Nee als wetenschapper. Alles is nog niet bewezen tot dat het tegendeel bewezen is. Het is dus simpelweg lariekoek. Verder is het niet bevorderlijk voor de samenleving. Om 1 lijn te trekken, moet je het ook als sekte zien.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ironisch dat je je hiermee juist gedraagt als een gelovige.
Het verbieden van geloof is heel wat anders dan festiviteiten willen reguleren. Leuk geprobeerd om te draaien, maar het helpt niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat? Jij bent degene die allerlei festiviteiten wil reguleren
Oh ja, dat is veel minder erg natuurlijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van geloof is heel wat anders dan festiviteiten willen reguleren. Leuk geprobeerd om te draaien, maar het helpt niet.
Ik vind al die oorlogen en slachtingen door geloof veel ergerquote:Op woensdag 9 april 2014 19:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ja, dat is veel minder erg natuurlijk.
Goed punt, in dit topicquote:Op woensdag 9 april 2014 19:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind al die oorlogen en slachtingen door geloof veel erger
Zeker wel. Geen geloof = minder oorlogen en mogelijk geen gezeur over een ramadan datum. Wat wil je nog meer?quote:
Niks. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zeker wel. Geen geloof = minder oorlogen en mogelijk geen gezeur over een ramadan datum. Wat wil je nog meer?
Waarom zou je vriendelijk moeten zijn voor massale vrouwen onderdrukking?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:45 schreef tetouaribo het volgende:
Beetje een zware titel. Het had wat mij betreft vriendelijker gemogen en bijvoorbeeld 'Er wordt rekening gehouden met islamitische studenten' of iets dergelijks kunnen heten.
Dat is jouw opvatting van de Islam. Mijn punt is dat mensen elkaar niet constant vijandig moeten behandelen. Nergens voor nodig en je schiet er niets mee op.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zou je vriendelijk moeten zijn voor massale vrouwen onderdrukking?
Een hoofddoekje dragen omdat je geindoctrineerd bent noem ik een slechte zaak. Deze hersenspoeling gebeurd in dit soort gezinnen, waarbij vrouwen mooi worden genoemd als ze een hoofddoekje dragen, en boos nagekeken worden als ze geen hoofddoekje hebben. Ondertussen zijn ze bang afgezonderd te worden van hun familie als ze niet mee doen. Dus wie is er dan vijandig, ik, diegene die in 2014 leeft, of de gezinnen die hun kinderen emotioneel en fysiek mishandelen om een islam slaafje te worden voor bevestiging van hun eigen middeleeuwse gedachtegoed?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:53 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting van de Islam. Mijn punt is dat mensen elkaar niet constant vijandig moeten behandelen. Nergens voor nodig en je schiet er niets mee op.
Alleen op het stukje Midden-Oosten dat weggevaagd wordt, maar in Europa gaat het geloof rustig verder.quote:
Ik zou beginnen met het bestempelen van geloof als een sekte en het verbieden van moskeeën. Op elke plek waar er een moskee staat, maken we er een rustig parkje van met water en mooie bomen.quote:Op woensdag 9 april 2014 20:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Alleen op het stukje Midden-Oosten dat weggevaagd wordt, maar in Europa gaat het geloof rustig verder.
Heb je nog meer briljante plannen, Einstein?
Zelfs Bashar al-Assad gaat niet zover.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:12 schreef firefly3 het volgende:
Ik zou beginnen met het bestempelen van geloof als een sekte en het verbieden van moskeeën. Op elke plek waar er een moskee staat, maken we er een rustig parkje van met water en mooie bomen.
Hier in Nederland zijn sektes verboden. Je kunt geloven best onder sektes onder brengen in de wet omdat er namelijk geen verschil is. We gaan natuurlijk geen mensen vermoorden, slechts samenscholende sektes verbieden in al zijn vormenquote:Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zelfs Bashar al-Assad gaat niet zover.
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:19 schreef firefly3 het volgende:
Hier in Nederland zijn sektes verboden.
De islam is een wereldreligie en geen sekte hoor.quote:Of vind je het normaal dat er zoveel mensen naar een gebouw samenkomen om verhaaltjes te horen en nog meer mensen proberen te indoctrineren? Hun kinderen worden slachtoffers van imams.
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iedereen op alle religieuze feestdagen vrij heeft, hoef je niet veel meer naar school.
http://www.beleven.org/feesten/
Niet alle sektes blijkbaar nog. Een wereldreligie is een gigantische sekte.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Steekpartij Laren aanslag van sekte
http://www.dichtbij.nl/t-(...)nslag-van-sekte.aspx
[..]
De islam is een wereldreligie en geen sekte hoor.
Voor wat betreft werkdagen heb je daar gelijk aan. Voor de schoolpraktijk is het toch wel wenselijk dat alle leerlingen op dezelfde dagen vrij zijn, welke dat dan ook zouden moeten zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.
Oh?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:19 schreef firefly3 het volgende:
Hier in Nederland zijn sektes verboden.
Mensen die geloven in een fabeltje en indoctrinatie toe passen om die mensen ook in een fabeltje doen geloven.quote:
Vrijheid van vereniging moet gestopt worden als het nadelig is voor de samenleving. (geweld, extreme indoctrinatie enz).quote:Vraag 2: Wat is er gebeurd met de vrijheid van vereniging?
Die vrije schooldagen zou je dan van religie los kunnen koppelen.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor wat betreft werkdagen heb je daar gelijk aan. Voor de schoolpraktijk is het toch wel wenselijk dat alle leerlingen op dezelfde dagen vrij zijn, welke dat dan ook zouden moeten zijn.
Dat lijkt me wel een goeie juridische definitie, ja. Misschien wil je even een linkje geven naar het wetsartikel waar in staat dat sektes verboden zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:34 schreef firefly3 het volgende:
Mensen die geloven in een fabeltje en indoctrinatie toe passen om die mensen ook in een fabeltje doen geloven.
Nogal subjectief. Vandaar dat dat verbod er niet is.quote:Vrijheid van vereniging moet gestopt worden als het nadelig is voor de samenleving. (geweld, extreme indoctrinatie enz).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |