abonnement Unibet Coolblue
pi_139612689
quote:
De farmaceutische industrie is een hot topic, voor en tegenstanders van deze tak van sport raken altijd in felle discussies over het nut van deze industrie. Maken ze mensen beter of juist zieker?

Dus discussieer hier over dit onderwerp in het licht van BNW
Link naar vorige delen:

Topicreeks: Algemeen Bigpharma topic

Over dit onderwerp ...
In het kort...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go!
pi_139612693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ouderen overlijden juist door de griepprik (of door de addetieven).
Wat een onzin kun je toch posten. Geef dan eens de harde getallen van de ouderen die zijn overleden na het halen van de griepprik. Wat ik wel weet is dat er ieder jaar opnieuw 2000 mensen overlijden aan de griep en toevalligerwijs zijn dat in 95-99% van de gevallen de mensen die GEEN griepprik hebben gehad.
pi_139612712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ebola is manmade ...
Hoe kom je daar toch bij? Het natuurlijk reservoir en infectieroute zijn overduidelijk aangetoond....

damn, ik zou willen dat domheid ook een reden voor een ban zou zijn.
pi_139612806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ebola is manmade ...
Tuurlijk. Ebola is voor het eerst beschreven in 1976 (let wel beschreven, dat er voor die tijd geen gevallen waren is zeer onwaarschijnlijk). In 1976 was de kennis van dna en rna nog zo beperkt dat het echt onmogelijk was om een virus te creeeren.
pi_139612829
Ik wil best een ticket mee sponsoren als 'biekje dat even persoonlijk in Afrika gaat verkondigen:

http://www.infectioncontr(...)ases-149-deaths.aspx
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2014 @ 12:29:55 #6
231686 budvar
budvar
pi_139615324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:45 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Wat een onzin kun je toch posten. Geef dan eens de harde getallen van de ouderen die zijn overleden na het halen van de griepprik. Wat ik wel weet is dat er ieder jaar opnieuw 2000 mensen overlijden aan de griep en toevalligerwijs zijn dat in 95-99% van de gevallen de mensen die GEEN griepprik hebben gehad.
Toch schijnt de griepprik niet echt veel nut te hebben.

http://www.scientias.nl/griepprik-is-zinloos/4552

http://medischcontact.art(...)-niet-aangetoond.htm

Maar wat Lambiekje zegt is natuurlijk wel weer het andere uiterste.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_139615375
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:29 schreef budvar het volgende:

[..]

Toch schijnt de griepprik niet echt veel nut te hebben.

http://www.scientias.nl/griepprik-is-zinloos/4552

http://medischcontact.art(...)-niet-aangetoond.htm

Maar wat Lambiekje zegt is natuurlijk wel weer het andere uiterste.
Ik werk zelf in een ziekenhuis en elk jaar is er een moreel appèl om ons vooral in te laten enten.
Vind ik ook niet helemaal kuis eerlijk gezegd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 12:33:15 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_139615393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een ziekenhuis en elk jaar is er een moreel appèl om ons vooral in te laten enten.
Vind ik ook niet helemaal kuis eerlijk gezegd.
Uhuh.
pi_139615450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een ziekenhuis en elk jaar is er een moreel appèl om ons vooral in te laten enten.
Vind ik ook niet helemaal kuis eerlijk gezegd.
Voor ziekenhuispersoneel vind ik dat best wel kuis aangezien:

quote:
Wel leidt vaccinatie tot reductie van het aantal exacerbaties bij COPD-patiënten. Ook patiënten met hematologische maligniteiten hebben baat bij vaccinatie. Bij hen nam het aantal infecties van de lagere luchtwegen en het aantal ziekenhuisopnamen af.


[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2014 12:37:34 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:39:43 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139615546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:45 schreef .SP. het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij? Het natuurlijk reservoir en infectieroute zijn overduidelijk aangetoond....

damn, ik zou willen dat domheid ook een reden voor een ban zou zijn.
ik zou willen dat wetenschap(pers) die omwille van geld/commercie opgedoekt worden. Persoonlijk denk ik dat alle problemen die we hebben binnen een paar jaar opgelost zijn als BadPharma, BadFood en BadAgri opgedoekt worden.

en daarnaast zou een ban niet misstaan voor de ongekende naiviteit.

“No matter how paranoid you are, what they’re actually doing is worse than you can possibly imagine!” --Ralph J. Gleason.


http://whale.to/a/allopathy_h.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:40:58 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139615582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zou willen dat wetenschap(pers) die omwille van geld/commercie opgedoekt worden. Persoonlijk denk ik dat alle problemen die we hebben binnen een paar jaar opgelost zijn als BadPharma, BadFood en BadAgri opgedoekt worden.

“No matter how paranoid you are, what they’re actually doing is worse than you can possibly imagine!” --Ralph J. Gleason.

http://whale.to/a/allopathy_h.html
Behalve als ze " wetenschappelijk" aantonen dat homeopatie werkt, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:41:21 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139615591
Ben je er nu al achter wat homeopatie is, lambiekje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139615601
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zou willen dat wetenschap(pers) die omwille van geld/commercie opgedoekt worden. Persoonlijk denk ik dat alle problemen die we hebben binnen een paar jaar opgelost zijn als BadPharma, BadFood en BadAgri opgedoekt worden.

Ja want voordat dit soort organisaties en bedrijven bestonden was iedereen zo gezond, gingen kinderen niet dood en had iedereen genoeg te eten :')

Wat ben je toch een ongeinformeerde roeptoeter met een granieten plaat voor je kop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2014 12:42:01 ]
pi_139615615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zou willen dat wetenschap(pers) die omwille van geld/commercie opgedoekt worden. Persoonlijk denk ik dat alle problemen die we hebben binnen een paar jaar opgelost zijn als BadPharma, BadFood en BadAgri opgedoekt worden.

“No matter how paranoid you are, what they’re actually doing is worse than you can possibly imagine!” --Ralph J. Gleason.

http://whale.to/a/allopathy_h.html
Lolbroek, zou je grote mond wel willen horen als je met een resistente bacterie in je longen ligt te kuchen en de bigpharma op je blote knietjes om antibiotica ligt the smeken.

A great deal of intelligence can be invested in ignorance when the need for illusion is deep.
- Saul Bellow
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:48:34 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139615729
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Behalve als ze " wetenschappelijk" aantonen dat homeopatie werkt, niet?
quote:
At the turn of the 20th century, the AMA came right out and admitted that competition was destroying physicians' incomes. Thanks to funding from John D. Rockefeller and the Carnegie Foundation, the AMA was able to repress and ultimately eliminate homeopathy and other natural and alternative competition. The 22 homeopathic medical schools that flourished in 1900 dwindled to just 2 in 1923. By 1950 all schools teaching homeopathy were closed.
Het ironische is dat die Rockefeller zelf wel homeopatische behandelingen nam. Uiteraard omdat hij weet dat zijn Medical Maffia niet werkt
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:49:58 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139615752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja want voordat dit soort organisaties en bedrijven bestonden was iedereen zo gezond, gingen kinderen niet dood en had iedereen genoeg te eten :')

Wat ben je toch een ongeinformeerde roeptoeter met een granieten plaat voor je kop.
oeh je moest eens weten...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139615809
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zou willen dat wetenschap(pers) die omwille van geld/commercie opgedoekt worden. Persoonlijk denk ik dat alle problemen die we hebben binnen een paar jaar opgelost zijn als BadPharma, BadFood en BadAgri opgedoekt worden.
Mag er van jou uberhaupt wel geld verdient worden? Ik vraag het me echt af. Natuurlijk wordt er geld verdient bij BigPharma net zoals er bij ieder gezobnd bedrijf geld wordt verdient. Dat is namelijk nodig om onderzoek te kunnen blijven doen.
quote:
en daarnaast zou een ban niet misstaan voor de ongekende naiviteit.
lees ik het goed. Vraag je nu een ban aan voor jezelf *)
pi_139615856
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oeh je moest eens weten...
Stop gewoon eens met deze dooddoeners. Ze voegen niks toe. Het laat alleen maar zien dat je megalomane trekjes hebt.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:54:34 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139615857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:52 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Mag er van jou uberhaupt wel geld verdient worden? Ik vraag het me echt af. Natuurlijk wordt er geld verdient bij BigPharma net zoals er bij ieder gezobnd bedrijf geld wordt verdient. Dat is namelijk nodig om onderzoek te kunnen blijven doen.
Hoe ver staat men naast de realiteit?

quote:
[..]

lees ik het goed. Vraag je nu een ban aan voor jezelf *)
... ik ben niet naief ... als je de echte geschiedenis kent ga je je kapot schamen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139615858
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oeh je moest eens weten...
Nou vertel het dan eens een keer en dit keer graag met onderbouwing en als het enigszins mogelijk is zou ik ook graag eens enige kennis van zaken bij je willen bespeuren in je reacties

Waarschijnlijk weer teveel gevraagd en zal je volgende reactie wel weer op roeptoeteren en keihard nietus uitdraaien.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:56:52 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139615906
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Stop gewoon eens met deze dooddoeners. Ze voegen niks toe. Het laat alleen maar zien dat je megalomane trekjes hebt.
De laatste jaren is men steeds onwetender op BNW.

Verbreed echt je horizon...
http://sprword.com/all.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139615933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De laatste jaren is men steeds onwetender op BNW.

Verbreed echt je horizon...
http://sprword.com/all.html
Beware the man of one book.
- St. Thomas Aquinas
pi_139615936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

... ik ben niet naief ... als je de echte geschiedenis kent ga je je kapot schamen.
Ik ken de echte geschiedenis. Ik hoef ook niet steeds vage links te dumpen. Ik weet precies waar ik over praat in tegenstelling to jouw gebrabbel in de ruimte. Kom gewoon eens met echt bewijs. Meer vragen we niet.

Ik schaam me inderdaad kapot. Ik schaam me omdat er mensen zoals jij bestaan.
pi_139615963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De laatste jaren is men steeds onwetender op BNW.

Verbreed echt je horizon...
http://sprword.com/all.html
Hoe is dat om al je "kennis" van vage linkjes te moeten halen zonder ook maar een vorm van controle of het wel klopt.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:00:58 #25
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik ken de echte geschiedenis. Ik hoef ook niet steeds vage links te dumpen. Ik weet precies waar ik over praat in tegenstelling to jouw gebrabbel in de ruimte. Kom gewoon eens met echt bewijs. Meer vragen we niet.

Ik schaam me inderdaad kapot. Ik schaam me omdat er mensen zoals jij bestaan.
Don't shoot the messenger.
je weet echt niet waar je het over hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:01:06 #26
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139616016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Voor ziekenhuispersoneel vind ik dat best wel kuis aangezien:

[..]

Verplegend personeel: ja
Ik werk in de ICT en heb (gelukkig) geen contact met patiënten.... dus dubieus.

Als het nut ervan gewoon kan worden aangetoond zie ik graag het dwangbevel komen om me in te laten enten
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:01:52 #27
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:59 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Hoe is dat om al je "kennis" van vage linkjes te moeten halen zonder ook maar een vorm van controle of het wel klopt.
.. waar baseer jij je kennis op? Wat klopt er nu daadwerkelijk wat er geclaimd wordt door de orthodoxie?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139616035
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Don't shoot the messenger.
je weet echt niet waar je het over hebt.
Nee dat weet alleen jij. En vertel eens waar je al die kennis vandaan hebt. Deel je onderzoeken eens met ons (en onderzoeken zijn geen linkdumps). Je bent echt megalomaan. Niets meer en niets minder.
pi_139616047
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Don't shoot the messenger.
je weet echt niet waar je het over hebt.
Jezelf een mesenger durven noemen :')

Je hebt nogal last van grootheidswaanzin niet, jammer voor je dat je nogal ongeïnformeerd en weinig intelligent bent.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 13:02:53 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_139616061
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Verplegend personeel: ja
Ik werk in de ICT en heb (gelukkig) geen contact met patiënten.... dus dubieus.

Als het nut ervan gewoon kan worden aangetoond zie ik graag het dwangbevel komen om me in te laten enten
Oh zo. Tja , als je op de Longafdeling werkt is het eigenlijk niet meer dan verstandig om de griepprik wel te nemen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:02:53 #31
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Verplegend personeel: ja
Ik werk in de ICT en heb (gelukkig) geen contact met patiënten.... dus dubieus.

Als het nut ervan gewoon kan worden aangetoond zie ik graag het dwangbevel komen om me in te laten enten
... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139616072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jezelf een mesenger durven noemen :')

Je hebt nogal last van grootheidswaanzin niet, jammer voor je dat je nogal ongeïnformeerd en weinig intelligent bent.
Slechte combinatie: domme megalomanen...
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:04:05 #33
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139616104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
Ik zit te wachten tot de russen binnenvallen, die hebben toffere propaganda.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139616114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. waar baseer jij je kennis op? Wat klopt er nu daadwerkelijk wat er geclaimd wordt door de orthodoxie?
Wat heeft een kerkelijke stroming in godsnaam met dit topic te maken. Je bedoelt waarschijnlijk de wetenschappelijke othodoxie. Wat er van klopt is veel. Dit komt omdat het meeste dat onderzocht wordt gewoon herhaalbaar is via beschreven en gecontroleerde experimenten. Iets dat ik op jouw linkdumps nog nooit ben tegengekomen
pi_139616125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
_O- _O- _O- _O- ik lach me kapot met je
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:05:24 #36
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jezelf een mesenger durven noemen :')

Je hebt nogal last van grootheidswaanzin niet, jammer voor je dat je nogal ongeïnformeerd en weinig intelligent bent.
in het land waar de keizer geen kleren draagt ....

Wat ik claim is met gemak een googolplex keer fouter, extremer, absurder en corrupter. Hoe de wereld echt werkt. je hebt geen idee hoe fout en corrupt te wereld is.

Wat doet men eigenlijk hier in BNW als men echt geen notie heeft van hoe shadowwetenschap, schaduwregeringen en alles echt werkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 13:06:19 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_139616163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
Daar heb je vast een bron voor. Zoniet bullshit.
pi_139616175
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

in het land waar de keizer geen kleren draagt ....
Wat ik claim is met gemak een googolplex keer fouter, extremer, absurder en corrupter. Hoe de wereld echt werkt. je hebt geen idee hoe fout en corrupt te wereld is.
Hou toch gewoon op man. Je bent inderdaad het levende bewijs dat vaccinaties slecht voor je zijn. In jouw geval hebben ze je hele herseninhoud aangetast.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:07:02 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139616188
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe ver staat men naast de realiteit?

[..]

... ik ben niet naief ... als je de echte geschiedenis kent ga je je kapot schamen.
De echte geschiedenis?
Zullen we daar even een topic voor aanmaken, de geschiedenis van de mensheid volgens Lambiekje?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139616231
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

De echte geschiedenis?
Zullen we daar even een topic voor aanmaken, de geschiedenis van de mensheid volgens Lambiekje?
Die is simpel. Het leven was prachtig en mooi tot ongeveer begin 20ste eeuw. Toen kwam bigpharma en werd alles slecht.
pi_139616232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:05 schreef Lambiekje het volgende:
een googolplex keer
Wow, niet eens een googolplexian?

Je hyperbolen devalueren lambiekje.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:10:32 #42
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139616290
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

in het land waar de keizer geen kleren draagt ....

Wat ik claim is met gemak een googolplex keer fouter, extremer, absurder en corrupter. Hoe de wereld echt werkt. je hebt geen idee hoe fout en corrupt te wereld is.

Wat doet men eigenlijk hier in BNW als men echt geen notie heeft van hoe shadowwetenschap, schaduwregeringen en alles echt werkt.
Gelukkig zeg je 'claim' en niet 'bewijs'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:11:49 #43
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:45 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Wat een onzin kun je toch posten. Geef dan eens de harde getallen van de ouderen die zijn overleden na het halen van de griepprik. Wat ik wel weet is dat er ieder jaar opnieuw 2000 mensen overlijden aan de griep en toevalligerwijs zijn dat in 95-99% van de gevallen de mensen die GEEN griepprik hebben gehad.
Doodsoorzaken wordt zeer zelden toebedeeld aan vaccins. Mijn opa is aan longsteking overleden maar dat was direct toe te wijzen aan de griepvaccin.

... en ja dat wordt expres gedaan zodat vaccins geen blaam mag en kan trekken. En schade door vaccins zijn fabrikanten van vrijgesproken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:13:19 #44
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

De echte geschiedenis?
Zullen we daar even een topic voor aanmaken, de geschiedenis van de mensheid volgens Lambiekje?
.. het is niet gebaseerd op eigen mening. ;)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139616391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Doodsoorzaken wordt zeer zelden toebedeeld aan vaccins. Mijn opa is aan longsteking overleden maar dat was direct toe te wijzen aan de griepvaccin.

Nee hoor. Hij is doodgegaan aan longontsteking. Dat jij daar een ander waanidee bij hebt is toch echt jouw probleem. Maar ik begrijp goed dat dit ook op het lijstje erbij kan. Dus behalve autisme, allergische reacties, spontane dood kan er nu ook nog long ontsteking bij. Kun je niet beter de ziektes opnoemen die je niet kunt krijgen van vaccins?

quote:
... en ja dat wordt expres gedaan zodat vaccins geen blaam mag en kan trekken. En schade door vaccins zijn fabrikanten van vrijgesproken.
En weer een ernstige beschuldiging zonder ook maar enige vorm van bewijs en/of kennis.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:15:21 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139616411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. het is niet gebaseerd op eigen mening. ;)
ga je gang het topic is in the air, dus leef je uit, ^O^
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:15:33 #47
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139616416
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:08 schreef starla het volgende:

[..]

Wow, niet eens een googolplexian?

Je hyperbolen devalueren lambiekje.
... lijkt er wel op hè.

Even www.google.com doesn't perform this many searches each day!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139616421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. het is niet gebaseerd op eigen mening. ;)
Welke mening dan wel?
pi_139616450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

in het land waar de keizer geen kleren draagt ....

Wat ik claim is met gemak een googolplex keer fouter, extremer, absurder en corrupter. Hoe de wereld echt werkt. je hebt geen idee hoe fout en corrupt te wereld is.
Nee je roept maar wat en daarbij bewijs je keer op keer dat de meest basale kennis en principes al te hoog gegrepen zijn voor je.

quote:
Wat doet men eigenlijk hier in BNW als men echt geen notie heeft van hoe shadowwetenschap, schaduwregeringen en alles echt werkt.
Dit is een discussieforum, geen forum waar je alles maar klakkeloos moet aannemen wat de heilige biek ons nu weer op de mouw spelt ondersteund door yourtube filmpjes en wordpress sites.

Jij bent toch juist degene die ons voorhoud dat we kritisch moeten kijken naar wat de media ons voorspiegelt? waarom dan niet kritisch kijken naar jouw onzinnig geneuzel en onbetrouwbare sites waar je ons op wil wijzen?

Van jou heb ik overigens nog nooit een kritische blik kunnen ontdekken als er 1 vatbaar is voor de onzin die er verteld word op internet en de media dan ben jij het wel.
pi_139616536
Volgens mij is Biekje gewoon een infiltrant die er voor moet zorgen dat echt kritische geluiden niet meer serieus genomen worden door de stortvloed aan onzinnige en niet onderbouwde berichten.

dit is overigens niet mijn mening of een feit maar dat claim ik gewoon maar even.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 13:20:54 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_139616569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Doodsoorzaken wordt zeer zelden toebedeeld aan vaccins. Mijn opa is aan longsteking overleden maar dat was direct toe te wijzen aan de griepvaccin.

... en ja dat wordt expres gedaan zodat vaccins geen blaam mag en kan trekken. En schade door vaccins zijn fabrikanten van vrijgesproken.
Oh? Leg eens uit?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:21:34 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139616591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Welke mening dan wel?
is niet de eerste keer dat het aan bod is gekomen.
dus ik laat het over aan lambiekje maar dan in een volledig ander topic, anders wijken we te veel af van het Bigpharma verhaal ok?
link voor het andere topic BNW / de Echte geschiedenis lambiekje stijl!
Neem je tijd lambiekje, ik ben heel benieuwd hoe onze geschiedenis er uit ziet volgens jou althans hoe jij denkt hoe het gelopen is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:29:55 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139616872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
Dat roept men nu ook al bijna 10 jaar zo onderhand :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139617113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat roept men nu ook al bijna 10 jaar zo onderhand :')
Die kampen zijn inmiddels wel toe aan een renovatie denk ik
pi_139617194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:11 schreef Lambiekje het volgende:
Mijn opa is aan longsteking overleden maar dat was direct toe te wijzen aan de griepvaccin.
Erg sneu voor je opa en gecondoleerd, maar hoe is het causale verband aangetoond?
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:45:15 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139617403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... transport naar de FEMA camps is bijna operationeel.
Heb je een raam of gangplek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139617765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:39 schreef starla het volgende:

[..]

Erg sneu voor je opa en gecondoleerd, maar hoe is het causale verband aangetoond?
Door een dikke duim, vooringenomen visie, gebrek aan kennis en het gevoel een schuldige aan te moeten wijzen tijdens momenten van verdriet.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 15:36:59 #58
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139621318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:55 schreef .SP. het volgende:

[..]

Door een dikke duim, vooringenomen visie, gebrek aan kennis en het gevoel een schuldige aan te moeten wijzen tijdens momenten van verdriet.
Dat laatste zeker ja. Zie je ook vaak terugkomen bij complotten in het algemeen. De drang om een schuldige aan te moeten wijzen bij al de slechte dingen in het leven. Oorlog in de wereld? Schuld van de Illuminati. Mensen die ziek worden en dood gaan? Schuld van de BigPharma die ons moedwillig ziek houd. WTC torens die neer werden gehaald? Amerikaanse overheid wil het volk bang maken en onder controle houden. Etc etc.

Dat er niet altijd een simpele schuldige is aan te wijzen lijkt niet echt voor te komen als optie bij dat volk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139621655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat laatste zeker ja. Zie je ook vaak terugkomen bij complotten in het algemeen. De drang om een schuldige aan te moeten wijzen bij al de slechte dingen in het leven. Oorlog in de wereld? Schuld van de Illuminati. Mensen die ziek worden en dood gaan? Schuld van de BigPharma die ons moedwillig ziek houd. WTC torens die neer werden gehaald? Amerikaanse overheid wil het volk bang maken en onder controle houden. Etc etc.

Dat er niet altijd een simpele schuldige is aan te wijzen lijkt niet echt voor te komen als optie bij dat volk.
OBEY
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:12:55 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139622585
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 7 mei 2014 @ 07:57:52 #61
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zit te wachten tot de russen binnenvallen, die hebben toffere propaganda.
.. ja zoals dat schelden/vloeken van vandaag verboden is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:00:08 #62
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139651690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 07:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ja zoals dat schelden/vloeken van vandaag verboden is.
Dat is een wet, geen propaganda.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:00:18 #63
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Welke mening dan wel?
honderden documentaires
honderden boeken
honderden blogs
honderden websites
en dan toch wat ontglippende zaken op MSM.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:01:26 #64
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat is een wet, geen propaganda.
oh ja en je mag alleen maar positief zijn over Stalin en Wereldoorlog verleden. Kritiek is verboden:) .. dat is ook een wet en tevens propaganda.

Net zoals hier op BNW het verboden is om negatief te praten over BadPharma en Vaccins.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:10:31 #65
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139651770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Net zoals hier op BNW het verboden is om negatief te praten over BadPharma en Vaccins.
Even niet zo zielig gaan doen nu, het is nergens verboden maar alleen one-liners spuien zonder bewijs is net zo hard propaganda voeren natuurlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:11:37 #66
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Even niet zo zielig gaan doen nu, het is nergens verboden maar alleen one-liners spuien zonder bewijs is net zo hard propaganda voeren natuurlijk.
.. wat jullie denken dat fact is niet onderbouwd of vervalst. Think about it.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:13:48 #67
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh? Leg eens uit?
.. prik, paar uur er na longonsteking, paar weken later klaar. Een jaar eerder was precies hetzelfde ongein met die verdomde kutvaccins alleen ging hij er toen niet aan onderdoor.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 08:13:56 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_139651794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oh ja en je mag alleen maar positief zijn over Stalin en Wereldoorlog verleden. Kritiek is verboden:) .. dat is ook een wet en tevens propaganda.

Net zoals hier op BNW het verboden is om negatief te praten over BadPharma en Vaccins.
Jouw posts bewijzen het tegendeel.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 08:16:10 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_139651810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. prik, paar uur er na longonsteking, paar weken later klaar. Een jaar eerder was precies hetzelfde ongein met die verdomde kutvaccins alleen ging hij er toen niet aan onderdoor.
Misschien heeft hij juist nog een jaar langer geleefd door de prik. Zo kun je het ook zien.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:24:48 #70
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651905
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien heeft hij juist nog een jaar langer geleefd door de prik. Zo kun je het ook zien.
ABSOLUUT NIET .

Hij had zonder enig twijfel langer geleefd als hij de prik niet had gehad.

Waar komt die fiducie vandaan dat vaccin zo fantastisch zijn?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:27:26 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139651935
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jouw posts bewijzen het tegendeel.
... maar de reacties hier van een paar narrowminded orthodoxdogmatici hier spreekt boekdelen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:31:41 #72
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139651977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. wat jullie denken dat fact is niet onderbouwd of vervalst. Think about it.
Nee ik wil gewoon wat meer zien dan wat random one-liners van jou.
Think about it.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:35:46 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139652018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee ik wil gewoon wat meer zien dan wat random one-liners van jou.
Think about it.
.. het is al wel duidelijk dat men geen links aanklikt of mijn post-verleden weet. Men doet net of ik nieuwe claims maak.

en daarnaast is er al 300 jaar controverse over de nut en effectiviteit van de verdomde vaccins.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:28:12 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139652730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ABSOLUUT NIET .

Hij had zonder enig twijfel langer geleefd als hij de prik niet had gehad.

Waar komt die fiducie vandaan dat vaccin zo fantastisch zijn?!
Want jij weet het beter he? Jij kan met 100% zekerheid zeggen dat het door het vaccin kwam.

De reden waarom het zo duidelijk is dat vaccins werken is het praktisch ontbreken van de meeste ziektes waar we tegen vaccineren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:32:23 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139652798
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Want jij weet het beter he? Jij kan met 100% zekerheid zeggen dat het door het vaccin kwam.

De reden waarom het zo duidelijk is dat vaccins werken is het praktisch ontbreken van de meeste ziektes waar we tegen vaccineren.
Lambiekjelogica is dat het onzinnig is te vaccineren want die ziektes zijn er bijna niet meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:33:42 #76
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139652814
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lambiekjelogica is dat het onzinnig is te vaccineren want die ziektes zijn er bijna niet meer
Dezelfde logica als met Y2K destijds; heel veel tijd en energie erin steken om het probleem te voorkomen en je daarna moeten verantwoorden dat er geen problemen zijn geweest.
Prachtig altijd :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:38:41 #77
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139652886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:35 schreef Lambiekje het volgende:
en daarnaast is er al 300 jaar controverse over de nut en effectiviteit van de verdomde vaccins.
Fail.
Pas sinds begin 19e eeuw wordt er effectief gevaccineerd. Krap 2 eeuwen dus.
Zelfs een simpel geschiedkundig feit is nog te moeilijk voor jouw 3 hersencellen.

Leg eens uit waaruit bewezen is dat jouw opa direct door dat griepvaccin is overleden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:41:28 #78
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139652931
Waarom maakt men zich hier niet druk over alle overnames in de bigpharma de laatste tijd. GSK die bijna 30% van de markt in handen heeft :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139652943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. het is al wel duidelijk dat men geen links aanklikt of mijn post-verleden weet. Men doet net of ik nieuwe claims maak.

en daarnaast is er al 300 jaar controverse over de nut en effectiviteit van de verdomde vaccins.
Nee het probleem is dat jij gezien je postverleden alleen maar roept, de links die je geeft bevatten ook geen onderbouwing en als er al een poging gewaagd word om het enigszins te onderbouwen dan is dit al vele malen onderuit gehaald. Niet dat jij je ooit verdiept hebt in de argumenten tegen je hersenspinsels.

Overigens is er amper controverse over vaccinaties, die is er alleen bij slecht geïnformeerde mensen en BNW'ers zoals jij die alleen maar berichten die al bij het vooringenomen standpunt accepteren.
pi_139652973
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lambiekjelogica is dat het onzinnig is te vaccineren want die ziektes zijn er bijna niet meer
Zijn die ziektes volgens die logica niet "man-made"?
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:44:35 #81
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139653001
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:41 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom maakt men zich hier niet druk over alle overnames in de bigpharma de laatste tijd. GSK die bijna 30% van de markt in handen heeft :o
Dat lijkt me inderdaad een veel beter feitelijk onderwerp voor dit topic.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:50:39 #82
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139653127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een veel beter feitelijk onderwerp voor dit topic.
Dit is BNW; hier worden weinig feitelijke zaken behandeld. ;)

Het gaat trouwens om de vaccin markt. Nuance.

Je zou ervoor kunnen pleiten dat het zakelijk protectionisme is. Schaalvergroting voor beter onderzoek, (eigen) patenten die aflopen beschermen en what not.

Je zou ook kunnen pleiten dat het een BNW ontwikkeling is.
GSK die een onwelwillende en inefficiënte vaccinatieconcurent koopt omdat ze het gepruts zat zijn. Dodelijkere vaccins willen en kunnen maken omdat daar het meeste aan te verdienen valt. Terwijl Novartis denkt dat je met kanker medicijnen het beste kunt verdienen en de wereldpopulatie in toom kan houden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 09:53:30 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_139653175
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:41 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom maakt men zich hier niet druk over alle overnames in de bigpharma de laatste tijd. GSK die bijna 30% van de markt in handen heeft :o
Heb daar een heel artikel over gepost, maar weinig tot geen respons.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 09:54:17 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_139653192
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Want jij weet het beter he? Jij kan met 100% zekerheid zeggen dat het door het vaccin kwam.

De reden waarom het zo duidelijk is dat vaccins werken is het praktisch ontbreken van de meeste ziektes waar we tegen vaccineren.
Dit.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:58:01 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139653267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb daar een heel artikel over gepost, maar weinig tot geen respons.
Vind je het gek in BNW?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:59:50 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139653306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dezelfde logica als met Y2K destijds; heel veel tijd en energie erin steken om het probleem te voorkomen en je daarna moeten verantwoorden dat er geen problemen zijn geweest.
Prachtig altijd :)
Tja, terwijl er echt hele grote problemen waren in bv het betalingsverkeer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:03:47 #87
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139653394
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, terwijl er echt hele grote problemen waren in bv het betalingsverkeer
[offtopic]
Werkte destijds voor een leverancier in toegangs-controle (passen / cardreaders etc.) Daar bleek een hoop verouderde code in te zitten die niet met 2000 overweg kon. Heel het land doorgecrossed om het te gaan patchen. Was anders knap lullig geweest als mensen hun eigen pand niet meer in konden :')
[/offtopic]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 10:34:13 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_139654084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind je het gek in BNW?
Er werd me idd gevraagd wat dit onderwerp op BNW deed. Ehm, nou misschien omdat het hier over Big Pharma gaat?
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:43:44 #89
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139657258
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lambiekjelogica is dat het onzinnig is te vaccineren want die ziektes zijn er bijna niet meer
nee er wordt gevaccineerd zodat de ziektes blijven bestaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:47:29 #90
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139657366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee er wordt gevaccineerd zodat de ziektes blijven bestaan.
Dus de mazelen vorig jaar in de Nederlandse Bible Belt kwamen niet voort uit het feit dat ze daar NIET aan vaccineren doen maar omdat de rest van Nederland eromheen WEL aan vaccineren doet?
Leg ik het zo goed uit?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:47:58 #91
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139657376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit.
nee de ziektes waren al voor 99,5 weg voordat de waanzin van vaccins kwamen.
En ondertussen hebben we wel een hyperflorerende kankerindustrie. En dat is dankzij vaccins.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:48:01 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139657377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee er wordt gevaccineerd zodat de ziektes blijven bestaan.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139657474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef Ceased2Be het volgende:

Leg ik het zo goed uit?
Nee joh daar is toch een hele logische verklaring voor, een heel team aan MiB dat 's nachts door de biblebelt reist en onschuldige gereformeerde kindertjes onder de dekens infecteert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:52:43 #94
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139657495
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee joh daar is toch een hele logische verklaring voor, een heel team aan MiB dat 's nachts door de biblebelt reist en onschuldige gereformeerde kindertjes onder de dekens infecteert.
Crap weer mis.

Ooit zal ik dat BNW-en nog onder de knie krijgen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:54:08 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_139657539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee er wordt gevaccineerd zodat de ziektes blijven bestaan.
Oh Biekje toch :N
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:55:14 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_139657572
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee de ziektes waren al voor 99,5 weg voordat de waanzin van vaccins kwamen.
En ondertussen hebben we wel een hyperflorerende kankerindustrie. En dat is dankzij vaccins.
Schei toch uit met dit soort posts :|W
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:55:43 #97
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139657582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh Biekje toch :N
of dacht je werkelijk dat het per ongeluk was het poliovaccin vervuild was met kanker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:56:05 #98
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139657589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Schei toch uit met dit soort posts :|W
verdiep. AUB. En stop met het verdedigen en verheerlijking van die misdadige vaccins.
Het is geen medisch theekransje hier.

Zolang vaccins bestaan is er al controverse.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 12:56:24 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_139657597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of dacht je werkelijk dat het per ongeluk was het poliovaccin vervuild was met kanker.
Huh? Hier moet je wel een verdomd goeie bron voor hebben .
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:58:26 #100
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139657656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Hier moet je wel een verdomd goeie bron voor hebben .
mijn god.... is dit voor real!?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139657733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee er wordt gevaccineerd zodat de ziektes blijven bestaan.
Leg me dan eens uit hoe het kan dat er in Syrie weer een Polio uitbraak is. En dat deze net komt als het vaccinatie programma is stilgelegd vanwege de burgeroorlog. Volgens jou logica zou er juist helemaal geen Polio meer mogen voorkomen daar.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:00:59 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_139657734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

mijn god.... is dit voor real!?
En dat vraag je aan mij? :X
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:01:08 #103
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139657740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Hier moet je wel een verdomd goeie bron voor hebben .
er zit een kern van waarheid in de bewering, maar moeilijk een bron te vinden die niet niburu of aanverwanten kopieert

http://www.nujij.nl/gezon(...)anker.24192309.lynkx
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:02:01 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_139657763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

er zit een kern van waarheid in de bewering, maar moeilijk een bron te vinden die niet niburu of aanverwanten kopieert

http://www.nujij.nl/gezon(...)anker.24192309.lynkx
Ah, bedankt. Even lezen.
pi_139657776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of dacht je werkelijk dat het per ongeluk was het poliovaccin vervuild was met kanker.
Best knap om een vaccin te vervuilen met kanker. Zeker aangezien kanker niets meer is dan lichaamseigen cellen die zich ongecontroleerd delen. Ik denk soms echt dat je 0,0% verstand hebt van de gehele medische wetenschap.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:03:42 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139657813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:55 schreef Lambiekje het volgende:
of dacht je werkelijk dat het per ongeluk was het poliovaccin vervuild was met kanker.
Leg mij dan eens uit waarom het ene bedrijf haar vaccinatie afdeling 'ruilt' tegen de kankermedicijnen van een ander?

Het is toch veel lucratiever om de hele ziekmaakstraat te behouden?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:04:18 #107
249559 crew  Lavenderr
pi_139657828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:02 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Best knap om een vaccin te vervuilen met kanker. Zeker aangezien kanker niets meer is dan lichaamseigen cellen die zich ongecontroleerd delen. Ik denk soms echt dat je 0,0% verstand hebt van de gehele medische wetenschap.
'de hoeveelheden stof wat in vaccinaties zit en de blootstelling er aan is verwaarloosbaar om effect te hebben in oncogenesis van een kankercel'
pi_139657966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of dacht je werkelijk dat het per ongeluk was het poliovaccin vervuild was met kanker.
Ah je weet wederom niet waar je het over hebt, wel een grote mond en zeker van je eigen gelijk maar je weet niet eens wat kanker (en ook niet wat homeopathie bijvoorbeeld) is.

Wellicht is het verstandig om eens een toontje lager te zingen
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:18:21 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139658258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee de ziektes waren al voor 99,5 weg voordat de waanzin van vaccins kwamen.
En ondertussen hebben we wel een hyperflorerende kankerindustrie. En dat is dankzij vaccins.
Bullshit Lambiekje, daar heb je ondertussen al zo veel bewijs voor gehad... Zeg dan wat er mis is met dat bewijs, want op deze manier is het gewoon moedwillig foute informatie de wereld in helpen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:20:37 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139658330
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:02 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Best knap om een vaccin te vervuilen met kanker. Zeker aangezien kanker niets meer is dan lichaamseigen cellen die zich ongecontroleerd delen. Ik denk soms echt dat je 0,0% verstand hebt van de gehele medische wetenschap.
Die 0.0% klopt aardig ja ;) Vragen over hoe een vaccin nou anders is dan het daadwerkelijke virus tegen komen om het te leren herkennen door het lichaam komen niet veel verder dan "ja het is iets chemisch"...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139658352
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bullshit Lambiekje, daar heb je ondertussen al zo veel bewijs voor gehad... Zeg dan wat er mis is met dat bewijs, want op deze manier is het gewoon moedwillig foute informatie de wereld in helpen.
Sterker nog. Enkele van zijn uitspraken zijn gewoon strafbaar. Misschien dit topic eens doorsturen naar de pharmaceutische industrie en zien wat ze er mee doen.
pi_139658677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:21 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Sterker nog. Enkele van zijn uitspraken zijn gewoon strafbaar. Misschien dit topic eens doorsturen naar de pharmaceutische industrie en zien wat ze er mee doen.
Waarschijnlijk niets. Je bent nog altijd vrij om je mening te uiten. Hoe absurd die ook is.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:31:44 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_139658734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niets. Je bent nog altijd vrij om je mening te uiten. Hoe absurd die ook is.
Toch zijn er grenzen. Ook hier.
En Lambiekje zoekt die grenzen op en gaat er met regelmaat overheen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:35:24 #114
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139658849
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:08 schreef Chewie het volgende:
Ah je weet wederom niet waar je het over hebt, wel een grote mond en zeker van je eigen gelijk maar je weet niet eens wat kanker (en ook niet wat homeopathie bijvoorbeeld) is.

Wellicht is het verstandig om eens een toontje lager te zingen
Dat artikel ziet er behoorlijk aannemelijk uit. Lees het maar eens;
In de vaccins werden antistoffen uit de nieren van resusaapjes gebruikt. Sommige van deze aapjes bleken later ook SV40 te dragen. SV40 is een virus dat kanker kan veroorzaken. Het artikel spreekt alleen weer van meer personen, latere data en een redelijke overdrijving van hoe erg het is en wat het virus kan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139658947
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ABSOLUUT NIET .

Hij had zonder enig twijfel langer geleefd als hij de prik niet had gehad.

Waar komt die fiducie vandaan dat vaccin zo fantastisch zijn?!
Als je zo zwak bent dat je door een griepprik al sterft, dan was ie al op sterven na dood hoor..
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:39:56 #116
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139659005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarschijnlijk niets. Je bent nog altijd vrij om je mening te uiten. Hoe absurd die ook is.
Laster is strafbaar.

Onbegrijpelijk dat Lambiekje deze vrijheid geniet hier.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_139659191
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat artikel ziet er behoorlijk aannemelijk uit. Lees het maar eens;
In de vaccins werden antistoffen uit de nieren van resusaapjes gebruikt. Sommige van deze aapjes bleken later ook SV40 te dragen. SV40 is een virus dat kanker kan veroorzaken. Het artikel spreekt alleen weer van meer personen, latere data en een redelijke overdrijving van hoe erg het is en wat het virus kan.
Er zitten een hoop tegenstrijdige dingen in. Sowieso is het - zoals wel meer van dit soort berichten - nogal onduidelijk waarom zo'n wereldschokkende onthulling wordt 'aangevuld' met irrelevante bij-informatie over formaldehyde (wat overigens níet in vaccins zit maar wel in talloze andere zaken in een normaal huis) en de verspreiding van AIDS in de jaren '70.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:47:49 #118
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139659266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:45 schreef Tchock het volgende:
Er zitten een hoop tegenstrijdige dingen in. Sowieso is het - zoals wel meer van dit soort berichten - nogal onduidelijk waarom zo'n wereldschokkende onthulling wordt 'aangevuld' met irrelevante bij-informatie over formaldehyde (wat overigens níet in vaccins zit maar wel in talloze andere zaken in een normaal huis) en de verspreiding van AIDS in de jaren '70.
Ja precies; maar de kern (hoewel extreem kort door bocht weergegeven). 'Er zat kanker in de vaccins' zou je kunnen verdedigen.
Dat is ook gelijk het linke van dit soort BNW praatjes.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:48:30 #119
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139659287
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:35 schreef SicSicSics het volgende:
In de vaccins werden antistoffen uit de nieren van resusaapjes gebruikt. Sommige van deze aapjes bleken later ook SV40 te dragen. SV40 is een virus dat kanker kan veroorzaken.
Ten eerste is daarmee niet gezegd dat er daarmee transfer van dat virus in de vaccins een feit is.
Ten tweede bevatten de vaccins daarmee nog geen kanker, je kan hooguit zeggen dat er een kans is dat dat virus, dat in sommige apen kanker kan induceren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_139659310
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ten eerste is daarmee niet gezegd dat er daarmee transfer van dat virus in de vaccins een feit is.
Ten tweede bevatten de vaccins daarmee nog geen kanker, je kan hooguit zeggen dat er een kans is dat dat virus, dat in sommige apen kanker kan induceren.
En die twee stellingen worden vervolgens gepresenteerd als:

quote:
Many authorities now admit much, possibly most, of the world's cancers came from the Salk and Sabin polio vaccines, and hepatitis B vaccines, produced in monkeys and chimps.
(zonder bron, uiteraard).

_O-
pi_139659327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Laster is strafbaar.

Onbegrijpelijk dat Lambiekje deze vrijheid geniet hier.
Laster is gericht tegen een persoon, voor zover ik weet althans.
En voorlopig krijgt ie geen voet aan de grond. Wel is er sprake van trollen.. en niet te zuinig ook.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:50:03 #122
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139659334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ten eerste is daarmee niet gezegd dat er daarmee transfer van dat virus in de vaccins een feit is.
Ten tweede bevatten de vaccins daarmee nog geen kanker, je kan hooguit zeggen dat er een kans is dat dat virus, dat in sommige apen kanker kan induceren.
Je hebt gelijk hoor! Zeer zeker, maar dat is nuance :o

Een BNW'er leest daar dus 'er zat kanker in de vaccins'.

Zie mijn reactie hierboven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139659358
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is ook gelijk het linke van dit soort BNW praatjes.
Precies. Onderwerpen die nou eenmaal wat nuance en kennis vereisen in oneliners gieten is vragen om problemen.
pi_139659367
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja precies; maar de kern (hoewel extreem kort door bocht weergegeven). 'Er zat kanker in de vaccins' zou je kunnen verdedigen.
Nee dan zou je kunnen stellen dat er een kankerverwekkende stof in die vaccins zaten.

quote:
Dat is ook gelijk het linke van dit soort BNW praatjes.
Het linke is eigenlijk dat alles er maar bij gesleept word om een nog enigszins aansprekend verhaaltje van te maken waar vooral mensen zoals Lambiekje zeer vatbaar voor blijken te zijn.

Het geluk is dan weer dat met een beetje doorvragen het al snel duidelijk is dat het grote onzin is.
pi_139659424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Laster is gericht tegen een persoon, voor zover ik weet althans.
Nee, laster hoeft niet tegen personen. Overigens is het geen laster als Lambiek oprecht gelooft dat het waar is wat hij zegt ( :') ).
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 13:53:23 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_139659456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Laster is gericht tegen een persoon, voor zover ik weet althans.
En voorlopig krijgt ie geen voet aan de grond. Wel is er sprake van trollen.. en niet te zuinig ook.
Was het maar trollen. Lambiekje meent het serieus.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:55:56 #127
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139659544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laster is gericht tegen een persoon, voor zover ik weet althans.
Een sector als geheel kun je net zo goed lasteren hoor.

Bovendien heeft Lambiekje al vaak genoeg persoonlijk artsen aangevallen. En dat zijn wel degelijk personen.

quote:
En voorlopig krijgt ie geen voet aan de grond.
Vandaar dat hij weer mocht posten :?

quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef SicSicSics het volgende:
Je hebt gelijk hoor! Zeer zeker, maar dat is nuance :o
Ah ja, dat woord waar BNW-ers niets van weten ~O>

Overigens, over dat "kanker in vaccins"... volgens mij is kanker wel degelijk soortspecifiek?
En lang niet elk virus kan zo maar via zoönoze van gastheersoort wisselen.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:52 schreef Tchock het volgende:
Overigens is het geen laster als Lambiek oprecht gelooft dat het waar is wat hij zegt ( :') ).
Volgens het wetboek (bron Wikipedia):
quote:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Er zijn zát bewijzen waaruit Lambiekje hád moeten weten dat hij fout zat.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_139659681
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, laster hoeft niet tegen personen. Overigens is het geen laster als Lambiek oprecht gelooft dat het waar is wat hij zegt ( :') ).
Voor zover ik kon nagaan wel.. Maar aangezien Lambiekje redelijkerwijs kan weten - adv. tegenargumenten - dat het niet waar is wat hij zegt, zou het toch uit te leggen zijn als laster. Tja, of hij moet echt een waan hebben maar dan is hij wat dat betreft niettoerekeningsvatbaar.
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:00:44 #129
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139659714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah ja, dat woord waar BNW-ers niets van weten ~O>

Overigens, over dat "kanker in vaccins"... volgens mij is kanker wel degelijk soortspecifiek?
En lang niet elk virus kan zo maar via zoönoze van gastheersoort wisselen.
Wat ik ervan begrijp is dat SV40 in potentie een tumor zou kunnen veroorzaken, maar meestal helemaal niks doet. En het is zowel in apen als in mensen gevonden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139659743
Lambiekje :')
pi_139659745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:

Volgens het wetboek (bron Wikipedia):

[..]

Er zijn zát bewijzen waaruit Lambiekje hád moeten weten dat hij fout zat.
Ik zet het even in een spoiler om de rest niet te vervelen.

SPOILER: juridische onzin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139659823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Een sector als geheel kun je net zo goed lasteren hoor.

Bovendien heeft Lambiekje al vaak genoeg persoonlijk artsen aangevallen. En dat zijn wel degelijk personen.

[..]

Vandaar dat hij weer mocht posten :?

[..]

Ah ja, dat woord waar BNW-ers niets van weten ~O>

Overigens, over dat "kanker in vaccins"... volgens mij is kanker wel degelijk soortspecifiek?
En lang niet elk virus kan zo maar via zoönoze van gastheersoort wisselen.

[..]

Volgens het wetboek (bron Wikipedia):

[..]

Er zijn zát bewijzen waaruit Lambiekje hád moeten weten dat hij fout zat.
Hij heeft nooit een arts persoonlijk aangevallen. En dan is het nog niet automatisch laster. Ik heb nog nooit gehoord dat je een hele sector kunt belasteren. Ben benieuwd naar zaken daarover.. Maar ok, dat gaat te ver offtopic.
Dat iemand mag posten betekent niet dat hij voet aan de grond krijgt. Ik zie niet veel mensen die het met hem eens zijn.
Evengoed gaat het trollen mi. wel te ver..
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:07:39 #133
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139659939
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat SV40 in potentie een tumor zou kunnen veroorzaken, maar meestal helemaal niks doet. En het is zowel in apen als in mensen gevonden.
Dan is nog niet bewezen dat de reactie van mensen op dat virus identiek is aan of vergelijkbaar met de reactie in de apen (in casu, carcinogenese (klopt dat woord?)).

quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:01 schreef Tchock het volgende:
SPOILER: juridische onzin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk ^O^
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_139659970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niets. Je bent nog altijd vrij om je mening te uiten. Hoe absurd die ook is.
Je mening uiten is iets compleets anders dan zeggen dat "vaccinaties mensen moedwillig doden" als je dat zegt kun je daar maar beter echte harde bewijzen voor hebben anders ben je gewoon strafbaar. Als die nu zegt "ik denk dat vaccinaties moedwillig mensen doodt" dan is het inderdaad een mening. Wat lambiekje zegt is toch net iets anders.

Niet dat ik echt een probleem met hem heb. Ik vind het alleen jammer dat die nooit ergens echt inhoudelijk op ingaat. Zou graag een uitgebreidde discussie met hem willen voeren.
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:20:57 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139661969
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij heeft nooit een arts persoonlijk aangevallen. En dan is het nog niet automatisch laster. Ik heb nog nooit gehoord dat je een hele sector kunt belasteren. Ben benieuwd naar zaken daarover.. Maar ok, dat gaat te ver offtopic.
Dat iemand mag posten betekent niet dat hij voet aan de grond krijgt. Ik zie niet veel mensen die het met hem eens zijn.
Evengoed gaat het trollen mi. wel te ver..
Op een forum niet, wie weet in real life wel.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139662120
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Op een forum niet, wie weet in real life wel.
Ik acht hem daar eigenlijk niet toe in staat en als je bewijs voor het tegendeel hebt zou ik naar de politie stappen.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 15:27:45 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_139662177
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik acht hem daar eigenlijk niet toe in staat en als je bewijs voor het tegendeel hebt zou ik naar de politie stappen.
Nee, ik ook niet hoor.
Denk dat Lambiekje een grote teleurstelling te verwerken heeft gehad op medisch gebied en vanaf die tijd een woede heeft ontwikkeld tav de gehele medische wereld.
Dus het is geen trollen wat hij doet maar echt zijn mening en frustratie.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 15:29:11 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_139662211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij heeft nooit een arts persoonlijk aangevallen. En dan is het nog niet automatisch laster. Ik heb nog nooit gehoord dat je een hele sector kunt belasteren. Ben benieuwd naar zaken daarover.. Maar ok, dat gaat te ver offtopic.
Dat iemand mag posten betekent niet dat hij voet aan de grond krijgt. Ik zie niet veel mensen die het met hem eens zijn.
Evengoed gaat het trollen mi. wel te ver..
Nogmaals het is geen trollen maar echt zijn mening.
En ja, de uitspraken zijn vaak stuitend en vandaar dat hij ook af en toe even op vakantie is, maar het is zijn mening.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 15:30:02 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_139662231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je mening uiten is iets compleets anders dan zeggen dat "vaccinaties mensen moedwillig doden" als je dat zegt kun je daar maar beter echte harde bewijzen voor hebben anders ben je gewoon strafbaar. Als die nu zegt "ik denk dat vaccinaties moedwillig mensen doodt" dan is het inderdaad een mening. Wat lambiekje zegt is toch net iets anders.

Niet dat ik echt een probleem met hem heb. Ik vind het alleen jammer dat die nooit ergens echt inhoudelijk op ingaat. Zou graag een uitgebreidde discussie met hem willen voeren.
Mee eens.
pi_139663400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Op een forum niet, wie weet in real life wel.
Dat zou maar zo kunnen...
pi_139663438
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nogmaals het is geen trollen maar echt zijn mening.
En ja, de uitspraken zijn vaak stuitend en vandaar dat hij ook af en toe even op vakantie is, maar het is zijn mening.
Ok, ik dacht dat een topic ontregelen trollen werd genoemd, ongeacht of iemand meent wat ie zegt of niet.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 16:22:36 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_139663701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, ik dacht dat een topic ontregelen trollen werd genoemd, ongeacht of iemand meent wat ie zegt of niet.
Ik denk niet dat het met die intentie te maken heeft. Heb het idee dat Lambiekje niet post met het idee: nu ga ik eens lekker trollen.

Neemt niet weg dat hij er niet op los mag schelden en het effect daarvan heeft hij al meerdere keren ondervonden.
Dus beter wat inbinden, fatsoenlijk posten en eens een keer lezen en luisteren naar wat andere mensen schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 07-05-2014 16:48:16 ]
pi_139664387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met de intentie te maken heeft. Heb het idee dat Lambiekje niet post met het idee: nu ga ik eens lekker trollen.

Neemt niet weg dat hij er niet op los mag schelden en het effect daarvan heeft hij al meerdere keren ondervonden.
Dus beter wat inbinden, fatsoenlijk posten en eens een keer lezen en luisteren naar wat andere mensen schrijven.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.. Extreme standpunten zijn ok, daar is het BNW voor.. Fatsoenlijk in gesprek blijven is een ander verhaal.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2014 @ 16:49:46 #144
231686 budvar
budvar
pi_139664546
Zijn die posts over Plum island nou verwijderd? :?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:52:57 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139664648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:49 schreef budvar het volgende:
Zijn die posts over Plum island nou verwijderd? :?
eh, .. is het zo geheim dat ze het hier op BNW komen weg halen ...
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2014 @ 16:54:10 #146
231686 budvar
budvar
pi_139664692
quote:
11s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

eh, .. is het zo geheim dat ze het hier op BNW komen weg halen ...
Blijkbaar. -O-
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 17:10:29 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_139665292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:49 schreef budvar het volgende:
Zijn die posts over Plum island nou verwijderd? :?
Nee hoor. Ik heb niks weggehaald. Denk dat je even op het andere topic moet kijken.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2014 @ 17:11:24 #148
231686 budvar
budvar
pi_139665325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb niks weggehaald. Denk dat je even op het andere topic moet kijken.
:@ ehh ja mijn fout.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:28:39 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139665857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb niks weggehaald. Denk dat je even op het andere topic moet kijken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:43:46 #150
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139680940
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.. Extreme standpunten zijn ok, daar is het BNW voor.. Fatsoenlijk in gesprek blijven is een ander verhaal.
extreem?

dit is level 1 talk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:47:40 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139681143
Maar nooit ga je de discussie aan op inhoud, lambiekje, argumenten heb je niet, je roepttoetert alleen maar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 22:49:39 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139681263
Jammer dat wij mensen geen tasmaanse duivels zijn want bij tasmaanse duivels kan kanker wel een besmettelijke ziekte zijn.... En dan zou je het dus in een vaccin kunnen stoppen om het door te geven. Maar wij zijn geen tasmaanse duivels.... maar mischien heeft lambiekje daar ook een andere visie op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:52:14 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139681406
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Jammer dat wij mensen geen tasmaanse duivels zijn want bij tasmaanse duivels kan kanker wel een besmettelijke ziekte zijn.... En dan zou je het dus in een vaccin kunnen stoppen om het door te geven. Maar wij zijn geen tasmaanse duivels.... maar mischien heeft lambiekje daar ook een andere visie op.
Baarmoederhalskanker wordt door een virus overgedragen, waar een vaccin tegen bestaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 22:52:55 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139681440
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Baarmoederhalskanker wordt door een virus overgedragen, waar een vaccin tegen bestaat
Klopt maar als je kanker in een vaccin stopt (wat lambiekje zei) gaat het gewoon dood... :) (als het niet in de koelkast gebeurt dan wel in diegene die het vaccin krijgt)

Trouwens HPV kan kanker veroorzaken maar doet dat niet altijd.... de kanker wordt dus niet overgdragen maar het virus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 22:54:33 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_139681532
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

extreem?

dit is level 1 talk.
Nee Lambiekje, dit is niet level 1 talk. Dit zijn uitspraken die grievend zijn voor hele groepen en ik verzoek je om daar mee te stoppen.
Denk na voordat je iets post.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:13:58 #156
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139682495
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee Lambiekje, dit is niet level 1 talk. Dit zijn uitspraken die grievend zijn voor hele groepen en ik verzoek je om daar mee te stoppen.
Denk na voordat je iets post.
... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.

ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.

ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 23:29:43 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_139683131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.

ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.

ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Alle artsen zijn serial killers volgens jou. Ik zie dag na dag artsen die hun uiterste best doen voor hun patienten dus je begrijpt dat deze post me kotsmisselijk maakt?
pi_139683485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Waarom? Een verkeerde richtlijn zorgde er voor dat er blijkbaar 800.000 mensen zijn overleden door bètablokkers in vijf jaar. Hoe veel van die mensen zouden zijn overleden aan hartkwalen ongeacht de medicatie? Dat zegt het artikel niet. Net als hoe ze op dat getal komen. Grappig dat zelfs je bron sceptisch is: "may have led", "could have been", er wordt allemaal een slag om de arm genomen.

Bovendien is het artikel nota bene teruggetrokken omdat het niet peer-review was. Dat is ongeveer de minste standaard waar zo'n extreme claim aan moet voldoen om serieus genomen te worden. Zelfs de originele makers stellen dat ze het enkel hebben over potentiële gevolgen zonder veel wetenschappelijke onderbouwing.

Maar laten we dat allemaal even vergeten. Laten we doen alsof elk woord in dat artikel waar is. Waarom maakt dat artsen moordenaars? In de middeleeuwen dienden artsen bloedzuigers toe aan hun patiënten omdat ze er van overtuigd waren dat dat hielp. Inmiddels weten we dat dat niet werkt. Zoals we ook weten dat asbest giftig is, dat je mensen beter kunt maken met radioactieve straling en dat je met röntgenstraling door mensen heen kunt kijken. Wetenschap is voortschrijdend inzicht, en daar hoort helaas bij dat het ook fout moet gaan.

Jouw redenatie komt een beetje op me over als dat alle bouwvakkers moordenaars zijn omdat de meeste huizen driehonderd jaar later niet meer overeind staan. Wisten die bouwvakkers veel zeg.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:54:34 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139684144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.

ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.

ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Als jij nou eens met goede argumenten en bewijzen zou komen... Dan hebben mensen daadwerkelijk iets om zich in te verdiepen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139684196
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom? Een verkeerde richtlijn zorgde er voor dat er blijkbaar 800.000 mensen zijn overleden door bètablokkers in vijf jaar. Hoe veel van die mensen zouden zijn overleden aan hartkwalen ongeacht de medicatie? Dat zegt het artikel niet. Net als hoe ze op dat getal komen. Grappig dat zelfs je bron sceptisch is: "may have led", "could have been", er wordt allemaal een slag om de arm genomen.

Bovendien is het artikel nota bene teruggetrokken omdat het niet peer-review was. Dat is ongeveer de minste standaard waar zo'n extreme claim aan moet voldoen om serieus genomen te worden. Zelfs de originele makers stellen dat ze het enkel hebben over potentiële gevolgen zonder veel wetenschappelijke onderbouwing.
Dat maakt Lambiekje niks uit. Hij ziet alleen 800.000 staan en voor hem is dat meteen een waarheid als een koe. Hij stelt geen vragen, hij denkt niet na, maar dumpt die link gewoon alsof hij de messias is die ons moet redden.

Het beangstigende is dat dankzij internet dit soort mensen elkaar weet te vinden. Vroeger waren het droeftoeters in de woestijn....tegenwoordig vormen ze clubjes die samenspannen op de meest wazige sites.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:57:39 #161
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139684245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.

ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.

ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
doods oorzaak nr 1 in NL statestiek uit 2011
http://www.nationaalkompa(...)mensen-in-nederland/

Voordat je begint met blaten over ZIE JE WEL!!!!
even kleine uitleg, dit zijn statestieken in tegen stelling tot alle overige ziektes etc is kanker moeilijk te bestrijden.
En een mens zal nooit dood gaan door ouderdom, de mens word geveld door dat gezondheid na een bepaald levens jaar achteruit gaat en een simpele verkoudheid kan al fataal zijn.
Hoe het went of keert een ziekte is daarom doodsoorzaak nr 1
hieronder onze levens verwachtig.
http://www.nationaalkompa(...)nsverwachting/trend/

Levensverwachting voor mannen sinds 1970 sterk gestegen
De levensverwachting bij geboorte voor mannen is in de periode 1950-2012 met bijna 12,6% toegenomen, van 70,3 tot 79,1 jaar. De levensverwachting was in de periode 1950-1970 vrijwel constant maar is daarna sterk gestegen. Vooral in de periode 2002-2011 steeg de levensverwachting sterk. In 2012 is de levensverwachting ongeveer gelijk gebleven in vergelijking met 2011

Levensverwachting vrouwen na stagnatie weer verder gestegen
De levensverwachting bij geboorte voor vrouwen is in de periode 1950-2012 met 14,1% toegenomen, van 72,6 tot 82,8 jaar. Vooral in de periode 2002-2011 steeg de levensverwachting voor vrouwen sterk. Voor vrouwen steeg de levensverwachting ook sterk in de periode 1950-1980, maar in de periode 1980-2000 was de toename in levensverwachting zeer gering. In 2012 is de levensverwachting voor vrouwen vrijwel gelijk gebleven in vergelijking met 2011
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139684337
Als je doormidden gespleten wordt door een dronken man op een sneeuwruimer en de ambulancebroeders kunnen niets meer voor je betekenen zou Lamiek nog roepen dat ze moordenaars zijn in dienst van BigPharma.
pi_139684381
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.
IK heb me erin verdiept en helaas voor jou heb ik niks kunnen terugvinden van de dingen die je beweert. Er gaan dingen fout. Dat zal ik niet ontkennen maar ook die fouten zijn gewoon gedocumenteerd. In tegenstelling tot alles wat jij beweert waar ik nog nooit ook maar een serieuse publicatie van ben tegengekomen.

quote:
ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.
Ik vind het stuitend hoe jij tekeer gaat tegen instellingen waarvan mensen echt afhankelijk zin om te kunnen overleven. Ikzelf heb iedere dag medicatie nodig. Als ik dit niet zou nemen zou ik een pijnlijke langzame dood sterven. En nee ik heb mijn aandoening niet gekregen door andere medicatie. Ik ben ermee geboren. Ik leef nu al 45 jaar in betrekkelijke gezondheid mede dankzij bigpharma.

quote:
ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Nee de serial killer ben jij met je medestanders. Ik hoop echt voor je dat er niet meer mensen komen zoals jij. Want als dat gebeurt dan komen al die ziektes zoals polio, TBC en andere gruwelijke aandoeningen weer terug. Het lijkt mij vreselijk om dan te beseffen dat o.a. dankzij jou mis-informatie miljoenen mensen zijn gestorven

[ Bericht 6% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 08-05-2014 00:19:38 ]
pi_139684468
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
Als je doormidden gespleten wordt door een dronken man op een sneeuwruimer en de ambulancebroeders kunnen niets meer voor je betekenen zou Lamiek nog roepen dat ze moordenaars zijn in dienst van BigPharma.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

IK heb me erin verdiept en helaas voor jou heb ik niks kunnen terugvinden van de dingen die je beweert. Er gaan dingen fout. Dat zal ik niet ontkennen maar ook die fouten zijn gewoon gedocumenteerd. In tegenstelling tot alles wat jij beweert waar ik nog nooit ook maar een serieuse publicatie van ben tegengekomen.

[..]

Ik vind het stuitend hoe jij tekeer gaat tegen instellingen waarvan mensen echt afhankelijk zin om te kunnen overleven. Ikzelf heb iedere dag medicatie nodig. Als ik dit niet zou nemen zou ik een pijnlijke langzame dood sterven. En nee ik heb mijn aandoening niet gekregen door andere medicatie. Ik ben ermee geboren. Ik leef nu al 45 jaar in betrekkelijke gezondheid mede dankzij bigpharma.

[..]

Nee de serial killer ben jij met je medestanders
_O_
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:10:13 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139684628
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
Als je doormidden gespleten wordt door een dronken man op een sneeuwruimer en de ambulancebroeders kunnen niets meer voor je betekenen zou Lamiek nog roepen dat ze moordenaars zijn in dienst van BigPharma.
-O- Nee, split in half, is gewoon te snel voorbij.
Helaas meegemaakt, auto tegen vuilnis wagen plaat waar vuilnis man op stond zorgde dat hij door botsing zijn benen kwijt was, de arme vuilnis man was nog net 2 minuten bij kennis daarna buiten bewust zijn en binnen enkele minuten erna doodgebloed.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:35:11 #166
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139685226
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom? Een verkeerde richtlijn zorgde er voor dat er blijkbaar 800.000 mensen zijn overleden door bètablokkers in vijf jaar. Hoe veel van die mensen zouden zijn overleden aan hartkwalen ongeacht de medicatie? Dat zegt het artikel niet. Net als hoe ze op dat getal komen. Grappig dat zelfs je bron sceptisch is: "may have led", "could have been", er wordt allemaal een slag om de arm genomen.

Bovendien is het artikel nota bene teruggetrokken omdat het niet peer-review was. Dat is ongeveer de minste standaard waar zo'n extreme claim aan moet voldoen om serieus genomen te worden. Zelfs de originele makers stellen dat ze het enkel hebben over potentiële gevolgen zonder veel wetenschappelijke onderbouwing.

Maar laten we dat allemaal even vergeten. Laten we doen alsof elk woord in dat artikel waar is. Waarom maakt dat artsen moordenaars? In de middeleeuwen dienden artsen bloedzuigers toe aan hun patiënten omdat ze er van overtuigd waren dat dat hielp. Inmiddels weten we dat dat niet werkt. Zoals we ook weten dat asbest giftig is, dat je mensen beter kunt maken met radioactieve straling en dat je met röntgenstraling door mensen heen kunt kijken. Wetenschap is voortschrijdend inzicht, en daar hoort helaas bij dat het ook fout moet gaan.
... wat badpharma doet is geen fout het is doelmatig en expres. en de naieve arts weet niet wat daadwerkelijk aanricht met farmarommel. 90% is kwalijke rommel wat (doelbewust) niet werkt.

Rontgen komt men weer van terug... het veroorzaakt juist.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 08-05-2014 00:42:00 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139685249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... wat badpharma doet is geen fout het is doelmatig en expres. en de naieve arts weet niet wat daadwerkelijk aanricht met farmarommel. 90% is kwalijke rommel wat (doelbewust) niet werkt.
Elk punt uit mijn post genegeerd *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:38:31 #168
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139685316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

IK heb me erin verdiept en helaas voor jou heb ik niks kunnen terugvinden van de dingen die je beweert. Er gaan dingen fout.
er gaat bijna niets goed.

quote:
Dat zal ik niet ontkennen maar ook die fouten zijn gewoon gedocumenteerd.
dat zijn alleen de escalaties en zaken waarbij geen winst meer te behalen valt.

quote:
In tegenstelling tot alles wat jij beweert waar ik nog nooit ook maar een serieuse publicatie van ben tegengekomen.
Vakliteratuur zeker. En uiteraard is dat niet het enige.
85% van alle het gepubliceerde is van een dergelijk bedrog of ander natte vinger werk. Toegewerkt naar een commerciel gewenst resultaat.

quote:
[..]

Ik vind het stuitend hoe jij tekeer gaat tegen instellingen waarvan mensen echt afhankelijk zin om te kunnen overleven. Ikzelf heb iedere dag medicatie nodig. Als ik dit niet zou nemen zou ik een pijnlijke langzame dood sterven. En nee ik heb mijn aandoening niet gekregen door andere medicatie. Ik ben ermee geboren. Ik leef nu al 45 jaar in betrekkelijke gezondheid mede dankzij bigpharma.
..dan ben jij die 1% waarbij het enigzins noodzakelijk is. maar ik betwijfel het.
en wat is de aandoening als ik vragen mag.?

quote:
[..]

Nee de serial killer ben jij met je medestanders. Ik hoop echt voor je dat er niet meer mensen komen zoals jij. Want als dat gebeurt dan komen al die ziektes zoals polio, TBC en andere gruwelijke aandoeningen weer terug.
dat komt alleen terug als er oorlogje gespeeld wordt. En is ook alleen de wereld geholpen van wege oorlog.

quote:
Het lijkt mij vreselijk om dan te beseffen dat o.a. dankzij jou mis-informatie miljoenen mensen zijn gestorven.
.. helaas is het precies viceversa. Het is dan ook niet voor niets dat iatrogenese top 3 (denk zelfs nr 1) doodsoorzaak is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 08-05-2014 01:08:02 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 00:39:04 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_139685329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Elk punt uit mijn post genegeerd *O*
Zoals gebruikelijk. Helaas.
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:50:46 #170
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139685593
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
Als je doormidden gespleten wordt door een dronken man op een sneeuwruimer en de ambulancebroeders kunnen niets meer voor je betekenen zou Lamiek nog roepen dat ze moordenaars zijn in dienst van BigPharma.
nee ambulancebroerders is nu juist net een van de weinge beroepsgroepen waarbij het bestaansrecht heeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:55:38 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139685676
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee ambulancebroerders is nu juist net een van de weinge beroepsgroepen waarbij het bestaansrecht heeft.
Iemand vermoorden op straat valt het natuurlijk op.
In een operatie kamer in een ziekenhuis niet natuurlijk 8-)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 01:03:13 #172
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139685800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

Iemand vermoorden op straat valt het natuurlijk op.
In een operatie kamer in een ziekenhuis niet natuurlijk 8-)
.. ik ben serieus over dat ambulance een van de weinig goede aspecten is.
ik heb al vaker gezegd dat acute hulp en botbreuken en andere tak van sport is dan ziektes.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 8 mei 2014 @ 01:10:02 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139685923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ik ben serieus over dat ambulance een van de weinig goede aspecten is.
ik heb al vaker gezegd dat acute hulp en botbreuken en andere tak van sport is dan ziektes.

[ afbeelding ]
Dus zolang de ambulance maar niet in het ziekenhuis beland en maar rondjes blijft rijden?
Weet je wel hoe vol zo'n ambulance zit met bigpharma spullen?
Weet je hoe zwaar onlogisch en tegenstrijdig dit weer is? 8)7 8)7
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 01:12:21 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139685962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus zolang de ambulance maar niet in het ziekenhuis beland en maar rondjes blijft rijden?
Weet je wel hoe vol zo'n ambulance zit met bigpharma spullen?
... het is voor acute hulp. maar daar kan de industrie niet van leven.
http://whale.to/a/allopathy_h.html

vandaar ook die quote.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 8 mei 2014 @ 01:18:11 #175
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_139686091
..

[ Bericht 97% gewijzigd door Lambiekje op 08-05-2014 01:19:26 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_139686304
Ik ben een serial killer haha.

Even kijken...deze week een stuk of 10 levens gered?

Hoeveel jij lambiekje?
I feel kinda Locrian today
  donderdag 8 mei 2014 @ 06:18:19 #177
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139687457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ik ben serieus over dat ambulance een van de weinig goede aspecten is.
ik heb al vaker gezegd dat acute hulp en botbreuken en andere tak van sport is dan ziektes.

[ afbeelding ]
Plaatje van die oplichter erbij maakt je statement niet echt beter btw ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139689705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

extreem?

dit is level 1 talk.
Ik weet niet wat je met level 1 talk bedoelt, maar bewijsbare onzin verdedigen is een extreem standpunt, naar mijn idee.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 09:57:05 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_139689744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ik ben serieus over dat ambulance een van de weinig goede aspecten is.
ik heb al vaker gezegd dat acute hulp en botbreuken en andere tak van sport is dan ziektes.

[ afbeelding ]
Dus ambulancebroeders zijn wel goed, dan komen we bij het volgende traject: de verpleegkundigen. Ook goed? Dan de eerstehulpartsen, ook goed? En dan?
Merk je nu zelf niet hoe oliedom je uitlatingen zijn?
En nokken met dat serial killers-gedoe nu. Gewoon stoppen ermee.
pi_139690043
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. ik ben serieus over dat ambulance een van de weinig goede aspecten is.
ik heb al vaker gezegd dat acute hulp en botbreuken en andere tak van sport is dan ziektes.

[ afbeelding ]
Maar onderbouw het dan eens.. Waarom is de pharmaceutische industrie slecht? Hoe kom je erbij dat vaccins mensen ziek maken? Als je daar zo van overtuigd bent, moet je daar toch bewijs voor zien? Ga eens in op wat anderen zeggen, inplaats van ze inhoudelijk te negeren.

En wat denk je dat er gebeurt als je het tegenovergestelde doet van wat een arts voorschrijft? Wat gebeurt er met een coeliakiepatient als ie extra veel gluten gaat eten? Wat met een diabeet als ie geen insuline meer neemt maar een gezellig infuusje met glucose? Wat gebeurt er met een epilepsiepatient als ie de behandeling staakt en zichzelf langdurig aan stroboscopisch licht blootstelt? Worden ze dan beter?
En iemand die zich vaccineert tegen malaria, zou dus juist malaria moeten krijgen? Maar waarom gebeurt dat dan niet?
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:12:15 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139690089
Ik weet niet wat eigenlijk dommer is, de posts van Lambiekje of verwachten dat hij ooit inhoudelijk een antwoord gaat geven (en ja, daar maak ik me ook wel eens schuldig aan)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:13:43 #182
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139690132
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:31 schreef starla het volgende:
Ik ben een serial killer haha.

Even kijken...deze week een stuk of 10 levens gered?

Hoeveel jij lambiekje?
Ik ondersteun artsen, ben ik nu medeplichtig?
En wat zet ik dan op mijn c.v.?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139690293
Kunnen de mods Lambiekje niet vriendelijk vragen met een onderbouwde, inhoudelijke post te komen of op te rotten?
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:21:40 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139690341
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:19 schreef .SP. het volgende:
Kunnen de mods Lambiekje niet vriendelijk vragen met een onderbouwde, inhoudelijke post te komen of op te rotten?
Lees de laatste 5, 6 posts nog eens?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139690392
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees de laatste 5, 6 posts nog eens?
Ik vraag om een duidelijke consequentie voor het niet inhoudelijk reageren.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 10:25:48 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_139690450
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:23 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik vraag om een duidelijke consequentie voor het niet inhoudelijk reageren.
Niet alles wat een mod doet is hier te zien.
Wel de waarschuwingen.
pi_139690520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet alles wat een mod doet is hier te zien.
Wel de waarschuwingen.
Snap ik. De discussie hier wordt alleen totaal vernield door Lambiekjes stuitende one-liners en niet inhoudelijk geraaskalk, persoonlijk zou ik hem de toegang tot dit deel van het forum ontzeggen als zijn volgende posts niet respectvol, inhoudelijk en relevant zijn.
pi_139690541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... men wil ook zich niet verdiepen hoe walgelijk crimineel het bedrog van medische wereld is.
Wat ik claim is opzichtige common knowledge en al tientallen jaren bekend. Het is wel degelijk Rabbit Hole level 1.

ik vind het stuitend hoe positief men is over de kutrommel van BadPharma. Dat is pas grievend. Men moet zich als de wiedeweerga verdiepen want het is echt te zielig voor woorden.

ik mag wel wat minder schelden... maar feit blijft dat artsen serial killers zijn.
Wat een onderbouwing.. 800.000 - mogelijke - sterfgevallen, tov, hoeveel mensen die al ziek waren? En hoe verhoudt zich dat ivm gezonde mensen? Je moet de statistieken wel begrijpen, natuurlijk..
En dat moet dan bewijzen dat de hele artsenij crimineel is en zelfs schuldig aan massamoord?
pi_139691400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 01:31 schreef starla het volgende:
Ik ben een serial killer haha.

Even kijken...deze week een stuk of 10 levens gered?

Hoeveel jij lambiekje?
Biekjes hoogtepunt van de week was het terughalen van een per ongeluk verwijderde email.
pi_139692621
Zelfs de koning van aardbeien en homeopathie wordt wel eens ziek!

quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2003 21:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oke ,,, 4 dagen - toen ik begin deze maand de griep had.
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 14:58:19 #191
231686 budvar
budvar
pi_139699763
quote:
Kwakzalvers die 'medische' middelen aan de man brengen, moeten makkelijker kunnen worden aangepakt. Ook al zijn die middelen niet schadelijk voor de gezondheid. Daarvoor pleit directeur Lode Wigersma van artsenorganisatie KNMG donderdag bij BNR.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article/22599936/

Goede zaak lijkt mij, mensen die dit soort kwakzalverij verkopen mogen ze van mij hard aanpakken.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 15:30:43 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_139700883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:58 schreef budvar het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article/22599936/

Goede zaak lijkt mij, mensen die dit soort kwakzalverij verkopen mogen ze van mij hard aanpakken.
Zeker goede zaak .
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:36:37 #193
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139701069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:58 schreef budvar het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article/22599936/

Goede zaak lijkt mij, mensen die dit soort kwakzalverij verkopen mogen ze van mij hard aanpakken.
Dat is meer TRU dan BNW though ;)

Tenzij men hier roept dat de kwakzalvers aangepakt worden door de BigPharma; om hun winsten veilig te stellen. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 15:44:56 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_139701387
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is meer TRU dan BNW though ;)

Tenzij men hier roept dat de kwakzalvers aangepakt worden door de BigPharma; om hun winsten veilig te stellen. :7
Je geeft er een mooie bad Pharma-draai aan :P
pi_139701902
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:58 schreef budvar het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article/22599936/

Goede zaak lijkt mij, mensen die dit soort kwakzalverij verkopen mogen ze van mij hard aanpakken.
Kan het linkje niet openen :'(
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 16:06:42 #196
231686 budvar
budvar
pi_139702183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kan het linkje niet openen :'(
Denk haal de m. even weg zodat je naar de normale site gaat maar dat werkt niet schijnbaar.

http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/22599936/
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:08:15 #197
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139702245
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
Je geeft er een mooie bad Pharma-draai aan :P
Ook dat is het fijne aan complotten :D

Je kunt van alles een complot maken. Zo ben ik er al jaren van overtuigd dat tandartsen onder één hoedje spelen met Oral-B. Die maken troep tandpasta en slechte borstels, tandartsen bevelen het aan en voilá; iedereen rijk! 8-)

Maar daarmee word ik hier niet serieus genomen. :) En dat terwijl ik laatst op 9gag een post las van iemand met dezelfde strekking. Daar heb ik alleen niks meer van gehoord; dus ik denk nu alsnog dat ik gelijk heb! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 16:10:27 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_139702302
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook dat is het fijne aan complotten :D

Je kunt van alles een complot maken. Zo ben ik er al jaren van overtuigd dat tandartsen onder één hoedje spelen met Oral-B. Die maken troep tandpasta en slechte borstels, tandartsen bevelen het aan en voilá; iedereen rijk! 8-)

Maar daarmee word ik hier niet serieus genomen. :) En dat terwijl ik laatst op 9gag een post las van iemand met dezelfde strekking. Daar heb ik alleen niks meer van gehoord; dus ik denk nu alsnog dat ik gelijk heb! ;)
Dat is zeker waar! Een openlijk complot *)
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 16:13:49 #199
231686 budvar
budvar
pi_139702419
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook dat is het fijne aan complotten :D

Je kunt van alles een complot maken. Zo ben ik er al jaren van overtuigd dat tandartsen onder één hoedje spelen met Oral-B. Die maken troep tandpasta en slechte borstels, tandartsen bevelen het aan en voilá; iedereen rijk! 8-)

Maar daarmee word ik hier niet serieus genomen. :) En dat terwijl ik laatst op 9gag een post las van iemand met dezelfde strekking. Daar heb ik alleen niks meer van gehoord; dus ik denk nu alsnog dat ik gelijk heb! ;)
Ben net een maandje of 2 geleden overgestapt naar Oral-b :o ben er tot nu toe wel tevreden over eigenlijk, wittere tanden en minder gevoelig.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:30:10 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139702892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! Een openlijk complot *)
fluoride is ook schadelijk voor de mens, eet maar eens 200 tubes tandpasta, wed dat je het niet kan navertellen B-)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 16:34:26 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_139703036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

fluoride is ook schadelijk voor de mens, eet maar eens 200 tubes tandpasta, wed dat je het niet kan navertellen B-)
Het gaat hier meer over de deal-het complot zo je wilt-tussen tandartsen en Oral-B *)
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 18:35:06 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_139706394
Niet alles is manmade hoor. Deze dame kan er ook wat van. Little Pharma'tje

Voorwaardelijke straf voor zwarte zalf verkoopster
08-05-2014 | 13:51

De Rotterdamse rechter heeft de verkoopster van de zogenaamde zwarte zalf een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur opgelegd. In praktijk betekent dit dat de verdachte uit Oud-Beijerland geen straf hoeft uit te voeren of uit te zitten.

De zalf werd verkocht als geneesmiddel tegen huidkanker. Volgens het Openbaar Ministerie bevat de zalf zinkchloride dat gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid. De rechter was dat met het OM eens, omdat rapporten van deskundigen bevestigen dat het om schadelijke stoffen gaat. Hij legde slechts een voorwaardelijk straf op, omdat hij overtuigd is van de oprechte bedoelingen van de vrouw.

Omstreden
Volgens de rechter had de verkoopster wel kunnen weten dat het product omstreden is, aangezien het in de Verenigde Staten en Duitsland verboden is. Het OM neemt het de verkoopster vooral kwalijk dat kwetsbare mensen bloot werden gesteld aan de stof.

Opmerkelijk is dat er zich niet één slachtoffer heeft gemeld bij het OM. Een uitzending van het tv-programma TROS Radar, waarin de zwarte zalf aan de kaak werd gesteld, leidde alleen tot een stroom positieve reacties.

Steunbetuigingen
Ook bij de rechtszaak in Rotterdam waren veel mensen aanwezig om hun steun te betuigen aan verdachte Rineke van den B. Een vrouw heeft de zwarte zalf zelf gebruikt: "Ik had een wrat in mijn nek en er gebeurde precies wat Rineke had gezegd: er ontstond een korst, die viel eraf en ik heb nergens meer last van. Niet eens een litteken."

Een andere aanwezige had een petitie opgesteld die door 800 mensen was ondertekend. "We staan allemaal achter haar. Het is een integere vrouw, die alleen maar het beste wil voor de mensen. Er is door deze zaak karaktermoord op haar gepleegd."

Rineke van den B. was zelf niet aanwezig in de rechtszaal. Volgens haar advocaat kwam dat onder meer omdat zij een showproces vreesde. "En dat is ook wel een beetje gebeurd", aldus mr. Walter Römelingh.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)rte-zalf-verkoopster
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 18:38:03 #203
231686 budvar
budvar
pi_139706497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
Niet alles is manmade hoor. Deze dame kan er ook wat van. Little Pharma'tje

Voorwaardelijke straf voor zwarte zalf verkoopster
08-05-2014 | 13:51

De Rotterdamse rechter heeft de verkoopster van de zogenaamde zwarte zalf een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur opgelegd. In praktijk betekent dit dat de verdachte uit Oud-Beijerland geen straf hoeft uit te voeren of uit te zitten.

De zalf werd verkocht als geneesmiddel tegen huidkanker. Volgens het Openbaar Ministerie bevat de zalf zinkchloride dat gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid. De rechter was dat met het OM eens, omdat rapporten van deskundigen bevestigen dat het om schadelijke stoffen gaat. Hij legde slechts een voorwaardelijk straf op, omdat hij overtuigd is van de oprechte bedoelingen van de vrouw.

Omstreden
Volgens de rechter had de verkoopster wel kunnen weten dat het product omstreden is, aangezien het in de Verenigde Staten en Duitsland verboden is. Het OM neemt het de verkoopster vooral kwalijk dat kwetsbare mensen bloot werden gesteld aan de stof.

Opmerkelijk is dat er zich niet één slachtoffer heeft gemeld bij het OM. Een uitzending van het tv-programma TROS Radar, waarin de zwarte zalf aan de kaak werd gesteld, leidde alleen tot een stroom positieve reacties.

Steunbetuigingen
Ook bij de rechtszaak in Rotterdam waren veel mensen aanwezig om hun steun te betuigen aan verdachte Rineke van den B. Een vrouw heeft de zwarte zalf zelf gebruikt: "Ik had een wrat in mijn nek en er gebeurde precies wat Rineke had gezegd: er ontstond een korst, die viel eraf en ik heb nergens meer last van. Niet eens een litteken."

Een andere aanwezige had een petitie opgesteld die door 800 mensen was ondertekend. "We staan allemaal achter haar. Het is een integere vrouw, die alleen maar het beste wil voor de mensen. Er is door deze zaak karaktermoord op haar gepleegd."

Rineke van den B. was zelf niet aanwezig in de rechtszaal. Volgens haar advocaat kwam dat onder meer omdat zij een showproces vreesde. "En dat is ook wel een beetje gebeurd", aldus mr. Walter Römelingh.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)rte-zalf-verkoopster
Wel een beetje raar dat het OM daarachter aan gaat terwijl er geen aangifte is gedaan, waren alle aangiftes al opgelost ofzo?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 18:44:32 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_139706723
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:38 schreef budvar het volgende:

[..]

Wel een beetje raar dat het OM daarachter aan gaat terwijl er geen aangifte is gedaan, waren alle aangiftes al opgelost ofzo?
Misschien een seintje naar de kwakzalvers dat men ze in de gaten houdt? En er zit zinkchloride in de zalf en dat kan gevaarlijk voor de gezondheid zijn. Plus beweerde ze dat de zwarte zalf huidkanker geneest en dat mag ze helemaal niet zeggen.

En ze verkocht het, dus het is niet alleen maar uit de goedheid van haar hart.
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 18:48:01 #205
231686 budvar
budvar
pi_139706836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien een seintje naar de kwakzalvers dat men ze in de gaten houdt? En er zit zinkchloride in de zalf en dat kan gevaarlijk voor de gezondheid zijn. Plus beweerde ze dat de zwarte zalf huidkanker geneest en dat mag ze helemaal niet zeggen.

En ze verkocht het, dus het is niet alleen maar uit de goedheid van haar hart.
Ik vind ook wel een goede zaak dat ze dit soort mensen aanpakken maar mij lijkt zaken waarin aangifte is gedaan belangrijker.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 18:49:07 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_139706870
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:48 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik vind ook wel een goede zaak dat ze dit soort mensen aanpakken maar mij lijkt zaken waarin aangifte is gedaan belangrijker.
Dit las ik onder het bericht:

Paul Verspeek@PaulVerspeek

Rechter: Uit rapporten blijkt dat zwarte zalf gevaarlijke, schadelijke stof is. Maakt niet uit dat slachtoffers zich niet hebben gemeld.'
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 18:55:29 #207
231686 budvar
budvar
pi_139707066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit las ik onder het bericht:

Paul Verspeek@PaulVerspeek

Rechter: Uit rapporten blijkt dat zwarte zalf gevaarlijke, schadelijke stof is. Maakt niet uit dat slachtoffers zich niet hebben gemeld.'
Nou ja iig weer een oplichter minder.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 20:23:59 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_139711455
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:55 schreef budvar het volgende:

[..]

Nou ja iig weer een oplichter minder.
Dit is natuurlijk wel heel kwalijk :

Het Tros programma Radar besteedde in september 2012 een item aan de toepassing van zwarte zalf. Met een verborgen camera trok een journalist naar een voorlichtingsbijeenkomst van Rineke van den Berg, een verkoopster van het middel. Tijdens de bijeenkomst vertelde zij achtereenvolgens dat het middel effectief huidkanker kan genezen, dat het niet gebruikt mag worden in combinatie met chemotherapie omdat dit dubbelop zou zijn en zij vertelde tevens dat de importeurs van dit middel de douane om de tuin leiden omdat het eigenlijk verboden is zwarte zalf te kopen. In Amerika kun je er zelf een gevangenisstraf voor opgelegd krijgen.
http://mens-en-gezondheid(...)egen-huidkanker.html
pi_139712384
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:38 schreef budvar het volgende:

[..]

Wel een beetje raar dat het OM daarachter aan gaat terwijl er geen aangifte is gedaan, waren alle aangiftes al opgelost ofzo?
Een aangifte is niet altijd nodig. Sommige delicten zijn ambtshalve vervolgbaar. Ik vermoed dat ongeoorloofd uitoefenen van de geneeskunst ook zoiets is. Je hoeft geen slachtoffers te hebben gemaakt om strafbaar te zijn, wat dat betreft.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 21:09:06 #210
249559 crew  Lavenderr
pi_139713981
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een aangifte is niet altijd nodig. Sommige delicten zijn ambtshalve vervolgbaar. Ik vermoed dat ongeoorloofd uitoefenen van de geneeskunst ook zoiets is. Je hoeft geen slachtoffers te hebben gemaakt om strafbaar te zijn, wat dat betreft.
Jazeker is dat strafbaar. Zeker als ze tegen haar clienten zei dat ze niet tegelijkertijd chemo moesten doen. Mevrouw ging op de stoel van de oncoloog zitten.
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 21:12:06 #211
231686 budvar
budvar
pi_139714183
quote:
Acht Nederlandse kinderen, van wie zeven peuters, zijn na inenting met het vaccin tegen de Mexicaanse griep getroffen door de ernstige slaapziekte narcolepsie. Dat blijkt uit meldingen gedaan bij Bijwerkingen Centrum Lareb. Bij vier kinderen is het ontstaan van de ziekte mogelijk een gevolg van het griepvaccin, zegt Lareb.
http://m.telegraaf.nl/gezondheid/article/22602344/gtgf

Dat vaccin heb ik nooit vertrouwd.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 21:20:19 #212
231686 budvar
budvar
pi_139714840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel heel kwalijk :

Het Tros programma Radar besteedde in september 2012 een item aan de toepassing van zwarte zalf. Met een verborgen camera trok een journalist naar een voorlichtingsbijeenkomst van Rineke van den Berg, een verkoopster van het middel. Tijdens de bijeenkomst vertelde zij achtereenvolgens dat het middel effectief huidkanker kan genezen, dat het niet gebruikt mag worden in combinatie met chemotherapie omdat dit dubbelop zou zijn en zij vertelde tevens dat de importeurs van dit middel de douane om de tuin leiden omdat het eigenlijk verboden is zwarte zalf te kopen. In Amerika kun je er zelf een gevangenisstraf voor opgelegd krijgen.
http://mens-en-gezondheid(...)egen-huidkanker.html
Begrijp me niet verkeerd ik vind het echt een goede zaak dat ze dit soort oplichters aanpakken. :)
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_139715918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:12 schreef budvar het volgende:

[..]

http://m.telegraaf.nl/gezondheid/article/22602344/gtgf

Dat vaccin heb ik nooit vertrouwd.
Je vergeet te vertellen dat het vaccin 3 miljoen keer is gebruikt. Van die 8 kinderen hadden er 4 all verschijnselen van narcolepsie voor de vaccinatie. Van de overige 4 is het niet duidelijk en zou het vaccin de veroorzaker kunnen zijn.

Het klinkt hard maar dat is 1 op de 800000 en dat is echt een verwaarloosbaar getal. Volgens Lambiekjes theorie hadden we 3 miljoen slachtoffers moeten hebben.

Het bewijst wel een ding, dat we gewoon open zijn over de eventuele fouten die gemaakt zijn. Iets dat Lambiekje altijd ontkent.

Offtopic: Heeft Lambiekje weer een paar dagen onvrijwillige vakantie van Fok!?
pi_139716352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je vergeet te vertellen dat het vaccin 3 miljoen keer is gebruikt. Van die 8 kinderen hadden er 4 all verschijnselen van narcolepsie voor de vaccinatie. Van de overige 4 is het niet duidelijk en zou het vaccin de veroorzaker kunnen zijn.

Het klinkt hard maar dat is 1 op de 800000 en dat is echt een verwaarloosbaar getal.
Klopt, maar vaccins kunnen dus soms bijwerkingen hebben die niet eerder vermoed waren. Toch iets om in de peiling te houden. (Waarmee niet gezegd is dat ik tegen vaccinaties ben. Die zijn vaak nuttig. Hoewel ik de vaccinaties tegen de olé-griep in veel gevallen overbodig vond, terwijl ze enorm gepusht werden.. Als je geen lage weerstand hebt, is dat niet nodig. Er speelt dus ook een commerciele factor mee.)
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 21:43:51 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_139716920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:12 schreef budvar het volgende:

[..]

http://m.telegraaf.nl/gezondheid/article/22602344/gtgf

Dat vaccin heb ik nooit vertrouwd.
Staat al hier BNW / Vaccinatie-topic #6 dus daar verder praten ?
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 21:44:06 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_139716941
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef budvar het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd ik vind het echt een goede zaak dat ze dit soort oplichters aanpakken. :)
Ik ook. Prima zelfs.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 21:45:20 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_139717028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je vergeet te vertellen dat het vaccin 3 miljoen keer is gebruikt. Van die 8 kinderen hadden er 4 all verschijnselen van narcolepsie voor de vaccinatie. Van de overige 4 is het niet duidelijk en zou het vaccin de veroorzaker kunnen zijn.

Het klinkt hard maar dat is 1 op de 800000 en dat is echt een verwaarloosbaar getal. Volgens Lambiekjes theorie hadden we 3 miljoen slachtoffers moeten hebben.

Het bewijst wel een ding, dat we gewoon open zijn over de eventuele fouten die gemaakt zijn. Iets dat Lambiekje altijd ontkent.

Offtopic: Heeft Lambiekje weer een paar dagen onvrijwillige vakantie van Fok!?
Mee eens hoor, maar kan je dit op het vaccinatietopic posten?

Ja Biekje heeft even vrijaf.
pi_139732449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

....... Als je geen lage weerstand hebt, is dat niet nodig.....
Dat argument geldt helaas niet voor alle influenza 'soorten' en is ook moeilijk te voorspellen. Een aantal jaren geleden ging er een 'soort' langs dat juist jonge, gezonde mensen infecteerde.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:46:11 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139733152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:13 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dat argument geldt helaas niet voor alle influenza 'soorten' en is ook moeilijk te voorspellen. Een aantal jaren geleden ging er een 'soort' langs dat juist jonge, gezonde mensen infecteerde.
De "Spaanse Griep" die van 1917-1918 woede sloeg ook juist toe bij mensen die jong en gezond waren, dat ze er dood aan gingen was waarschijnlijk de overreactie van hun immuun systeem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:47:11 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139733176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar kan je dit op het vaccinatietopic posten?

Ja Biekje heeft even vrijaf.
Dat heeft ook niet lang geduurd...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:09:56 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139735568
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Klopt, maar vaccins kunnen dus soms bijwerkingen hebben die niet eerder vermoed waren. Toch iets om in de peiling te houden. (Waarmee niet gezegd is dat ik tegen vaccinaties ben. Die zijn vaak nuttig. Hoewel ik de vaccinaties tegen de olé-griep in veel gevallen overbodig vond, terwijl ze enorm gepusht werden.. Als je geen lage weerstand hebt, is dat niet nodig. Er speelt dus ook een commerciele factor mee.)
Opzich was deze redelijk overbodig, maar er zit een keerzijde aan het verhaal bij normale griep zijn het kinderen en ouderen die erg vatbaar zijn er voor in dit geval was het juist erg schadelijk voor de overige leefstijdsgroepen. en dat maakte deze zo appart.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139735609
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:13 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dat argument geldt helaas niet voor alle influenza 'soorten' en is ook moeilijk te voorspellen. Een aantal jaren geleden ging er een 'soort' langs dat juist jonge, gezonde mensen infecteerde.
Kan best, maar de vaccinatie werd wel enorm gepusht, en voor mij is het maar de vraag of ze echt niet wisten dat het wel meeviel met de ernst van die griep.
Ik heb vertrouwen in de medische wetenschap tot op zekere hoogte, maar ik weet ook heel goed dat daar grote financiele belangen in omgaan. Die verstrengeling alleen al legitimeert een zeker wantrouwen.
pi_139735795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kan best, maar de vaccinatie werd wel enorm gepusht, en voor mij is het maar de vraag of ze echt niet wisten dat het wel meeviel met de ernst van die griep.
Ik heb vertrouwen in de medische wetenschap tot op zekere hoogte, maar ik weet ook heel goed dat daar grote financiele belangen in omgaan. Die verstrengeling alleen al legitimeert een zeker wantrouwen.
Terecht, echter de angst voor een epidemie, onvoldoende wetenschappelijk onderzoek en gepush uit de pharma hebben tot een, acheraf, niet goede beslissing van de overheid geleid. Maar ja, achterafpraat gemakkelijk.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:22:45 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139735905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:18 schreef .SP. het volgende:

[..]

Terecht, echter de angst voor een epidemie, onvoldoende wetenschappelijk onderzoek en gepush uit de pharma hebben tot een, acheraf, niet goede beslissing van de overheid geleid. Maar ja, achterafpraat gemakkelijk.
True maar het heeft Mensen levens gered, maar hoeveel is de vraag.
En hoeveel heeft het grapje gekost voor de overheid.
De angst voor de Mexicaanse griep zat er aardig in, De Wereldgezondheidsorganisatie was bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griepvirussen kan veranderen, dit gebeurde gelukkig niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 12:34:29 #225
249559 crew  Lavenderr
pi_139736283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:18 schreef .SP. het volgende:

[..]

Terecht, echter de angst voor een epidemie, onvoldoende wetenschappelijk onderzoek en gepush uit de pharma hebben tot een, acheraf, niet goede beslissing van de overheid geleid. Maar ja, achterafpraat gemakkelijk.
Ja, zo is het gegaan. En idd achteraf makkelijk praten.
  Moderator zondag 11 mei 2014 @ 19:32:14 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_139836861
Even doorbijten want lang artikel

Pfizer's bid for AstraZeneca shows that big pharma is as rotten as the banks

Global pharmaceutical companies are dodging the risks by loading R&D costs on to taxpayers

http://www.theguardian.co(...)-pharma-rotten-banks

http://daskapital.nl/2014/05/big_pharma_wil_winsten_van_uw_1.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Lavenderr op 11-05-2014 19:38:53 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 08:29:56 #227
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139857268
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
Even doorbijten want lang artikel
Ik heb alleen even tijd gemaakt voor de eerste, maar op zich vind ik het geen raar verhaal.

Ten eerste die 'belastingontduiking' dat kan je moeilijk bij het bedrijf neerleggen. Veel mensen doen daar altijd heel judgemental over terwijl het a) beleid is van de landen waar bedrijven naartoe gaan, juist om dat soort bedrijven daar te krijgen en b) als het brood bij de Aldi 1,25 kost en bij de Appie 2,50 gaan we mensen bij de Aldi toch ook niet uitschelden voor inhalige wrekken? :D

Het gebruiken van subsidies snap ik ook wel. Waarom gratis geld laten liggen als het voor het oprapen ligt? Wederom (onduidelijk) overheidsbeleid... Dat kun je die bedrijven moeilijk kwalijk nemen. En zelfs dat Risk - Reward verhaal is, hoewel moeilijk te verkopen, wel te begrijpen. Het zijn nog steeds geen charitatieve instellingen.

Die laatste alinea's zijn wel interessant. :) Ik wist niet dat overheden dat recht hadden namelijk. Wel vreemd, dat het weinig gebeurt. Hoewel ook wel weer te begrijpen. Beetje een heikel punt hoor, dat overheden prijzen gaan bepalen, maar niet ongehoord.

Ik heb alleen nog steeds geen beeld van grote bedrijven die alles eraan doen om de wereld en de bevolking kapot te maken... :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator maandag 12 mei 2014 @ 09:15:27 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_139857753
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 08:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb alleen even tijd gemaakt voor de eerste, maar op zich vind ik het geen raar verhaal.

Ten eerste die 'belastingontduiking' dat kan je moeilijk bij het bedrijf neerleggen. Veel mensen doen daar altijd heel judgemental over terwijl het a) beleid is van de landen waar bedrijven naartoe gaan, juist om dat soort bedrijven daar te krijgen en b) als het brood bij de Aldi 1,25 kost en bij de Appie 2,50 gaan we mensen bij de Aldi toch ook niet uitschelden voor inhalige wrekken? :D

Het gebruiken van subsidies snap ik ook wel. Waarom gratis geld laten liggen als het voor het oprapen ligt? Wederom (onduidelijk) overheidsbeleid... Dat kun je die bedrijven moeilijk kwalijk nemen. En zelfs dat Risk - Reward verhaal is, hoewel moeilijk te verkopen, wel te begrijpen. Het zijn nog steeds geen charitatieve instellingen.

Die laatste alinea's zijn wel interessant. :) Ik wist niet dat overheden dat recht hadden namelijk. Wel vreemd, dat het weinig gebeurt. Hoewel ook wel weer te begrijpen. Beetje een heikel punt hoor, dat overheden prijzen gaan bepalen, maar niet ongehoord.

Ik heb alleen nog steeds geen beeld van grote bedrijven die alles eraan doen om de wereld en de bevolking kapot te maken... :)
Dit ligt idd aan het onduidelijke overheidsbeleid. Wie zou daar niet van profiteren.
  † In Memoriam † maandag 12 mei 2014 @ 23:34:09 #229
231686 budvar
budvar
pi_139890016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

fluoride is ook schadelijk voor de mens, eet maar eens 200 tubes tandpasta, wed dat je het niet kan navertellen B-)
Toch nog even wat meer over gezocht, best schrikbarend wat er over fluor in tandpasta gezegd wordt.

quote:
Dr. Moolenburgh zegt hierover: ‘Het is giftiger dan lood en van dezelfde orde als arsenicum. Wij weten dat fluor niet helpt tegen tandbederf. Alleen het glazuur wordt wat harder; de tand zelf wordt brozer en breekt makkelijker af. Fluor is een kankerverwekkende stof met bijkomend risico voor botontkalking en hersenletsel. De hele fluorhandel, van pillen tot en met tandpasta, moet bij wet worden verboden, en als daarbij reputaties moeten sneuvelen, ja, dan moet dat maar’.
http://www.wanttoknow.nl/(...)-water-en-tandpasta/

Moet ik nou echt zelf tandpasta gaan maken ;( of is er ook nog wat te koop zonder fluor?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 13 mei 2014 @ 07:38:01 #230
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139894804
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:34 schreef budvar het volgende:
Toch nog even wat meer over gezocht, best schrikbarend wat er over fluor in tandpasta gezegd wordt.
Fluor != fluoride ;)
Zo meende ooit een stagiair bij ons dat THF (tetrahydrofuraan) een halogeenhoudend oplosmiddel was, 'want de F staat voor fluor'. Sorry, inside joke denk ik...

quote:
http://www.wanttoknow.nl/(...)-water-en-tandpasta/

Moet ik nou echt zelf tandpasta gaan maken ;( of is er ook nog wat te koop zonder fluor?
Met alle respect, maar ik zou nou niet WantToKnow als hoofdbron gebruiken om je keuzes op te baseren.
Er is overigens ook fluoridevrije tandpasta te koop, of anders kindertandpasta, die heeft een lager gehalte.

Er is inderdaad (veel?) discussie over fluoride, maar dan als voedingssupplement, of over het nut van het wel of niet fluorideren van drinkwater.
De positieve uitwerking van gefluorideerde tandpasta staat niet echt ter discussie:

quote:
Op dit moment is fluoride de enige bewezen toevoeging met een zeer sterk en duidelijk effect. Poetsen met een fluoride tandpasta vermindert het aantal gaatjes dat ontstaat.
.
.
.
.
On a side note... ik zag dat de website Tandarts.nl een soort van keurmerk heeft, de HONcode:
quote:
Wij voldoen aan de HONcode, die staat voor betrouwbare informatie over gezondheid:
Controleer hier.


Die HONcode is blijkbaar een soort van 'garantie' dat de info i.i.g. aan een stel basale pijlers voldoet:
quote:
1. Deskundigheid
Het medisch of gezondheidsadvies dat wordt gegeven op deze site, mag alleen worden gegeven door medische of op gezondheidszorggebied opgeleide professionals, tenzij duidelijk is vermeld dat het advies afkomstig is van een niet-medisch gekwalificeerd persoon of organisatie.

2. Aanvullend
De informatie op deze site is alleen bedoeld als aanvulling, en niet als vervanging, van het contact tussen arts en patiënt of de bezoeker van deze site.

3. Privacybeleid
Vertrouwelijke of persoonlijke informatie van de patiënt of de bezoeker van een medische of gezondheidszorgsite, inclusief hun identiteit, moet door de website worden gerespecteerd. De makers van de site dienen zich te houden aan de privacywetgeving.

4. Attributie
Informatie op deze site moet, waar mogelijk, worden voorzien van de bron van informatie en, waar mogelijk, van HTML links naar die data. De datum waarop een pagina het laatst is herzien moet duidelijk worden aangegeven (bijvoorbeeld onderaan de pagina).

5. Rechtvaardiging

Alle beweringen die worden gedaan over de voordelen en resultaten van behandelingen, commerciële producten of diensten moeten worden ondersteund door evenwichtige bewijzen op een manier zoals dat ook is aangegeven onder punt 4.

6. Toegankelijkheid
De ontwerpers van deze site moeten hun uiterste best doen om de aangeboden informatie zo duidelijk mogelijk weer te geven, en contactadressen vermelden voor bezoekers die op zoek zijn naar verdere informatie of hulp. De webmaster vermeldt zijn of haar e-mailadres duidelijk op de site.

7. Financiering
Sponsoring van deze site moet duidelijk worden aangegeven, inclusief de namen van de commerciële en niet-commerciële organisaties die hebben bijgedragen aan de ondersteuning, diensten of informatie voor deze site.

8. Openheid in advertentie en redactioneel beleid
Wanneer advertenties een bron van inkomsten vormen, moet dat duidelijk op de site worden vermeld. Een korte beschrijving van het gevoerde advertentiebeleid wordt gepubliceerd op de site. Advertenties en andere promotiemateriaal moet zodanig worden gepresenteerd dat de bezoeker duidelijk het onderscheid kan maken met de redactionele inhoud.
Nou heb ik in het algemeen kriebels als je keurmerken moet gebruiken, maar dit klinkt in de basis niet onredelijk.
Dat toepassend op tandarts.nl, en de observatie dat de info in elk geval tweezijdig genuanceerd wordt, doet mij in ieder geval concluderen dat de bron niet van Niburu-niveau is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 08:27:21 #231
231686 budvar
budvar
pi_139895190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:38 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Fluor != fluoride ;)
Zo meende ooit een stagiair bij ons dat THF (tetrahydrofuraan) een halogeenhoudend oplosmiddel was, 'want de F staat voor fluor'. Sorry, inside joke denk ik...

[..]

Met alle respect, maar ik zou nou niet WantToKnow als hoofdbron gebruiken om je keuzes op te baseren.
Er is overigens ook fluoridevrije tandpasta te koop, of anders kindertandpasta, die heeft een lager gehalte.

Er is inderdaad (veel?) discussie over fluoride, maar dan als voedingssupplement, of over het nut van het wel of niet fluorideren van drinkwater.
De positieve uitwerking van gefluorideerde tandpasta staat niet echt ter discussie:

[..]

.
.
.
.
On a side note... ik zag dat de website Tandarts.nl een soort van keurmerk heeft, de HONcode:

[..]

[ afbeelding ]

Die HONcode is blijkbaar een soort van 'garantie' dat de info i.i.g. aan een stel basale pijlers voldoet:

[..]

Nou heb ik in het algemeen kriebels als je keurmerken moet gebruiken, maar dit klinkt in de basis niet onredelijk.
Dat toepassend op tandarts.nl, en de observatie dat de info in elk geval tweezijdig genuanceerd wordt, doet mij in ieder geval concluderen dat de bron niet van Niburu-niveau is.
Dank voor het uitgebreide antwoord ^O^
Wanttoknow zal inderdaad wel een beetje Niburu-achtig zijn maar het is 1 van de vele sites die ik tegen kwam in een korte zoektocht.

Toch zal er wel iets van waarheid in zitten.

quote:
The standardized weighted mean difference in IQ score between exposed and reference populations was -0.45 (95% confidence interval: -0.56, -0.35) using a random-effects model. Thus, children in high-fluoride areas had significantly lower IQ scores than those who lived in low-fluoride areas. Subgroup and sensitivity analyses also indicated inverse associations, although the substantial heterogeneity did not appear to decrease.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/22820538/

quote:
There is weak and inconsistent evidence that the use of fluoride supplements prevents dental caries in primary teeth. There is evidence that such supplements prevent caries in permanent teeth. Mild-to-moderate dental fluorosis is a significant side effect.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18978383/

Dus ja.....denk toch maar dat ik tandpasta zonder fluoride ga gebruiken.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:55:16 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139895525
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:56:24 #233
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139895545
quote:
The standardized weighted mean difference in IQ score between exposed and reference populations was -0.45 (95% confidence interval: -0.56, -0.35) using a random-effects model. Thus, children in high-fluoride areas had significantly lower IQ scores than those who lived in low-fluoride areas. Subgroup and sensitivity analyses also indicated inverse associations, although the substantial heterogeneity did not appear to decrease.
Zoals altijd geldt ook hier: een statistisch verband is nog geen causaal verband.
Zeker de moeite van onderzoek doen waard overigens ^O^
Overigens begrijp ik hieruit dat er een gemiddeld verschil in IQ was van <1 punt?
Als je weet dat IQ-tests zelf al variabiliteit hebben, vraag ik me af wat voor gewicht je daar aan moet geven.

quote:
There is weak and inconsistent evidence that the use of fluoride supplements prevents dental caries in primary teeth. There is evidence that such supplements prevent caries in permanent teeth. Mild-to-moderate dental fluorosis is a significant side effect.
Dat is niet wezenlijk anders dan wat ik aanhaalde: een fluoridesupplement is overbodig. Maar dat is iets anders als ongefluorideerde tandpasta gebruiken.

Wat natuurlijk overigens echt niet meteen voor dit soort mondjes zal zorgen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:59:59 #234
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139895593
Die fluoride verhalen zijn ook zo'n 'mooi' voorbeeld van hoe internet (mensen) aan de haal gaan met verhalen. Rond 2000 was er zelfs een Belgische Minister van Volksgezondheid nota bene, die afgetreden is (om een ongerelateerde reden) omdat ze aankondigde dat fluoride gevaarlijk zou zijn. Het zou je moe maken, lusteloos, je IQ zou dalen etc.

Fluoride was door de 'grote boze EU' op de lijst gezet van toegestane supplementen, terwijl de minister het net verboden had.

Zij kreeg toen 3 opties:
1. België laat fluoride weer toe
2. Het land weet de Commissie ervan te overtuigen dat fluoride inderdaad de beweerde funeste invloed heeft op het zenuwstelsel
3. België houdt stand en krijgt na verloop van tijd een proces aan zijn broek bij het Europees Hof

3 keer raden welke keuze er gemaakt is ;)

BNW? Een complot van de fluoride maffie? Ik denk het niet. :N

Hier nog een artikel over de kwestie:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uoride-kwestie.dhtml

Mainstream media. ;) En heerlijk neerbuigend. :@
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139899490
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:27 schreef budvar het volgende:

[..]

Dank voor het uitgebreide antwoord ^O^
Wanttoknow zal inderdaad wel een beetje Niburu-achtig zijn maar het is 1 van de vele sites die ik tegen kwam in een korte zoektocht.

Toch zal er wel iets van waarheid in zitten.

[..]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/22820538/

[..]

Dus ja.....denk toch maar dat ik tandpasta zonder fluoride ga gebruiken.
Even het commentaar op de studie er ook bijzetten:

Developmental Fluoride Neurotoxicity: Clinical Importance versus Statistical Significance

Siamak Sabour and Zahra Ghorbani
Author information ► Copyright and License information ►
We were interested to read the article by Choi et al. (2012), who investigated the effects of increased fluoride exposure and delayed neurobehavioral development by reviewing published studies and performing a meta-analysis. Of the 39 studies identified, the authors considered 27 to be eligible. Choi et al. reported a mean difference in IQ (intelligence quotient) score between exposed and reference populations of –0.4 (95% confidence interval: –0.5, –0.3) using a random-effects model. Thus, children in high-fluoride areas had significantly lower IQ scores than those who lived in low-fluoride areas.

Even if we ignore the weaknesses of the study (Choi et al. 2012), including a lack of individual-level information and the high probability of confounding because the authors did not adjust for covariates, a difference of 0.4 in mean IQ is clinically negligible (Jeckel et al. 2007; Rothman et al. 2008; Szklo and Nieto 2007) even though it was statistically significant. In general, clinical importance takes priority over statistical significance. The p-value can easily change from significant to nonsignificant because of sample size or the mean difference and standard deviation of the variable in the study population (Jeckel et al. 2007; Rothman et al. 2008; Szklo and Nieto 2007). As Choi et al. (2012) pointed out in their conclusion, there is a “possibility of an adverse effect of high fluoride exposure on children’s neurodevelopment.” Such a conclusion can be considered an ecological fallacy, which can easily lead to misinterpretation of the results. It is important to know that statistics cannot provide a simple substitute for clinical judgment (Jeckel et al. 2007; Rothman et al. 2008; Szklo and Nieto 2007).
pi_139924631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Zoals altijd geldt ook hier: een statistisch verband is nog geen causaal verband.
Zeker de moeite van onderzoek doen waard overigens ^O^
Overigens begrijp ik hieruit dat er een gemiddeld verschil in IQ was van <1 punt?
Als je weet dat IQ-tests zelf al variabiliteit hebben, vraag ik me af wat voor gewicht je daar aan moet geven.
Er is zelfs een naam voor niet gerelateerde verbanden: Spurious Correlations. Je hebt er echt hele mooie tussenzitten zoals



Gevaarlijke auto's die Duitse auto's
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:31:33 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139926611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Er is zelfs een naam voor niet gerelateerde verbanden: Spurious Correlations. Je hebt er echt hele mooie tussenzitten zoals

[ afbeelding ]

Gevaarlijke auto's die Duitse auto's
Hier nog een mooie

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139935157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Zoals altijd geldt ook hier: een statistisch verband is nog geen causaal verband.
Zeker de moeite van onderzoek doen waard overigens ^O^
Overigens begrijp ik hieruit dat er een gemiddeld verschil in IQ was van <1 punt?
Als je weet dat IQ-tests zelf al variabiliteit hebben, vraag ik me af wat voor gewicht je daar aan moet geven.

[..]

Dat is niet wezenlijk anders dan wat ik aanhaalde: een fluoridesupplement is overbodig. Maar dat is iets anders als ongefluorideerde tandpasta gebruiken.

Wat natuurlijk overigens echt niet meteen voor dit soort mondjes zal zorgen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People, people, lees de studies voor je iets zegt over de resultaten, het ging om afwijking voor een genormaliseerde verdeling: IQ testen gebruiken niet allemaal dezelfde score, die van mensa bvb gebruikt een sdev van 15 (denk ik), dat wil zeggen dat 34.1 % een iq score in het interval [100, 115] zal hebben, 2.1% zal een score boven de 130 hebben etc..
Maar als een test een sdev van 20 gebruikt liggen die waarden anders. De studie drukte de verschillen dan ook in sdev uit, bij een "normale" iq test is een verschil van 1 dus gelijk aan 15 punten, en in de Chinese studie ging het om een daling van 0.45, ofwel 6.75 IQ punten.

Fluor is trouwens het enige geval dat ik ken waar geen safety factor gebruikt wordt.

Normaal wordt de hoogst toegelaten dosis, of ADIs of TLVs berekend uit de NOAEL of de LOAEL waarde; de no observed adverse effects level is hoogste hoeveelheid zonder merkbare nadelige effecten, de lowest .... is de laagste dosis waarbij wel effect optreedt. Het hangt af van de specifieke details, beschikbare gegevens etc of men LOAEL of NOAEL gebruikt.

Voor gegevens uit dierproeven wordt een veiligheidsfactor toegepast omwille van verschillen tussen species: typisch x10
Voor individuele verschillen in gevoeligheid (jongeren, ouderen, zieken etc.. zijn misschien kwetsbaarder): x10.
Bij een LOAEL komt er nog een factor bij, omdat je vertrekt van een waarde waarbij nadelige effecten optreden, ook vaak x10.

Typisch geldt
ADI = 1/100 NAOEL-A (animal)
ADI = 1/10 NAOEL-H (Human)
ADI = 1/1000 LAOEL-A
ADI = 1/100 LAOEL-H
(ADI : allowed daily intake)
SPOILER: voorbeelden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fluoride is de enige stof die ik ken met een safety factor van 1; de NOAEL is ook de ADI, en als je de LOAEL beschouwd, die dacht ik rond 2 a 3 mg/l ligt (fluorose), dan zou ook zonder de safety factor voor individuele verschillen een ADI waarde van 0.2 logisch zijn, niet de 0.7 tot 1.2 die de WHO aanbeveelt.

De qualificatie van fluoride als een essentieel nutrient door de CDC is ook een vrij dubieuze zaak:
http://www.cdc.gov/fluoridation/safety/nas.htm
quote:
The 2007 NRC Report on Earth Materials and Health: Research Priorities for Earth Sciences and Public Health*

In this report, the NRC considered research issues related to the medical geology field on connections between earth science and public health, addressing both positive and negative societal impacts. This report identified fluoride as a mineral that can positively influence human health, and although earlier NRC reports were not conclusive in their opinions, this report concluded that fluoride was considered to be an element essential for human life based on its role in cellular functions involving metabolic or biochemical processes. The report further stated that fluoride in drinking water has two beneficial effects: preventing tooth decay (dental caries) and contributing to bone mineralization and bone matrix integrity.
Als je het opzoekt, dan wordt op slechts één plaats over essentiële nutrienten gesproken:
quote:
The mineral elements currently considered essential for human health and metabolism include the major ions/anions sodium (Na+), calcium (Ca2+), chlorine (Cl–), magnesium (Mg2+), potassium (K+), silicon (Si4+), sulfate (SO4–), and nitrate (NO3–); trace elements such as phosphorus (P), iodine (I), and fluorine (F); and metals/metalloids such as iron (Fe), zinc (Zn), copper (Cu), manganese (Mn), vanadium (V), selenium (Se), cobalt (Co), nickel (Ni), chromium (Cr), tin (Sn), and molybdenum (Mo) (Moynahan, 1979).
Fluoride wordt verder in dit rapport besproken op pag 67-68.

Vergelijk dat met het 2006 NRC Report on Fluoride in Drinking Water: A Scientific Review of EPA’s Standards, dat fluoride niet als essentieel element classeerde: pag 1 tot 530 gaan over fluoride.
De CDC verwerpt dus een conclusie uit 2006 op basis van een algemeen rapport (over vulkaanuitbarstingen, asbest, luchtvervuiling etc) dat op één plaats een bron uit 1979 citeert, en uit dat citaat halen ze hun nieuwe standpunt, dat bovendien in een hoop andere publicaties tegengesproken wordt:

The 2013 CRS report for congress: Fluoride in Drinking Water: A Review of Fluoridation and Regulation Issue zegt: fluoride is not an essential nutrient.
The 2010 report to the European Commission abstract begint met de woorden:
quote:
Fluoride is not an essential element for human growth and development, and for most organisms in the environment.
het hoofddocument begint met
quote:
Fluoride is not considered to be essential for human growth and development but it is considered to be beneficial in the prevention of dental caries (tooth decay).
Natuurlijk, als je fluoride als een essentieel element beschouwd (en anders trouwens ook) kan je een Recommended daily intake bepalen ipv een Allowable daily intake; een aanbevolen hoeveelheid ipv een maximum grens. Bij een RDI houdt je rekening met de voordelen, niet enkel met de nadelige effecten.

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 14-05-2014 03:49:37 ]
pi_139936901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 03:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

People, people, lees de studies voor je iets zegt over de resultaten, het ging om afwijking voor een genormaliseerde verdeling: IQ testen gebruiken niet allemaal dezelfde score, die van mensa bvb gebruikt een sdev van 15 (denk ik), dat wil zeggen dat 34.1 % een iq score in het interval [100, 115] zal hebben, 2.1% zal een score boven de 130 hebben etc..
Maar als een test een sdev van 20 gebruikt liggen die waarden anders. De studie drukte de verschillen dan ook in sdev uit, bij een "normale" iq test is een verschil van 1 dus gelijk aan 15 punten, en in de Chinese studie ging het om een daling van 0.45, ofwel 6.75 IQ punten.

Fluor is trouwens het enige geval dat ik ken waar geen safety factor gebruikt wordt.

Normaal wordt de hoogst toegelaten dosis, of ADIs of TLVs berekend uit de NOAEL of de LOAEL waarde; de no observed adverse effects level is hoogste hoeveelheid zonder merkbare nadelige effecten, de lowest .... is de laagste dosis waarbij wel effect optreedt. Het hangt af van de specifieke details, beschikbare gegevens etc of men LOAEL of NOAEL gebruikt.

Voor gegevens uit dierproeven wordt een veiligheidsfactor toegepast omwille van verschillen tussen species: typisch x10
Voor individuele verschillen in gevoeligheid (jongeren, ouderen, zieken etc.. zijn misschien kwetsbaarder): x10.
Bij een LOAEL komt er nog een factor bij, omdat je vertrekt van een waarde waarbij nadelige effecten optreden, ook vaak x10.

Typisch geldt
ADI = 1/100 NAOEL-A (animal)
ADI = 1/10 NAOEL-H (Human)
ADI = 1/1000 LAOEL-A
ADI = 1/100 LAOEL-H
(ADI : allowed daily intake)
SPOILER: voorbeelden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fluoride is de enige stof die ik ken met een safety factor van 1; de NOAEL is ook de ADI, en als je de LOAEL beschouwd, die dacht ik rond 2 a 3 mg/l ligt (fluorose), dan zou ook zonder de safety factor voor individuele verschillen een ADI waarde van 0.2 logisch zijn, niet de 0.7 tot 1.2 die de WHO aanbeveelt.

De qualificatie van fluoride als een essentieel nutrient door de CDC is ook een vrij dubieuze zaak:
http://www.cdc.gov/fluoridation/safety/nas.htm

[..]

Als je het opzoekt, dan wordt op slechts één plaats over essentiële nutrienten gesproken:

[..]

Fluoride wordt verder in dit rapport besproken op pag 67-68.

Vergelijk dat met het 2006 NRC Report on Fluoride in Drinking Water: A Scientific Review of EPA’s Standards, dat fluoride niet als essentieel element classeerde: pag 1 tot 530 gaan over fluoride.
De CDC verwerpt dus een conclusie uit 2006 op basis van een algemeen rapport (over vulkaanuitbarstingen, asbest, luchtvervuiling etc) dat op één plaats een bron uit 1979 citeert, en uit dat citaat halen ze hun nieuwe standpunt, dat bovendien in een hoop andere publicaties tegengesproken wordt:

The 2013 CRS report for congress: Fluoride in Drinking Water: A Review of Fluoridation and Regulation Issue zegt: fluoride is not an essential nutrient.
The 2010 report to the European Commission abstract begint met de woorden:

[..]

het hoofddocument begint met

[..]

Natuurlijk, als je fluoride als een essentieel element beschouwd (en anders trouwens ook) kan je een Recommended daily intake bepalen ipv een Allowable daily intake; een aanbevolen hoeveelheid ipv een maximum grens. Bij een RDI houdt je rekening met de voordelen, niet enkel met de nadelige effecten.
Poeh, wel 7 hele punten. Heb je geen IQ van 127, dan heb je één van 120. Met andere woorden, bij variabele IQ-testen net zo slim.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:41:24 #240
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139936996
@meth1745
Ik kan je wel vinden in je post, maar de discussie ging éigenlijk om fluorsupplementen... níet om het wel of niet fluorideren van drinkwater.
Vraag was of je beter wél of niet gefluorideerde tandpasta kunt gebruiken.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 10:49:12 #241
231686 budvar
budvar
pi_139938621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
@meth1745
Ik kan je wel vinden in je post, maar de discussie ging éigenlijk om fluorsupplementen... níet om het wel of niet fluorideren van drinkwater.
Vraag was of je beter wél of niet gefluorideerde tandpasta kunt gebruiken.
Tandpasta slik je niet door(als het goed is) maar de fluoride wordt toch wel opgenomen via je slijmvliezen dus je krijgt het wel binnen.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_139945085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:35 schreef starla het volgende:

[..]

Poeh, wel 7 hele punten. Heb je geen IQ van 127, dan heb je één van 120. Met andere woorden, bij variabele IQ-testen net zo slim.
Als het blootstelling aan lood betreft maakt men zich over een daling met 4 tot 6 punten druk.
pi_139948119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als het blootstelling aan lood betreft maakt men zich over een daling met 4 tot 6 punten druk.
Nee hoor, boeit me niets. Leef gewoon lekker.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:43:20 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139948535
als je in een grote populatie zo'n effect ziet qua daling lijkt me er idd best meer aan de hand, dan kun je dat wegredeneren als niet significant maar dat is een flinke beroepsdeformatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:02:39 #245
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139949212
quote:
3s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:43 schreef Re het volgende:
als je in een grote populatie zo'n effect ziet qua daling lijkt me er idd best meer aan de hand, dan kun je dat wegredeneren als niet significant maar dat is een flinke beroepsdeformatie
Dus omdat de statistische analyse je niet aanstaat negeer je dat dan maar gewoon?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:04:58 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139949302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:02 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dus omdat de statistische analyse je niet aanstaat negeer je dat dan maar gewoon?
uhmm nee... ik zeg verder niets over de statistiek op zich, al merk ik wel dat het naar beide kanten toe vaak goed misbruikt wordt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:16:55 #247
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139949714
Dat is mijn punt niet.
Jij zegt:
quote:
3s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:43 schreef Re het volgende:
als je in een grote populatie zo'n effect ziet qua daling lijkt me er idd best meer aan de hand, dan kun je dat wegredeneren als niet significant maar dat is een flinke beroepsdeformatie
... jij impliceert daar imho mee dat niet-significante populatieverschillen tóch als significant moeten worden beschouwd.

Waarom dan nog een significantietest uitvoeren?

Dat statistiek soms belabberd bedreven wordt, is wel een feit natuurlijk. Vooral het falen als het gaat om meenemen van confounding factors is killing.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:58:29 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139954716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:16 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat is mijn punt niet.
Jij zegt:

[..]

... jij impliceert daar imho mee dat niet-significante populatieverschillen tóch als significant moeten worden beschouwd.

Waarom dan nog een significantietest uitvoeren?

Dat statistiek soms belabberd bedreven wordt, is wel een feit natuurlijk. Vooral het falen als het gaat om meenemen van confounding factors is killing.
ja maar het blijft grappig om te zien dat als er een statistisch verband wordt aangetoond wat niet in iemands straatje past men gelijk gaat lopen miepen over covariantie of andere multidimensies en Bayesian probability en wel of geen bonferroni correcties en het afschrijft op correlatie die geen verband zou hebben en komt men weer met het aantal ooievaars vs geboortes aanzetten...

dus de ene kant op vertrouwd men blindelings op statistiek en aan de andere kant vergruist men het... naar gelang wat je gelooft :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 mei 2014 @ 07:21:48 #249
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_139974118
Tuurlijk, heb je ook gelijk in.
Maar een slechte statistiek afschrijven op duidelijke fouten is niet hetzelfde als niet-significantie negeren zonder wetenschappelijke basis.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:13:27 #250
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140004124
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:35 schreef starla het volgende:

[..]

Poeh, wel 7 hele punten. Heb je geen IQ van 127, dan heb je één van 120. Met andere woorden, bij variabele IQ-testen net zo slim.
7 punten is best een groot verschil. Ik weet niet waarom het uit zou moeten maken dat de testen variabel zijn?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140004252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

7 punten is best een groot verschil. Ik weet niet waarom het uit zou moeten maken dat de testen variabel zijn?
Omdat ik ook op 1 test 110 scoor en de andere 130.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:20:50 #252
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140004425
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:16 schreef starla het volgende:

[..]

Omdat ik ook op 1 test 110 scoor en de andere 130.
En met fluoride zou je 103 en 123 scoren. De 7-punten is een verschilscore binnen dezelfde testen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140004926
123 is beter dan die 110 *O*

See what I'm getting at?
I feel kinda Locrian today
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:41:44 #254
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140005289
nee het ontgaat me echt helemaal.

En dat bedoel ik niet facetious, ik begrijp je punt gewoon echt niet. Het gaat hier over groepsgemiddelden binnen dezelfde toets, daar heeft spreiding tussen toetsen vrij weinig mee te maken. Spreiding binnen toetsen natuurlijk wel maar dat is al meegenomen in de CI's.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140005472
Ok, jammer voor je.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:47:58 #256
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140005522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:46 schreef starla het volgende:
Ok, jammer voor je.
lol cop out
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140005574
CATFIGHT!

CATFIGHT!

CATFIGHT!
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:50:46 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140005626
waar mensen de fout in gaan is om resultaten te generaliseren. Dat moet je niet doen, wat niets zegt over de validiteit van een studie per sé
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:50:50 #259
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140005628
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:52:17 #260
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140005690
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:50 schreef Re het volgende:
waar mensen de fout in gaan is om resultaten te generaliseren. Dat moet je niet doen, wat niets zegt over de validiteit van een studie per sé
Het enige dat het is, is een hint dat er iets aan de hand kan zijn. Dat het om mensen gaat maakt het moeilijk, het liefste zou je dit gewoon experimenteel bekijken, maar dat kan ethisch gewoon niet :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140005751
quote:
D'aww ;(
pi_140006626
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

lol cop out
Neuh, meerdere toetsen is wel degelijk relevant.

Om maar een voorbeeld te noemen in m'n eigen vakgebied: trombolyse bij herseninfarcten.

Atlantis trial: niet significant
Ecass 1 en 2: niet significant
Ecass 3: wel significant < 80 jaar
Ninds: wel significant < 80 jaar
IST3: ook significant > 80 jaar

3 grote studies die geen significantie laten zien en 3 grote studies die wel significantie laten zien.

En op basis van welke onderzoeken behandelen we? Juist ja, de laatste 3.
Met wat methodologisch gebrei kom je er uiteindelijk wel.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 16 mei 2014 @ 09:34:06 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140010605
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:22 schreef starla het volgende:

[..]

Neuh, meerdere toetsen is wel degelijk relevant.

Om maar een voorbeeld te noemen in m'n eigen vakgebied: trombolyse bij herseninfarcten.

Atlantis trial: niet significant
Ecass 1 en 2: niet significant
Ecass 3: wel significant < 80 jaar
Ninds: wel significant < 80 jaar
IST3: ook significant > 80 jaar

3 grote studies die geen significantie laten zien en 3 grote studies die wel significantie laten zien.

En op basis van welke onderzoeken behandelen we? Juist ja, de laatste 3.
Met wat methodologisch gebrei kom je er uiteindelijk wel.
dus een trend die gezien werd in eerdere trials stond aan de basis van de huidige behandeling met rt-PA?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 16 mei 2014 @ 09:48:25 #264
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140011032
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:22 schreef starla het volgende:

[..]

Neuh, meerdere toetsen is wel degelijk relevant.

Om maar een voorbeeld te noemen in m'n eigen vakgebied: trombolyse bij herseninfarcten.

Atlantis trial: niet significant
Ecass 1 en 2: niet significant
Ecass 3: wel significant < 80 jaar
Ninds: wel significant < 80 jaar
IST3: ook significant > 80 jaar

3 grote studies die geen significantie laten zien en 3 grote studies die wel significantie laten zien.

En op basis van welke onderzoeken behandelen we? Juist ja, de laatste 3.
Met wat methodologisch gebrei kom je er uiteindelijk wel.
Maar dat heeft helemaal niets met je eerdere uitspraak te maken? Je uitspraak die ik nog steeds niet echt begrijp ging over de effect size ten opzichte van variantie tussen verschillende toetsen.

Hier begin je over sigificantie en publication bias / filedrawer. Dat is een heel ander probleem waar deels rekening mee gehouden is d.m.v. trim & fill en als ik de CI's zo eye-ball is de p-curve ook gewoon goed. Maar ik zie nog steeds niet wat dat te maken heeft met je eerdere uitspraak :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140013341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:48 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar dat heeft helemaal niets met je eerdere uitspraak te maken? Je uitspraak die ik nog steeds niet echt begrijp ging over de effect size ten opzichte van variantie tussen verschillende toetsen.

Hier begin je over sigificantie en publication bias / filedrawer. Dat is een heel ander probleem waar deels rekening mee gehouden is d.m.v. trim & fill en als ik de CI's zo eye-ball is de p-curve ook gewoon goed. Maar ik zie nog steeds niet wat dat te maken heeft met je eerdere uitspraak :P
Ik was in de veronderstelling dat ze 1 soort IQ-test hadden gebruikt, de CRT-RC. Maar zie nu inderdaad dat er meerdere IQ-testen op los zijn gelaten.

Wel frappant dat de studie met het één na grootste gewicht juist boven de 0-lijn zat :D
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:02:13 #266
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_140050088
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:20 schreef starla het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat ze 1 soort IQ-test hadden gebruikt, de CRT-RC. Maar zie nu inderdaad dat er meerdere IQ-testen op los zijn gelaten.

Wel frappant dat de studie met het één na grootste gewicht juist boven de 0-lijn zat :D
Yeap en aangezien het niet experimenteel is, is het erg waarschijnlijk dat er confounds zijn die het beeld vertroebelen. Zou goed zijn als er beter onderzoek naar gedaan zou worden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140272036
Toddlers Dosed With Speed? How Big Pharma Hooks America's Kids on Dangerous Meds

Toddlers on Medicaid are especially targeted for ADHD meds, commensurate with Big Pharma's heisting of government funds as its main source of revenue, a marketing plan also seen with Medicare, TRICARE and the VA prescriptions.

Why does the richest nation in the world have so many children afflicted with ADHD, conduct disorders, depression, "spectrum" disorders, oppositional defiant disorder, mixed manias, social phobia and bipolar disorder?

Because children are good customers.


Big Pharma's in VS zijn krankzinnig genoeg om peuters zware medicijnen te geven tegen ADD/ADHD.
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 20:05:13 #268
249559 crew  Lavenderr
pi_140355720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Toddlers Dosed With Speed? How Big Pharma Hooks America's Kids on Dangerous Meds

Toddlers on Medicaid are especially targeted for ADHD meds, commensurate with Big Pharma's heisting of government funds as its main source of revenue, a marketing plan also seen with Medicare, TRICARE and the VA prescriptions.

Why does the richest nation in the world have so many children afflicted with ADHD, conduct disorders, depression, "spectrum" disorders, oppositional defiant disorder, mixed manias, social phobia and bipolar disorder?

Because children are good customers.


Big Pharma's in VS zijn krankzinnig genoeg om peuters zware medicijnen te geven tegen ADD/ADHD.
Niet alleen in Amerika hoor. Hier kunnen 'we' er ook wat van.
Ik las van de week ergens dat 1 op de 20 jongeren die examen doen ritalin gebruikt. Schrok er van.
Even zoeken waar dat stond.
pi_140356091
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet alleen in Amerika hoor. Hier kunnen 'we' er ook wat van.
Ik las van de week ergens dat 1 op de 20 jongeren die examen doen ritalin gebruikt. Schrok er van.
Even zoeken waar dat stond.
Was afgelopen vrijdag :P
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 20:16:22 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_140356237
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Was afgelopen vrijdag :P
Oh, heb jij een linkje?
pi_140358961
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, heb jij een linkje?
Een op twintig jongeren gebruikt ritalin bij toets
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 21:12:23 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_140359217
quote:
Ah, ja dat was hem. Bedankt. Dat is toch schrikbarend?
pi_140359258
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, ja dat was hem. Bedankt. Dat is toch schrikbarend?
Valt wel mee :*
  maandag 26 mei 2014 @ 00:58:22 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140371301
quote:
Straks doping controle op school :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 26 mei 2014 @ 07:28:41 #275
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_140374547
Ik vind dat wel schrikbarend ja.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_140374678
5% vind ik nog wel meevallen eerlijk gezegd.
I feel kinda Locrian today
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 09:45:28 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_140376421
Wat ik me afvraag; zijn dat reguliere gebruikers of alleen bij gelegenheid en mijn tweede vraag is: hoe komen die gelegenheidsgebruikers er aan?

Starla, jij bent arts, hoe kan dat?
pi_140376952
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:58 schreef theguyver het volgende:

[..]

Straks doping controle op school :D
Nou nou :+

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:45 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik me afvraag; zijn dat reguliere gebruikers of alleen bij gelegenheid en mijn tweede vraag is: hoe komen die gelegenheidsgebruikers er aan?

Starla, jij bent arts, hoe kan dat?
Vraag ik me ook af.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:08:53 #279
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_140376984
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:45 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik me afvraag; zijn dat reguliere gebruikers of alleen bij gelegenheid en mijn tweede vraag is: hoe komen die gelegenheidsgebruikers er aan?

Starla, jij bent arts, hoe kan dat?
http://ritalin-bestellen-kaufen.net/

:)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_140377046
quote:
:D

Dat meen je niet,het zijn Duitsers die het verkopen. _O-
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 10:15:07 #281
249559 crew  Lavenderr
pi_140377170
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

:D

Dat meen je niet,het zijn Duitsers die het verkopen. _O-
Handel ist handel ja?
  maandag 26 mei 2014 @ 10:22:52 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140377453
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Handel ist handel ja?
Wenn Sie Fragen haben, fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140377520
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Handel ist handel ja?
Even goed lezen dan!!
  maandag 26 mei 2014 @ 10:37:41 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140377922
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Toddlers Dosed With Speed? How Big Pharma Hooks America's Kids on Dangerous Meds

Toddlers on Medicaid are especially targeted for ADHD meds, commensurate with Big Pharma's heisting of government funds as its main source of revenue, a marketing plan also seen with Medicare, TRICARE and the VA prescriptions.

Why does the richest nation in the world have so many children afflicted with ADHD, conduct disorders, depression, "spectrum" disorders, oppositional defiant disorder, mixed manias, social phobia and bipolar disorder?

Because children are good customers.


Big Pharma's in VS zijn krankzinnig genoeg om peuters zware medicijnen te geven tegen ADD/ADHD.
ik lees liever een wat objectiever artikel dan dit soort onzin

quote:
Thousands of Toddlers Are Medicated for A.D.H.D., Report Finds, Raising Worries

By ALAN SCHWARZMAY 16, 2014

ATLANTA — More than 10,000 American toddlers 2 or 3 years old are being medicated for attention deficit hyperactivity disorder outside established pediatric guidelines, according to data presented on Friday by an official at the Centers for Disease Control and Prevention.

The report, which found that toddlers covered by Medicaid are particularly prone to be put on medication such as Ritalin and Adderall, is among the first efforts to gauge the diagnosis of A.D.H.D. in children below age 4. Doctors at the Georgia Mental Health Forum at the Carter Center in Atlanta, where the data was presented, as well as several outside experts strongly criticized the use of medication in so many children that young.

The American Academy of Pediatrics standard practice guidelines for A.D.H.D. do not even address the diagnosis in children 3 and younger — let alone the use of such stimulant medications, because their safety and effectiveness have barely been explored in that age group. “It’s absolutely shocking, and it shouldn’t be happening,” said Anita Zervigon-Hakes, a children’s mental health consultant to the Carter Center. “People are just feeling around in the dark. We obviously don’t have our act together for little children.”

Dr. Lawrence H. Diller, a behavioral pediatrician in Walnut Creek, Calif., said in a telephone interview: “People prescribing to 2-year-olds are just winging it. It is outside the standard of care, and they should be subject to malpractice if something goes wrong with a kid.”

Friday’s report was the latest to raise concerns about A.D.H.D. diagnoses and medications for American children beyond what many experts consider medically justified. Last year, a nationwide C.D.C. survey found that 11 percent of children ages 4 to 17 have received a diagnosis of the disorder, and that about one in five boys will get one during childhood.

A vast majority are put on medications such as methylphenidate (commonly known as Ritalin) or amphetamines like Adderall, which often calm a child’s hyperactivity and impulsivity but also carry risks for growth suppression, insomnia and hallucinations.

Only Adderall is approved by the Food and Drug Administration for children below age 6. However, because off-label use of methylphenidate in preschool children had produced some encouraging results, the most recent American Academy of Pediatrics guidelines authorized it in 4- and 5-year-olds — but only after formal training for parents and teachers to improve the child’s environment were unsuccessful.

Children below age 4 are not covered in those guidelines because hyperactivity and impulsivity are developmentally appropriate for toddlers, several experts said, and more time is needed to see if a disorder is truly present.

Susanna N. Visser, who oversees the C.D.C.’s research on the disorder, compiled Friday’s report through two sources: Medicaid claims in Georgia and claims by privately insured families nationwide kept by MarketScan, a research firm. Her report did not directly present a total number of toddlers 2 and 3 years old nationwide being medicated for the disorder, however her data suggested a number of at least 10,000 and perhaps many more.

Dr. Visser’s analysis of Georgia Medicaid claims found about one in 225 toddlers being medicated for A.D.H.D., or 760 cases in that state alone. Dr. Visser said that nationwide Medicaid data were not yet available, but Georgia’s rates of the disorder are very typical of the United States as a whole.

“If we applied Georgia’s rate to the number of toddlers on Medicaid nationwide, we would expect at least 10,000 of those to be on A.D.H.D. medication,” Dr. Visser said in an interview. She added that MarketScan data suggested that an additional 4,000 toddlers covered by private insurance were being medicated for the disorder.

Dr. Visser said that effective nonpharmacological treatments, such as teaching parents and day care workers to provide more structured environments for such children, were often ignored. “Families of toddlers with behavioral problems are coming to the doctor’s office for help, and the help they’re getting too often is a prescription for a Class II controlled substance, which has not been established as safe for that young of a child,” Dr. Visser said. “It puts these children and their developing minds at risk, and their health is at risk.”

Very few scientific studies have examined the use of stimulant medications in young children. A prominent 2006 study found that methylphenidate could mollify A.D.H.D.-like symptoms in preschoolers, but only about a dozen 3-year-olds were included in the study, and no 2-year-olds. Most researchers on that study, sponsored by the National Institute of Mental Health, had significant financial ties to pharmaceutical companies that made A.D.H.D. medications.

Some doctors said in interviews on Friday that they understood the use of stimulant medication in 2- and 3-year-olds under rare circumstances.

Keith Conners, a psychologist and professor emeritus at Duke University who since the 1960s has been one of A.D.H.D.’s most prominent figures, said that he had occasionally recommended it when nothing else would calm a toddler who was a harm to himself or others.

Dr. Doris Greenberg, a behavioral pediatrician in Savannah, Ga., who attended Dr. Visser’s presentation, said that methylphenidate can be a last resort for situations that have become so stressful that the family could be destroyed. She cautioned, however, that there should not be 10,000 such cases in the United States a year.

“Some of these kids are having really legitimate problems,” Dr. Greenberg said. “But you also have overwhelmed parents who can’t cope and the doctor prescribes as a knee-jerk reaction. You have children with depression or anxiety who can present the same way, and these medications can just make those problems worse.”

Dr. Visser said she could offer no firm explanation for why she found toddlers covered by Medicaid to be medicated for the disorder far more often than those covered by private insurance.

Dr. Nancy Rappaport, a child psychiatrist and director of school-based programs at Cambridge Health Alliance outside Boston who specializes in underprivileged youth, said that some home environments can lead to behavior often mistaken for A.D.H.D., particularly in the youngest children.

“In acting out and being hard to control, they’re signaling the chaos in their environment,” Dr. Rappaport said. “Of course only some homes are like this — but if you have a family with domestic violence, drug or alcohol abuse, or a parent neglecting a 2-year-old, the kid might look impulsive or aggressive. And the parent might just want a quick fix, and the easiest thing to do is medicate. It’s a travesty.”
De schuld bij BigPharma leggen is wel erg makkelijk (een arts mag het niet eens voorschrijven in peuters) en de getallen zijn geextrapoleerd

"one in 225 toddlers" vs "Toddlers on Medicaid are especially targeted for ADHD meds"

tsja

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 26-05-2014 10:43:31 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_140378379
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:37 schreef Re het volgende:

[..]

ik lees liever een wat objectiever artikel dan dit soort onzin

[..]

De schuld bij BigPharma leggen is wel erg makkelijk (een arts mag het niet eens voorschrijven in peuters) en de getallen zijn geextrapoleerd

"one in 225 toddlers" vs "Toddlers on Medicaid are especially targeted for ADHD meds"

tsja
Alternet.org verwijst juist naar desbetreffende NYtimes artikel. :')
  maandag 26 mei 2014 @ 10:58:09 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140378486
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Alternet.org verwijst juist naar desbetreffende NYtimes artikel. :')
het gaat om hun nogal vrije interpretatie ervan... alsof 2-jarigen massaal aan de ritalin zitten, en dat het allemaal de schuld is van BigPharma, die geen ene reet verdient meer met ritalin natuurlijk omdat het allemaal generiek is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 27 mei 2014 @ 03:15:43 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140414089
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140414714
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:45 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik me afvraag; zijn dat reguliere gebruikers of alleen bij gelegenheid en mijn tweede vraag is: hoe komen die gelegenheidsgebruikers er aan?

Starla, jij bent arts, hoe kan dat?
Het internet staat vol met dit soort medicijnen die worden aangeboden.

Kijk maar eens op 2hands.be ofzo, daar verkopen ze gewoon morfine, viagra, anabole steroiden, antidepressiva en ga zo maar door.

De controle hierop is toch erg slecht.

http://www.2dehands.be/markt/2/Ritalin/?
I feel kinda Locrian today
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 11:32:44 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_140419767
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 07:34 schreef starla het volgende:

[..]

Het internet staat vol met dit soort medicijnen die worden aangeboden.

Kijk maar eens op 2hands.be ofzo, daar verkopen ze gewoon morfine, viagra, anabole steroiden, antidepressiva en ga zo maar door.

De controle hierop is toch erg slecht.

http://www.2dehands.be/markt/2/Ritalin/?
Dankje. Dat gaat wel heel erg makkelijk :o
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:35:11 #290
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_140419875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankje. Dat gaat wel heel erg makkelijk :o
Ga tijdens examenperiodes maar eens op het schoolplein staan van een middelbare school; heb je het ook zo te pakken ;)
scheelt je nog verzendkosten ook.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 12:07:11 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_140421049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ga tijdens examenperiodes maar eens op het schoolplein staan van een middelbare school; heb je het ook zo te pakken ;)
scheelt je nog verzendkosten ook.
Ik ken een jongen die adhd heeft. Die krijgt zijn ritalin van zijn ouders. Hij heeft ze dus zelf niet in bezit.
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 18:18:33 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_140513380
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft een onderzoek ingesteld naar de financiën van Aysel Erbudak. De voormalig bestuurder van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam wordt verdacht van het indienen van valse facturen. Dat meldt de NOS.

De omroep heeft stukken in handen waaruit zou blijken dat Erbudak voor bijna een miljoen euro onterecht bij het ziekenhuis heeft gefactureerd. Zo zou ze een deel van het geld in een vakantiepark in Turkije hebben gestoken. Dat geld zou gebruikt zijn als garantie, maar toen de verdere financiering van in totaal tien miljoen euro niet lukte, verdween het miljoen. De FIOD onderzoekt in opdracht van het OM nu de zaak.

'Zij probeerde met het geld van het ziekenhuis stukken grond te kopen voor haar kinderen, zo blijkt uit correspondentie. Daar was een miljoen euro mee gemoeid. Ook liet zij het ziekenhuis twee ton betalen voor iets wat ten goede kwam aan een privé-vennootschap van Erbudak.

Erbudak kreeg geen salaris als bestuursvoorzitter, waardoor belastingvrije voorschotten werden uitgekeerd. Ook deed zij voor 140 mille aan uitgaven met de bedrijfscreditcard van het ziekenhuis, waaronder voor 3.400 euro uitgaven aan Gucci-spullen op Aruba.

Van Andel zegt dat die uitgaven niet in het belang van het ziekenhuis waren'

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)otervaartziekenhuis/
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 12:50:39 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_141196348
Patiënten krijgen goedkoper medicijn in ziekenhuis

Patiënten krijgen van het ziekenhuis niet altijd het medicijn dat door hun arts wordt voorgeschreven.

Uit kostenoverwegingen kiezen ziekenhuizen soms voor minder of goedkopere medicijnen, terwijl een duurdere variant beter is.

Dat blijkt uit onderzoek van de Stichting Eerlijke Geneesmiddelenverdeling (EGV), dat in opdracht van minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Edith Schippers is uitgevoerd. De inkoop van medicijnen door ziekenhuizen wordt voorlopig opgeschort.

Schippers zegt aanwijzingen te hebben dat patiënten om niet-medische redenen een ander medicijn krijgen. Sinds 1 januari vorig jaar worden sommige medicijnen niet langer door apotheken maar door ziekenhuizen verstrekt. Het gaat om enkele kankermedicijnen, groeihormonen en ontstekingsremmers.

Afgesproken

Hiervoor krijgen zij een bedrag dat ze met de zorgverzekeraar hebben afgesproken. "Het is voor ziekenhuizen soms lastig deze budgetten op de juiste manier intern te verdelen", aldus Schippers. Mede hierdoor kiezen ziekenhuizen voor goedkopere medicijnen.

Volgens de minister heeft een patiënt recht op verantwoorde zorg. Het verstrekken van medicijnen omdat ze goedkoper zijn mag niet gebeuren. "Een voorschrijver dient altijd conform de stand van de wetenschap en de praktijk geneesmiddelen te kunnen voorschrijven", aldus Schippers. "Duur waar het moet, goedkoop waar het kan."

De komende maanden gaat Schippers de situatie evalueren. Uit die evaluatie zal blijken of vanaf 1 januari ook andere medicijnen door ziekenhuizen kunnen worden ingekocht. Tot die tijd maakt ze 'een pas op de plaats' en verstrekken de apotheken die geneesmiddelen.

Door: Novum

http://www.nu.nl/politiek(...)n-in-ziekenhuis.html
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:33:04 #294
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_141209113
Wie beweert dat de duurdere beter is?
Toch niet weer de discussie over merk vs. generiek?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 19:09:27 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_141211106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wie beweert dat de duurdere beter is?
Toch niet weer de discussie over merk vs. generiek?
Goeie vraag. Als er dezelfde werkzame stoffen inzitten zou het niets uit moeten maken.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:36:03 #296
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_141213011
Precies mijn punt ^O^
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 juni 2014 @ 14:33:14 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_141244839
Ik werk nu voor J&J.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:45:28 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141245297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef Ulx het volgende:
Ik werk nu voor J&J.
tof, ik werk samen met Janssen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 woensdag 18 juni 2014 @ 17:12:27 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_141250518
In Leiden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:15:31 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141250597
Nee, Beerse en VS
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:54:26 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141251865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef Ulx het volgende:
Ik werk nu voor J&J.
Bureau Jansen en Janssen? Of het café?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')