Je mag het geloven of niet, maar ik had leerlingen die afgelopen dinsdag geen proefwerk wilden maken, omdat de maandag de Primark werd geopend.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vergeet vlaggetjesdag, St. Patrick's Day en de Dag van de Cavia niet. No way dat ik die ga werken/studeren!!!!111!!!11!!1
Wat ze dus ook doen. Ze maken alleen de, volgens sommigen, onvergeeflijke fout dat ze rekening houden met een groep leerlingen bij het kiezen van die ene datum.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Door de grootste groep te kiezen benadeel je minderheden en krijg je dus gezeur. Daarnaast zijn er regionale verschillen.
In dit soort gevallen is het handig om aan een datum vast te houden.
Dat je niet met iedereen rekening kan houden is mijns inziens geen reden om dan maar met niemand rekening te gaan houden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is iets compleet anders dan de CSE, en derhalve niet relevant. Maar zelfs dan: ik zou niet weten waarom niet. Waarom wel rekening houden met pinkpop maar niet met QBase, of met de verjaardag van Marietje? Of met het eerste kievitsei?
Waar ligt de grens?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat je niet met iedereen rekening kan houden is mijns inziens geen reden om dan maar met niemand rekening te gaan houden.
Primark, wat is dat?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag het geloven of niet, maar ik had leerlingen die afgelopen dinsdag geen proefwerk wilden maken, omdat de maandag de Primark werd geopend.
Omdat ik van Whiskers iedereen gelijke kansen moet geven, heb ik er maar aan toegegeven.
Nee, dat ze geen rekening houden met het hele land dat de vakanties op die van schoolkinderen hebben afgestemd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat ze dus ook doen. Ze maken alleen de, volgens sommigen, onvergeeflijke fout dat ze rekening houden met een groep leerlingen bij het kiezen van die ene datum.
Als je met een verplaatsing meer mensen mee helpt dan je ermee benadeelt lijkt het me in ieder geval pure winst.quote:
Mijn Nederlands gaat hard achteruit, ik spreek het zelden helaas.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ben je aan het vasten of is er een andere reden dat je geen werkwoorden kunt vervoegen?
Twee vragen komen in me op (voordat ik ga slapen):quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je met een verplaatsing meer mensen mee helpt dan je ermee benadeelt lijkt het me in ieder geval pure winst.
Kwestie van interpretatie zoals ik al eerder zei. Dé islam bestaat niet. Als een moslim vindt dat hij/zij het niet mag inhalen dan is dat gewoon zo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:23 schreef Iniesta8 het volgende:
Bullshit de Islam biedt ruimte om te eten en het later in te halen dus het is weer een poging van extremisten aan beide kanten om dit jaar een relletje te beginnen .
Hoe je het meet? Voorstellen het te verschuiven en klachten turven en ordenen naar type.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Twee vragen komen in me op (voordat ik ga slapen):
- Hoe meet je dat?
- Waar hebben we er meer van, leraren of moslims?
En dan is dat zijn probleem, of haar probleem. Engeland is geen moslimland en zal dat voorlopig ook niet worden. Overigens stelde ik in het vorige topic al de terechte vraag of er aan de moslims zelf ook is gevraagd hoe zij over deze kwestie denken? Voorlopig betreft dit een hersenspinseltje van wat buigende idioten. Misschien willen zij het wel helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Kwestie van interpretatie zoals ik al eerder zei. Dé islam bestaat niet. Als een moslim vindt dat hij/zij het niet mag inhalen dan is dat gewoon zo.
Klopt, en als ze met genoeg medestanders zijn dan kunnen ze ook hun probleem gaan oplossen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:51 schreef Richestorags het volgende:
En dan is dat zijn probleem, of haar probleem.
Irrelevant.quote:Engeland is geen moslimland en zal dat voorlopig ook niet worden.
quote:Overigens stelde ik in het vorige topic al de terechte vraag of er aan de moslims zelf ook is gevraagd hoe zij over deze kwestie denken?
Heb je een antwoord gekregen of lul je slap met je "buigende idioten"?quote:Voorlopig betreft dit een hersenspinseltje van wat buigende idioten.
Tuurlijk, dat is het ook. Weer een mediahype, net als die kerstbomen die "zogenaamd" beledigend zouden zijn. Normale moslims lachen daarom, alleen de gekkies hoor je schreeuwen, net als in het VK in dit topic.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:51 schreef Richestorags het volgende:
Voorlopig betreft dit een hersenspinseltje van wat buigende idioten. Misschien willen zij het wel helemaal niet.
Zoals een democratische meerderheid? Die hebben ze niet. Tenzij Engeland voor 40% uit ruggegraatlozen bestaat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:55 schreef Charismatisch het volgende:
Klopt, en als ze met genoeg medestanders zijn dan kunnen ze ook hun probleem gaan oplossen.
Wel degelijk relevant. De dominante cultuur prevaleert. Je kan niet met alles en iedereen rekening gaan houden en je zal altijd wel iemand kwetsen, so be it.quote:Irrelevant.
Helaas niet. Het zijn buigende idioten. Het is toch weer erg opvallend dat het weer autochtone Engelsen zijn die menen voor de zielige moslim te moeten gaan spreken. Hebben sommige wereldvreemden in dit land ook een handje van. Als ik ergens een hekel aan zou hebben is het als iemand namens mij spreekt en voor mij bepaalt dat ik het waarschijnlijk anders wil hebben, laat staan de hele gemeenschap waar ik toe behoor. Net alsof moslims zelf niet in staat zijn om hun scheur open te trekken. Alsof ze daar zo'n knuffelaar voor nodig hebben.quote:Heb je een antwoord gekregen of lul je slap met je "buigende idioten"?
Hebben ze wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:03 schreef Richestorags het volgende:
Zoals een democratische meerderheid? Die hebben ze niet. Tenzij Engeland voor 40% uit ruggegraatlozen bestaat.
"majority of teachers", deal with it dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:03 schreef Richestorags het volgende:
Wel degelijk relevant. De dominante cultuur prevaleert. Je kan niet met alles en iedereen rekening gaan houden en je zal altijd wel iemand kwetsen, so be it.
Jep. En het mooie is dat de radicale elementen intens neerkijken op dit soort buigend gedrag. Ook voor de gematigde moslim zal het ergelijk zijn, iemand die namens jouw gemeenschap spreekt. Terwijl deze mensen zich als een soort redder van de moslim willen opwerpen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is het ook. Weer een mediahype, net als die kerstbomen die "zogenaamd" beledigend zouden zijn. Normale moslims lachen daarom, alleen de gekkies hoor je schreeuwen, net als in het VK in dit topic.
De majority of teachers is nog steeds niet "the majority".quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hebben ze wel.
If some of the big vital exams like English and maths could be rescheduled for before Ramadan kicks in, that would certainly be supported by the majority of teachers.”
http://gulfnews.com/news/(...)or-ramadan-1.1315776
[..]
"majority of teachers", deal with it dus.
Neuh dat laatste denk ik niet. Het is algemeen menselijk gedrag, de claim op de meerderheid. Op FOK! komt het ook heel veel voor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep. En het mooie is dat de radicale elementen intens neerkijken op dit soort buigend gedrag. Ook voor de gematigde moslim zal het ergelijk zijn, iemand die namens jouw gemeenschap spreekt. Terwijl deze mensen zich als een soort redder van de moslim willen opwerpen.
Boeiend. Net of de Joodse lobby in de VS "the majority" is, buigen voor Israël moeten de Amerikaanse politici.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:08 schreef Richestorags het volgende:
De majority of teachers is nog steeds niet "the majority".
Oh absoluut. Maar ik doelde meer op deze gekke Engelsen die zich als de redder van de moslim willen opwerpen. Net als die ik ben een Marokkaan idioten. Denken zoveel goed te doen, maar ondertussen worden ze uitgelachen door degenen voor wie ze het denken te doen. En zich maar goed voelen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh dat laatste denk ik niet. Het is algemeen menselijk gedrag, de claim op de meerderheid. Op FOK! komt het ook heel veel voor.
Ze willen slechts hun eigen fanatisme goedpraten, maar vooralsnog lukt ze dat niet. Moslimgekkies zijn ongevaarlijker dan straatmocro's.
Israel is iig vertegenwoordigd door een Joodse lobby. In deze kwestie zijn het niet eens moslims zelf die een kwestie voor moslims aankaarten, een indicatie dat het wel mee zal vallen met de grootte van het probleem.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Boeiend. Net of de Joodse lobby in de VS "the majority" is, buigen voor Israël moeten de Amerikaanse politici.
Oh ja die. Tenenkrommend dom.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh absoluut. Maar ik doelde meer op deze gekke Engelsen die zich als de redder van de moslim willen opwerpen. Net als die ik ben een Marokkaan idioten. Denken zoveel goed te doen, maar ondertussen worden ze uitgelachen door degenen voor wie ze het denken te doen. En zich maar goed voelen.
Ofqual, the exam watchdog, and the Joint Council for Qualifications, which represents the main three exam boards, have met with Muslim groups to discuss the issue.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:16 schreef Richestorags het volgende:
Israel is iig vertegenwoordigd door een Joodse lobby. In deze kwestie zijn het niet eens moslims zelf die een kwestie voor moslims aankaarten, een indicatie dat het wel mee zal vallen met de grootte van het probleem.
Daarom kunnen we eigenlijk pas serieus een discussie hierover houden als de mening van de (meerderheid van de) moslims inzake deze kwestie bekend is. Nu praat er iemand voor hen. Alsof ze het zelf niet kunnen. Had jij niet ooit zo'n filmpje gepost van Teeuwen die praat over mensen die over allochtonen praten alsof ze niks zelf kunnen en vertroeteld moeten worden? Zoiets.quote:
Discussie is nergens voor nodig. De examens worden gewoon verschoven, net als hoe de EU-grondwet er doorheen is gedrukt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:22 schreef Richestorags het volgende:
Daarom kunnen we eigenlijk pas serieus een discussie hierover houden als de mening van de (meerderheid van de) moslims inzake deze kwestie bekend is. Nu praat er iemand voor hen. Alsof ze het zelf niet kunnen.
Yup, geniaal.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom kunnen we eigenlijk pas serieus een discussie hierover houden als de mening van de (meerderheid van de) moslims inzake deze kwestie bekend is. Nu praat er iemand voor hen. Alsof ze het zelf niet kunnen. Had jij niet ooit zo'n filmpje gepost van Teeuwen die praat over mensen die over allochtonen praten alsof ze niks zelf kunnen en vertroeteld moeten worden? Zoiets.
Het gaat inderdaad veel te ver. Natuurlijk moet je hun gewoontes respecteren zolang ze niet conflicteren met de geldende normen en waarden. De examens vervroegen gaat veel te ver, alle leerlingen hebben nu minder tijd om zich voor te bereiden omdat voor een kleine groep die examens wordt verplaatst terwijl het niet eens nodig is. Ik weet niet of dat het überhaupt een negatieve invloed zou hebben op hun examens wanneer ze X uur niet hebben gegeten maar zelfs al heeft het invloed dan zou niemand het erg moeten vinden als je voor je examens een uitzondering maakt, desnoods doe je het na de examens buiten de periode.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland
Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens
Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?
Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.
"gezonddenkende Arabieren"quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
Yup, geniaal.
Zit nu Theo van Gogh met Marijnissen te kijken:
Hoezo? Wat is het probleem? Tweede Paasdag is een maandag en toch vrij. Dus geen examens. Idem Tweede Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Tweede Kerstdag..quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland
Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?
Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.
quote:
Dat is voor meerdere jaren een probleem? Dit gaan ze echt niet aanpassen, maar voor moslims een andere mogelijkheid geven is toch niet zo gek?quote:Ramadan 2016 6 juni 2016 maandag 23 790
Ramadan 2017 27 mei 2017 zaterdag 21 1145
Ramadan 2018 16 mei 2018 woensdag 20 1499
Dan zou je voor die kleine groep een extra examen moeten maken en oneerlijkheid krijgen omdat het ene examen gemakkelijker is dan het andere.quote:Op dinsdag 8 april 2014 04:10 schreef Speculant. het volgende:
Dit gaan ze echt niet aanpassen, maar voor moslims een andere mogelijkheid geven is toch niet zo gek?
Het zou voor alle feestdagen fijn zijn als ze eens de astronomische kalender (onze huidige kalender) zouden respecteren zodat je niet van jaar tot jaar een andere datum hebt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is het probleem? Tweede Paasdag is een maandag en toch vrij. Dus geen examens. Idem Tweede Pinksterdag, Hemelvaartsdag, Tweede Kerstdag..
Dus welke privileges proberen christenen dus af te dwingen?
En andere religies? Hangt een beetje af van de hoeveelheid volgelingen.
Nominatie voor een van de domste posts van 2014. Wat de fuck hebben de Marokkanen hiermee te maken? Er wonen nauwelijks Marokkanen in het VK.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen,
Omdat mede door gekke Geert Marokkanen en moslims vaak op één hoop worden gegooid. En voor de politiek correcte nitwits moet je dan zeggen dat je geen hekel hebt aan Marokkanen als je kritiek hebt op de Islam.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:03 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Nominatie voor een van de domste posts van 2014. Wat de fuck hebben de Marokkanen hiermee te maken? Er wonen nauwelijks Marokkanen in het VK.
Heeft hij een gevoelig snaartje bij je geraakt?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:03 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Nominatie voor een van de domste posts van 2014. Wat de fuck hebben de Marokkanen hiermee te maken? Er wonen nauwelijks Marokkanen in het VK.
Het boeit niemand een ruk of jij of iemand anders een hekel hebt aan Marokkanen of moslims. Zelfs de politiek correcte nitwits zal het een worst boeien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat mede door gekke Geert Marokkanen en moslims vaak op één hoop worden gegooid. En voor de politiek correcte nitwits moet je dan zeggen dat je geen hekel hebt aan Marokkanen als je kritiek hebt op de Islam.
In Engeland geeft echter niemand een neuk...quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kennelijk is het nieuwswaardig. Deal with it.
Alleen omdat 'geloofsoverwegingen' een geldige reden is? Daar kies je zelf voor, dus zul je ook met de consequenties moeten leven. Waarom moet de grote groep zich daar aan aanpassen?quote:Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het hoort bij hun geloof. Die paar keer dat dit gebeurd mag er best rekening mee gehouden worden..
En? Gebeurd wel vaker dat een kleine groep benadeeld wordt door een veel grotere groep. Zo iets heet democratie.quote:Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat die kleine groep enorm benadeeld zou worden..
Toch wel. Jij geeft er een fuck om want je reageert op mijn postquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het boeit niemand een ruk of jij of iemand anders een hekel hebt aan Marokkanen of moslims. Zelfs de politiek correcte nitwits zal het een worst boeien.
Dat ik op je post reageer betekent niet dat ik er een fuck om geef.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch wel. Jij geeft er een fuck om want je reageert op mijn post
Waarom reageer je op iets waar je geen fuck om geeft?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ik op je post reageer betekent niet dat ik er een fuck om geef.
Omdat ik je kenbaar moet maken dat ik er geen fuck om geef. En dat kan niet middels telepathie. Stoort het je trouwens?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom reageer je op iets waar je geen fuck om geeft?
Als je mij kenbaar moet maken dat je er geen fuck om geeft vind je het belangrijk om dat kenbaar te maken. Dus je geeft er wel een fuck om.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ik je kenbaar moet maken dat ik er geen fuck om geef. En dat kan niet middels telepathie.
Nee, ik geef er een fuck om om kenbaar te maken dat ik er geen fuck om geef. Dat is wat anders dan er een fuck om geven dat jij of iemand moslims zou haten. Maar ik maak uit je reacties op dat je liever zou hebben dat ik er wel een fuck om zou geven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je mij kenbaar moet maken dat je er geen fuck om geeft vind je het belangrijk om dat kenbaar te maken. Dus je geeft er wel een fuck om.
En jij kan dat niet alleen namens jezelf zeggen, maar namens iedereen?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik geef er een fuck om om kenbaar te maken dat ik er geen fuck om geef. Dat is wat anders dan er een fuck om geven dat jij of iemand moslims zou haten.
Hoeveel mensen hebben aangegeven een fuck te geven om de mening van Fokker Richestorags als het gaat om moslims? Maar ik wil het ook wel nuanceren hoor: Veel mensen zullen geen fuck geven om de mening van andere mensen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En jij kan dat niet alleen namens jezelf zeggen, maar namens iedereen?
Wie zei dat ik het alleen om mezelf had. Er zijn hier anders genoeg mensen die er een fuck om geven gezien deze mensen als vliegen op de stroop afkomen op Wilders topics.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben aangegeven een fuck te geven om de mening van Fokker Richestorags als het gaat om moslims? Maar ik wil het ook wel nuanceren hoor: Veel mensen zullen geen fuck geven om de mening van andere mensen.
Dat iemand in een topic reageert, betekent niet dat er een fuck wordt gegeven. Ik verwijs je even naar de voorbeelden in Onzin en Klaagbaak. Aan de oppervlakkige reacties te zien - en het feit dat er geen inhoudelijke discussie is ontstaan - blijkt dat men louter hun eigen mening wil ventileren en zeker niet geeft om de mening van een ander.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zei dat ik het alleen om mezelf had. Er zijn hier anders genoeg mensen die er een fuck om geven gezien deze mensen als vliegen op de stroop afkomen op Wilders topics.
Ik geef er geen fuck om dat je er een fuck om geeft om kenbaar te maken dat je er geen fuck om geeft.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik geef er een fuck om om kenbaar te maken dat ik er geen fuck om geef. Dat is wat anders dan er een fuck om geven dat jij of iemand moslims zou haten. Maar ik maak uit je reacties op dat je liever zou hebben dat ik er wel een fuck om zou geven.
Kijk, zo komen we ergens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik geef er geen fuck om dat je er een fuck om geeft om kenbaar te maken dat je er geen fuck om geeft.
Wel, zo gaan discussies vaak op Fok! Iedereen gooit wat over en weer, maar hoe vaak wordt er echt naar elkaar geluisterd en ingebonden? Vaak wordt men nog standvastiger.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat iemand in een topic reageert, betekent niet dat er een fuck wordt gegeven. Ik verwijs je even naar de voorbeelden in Onzin en Klaagbaak. Aan de oppervlakkige reacties te zien - en het feit dat er geen inhoudelijke discussie is ontstaan - blijkt dat men louter hun eigen mening wil ventileren en zeker niet geeft om de mening van een ander.
Exact. Hoe vaak is überhaupt iemand 'van mening veranderd'.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, zo gaan discussies vaak op Fok! Iedereen gooit wat over en weer, maar hoe vaak wordt er echt naar elkaar geluisterd en ingebonden? Vaak wordt men nog standvastiger.
Niet vaak, maar dat is een beetje inherent aan internet. Iedereen kan hier groot doen en sarcastisch zijn en alles zeggen en nadenken over die snijdende opmerking, terwijl 99% in het echte leven veel meer benaderbaar zal zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact. Hoe vaak is überhaupt iemand 'van mening veranderd'.
Ik hou niet van debiliteit en kortzichtigheid.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heeft hij een gevoelig snaartje bij je geraakt?
Straks krijgen we nog verplicht vakantie met kerstmis.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt.
Waarom? Het gaat erom hoeveel ingezetenen de religie aanhangen. Dat is wat een stroming wel of niet relevant maakt in een land.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Christendom met 1500 jaar geschiedenis in Engeland heeft een iets andere status dan een relatief nieuwe religie, niet?
Zo is het, en niet anders. Veel plezier met 13 pagina's gelul FOK!quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:23 schreef Iniesta8 het volgende:
Bullshit de Islam biedt ruimte om te eten en het later in te halen dus het is weer een poging van extremisten aan beide kanten om dit jaar een relletje te beginnen .
Zorgelijke situatie maar grotendeels hiermee eens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:23 schreef Iniesta8 het volgende:
Verschil is dat dát ieder jaar op dezelfde datum valt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Straks krijgen we nog verplicht vakantie met kerstmis.
Of gewoon niet doen. Dan presteer je waarschijnlijk ook beter.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet in waarom examens überhaupt een belemmering zouden moeten vormen voor het vasten. Het is vrij simpel. Als je zelf denkt dat je niet kan vasten om deze reden, dan moet je het maar later inhalen.
Ik presteer beter tijdens het vasten, ben veel scherper. Zo heb ik ooit een zware sollicitatieronde / assesment etc. gehad tijdens de Ramadan, uiteindelijk gekozen uit de 330 concurrenten. En die ervaring verschilt per persoon. Dus, zoals ik al eerder zei - laat de persoon het zelf bepalen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:33 schreef 16meter het volgende:
[..]
Of gewoon niet doen. Dan presteer je waarschijnlijk ook beter.
Ook dat is een oplossing.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet in waarom examens überhaupt een belemmering zouden moeten vormen voor het vasten. Het is vrij simpel. Als je zelf denkt dat je niet kan vasten om deze reden, dan moet je het maar later inhalen.
Het verbieden van andere denkbeelden is lekker vooruitstrevend en modernquote:Op dinsdag 8 april 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
Het is een sekte dat verboden moet worden. We leven in 2014 niet 14.
Dit lijkt me op een mooi gebaar en nodig eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP:
Dat zal niet gebeuren, want dat kan niet zonder gevolgen voor de economie.quote:Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?
En wat is er toen gebeurd?quote:Op dinsdag 8 april 2014 04:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ben uit protest gewoon niet naar school gegaan... donder toch een eind op
Je kunt op elke middelbare school vrij krijgen voor bijzondere omstandigheden, zoals voor het huwelijksfeest van je broer; het ophalen van je moeder op Schiphol; tandartsafspraak.quote:Op dinsdag 8 april 2014 04:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Het probleem begint nu duidelijker te worden, namelijk waar zet je de grens wat betreft religie in de maatschappij?. Het respecteren van een religie is goed en mensen moeten zelf weten wat zij doen maar ik als atheist ben toch van mening dat je zelfs als gelovige prioriteiten moet gaan stellen, namelijk je examen doen of vasten/whatever je ook moet doen van jouw geloof met alle gevolgen van dien in het dagelijks leven.
Het moet ook trouwens wel een beetje afgelopen zijn met de voorkeurs behandeling die veel moslims krijgen, weet nog heel goed dat ik op de middelbare school zat en mijn lerares doodleuk zei "Iedereen die moslim is en suikerfeest heeft is morgen vrij, van de rest wordt verwacht dat je gewoon op school bent, als je dat niet bent sta je ongeoorloofd afwezig"
Prima, met Suikerfeest kan je ook studeren, zie Mutant01, en als je het zooooo belangrijk vindt, dan doe je die examens volgend jaar maar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je kunt op elke middelbare school vrij krijgen voor bijzondere omstandigheden, zoals voor het huwelijksfeest van je broer; het ophalen van je moeder op Schiphol; tandartsafspraak.
Een feit blijft dat op het suikerfeest één van de twee momenten is in het hele jaar dat een moslimfamilie (en moslimgemeenschap) bij elkaar komt voor een sociale gelegenheid.
Dus het is geen voorkeursbehandeling, want iedereen heeft er recht op.
De meeste ouders hebben geen vakantie van juni t/m augustus en hebben geen kinderopvang meer nodig voor hun kroost van 14 of ouder.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:25 schreef El_Matador het volgende:
"iedereen heeft recht op scheve vakanties, dure kinderopvang en een fucked up schema vanwege een stel vastende (en jankende) moslims"?
En jij spreekt voor alle ouders, sure.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De meeste ouders hebben geen vakantie van juni t/m augustus en hebben geen kinderopvang meer nodig voor hun kroost van 14 of ouder.
Omdat dat het beeld van de toekomst is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij spreekt voor alle ouders, sure.
Waarom moeten de niet-moslims (meerderheid) zich aanpassen aan een klein clubje islamitische jankerds (velen kunnen wel gewoon ramadan EN examen foen)?
Jij denkt dat de gemiddelde ouder evenveel vakantie heeft als hun kinderen? Ik wist niet dat half Engeland in het onderwijs werkte. Geef gewoon toe dat je niet eens de moeite hebt genomen het bericht te lezen en als een kip zonder kop uit je onderbuik aan het roeptoeteren bent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij spreekt voor alle ouders, sure.
Waarom moeten de niet-moslims (meerderheid) zich aanpassen aan een klein clubje islamitische jankerds (velen kunnen wel gewoon ramadan EN examen foen)?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde ouder evenveel vakantie heeft als hun kinderen? Ik wist niet dat half Engeland in het onderwijs werkte. Geef gewoon toe dat je niet eens de moeite hebt genomen het bericht te lezen en als een kip zonder kop uit je onderbuik aan het roeptoeteren bent.
We hebben het over examens en examens een jaar uitstellen kost veel geld. Vasten en studeren gaan niet samen. Ik heb dat ooit geprobeerd en het werkt niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima, met Suikerfeest kan je ook studeren, zie Mutant01, en als je het zooooo belangrijk vindt, dan doe je die examens volgend jaar maar.
Het is geen vakantiequote:"iedereen heeft recht op scheve vakanties, dure kinderopvang en een fucked up schema vanwege een stel vastende (en jankende) moslims"?
Daar kies je dan zelf voor. Ramadan belangrijker vinden dan examens is duur idd. Nou en? Iedereen kan die vrije keuze maken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
We hebben het over examens en examens een jaar uitstellen kost veel meer geld. Vasten en studeren gaan niet samen. Ik heb dat ooit geprobeerd en het werkt niet.
[..]
Het is geen vakantie
Het is een traditie van die mensen. Laat ze toch. We doen toch ook niet moeilijk als men in Brabant massaal het werk stil legt ten tijde van carnaval?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar kies je dan zelf voor. Ramadan belangrijker vinden dan examens is duur idd. Nou en? Iedereen kan die vrije keuze maken.
Totaal geen vergelijking. Wij doen ook niet moeilijk als moslims vrij nemen met suikerfeest.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een traditie van die mensen. Laat ze toch. We doen toch ook niet moeilijk als men in Brabant massaal het werk stil legt ten tijde van carnaval?
Dat zou niet uit moeten maken omdat het christendom voor Nederland en Engeland ook een importgodsdient is. Of vind jij het een goed idee om vanaf het jaar 3460 wel de examens vanwege Ramadan te verschuiven omdat de islam dan 1500 jaar geschiedenis in Nederland en Engeland heeft?quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Christendom met 1500 jaar geschiedenis in Engeland heeft een iets andere status dan een relatief nieuwe religie, niet?
Of je kunt die mensen een beetje tegemoet komen. Of wil je dat per se niet omdat je dan gevoel krijgt dat je capituleert?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Totaal geen vergelijking. Wij doen ook niet moeilijk als moslims vrij nemen met suikerfeest.
Het vasten kun je in halen, examen ook.(her, of volgend jaar)
Toch zit daar wel een klein verschil in. Kijk maar hoe het Christendom in Engeland is gekomen en vergelijk dat met de Islam. Niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zou niet uit moeten maken omdat het christendom voor Nederland en Engeland ook een importgodsdient is. Of vind jij het een goed idee om vanaf het jaar 3460 wel de examens vanwege Ramadan te verschuiven omdat de islam dan 1500 jaar geschiedenis in Nederland en Engeland heeft?
Ik bedoel maar.
Want examens maken heeft met normen en waarden te maken?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:38 schreef Jordony het volgende:
Welke geloofsovertuiging je ook hebt, als je in het westen komt wonen dien je je ook aan te passen aan de normen en waarden van het land waar je gaat wonen. Niet andersom. Ik vind het geen goede zaak, aangezien hier maar weer wordt toegegeven aan wat zij willen.
Welke normen en waarden zijn precies in het geding?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:38 schreef Jordony het volgende:
Welke geloofsovertuiging je ook hebt, als je in het westen komt wonen dien je je ook aan te passen aan de normen en waarden van het land waar je gaat wonen. Niet andersom. Ik vind het geen goede zaak, aangezien hier maar weer wordt toegegeven aan wat zij willen.
Precies, het christendom is grotendeels met geweld of dwang gekomen, terwijl de islam (vooralsnog) niet met geweld in Engeland of Nederland is gekomen. Dat betekent dat je niet voor de islam moet buigen en nog minder voor het christendom moet buigen. Beide zijn importgodsdiensten uit het Midden-Oosten. Wil je je cultuur beschermen of wil je buigen voor Midden-Oosterse ideologie?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zit daar wel een klein verschil in. Kijk maar hoe het Christendom in Engeland is gekomen en vergelijk dat met de Islam. Niet te vergelijken.
Ja dat is een norm. Norm = normaal of standaard. Het is normaal dat we aan het eind van het jaar rond de maand juni eindexamens hebben, zij het in dit geval misschien een ongeschreven norm.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Want examens maken heeft met normen en waarden te maken?
Het lijkt alsof wij ons maar moeten aanpassen aan hun i.p.v. zij aan ons. In Rotterdam alleen al staan 78 moskees. In heel Nederland bijna 400. Dit in vergelijking met de bijna 650 kerken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke normen en waarden zijn precies in het geding?
Normen hebben, in de genoemde context, vooral te maken met gedragingen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ja dat is een norm. Norm = normaal of standaard. Het is normaal dat we aan het eind van het jaar rond de maand juni eindexamens hebben, zij het in dit geval misschien een ongeschreven norm.
Nou en. Als die lui een moskee willen bouwen, dan gaan ze lekker hun gang maar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het lijkt alsof wij ons maar moeten aanpassen aan hun i.p.v. zij aan ons. In Rotterdam alleen al staan 78 moskees.
Dat aanpassen aan allerlei buitenlandse godsdiensten gebeurt al 1500 jaar. Hoeveel kerken staan er wel niet in Nederland bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het lijkt alsof wij ons maar moeten aanpassen aan hun i.p.v. zij aan ons. In Rotterdam alleen al staan 78 moskees.
Vind ik niet. De norm bij ons is dat we juni eindexamens hebben, hun norm is om dan ramadan te vieren of hoe je het ook wilt noemen (ja dat is wellicht een gedraging vanuit het opzicht van cultuur).quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Normen hebben, in de genoemde context, vooral te maken met gedragingen.
De ramadan is elk jaar op een ander moment.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:06 schreef Jordony het volgende:
[..]
Vind ik niet. De norm bij ons is dat we juni eindexamens hebben, hun norm is om dan ramadan te vieren of hoe je het ook wilt noemen (ja dat is wellicht een gedraging vanuit het opzicht van cultuur).
Een tussenweg is er inderdaad niet, maar ik vind het schrikbarend dat wij zo enorm op onze knieën gaan voor deze mensen. Met alle respect voor deze mensen, je mag je cultuur of levensovertuiging belijden, maar eindexamens aanpassen omdat ze dan ramadan hebben vind ik te ver gaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat aanpassen aan allerlei buitenlandse godsdiensten gebeurt al 1500 jaar. Hoeveel kerken staan er wel niet in Nederland bijvoorbeeld?
Prima dat men niet wil buigen voor islamitische feestdagen maar dan moet men ook niet buigen voor christelijke feestdagen. Een aantal lieden in dit topic doet dat echter wel en dat is nogal hilarisch. Gewoon 1 lijn aanhouden: of wel alles toestaan of niets toestaan.
Klopt, maar dan nog vind ik het niet dat de eindexamens moeten wijken. Dit is symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De ramadan is elk jaar op een ander moment.
Nee, dat is een groep mensen tegemoet komen. Waarom zou je dat per se niet willen?quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:08 schreef Jordony het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog vind ik het niet dat de eindexamens moeten wijken. Dit is symboolpolitiek.
Omdat er geen zinvolle reden toe is, en omdat er zich ongetwijfeld andere groeperingen gaan melden die ook iets gaan vinden van de eindexamendata, zie mijn eerdere voorbeelden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is een groep mensen tegemoet komen. Waarom zou je dat per se niet willen?
We komen ze al meer dan genoeg tegemoet. En zoals je zegt, het is een groep. Een minderheid. Nu moet je natuurlijk niet de minderheid wegzetten zoals Wilders graag doet, maar de meerderheid heeft geen zin in examens op een andere datum vanwege vakanties.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is een groep mensen tegemoet komen. Waarom zou je dat per se niet willen?
Ieder verzoek kun je gewoon afzonderlijk bekijken. Als de groep islamitische leerlingen dusdanig groot is, dan lijkt het mij best een overweging om de examens te verschuiven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat er geen zinvolle reden toe is, en omdat er zich ongetwijfeld andere groeperingen gaan melden die ook iets gaan vinden van de eindexamendata, zie mijn eerdere voorbeelden.
Het punt is helemaal niet dat er een verzoek van moslims wordt geweigerd. Het punt is, dat ieder soortgelijk verzoek zou moeten worden geweigerd.
Ik heb eerlijk gezegd hoe de Britse meerderheid denkt over examens op een ander moment. Jij wel?quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:14 schreef Jordony het volgende:
[..]
We komen ze al meer dan genoeg tegemoet. En zoals je zegt, het is een groep. Een minderheid. Nu moet je natuurlijk niet de minderheid wegzetten zoals Wilders graag doet, maar de meerderheid heeft geen zin in examens op een andere datum vanwege vakanties.
Dat klopt, maar dat kun je ook gewoon niet doen. Hoe het in het VK precies zit weet ik niet, maar hier zijn de eindexamendata voor de komende acht jaar wel zo ongeveer vastgelegd. Dus iedereen weet waar ie aan toe is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ieder verzoek kun je gewoon afzonderlijk bekijken.
Ik zie geen post van jou daar over. Ik vind het achterlijk. We geven ze maar weer een aai over de bol, ten nadele van een hele grote groep mensen die dit juist niet willen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd hoe de Britse meerderheid denkt over examens op een ander moment. Jij wel?
'Geen idee' ontbrak.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:22 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ik zie geen post van jou daar over. Ik vind het achterlijk. We geven ze maar weer een aai over de bol, ten nadele van een hele grote groep mensen die dit juist niet willen.
Ik heb ook geen idee, ik kan slechts daar over speculeren. Maar aangezien veel mensen hun vakanties plannen op basis van de datum van de examens (zo is het in ieder geval in Nederland). Bovendien blijft het een minderheid die deze Ramadan 'viert'.Ik vermoed dat bij een referendum de meeste mensen tegen een dergelijk verzoek zullen stemmen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Geen idee' ontbrak.
Maar heb jij enig idee in hoeverre dit voorstel weerstand oproept? Heb daar namelijk geen beeld bij.
Dude.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ja dat is een norm. Norm = normaal of standaard. Het is normaal dat we aan het eind van het jaar rond de maand juni eindexamens hebben, zij het in dit geval misschien een ongeschreven norm.
Leuk, je sarcastische post maar doe 2016 heb ik helaas over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Het is inderdaad ontzettend lullig voor al die eindexamenkandidaten die hun vakantie voor 2016 al geboekt hebben...
Zoals wel meer mensen die hier vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het allemaal een schande is zonder dat ze ook maar de moeite hebben genomen om te lezen WAT dan precies een schande zou zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:38 schreef Jordony het volgende:
[..]
Leuk, je sarcastische post maar doe 2016 heb ik helaas over het hoofd gezien.
Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals wel meer mensen die hier vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het allemaal een schande is zonder dat ze ook maar de moeite hebben genomen om te lezen WAT dan precies een schande zou zijn.
Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:42 schreef Jordony het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.
Vegetariërs zijn niet welkom?quote:Op dinsdag 8 april 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
Daarom moeten we ze op zee niet hebben. Mensen die vasten, en dus verzwakt zijn, kun je niet op rekenen in geval van calamiteiten.
Af en toe glipt er eentje door, maar die komen geen tweede keer. Daarbij, mensen die moeilijk doen met bepaald voedsel zitten we ook echt niet op te wachten. Het is eten wat de pot schaft, of je moet medische gronden hebben.
Inderdaad, dat geldt voor iedereen, zelfs de niet katholieken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een traditie van die mensen. Laat ze toch. We doen toch ook niet moeilijk als men in Brabant massaal het werk stil legt ten tijde van carnaval?
Zo zie jij het in ieder geval, ik zie het niet zo zwart-wit (als een schande). We luisteren ook niet christenen die een maand iets willen waardoor de examens moeten worden verplaatst. Dit is louter symboolpolitiek. "Kijk is hoe attent en lief we zijn richting minderheden"quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.
Als je mijn mening hierover nog niet hebt gehoord, dan heb je niet omhoog gebladerd.
Principe is hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inderdaad, dat geldt voor iedereen, zelfs de niet katholieken.
Hier moet een heel land zijn vakantieschema omgooien vanwege wat jankmoslims. Ff anders.
Grappig. Jij bent degene die meteen spreekt over "op de knieën gaan voor die mensen", maar beweert het niet zwart-wit te zien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:54 schreef Jordony het volgende:
[..]
Zo zie jij het in ieder geval, ik zie het niet zo zwart-wit (als een schande). We luisteren ook niet christenen die een maand iets willen waardoor de examens moeten worden verplaatst. Dit is louter symboolpolitiek. "Kijk is hoe attent en lief we zijn richting minderheden"
Dit gaat over 2016, zo leer ik net van Kansenjongere.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inderdaad, dat geldt voor iedereen, zelfs de niet katholieken.
Hier moet een heel land zijn vakantieschema omgooien vanwege wat jankmoslims. Ff anders.
En jij snapt blijkbaar niet wat een hyperbool is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Grappig. Jij bent degene die meteen spreekt over "op de knieën gaan voor die mensen", maar beweert het niet zwart-wit te zien.
Ik ben zelf parttime vegetariër, maar 100% vegetariër zijn op zee wordt lastig. Ze houden er gewoon geen rekening mee, en ze vinden je maar moeilijk als je er over begint.quote:
Werk jij voor een privaat bedrijf? Je zou van de marine verwachten dat dat geen probleem is. Ik vraag me af of dat elke kok doorrekent of dat je voldoende van alle voedingsstoffen binnenkrijgt met het eten wat hij bereidt, alleen daarom al bepaal ik liever wat ik eet tenzij de ander goed weet wat hij doet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:42 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ben zelf parttime vegetariër, maar 100% vegetariër zijn op zee wordt lastig. Ze houden er gewoon geen rekening mee, en ze vinden je maar moeilijk als je er over begint.
Als je pech hebt, en een filippijnse kok hebt, die weet niet eens wat vegetarisch betekent.
Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten en stoppen met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden. Met zijn allen wat later starten en stoppen en met heel de familie wat later dat Suikerfeest houden, Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat over 2016, zo leer ik net van Kansenjongere.
Lijkt me stug dat scholieren al massaal hun vakantie hebben geboekt.
Private bedrijven ja. Best mogelijk dat het bij de marine beter geregeld is, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Werk jij voor een privaat bedrijf? Je zou van de marine verwachten dat dat geen probleem is. Ik vraag me af of dat elke kok doorrekent of dat je voldoende van alle voedingsstoffen binnenkrijgt met het eten wat hij bereidt, alleen daarom al bepaal ik liever wat ik eet tenzij de ander goed weet wat hij doet.
Transport, visserij of nog iets anders?quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef niels0 het volgende:
[..]
Private bedrijven ja. Best mogelijk dat het bij de marine beter geregeld is, maar dat weet ik niet zeker.
In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties). Ik kan me echter niet herinneren ooit klachten gehoord te hebben van mensen uit de regio die als laatste vakantie kreeg dat hen net dat beetje extra voorbereidingstijd dat ze eigenlijk nodig hadden was ontnomen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan.
Het gaat hier om een maand en niet een week.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties). Ik kan me echter niet herinneren ooit klachten gehoord te hebben van mensen uit de regio die als laatste vakantie kreeg dat hen net dat beetje extra voorbereidingstijd dat ze eigenlijk nodig hadden was ontnomen.
Gasproduktie en onderwaterconstruktie. Wij hebben het vrij goed nog met eten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Transport, visserij of nog iets anders?
Dat is een interessante opmerking. Ze zouden eens de hoogte van de cijfers moeten vergelijken tussen de regio's, zien of dat het invloed heeft. Misschien wel, misschien niet. Zo blijkt de geboortemaand van het kind invloed te hebben op de hoogte van de score op dat testje van het CITO, dit werd pas een jaar of 5 geleden bekend. Analoog hiermee werd rond diezelfde periode bekend dat je meer kans hebt om een profvoetballer te worden (geselecteerd worden voor een goede jeugdopleiding en je steeds batig rangschikken) als je in een bepaalde maand geboren wordt. Een hypothese was snel opgesteld: verschil in ontwikkeling, op die leeftijd geeft die paar maanden dat je ouder bent je een competitief voordeel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties).
Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?quote:Op woensdag 9 april 2014 00:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat hier om een maand en niet een week.
Ik kom ze toch tegemoet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
Of je kunt die mensen een beetje tegemoet komen. Of wil je dat per se niet omdat je dan gevoel krijgt dat je capituleert?
Vakantiespreiding?quote:Op woensdag 9 april 2014 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?
In Nederland gaat het overigens niet om een week, maar om twee weken verschil tussen de vroegste regio en de laatste regio.
Geen slecht idee van je lerares. Maar deed ze dat met tweede paasdag of tweede pinksterdag ook: alle christelijke kindertjes krijgen vrij maar de moslimkindertjes moeten komen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 04:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Het probleem begint nu duidelijker te worden, namelijk waar zet je de grens wat betreft religie in de maatschappij?. Het respecteren van een religie is goed en mensen moeten zelf weten wat zij doen maar ik als atheist ben toch van mening dat je zelfs als gelovige prioriteiten moet gaan stellen, namelijk je examen doen of vasten/whatever je ook moet doen van jouw geloof met alle gevolgen van dien in het dagelijks leven.
Het moet ook trouwens wel een beetje afgelopen zijn met de voorkeurs behandeling die veel moslims krijgen, weet nog heel goed dat ik op de middelbare school zat en mijn lerares doodleuk zei "Iedereen die moslim is en suikerfeest heeft is morgen vrij, van de rest wordt verwacht dat je gewoon op school bent, als je dat niet bent sta je ongeoorloofd afwezig"
Dan weet ik er nog wel een paar. Joden, moslims, christenen, hindoes etc.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
Het is een sekte dat die verboden moet worden. We leven in 2014 niet 14.
We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.quote:Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan weet ik er nog wel een paar. Joden, moslims, christenen, hindoes etc.
Yepquote:Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan weet ik er nog wel een paar. Joden, moslims, christenen, hindoes etc.
Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Wat oorspronkelijk weer uit geloof komt. Dus als moslims de autochtone Engelsen o.a. met geweld totde islam bekeren (net zoals de christenen gedaan hebben) en Ramadan groeit uit tot een culturele verschijning, dan ben jij bereid je aan Ramadan aan te passen?quote:Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
De feestjes hoeven niet verboden te worden, het geloof wel. Resultaat is dat ramadan waarschijnlijk zal verdwijnen en pasen over blijft. Geloof is een sekte.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat oorspronkelijk weer uit geloof komt. Dus als moslims de autochtone Engelsen o.a. met geweld totde islam bekeren (net zoals de christenen gedaan hebben) en Ramadan groeit uit tot een culturele verschijning, dan ben jij bereid je aan Ramadan aan te passen?
Ik zie liever geen aanpassing voor religieuze uitingen of religieus culturele uitingen.
Laat ik voorop stellen dat ik ook niets heb met religie, maar ik kan mij wel voorstellen dat moslims wel wat moeite hebben met 'later starten' of simpelweg 'stoppen' met de ramadan. Voor ons maakt het uiteraard geen verschil, maar voor die mensen is het een eeuwenoude traditie. Die schuif je niet even terzijde voor een eenmalig examen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten en stoppen met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden. Met zijn allen wat later starten en stoppen en met heel de familie wat later dat Suikerfeest houden, Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan.
Laat mensen toch lekker geloven man.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De feestjes hoeven niet verboden te worden, het geloof wel. Resultaat is dat ramadan waarschijnlijk zal verdwijnen en pasen over blijft. Geloof is een sekte.
Als iedereen op alle religieuze feestdagen vrij heeft, hoef je niet veel meer naar school.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:03 schreef Zienswijze het volgende:
We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ze zeggen zelf dat ze vasten later in mogen halen.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik ook niets heb met religie, maar ik kan mij wel voorstellen dat moslims wel wat moeite hebben met 'later starten' of simpelweg 'stoppen' met de ramadan. Voor ons maakt het uiteraard geen verschil, maar voor die mensen is het een eeuwenoude traditie. Die schuif je niet even terzijde voor een eenmalig examen.
Deze passage uit de Kuran is overigens interpretabel.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf dat ze vasten later in mogen halen.
Daarbij vallen ze niet om van de honger, want ze eten elke avond een feestmaal.
De feestjes zijn een resultaat van die gewelddadige bekeringen koekwaus.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De feestjes hoeven niet verboden te worden, het geloof wel. Resultaat is dat ramadan waarschijnlijk zal verdwijnen en pasen over blijft. Geloof is een sekte.
Nadenken Kees, die laatste zijn nationale (vrije) dagen.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen slecht idee van je lerares. Maar deed ze dat met tweede paasdag of tweede pinksterdag ook: alle christelijke kindertjes krijgen vrij maar de moslimkindertjes moeten komen!
Natuurlijk, al zolang als Nederland bestaat!quote:Op woensdag 9 april 2014 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Nadenken Kees, die laatste zijn nationale (vrije) dagen.
Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar wetgeving inricht net als in islamitische landen?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk, al zolang als Nederland bestaat!
Krijgen Christenen in islamitische landen vrij met Kerst en Pasen?
Of mogen we dat weer niet vergelijken?
Wil niet zeggen dat 95 % van de leerlingen zich aan moeten passen aan 5 %, vanwege andere etenstijden.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar wetgeving inricht net als in islamitische landen?
Je maakt weer allerlei aannames en draait lekker om mijn post heen. Zo kennen we je weer.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat 95 % van de leerlingen zich aan moeten passen aan 5 %, vanwege andere etenstijden.
Zwanger, ziek en op reis zijn, zijn, blijkbaar, redenen om het vasten uit te stellen.
Examen doen en werken, niet.
Hoop echt niet dat onze regering mee gaat doen aan deze flauwekul in 2016.
Och, jij bevestigt wat ik zeg, geen reactie nodig, dus.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt weer allerlei aannames en draait lekker om mijn post heen. Zo kennen we je weer.
Ik hoop het wel. Al is het alleen al om figuren zoals jij te stangen.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat 95 % van de leerlingen zich aan moeten passen aan 5 %, vanwege andere etenstijden.
Zwanger, ziek en op reis zijn, zijn, blijkbaar, redenen om het vasten uit te stellen.
Examen doen en werken, niet.
Hoop echt niet dat onze regering mee gaat doen aan deze flauwekul in 2016.
Je geeft helemaal geen reactie op mijn vraag.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, jij bevestigt wat ik zeg, geen reactie nodig, dus.
Alle sektes verbieden of geen sektes. Geloof vertraagt de groei van de mensheid.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat mensen toch lekker geloven man.
Ik zie jou al pasen haten. Haha heerlijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
De feestjes zijn een resultaat van die gewelddadige bekeringen koekwaus.
Wat? Jij bent degene die allerlei festiviteiten wil regulerenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zie jou al pasen haten. Haha heerlijk.
Ironisch dat je je hiermee juist gedraagt als een gelovige.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alle sektes verbieden of geen sektes. Geloof vertraagt de groei van de mensheid.
Voor de uitoefening van de religie zou het geen probleem moeten zijn zolang je maar die periode vast, dat je het wat verschuift maakt niet dat je minder trouw de religie volgt. Moest ik een moslim zijn die hieraan meedoet dan zou ik het wel weten, je gaat toch niet de kans op een goede universiteit (sterke tweedeling daar) links laten liggen omdat het vasten in de weg komt? Dan maar wat later op eigen houtje vasten overdag en dit in het ideale geval met heel het gezin, dan kan je er een leuk Suikerfeest van maken aan het einde van die periode.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik ook niets heb met religie, maar ik kan mij wel voorstellen dat moslims wel wat moeite hebben met 'later starten' of simpelweg 'stoppen' met de ramadan. Voor ons maakt het uiteraard geen verschil, maar voor die mensen is het een eeuwenoude traditie. Die schuif je niet even terzijde voor een eenmalig examen.
Maar u bent geen moslim; het idee van geloof is juist vaak dat het niet is wat je in de ijskast zet als het even niet goed uitkomt, maar dat je consequent de gestelde regels blijft volgen.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor de uitoefening van de religie zou het geen probleem moeten zijn zolang je maar die periode vast, dat je het wat verschuift maakt niet dat je minder trouw de religie volgt. Moest ik een moslim zijn die hieraan meedoet dan zou ik het wel weten, je gaat toch niet de kans op een goede universiteit (sterke tweedeling daar) links laten liggen omdat het vasten in de weg komt? Dan maar wat later op eigen houtje vasten overdag en dit in het ideale geval met heel het gezin, dan kan je er een leuk Suikerfeest van maken aan het einde van die periode.
Misschien, ik redeneerde teleologisch. Als je in een God gelooft of je gelooft dat je bepaalde gebruiken moet volgen (moet vasten om je in te leven in anderen die het slechter hebben, aan je discipline te werken of wat dan ook) wat zou er dan op tegen zijn als je X dagen later begint als je ook X dagen later stopt?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar u bent geen moslim; het idee van geloof is juist vaak dat het niet is wat je in de ijskast zet als het even niet goed uitkomt, maar dat je consequent de gestelde regels blijft volgen.
Voor die mensen persoonlijk is het helemaal niet eeuwenoud. Die knakkers zijn tieners. Rukken zich ongans op porno, drinken en roken maar oh...nee...de ramadan...heilige shit.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het iets zou zijn dat om pragmatische redenen plaats zou moeten vinden, dan zou u uiteraard een goed punt hebben. Juist het religieuze karakter maakt het een precaire kwestie.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien, ik redeneerde teleologisch. Als je in een God gelooft of je gelooft dat je bepaalde gebruiken moet volgen (moet vasten om je in te leven in anderen die het slechter hebben, aan je discipline te werken of wat dan ook) wat zou er dan op tegen zijn als je X dagen later begint als je ook X dagen later stopt?
Nee als wetenschapper. Alles is nog niet bewezen tot dat het tegendeel bewezen is. Het is dus simpelweg lariekoek. Verder is het niet bevorderlijk voor de samenleving. Om 1 lijn te trekken, moet je het ook als sekte zien.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ironisch dat je je hiermee juist gedraagt als een gelovige.
Het verbieden van geloof is heel wat anders dan festiviteiten willen reguleren. Leuk geprobeerd om te draaien, maar het helpt niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat? Jij bent degene die allerlei festiviteiten wil reguleren
Oh ja, dat is veel minder erg natuurlijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van geloof is heel wat anders dan festiviteiten willen reguleren. Leuk geprobeerd om te draaien, maar het helpt niet.
Ik vind al die oorlogen en slachtingen door geloof veel ergerquote:Op woensdag 9 april 2014 19:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ja, dat is veel minder erg natuurlijk.
Goed punt, in dit topicquote:Op woensdag 9 april 2014 19:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind al die oorlogen en slachtingen door geloof veel erger
Zeker wel. Geen geloof = minder oorlogen en mogelijk geen gezeur over een ramadan datum. Wat wil je nog meer?quote:
Niks. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zeker wel. Geen geloof = minder oorlogen en mogelijk geen gezeur over een ramadan datum. Wat wil je nog meer?
Waarom zou je vriendelijk moeten zijn voor massale vrouwen onderdrukking?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:45 schreef tetouaribo het volgende:
Beetje een zware titel. Het had wat mij betreft vriendelijker gemogen en bijvoorbeeld 'Er wordt rekening gehouden met islamitische studenten' of iets dergelijks kunnen heten.
Dat is jouw opvatting van de Islam. Mijn punt is dat mensen elkaar niet constant vijandig moeten behandelen. Nergens voor nodig en je schiet er niets mee op.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zou je vriendelijk moeten zijn voor massale vrouwen onderdrukking?
Een hoofddoekje dragen omdat je geindoctrineerd bent noem ik een slechte zaak. Deze hersenspoeling gebeurd in dit soort gezinnen, waarbij vrouwen mooi worden genoemd als ze een hoofddoekje dragen, en boos nagekeken worden als ze geen hoofddoekje hebben. Ondertussen zijn ze bang afgezonderd te worden van hun familie als ze niet mee doen. Dus wie is er dan vijandig, ik, diegene die in 2014 leeft, of de gezinnen die hun kinderen emotioneel en fysiek mishandelen om een islam slaafje te worden voor bevestiging van hun eigen middeleeuwse gedachtegoed?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:53 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting van de Islam. Mijn punt is dat mensen elkaar niet constant vijandig moeten behandelen. Nergens voor nodig en je schiet er niets mee op.
Alleen op het stukje Midden-Oosten dat weggevaagd wordt, maar in Europa gaat het geloof rustig verder.quote:
Ik zou beginnen met het bestempelen van geloof als een sekte en het verbieden van moskeeën. Op elke plek waar er een moskee staat, maken we er een rustig parkje van met water en mooie bomen.quote:Op woensdag 9 april 2014 20:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Alleen op het stukje Midden-Oosten dat weggevaagd wordt, maar in Europa gaat het geloof rustig verder.
Heb je nog meer briljante plannen, Einstein?
Zelfs Bashar al-Assad gaat niet zover.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:12 schreef firefly3 het volgende:
Ik zou beginnen met het bestempelen van geloof als een sekte en het verbieden van moskeeën. Op elke plek waar er een moskee staat, maken we er een rustig parkje van met water en mooie bomen.
Hier in Nederland zijn sektes verboden. Je kunt geloven best onder sektes onder brengen in de wet omdat er namelijk geen verschil is. We gaan natuurlijk geen mensen vermoorden, slechts samenscholende sektes verbieden in al zijn vormenquote:Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zelfs Bashar al-Assad gaat niet zover.
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:19 schreef firefly3 het volgende:
Hier in Nederland zijn sektes verboden.
De islam is een wereldreligie en geen sekte hoor.quote:Of vind je het normaal dat er zoveel mensen naar een gebouw samenkomen om verhaaltjes te horen en nog meer mensen proberen te indoctrineren? Hun kinderen worden slachtoffers van imams.
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iedereen op alle religieuze feestdagen vrij heeft, hoef je niet veel meer naar school.
http://www.beleven.org/feesten/
Niet alle sektes blijkbaar nog. Een wereldreligie is een gigantische sekte.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Steekpartij Laren aanslag van sekte
http://www.dichtbij.nl/t-(...)nslag-van-sekte.aspx
[..]
De islam is een wereldreligie en geen sekte hoor.
Voor wat betreft werkdagen heb je daar gelijk aan. Voor de schoolpraktijk is het toch wel wenselijk dat alle leerlingen op dezelfde dagen vrij zijn, welke dat dan ook zouden moeten zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.
Oh?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:19 schreef firefly3 het volgende:
Hier in Nederland zijn sektes verboden.
Mensen die geloven in een fabeltje en indoctrinatie toe passen om die mensen ook in een fabeltje doen geloven.quote:
Vrijheid van vereniging moet gestopt worden als het nadelig is voor de samenleving. (geweld, extreme indoctrinatie enz).quote:Vraag 2: Wat is er gebeurd met de vrijheid van vereniging?
Die vrije schooldagen zou je dan van religie los kunnen koppelen.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor wat betreft werkdagen heb je daar gelijk aan. Voor de schoolpraktijk is het toch wel wenselijk dat alle leerlingen op dezelfde dagen vrij zijn, welke dat dan ook zouden moeten zijn.
Dat lijkt me wel een goeie juridische definitie, ja. Misschien wil je even een linkje geven naar het wetsartikel waar in staat dat sektes verboden zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:34 schreef firefly3 het volgende:
Mensen die geloven in een fabeltje en indoctrinatie toe passen om die mensen ook in een fabeltje doen geloven.
Nogal subjectief. Vandaar dat dat verbod er niet is.quote:Vrijheid van vereniging moet gestopt worden als het nadelig is voor de samenleving. (geweld, extreme indoctrinatie enz).
Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp. Zoals besnijdenis, verplicht hoofddoekje dragen (lichamelijk) en geestelijk = manipulatie tijdens de jeugd.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een goeie juridische definitie, ja. Misschien wil je even een linkje geven naar het wetsartikel waar in staat dat sektes verboden zijn?
[..]
Nogal subjectief. Vandaar dat dat verbod er niet is.
Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp.
Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?
Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.
Niet in de letterlijke zin nee, maar ik wens je veel succes als je een sekte wilt beginnen om de mazen van de Nederlandse wet te benutten.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.
En wat precies is geestelijke mishandeling? Je kind ervan overtuigen dat God de wereld heeft geschapen, zoals ongeveer 2 miljard mensen op de wereld in een of andere gradatie geloven?
Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling.
De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?
Ja. Mijn mening is, dat het een slecht idee is om een gedachtenpolizei in te stellen.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?
Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling. Vaak zie je dat criminaliteit o.a. stijgt.
Ik heb er geen last van, maar leef mee met mensen die daar dan door benadeeld worden.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoop het wel. Al is het alleen al om figuren zoals jij te stangen.
Hier kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.
Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
Konden ze zich maar druk maken om subsidies voor dit soort futiliteiten.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.
Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
Ik heb er nooit wat van gemerkt dat mensen in Nederland worden buitengesloten omdat ze niet een bepaald merk dragen maar of dat dit nu wel of niet zo is, zij hebben dermate weinig geld dat dit niet eens aan de orde komt voor hen.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.
Je bedoelt dat veel mensen geen flauw idee meer hebben waarom we die christelijke feestdagen eigenlijk vieren. Vanwege de paashaas of zo en een kerstboom.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Het Nederland en dus zijn wetgeving.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar zijn wetgeving inricht net als in islamitische landen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |