abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 17:02:45 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139703861
nou niet iedereen hoor de meesten zitten er niet zo mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139705378
On Topic: Wat te doen met die Marokkaanse vlag.
Volgens het vlagprotocol mag deze vlag hangen.
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Rechts Nederland zal zeggen: Ja, maar.......
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Voor iedere geallieerde groep kan wel een "ja maar" worden aangemaakt.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.

Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.

Zie:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen

Quote:

quote:
Maar Molukkers stonden er begin jaren tachtig slecht voor: 85 procent van de Molukkers had een mavo-diploma of lager, bijna het dubbele van autochtonen, en 40 procent was werkloos, tweeënhalf keer meer dan de Nederlandse beroepsbevolking. Een keerpunt voor de sociaal-economische positie was de Gezamelijke Verklaring die de regering in 1986 sloot met Molukse belangenorganisaties: eerste generatie Molukkers ontvingen een jaarlijkse uitkering en een erepenning voor hun inzet voor Nederland - een belangrijke 'goedmaker' voor de trouwe KNIL-militairen. Bovendien kwam er geld voor een Moluks historisch museum, dat een rol kon spelen in de identieteitsbepaling van de Molukse bevolkingsgroep. Maar belangrijker met het oog op de toekomst was het Duizend-banenplan, dat de Molukse werkloosheid een positieve impuls zou geven door middel van scholing, gegaranderdeerde arbeidsplaatsen en begeleiding van Molukse werklozen. Hoewel men in Den Haag liever geen specifiek minderhedenbeleid meer wilde voeren, gebeurde dit in de praktijk toch, en met succes.
Dus: Erepenning, Historisch Museum.
Allemaal extra dingen voor een positieve impuls.
Misschien een beetje geiten-wollen-sokken-achtig, maar het heeft geholpen.

Het artikel eindigt met:

Quote:

quote:
De ontwikkeling van Molukkers in Nederland is ook interessant met het oog op andere migrantengroepen, waar Molukkers een generatie op voorlopen. Tweede Kamerlid Coscun Cörüz (CDA) waarschuwde in 2001 al voor een vergelijkbare trend bij derde generatie Turken en Marokkanen. Henk Smeets wordt er nog steeds boos over dat Jozias van Aartsen - als directeur-generaal nota bene betrokken bij het succesvolle Duizend-banenplan - als minister zich niets van die aanpak herinnerde toen het over Marokkanen ging: 'Hij zei dat we hard moesten optreden tegen Marokkanen, net zoals we bij Molukkers hebben gedaan. Onzin. Bij de treinkapingen wel, maar verder werd de Molukse gemeenschap als geheel juist niet verantwoordelijk gehouden.'
Net als Smeets pleit Justus Veenman voor specifiek beleid. 'Leer van het succes', zegt de socioloog. Molukkers zijn bijna niet vertegenwoordigd in het hoger onderwijs, terwijl daar veel Turken en Marrokanen te vinden zijn. Maar in de staart is juist heel veel uitval bij die groep, waardoor zij het uiteindelijk slechter doen dan Molukkers.

Veenman: 'Niets doen zorgt voor problemen. Dat Duizendbanen-plan werkte uitstekend. Nu vormen Marokkanen problemen, dus waarom niet toepassen op die groep? Volgens Smeets zijn er duidelijke paralellen tussen de beeldvorming van Molukkers van toen en jonge Marokkanen van nu: 'Sla de kranten van de jaren zestig en zeventig open en je ziet grote overeenkomsten. Waar vroeger 'RMS' stond, staat nu 'islam'.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139728808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
On Topic: Wat te doen met die Marokkaanse vlag.
Volgens het vlagprotocol mag deze vlag hangen.
Waarom zou het niet een goed idee zijn om zodoende Marokkanen bij de 4 mei viering te betrekken?
Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Rechts Nederland zal zeggen: Ja, maar.......
Ik zeg: Feit blijft dat 77.000 Marokkanen hebben gestreden tegen de nazi's, samen met de andere geallieerden.
Voor iedere geallieerde groep kan wel een "ja maar" worden aangemaakt.
Dan is het toch alleen maar positief dat die Marokkaanse gemeenschap er bij wordt betrokken.

Om een minderheidsgroep die tot dan toe buiten spel staat (afgezien van het feit of een deel het er zelf (mede) naar gemaakt heeft) er bij te betrekken kan soms door een "speciale behandeling" worden bewerkstelligd.

Zie:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen

Quote:

[..]

Dus: Erepenning, Historisch Museum.
Allemaal extra dingen voor een positieve impuls.
Misschien een beetje geiten-wollen-sokken-achtig, maar het heeft geholpen.

Het artikel eindigt met:

Quote:

[..]

Dat lijkt me wel een goed idee.
Al moet in het originele artikel de journalist wel leren rekenen. Ik neem althans aan dat hij een werkloosheid van tweeëneenhalf keer zoveel bedoelt, en niet tweeëneenhalf keer meer (= drieëneenhalfkeer zoveel).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139735390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij leg jij het verkeerd uit.

Die pagina begint met de opmerking dat bij de Nationale dodenherdenking de Nederlandse vlag gebruikt wordt.
Vervolgens wordt er vermeld dat ook gemeente en provincievlaggen gebruikt mogen worden naast de Nederlandse vlag. Dan wordt er specifiek gezegd dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt worden met daarna de opmerking wanneer die wél gebruikt worden; namelijk bij herdenkingen van slachtoffers uit die landen hetgeen dus niet bij de Nationale dodenherdenking op 4 mei om 20:00.
Misschien nog een keertje goed lezen wat er bovenaan de site staat, in koeienletters nog wel, voor je anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
http://www.4en5mei.nl/4_e(...)niseren/vlagprotocol

Juist ja, vlagprotocol op 4 mei

Dus dit gedeelte
quote:
Wanneer een buitenlandse delegatie aanwezig is bij een Nederlandse (nationale) herdenking, bijvoorbeeld uit een zustergemeente, is hun vlag in principe niet aanwezig. Deze vlag wordt alleen gehesen wanneer ook slachtoffers uit de desbetreffende regio worden herdacht. Aangezien het de Nationale Herdenking betreft, krijgt de Nederlandse vlag de ereplaats toegekend. Bij twee vlaggen is de ereplaats altijd rechts, bepaald door met de rug naar de vlag te staan. Bij drie vlaggen is de ereplaats in het midden. Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. Ook hier wordt de positie bepaald door met de rug naar de vlaggen te staan.

De volgorde van vlaggen
De Nederlandse driekleur verdient altijd een ereplaats tijdens nationale Dodenherdenking. We herdenken immers alle Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld. De ereplaats is altijd links, gezien met het gezicht ernaartoe of in het geval van een oneven aantal vlaggen in het midden (ten opzichte van een monument of andere vlag). Als de provincievlag en de gemeentevlag de Nederlandse vlag flankeren, wordt de provincievlag rechts en de gemeentevlag links van de Nederlandse vlag geplaatst. De vlag van een andere herdachte natie, gaat voor een regionale of lokale vlag.
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.
pleased to meet you
pi_139735556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:03 schreef moussie het volgende:
geeft gewoon aan dat die vlag daar mag hangen. Er zijn Marokkanen aanwezig die hun slachtoffers willen herdenken. Dat jij dat niet leuk vindt omdat je problemen hebt met de huidige jeugd is je persoonlijke mening, en niet meer dan niet. En dat jij (en anderen) nou juist op dodenherdenking aankomen met dit soort kleinzieligheid geeft alleen maar aan dat je van die hele herdenking weinig hebt begrepen, geen 'nooit meer zoiets' bij jou, maar gewoon dezelfde mentaliteit als het antisemitisme van toen, 'ze' horen er niet bij want ze zijn 'anders'.
Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.

Dat noemen we "in een Pavlov reactie de racisme kaart trekken"

Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
pi_139736294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.

Dat noemen we "in een Pavlov reactie de racisme kaart trekken"

Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.

Maar nee joh, je hebt helemaal geen problemen met de Marokkaanse jeugd ..
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
pleased to meet you
pi_139736553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.
Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.
Na de staatsgreep van generaal Jorge Videla op 24 maart 1976 werd Zorreguieta onderstaatssecretaris van Landbouw. Van maart 1979 tot maart 1981 was hij staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt. Hij had hiermee leiding over de belangrijkste economische sector van het land. Tijdens het bewind van Zorreguieta steeg de export van vlees, graan en suiker naar recordhoogten.
quote:
Maar nee joh, je hebt helemaal geen problemen met de Marokkaanse jeugd ..

[..]

Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.
Waar lees jij namelijk stelselmatig in je bekrompen, kortzichtige Pavlov reactie overheen?
quote:
voor velen van hen
En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.

Ga terug naar school of graaf een gat in je tuin zielig figuur.
pi_139736908
Respectvol topic dit O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139737202
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:55 schreef Barbusse het volgende:
Respectvol topic dit O+
Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengen O+
Conscience do cost.
pi_139737512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengen O+
Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139737525
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
Alleen als ze hun vlag halfstok hangen.
Conscience do cost.
pi_139737681
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Helaas komt het "My Lord" voor in het Kumbajaa dus dat zal niet mogelijk zijn.
Maar vervangen door het Wilhelmus? Dat is toch onze gemene deler?

Oeps.. :X
pi_139737867
Ze mogen van mij ook best wel "Kumbajaa, Allah" zingen hoor. Zo moeilijk doe ik niet.
pi_139738025
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.

quote:
Na de staatsgreep van generaal Jorge Videla op 24 maart 1976 werd Zorreguieta onderstaatssecretaris van Landbouw. Van maart 1979 tot maart 1981 was hij staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt. Hij had hiermee leiding over de belangrijkste economische sector van het land. Tijdens het bewind van Zorreguieta steeg de export van vlees, graan en suiker naar recordhoogten.
Goh, staatssecretaris nog wel, van Landbouw en Veeteelt, en hij deed zijn werk goed, zoals Maxima dus ook zei. Hoe dan ook toch wel even iets anders dan 'het regime van haar vader', temeer omdat er bewezen wordt geacht dat hij er niet persoonlijk bij betrokken was.

quote:
En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.
Waar lees jij namelijk stelselmatig in je bekrompen, kortzichtige Pavlov reactie overheen?

[..]

En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.

Ga terug naar school of graaf een gat in je tuin zielig figuur.
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen. Of moet ik eigenlijk blij zijn dat je nog een heel klein beetje kan nuanceren?
pleased to meet you
pi_139738027
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:24 schreef Barbusse het volgende:
Ze mogen van mij ook best wel "Kumbajaa, Allah" zingen hoor. Zo moeilijk doe ik niet.
waarom? zij zijn toch net zo goed nederlanders?
There are only 151 Pokémon.
pi_139738137
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Waarvan sommigen hun god anders noemen en sommigen er helemaal geen hebben ;)
Of je moet met alle geweld op alle slakken zout willen leggen?
pleased to meet you
pi_139738163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Daarom juist.
pi_139738381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen.
Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.

Ik stel alleen dat geen en geen enkele andere nationale vlag dan de Nederlandse vlag op de Nationale dodenherdenking thuis hoort in Nederland. Niet op de Dam en niet in een Utrechtse wijk. Geen Britse vlag, geen Duitse vlag en geen Marokkaanse vlag.
Als er behoefte is aan een speciale herdenking van Marokkaanse slachtoffers van WOII dan kunnen zij dat net als de Britten gewoon op een ander tijdstip (bv de ochtend) doen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:45:11 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139738567
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.
Huh? Ben je niet in de war met de Sudeten-Duitsers?
pi_139739963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.

Ik stel alleen dat geen en geen enkele andere nationale vlag op de Nationale dodenherdenking thuis hoort in Nederland. Niet op de Dam en niet in een Utrechtse wijk. Geen Britse vlag, geen Duitse vlagen geen Marokkaanse vlag.
Als er behoefte is aan een speciale herdenking van Marokkaanse slachtoffers van WOII dan kunnen zij dat net als de Britten gewoon op een ander tijdstip (bv de ochtend) doen.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-[ [url=frc1/t1.0-9/10178131_637920539618654_7075759819832425977_n.jpg]afbeelding[/url] ]
Nou dat hoort die dus wel, net als de vlaggen van Canada, Groot Brittannië, Amerika etc. Die mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid, net zoals veel Nederlanders. Nogal kleinzielig van jou om de mensen die jouw ouders of grootouders hebben bevrijdt en daarbij hun leven hebben verloren uit te willen sluiten van dodenherdenking.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')