abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139677847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:08 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Leg eens uit.
Er waren 77000 Marokkaanse soldaten bij de geallieerden. Iets meer dan 60 belhamels zijn veroordeeld wegens wandaden. Bij veel Nederlanders worden alleen de wandaden aangerekend. Maar het waren gewoon geallieerde strijders, net als Canadezen, Amerikanen, Britten, Russen en Polen. En alle geallieerde groepen hebben wandaden begaan. Alleen het blijvend fascistische Italië wou na de oorlog de slachtofferrol spelen, dus werd de schuld uitsluitend bij de 2e rangs Marokkanen gelegd. Omdat ze bij de EU en de NAVO zaten konden ze moeilijk de Fransen, Britten en Amerikanen beschuldigen van wandaden. Maar Marokkanen…. Die waren toch niet belangrijk. Dus daar konden zo mooi hun frustratie van de verloren oorlog op botvieren...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139685912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:24 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

PROEST!

Een kl eine groep staat er _O-

Het staat er echt :{ :{
Bedankt voor je bijdrage aan de discussie.
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:34:43 #228
3542 Gia
User under construction
pi_139687709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

Had ze de beschuldiging niet willen rechtvaardigen dan had ze er ook iets van kunnen maken als: "Indien blijkt dat er misdaden gepleegd zijn onder het regime van mijn vader, dan neem ik daar afstand van". Maar dat deed ze dus niet. Ik neem aan bewust niet want ze is zeker goed begeleid in het schrijven van die speech.
Het regime van haar vader nog wel.
pi_139688739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:24 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

PROEST!

Een kl eine groep staat er _O-

Het staat er echt :{ :{
Wat is dan jouw idee over die vlag? Stel dat er in een wijk om wat voor redenen veel Canadezen wonen, mag je dan ook de Canadeze vlag naast de Nederlandse vlag hijsen? Of bv veel Russen in de wijk, en dan de Russische vlag. Uiteindelijk hebben de Russen niet Nederland bevrijd, maar wel aan het Oostfront hun steentje bijgedragen in het beëindigen van het Nazi-regime.
Zo'n vlag kan natuurlijk ook als bindingselement fungeren. Volgens het vlagprotocol mag dit wel, zolang de middenplaats maar een Nederlandse vlag blijft.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:37:39 #230
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139689265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. Een militaire bijdrage wordt geleverd door militairen en niet door burgers.
Zoiets heet een militie
#themoreyouknow
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:48:30 #231
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139689519
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat Italie bezet was door de Duitsers :?
Ja, sinds september 1943. Het overgrote deel van de Italiaanse troepen was na het tekenen van de wapenstilstand met de geallieerden door de Duitsers geïnterneerd. De misdragingen vonden plaats in april-juni 1944.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omdat ze bij de EU en de NAVO zaten konden ze moeilijk de Fransen, Britten en Amerikanen beschuldigen van wandaden. Maar Marokkanen…. Die waren toch niet belangrijk. Dus daar konden zo mooi hun frustratie van de verloren oorlog op botvieren...
Dan zouden de Britse en Amerikaanse officieren die er tijdens de veldtocht in Italië over klaagden ook in het complot hebben gezeten... De Goums werden gerecruteerd uit wilde bergstammen en gedroegen zich dienovereenkomstig, tot schrik van eigentijdse waarnemers. Het aantal gemelde verkrachtingen verhonderdvoudigde in de maanden mei-juni 1944 (zie hier, lijst van geciteerde/geraadpleegde bronnen hier), en de Franse legerleiding was traag met ingrijpen.
pi_139690344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, sinds september 1943. Het overgrote deel van de Italiaanse troepen was na het tekenen van de wapenstilstand met de geallieerden door de Duitsers geïnterneerd. De misdragingen vonden plaats in april-juni 1944.

[..]

Dan zouden de Britse en Amerikaanse officieren die er tijdens de veldtocht in Italië over klaagden ook in het complot hebben gezeten... De Goums werden gerecruteerd uit wilde bergstammen en gedroegen zich dienovereenkomstig, tot schrik van eigentijdse waarnemers. Het aantal gemelde verkrachtingen verhonderdvoudigde in de maanden mei-juni 1944 (zie hier, lijst van geciteerde/geraadpleegde bronnen hier), en de Franse legerleiding was traag met ingrijpen.
Ik wil niks afdoen van de ernst van de wandaden, maar het blijven incidenten.
Het verhaal over de Marokkaanse krijgsgevangenen in 1943 in Zeeland laat een heel ander verhaal zien.
Het is ook niet toevallig dat Russische soldaten volgens Duitsland alle verkrachtingen van Duitse vrouwen op hun naam hebben staan en niet de Westerse geallieerden. Immers: Duitsland moest verder binnen de Navo met de Westerse geallieerden. En een beetje Russenhaat kweken, en zodoende Duitsland ook nog in de slachtofferrol brengen, kwam tijdens de Koude Oorlog in de ogen van de nieuwe westerse bondgenoten wel goed uit.
En zo is het min of meer ook met de Marokkanen. Veel rechtse lieden in Nederland ontkennen eerst dat Marokkanen bij de geallieerden hebben gezeten. Als ze dan toch tandenknarsend moeten erkennen dat het zo was, gaat men op incidentenjacht. En worden alleen de incidenten vermeld.
pi_139690456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Heerlijk opportunistisch van onze Italiaanse vrienden. Eerst vrolijk meevechten met de Duitsers, maar op het moment dat het tij kantelt in het voordeel van de geallieerden keert het volk zich vlug tegen Mussolini.

Niet dat dit de misstanden ook maar enigszins rechtvaardigt, maar je moet natuurlijk niet doen alsof de Italianen weerloze slachtoffers waren. Zij hebben hun fascistische regering jarenlang vol overtuiging gesteund.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:31:17 #234
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139690597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, het was juist structureel, zoals de cijfers laten zien. Verkrachtingen door Amerikaanse soldaten werden namelijk óók door de Italiaanse autoriteiten gemeld. En zoals de bron aangeeft betrof de kritiek ook specifiek de Marokkaanse Berbersoldaten en niet andere Afrikaanse troepen zoals de Tunesiërs en Algerijnen. Er waren verdenkingen dat deze bergtroepen door de Franse officieren in hun gedrag werden aangemoedigd.
pi_139691221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, het was juist structureel, zoals de cijfers laten zien. Verkrachtingen door Amerikaanse soldaten werden namelijk óók door de Italiaanse autoriteiten gemeld. En zoals de bron aangeeft betrof de kritiek ook specifiek de Marokkaanse Berbersoldaten en niet andere Afrikaanse troepen zoals de Tunesiërs en Algerijnen. Er waren verdenkingen dat deze bergtroepen door de Franse officieren in hun gedrag werden aangemoedigd.
Ik vind het niet structureel op een legermacht van 77.000 man. Bovendien was het fascistische Italië "de vijand" en dus zijn de gedragingen van de Marokkanen vergelijkbaar met die van de Russen in Duitsland.
Waar ik mij aan erger is het telkens weer weg willen meppen van het idee van Marokkanen als "geallieerden" wat ze gewoon zijn.
Uiteindelijk hebben die Marokkanen die zijn begraven in Zeeland wel gevochten in Duinkerken. Dat was in de zelfde "Feldzug" in 1940 als waar ook NL mee geconfronteerd werd. Dus het feit dat ze niet in NL hebben gevochten vind ik niet essentieel. Rechts NL heeft het meteen over een "mythe" van de Marokkanen vechtend voor NL. Het is dus geen mythe maar een nuanceverschil. Overigens is er wel een Marokkaan in Drente gesneuveld. Maar daar heb ik de gegevens niet van. Er zijn ook Marokkaanse krijgsgevangenen geweest in 1943 in Zeeland. Wederzijds heel vriendelijk ontvangen. Etc. etc.
pi_139691336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De manier waarop je hier reageert is wel opvallend. Geen kwaad woord over Marokkanen en als er iets gebeurt, dan is dat een incident. En iedereen die met voorbeelden aankomt waarom het niet juist is dat die vlag daar hangt is een racist ofzo.
Alle redenen om die vlag daar te hangen, door de initiatiefnemer of hier genoemd, zijn zo onderuit te halen.
pi_139691590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zo'n vlag kan natuurlijk ook als bindingselement fungeren. Volgens het vlagprotocol mag dit wel, zolang de middenplaats maar een Nederlandse vlag blijft.
Is dat zo? Als ik het vlagprocol op http://www.4en5mei.nl/4_e(...)niseren/vlagprotocol lees dan ben ik daar helemaal niet zo zeker van:

quote:
De vlag die gebruikt wordt is de Nederlandse driekleur zonder wimpel.
quote:
Het is toegestaan om tijdens de herdenking meerdere vlaggen halfstok te hangen, zoals provincie- of gemeentevlaggen.
quote:
Wanneer een buitenlandse delegatie aanwezig is bij een Nederlandse (nationale) herdenking, bijvoorbeeld uit een zustergemeente, is hun vlag in principe niet aanwezig. Deze vlag wordt alleen gehesen wanneer ook slachtoffers uit de desbetreffende regio worden herdacht.
Dan is dus de vraag of er tijdens de Nationale dodenherdenking slachtoffers uit andere regio's/landen worden herdacht en kom ik bij diezelfde site uit op:

quote:
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Op 5 mei vieren we onze vrijheid. Lees hier meer over de programma's en achtergronden van 4 en 5 mei en kom te weten waar in de buurt een herdenking plaatsvindt. Betrokkenen bij de organisatie van herdenkingen vinden hier gedichten, muziek en andere materialen.
Dus bij de Nationale dodenherdenking zegt het vlagprotocol dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt mogen worden.
pi_139691759
Dodenherdenking doe je onder één vlag en dat is die van Nederland. Een vlag van Marokko ophangen omdat er toevallig veel Marokkanen wonen en iemand hiervoor een verzoek heeft ingediend, vind ik een redenatie van niks. Volgend jaar komen Russen, Polen, Surinamers, Turken, Indiërs, naar de gemeente of ze een vlag naast die van Nederland mogen hangen. Wat een onzin.

Je woont in Nederland, hebt een Nederlands paspoort, dan herdenk je ook onder de Nederlandse vlag.
pi_139692196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:14 schreef Jordony het volgende:
Dodenherdenking doe je onder één vlag en dat is die van Nederland. Een vlag van Marokko ophangen omdat er toevallig veel Marokkanen wonen en iemand hiervoor een verzoek heeft ingediend, vind ik een redenatie van niks. Volgend jaar komen Russen, Polen, Surinamers, Turken, Indiërs, naar de gemeente of ze een vlag naast die van Nederland mogen hangen. Wat een onzin.

Je woont in Nederland, hebt een Nederlands paspoort, dan herdenk je ook onder de Nederlandse vlag.
De vraag is meer of het een werkelijk probleem is.
pi_139692426
quote:

Het probleem in Utrecht is dat die marokkaanse probleemjongeren schijt hebben aan alles wat niet marokkaans is en hebben in het verleden voor veel overlast gezorgd in Utrecht tijdens de dodenherdenking. Dit proberen ze nu zo te voorkomen door dat tuig te laten denken dat ze ook wat hebben betekend.
pi_139692449
quote:
Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
pi_139692526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ware het niet dat geen van de door jou aangehaalde punten feitelijk een probleem is.

Het zal mij werkelijk een worst wezen voor welk sportteam de Marokkaanse gemeenschap jeugd.
pi_139692535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:37 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Het probleem in Utrecht is dat die marokkaanse probleemjongeren schijt hebben aan alles wat niet marokkaans is en hebben in het verleden voor veel overlast gezorgd in Utrecht tijdens de dodenherdenking. Dit proberen ze nu zo te voorkomen door dat tuig te laten denken dat ze ook wat hebben betekend.
Dat is nog het ergste idee erachter. Dat de gemeente op de knieën gaat voor het Marokkanen tuig.
pi_139692546
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

duidelijk
jouw visie is deel van het probleem
het is dus onethisch als jij die verschuilt achter de Nederlandse vlag.
pi_139692566
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ware het niet dat geen van de door jou aangehaalde punten feitelijk geen probleem is.
Dank. Je zegt hiermee dus dat al mijn genoemde punten een probleem zijn.
pi_139692569
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:30 schreef Globali het volgende:

[..]

De vraag is meer of het een werkelijk probleem is.
Het is niet zozeer een probleem maar ik vind het tegen de principes ingaan van een nationale dodenherdenking.
pi_139692591
Edit.
pi_139692599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste idee erachter. Dat de gemeente op de knieën gaat voor het Marokkanen tuig.
Jij fantaseert dat diegene die de herdenking organiseerde "tuig" is ... en nog wel van joodse afkomst ?
En wat is "de fout" van de gemeente Utrecht? Ze moeten die vlag verbieden?
pi_139692622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank. Je zegt hiermee dus dat al mijn genoemde punten een probleem zijn.
Maar jij vindt het dus een probleem wanneer Marokkanen zich Marokkaan voelen?
pi_139692651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij fantaseert dat diegene die de herdenking organiseerde "tuig" is ... en nog wel van joodse afkomst ?
Ik niet, ik reageer op de reactie van ReplaR. Ik zeg helemaal nergens dat de organisator marrokaans tuig is. Zoals je in ReplaR zijn reactie kan lezen gaat het over het tuig dat de dodenherdenking verpeste. De gemeente staat een Marokkaanse vlag naast de Nederlandse toe, louter om het Marokkaanse tuig rustig te houden. Dat is weerzinwekkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')