Ai.. typisch arrogantie van sommige discriminerende mensen. Ze kenne nie winnen en dan gaan ze hun tegenstander kleinerenquote:Op zondag 11 mei 2014 02:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik sluit juist helemaal niemand buiten, ik vind het alleen een verkeerd politiek signaal om naast de Nederlandse alleen een marokaanse vlag te hangen, wat mij betreft hang je of alleen een Nederlandse vlag op, of allemaal, maar jij vind het kennelijk normaal om alleen een Marokaanse te heisen, sjonge jonge, ben je nou echt zo dom?
wel te rusten .....quote:Op zondag 11 mei 2014 02:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal nooit sprake van discriminatie geweest, of moet Mohammed Ali in 1 keer ook in het paars worden getekend straks? Ook met jou stop ik.
Mensen die in Nederland zijn begraven zijn niet in Nederland?quote:Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik roep geen onzin, ik beroep me op feiten, of wil jij daadwerkelijk beweren dat de vlag gehezen is voor marokaanse gevallenen in Nederland?
De poolse vlag is nogal legit daar, aangezien Zuid Nederland zo'n beetje bevrijd is door Polen, die vormden een belangrijk deel van market garden. Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebbenquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Breda 2001
Geen vlag was verboden door de gemeente , het comité koos gewoon de vlag die zij toepasselijk vond. Zo hoort het ook.
Let op de MOElandse vlag. Kom PVV .. reden om te kankeren.
Dat begrijp ik niet goed, bijv. El Alamein stond los van de latere bevrijding van Nederland? De gevechten in 1940 in België en Frankrijk staan los van Wo2 en de bevrijding later? De omgekomen mensen bij Duinkerken herdenken we niet?quote:Op zondag 11 mei 2014 10:50 schreef Harlon het volgende:
Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebben
Omdat ook daar noord afrikanen nauwelijks iets hebben uitgevoerd. Ze hebben wel meegevochten in WO2 hoor, maar hebben zich daar vooral ontzettend misdragen (goh, waar herkennen we dat nu nog steeds?) dus niet bepaald iets wat je wilt herinneren of weer naar voren halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet goed, bijv. El Alamein stond los van de latere bevrijding van Nederland? De gevechten in 1940 in België en Frankrijk staan los van Wo2 en de bevrijding later? De omgekomen mensen bij Duinkerken herdenken we niet?
Typisch de methode van haatzaaiers. Pak echt gebeurde foute feiten. Opblazen, overdrijven en op de hele groep projecteren.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Omdat ook daar noord afrikanen nauwelijks iets hebben uitgevoerd. Ze hebben wel meegevochten in WO2 hoor, maar hebben zich daar vooral ontzettend misdragen (goh, waar herkennen we dat nu nog steeds?) dus niet bepaald iets wat je wilt herinneren of weer naar voren halen.
Nee, we herdenken de gevallen slachtoffers en de verschrikkelijkheden die er zijn gebeurd. Omdat een bepaalde bevolkingsgroep het nodig vond om in plaats van daar aan mee te doen te gaan voetballen met de gelegde kransen hebben we als knieval naar het tuig toe maar hun vlag erbij gehangen, de bullshit op scholen lopen uitkramen dat hun voorvaderen Nederland bevrijd hebben en of ze heeeeeeeeeeel misschien het dan toch nog even op kunnen brengen om zich te gedragen. In plaats van godvergeten kuttuig ga je gewoon gedragen of anders tyf je lekker op naar syberie ofzo.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Typisch de methode van haatzaaiers. Pak echt gebeurde foute feiten. Opblazen, overdrijven en op de hele groep projecteren.
Dat soort vuiligheid herdenken we toch op 4 mei ?
Altijd al herdacht men ook de etnische haat die de basis was voor de verschrikkelijkheden.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:24 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, we herdenken de gevallen slachtoffers en de verschrikkelijkheden die er zijn gebeurd.
Je verkettert . De fouten van enkelen projecteer je op een hele etnische groep.quote:Omdat een bepaalde bevolkingsgroep het nodig vond om in plaats van daar aan mee te doen te gaan voetballen met de gelegde kransen
Ik mag dan misschien wel dom zijn, lul, maar ik kan in ieder geval nog wel lezen. Er hangt alleen een Marokkaanse vlag naast de Nederlandse omdat er geen delegaties van andere landen aanwezig zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 01:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom doos?
Deze vlag hangt er niet vanwege welke herdenking dan maar ooit, maar puur uit een soort politieke foute correctheid, als je dat niet wilt zien dan houd de discussie op. Geef nou gewoon eens antwoord in plaats van om de brei heen te draaien: Waarom hangt er naast de Nederlandse vlag alleen een Marokaanse?
En dodenherdenking heeft geen reet te maken met de bevrijding, op 4 mei herdenken we namelijk de doden en op 5 mei de bevrijding. Of wil je soms beweren dat we al die Joden die de concentratiekampen niet overleefd hebben ook niet mogen herdenken .. die hebben immers ook geen reet te maken met de bevrijding van Nederland?quote:Op zondag 11 mei 2014 10:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
De poolse vlag is nogal legit daar, aangezien Zuid Nederland zo'n beetje bevrijd is door Polen, die vormden een belangrijk deel van market garden. Mocro's en ander noord afrikaans tuig hebben geen reet te maken met de bevrijding van Nederland en er is dus ook geen reden om die vlag daar te hebben
Zucht, dat doen ze dan ook als er een delegatie van dat land aanwezig is.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:11 schreef Montagui het volgende:
Volgens mij is 4 mei alleen een dodenherdenkingsdag in NL. En NL herdenkt de doden die met NL te maken hebben, niet met Europa.
Waarom Europa daar ineens bij gehaald moet worden? Om het hijsen van de Marokkaanse vlag goed te praten?
Niks mis met het herdenken van de Marokkaanse doden tijdes WO 2, maar doe dat dan met je eigen gemeenschap. Hijs de vlag halfstok bij je moskee of marokkaans gemeenschapshuis. Naast de NL vlag hangen bij een NL dodenherdenking geeft toch een misplaatst idee dat ook de marokkanen NL bevrijd hebben, en dat is niet zo.
Canadese, Amerikaanse en Poolse vlaggen hebben bv veel meer recht om naast de NL vlag te hangen tijdens de NL dodenherdenking.
Waarom haal je dat erbij? Dat is geen Nationale dodenherdenking maar de herdenking van het einde van WOII.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:48 schreef Bluesdude het volgende:
Vlaggen op een 15 -augustusherdenking
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ok, het marginale groepje marokkaanse doden dat met NL te maken heeft hoort prominent herdacht te worden door de marokkaanse vlag naast de NL vlag te hangen. Not! Er zijn zo nog veel meer marginale nationaliteiten die gevallen zijn in de 2e WO en met NL te maken hebben gehad. Het past niet dat de marokkaanse dan wel een prominent podium krijgt en de anderen niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, dat doen ze dan ook als er een delegatie van dat land aanwezig is.
Overigens wel grappig, eerst wel heel juist opmerken dat dodenherdenking alleen indirect te maken heeft met de bevrijding, maar een paar zinnen verderop toch weer dezelfde link leggen. Het gaat niet om de Marokkaanse inbreng bij de bevrijding, die is totaal irrelevant op 4 mei en de discussie daarover dus ook. Het gaat om hun doden die hier gevallen zijn tijdens de oorlog, en of dat nou een soldaat is die tijdens de bevrijding gevallen is, een krijgsgevangene dwangarbeider die verzopen is of een Jood in een concentratiekamp doet niet ter zake.
Ken je geschiedenisquote:Op zondag 11 mei 2014 11:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Omdat ook daar noord afrikanen nauwelijks iets hebben uitgevoerd. Ze hebben wel meegevochten in WO2 hoor, maar hebben zich daar vooral ontzettend misdragen (goh, waar herkennen we dat nu nog steeds?) dus niet bepaald iets wat je wilt herinneren of weer naar voren halen.
Het past niet, want er zijn niet genoeg doden van hun gevallen? Het is toch potverdorie geen huursubsidie of zo, sorry, u verdient net niet genoeg dus u komt niet in aanmerking? Als er nou 3 doden meer waren gevallen had het wel gekund of zo? Marchanderen met dodencijfers om te rechtvaardigen dat die vlag daar niet mag hangen? Sorry hoor, maar ik vind dat nogal ziek, een vleug van dezelfde waanzin en etnische haat die tot zoveel doden heeft geleid die we nou juist herdenken met het idee 'nooit meer zoiets!'quote:Op zondag 11 mei 2014 12:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, ok, het marginale groepje marokkaanse doden dat met NL te maken heeft hoort prominent herdacht te worden door de marokkaanse vlag naast de NL vlag te hangen. Not! Er zijn zo nog veel meer marginale nationaliteiten die gevallen zijn in de 2e WO en met NL te maken hebben gehad. Het past niet dat de marokkaanse dan wel een prominent podium krijgt en de anderen niet.
Adem in, adem uit.....quote:Op zondag 11 mei 2014 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Het past niet, want er zijn niet genoeg doden van hun gevallen? Het is toch potverdorie geen huursubsidie of zo, sorry, u verdient net niet genoeg dus u komt niet in aanmerking? Als er nou 3 doden meer waren gevallen had het wel gekund of zo? Marchanderen met dodencijfers om te rechtvaardigen dat die vlag daar niet mag hangen? Sorry hoor, maar ik vind dat nogal ziek, een vleug van dezelfde waanzin en etnische haat die tot zoveel doden heeft geleid die we nou juist herdenken met het idee 'nooit meer zoiets!'
Je weet dus niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zo gaat dat nu eenmaal volgens het protocol, de Nederlandse Vlag in het midden en daarnaast die van de aanwezige naties met delegatie, die gaan namelijk boven de gemeente- en/of provincievlag. Bij even getallen aan vlaggen staat de Nederlandse vlag links (de kant van het hart), bij oneven getallen, zoals bij deze herdenking in een Utrechtse wijk met 3 vlaggen, staat de Nederlandse in het midden, geheel volgens protocol. Dus waar jij die vermeende prominente plaats vandaan haalt is mij een raadsel?quote:Op zondag 11 mei 2014 13:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Adem in, adem uit.....
Als je mijn reacties hebt gelezen vind ik het best dat marokkaanse doden herdacht worden, niets mis mee.
Het is alleen de prominente plaats die ik niet juist vind (en die m.i. vanuit historisch perpectief ook niet juist is). That's all.
ER WAS GEEN DELEGATIE VOOR DE HONDERDSTE KEER!quote:Op zondag 11 mei 2014 17:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Zo gaat dat nu eenmaal volgens het protocol, de Nederlandse Vlag in het midden en daarnaast die van de aanwezige naties met delegatie, die gaan namelijk boven de gemeente- en/of provincievlag. Bij even getallen aan vlaggen staat de Nederlandse vlag links (de kant van het hart), bij oneven getallen, zoals bij deze herdenking in een Utrechtse wijk met 3 vlaggen, staat de Nederlandse in het midden, geheel volgens protocol. Dus waar jij die vermeende prominente plaats vandaan haalt is mij een raadsel?
Oh nee? Volgens mij hebben de bewoners van de wijk Hoograven erom verzocht omdat er wel Marokkanen aanwezig waren, afgevaardigden dus van de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
ER WAS GEEN DELEGATIE VOOR DE HONDERDSTE KEER!
http://www.maghreb.nl/201(...)g-halfstok-op-4-mei/
quote:Op maandag 12 mei 2014 17:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh nee? Volgens mij hebben de bewoners van de wijk Hoograven erom verzocht omdat er wel Marokkanen aanwezig waren, afgevaardigden dus van de Marokkaanse gemeenschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |