Vreemd hoor er werken namelijk heel veel Nederlanders, kijk maar eens naar het bestuur:quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:
Toen ik bij Art.1 kwam werken had niemand problemen met mijn, door mij genoemde, nationaliteit.. behalve alle Marokkaanse medewerkers die het niet vonden kunnen dat een Nederlandse in betaalde dienst kwam.
Het was niet de gemeentequote:Op donderdag 8 mei 2014 15:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
UTRECHT -
De gemeente Utrecht heeft op 4 mei de Marokkaanse vlag halfstok gehangen.
Waar zeg ik dat daar geen of weinig Nederlanders werken? Je blinkt weer uit in slecht lezen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemd hoor er werken namelijk heel veel Nederlanders, kijk maar eens naar het bestuur:
http://www.art1.nl/artikel/8239-Bestuur
Je maakt je niet erg druk over jouw geloofwaardigheid of wel?
Nee maar veel Marokkanen werken er ook niet.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat daar geen of weinig Nederlanders werken? Je blinkt weer uit in slecht lezen.
Ach. Hier hebben we drie wijken met goedkope sociale huurwoningen. Bijna alle Marokkanen die hier in een sociale huurwoning wonen zitten samengeklit in één daarvan en niet verdeeld over die drie. Dit terwijl je hier dus gewoon op woningen moet reageren. Ergo; Ze kiezen er zelf voor om zich te omringen met Marokkaanse buren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:56 schreef Rayleiigh het volgende:
Ja, dat doe ik. Iedereen woont naar vermogen. Je denkt dat Marokkanen voor de lol in een bijstandsflatje 'wonen'? Zo'n stinkend flatje met veel te weinig ruimte.
Je moet en zal iets vinden om over te zeiken hé?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee maar veel Marokkanen werken er ook niet.
http://www.art1.nl/artikel/4477-Medewerkers
Hee.. die vlag is nieuw voor mij! Hoe ziet de MOElandse vlag er uit?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Breda 2001
Geen vlag was verboden door de gemeente , het comité koos gewoon de vlag die zij toepasselijk vond. Zo hoort het ook.
Let op de MOElandse vlag. Kom PVV .. reden om te kankeren.
Dat laatste zal niet meevallen als je constant jouw persoonlijke ervaring als argument inzet. In dit geval kies je net een tekst die aantoonbaar onjuist is, je schreef namelijk niet dat het probleem was dat een Nederlander erbij kwam maar dat er een Nederlander als betaalde kracht kwam.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je moet en zal iets vinden om over te zeiken hé?
Lees die post eens terug: Ik had het over de kritiek dat er een Nederlander betaald bij kwam. Dat zegt denk ik al genoeg. Toen ik daar werkte waren de meeste (niet alle) betaalde krachten autochtoon. De meeste vrijwilligers, dus onbetaalde krachten, waren allochtoon. Daarnaast vallen onder Art.1 nog een heel aantal ADB's.
Kan je nu ophouden met het topic op mijn persoon te richten?
Oww Djeez. LEER LEZEN!!!! Dat zeg ik de hele tijd al en dan kom jij weer als een volslagen idioot met een lijstje betaalde medewerkers.. Echt. Je bent te erg voor woorden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat laatste zal niet meevallen als je constant jouw persoonlijke ervaring als argument inzet. In dit geval kies je net een tekst die aantoonbaar onjuist is, je schreef namelijk niet dat het probleem was dat een Nederlander erbij kwam maar dat er een Nederlander als betaalde kracht kwam.
Oww Djeez bij gebrek aan inhoud ga je maar dom doen.quote:
Dus alle Marokkaanse medewerkers (die er niet zijn maar blijkbaar bedoelde je vrijwilligers) hadden er een probleem mee dat er een Nederlander in dienst kwam, terwijl er vele Nederlanders werken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:
Toen ik bij Art.1 kwam werken had niemand problemen met mijn, door mij genoemde, nationaliteit.. behalve alle Marokkaanse medewerkers die het niet vonden kunnen dat een Nederlandse in betaalde dienst kwam.
Ow fuck.. je bent onverbeterlijk. Ja. Ook vrijwilligers heten daar (en op veel andere plaatsen) medewerkers. Vervolgens vraag ik mij af waarom jij denkt dat ze niet zouden protesteren omdat er al veel Nederlanders betaald werken daar. Lijkt mij eerder een reden om wel dan om niet te protesteren.. maar dat zal voor jou waarschijnlijk te moeilijk zijn om te kunnen bevatten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:35 schreef Wespensteek het volgende:
Dus alle Marokkaanse medewerkers (die er niet zijn maar blijkbaar bedoelde je vrijwilligers) hadden er een probleem mee dat er een Nederlander in dienst kwam, terwijl er vele Nederlanders werken.
Je hoeft niet onbeleefd te worden ik wil gewoon duidelijkheid wat betreft jouw reactie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ow fuck.. je bent onverbeterlijk. Ja. Ook vrijwilligers heten daar (en op veel andere plaatsen) medewerkers. Vervolgens vraag ik mij af waarom jij denkt dat ze niet zouden protesteren omdat er al veel Nederlanders betaald werken daar. Lijkt mij eerder een reden om wel dan om niet te protesteren.. maar dat zal voor jou waarschijnlijk te moeilijk zijn om te kunnen bevatten.
Je bent gewoon op oorlogspad. Moet je ongesteld worden ofzo? Fuck off en ga een gat graven in je tuin of zo.
Ouder1 beriep zich op persoonlijke ervaring bij Art1, waarbij alle Marokkaanse vrijwilligers niet wouden dat ze in dienst kwam omdat ze Nederlandse is. Ik vind dat dusdanige onzin, omdat in het bestuur en de medewerkers van Art1 veel Nederlanders zitten, dat ik daar nadere uitleg over wil. Daarnaast zet art1 zich in tegen discriminatie en zou het mij zeer verbazen als ze dusdanig gedrag zouden tolereren.quote:
Dus: Erepenning, Historisch Museum.quote:Maar Molukkers stonden er begin jaren tachtig slecht voor: 85 procent van de Molukkers had een mavo-diploma of lager, bijna het dubbele van autochtonen, en 40 procent was werkloos, tweeënhalf keer meer dan de Nederlandse beroepsbevolking. Een keerpunt voor de sociaal-economische positie was de Gezamelijke Verklaring die de regering in 1986 sloot met Molukse belangenorganisaties: eerste generatie Molukkers ontvingen een jaarlijkse uitkering en een erepenning voor hun inzet voor Nederland - een belangrijke 'goedmaker' voor de trouwe KNIL-militairen. Bovendien kwam er geld voor een Moluks historisch museum, dat een rol kon spelen in de identieteitsbepaling van de Molukse bevolkingsgroep. Maar belangrijker met het oog op de toekomst was het Duizend-banenplan, dat de Molukse werkloosheid een positieve impuls zou geven door middel van scholing, gegaranderdeerde arbeidsplaatsen en begeleiding van Molukse werklozen. Hoewel men in Den Haag liever geen specifiek minderhedenbeleid meer wilde voeren, gebeurde dit in de praktijk toch, en met succes.
quote:De ontwikkeling van Molukkers in Nederland is ook interessant met het oog op andere migrantengroepen, waar Molukkers een generatie op voorlopen. Tweede Kamerlid Coscun Cörüz (CDA) waarschuwde in 2001 al voor een vergelijkbare trend bij derde generatie Turken en Marokkanen. Henk Smeets wordt er nog steeds boos over dat Jozias van Aartsen - als directeur-generaal nota bene betrokken bij het succesvolle Duizend-banenplan - als minister zich niets van die aanpak herinnerde toen het over Marokkanen ging: 'Hij zei dat we hard moesten optreden tegen Marokkanen, net zoals we bij Molukkers hebben gedaan. Onzin. Bij de treinkapingen wel, maar verder werd de Molukse gemeenschap als geheel juist niet verantwoordelijk gehouden.'
Net als Smeets pleit Justus Veenman voor specifiek beleid. 'Leer van het succes', zegt de socioloog. Molukkers zijn bijna niet vertegenwoordigd in het hoger onderwijs, terwijl daar veel Turken en Marrokanen te vinden zijn. Maar in de staart is juist heel veel uitval bij die groep, waardoor zij het uiteindelijk slechter doen dan Molukkers.
Veenman: 'Niets doen zorgt voor problemen. Dat Duizendbanen-plan werkte uitstekend. Nu vormen Marokkanen problemen, dus waarom niet toepassen op die groep? Volgens Smeets zijn er duidelijke paralellen tussen de beeldvorming van Molukkers van toen en jonge Marokkanen van nu: 'Sla de kranten van de jaren zestig en zeventig open en je ziet grote overeenkomsten. Waar vroeger 'RMS' stond, staat nu 'islam'.
Dat lijkt me wel een goed idee.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
On Topic: Wat te doen met die Marokkaanse vlag.
Volgens het vlagprotocol mag deze vlag hangen.
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Rechts Nederland zal zeggen: Ja, maar.......
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Voor iedere geallieerde groep kan wel een "ja maar" worden aangemaakt.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.
Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.
Zie:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen
Quote:
[..]
Dus: Erepenning, Historisch Museum.
Allemaal extra dingen voor een positieve impuls.
Misschien een beetje geiten-wollen-sokken-achtig, maar het heeft geholpen.
Het artikel eindigt met:
Quote:
[..]
Misschien nog een keertje goed lezen wat er bovenaan de site staat, in koeienletters nog wel, voor je anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij leg jij het verkeerd uit.
Die pagina begint met de opmerking dat bij de Nationale dodenherdenking de Nederlandse vlag gebruikt wordt.
Vervolgens wordt er vermeld dat ook gemeente en provincievlaggen gebruikt mogen worden naast de Nederlandse vlag. Dan wordt er specifiek gezegd dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt worden met daarna de opmerking wanneer die wél gebruikt worden; namelijk bij herdenkingen van slachtoffers uit die landen hetgeen dus niet bij de Nationale dodenherdenking op 4 mei om 20:00.
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.quote:Wanneer een buitenlandse delegatie aanwezig is bij een Nederlandse (nationale) herdenking, bijvoorbeeld uit een zustergemeente, is hun vlag in principe niet aanwezig. Deze vlag wordt alleen gehesen wanneer ook slachtoffers uit de desbetreffende regio worden herdacht. Aangezien het de Nationale Herdenking betreft, krijgt de Nederlandse vlag de ereplaats toegekend. Bij twee vlaggen is de ereplaats altijd rechts, bepaald door met de rug naar de vlag te staan. Bij drie vlaggen is de ereplaats in het midden. Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. Ook hier wordt de positie bepaald door met de rug naar de vlaggen te staan.
De volgorde van vlaggen
De Nederlandse driekleur verdient altijd een ereplaats tijdens nationale Dodenherdenking. We herdenken immers alle Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld. De ereplaats is altijd links, gezien met het gezicht ernaartoe of in het geval van een oneven aantal vlaggen in het midden (ten opzichte van een monument of andere vlag). Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. De vlag van een andere herdachte natie, gaat voor een regionale of lokale vlag.
Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:03 schreef moussie het volgende:
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |