quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aangezien jij niet durft te quoten doe ik het maar:
[..]
[..]
[..]
Dus verklaar je maar nader over:
[..]
Waar heb ik dat gezegd?? Niet dus.
[..]
En dat ervaar jij dus zo omdat jij dingen leest die er domweg niet staan.
Leer dus lezen voor je je onderbuik leegt op 'feiten' die er helemaal niet staan maar die jij verzint.
Alstu. Ik lees prima. Vind ik nou niet echt getuigen van respect voor de Nederlandse strijdkrachten. En hou eens op met dingen roepen over onderbuik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
Het Nederlandse leger is gewoon heel snel met de straat tussen de benen weggerend en heeft verder geen rol gespeeld. Dit werd mede veroorzaakt door extreme bezuinigingen op defensie in de aanloop naar WOII. Het leger had gewoon veel te weinig slagkracht. Daarnaast was de demissionaire regering en de Koningin erg bang voor het bombarderen van onze waterkeringen waardoor hele delen van Nederland onder water zouden komen te staan met alle gevolgen van dien voor de bevolking daar. Het leger is dus ook teruggefloten.
De koopvaardij, de Engelandvaarders, het verzet.. Allemaal burgers. Net als die boerenknechten die weigerden de loopgraven op de Grebbenberg te verlaten.
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit namelijk nog nooit gehoord/gelezen. Ben daar erg benieuwd naar aangezien ik altijd heb vernomen dat het leger zich terugtrok en de Duitsers bij de eerste aanval de stellingen tot hun verrassing leeg aantroffen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
Het is een ontkent stukje geschiedenis dat daar na het terugtrekken van de militairen, de burger bevolking de stellingen heeft overgenomen en nog een tijdje stand hebben kunnen houden ook.
Je verwijst naar "http://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica" een pagina wat elke idioot kan aanpassen. Dus wat Yvonne zegt is zeer begrijpelijk. Op stop volgen klickt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mén. Lees die quotes eens terug. Steeds weer verwijs ik naar de regering en naar de toenmalige koningin. Nergens zeg ik dat de Nederlandse militair laf was of is. Dat was onze regering toen en is onze regering nu.
Wel mee willen doen aan vredesmissies maar geen mandaten mee geven.
Erger nog: een GroenLinks die het hen verbied om betrokken te raken in oorlogshandelingen![]()
De eis bij de Amerikanen en Britten neerleggen dat zij de Nederlandse militairen moeten beschermen terwijl die Nederlanders de makkelijkste klusjes doen in de veiligste regio en de Amerikanen en Britten vol in de klote regio's zitten waarbij zij vele doden kunnen betreuren.
En de Nederlanders? Die zitten met volkomen getraumatiseerde militairen die gedwongen machteloos hebben moeten toekijken bij de ergste gruwelijkheden. Maar ja.. "Ze hebben niet geschoten" dus de regering kan zijn handjes schoonwassen. En het simpele Nederlandse volk schuift tot grote vreugde van op financiële schadevergoeding azende Joegoslaven de schuld nog in de schoenen van die Nederlandse troepen ook nog.
Zie OPquote:
De speech waarin zij 'afstand doet van de daden van haar vader om lid te mogen worden van het koninklijk huis", waarin zei letterlijk niets anders doet dan "het betreuren dat haar vader beschuldigd wordt van deze zaken". Dat is zoiets als "spijt betrachten van een misdaad" door te zeggen dat "het je spijt dat je betrapt bent".quote:En wat was die propaganda betreff Maxima ?
Het enige dat je hiermee bewijst is dat je selectief leest. De redenen dat zij 'met de staart tussen de benen zijn gevlucht' staan er gewoon achter maar jij bent al gestopt met lezen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:01 schreef Barbusse het volgende:
Alstu. Ik lees prima. Vind ik nou niet echt getuigen van respect voor de Nederlandse strijdkrachten. En hou eens op met dingen roepen over onderbuik.
Nogmaals, weet jij wel onder welke eisen de capitulatie werd afgedwongen door de Duitsers?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mén. Lees die quotes eens terug. Steeds weer verwijs ik naar de regering en naar de toenmalige koningin. Nergens zeg ik dat de Nederlandse militair laf was of is. Dat was onze regering toen en is onze regering nu.
Wel mee willen doen aan vredesmissies maar geen mandaten mee geven.
Erger nog: een GroenLinks die het hen verbied om betrokken te raken in oorlogshandelingen![]()
De eis bij de Amerikanen en Britten neerleggen dat zij de Nederlandse militairen moeten beschermen terwijl die Nederlanders de makkelijkste klusjes doen in de veiligste regio en de Amerikanen en Britten vol in de klote regio's zitten waarbij zij vele doden kunnen betreuren.
En de Nederlanders? Die zitten met volkomen getraumatiseerde militairen die gedwongen machteloos hebben moeten toekijken bij de ergste gruwelijkheden. Maar ja.. "Ze hebben niet geschoten" dus de regering kan zijn handjes schoonwassen. En het simpele Nederlandse volk schuift tot grote vreugde van op financiële schadevergoeding azende Joegoslaven de schuld nog in de schoenen van die Nederlandse troepen ook nog.
Hehe ik dacht dat het de Canadese vlag was.quote:
De enige die ik zo snel kan terug vinden komt uit een ooggetuige verslag in een boek: Strijd aan het Grebbefront. Maar dan moet je wel het hele boek lezen want in de omschrijving staat alleen dat de schrijver een militair was.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:03 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit namelijk nog nooit gehoord/gelezen. Ben daar erg benieuwd naar aangezien ik altijd heb vernomen dat het leger zich terugtrok en de Duitsers bij de eerste aanval de stellingen tot hun verrassing leeg aantroffen.
Oh wacht, ik moet sommige delen van je posts meer gewicht geven dan andere delen. Silly mequote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het enige dat je hiermee bewijst is dat je selectief leest. De redenen dat zij 'met de staart tussen de benen zijn gevlucht' staan er gewoon achter maar jij bent al gestopt met lezen.
Desondanks zijn ze niet met de staart tussen de benen gevlucht dus blijft het onzin.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
De redenen dat zij 'met de staart tussen de benen zijn gevlucht' staan er gewoon achter maar jij bent al gestopt met lezen.
Tuurlijk. Maar de stelling waar ik op reageer is dat de militaire invloed van Nederland groot was in WOII.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nogmaals, weet jij wel onder welke eisen de capitulatie werd afgedwongen door de Duitsers?
Ik zocht op het internet wie die herdenking organiseerde.quote:
Dat is nog geen propaganda van haar. Ze maakt een statementquote:De speech waarin zij 'afstand doet van de daden van haar vader om lid te mogen worden van het koninklijk huis", waarin zei letterlijk niets anders doet dan "het betreuren dat haar vader beschuldigd wordt van deze zaken". Dat is zoiets als "spijt betrachten van een misdaad" door te zeggen dat "het je spijt dat je betrapt bent".
Had ze de beschuldiging niet willen rechtvaardigen dan had ze er ook iets van kunnen maken als: "Indien blijkt dat er misdaden gepleegd zijn onder het regime van mijn vader, dan neem ik daar afstand van". Maar dat deed ze dus niet. Ik neem aan bewust niet want ze is zeker goed begeleid in het schrijven van die speech.
Mwah. Die vergissing wordt anders wel gebruikt als legitimering van die Marokkaanse vlag daar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hehe ik dacht dat het de Canadese vlag was.Maar dat is niet boeiend verder.
Die was minimaal de eer van Nederland werd nog gered door het verzet. Maar dat waren ook veel communisten. Dus per saldo liep het niet zo goed af. Ban mij in dit topic kan het niet laten te stoppen met tikken op me toetsenbord.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar de stelling waar ik op reageer is dat de militaire invloed van Nederland groot was in WOII.
De immer ijverige ambtenaar zal wel een nuttige rol hebben vervuld door het verstrekken van persoonsgegevens aan de Duitse bezetter.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat heeft Utrecht dan voor actieve rol gehad in onze bevrijding ?
Een film van Sophia Loren hč.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze hebben meegeholpen met de bevrijding van Europa. Ik ben echter bijzonder blij dat Nederland niet door Marokkanen is 'bevrijd':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
[..]
Fijne 'bevrijders' waren dat.
[ afbeelding ]
Nogmaals, het verschil tussen militair en burger is gewoon een semantische discussie die hier niks mee van doen heeftquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar de stelling waar ik op reageer is dat de militaire invloed van Nederland groot was in WOII.
Onzin want na een paar dagen was er helemaal geen leger meer en dus geen militairen meer. Alleen burgers.
Ga jij nog reageren op het feit dat het leger militair én burger personeel heeft? En dat een burger die verwikkeld raakt in oorlogshandelingen dus niet automatisch een militair is? En dat oorlogshandelingen waar geen militair bij betrokken zijn dan ook geen militaire handelingen zijn?
Het viel Rommel al op dat de Italianen vooral tanks hadden die hard achteruit konden rijden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een film van Sophia Loren hč.
De schoonzus van de zoon van Benito Mussolini speelt de hoofdrol in een film waarbij de misstanden van de tegenstanders van dictator Benito Mussolini aan de kaak worden gesteld. Goh!
Allereerst: Het is voor de Italianen lekker om de minderwaardige Marokkanen overal de schuld van te geven. Immers alle geallieerde troepen kennen misdragingen. En: Italië wil binnen de EU natuurlijk vriendje blijven met Britten en Fransen. Dus gooi de shit maar op de Marokkanen. Verder is itt Duitsland het fascisme van de Duce na 1945 niet echt een groot taboe gebleven.
Wat is propaganda?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:14 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is nog geen propaganda van haar. Ze maakt een statement
Het proces en product van weloverwogen pogingen om collectief edrag en advies te beďnvloeden door het systematische en éénzijdige gebruik van vele communicatiemiddelen.quote:Propaganda
Het proces en product van weloverwogen pogingen om collectief edrag en advies te beďnvloeden door het systematische en éénzijdige gebruik van vele communicatiemiddelen. De propaganda wordt gedragen door de belangen van de bron of de afzender, niet van de ontvanger. Het is bijna zeker dat de informatie in bepaalde opzichten misleidend of niet helemaal waar is. De informatie kan zelfs volledig onwaar of verkeerde ('oninformatie') zijn. Het kan ook psychologisch agressief en vervormd zijn in de representatie van de werkelijkheid. Haar doeltreffendheid is veranderlijk en eerder afhankelijk van de context en de aard van het doelpubliek dan van de kenmerken van het bericht.
Maar er is dus sprake van burgers, er wordt niet iets bedoeld in de zin van dienstplichtigen? Ik zal vanavond ook nog eens speuren of ik iets soortgelijks kan vinden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De enige die ik zo snel kan terug vinden komt uit een ooggetuige verslag in een boek: Strijd aan het Grebbefront. Maar dan moet je wel het hele boek lezen want in de omschrijving staat alleen dat de schrijver een militair was.
Dat kan inderdaad maar naar mijn mening hadden ze dat niet moeten honoreren. Bij de nationale dodenherdenking herdenken we onder 1 vlag. Vlag van andere nationaliteit is totaal niet relevant. Immers zijn deze Marokkanen (neem ik aan) ook gewoon Nederlander en dus met een Nederlands paspoort.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks moet.
Maar het staat een gemeente wat mij betreft om een verzoek van een Marokkaanse gemeenschap te honoreren.
LOL. Lees je nog even in wat de Nationale dodenherdenking inhoudt want dit is zielig.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat heeft Utrecht dan voor actieve rol gehad in onze bevrijding ?
Dat zeg ik dus ook de hele tijd. Maar enkelen hier willen van dat verzet dan ook maar 'militaire acties' maken. God mag weten waarom ze daaraan behoefte hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die was minimaal de eer van Nederland werd nog gered door het verzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |