het in ieder geval op. Verbieden gaat te ver, maar de gemeente had een dergelijk verzoek kunnen afwijzen. Als nationale dodenherdenking vind ik het er niet in passen. Een soort ontkenning voor het hebben van de Nederlandse nationaliteit.[|quote]
Geen vergunning geven voor die herdenking omdat het niet volgens de normen van marokkanenhaat is opgezet is natuurlijk discriminerend en dat lokt agressie uit..
De gemeente kan alleen een vergunning weigeren als het gaat om handhaving van de openbare orde.

[..]
[quote]
Integendeel. Maar als je gelijk begint over 'Marokkanenhaters' omdat ze de Marokkaanse vlag niet mogen hijsen, suggereer ik dit het juist bij jou erg hoog zit. Er zijn ook andere argumenten voor.
Ik begin niks tegelijk. Ik stel gewoon vast dat het marokkanenhaat is wat bepaalde figuren drijft.
Natuurlijk ontkent men dat . Dat is standaard. Discriminerende mensen zeggen meestal dat ze politiek correct zijn O-)
[..]

quote:
Na op internet gekeken te hebben gemeenten inderdaad vrijheid in het hijsen van vlaggen, als er maar een buitenlandse delegatie bij is. Zover ik weet zijn de meeste mensen die in normale wijken wonen van Nederlandse nationaliteit of hebben een dubbel paspoort. Niet echt een buitenlandse delegatie dus.
Het lijkt me onzin dat er een wet is die gemeentes gebiedt alleen in geval van een buitenlandse delegatie een vlag te hijsen.
En niet relevant bij deze herdenking, want dit was niet door de gemeente georganiseerd

quote:
Maar goed, als het vanuit burgers is georganiseerd is daar verder geen protocol voor.
Daar zijn we het over eens.
pi_139787191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:34 schreef Westerling het volgende:

. Niets om terug te nemen. En ja ik weet het, er wordt niets expliciets gesteld dus kan het ook geen expliciete geschiedsvervalsing zijn.

Als er geen vaststaande historische feiten ontkend worden, dan kan er nooit geschiedvervalsing zijn.
Je ziet " een poging" , zeg je. Maar je ziet alleen een foto van een vlag. Hoe kan dat nu in geschiedvervalsing zijn ?
pi_139787340
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:56 schreef Remqo het volgende:

[..]

[quote]
We wonen in een land waarin, ongeacht de afkomst, iedereen gelijke rechten heeft. We herdenken dan ook degenen die er voor gesneuveld zijn.

Mooi gezegd. Maar Marokkanen hebben dus minder rechten? Hun vlag mag niet hangen als symbool voor ook de Marokkaanse geschiedenis en Marokkaanse doden. ?
pi_139787532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Maar Marokkanen hebben dus minder rechten? Hun vlag mag niet hangen als symbool voor ook de Marokkaanse geschiedenis en Marokkaanse doden. ?
Ik denk dat zijn punt is dat de halfstokheid van de Nederlandse vlag dit reeds symboliseert - en dat een extra vlag erbij afdoet aan het gevoel van saamhorigheid doordat men aandacht gaat verdelen.

Onzeker of ik het met die visie eens ben.
pi_139787833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:26 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn punt is dat de halfstokheid van de Nederlandse vlag dit reeds symboliseert - en dat een extra vlag erbij afdoet aan het gevoel van saamhorigheid doordat men aandacht gaat verdelen.

Die herdenking was georganiseerd door een wijkcomité. Ik neem aan dat die om de saamhorigheid in de wijk te vergroten ook de herdenking voor de vele in de wijk wonende Marokkanen toegankelijk wilde maken. Zover ik het allemaal snap.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 21:10:13 #110
88815 The_Emotion
98.3
pi_139790119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:26 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Percies mijn punt.
door die gemeenschap extra aandacht te geven, wordt er weer onderscheid gemaakt. Iets wat in mijn ogen zeker niet thuis hoort bij 4 en 5 mei.
- Ian Malcolm
pi_139812999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Ten eerste hangen er alleen vlaggen van andere naties als er een delegatie van het land aanwezig is, en ten tweede gaat het niet alleen om doden die tijdens de bevrijding zijn gevallen maar om alle oorlogsslachtoffers die of Nederlander zijn of in Nederland gevallen zijn. Wat de Nederlandse slachtoffers betreft is het niet beperkt tot de slachtoffers van wo2 maar ook bvb de soldaten tijdens recente vredesmissies, en wat de buitenlanders die in Nederland gevallen zijn betreft gaat het niet alleen om de bevrijders maar ook om de dwangarbeiders die hier te werk gesteld werden.

En daarnaast hebben we dan ook nog de waanzin die het Joodse volk is aangedaan, al die doden herdenken wij ook. En juist dit laatste maakt het uitermate stuitend dat er hier mensen eenzelfde soort etnische haat ventileren omdat er een vlag hangt die er volgens hun niet mag hangen, met nota bene een reeks verwijten naar die bevolkingsgroep die bijna woordelijk overeenkomt met de anti-Joodse propaganda voor en tijdens wo2.
Ben je nou echt zo dom doos?
Deze vlag hangt er niet vanwege welke herdenking dan maar ooit, maar puur uit een soort politieke foute correctheid, als je dat niet wilt zien dan houd de discussie op. Geef nou gewoon eens antwoord in plaats van om de brei heen te draaien: Waarom hangt er naast de Nederlandse vlag alleen een Marokaanse?
pi_139813571
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deze vlag hangt er niet vanwege welke herdenking dan maar ooit, maar puur uit een soort politieke foute correctheid, als je dat niet wilt zien dan houd de discussie op.
Jij weet het allemaal zeker? Heb je verklaringen van het comité gehoord of gelezen ?
Heb je een linkje naar die verklaringen of zuig je het uit je duim?
De discussie met jou houd idd op als jij jouw verzonnen waarheid als niet ter discussie staand wilt zien.
pi_139813672
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij weet het allemaal zeker? Heb je verklaringen van het comité gehoord of gelezen ?
Heb je een linkje naar die verklaringen of zuig je het uit je duim?
De discussie met jou houd idd op als jij jouw verzonnen waarheid als niet ter discussie staand wilt zien.
Maak me gek! Waar zijn de verklaringen.
pi_139813764
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:10 schreef Remqo het volgende:

[..]

Percies mijn punt.
door die gemeenschap extra aandacht te geven, wordt er weer onderscheid gemaakt. Iets wat in mijn ogen zeker niet thuis hoort bij 4 en 5 mei.
Zo kun je alles wel extra aandacht noemen en afkeuren, omdat andere groepen dan zogenaamd gediscrimineerd worden Een tv-documentaire over joden, het verhaal van een canadese soldaat. in een speech op 4 mei. Je redeneert selectief. In feite ben jij diegene die een etnisch groep uitsluit. Je bent dat zo gedreven dat hun vlag niet eens ergens mag hangen......
pi_139813826
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maak me gek! Waar zijn de verklaringen.
Kennelijk heb jij die gevonden, want jij weet met veel zekerheid te vertellen dat het allemaal politiek correct is en dat is erg bah.
Waar zijn die verklaringen die je las ? LInkje ?
pi_139813879
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk heb jij die gevonden, want jij weet met veel zekerheid te vertellen dat het allemaal politiek correct is en dat is erg bah.
Waar zijn die verklaringen die je las ? LInkje ?
Geef gewoon een antwoord op een simpele vraag: Waarom hangt er een Marokaanse vlag tijdens de herdenking? Ik zou groot voorstander zijn als er sprake was van herdenking van slachtoffers van marokaanse afkomst, maar dat is gewoon niet het geval.
pi_139814012
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geef gewoon een antwoord op een simpele vraag: Waarom hangt er een Marokaanse vlag tijdens de herdenking? Ik zou groot voorstander zijn als er sprake was van herdenking van slachtoffers van marokaanse afkomst, maar dat is gewoon niet het geval.
Hoe weet jij nu zeker dat er geen herdenking was van Marokkaanse slachtoffers?
Again... heb je een linkje of fantaseer je weer ?
.
pi_139814048
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe weet jij nu zeker dat er geen herdenking was van Marokkaanse slachtoffers?
Again... heb je een linkje of fantaseer je weer ?
.
Moet ik nu linkjes gaan plaatsen naar iets wat ik niet hoef te bewijzen? De vraag is toch heel duidelijk? Waarom hangt er een marokaanse vlag?
pi_139814223
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moet ik nu linkjes gaan plaatsen naar iets wat ik niet hoef te bewijzen? De vraag is toch heel duidelijk? Waarom hangt er een marokaanse vlag?
Jij beweert iets over de motieven van de organisators.
Duidelijk is dat jij geen linkjes heb of dat je ook niet anderszins hun motieven ken.

Daar zijn we dan bij een belangrijke vraag: Waarom hangt die vlag daar.?
Ik weet het niet... jij weet het ook niet..Hoe kun je dan de motieven van de vlaghijser veroordelen?
pi_139814358
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij beweert iets over de motieven van de organisators.
Duidelijk is dat jij geen linkjes heb of dat je ook niet anderszins hun motieven ken.

Daar zijn we dan bij een belangrijke vraag: Waarom hangt die vlag daar.?
Ik weet het niet... jij weet het ook niet..Hoe kun je dan de motieven van de vlaghijser veroordelen?
Er zijn geen marokaanse slachtoffers in de 2e wereldoorlog gevallen in Nederland, kortom er is geen enkele reden om die vlag op te hangen, maar jij blijft maar zeuren dat ik met linkjes moet komen, daar heb ik geen enkele behoefte aan, overigens snap ik niet waarom jij dat standpunt gaat lopen verdedigen. Jij bent zeker zo een figuur die marokanen "gezellig" vind?
pi_139814878
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn geen marokaanse slachtoffers in de 2e wereldoorlog gevallen in Nederland, kortom er is geen enkele reden om die vlag op te hangen, maar jij blijft maar zeuren dat ik met linkjes moet komen, daar heb ik geen enkele behoefte aan, overigens snap ik niet waarom jij dat standpunt gaat lopen verdedigen. Jij bent zeker zo een figuur die marokanen "gezellig" vind?
Er zijn een paar Marokkanen verdronken in die tijd in Zeeland. Dat is gewoon waarheid. Dat zie ik als feit.
pi_139814939
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Er zijn een paar Marokkanen verdronken in die tijd in Zeeland. Dat is gewoon waarheid. Dat zie ik als feit.
Dat verhaal is alom bekend, maar zelfs als het al waar zou zijn, waarom hang je dan een vlag op voor die paar marokanen die fucking verdronken zijn en geen vlag van Polen, Canada, Amerika, etc, etc.
pi_139814941
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik stop met zeuren dat je moet onderbouwen waarom die vlag uit foute politiekecorrecte motieven daar is gehesen. Je fantaseerde het allemaal dus je kunt niks onderbouwen.

Is het fout om Marokkanen 'gezellig' te vinden?
Overigens zijn er wel Marokkaanse militairen in Nederland aan het front geweest en gevangen genomen.
En elders in Europa zijn duizenden van deze militairen omgekomen.
Kennelijk wilde mensen in Utrecht dit oa herdenken, schat ik zo in . Maar dat is allemaal bah en bah , denk je ?
pi_139815085
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat verhaal is alom bekend, maar zelfs als het al waar zou zijn, waarom hang je dan een vlag op voor die paar marokanen die fucking verdronken zijn en geen vlag van Polen, Canada, Amerika, etc, etc.
Ik had het over wat jij zegt. Je zit fout dus. En mij maken meer vlaggen niet veel uit.
pi_139815221
We zijn tweede geworden bij het songfestival. Wat is belangrijker?
pi_139815239
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stop met zeuren dat je moet onderbouwen waarom die vlag uit foute politiekecorrecte motieven daar is gehesen. Je fantaseerde het allemaal dus je kunt niks onderbouwen.

Is het fout om Marokkanen 'gezellig' te vinden?
Overigens zijn er wel Marokkaanse militairen in Nederland aan het front geweest en gevangen genomen.
En elders in Europa zijn duizenden van deze militairen omgekomen.
Kennelijk wilde mensen in Utrecht dit oa herdenken, schat ik zo in . Maar dat is allemaal bah en bah , denk je ?
Geef me 1 wetenschappelijke bron waar je dat kan bewijzen, naar mijn weten is er 1 frans/marokaanse parachutist in Nederland omgekomen, en voor de rest niets nada.
pi_139815277
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik had het over wat jij zegt. Je zit fout dus. En mij maken meer vlaggen niet veel uit.
Het gaat mij niet om de vlag, het gaat mij om de foute politieke correctheid waarbij niemand en zeker niet in de laatste plaats de marokaanse gemeenschap gebaat is.
pi_139815324
Dan moet je geen onzin gaan roepen. Dat helpt meestal in een discussie. Ik ben er verder ook niet direct voor.
pi_139815368
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:03 schreef Globali het volgende:
Dan moet je geen onzin gaan roepen. Dat helpt meestal in een discussie. Ik ben er verder ook niet direct voor.
Ik roep geen onzin, ik beroep me op feiten, of wil jij daadwerkelijk beweren dat de vlag gehezen is voor marokaanse gevallenen in Nederland?
pi_139815385
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik roep geen onzin, ik beroep me op feiten, of wil jij daadwerkelijk beweren dat de vlag gehezen is voor marokaanse gevallenen in Nederland?
Ik neem aan dat die vlag niet werd geheven voor Polen.
pi_139815387
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geef me 1 wetenschappelijke bron waar je dat kan bewijzen, naar mijn weten is er 1 frans/marokaanse parachutist in Nederland omgekomen, en voor de rest niets nada.
Ik had het niet over Marokkanen die in Nederland omkwamen.
ik had het over duizenden doden in geheel Europa.
Er waren meer dan 77 000 Marokkaanse soldaten in Franse dienst. Die rekent men tot een groep van 233.000 en de schatting is dat meer dan 70.000 van die groep omkwamen in de oorlog>
http://www.annefrankguide.net/nl-NL/bronnenbank.asp?oid=2711
pi_139815399
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die vlag niet werd geheven voor Polen.
Of Marokkanen moeten daar ineens heel gek op zijn.
pi_139815441
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het niet over Marokkanen die in Nederland omkwamen.
ik had het over duizenden doden in geheel Europa.
Er waren meer dan 77 000 Marokkaanse soldaten in Franse dienst. Die rekent men tot een groep van 233.000 en de schatting is dat meer dan 70.000 van die groep omkwamen in de oorlog>
http://www.annefrankguide.net/nl-NL/bronnenbank.asp?oid=2711
En prima dat die herdacht word in landen waar die gevallen zijn, net zoals elke andere soldaat, wat mij betreft word in Nederland ook de duitse vlag gehezen, immers 95% van die soldaten waren hier ook niet vrijwillig, maar een marokaanse vlag in Nederland is onzin.
pi_139815554
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

En prima dat die herdacht word in landen waar die gevallen zijn, net zoals elke andere soldaat, wat mij betreft word in Nederland ook de duitse vlag gehezen, immers 95% van die soldaten waren hier ook niet vrijwillig, maar een marokaanse vlag in Nederland is onzin.
Dus je bent wel voor het hijsen van de Duitse vlag?
pi_139815568
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Marokkaanse Nederlanders mogen natuurlijk ook hun doden en geschiedenis herdenken.
En misschien was dit wel wat in Utrecht gebeurde. Nogal intolerant en zeer tegen de 4 mei-intentie ( etnische haat van damals herdenken) in om hen het morele recht een zekere vlag te gebruiken te ontzeggen.
pi_139815572
Vreemd. Ik zal wel gek zijn.
pi_139815657
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:10 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus je bent wel voor het hijsen van de Duitse vlag?
Ja want oorlog kent alleen verliezers en daarbij horen net zo goed de duitse slachtoffers.
pi_139815683
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Marokkaanse Nederlanders mogen natuurlijk ook hun doden en geschiedenis herdenken.
En misschien was dit wel wat in Utrecht gebeurde. Nogal intolerant en zeer tegen de 4 mei-intentie ( etnische haat van damals herdenken) in om hen het morele recht een zekere vlag te gebruiken te ontzeggen.
Christus, jij bent zo politiek correct dat je haast ook wel tegen de zwarte piet moet zijn?
pi_139815686
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want oorlog kent alleen verliezers en daarbij horen net zo goed de duitse slachtoffers.
Dus ook Marokkaanse slachtoffers. Dit ga je nooit winnen.
pi_139815693
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar Marokkanen sluit je buiten. Die kunnen niet slachtoffer zijn van WO II ?
pi_139815707
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus ook Marokkaanse slachtoffers. Dit ga je nooit winnen.
Er zullen tijdens de tweede wereldoorlog wel van elke nationaliteit iemand omgekomen zijn, kortom de vraag aan jou, waarom dan alleen een marokaanse vlag?
pi_139815746
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar Marokkanen sluit je buiten. Die kunnen niet slachtoffer zijn van WO II ?
Ik sluit juist helemaal niemand buiten, ik vind het alleen een verkeerd politiek signaal om naast de Nederlandse alleen een marokaanse vlag te hangen, wat mij betreft hang je of alleen een Nederlandse vlag op, of allemaal, maar jij vind het kennelijk normaal om alleen een Marokaanse te heisen, sjonge jonge, ben je nou echt zo dom?
pi_139815760
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Christus, jij bent zo politiek correct dat je haast ook wel tegen de zwarte piet moet zijn?
Ontopic blijven.
Overigens, heb ik me nooit druk gemaakt over zwarte piet ... totdat zgn pietfans er veel rumoer over maakte , toen ben ik meegesleept in drie drukte . Idd.... dankzij die golf van discriminatie ben ik gaan denken: het
wordt het tijd om ook ander gekleurde pieten toe te laten. Tikkeltje discriminerend om andere kleuren te weigeren
pi_139815767
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zullen tijdens de tweede wereldoorlog wel van elke nationaliteit iemand omgekomen zijn, kortom de vraag aan jou, waarom dan alleen een marokaanse vlag?
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben er duidelijk over. Mij maakt het niets uit. Jij wil zelfs de Duitse vlag gaan hijsen. Dat gaat mij te ver.
pi_139815804
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ontopic blijven.
Overigens, heb ik me nooit druk gemaakt over zwarte piet ... totdat zgn pietfans er veel rumoer over maakte , toen ben ik meegesleept in drie drukte . Idd.... dankzij die golf van discriminatie ben ik gaan denken: het
wordt het tijd om ook ander gekleurde pieten toe te laten. Tikkeltje discriminerend om andere kleuren te weigeren
quote:

[..]

Ontopic blijven.
Zwarte piet is zwart. Waarom zou iemand anders die naam hebben?
pi_139815828
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:17 schreef Globali het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er duidelijk over. Mij maakt het niets uit. Jij wil zelfs de Duitse vlag gaan hijsen. Dat gaat mij te ver.
Je bent niet goed in je hoofd en compleet gehersenspoeld, we zijn uitgepraat.
pi_139815866
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bent niet goed in je hoofd en compleet gehersenspoeld, we zijn uitgepraat.
Jij schreef het. Niet ik.
pi_139815876
quote:

[..]

Ontopic blijven.
Er is helemaal nooit sprake van discriminatie geweest, of moet Mohammed Ali in 1 keer ook in het paars worden getekend straks? Ook met jou stop ik.
pi_139815887
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:20 schreef Globali het volgende:

[..]

Jij schreef het. Niet ik.
Moet je niet naar het koeskoes feest? Gezellig!
pi_139815917
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moet je niet naar het koeskoes feest? Gezellig!
Ik ken die feesten niet. Jij wel?
pi_139815940
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik sluit juist helemaal niemand buiten, ik vind het alleen een verkeerd politiek signaal om naast de Nederlandse alleen een marokaanse vlag te hangen, wat mij betreft hang je of alleen een Nederlandse vlag op, of allemaal, maar jij vind het kennelijk normaal om alleen een Marokaanse te heisen, sjonge jonge, ben je nou echt zo dom?
Ai.. typisch arrogantie van sommige discriminerende mensen. Ze kenne nie winnen en dan gaan ze hun tegenstander kleineren
Dus.... jij vind wél dat Marokkanen ook slachtoffer van WO kunnen zijn. En dat hun vlag gehesen mag worden ?
ps... nee .... ik vind het niet normaal om alleen de Marokkaanse vlag te hijsen als algemeen principe.
Maar als mensen dat wel doen.. overigens samen met de Nederlandse vlag in Utrecht .. dan vind ik het wel normaal om niet te gaan zeuren dat het moreel verwerpelijk is, want politiek correct enzo.
pi_139815975
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal nooit sprake van discriminatie geweest, of moet Mohammed Ali in 1 keer ook in het paars worden getekend straks? Ook met jou stop ik.
wel te rusten .....
kijk onder je bed ... wie weet of er een zwarte piet, vermomd als Marokkaan daar ligt.
pi_139816123
Ik hou niet eens van couscous.
pi_139820057
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mensen die in Nederland zijn begraven zijn niet in Nederland?
pi_139820189
quote:
[ afbeelding ]

Breda 2001

De poolse vlag is nogal legit daar, aangezien Zuid Nederland zo'n beetje bevrijd is door Polen, die vormden een belangrijk deel van market garden. Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebben
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_139820262
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:50 schreef Harlon het volgende:
Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebben
Dat begrijp ik niet goed, bijv. El Alamein stond los van de latere bevrijding van Nederland? De gevechten in 1940 in België en Frankrijk staan los van Wo2 en de bevrijding later? De omgekomen mensen bij Duinkerken herdenken we niet?
pi_139820562
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet goed, bijv. El Alamein stond los van de latere bevrijding van Nederland? De gevechten in 1940 in België en Frankrijk staan los van Wo2 en de bevrijding later? De omgekomen mensen bij Duinkerken herdenken we niet?
Omdat ook daar noord afrikanen nauwelijks iets hebben uitgevoerd. Ze hebben wel meegevochten in WO2 hoor, maar hebben zich daar vooral ontzettend misdragen (goh, waar herkennen we dat nu nog steeds?) dus niet bepaald iets wat je wilt herinneren of weer naar voren halen.
pi_139820680
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Omdat ook daar noord afrikanen nauwelijks iets hebben uitgevoerd. Ze hebben wel meegevochten in WO2 hoor, maar hebben zich daar vooral ontzettend misdragen (goh, waar herkennen we dat nu nog steeds?) dus niet bepaald iets wat je wilt herinneren of weer naar voren halen.
Typisch de methode van haatzaaiers. Pak echt gebeurde foute feiten. Opblazen, overdrijven en op de hele groep projecteren.
Dat soort vuiligheid herdenken we toch op 4 mei ?
pi_139820767
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Typisch de methode van haatzaaiers. Pak echt gebeurde foute feiten. Opblazen, overdrijven en op de hele groep projecteren.
Dat soort vuiligheid herdenken we toch op 4 mei ?
Nee, we herdenken de gevallen slachtoffers en de verschrikkelijkheden die er zijn gebeurd. Omdat een bepaalde bevolkingsgroep het nodig vond om in plaats van daar aan mee te doen te gaan voetballen met de gelegde kransen hebben we als knieval naar het tuig toe maar hun vlag erbij gehangen, de bullshit op scholen lopen uitkramen dat hun voorvaderen Nederland bevrijd hebben en of ze heeeeeeeeeeel misschien het dan toch nog even op kunnen brengen om zich te gedragen. In plaats van godvergeten kuttuig ga je gewoon gedragen of anders tyf je lekker op naar syberie ofzo.
pi_139820856
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:24 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nee, we herdenken de gevallen slachtoffers en de verschrikkelijkheden die er zijn gebeurd.
Altijd al herdacht men ook de etnische haat die de basis was voor de verschrikkelijkheden.
Bijv het gevaar van minderheden verketteren
quote:
Omdat een bepaalde bevolkingsgroep het nodig vond om in plaats van daar aan mee te doen te gaan voetballen met de gelegde kransen
Je verkettert . De fouten van enkelen projecteer je op een hele etnische groep.
De bedoeling is dat op 4 mei dit soort generalisaties herdacht worden. Maar dat heb jij dus nooit begrepen.
pi_139821670
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deze vlag hangt er niet vanwege welke herdenking dan maar ooit, maar puur uit een soort politieke foute correctheid, als je dat niet wilt zien dan houd de discussie op. Geef nou gewoon eens antwoord in plaats van om de brei heen te draaien: Waarom hangt er naast de Nederlandse vlag alleen een Marokaanse?
Ik mag dan misschien wel dom zijn, lul, maar ik kan in ieder geval nog wel lezen. Er hangt alleen een Marokkaanse vlag naast de Nederlandse omdat er geen delegaties van andere landen aanwezig zijn.
pleased to meet you
pi_139821797
Volgens mij is 4 mei alleen een dodenherdenkingsdag in NL. En NL herdenkt de doden die met NL te maken hebben, niet met Europa.

Waarom Europa daar ineens bij gehaald moet worden? Om het hijsen van de Marokkaanse vlag goed te praten?

Niks mis met het herdenken van de Marokkaanse doden tijdes WO 2, maar doe dat dan met je eigen gemeenschap. Hijs de vlag halfstok bij je moskee of marokkaans gemeenschapshuis. Naast de NL vlag hangen bij een NL dodenherdenking geeft toch een misplaatst idee dat ook de marokkanen NL bevrijd hebben, en dat is niet zo.

Canadese, Amerikaanse en Poolse vlaggen hebben bv veel meer recht om naast de NL vlag te hangen tijdens de NL dodenherdenking.
pi_139821828
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:50 schreef Harlon het volgende:

[..]

De poolse vlag is nogal legit daar, aangezien Zuid Nederland zo'n beetje bevrijd is door Polen, die vormden een belangrijk deel van market garden. Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebben
En dodenherdenking heeft geen reet te maken met de bevrijding, op 4 mei herdenken we namelijk de doden en op 5 mei de bevrijding. Of wil je soms beweren dat we al die Joden die de concentratiekampen niet overleefd hebben ook niet mogen herdenken .. die hebben immers ook geen reet te maken met de bevrijding van Nederland?
pleased to meet you
pi_139821992
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:11 schreef Montagui het volgende:
Volgens mij is 4 mei alleen een dodenherdenkingsdag in NL. En NL herdenkt de doden die met NL te maken hebben, niet met Europa.

Waarom Europa daar ineens bij gehaald moet worden? Om het hijsen van de Marokkaanse vlag goed te praten?

Niks mis met het herdenken van de Marokkaanse doden tijdes WO 2, maar doe dat dan met je eigen gemeenschap. Hijs de vlag halfstok bij je moskee of marokkaans gemeenschapshuis. Naast de NL vlag hangen bij een NL dodenherdenking geeft toch een misplaatst idee dat ook de marokkanen NL bevrijd hebben, en dat is niet zo.

Canadese, Amerikaanse en Poolse vlaggen hebben bv veel meer recht om naast de NL vlag te hangen tijdens de NL dodenherdenking.
Zucht, dat doen ze dan ook als er een delegatie van dat land aanwezig is.

Overigens wel grappig, eerst wel heel juist opmerken dat dodenherdenking alleen indirect te maken heeft met de bevrijding, maar een paar zinnen verderop toch weer dezelfde link leggen. Het gaat niet om de Marokkaanse inbreng bij de bevrijding, die is totaal irrelevant op 4 mei en de discussie daarover dus ook. Het gaat om hun doden die hier gevallen zijn tijdens de oorlog, en of dat nou een soldaat is die tijdens de bevrijding gevallen is, een krijgsgevangene dwangarbeider die verzopen is of een Jood in een concentratiekamp doet niet ter zake.
pleased to meet you
pi_139822001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:
Vlaggen op een 15 -augustusherdenking
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom haal je dat erbij? Dat is geen Nationale dodenherdenking maar de herdenking van het einde van WOII.
Overigens zijn nationale kleuren op grafkransen geen vlaggen. Met zo'n lintje in de kleuren van Marokko op een grafkrans bij de Nationale dodenherdenking heeft denk ik ook niemand moeite.
pi_139822161
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, dat doen ze dan ook als er een delegatie van dat land aanwezig is.

Overigens wel grappig, eerst wel heel juist opmerken dat dodenherdenking alleen indirect te maken heeft met de bevrijding, maar een paar zinnen verderop toch weer dezelfde link leggen. Het gaat niet om de Marokkaanse inbreng bij de bevrijding, die is totaal irrelevant op 4 mei en de discussie daarover dus ook. Het gaat om hun doden die hier gevallen zijn tijdens de oorlog, en of dat nou een soldaat is die tijdens de bevrijding gevallen is, een krijgsgevangene dwangarbeider die verzopen is of een Jood in een concentratiekamp doet niet ter zake.
Ja, ok, het marginale groepje marokkaanse doden dat met NL te maken heeft hoort prominent herdacht te worden door de marokkaanse vlag naast de NL vlag te hangen. Not! Er zijn zo nog veel meer marginale nationaliteiten die gevallen zijn in de 2e WO en met NL te maken hebben gehad. Het past niet dat de marokkaanse dan wel een prominent podium krijgt en de anderen niet.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:35:41 #167
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139822324
alle marokkaanse vlaggen terug naar spanje.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:36:33 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_139822345
quote:

[..]

Ken je geschiedenis

http://historiek.net/de-m(...)and-1940-1945/20691/

Ook tijdens de terugtrekking van de Franse en Britse troepen richting Duinkerken waren het Marokkaanse troepen die in de achterste linies vochten om de Duitse opmars te vertragen, en daar behoorlijk goed in slaagden ondanks een veel beter bewapende tegenstander, waardoor er duizenden en duizenden levens gered konden worden tijdens de evacuatie. De Marokkanen verdienen wel iets meer krediet dan "ze hebben wel meegevochten, maar hebben zich voornamelijk misdragen".
pi_139822927
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, ok, het marginale groepje marokkaanse doden dat met NL te maken heeft hoort prominent herdacht te worden door de marokkaanse vlag naast de NL vlag te hangen. Not! Er zijn zo nog veel meer marginale nationaliteiten die gevallen zijn in de 2e WO en met NL te maken hebben gehad. Het past niet dat de marokkaanse dan wel een prominent podium krijgt en de anderen niet.
Het past niet, want er zijn niet genoeg doden van hun gevallen? Het is toch potverdorie geen huursubsidie of zo, sorry, u verdient net niet genoeg dus u komt niet in aanmerking? Als er nou 3 doden meer waren gevallen had het wel gekund of zo? Marchanderen met dodencijfers om te rechtvaardigen dat die vlag daar niet mag hangen? Sorry hoor, maar ik vind dat nogal ziek, een vleug van dezelfde waanzin en etnische haat die tot zoveel doden heeft geleid die we nou juist herdenken met het idee 'nooit meer zoiets!'
pleased to meet you
pi_139823288
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Het past niet, want er zijn niet genoeg doden van hun gevallen? Het is toch potverdorie geen huursubsidie of zo, sorry, u verdient net niet genoeg dus u komt niet in aanmerking? Als er nou 3 doden meer waren gevallen had het wel gekund of zo? Marchanderen met dodencijfers om te rechtvaardigen dat die vlag daar niet mag hangen? Sorry hoor, maar ik vind dat nogal ziek, een vleug van dezelfde waanzin en etnische haat die tot zoveel doden heeft geleid die we nou juist herdenken met het idee 'nooit meer zoiets!'
Adem in, adem uit.....

Als je mijn reacties hebt gelezen vind ik het best dat marokkaanse doden herdacht worden, niets mis mee.

Het is alleen de prominente plaats die ik niet juist vind (en die m.i. vanuit historisch perpectief ook niet juist is). That's all.
pi_139824860
quote:

[..]

Je weet dus niet waar je het over hebt.
pi_139832875
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Adem in, adem uit.....

Als je mijn reacties hebt gelezen vind ik het best dat marokkaanse doden herdacht worden, niets mis mee.

Het is alleen de prominente plaats die ik niet juist vind (en die m.i. vanuit historisch perpectief ook niet juist is). That's all.
Zo gaat dat nu eenmaal volgens het protocol, de Nederlandse Vlag in het midden en daarnaast die van de aanwezige naties met delegatie, die gaan namelijk boven de gemeente- en/of provincievlag. Bij even getallen aan vlaggen staat de Nederlandse vlag links (de kant van het hart), bij oneven getallen, zoals bij deze herdenking in een Utrechtse wijk met 3 vlaggen, staat de Nederlandse in het midden, geheel volgens protocol. Dus waar jij die vermeende prominente plaats vandaan haalt is mij een raadsel?
pleased to meet you
pi_139859385
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Zo gaat dat nu eenmaal volgens het protocol, de Nederlandse Vlag in het midden en daarnaast die van de aanwezige naties met delegatie, die gaan namelijk boven de gemeente- en/of provincievlag. Bij even getallen aan vlaggen staat de Nederlandse vlag links (de kant van het hart), bij oneven getallen, zoals bij deze herdenking in een Utrechtse wijk met 3 vlaggen, staat de Nederlandse in het midden, geheel volgens protocol. Dus waar jij die vermeende prominente plaats vandaan haalt is mij een raadsel?
ER WAS GEEN DELEGATIE VOOR DE HONDERDSTE KEER!

http://www.maghreb.nl/201(...)g-halfstok-op-4-mei/
pi_139872122
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

ER WAS GEEN DELEGATIE VOOR DE HONDERDSTE KEER!

http://www.maghreb.nl/201(...)g-halfstok-op-4-mei/
Oh nee? Volgens mij hebben de bewoners van de wijk Hoograven erom verzocht omdat er wel Marokkanen aanwezig waren, afgevaardigden dus van de Marokkaanse gemeenschap.
pleased to meet you
pi_139894408
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh nee? Volgens mij hebben de bewoners van de wijk Hoograven erom verzocht omdat er wel Marokkanen aanwezig waren, afgevaardigden dus van de Marokkaanse gemeenschap.
_O-

8)7 8)7 8)7
pi_139894550
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ken je geschiedenis

http://historiek.net/de-m(...)and-1940-1945/20691/

Ook tijdens de terugtrekking van de Franse en Britse troepen richting Duinkerken waren het Marokkaanse troepen die in de achterste linies vochten om de Duitse opmars te vertragen, en daar behoorlijk goed in slaagden ondanks een veel beter bewapende tegenstander, waardoor er duizenden en duizenden levens gered konden worden tijdens de evacuatie. De Marokkanen verdienen wel iets meer krediet dan "ze hebben wel meegevochten, maar hebben zich voornamelijk misdragen".
voornamelijk gat inderdaad te ver maar een gedeelte van de Marokkaanse troepen van het Franse leger hebben zich ook behoorlijk misdragen, zeker in Italië , hell de italianen hebben er een woord voor , Marocchinate, synoniem voor massa-verkrachting basicly.

edit : zag wat laat dat het delen waren maar vreemd trouwens dat die site die je linkte het daar eigenlijk totaal niet over heeft, zeker omdat het ook over de Goums gaat , degene die daar verantwoordelijk voor waren.
Er zou blijkbaar ook nog een 4de deel moeten zijn maar die lijkt niet online te staan, vreemd dat juist dat gedeelte (er van uitgaande dat die de 'Marocchinate' behandelt) dan geen duidelijke link heeft of helemaal niet online staat (mischien ben ik gewoon blind ofc maar kan het niet vinden) .

Edit2: http://www.art1.nl/artike(...)tegen_Nazi-Duitsland
het hele artikel gevonden op een andere site , daar gaat hij idd vrij kort in op wat hij blijkbaar 'geruchten' noemt , artikel lijkt een beetje gekleurd met politieke correctheid
Maar goed , maakt de andere bijdragen van de Noord-Afrikanen in het Franse leger uiteraard niet minder , wel een smet , helaas net als sommige andere geallieerden die ook hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door dontcare op 13-05-2014 07:47:37 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_139896117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 04:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

8)7 8)7 8)7
Het is eerder achterlijk om te denken dat de vertegenwoordigers van een betrokken bevolkingsgroep niet in Nederland zouden mogen wonen
pleased to meet you
pi_139896452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is eerder achterlijk om te denken dat de vertegenwoordigers van een betrokken bevolkingsgroep niet in Nederland zouden mogen wonen
Je bent echt heel grappig. Misschien mag ik je zelfs wel een racist of een xenofoob noemen omdat je mensen met een dubbel paspoort nog steeds ziet als buitenlanders, als een officiële afgevaardigde vertegenwoordiging van dat andere land zelfs.
pi_139899204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bent echt heel grappig. Misschien mag ik je zelfs wel een racist of een xenofoob noemen omdat je mensen met een dubbel paspoort nog steeds ziet als buitenlanders, als een officiële afgevaardigde vertegenwoordiging van dat andere land zelfs.
Waar heeft hij het over een dubbel paspoort?
pi_139899384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

8)7
pi_139899430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8)7
Oh In jouw eigen hoofd dus.
pi_139899455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oh In jouw eigen hoofd dus.
Geef eens aan dat het niet zo is, met links en quotes aub.
Kan je niet, dus je zet jezelf weer compleet voor schut met het zoeken naar een reden om te bashen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:49:29 #183
117098 Hathor
Effe niet
pi_139899531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 06:41 schreef dontcare het volgende:

[..]

voornamelijk gat inderdaad te ver maar een gedeelte van de Marokkaanse troepen van het Franse leger hebben zich ook behoorlijk misdragen, zeker in Italië , hell de italianen hebben er een woord voor , Marocchinate, synoniem voor massa-verkrachting basicly.

edit : zag wat laat dat het delen waren maar vreemd trouwens dat die site die je linkte het daar eigenlijk totaal niet over heeft, zeker omdat het ook over de Goums gaat , degene die daar verantwoordelijk voor waren.
Er zou blijkbaar ook nog een 4de deel moeten zijn maar die lijkt niet online te staan, vreemd dat juist dat gedeelte (er van uitgaande dat die de 'Marocchinate' behandelt) dan geen duidelijke link heeft of helemaal niet online staat (mischien ben ik gewoon blind ofc maar kan het niet vinden) .

Edit2: http://www.art1.nl/artike(...)tegen_Nazi-Duitsland
het hele artikel gevonden op een andere site , daar gaat hij idd vrij kort in op wat hij blijkbaar 'geruchten' noemt , artikel lijkt een beetje gekleurd met politieke correctheid
Maar goed , maakt de andere bijdragen van de Noord-Afrikanen in het Franse leger uiteraard niet minder , wel een smet , helaas net als sommige andere geallieerden die ook hebben.
Ik ben me bewust van de misdragingen van Marokkaanse eenheden rond Monte Casino, maar om die er nou speciaal uit te lichten gaat me weer wat ver, in oorlogstijd is er niemand, maar dan ook helemaal niemand met schone handen.
pi_139899548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geef eens aan dat het niet zo is, met links en quotes aub.
Kan je niet, dus je zet jezelf weer compleet voor schut met het zoeken naar een reden om te bashen.
Jij schrijft:
quote:

[..]

En nu vraag je mij om aan te geven waar hij dat deed?
pi_139899603
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij schrijft:

[..]

En nu vraag je mij om aan te geven waar hij dat deed?
:W

Dag Wespensteek. Je onzinnige zuigende manier van discuzeuren kennen we ondertussen wel. Weinig tot geen toegevoegde waarde.

Btw; het muisje is een zij, geen hij.
pi_139899611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ouder1 bedoelt dat "de delegatie van de Marokkaanse gemeenschap" in deze bestaat uit Nederlanders. Wellicht Nederlanders die ook een Marokkaans paspoort hebben; maar bovenal toch Nederlanders. Dus geen buitenlandse delegatie. Geen Marokkanen.
pi_139899861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:W

Dag Wespensteek. Je onzinnige zuigende manier van discuzeuren kennen we ondertussen wel. Weinig tot geen toegevoegde waarde.

Btw; het muisje is een zij, geen hij.
Ik kan ook niet helpen dat jij helemaal zelf van de Marokkanen mensen met een dubbel paspoort hebt gemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij reageert blijkbaar met:

quote:

[..]

Dus blijkbaar heb jij het echt in jouw hoofd zitten. Dan gebruikt je dus grote woorden als racist en een xenofoob ten aanzien van een ander en ga je zelf volledig de mist in.
pi_139900242
quote:

[..]

Aah, dus omdat ik de roots van een ander zie en respecteer ben ik misschien wel racistisch, xenofoob en zie de ander als buitenlander. Al was er geen tweede paspoort, dan nog zijn het hun Marokkaanse voorouders en hebben ze het volste recht om deze doden onder hun eigen vlag te herdenken, net zoals bvb de Molukkers.

Overigens maakt het helemaal niet uit of je nou 1 of 2 paspoorten hebt, als een van je ouders in het buitenland geboren is ben je zelf ook buitenlander, of allochtoon zoals dat tegenwoordig heet. Dat onderscheid brengt de autochtone Nederlander heel nadrukkelijk aan, en daarna is die nog verbaasd ook als de jonge allochtoon het gevoel heeft dat die er niet bij hoort.
pleased to meet you
pi_139907046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus omdat ik de roots van een ander zie en respecteer ben ik misschien wel racistisch, xenofoob en zie de ander als buitenlander.
Als men deze roots ziet bij overvallers, kopschoppers, tasjesdieven etc. wordt men daar idd voor uitgemaakt ja. Zelfs als de personen in kwestie heel erg trots op die roots zijn.

Mag dat in dit geval weer niet dan ? Damn, ik houd het als arm autistje allemaal niet meer bij :(
Wanneer mag je nu wel en wanneer niet de nadruk op iemands roots leggen ?
pi_139914712
quote:
[ afbeelding ]

Breda 2001

je weet dat Polen heeft bijgedragen aan de bevrijding van Breda en ook zeer zware verliezen heeft geleden tijdens Market Garden?
pi_139919637
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

je weet dat Polen heeft bijgedragen aan de bevrijding van Breda en ook zeer zware verliezen heeft geleden tijdens Market Garden?
weet ik... ik ben Bredanaar.... poolse tank, wilhelminapark maczekstraat
pi_139959601
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Het is nooit te laat om het Polen-meldpunt in te lichten. 70 jaar geleden had je ze hier ook al rondlopen, die Polen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')