Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hiermee geef jij juist aan hoe bevooroordeeld en bekrompen jij bent omdat je je mondje al klaar hebt staan over dat ik tegen die vlag ben OMDAT ik een probleem zou hebben met de huidige jeugd.
Dat noemen we "in een Pavlov reactie de racisme kaart trekken"
Misschien nog een keertje nadenken, voor je in je spasmestuip anderen om de oren meent te mogen slaan met dat nare neerbuigende toontje van jou.
Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.
Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.
* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.
Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat.
Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol .. je dacht dat aanval de beste verdediging is, hoef je niet in te gaan op de zoveelste blunder van je? Na bezet Italië en het regime van Maxima's vader blijf je als een stampvoetend kleutertje keer op keer beweren dat het vlagprotocol op 4 mei niet bedoeld is voor de nationale dodenherdenking. Sorry, maar met zoveel onkunde is dat neerbuigende toontje van je echt wel volledig misplaatst.
En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.quote:Maar nee joh, je hebt helemaal geen problemen met de Marokkaanse jeugd ..
[..]
Dit lijstje dat je meent te moeten plaatsen, je persoonlijke frustraties en 'inzichten' ten aanzien van 'de Marokkaan', wat heeft dat te maken met dodenherdenking en het al dan niet halfstok mogen hangen van de Marokkaanse vlag? Wat heeft dit soort haat überhaupt te zoeken op een dag waarop we ook miljoenen doden herdenken die omgekomen zijn dankzij eenzelfde soort haat? Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.quote:voor velen van hen
Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengenquote:
Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Altijd leuk om te zien dat de meest triviale zaken op NWS een manier hebben om ons dichterbij elkaar te brengen
Alleen als ze hun vlag halfstok hangen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
Helaas komt het "My Lord" voor in het Kumbajaa dus dat zal niet mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is het al tijd om samen rond het kampvuur te zitten met marshmellows om Kumbajaa te gaan zingen? En mogen Marokkanen dan ook meedoen denk je?
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Deze blunder is voor jou; bewijs van je onwetendheid. Italië was wel degelijk bezet door de Duitsers in 1943.
Goh, staatssecretaris nog wel, van Landbouw en Veeteelt, en hij deed zijn werk goed, zoals Maxima dus ook zei. Hoe dan ook toch wel even iets anders dan 'het regime van haar vader', temeer omdat er bewezen wordt geacht dat hij er niet persoonlijk bij betrokken was.quote:Na de staatsgreep van generaal Jorge Videla op 24 maart 1976 werd Zorreguieta onderstaatssecretaris van Landbouw. Van maart 1979 tot maart 1981 was hij staatssecretaris van Landbouw en Veeteelt. Hij had hiermee leiding over de belangrijkste economische sector van het land. Tijdens het bewind van Zorreguieta steeg de export van vlees, graan en suiker naar recordhoogten.
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen. Of moet ik eigenlijk blij zijn dat je nog een heel klein beetje kan nuanceren?quote:En wéér zet je jezelf volledig voor schut door je slechte beheersing van het LEZEN.
Waar lees jij namelijk stelselmatig in je bekrompen, kortzichtige Pavlov reactie overheen?
[..]
En dan blijf jij maar janken over mijn mening over DE Marokkaan.
Ga terug naar school of graaf een gat in je tuin zielig figuur.
waarom? zij zijn toch net zo goed nederlanders?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:24 schreef Barbusse het volgende:
Ze mogen van mij ook best wel "Kumbajaa, Allah" zingen hoor. Zo moeilijk doe ik niet.
Waarvan sommigen hun god anders noemen en sommigen er helemaal geen hebbenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom? zij zijn toch net zo goed nederlanders?
Daarom juist.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom? zij zijn toch net zo goed nederlanders?
Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nou dan vraag ik me toch af waarom jij die 'velen van hen' aanpakt om de rest hun recht op dodenherdenking te ontzeggen.
Huh? Ben je niet in de war met de Sudeten-Duitsers?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:28 schreef moussie het volgende:
Nee joh, Italië is 'bevrijdt' door de Duitsers, tenminste, zo zagen hun het toen.
Nou dat hoort die dus wel, net als de vlaggen van Canada, Groot Brittannië, Amerika etc. Die mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid, net zoals veel Nederlanders. Nogal kleinzielig van jou om de mensen die jouw ouders of grootouders hebben bevrijdt en daarbij hun leven hebben verloren uit te willen sluiten van dodenherdenking.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik pak niemand aan, laten we daarmee beginnen. En al helemaal niet als argumentatie om ze welke dodenherdenking dan ook te verbieden. Dat zit tussen jouw muizenoortjes.
Ik stel alleen dat geen en geen enkele andere nationale vlag op de Nationale dodenherdenking thuis hoort in Nederland. Niet op de Dam en niet in een Utrechtse wijk. Geen Britse vlag, geen Duitse vlagen geen Marokkaanse vlag.
Als er behoefte is aan een speciale herdenking van Marokkaanse slachtoffers van WOII dan kunnen zij dat net als de Britten gewoon op een ander tijdstip (bv de ochtend) doen.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-[ [url=frc1/t1.0-9/10178131_637920539618654_7075759819832425977_n.jpg]afbeelding[/url] ]
Nope. De geallieerden landen in Italië dat vervolgens noodgedwongen een wapenstilstand sloot met deze 'bezetters', wat de Duitsers daarna deden was hun bondgenoot 'bevrijden'. Ze hebben dan ook Mussolini aan het hoofd gezet van het 'bevrijde' gedeelte van Italië.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Huh? Ben je niet in de war met de Sudeten-Duitsers?
Voor de zoveelste keer:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou dat hoort die dus wel, net als de vlaggen van Canada, Groot Brittannië, Amerika etc. Die mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid, net zoals veel Nederlanders. Nogal kleinzielig van jou om de mensen die jouw ouders of grootouders hebben bevrijdt en daarbij hun leven hebben verloren uit te willen sluiten van dodenherdenking.
En je aanname dat ik de geallieerden niet dankbaar ben is meer dan kleinzielig. Als er iemand is over wie je dat niet kunt zeggen dan ben ik dat wel. Ga je schamen! Wanneer heb jij voor het laatst daadwerkelijk iets voor hen gedaan? Was jij erbij, bij de herdenking van de Britse en Poolse gevallenen door hun veteranen op de ochtend van 4 mei? Heb jij hen daar of elders op 4 en 5 mei de hand geschud en bedankt voor hun inzet? Nee? Bek houden dan.quote:4 en 5 mei
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Op 5 mei vieren we onze vrijheid. Lees hier meer over de programma's en achtergronden van 4 en 5 mei en kom te weten waar in de buurt een herdenking plaatsvindt. Betrokkenen bij de organisatie van herdenkingen vinden hier gedichten, muziek en andere materialen.
Ja, die Italianen waren maar wat blij met de bevrijding door de Duitsers in 1943!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Nope. De geallieerden landen in Italië dat vervolgens noodgedwongen een wapenstilstand sloot met deze 'bezetters', wat de Duitsers daarna deden was hun bondgenoot 'bevrijden'. Ze hebben dan ook Mussolini aan het hoofd gezet van het 'bevrijde' gedeelte van Italië.
quote:When Italy’s surrender to the Allies was announced on 8 September, the Wehrmacht implemented ACHSE ... with great speed and energy. In central and northern Italy, German troops ... proceeded to disarm and round up the Italian armed forces. Wherever the Italians resisted, as in the vicinity of Rome, Milan, Turin, Florence, and elsewhere, they were either subdued by force or eventually persuaded to surrender. ... Resistance by Italian Army units was more pronounced and also more prolonged in the Balkans. On ... Cephalonia, for instance, the Acqui Division under General Antonio Gandin put up a fight for almost two weeks. When its resistance was finally broken on 23 September, a large portion of those captured, including Gandin, were shot on Hitler’s orders. ... In Montenegro, the Taurinense Division held out against the Germans until the beginning of October, and German records indicate that skirmishes with Italian troops, particularly those from the Firenze and Venezia divisions, dragged on in some Balkan areas until the middle of October.
Most of the fleet ... managed to escape from its ports and sail to Allied waters. Luftwaffe bombers caught up with some of the ships ... and sank the battleship Roma. Approximately 1,200 Italian sailors, including the fleet commander, ... were killed.
Three days after the Roma was sunk, German glider-borne commandos liberated Mussolini from his place of internment on the Gran Sasso... The rescue ... allowed [Hitler] to reestablish a Fascist regime, the Italian Social Republic, in the northern half of Italy.
David T. Zabecki (red.), World War II in Europe: An Encyclopedia, 1 (1999), p. 1351
Pas maar op, Moussie vindt dat een blunder van je en noemt je straks kleinzielig en met een beetje pech ook nog een racist.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, die Italianen waren maar wat blij met de bevrijding door de Duitsers in 1943!
[..]
Volgens mij waren het juist de nazi's die de Joden verplichtten typisch Joodse namen als "Israel" en "Sara" aan te nemen. Ik geloof niet dat dat was omdat ze naar assimilatie streefden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:34 schreef moussie het volgende:
Dat lijstje van jou, het is gewoon beangstigend hoeveel overeenkomsten die heeft met de denkbeelden van 'Der ewige Jude'.
Vandaar het vlagprotocol waarin ook sprake is van andere vlaggen en het herdenken van de bijbehorende nationaliteiten. Daarnaast is het je schijnbaar ontgaan dat er bij de dodenherdenking op de Dam al sinds jaar en dag ook vlaggen van andere landen hangen, maar nu het om de Marokkaanse vlag gaat is het hok ineens te klein.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer:
http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei
[..]
En je aanname dat ik de geallieerden niet dankbaar ben is meer dan kleinzielig. Als er iemand is over wie je dat niet kunt zeggen dan ben ik dat wel. Ga je schamen! Wanneer heb jij voor het laatst daadwerkelijk iets voor hen gedaan? Was jij erbij, bij de herdenking van de Britse en Poolse gevallenen door hun veteranen op de ochtend van 4 mei? Heb jij hen daar of elders op 4 en 5 mei de hand geschud en bedankt voor hun inzet? Nee? Bek houden dan.
Veel Italianen wel, ja, uiteraard, straatarm en amper te vreten, die hadden er meer dan genoeg van .. neemt niet weg dat in eerste instantie de geallieerden de bezetters waren en de Duitsers de bevrijders, in het boekie van de machthebbers dan, Mussolini en consorten. Overigens waren de meeste Duitsers net zo blij met de komst van de geallieerden, dat werd ook gezien als bevrijding.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, die Italianen waren maar wat blij met de bevrijding door de Duitsers in 1943!
[..]
Rottig hé.. als je je eigen verwijten als een boemerang terug krijgt omdat je, in de woorden van Maxima, 'een beetje dom doet'...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:58 schreef moussie het volgende:
Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je manier van 'discussiëren', naar mens ..
Het is wel zo dat ik veel reacties heb gelezen waarin mensen de mening van Moussie delen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Rottig hé.. als je je eigen verwijten als een boemerang terug krijgt omdat je, in de woorden van Maxima, 'een beetje dom doet'...
Dan weet je meteen wie je werkelijk 'een naar mens' noemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |