abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139660022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:01 schreef Montagui het volgende:
De Canadese vlag hangt daar omdat de Canadezen bij de bevrijding van Nederland een speciale plaats innemen t.o.v. bevrijders van andere landen.
Waar? In Utrecht tijdens de Nationale dodenherdenking? Want daar hebben we het over en hing de Canadese vlag helemaal niet.
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:11:17 #152
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139660047
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik weet dat niet ik heb zo een jaar of dertig geleden iets zwarts aangetrokken bij de les Duits en mocht het vak laten vallen. Los dat ik dacht dat de vent een hartaanval kreeg zou ik dat nu niet meer wijs vinden.
Dat is wel heel erg streng.
Helemaal met de grote hoeveel alto's en goths onder de jongeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mij werd met dergelijke onderwerpen vooral geleerd dat je je eigen mening moet vormen aan de hand van objectieve feiten en je eigen persoonlijke voorkeur. Lijkt me redelijk normaal toch?
Lijkt mij ook. Maar dat was teveel gevraagd voor de docenten in die vakken, klaarblijkelijk.

Ik heb zelfs nog eens een 4 gekregen voor mijn Literatuur omdat ik zei dat enkele Joodse schrijvers (zoals Chaim Potok en Leon de Winter) hun hoofdpersonen beïnvloed waren door het vervolg van het Joodse volk. Mijn docente ging tekeer en zei dat het allemaal leugens waren van de Zionisten en alles.

Het is aan mijn docent Engels te danken dat ik überhaupt nog een voldoende had voor dat vak.

Hoe meer ik er aan terugdenk, hoe slechter mijn school eigenlijk was.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_139660076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mij werd met dergelijke onderwerpen vooral geleerd dat je je eigen mening moet vormen aan de hand van objectieve feiten en je eigen persoonlijke voorkeur. Lijkt me redelijk normaal toch?
Niet meer. De overheidspropaganda wordt steeds groter. Wat dat betreft dus ook de lessen uit WOII vergeten. ;(
pi_139660083
quote:
17s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg streng.
Helemaal met de grote hoeveel alto's en goths onder de jongeren.

[..]

Lijkt mij ook. Maar dat was teveel gevraagd voor de docenten in die vakken, klaarblijkelijk.

Ik heb zelfs nog eens een 4 gekregen voor mijn Literatuur omdat ik zei dat enkele Joodse schrijvers (zoals Chaim Potok en Leon de Winter) hun hoofdpersonen beïnvloed waren door het vervolg van het Joodse volk. Mijn docente ging tekeer en zei dat het allemaal leugens waren van de Zionisten en alles.

Het is aan mijn docent Engels te danken dat ik überhaupt nog een voldoende had voor dat vak.

Hoe meer ik er aan terugdenk, hoe slechter mijn school eigenlijk was.
Dat meen je niet _O- Eigenlijk best wel triest, maar ja....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139660109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mensenhandel gaat nog steeds door. Is het niet in de vorm van ontvoeringen door piraten voor losgeld. Het voor lage lonen werken inclusief mishandeling enz. Wat leren we van geschiedenis ben bang niks. En waarschijnlijk is er een WO3 voor nodig om werkelijk tot inkeer te komen. Hoeveel mensen zullen daarna er nog op de Dam staan op 4 mei is wel een vraag.
En na WOIII duurt het weer geen 100 jaar voor alles weer vergeten is en ze er weer geen ene donder van geleerd hebben.
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:15:33 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139660176
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En na WOIII duurt het weer geen 100 jaar voor alles weer vergeten is en ze er weer geen ene donder van geleerd hebben.
Gezien de waarschijnlijke inzet van atoomwapens zal dat best eens mee kunnen vallen. En zijn het wellicht kakkerlakken die het overnemen na wat evolutie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139660219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Opmerkingen als "met de staart tussen de benen naar Engeland vertrekken" getuige nu niet echt dat je de Nederlandse militair heldhaftig vond. En daarnaast, ik neem aan wat er zou gebeuren als Nederland door zou vechten, wat het Duitse ultimatum was?
Je noemt mij 'slecht geïnformeerd' maar hoe goed ben jij geïnformeerd als jij zo slecht blijft lezen?
Er is een verschil tussen het leger, de militairen en het individu. Daarnaast zeg ik nergens dat het leger naar Engeland is gevlucht; dat was de Koningin en de regering weet je nog?

Discussies zijn prima, maar lees dan wel goed ipv te zoeken op punten om iemand op aan te vallen waardoor je zinnen en zinsdelen door elkaar haalt en uit de context trekt. Anders is discussie onmogelijk.
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:20:13 #158
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139660311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat meen je niet _O- Eigenlijk best wel triest, maar ja....
Geen grap helaas.
Exacte vakken waren wat beter geregeld, maar toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_139660318
quote:
17s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lijkt mij ook. Maar dat was teveel gevraagd voor de docenten in die vakken, klaarblijkelijk. Ik heb zelfs nog eens een 4 gekregen voor mijn Literatuur omdat ik zei dat enkele Joodse schrijvers (zoals Chaim Potok en Leon de Winter) hun hoofdpersonen beïnvloed waren door het vervolg van het Joodse volk. Mijn docente ging tekeer en zei dat het allemaal leugens waren van de Zionisten en alles.Het is aan mijn docent Engels te danken dat ik überhaupt nog een voldoende had voor dat vak. Hoe meer ik er aan terugdenk, hoe slechter mijn school eigenlijk was.
Niet alleen jouw school. Propaganda is op veel meer vlakken terug te vinden. Denk Maxima, maar ook een gemeente die de Marokkaanse vlag naast de Nederlandse plaatst tijdens de Nationale dodenherdenking.

Mooi ook dat verhaal van die scriptie waar die student een enorm hoog cijfer voor kreeg maar dat volledig onjuist en bij elkaar geraapt bleek te zijn. Maar het paste in het politieke plaatje van de universiteit omdat het een negatief stuk was over Wilders.
pi_139660350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gezien de waarschijnlijke inzet van atoomwapens zal dat best eens mee kunnen vallen. En zijn het wellicht kakkerlakken die het overnemen na wat evolutie.
Ik zie dat niet zo als waarschijnlijk. Het afschieten van atoombommen is zelfmoord op jezelf en je hele volk. Dat weten die regeringen ook.
pi_139660406
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:59 schreef Jordony het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat een keer weggaat? Een kleine groep kutmarokkanen verpest het voor de hardwerkende Marokkaanse Nederlander. Die schuld ligt bij dat tuig.
PROEST!

Een kl eine groep staat er _O-

Het staat er echt :{ :{
pi_139660440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je noemt mij 'slecht geïnformeerd' maar hoe goed ben jij geïnformeerd als jij zo slecht blijft lezen?
Er is een verschil tussen het leger, de militairen en het individu. Daarnaast zeg ik nergens dat het leger naar Engeland is gevlucht; dat was de Koningin en de regering weet je nog?

Discussies zijn prima, maar lees dan wel goed ipv te zoeken op punten om iemand op aan te vallen waardoor je zinnen en zinsdelen door elkaar haalt en uit de context trekt. Anders is discussie onmogelijk.
Ik lees slechts wat jij post, en wat jij post is voor ruime interpretatie vatbaar. Als je wilt dat het juist wordt geinterpreteerd, dien je je zinsopbouw aan te passen.
Over het algemeen genomen kun je stellen dat je laatste posts over het handelen van het Nederlandse leger niet echt een vorm van bewondering van de moed van de individuele militair uitademden. En nu kun je natuurlijk een semantisch discussie beginnen over het verschil tussen een militair en burger, maar feit blijft dat dat verschil niet noemenswaardig is als men het heeft over bijdrages aan een oorlogsinspanning.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139660491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:24 schreef Dokkertje het volgende:

[..]

PROEST!

Een kl eine groep staat er _O-

Het staat er echt :{ :{
In verhouding is het ook een kleine groep. Het gaat namelijk voornamelijk over Marokkaanse jongens in de leeftijd 16-24 jaar al kunnen ze er soms op hun 6e al aardig wat van.
Dat zijn er in verhouding tot alle Marokkaanse Nederlanders dus maar heel weinig.
pi_139660507
quote:
17s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Geen grap helaas.
Exacte vakken waren wat beter geregeld, maar toch.
Nu valt er met exacte vakken op het middelbaar onderwijs ook niet zoveel van mening te verschillen he? "2 X 2 = 4. Nee, ik vind het 22!" :P
pi_139660515
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:25 schreef Barbusse het volgende:
Ik lees slechts wat jij post, en wat jij post is voor ruime interpretatie vatbaar. Als je wilt dat het juist wordt geinterpreteerd, dien je je zinsopbouw aan te passen.
Quote eens met je grote mond?
pi_139660538
quote:
En nu kun je natuurlijk een semantisch discussie beginnen over het verschil tussen een militair en burger, maar feit blijft dat dat verschil niet noemenswaardig is als men het heeft over bijdrages aan een oorlogsinspanning.
Nee? Dan ben jij extreem slecht geïnformeerd.
pi_139660561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb geen grote mond, ik geef slechts weer hoe ik jouw posts ervaar.
pi_139660562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Denk je dat de muis in zijn mond past?
pi_139660575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Denk je dat de muis in zijn mond past?
Wat? :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:29:25 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139660576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zie dat niet zo als waarschijnlijk. Het afschieten van atoombommen is zelfmoord op jezelf en je hele volk. Dat weten die regeringen ook.
Iets weten wil niet zeggen dat je daar naar handelt.
http://www.vanbergeijk.com/artikelen/serialboss.html
http://www.jobat.be/nl/ar(...)-meeste-psychopaten/
Kortom de meeste mensen mensen met macht zijn redelijk gestoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door Megumi op 07-05-2014 14:36:15 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Admin woensdag 7 mei 2014 @ 14:30:29 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139660611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het lafbekken waren? Ze waren net zo 'laf' als de moderne vredesmissies nu; Wel oorlogsgebied in worden gestuurd maar geen mandaat meekrijgen.
Het probleem van het leger zit niet bij de individuele militair (die daarna ook burger werden en van wie er ook als burger in het verzet terecht kwamen) maar in de hoogste bevelvoerders: de regering.

Wat dat betreft is Nederland nog geen steek veranderd. Het braafste jongetje van de klas die zich als het er op aan komt verschuilt achter de oude geallieerden: Amerikanen, Britten en Polen.
Ik neem je niet meer serieus als geprekspartner.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_139660739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De echte Nederlandse jongemannen, vooral boerenknechten, hebben nog dagen standgehouden bij de Grebbenberg. Deze helden zijn niet officieel geëerd, zelfs niet fatsoenlijk begraven. De loopgraven waar ze in gestorven zijn zijn gewoon dicht gegooid.
Sorry maar dit is iets waarvan ik nog nooit gehoord heb. Volgens mij zijn de slachtoffers voor zover te vinden waren netjes herbegraven op militair ereveld Grebbeberg.
pi_139660798
http://www.4en5mei.nl/4_e(...)niseren/vlagprotocol
De volgorde van vlaggen
De Nederlandse driekleur verdient altijd een ereplaats tijdens nationale Dodenherdenking. We herdenken immers alle Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld. De ereplaats is altijd links, gezien met het gezicht ernaartoe of in het geval van een oneven aantal vlaggen in het midden (ten opzichte van een monument of andere vlag). Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. De vlag van een andere herdachte natie, gaat voor een regionale of lokale vlag.

Volgens mij is het dus zo:

Een andere vlag mag daar hangen mits:
de Nederlandse vlag de ereplaats heeft [check],
er slachtoffers zijn te herdenken die de nationaliteit hebben van de betreffende vlag [check]
er mensen zijn met de nationaliteit van de betreffende vlag die die doden zouden willen herdenken [check].

Formeel klopt het dus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139660802
quote:
Ik lees slechts wat jij post, en wat jij post is voor ruime interpretatie vatbaar. Als je wilt dat het juist wordt geinterpreteerd, dien je je zinsopbouw aan te passen. Over het algemeen genomen kun je stellen dat je laatste posts over het handelen van het Nederlandse leger niet echt een vorm van bewondering van de moed van de individuele militair uitademden. En nu kun je natuurlijk een semantisch discussie beginnen over het verschil tussen een militair en burger, maar feit blijft dat dat verschil niet noemenswaardig is als men het heeft over bijdrages aan een oorlogsinspanning.
Aangezien jij niet durft te quoten doe ik het maar:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:
Het Nederlandse leger is teruggefloten door de gevluchte Koningin en de gevluchte regering.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
Daarnaast staat het natuurlijk ook niet netjes om toe te moeten geven dat het leger, op bevel van de demissionaire regering, de burgerbevolking achterliet in de loopgraven.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
Het Nederlandse leger is gewoon heel snel met de straat tussen de benen weggerend en heeft verder geen rol gespeeld. Dit werd mede veroorzaakt door extreme bezuinigingen op defensie in de aanloop naar WOII. Het leger had gewoon veel te weinig slagkracht. Daarnaast was de demissionaire regering en de Koningin erg bang voor het bombarderen van onze waterkeringen waardoor hele delen van Nederland onder water zouden komen te staan met alle gevolgen van dien voor de bevolking daar. Het leger is dus ook teruggefloten.
Dus verklaar je maar nader over:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:08 schreef Barbusse het volgende:
Opmerkingen als "met de staart tussen de benen naar Engeland vertrekken" getuige nu niet echt dat je de Nederlandse militair heldhaftig vond
Waar heb ik dat gezegd?? Niet dus.
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:29 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb geen grote mond, ik geef slechts weer hoe ik jouw posts ervaar.
En dat ervaar jij dus zo omdat jij dingen leest die er domweg niet staan.
Leer dus lezen voor je je onderbuik leegt op 'feiten' die er helemaal niet staan maar die jij verzint.
pi_139660897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik neem je niet meer serieus als geprekspartner.
_O-

Neem je dit wel serieus?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica
En de Nederlandse deelname aan de recente vredesmissies waren ook niet op voorwaarde dat de Amerikanen en Britten hen uit de penarie zouden helpen mochten ze in een conflict betrokken worden?

Pfffff.. En dat noemt mij slecht geïnformeerd.. Je moest je schamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')