O, ik had niet door dat je naar Mussolini en consorten verwees. Ik dacht dat je Italië als geheel bedoelde toen je zei dat "ze" het Duitse ingrijpen als een bevrijding zagen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:02 schreef moussie het volgende:
in het boekie van de machthebbers dan, Mussolini en consorten
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
Er waren ook Italianen die vochten voor de Italiaanse Sociale Republiek, je kunt niet generaliseren want de ene Italiaan vocht tegen de andere vanaf 1943.
Waarom hingen er in 2001 allerlei buitenlandse vlaggen? Waarom ageerden de tegenstanders in dit topic toen niet hiertegen?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Breda 2001
Geen vlag was verboden door de gemeente , het comité koos gewoon de vlag die zij toepasselijk vond. Zo hoort het ook.
Let op de MOElandse vlag. Kom PVV .. reden om te kankeren.
Ach, Marokko heeft Nederland nooit iets aangedaan. Duitsland echter wel maar menig rechtse Fokker vond het geen enkel probleem als er op 4 mei Duitsers werden herdacht. Maar een Marokkaanse vlag op half stok, terwijl Marokko Nederland nooit iets heeft aangedaan, is natuurlijk uit den boze.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
On Topic: Wat te doen met die Marokkaanse vlag.
Volgens het vlagprotocol mag deze vlag hangen.
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Rechts Nederland zal zeggen: Ja, maar.......
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Voor iedere geallieerde groep kan wel een "ja maar" worden aangemaakt.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.
Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.
Zie:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen
Quote:
[..]
Dus: Erepenning, Historisch Museum.
Allemaal extra dingen voor een positieve impuls.
Misschien een beetje geiten-wollen-sokken-achtig, maar het heeft geholpen.
Het artikel eindigt met:
Quote:
[..]
Zit je nou in jezelf te praten of zo? Jij bedenkt achter elkaar dingen die gewoon niet kloppen, en als je dan op je fouten wordt aangesproken ga je op je hoge paard zitten en begin je te schelden .. over 'een beetje dom' gesproken ..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Rottig hé.. als je je eigen verwijten als een boemerang terug krijgt omdat je, in de woorden van Maxima, 'een beetje dom doet'...
Dan weet je meteen wie je werkelijk 'een naar mens' noemt.
Dat zogenaamde schelden zijn gewoon dingen waarmee jij kwam, niet ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Zit je nou in jezelf te praten of zo? Jij bedenkt achter elkaar dingen die gewoon niet kloppen, en als je dan op je fouten wordt aangesproken ga je op je hoge paard zitten en begin je te schelden .. over 'een beetje dom' gesproken ..
Die moesten 'ze' toevoegen als 'ze' geen duidelijk herkenbare joodse naam hadden die op de lijst stond. En inderdaad, doelstelling was juist om integratie of assimilatie te voorkomen .. Duitsland was alleen voor Duitsers, Joden zijn dit en dat, crimineel, volkomen andere cultuur etc etc, echt waar, dat lijstje van Ouder1 en het lijstje in 'Der ewige Jude' zijn van hetzelfde laken een pak. Pure propaganda waarin de negatieve aspecten van een bevolkingsgroep overbelicht worden om zo draagvlak te creëren voor je nationalistische denkbeelden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Volgens mij waren het juist de nazi's die de Joden verplichtten typisch Joodse namen als "Israel" en "Sara" aan te nemen. Ik geloof niet dat dat was omdat ze naar assimilatie streefden.
lol, je zat al betweterig te schelden op anderen voor mijn eerste reactie in dit topic, ook hun moesten maar een gat gaan graven in de tuin of zo .. en het is niet de eerste keer dat jij begint met schelden in een topic. Blijkbaar kan jij niet toegeven als je fout zit. Dus betrek je wijsheden even lekker op jezelf meid, schoppen geeft je geen gelijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zogenaamde schelden zijn gewoon dingen waarmee jij kwam, niet ik.
Daarnaast is je dus ook door anderen gewezen op het feit dat jij blundert (jouw woorden) en niet ik.
Dan kan je wel door gaan met janken maar dat verandert de feiten niet.
Schoppen geeft je geen gelijk hoor.
Tsss....quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:25 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, je zat al betweterig te schelden op anderen voor mijn eerste reactie in dit topic, ook hun moesten maar een gat gaan graven in de tuin of zo .. en het is niet de eerste keer dat jij begint met schelden in een topic. Blijkbaar kan jij niet toegeven als je fout zit. Dus betrek je wijsheden even lekker op jezelf meid, schoppen geeft je geen gelijk
Helaas heeft moussie gewoon groot gelijk. Ik weet niet of je het bewust doet of niet maar je maakt bepaalde reacties en gaat dan op anderen schelden of denigrerende opmerkingen maken als ze het benoemen. Bijv.quote:
Als je dergelijk generaliserende teksten plaatst waarin je je zo negatief uitlaat over Marokkanen is het toch niet gek dat anderen dan schrijven dat je problemen hebt met Marokkanen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.
Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.
* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.
Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat.
Eerlijk gezegd denk ik dan dat je of de discussie bewust uitlokt of gewoon totaal geen benul hebt hoe jouw teksten overkomen bij anderen. Eerlijk gezegd hoop ik maar het eerste want het tweede zou wel heel zielig zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.
Dat noemen we "in een Pavlov reactie de racisme kaart trekken"
Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
Je ziet de vlaggen van Polen, Canada, Nederland, België en UKquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom hingen er in 2001 allerlei buitenlandse vlaggen? Waarom ageerden de tegenstanders in dit topic toen niet hiertegen?
Dank voor je toelichting. In je afbeelding zijn duidelijk andere buitenlandse vlaggen te zien dus dan mag een Marokkaanse vlak ook. Je moet immers wel consequent zijn: of geen buitenlandse vlaggen of wel buitenlandse vlaggen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ziet de vlaggen van Polen, Canada, Nederland, België en UK
Het was een eenheid van Poolse militairen die in oktober 1945 Breda innam.
http://www.geschiedenis24(...)olse-bevrijders.html
http://www.geschiedenis24.nl/speler.program.25169561.html
De tegenstanders van de Marokkaanse vlag in dit topic zijn marokkanenhaters die vinden dat men niet mag verbroederen met Marokkanen. Daarmee missen ze de hele point van de 4-meiherdenking die ook herdenkt wat etnische haat is .
Het argument dat alleen de Nederlandse vlag op een 4-meiherdenking mag wapperen is een dekmantel voor marokkanenhaat. Het is nooit zo geweest met alleen de Nederlandse vlag, overal in het land.
Maar stel dat je het argument wél serieus moet nemen, dan is het best wel bekrompen.
Ik ben het er hier niet mee eens, juist met de redenen die je geeft.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ziet de vlaggen van Polen, Canada, Nederland, België en UK
Het was een eenheid van Poolse militairen die in oktober 1945 Breda innam.
http://www.geschiedenis24(...)olse-bevrijders.html
http://www.geschiedenis24.nl/speler.program.25169561.html
De tegenstanders van de Marokkaanse vlag in dit topic zijn marokkanenhaters die vinden dat men niet mag verbroederen met Marokkanen. Daarmee missen ze de hele point van de 4-meiherdenking die ook herdenkt wat etnische haat is .
Het argument dat alleen de Nederlandse vlag op een 4-meiherdenking mag wapperen is een dekmantel voor marokkanenhaat. Het is nooit zo geweest met alleen de Nederlandse vlag, overal in het land.
Maar stel dat je het argument wél serieus moet nemen, dan is het best wel bekrompen.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:58 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik ben het er hier niet mee eens, juist met de redenen die je geeft.
Dat er juist een Marokkanen vlag hangt, is een beetje toegeven aan een bevolkingsgroep waar toevallig een hoop rottigheid vandaan komt, want ze zijn best wel lief en welwillend op een paar bontkraagjes na.
Een Turkse, een Chinese of een Indonesische vlag zie je niet, maar ook dat zijn minderheden,
Het punt is, wat ik in het eerste deel van het topic vermeldde, zo'n vlag bevestigd hun identiteit en het wij-zij gevoel versterkt het alleen maar.
Die straatschoffies zien het alleen maar als een beloning voor fout gedrag
Weet je dat zeker ?Als die vlag er al sinds WO II ieder jaar wappert zal dat idd niet het geval zijn. Dat het mensen dan nu pas opvalt zegt meer over hen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 07:26 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Ik hoop voor je dat je toch wel snapt dat dit helemaal niet over straatschoffies gaat?
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de onderbuikjes om zo te denken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 07:50 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ?Als die vlag er al sinds WO II ieder jaar wappert zal dat idd niet het geval zijn. Dat het mensen dan nu pas opvalt zegt meer over hen.
Maar als ze dat dit jaar voor het eerst doen ? Dan is de kans groot dat er idd een politiek motief achter zit. En dat kan best iets te maken hebben met alle negatieve mediaandacht rondom de Marokkaanse jeugd.
Maar natuurlijk. Maar we hebben het hier over politici - inspelen op de onderbuik is hun broodwinning.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 07:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de onderbuikjes om zo te denken.
Ik heb het over mannetjes die een aversie hebben tegen een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 07:59 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Maar we hebben het hier over politici - inspelen op de onderbuik is hun broodwinning.
Ah, die Marokkaanse mannetjes die een aversie tegen kaaskoppen hebbenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 08:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb het over mannetjes die een aversie hebben tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
Ik vind het geen schande, ik neem er geen aanstoot aan, maar ik vind het wel raar dat er een vlag hangt van een land wat niets met de bevrijding van NL te maken heeft gehad naast vlaggen die daar daadwerkelijk wél voor van belang zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van mening dat elke vlag gehangen zou moeten worden van landen die betrokken zijn geweest bij de bevrijding van Nederland, vind het een grote schande dat er wel een marokaanse vlag hangt, maar geen Canadese, Amerikaanse of Poolse.
Nouja, zonder de bevrijding van Europa zou Nederland natuurlijk ook niet bevrijd zijn...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind het geen schande, ik neem er geen aanstoot aan, maar ik vind het wel raar dat er een vlag hangt van een land wat niets met de bevrijding van NL te maken heeft gehad naast vlaggen die daar daadwerkelijk wél voor van belang zijn.
Dat de Marokkanen wel mee hebben geholpen aan de bevrijding van Europa is in deze niet relevant omdat het over NL gaat, niet Europa.
Als ergens veel Russen wonen, of er is een Russische delegatie aanwezig, vind ik het ook niet raar dat er een Russische vlag hangt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:28 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nouja, zonder de bevrijding van Europa zou Nederland natuurlijk ook niet bevrijd zijn...
Ten eerste hangen er alleen vlaggen van andere naties als er een delegatie van het land aanwezig is, en ten tweede gaat het niet alleen om doden die tijdens de bevrijding zijn gevallen maar om alle oorlogsslachtoffers die of Nederlander zijn of in Nederland gevallen zijn. Wat de Nederlandse slachtoffers betreft is het niet beperkt tot de slachtoffers van wo2 maar ook bvb de soldaten tijdens recente vredesmissies, en wat de buitenlanders die in Nederland gevallen zijn betreft gaat het niet alleen om de bevrijders maar ook om de dwangarbeiders die hier te werk gesteld werden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:43 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van mening dat elke vlag gehangen zou moeten worden van landen die betrokken zijn geweest bij de bevrijding van Nederland, vind het een grote schande dat er wel een marokaanse vlag hangt, maar geen Canadese, Amerikaanse of Poolse.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |