abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139658056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nope. Lees waar je op reageert voor je je onderbuik leegt op dit forum.
Dit is wat je letterlijk zegt, raar mens :D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het Nederlandse leger is teruggefloten door de gevluchte Koningin en de gevluchte regering.

De echte Nederlandse jongemannen, vooral boerenknechten, hebben nog dagen standgehouden bij de Grebbenberg. Deze helden zijn niet officieel geëerd, zelfs niet fatsoenlijk begraven. De loopgraven waar ze in gestorven zijn zijn gewoon dicht gegooid.
Dit is gewoon aantoonbaar onjuist.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139658103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Officieel in inderdaad de slavernij in 1863 in Nederland afgeschaft. De implementatie daarvan was pas rond in 1848 maar de rol van Nederland in de handel in slaven duurde tot in de 19e eeuw. Handel is tenslotte handel. Etc etc.
Yep. En die handel kon alleen gedreven worden bij voldoende aanbod van slaven. Die werden kant en klaar geleverd door Afrikaanse stammen die slaven maakten onder andere stammen. Eerst hielden zij die zelf of verkochten hen aan weer andere stammen. Met de komst van de Europeanen verkochten zij hun 'buit' aan hen.
Gewoon een sterk onderbelicht stukje geschiedenis van de slavernij.
Maar de blanke 'dader' en het zwarte 'slachtoffer' bekt gewoon zo lekker.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:13:37 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139658119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je vergeet dat dat voornamelijk burgers waren. Net als de Engelandvaarders, jongens, mannen en enkele vrouwen die met gevaar voor eigen leven ontsnapten uit het bezette Nederland en wederom met gevaar voor eigen leven in soms gammele bootjes de oversteek maakten naar Engeland al waar zij zich voegden bij het Britse leger.

Militair gezien heeft Nederland gewoon weinig betekend. Het burger verzet en de inzet van burgers bij WOII was ook redelijk beperkt (grappig dat nu iedereen iemand uit het verzet in de familie heeft :X ) maar ook moeilijker en gevaarlijker dan in andere landen door factoren als bevolkingsdichtheid, perfecte administratie en het voedsel dat op de bon was waardoor het verzamelen van voldoende voedsel voor en het verbergen van onderduikers hier moeilijker was dan in veel andere landen.
ik vergeet helemaal niets

als je als nederlander wilde dienen tijdens de oorlog dan belandde je 9 van de 10 keer op een koopvaarder

die hebben een substantiele bijdrage (12000 man, 3500 dode) geleverd aan het winnen van de tweede oorlog

dit ontkennen is wel heel respectloos
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139658121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Die mogen best herdacht worden. Alle oorlogsslachtoffers worden herdacht.
Maar op dan op een Nationale Dodenherdenking (waar inderdaad alle slachtoffers worden herdacht) een Marokkaanse vlag op te hangen is te zot voor woorden.

Niet alleen is het een regelrechte ontkenning van het Franse leger waar deze Marokkanen in meevochten, maar ook een belediging aan het adres van de talloze Amerikaanse, Britse en Canadese soldaten (ik vergeet vast een aantal nationaliteiten) die wel direct hebben meegeholpen aan het bevrijden van Nederland.

Er is werkelijk waar geen enkele legitieme reden te bedenken om een Marokkaanse vlag daar halfstok te hangen.
Ik denk dat je dus eerder kunt vallen over het feit dat die vlaggen er niet naast hingen ipv te vallen over die ene vlag die er wel hangt. Maar dat zijn slechts mijn twee centjes.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139658165
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Draai dat eens om. De voorouders van de Marokkanse bontkraagjes die hebben gevochten voor de geallieerden, mogen die niet herdacht worden omdat Mo loopt te sissen naar meisjes?
Zoals als al zo vaak hier gezegd: Natuurlijk mogen die herdacht worden. Alleen niet op de avond van 4 mei en tijdens de Nationale dodenherdenking waarbij specifiek de Nederlandse slachtoffers worden herdacht.
Iets met respect en zo.. waar zij anders de mond van vol hebben.
pi_139658168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Yep. En die handel kon alleen gedreven worden bij voldoende aanbod van slaven. Die werden kant en klaar geleverd door Afrikaanse stammen die slaven maakten onder andere stammen. Eerst hielden zij die zelf of verkochten hen aan weer andere stammen. Met de komst van de Europeanen verkochten zij hun 'buit' aan hen.
Dat feit is helemaal niet onderbelicht. Het wordt alleen als een onderbelichte bladzijde uit de geschiedenis genoemd door diegenen die continue lopen te huilen "dat de feiten weer eens niet benoemd mogen worden" :')
pi_139658279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit is wat je letterlijk zegt, raar mens :D

[..]

Dit is gewoon aantoonbaar onjuist.
Lees wat je quote:
quote:
vooral boerenknechten,
Het is een ontkent stukje geschiedenis dat daar na het terugtrekken van de militairen, de burger bevolking de stellingen heeft overgenomen en nog een tijdje stand hebben kunnen houden ook.

En toon dat eens aan dan?
pi_139658296
Het is spijtig dat mensen uit haat voor de huidige Marokkanen moeilijk doen over het herdenken van al die doden van WO2. Het afrikaanse leger dat vocht onder de Fransen heeft hard gevochten in zowel de mei/juni dagen als gedurende de hele oorlog. Meer dan 100.000 Noord-Afrikanen vochten voor onze bevrijding en meer dan 15.000 zijn daarbij gevallen.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:20:09 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139658312
daarnaast had de zeemacht nog een gewapende tak (we noemen het de marine) die van de atlantic tot de javazee slag heeft geleverd met de as

we zijn nu eenmaal een zeevarende natie (toen meer dan nu) en het is nu eenmaal goedkoper om een infanterist op te leiden dan een zeebonk

dan ga je ze niet omscholen omdat 60 jaar later wat mensen op zolderkamers zouden kunnen denken dat de oorlog op land in loopgraven beslist werd
  Admin woensdag 7 mei 2014 @ 13:21:25 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139658359
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja dag hoor,
accoord dat er al mensenhandel was, maar de Hollanders en Britten hebben het tot een onmenselijke wreedheid én accuratie verheven.
Dan kun je wel blijven roepen dat de afrikanen er toch zelf mee begonnen zijn, maar dan doe je de geschiedenis geen eer aan.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_139658380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:13 schreef sp3c het volgende:
als je als nederlander wilde dienen tijdens de oorlog dan belandde je 9 van de 10 keer op een koopvaarder
Hoe kom jij erbij dat die koopvaarders militairen waren? Want daar hebben we het over.
pi_139658431
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat je dus eerder kunt vallen over het feit dat die vlaggen er niet naast hingen ipv te vallen over die ene vlag die er wel hangt. Maar dat zijn slechts mijn twee centjes.
Dat komt omdat het de Nationale herdenking is en niet de Internationale herdenking. Dat komt mede omdat Nederland niet mee wenst te doen aan de Internationale herdenking op 11-11 omdat wij neutraal waren in WOI.

15 augustus zou dan ook een betere datum zijn voor een Internationale herdenking in Nederland.
  Admin woensdag 7 mei 2014 @ 13:24:33 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139658459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Officieel in inderdaad de slavernij in 1863 in Nederland afgeschaft. De implementatie daarvan was pas rond in 1848 maar de rol van Nederland in de handel in slaven duurde tot in de 19e eeuw. Handel is tenslotte handel. Etc etc.
Ik geloof dat je van een bepaalde groep hier geen feiten mag plaatsen.
We schijnen elkaar na te moeten praten zonder enige verdere kennis.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:24:56 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139658478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat die koopvaarders militairen waren? Want daar hebben we het over.
dat staat nergens, er staat dat de koopvaardij een substantiele militaire bijdrage heeft geleverd

probeer het alstjeblieft te ontkennen
  Admin woensdag 7 mei 2014 @ 13:25:32 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139658501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het Nederlandse leger is teruggefloten door de gevluchte Koningin en de gevluchte regering.

De echte Nederlandse jongemannen, vooral boerenknechten, hebben nog dagen standgehouden bij de Grebbenberg. Deze helden zijn niet officieel geëerd, zelfs niet fatsoenlijk begraven. De loopgraven waar ze in gestorven zijn zijn gewoon dicht gegooid.
Wat is deze? :o

pi_139658530
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:19 schreef Wespensteek het volgende:
Het is spijtig dat mensen uit haat voor de huidige Marokkanen moeilijk doen over het herdenken van al die doden van WO2. Het afrikaanse leger dat vocht onder de Fransen heeft hard gevochten in zowel de mei/juni dagen als gedurende de hele oorlog. Meer dan 100.000 Noord-Afrikanen vochten voor onze bevrijding en meer dan 15.000 zijn daarbij gevallen.
Het heeft niets met haat van doen. De Britten herdenken hun gevallenen hier ook in de ochtend en niet in de avond van 4 mei. Haten wij de Britten ook dan?
pi_139658579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lees wat je quote:

[..]

Het is een ontkent stukje geschiedenis dat daar na het terugtrekken van de militairen, de burger bevolking de stellingen heeft overgenomen en nog een tijdje stand hebben kunnen houden ook.

En toon dat eens aan dan?
Waar vind je dat? Zelfs op de site http://www.grebbelinie.nl/page/home vind ik hier niks over. Doe eens een linkje?
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:27:51 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139658604
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat nergens, er staat dat de koopvaardij een substantiele militaire bijdrage heeft geleverd

Ik ben nu bang om dit te posten. Maar inderdaad de koopvaardij scheepvaart maakte de aanvoer van grondstoffen mogelijk en veel mensen levens gingen verloren. Zonder hun werk was de oorlog verloren. En dat waren normale burgers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139658609
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zucht. Een militaire bijdrage wordt geleverd door militairen en niet door burgers.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:29:20 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139658657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. Een militaire bijdrage wordt geleverd door militairen en niet door burgers.
BULL

SHIT

!!
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:31:00 #121
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139658713
quote:

[..]

In oorlog zijn aanvoerlijnen zeer belangrijk en de mensen op de koopvaardij schepen waren voornamelijk burgers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139658762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waar vind je dat? Zelfs op de site http://www.grebbelinie.nl/page/home vind ik hier niks over. Doe eens een linkje?
Ik heb al even zitten googlen maar ik kan het niet zo snel vinden.
Lang geleden heb ik voor het Rode Kruis steun verleend bij herdenkingen waaronder ook op de Grebbenberg. Daar heb ik veel Nederlandse veteranen leren kennen en gesproken, net als burgerbevolking uit die directe omgeving. In die tijd heb ik ook een boek gekregen en gelezen van één van hen waarin dat duidelijk naar voren kwam.
De voordelen van het wat ouder zijn en de verhalen uit de eerste hand kennen.

Maar ga er maar eens kijken. Juist dat deel van de 'berg' is afgesloten met hekken en verboden voor wandelaars. Uit respect voor de doden die er nog liggen.

Ook de inzet van de Polen in Nederland is lang ontkent en verzwegen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:33:15 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139658780
quote:

[..]

En de leden dan van het verzet dan. _O-
pi_139658839
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet stonden de koopvaardijschepen onder direct bevel van de geallieerde admiraliteit. Dat maakt de bemanning defacto militair.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:37:36 #125
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139658933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat feit is helemaal niet onderbelicht. Het wordt alleen als een onderbelichte bladzijde uit de geschiedenis genoemd door diegenen die continue lopen te huilen "dat de feiten weer eens niet benoemd mogen worden" :')
Ik weet niet wat jij met geschiedenis hebt geleerd, maar bij ons werd dit echt niet besproken.
Dat was meer gehamer over dat we ons schuldig moesten voelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')