abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139657428
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En het mooie is dat zelfs onze Oosterburen minder worden gehaat dan de Marokkanen.

En die hebben nota bene weet ik hoeveel dode Nederlanders op hun geweten.
Waarschijnlijk omdat ze een jood met "Herr Rotschild" aan bleven spreken tot op het moment dat ze hem een kogel door de kop joegen. Goede manieren brengen je een eind.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:51:29 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139657468
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt ook al niet
Wat ik elk geval klopt is dat de bijdrage van Nederland in WO2 militair minimaal was. En dat het vooral buitenlanders waren die toen dit land bevrijd hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139657482
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je haalt handeldrijven nogal door de war met roven. De Vikingen roofden, net als de Britten en Spanjaarden. Nederland zag in dat zij veel meer winst konden behalen door te handelen ipv te roven.
Dat die handel niet erg eerlijk was is een tweede in het verhaal.
pi_139657489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het punt is dat Marokkaanse militairen Italië kwamen bevrijden van de Duitsers. Na het verslaan van de Duitse troepenmacht hebben zij hun overwinning gevierd door de 'bevrijde' Italiaanse vrouwen t verkrachten en hun mannen te vermoorden wanneer die verzet boden.

Als ik mee moet gaan in jouw stelling, hebben de Marokkanen toen dus een 'wapen' ingezet NA de bevrijding tegen juist hen die zij kwamen bevrijden.
Je weet dat Italie een bondgenoot was van nazi-Duitsland ? Het land werd verslagen, niet bevrijdt. Niet dat dat verkrachting goedpraat maar het plaatst het in een iets andere context.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:52:49 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139657503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom lees je je eigen links niet voordat je ze plaatst?

[..]

nadruk ligt hier op elders in het land

de mannen die op de greb zijn gesneuveld zijn in 1940 al herbegraven voor zover ze ze konden vinden

veldgraven zijn verder niet zo heel ongebruikelijk, je wil niet dat die jongens in de openlucht liggen weg te rotten tot je er eens aan toe komt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139657508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou laten we het dan zo zeggen aan het bevrijden van anderen heeft Nederland geen geweldig verleden het was het laatste land wat bijvoorbeeld de slavernij afschafte.
Dat sprookje dat Nederland zo laat was met de slavernij afschaffen mag ook wel een keer de prullenbak in.
Nederland verbood slavernij in 1863, de VS in 1865. Cuba in 1886, Korea 1894, Frankrijk 1896, Italie 1935 etc etc.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:52:59 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139657509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik elk geval klopt is dat de bijdrage van Nederland in WO2 militair minimaal was. En dat het vooral buitenlanders waren die toen dit land bevrijd hebben.
Deel 1 van je post klopt niet. Deel 2 slechts deels.

Ik daag je uit om een post te plaatsen die volledig klopt. Ik heb het je nog niet zien doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:54:19 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139657543
quote:

[..]

nee dat klopt wederom niet

google is op koopvaardij en wo2 bv
pi_139657544
quote:

[..]

Nou, niet echt hoor :') Je laatste bewering klopt wel.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139657560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Och jezus, krijgen we dat weer. Mogen we ook blij zijn dat Nederland niet door het Britse bomber command en USAAF is bevrijd dan? Fijne "bevrijders" toch?

Kap nou eens met die flauwekul dat zij onmenselijke dingen hebben gedaan en anderen niet, dat is gewoon onzin om je aversie tegen alles wat blijkbaar Marokkaans is te rechtvaardigen. :')
Alle machtig zeg. ga jij het verkrachten en vermoorden van een net 'bevrijd' volk werkelijk vergelijken met een bombardement op de agressor?

Echt. Je zou bijna hopen dat WOIII uitbreekt om sommige mensen wat verstand bij te brengen.
pi_139657573
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je haalt handeldrijven nogal door de war met roven. De Vikingen roofden, net als de Britten en Spanjaarden. Nederland zag in dat zij veel meer winst konden behalen door te handelen ipv te roven.
Dat die handel niet erg eerlijk was is een tweede in het verhaal.
De VOC institutionaliseerde de kaapvaart joh :')
pi_139657586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alle machtig zeg. ga jij het verkrachten en vermoorden van een net 'bevrijd' volk werkelijk vergelijken met een bombardement op de agressor?

Echt. Je zou bijna hopen dat WOIII uitbreekt om sommige mensen wat verstand bij te brengen.
Je denkt serieus dat Italie bezet was door de Duitsers :?
pi_139657635
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En het mooie is dat zelfs onze Oosterburen minder worden gehaat dan de Marokkanen.

En die hebben nota bene weet ik hoeveel dode Nederlanders op hun geweten.
Dat waren hun voorouders, niet de Duitsers van nu. Terwijl we dus wel een groot probleem hebben met een deel van de Marokkaanse 'Nederlanders' nu.
pi_139657641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als eerste dien je dat "bevrijd volk" even met een korreltje zout te nemen, aangezien Italië een bondgenoot was van Duitsland. Anderzijds zie ik niet het verschil tussen misdragingen jegens de ene zo goed als verslagen vijand en de andere.

Je loopt hier nu wel heel wijs te doen, maar je zit er toch net iets te vaak naast. En dat toontje van je, "jullie weten niks", die arrogantie is nergens voor nodig.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:58:04 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139657644
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Dat sprookje dat Nederland zo laat was met de slavernij afschaffen mag ook wel een keer de prullenbak in.
Nederland verbood slavernij in 1863, de VS in 1865. Cuba in 1886, Korea 1894, Frankrijk 1896, Italie 1935 etc etc.
Officieel in inderdaad de slavernij in 1863 in Nederland afgeschaft. De implementatie daarvan was pas rond in 1848 maar de rol van Nederland in de handel in slaven duurde tot in de 19e eeuw. Handel is tenslotte handel. Etc etc.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139657650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Daar staat toch niet dat Nederlandse militairen die gesneuveld waren weg lagen te rotten waar ze gevallen waren? Want dat is wat je beweerde.
Nope. Lees waar je op reageert voor je je onderbuik leegt op dit forum.
pi_139657681
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie Megumi eigenlijk maar weinig dingen posten die verbonden zijn met de realiteit. Ik vraag me af waar deze lieve lieve jongen zijn informatie vandaan haalt.
Uit de krochten van 'haat alles wat Nederlands is' onder de fundamenten van de multiculti samenleving.
pi_139657683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat waren hun voorouders, niet de Duitsers van nu. Terwijl we dus wel een groot probleem hebben met een deel van de Marokkaanse 'Nederlanders' nu.
Draai dat eens om. De voorouders van de Marokkanse bontkraagjes die hebben gevochten voor de geallieerden, mogen die niet herdacht worden omdat Mo loopt te sissen naar meisjes?
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:00:00 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139657704
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nope. Lees waar je op reageert voor je je onderbuik leegt op dit forum.
hij heeft wel gelijk
pi_139657739
quote:

[..]

Klopt. Net als nu was de regering te laf om het leger zijn werk te laten doen. Bang als zij waren voor bombardementen op de waterkeringen.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:05:23 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139657860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Net als nu was de regering te laf om het leger zijn werk te laten doen. Bang als zij waren voor bombardementen op de waterkeringen.
het leger heeft zijn werk gedaan

shit was klaar, afgelopen

diorvechten had alleen maar nederlandse levens gekost en niets substantieels bereikt
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:06:05 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139657878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Uit de krochten van 'haat alles wat Nederlands is' onder de fundamenten van de multiculti samenleving.
Ik haat Nederland helemaal niet? Waar post ik dat? Een land waar mensen uit mijn eigen familie voor gestorven zijn zij het dan onder een niet Nederlandse vlag kun je moeilijk haten.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:06:59 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139657909
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Draai dat eens om. De voorouders van de Marokkanse bontkraagjes die hebben gevochten voor de geallieerden, mogen die niet herdacht worden omdat Mo loopt te sissen naar meisjes?
Die mogen best herdacht worden. Alle oorlogsslachtoffers worden herdacht.
Maar op dan op een Nationale Dodenherdenking (waar inderdaad alle slachtoffers worden herdacht) een Marokkaanse vlag op te hangen is te zot voor woorden.

Niet alleen is het een regelrechte ontkenning van het Franse leger waar deze Marokkanen in meevochten, maar ook een belediging aan het adres van de talloze Amerikaanse, Britse en Canadese soldaten (ik vergeet vast een aantal nationaliteiten) die wel direct hebben meegeholpen aan het bevrijden van Nederland.

Er is werkelijk waar geen enkele legitieme reden te bedenken om een Marokkaanse vlag daar halfstok te hangen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:07:36 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139657922
je had het een dag of twee kunnen vertragen misschien zodat die paras bij overschie konden worden vernietigd maar dan was de waterlinie ook weg ... iedereen dood
pi_139657960
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat klopt wederom niet

google is op koopvaardij en wo2 bv
Je vergeet dat dat voornamelijk burgers waren. Net als de Engelandvaarders, jongens, mannen en enkele vrouwen die met gevaar voor eigen leven ontsnapten uit het bezette Nederland en wederom met gevaar voor eigen leven in soms gammele bootjes de oversteek maakten naar Engeland al waar zij zich voegden bij het Britse leger.

Militair gezien heeft Nederland gewoon weinig betekend. Het burger verzet en de inzet van burgers bij WOII was ook redelijk beperkt (grappig dat nu iedereen iemand uit het verzet in de familie heeft :X ) maar ook moeilijker en gevaarlijker dan in andere landen door factoren als bevolkingsdichtheid, perfecte administratie en het voedsel dat op de bon was waardoor het verzamelen van voldoende voedsel voor en het verbergen van onderduikers hier moeilijker was dan in veel andere landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')