Dit was een van jouw reacties in het vorige topic.quote:
Uit het niets begin jij over bontkraagjes. Mij bevreemdt dat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, de nationalistische kramp van Marokkaanse bontkraagjes.
Precies, eigenlijk meer zoals het hun het beste uitkomt op dat moment natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. En geen rood-wit-blauwe of oranje schmink of accessoires meer maar rode. Dan kunnen we samen van het voetbal genieten ipv de Nederlanders bij de Nederlandse wedstrijden en de Marokkaanse 'Nederlanders' bij de Marokkaanse wedstrijden.
'Ze' willen namelijk wel heel erg graag 'meedoen' in de Nederlandse samenleving, maar dan wel mét Marokkaanse sausje en zonder Nederlandse kenmerken.
Je ziet spoken en jij bent degene die het woord nationalisme groter maakt en het alleen maar een negatieve lading geeft.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vandaar je onderstreping. Om nog maar eens duidelijk te maken dat wien 't Neêrlands bloed door den aad'ren vloeit, weet wat hem of haar te doen staat.
Dat is jouw probleem. Net als jouw vreemde gedachten over WOII.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Uit het niets begin jij over bontkraagjes. Mij bevreemdt dat.
Principes.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wordt er precies overboord gegooid? Ik heb afgelopen zondag netjes rondom een Nederlandse vlag gestaan en daarna naar het Wilhelmus geluisterd. Daar doet die Marokkaanse vlag niets aan af.
moet ook gewoon kunnen lijkt mequote:Op woensdag 7 mei 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Dat was een Braziliaanse vlag die door een voetbalspeler van Jong Oranje triomfantelijk over het veld gedragen werd na een overwinning van Jong Oranje.
Ga dan voor het Braziliaanse team voetballen eikel.
Vreemde gedachten? Jij vindt het vreemd dat ik nationalisme aanwijs als een van de oorzaken van WOII?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem. Net als jouw vreemde gedachten over WOII.
dat met die belgen was iig niet correctquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde gedachten? Jij vindt het vreemd dat ik nationalisme aanwijs als een van de oorzaken van WOII?
Want je mag niet trots zijn op het land waar je/jouw ouders zijn geboren omdat je nu in Nederland woont en de Nederlandse nationaliteit hebt?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Dat was een Braziliaanse vlag die door een voetbalspeler van Jong Oranje triomfantelijk over het veld gedragen werd na een overwinning van Jong Oranje.
Ga dan voor het Braziliaanse team voetballen eikel.
Tuurlijk mag je dat wel. Alleen wanneer je in Jong Oranje speelt, speel je, kom je uit, voor Nederland, onder de Nederlandse kleuren en vlag. Daar word je ook voor betaald.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Want je mag niet trots zijn op het land waar je/jouw ouders zijn geboren omdat je nu in Nederland woont en de Nederlandse nationaliteit hebt?
Je bedoeld de eerdere post dat België meer mensen in WO2 onder de wapens kon zetten? Zoek eens op hoeveel daarvan is de SS zaten.quote:
En daarom moeten we een Marokkaanse vlag ophangen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet de vaderlandslievende users teleurstellen. De nationale identiteit zal de komende decennia alleen maar minder worden. Een logisch gevolg van globalisering.
Dus je verwijt die mensen dat jij die gevoelens erbij krijgt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
Dan is het verre van gepast om de overwinning vervolgens op te eisen voor een ander landdan Nederland.
Niks moet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:25 schreef Jordony het volgende:
[..]
En daarom moeten we een Marokkaanse vlag ophangen?
Eigenlijk moeten we dus alle internationale wedstrijden dus maar afschaffen. Geen EK, geen WK, geen eurosongfestival, gewoon niets meer. Ook geen Olympische spelen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moet de vaderlandslievende users teleurstellen. De nationale identiteit zal de komende decennia alleen maar minder worden. Een logisch gevolg van globalisering.
Nope. Doe niet zo dom.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus je verwijt die mensen dat jij die gevoelens erbij krijgt.
Ik vindt dat wat vreemd om zo te denken. Of is Nederland bevrijd door het Nederlandse leger zelf. Ik dacht altijd dat het Nederlandse leger volkomen verplettert was. Globalisering is trouwens begonnen door de Nederlanders met de eerste multinational de VOC. Waar Nederlanders best trots op mogen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je bedoeld de eerdere post dat België meer mensen in WO2 onder de wapens kon zetten? Zoek eens op hoeveel daarvan is de SS zaten.
In oorlog is het enige correcte winnen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
en ss'ers had nederland ook vrij veel, geen idee hoeveel belgen erbij zaten maar het maakt voor de stelling niet zoveel uit
die blijft gewoon incorrect
Ik persoonlijk vind het dus best terecht dat voor een Algerije, Marokko, Tunesië, etc etc etc een vlag halfstok gezet gaat worden.quote:Nadat de geallieerden in 1942 Noord-Afrika, waaronder Marokko, hadden veroverd op de nazi's sloten nog meer Marokkaanse mannen zich aan bij het Franse leger. Zij speelden een grote rol bij de bevrijding van Europa. Verschillende Franse officieren schreven tijdens de oorlog in brieven en dagboeken over de moed en doorzettingsvermogen van hun Noord-Afrikaanse soldaten. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn meer dan 70.000 van deze soldaten gesneuveld in de strijd.
neequote:Op woensdag 7 mei 2014 12:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
In oorlog is het enige correcte winnen.
Het Nederlandse leger is teruggefloten door de gevluchte Koningin en de gevluchte regering.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt dat wat vreemd om zo te denken. Of is Nederland bevrijd door het Nederlandse leger zelf. Ik dacht altijd dat het Nederlandse leger volkomen verplettert was. Globalisering is trouwens begonnen door de Nederlanders met de eerste multinational de VOC. Waar Nederlanders best trots op mogen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |