Spijker en kopquote:Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Ze doen toch vrijwillig mee aan de Ramadan? Als ik vrijwillig op een absurd streng dieet ga is er ook niemand die zegt: hmm we verplaatsen je examen wel want ik denk niet dat je optimaal gaat presteren... Was het maar waar
Daar gaat het niet omquote:Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef UpsideDown het volgende:
Dit gaat om Groot-Brittannië he, tokkieland nummer 1 bij uitstek.
Dat was in het algemeen. Er zijn tal van voorbeelden waar Moslims privileges afdwingen. Graag de aannames ook aanstippen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef rhubarbje het volgende:
Waar staat dat moslims dit willen afdwingen?
Er staan nog wel wat meer aannames in je OP
Nergens, maar wat nu als anderen zeggen "het is zo warm in de zomer dan kan ik me altijd minder goed concentreren"? Je kunt niet met iedereen z'n priveomstandigheden rekening houden.quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef rhubarbje het volgende:
Waar staat dat moslims dit willen afdwingen?
Er staan nog wel wat meer aannames in je OP
Ik vind dat publieke sectoren die voor iedereen toegankelijk zijn zich voor 0.0% moeten bemoeien met geloven.quote:Op maandag 7 april 2014 22:05 schreef Elan het volgende:
Het is inderdaad wel handig om in je bericht te vermelden dat het hier over Groot-Brittannië en niet Nederland gaat.
Voor er weer allerlei kansloze PVV-discussies ontstaan.
Inhoudelijk: Ik vind ik het een prima zaak als let's say tenminste 20% Moslim is men rekening houdt met de wensen en behoeften van die groep.
Ik zie ook verder niet hoe je de groep niet of anders-gelovigen dupeert door het zo te plannen??
Ik ook, maar helaas is dat vooralsnog een utopie.quote:Op maandag 7 april 2014 22:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind dat publieke sectoren die voor iedereen toegankelijk zijn zich voor 0.0% moeten bemoeien met geloven.
Je hebt gelijk, al heb ik dit geprobeerd te ondervangen door mijn topic hier aan te maken in plaats van KLB. Maar ik doe dit zometeen aanpassen;quote:Op maandag 7 april 2014 22:05 schreef Elan het volgende:
Het is inderdaad wel handig om in je bericht te vermelden dat het hier over Groot-Brittannië en niet Nederland gaat.
Voor er weer allerlei kansloze PVV-discussies ontstaan.
Inhoudelijk: Ik vind ik het een prima zaak als let's say tenminste 20% Moslim is men rekening houdt met de wensen en behoeften van die groep.
Ik zie ook verder niet hoe je de groep niet of anders-gelovigen dupeert door het zo te plannen??
Heb je gelijk in, maar ondanks dit alles is de boodschap duidelijk. Met of zonder mening van de schrijver.quote:
Beetje doorzichtig dit, Koos.quote:Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zie het probleem niet. Vind het wel sympathiek dat men in Engeland de examens voor een keertje uit wil stellen. Zo kunnen onze islamitische vrienden tenminste optimaal presteren.
Daar heb je gelijk in, en dat pas ik aanquote:Op maandag 7 april 2014 22:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, nu wordt het topic zo gebracht dat het lijkt alsof het hier is.
Je had al door dat dit nieuwsbericht bepaald niet over Nederland en de Marokkanen hier gaat?quote:Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, al heb ik dit geprobeerd te ondervangen door mijn topic hier aan te maken in plaats van KLB. Maar ik doe dit zometeen aanpassen;
Inhoudelijk: Absoluut een nobel streven, en in principe ook helemaal mee eens, maar ik krijg langzamerhand het gevoel dat wij met 2 maten meten hier in Nederland. 1 maat voor Marokkanen, en 1 maat voor de 'rest' van de Nederlanders.
Dat is discriminatie, hetzij positief, hetzij negatief. Marokkanen, of Moslims, hoe je het wil noemen, krijgen langzamerhand een 'bedreigde status' en je mag hier geen verkeerd woord over zeggen. Die trend is niet goed.
Vandaar dat ik van mening ben dat Nederland geen water meer bij de wijn moet doen. Zij zijn nu aan zet.
[..]
Heb je gelijk in, maar ondanks dit alles is de boodschap duidelijk. Met of zonder mening van de schrijver.
Het is gemeend. Je kunt die mensen toch tegemoet komen? Wie benadeel je daar nou precies mee?quote:
Sorry, misschien zeg ik het wat onhandig. Wat ik bedoel is het volgende.quote:Op maandag 7 april 2014 22:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je had al door dat dit nieuwsbericht bepaald niet over Nederland en de Marokkanen hier gaat?
En waarom zie je dit in Nederland zo gebeuren en op welke termijn? Wat is die fundatie voor die angst?quote:Op maandag 7 april 2014 22:19 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Sorry, misschien zeg ik het wat onhandig. Wat ik bedoel is het volgende.
1. Het arikel gaat over Engeland.
2. Gezien de ontwikkelingen mbt Moslims hier in Nederland, vrees ik op korte / lange termijn dezelfde situatie als nu in Engeland.
De privileges die afgedwongen worden, het verdedigen van eigen volk en het ontstaan van politieke moslimpartijen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En waarom zie je dit in Nederland zo gebeuren en op welke termijn? Wat is die fundatie voor die angst?
Welke privileges worden precies afgedwongen door onze islamitische landgenoten?quote:Op maandag 7 april 2014 22:21 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
De privileges die afgedwongen worden, het verdedigen van eigen volk en het ontstaan van politieke moslimpartijen.
Iets concreter. Politieke partijen op religieuze inslag hebben we al sinds de 19e eeuw maar sindsdien is de invloed van religie op het beleid alleen maar kleiner geworden.quote:Op maandag 7 april 2014 22:21 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
De privileges die afgedwongen worden, het verdedigen van eigen volk en het ontstaan van politieke moslimpartijen.
jij ging vaak naar school op zondag?quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:
Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
Goed dat je daarover begint:quote:Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke privileges worden precies afgedwongen door onze islamitische landgenoten?
Dit is helemaal niet concreet. In een discussie waar het om details gaat is dit veel te algemeen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iets concreter. Politieke partijen op religieuze inslag hebben we al sinds de 19e eeuw maar sindsdien is de invloed van religie op het beleid alleen maar kleiner geworden.
Ik zie nog weinig basis voor je angst...
Naar school op zondag? Wat voor punt wil jij maken? Participeren is niet aan alles meedoen, maar je aanpassen aan de samenleveing.quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij ging vaak naar school op zondag?
maar goed, ik zie het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof de datum van de examens een soort historische feestdag is ofzo, das gewoon natte vingerwerk
dan zie ik niet in waarom er geen rekening gehouden mag worden met moslims tbh
Ze moeten het nu zo nu en dan ook rond Pinksteren en Hemelvaart heen inplannen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij ging vaak naar school op zondag?
maar goed, ik zie het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof de datum van de examens een soort historische feestdag is ofzo, das gewoon natte vingerwerk
dan zie ik niet in waarom er geen rekening gehouden mag worden met moslims tbh
Want voorheen was dat verboden?quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
- Mogelijk maken van het dragen van hoofddoekjes voor vrouwen. Is veel in het nieuws/kranten geweest (bron op aanvraag)
Grappig hoe je jezelf met zo weinig woorden zo kunt tegenspreken.quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef Alt-tab het volgende:
En nou net dat laatste, waarmee er neergekeken wordt op ons doen en laten is het verschil in respect. Waar ik elk mens volledig respecteer, zal een Moslim een 'ongelovige' niet volledig respecteren.
Niets aan toe te voegen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:
maar wij kijken toch ook afkeurend naar moslims?
laten we wel wezen, ik vind een aantal zaken binnen dat geloof, zacht gezegd een beetje raar ... zouden ze mee op moeten houden imo maar ik kan me ook prima voorstellen dat ze een aantal zaken in Nederland ook een beetje een vreemd verhaal vinden
staat toch nergens geschreven dat je het altijd maar met volledig elkaar eens moet zijn?
het punt is dat je andere gelovigen dit wel op grote schaal ziet afdwingenquote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef Alt-tab het volgende:
Naar school op zondag? Wat voor punt wil jij maken? Participeren is niet aan alles meedoen, maar je aanpassen aan de samenleveing.
Dit verschil in mening is ook van belang in de rest van je betoog, Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Argumenten hiervoor heb ik al eerder gegeven.
Nou mooi toch, óf je kiest voor de religie, óf je kiest voor het onderwijs. Snap sowieso niet wat die leerlingen op school moeten, aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is. Het volgen van onderwijs is tegendraads in het behoud van tradities, velerlei opleidingen en het daarin bepalende leerstof zijn progressief.quote:De eindexamens vallen in 2016 namelijk samen met de ramadan en de theorie is dat leerlingen die zichzelf vrijwillig verhongeren, minder goed zullen presteren.
Wat ben je toch ook een zielige zeikerd.quote:
Moslims zouden niet naar school hoeven in GB? En waarom zou voor hen geen leerplicht e.d. hoeven te bestaan?quote:Op maandag 7 april 2014 22:39 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nou mooi toch, óf je kiest voor de religie, óf je kiest voor het onderwijs. Snap sowieso niet wat die leerlingen op school moeten, aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is. Het volgen van onderwijs is tegendraads in het behoud van tradities, velerlei opleidingen en het daarin bepalende leerstof zijn progressief.
We leven niet meer in de middeleeuwen, kom op zeg.
Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims. Ik erken de feiten, maar behandel ze zoals ik elk ander persoon zou behandelen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:
maar wij kijken toch ook afkeurend naar moslims?
laten we wel wezen, ik vind een aantal zaken binnen dat geloof, zacht gezegd een beetje raar ... zouden ze mee op moeten houden imo maar ik kan me ook prima voorstellen dat ze een aantal zaken in Nederland ook een beetje een vreemd verhaal vinden
staat toch nergens geschreven dat je het altijd maar met volledig elkaar eens moet zijn?
ga nu niet gelijk weer ongesteld lopen doen zegquote:Op maandag 7 april 2014 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een zielige zeikerd.
Nogal logisch he, andere gelovigen doen niet mee aan de ramadan.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:
Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
gewoon wij, als in wij met zijn allenquote:Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims. Ik erken de feiten, maar behandel ze zoals ik elk ander persoon zou behandelen.
Dat verdient ieder mens namelijk, ondanks ik natuurlijk ook een hekel heb aan criminele marokkanen.
Heheh deze is wel grappigquote:Op maandag 7 april 2014 22:44 schreef mstx het volgende:
[..]
Nogal logisch he, andere gelovigen doen niet mee aan de ramadan.
quote:Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moslims zouden niet naar school hoeven in GB? En waarom zou voor hen geen leerplicht e.d. hoeven te bestaan?
Lezen, vrind.quote:aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is.
Ik sprak toch heel niet voor die gast man. Ik had gewoon geen zin om die complete lap tekst te quoten op m'n smartphone.quote:Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ga nu niet gelijk weer ongesteld lopen doen zeg
Tja, dat jij iets uitblaat wil niet zeggen dat het ook maar lijkt op een argument... Probeer het nog eens.quote:
Lees je vorige reacties nog eens terug en probeer daarna deze zin hardop voor te lezen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims.
Dat jij mijn argument niet goedkeurt wil niet zeggen dat ik ook maar iets geef om wat jij van mijn uitleg vindt.quote:Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat jij iets uitblaat wil niet zeggen dat het ook maar lijkt op een argument... Probeer het nog eens.
want met een hele lap tekst erbij was dat wel een zinnige opmerking geweest?quote:Op maandag 7 april 2014 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sprak toch heel niet voor die gast man. Ik had gewoon geen zin om die complete lap tekst te quoten op m'n smartphone.
Er worden geen privileges afgedwongen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:21 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar je weet dat vrouwen dat hier ook heel lang deden? En dat je in een kerk ook bedekt hoort te zijn (zeg: geen blote ledematen aan alle kanten)?quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Goed dat je daarover begint:
- Mogelijk maken van het dragen van hoofddoekjes voor vrouwen. Is veel in het nieuws/kranten geweest (bron op aanvraag)
- Afkeurend jegens de westerse levensstijl.
En nou net dat laatste, waarmee er neergekeken wordt op ons doen en laten is het verschil in respect. Waar ik elk mens volledig respecteer, zal een Moslim een 'ongelovige' niet volledig respecteren.
Ik snap dat de onderbouwing niet geweldig is. 1 bewezen feit, en de rest ervaring, maar kijk naar Engeland. Dan kan hier ook gebeuren.
[..]
Dit is helemaal niet concreet. In een discussie waar het om details gaat is dit veel te algemeen.
[..]
Naar school op zondag? Wat voor punt wil jij maken? Participeren is niet aan alles meedoen, maar je aanpassen aan de samenleveing.
Dit verschil in mening is ook van belang in de rest van je betoog, Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Argumenten hiervoor heb ik al eerder gegeven.
Je best doen om je achterlijke praat uit te leggen was inderdaad teveel gevraagd gok ikquote:Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat jij mijn argument niet goedkeurt wil niet zeggen dat ik ook maar iets geef om wat jij van mijn uitleg vindt.
In Nederland valt dat tegenwoordig wel mee idd.. Maar in de Middellandse Zee-landen willen ze daar nog wel eens meer waarde aan hechten. Daar verkopen ze vaak ook spullen om je te bedekken bij de ingang van de kerk en laten ze je er niet in zonder..quote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:
dat hangt heel sterk van de kerk in kwestie af
Welnee, het helpt heel veel als je geen waarde hecht aan wat anderen van jouw uitleg vinden.quote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je best doen om je achterlijke praat uit te leggen was inderdaad teveel gevraagd gok ik
Waarom zou je dan nog willen discussiëren? Als je het nog zo mag noemen dan..quote:Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Welnee, het helpt heel veel als je geen waarde hecht aan wat anderen van jouw uitleg vinden.
ik ook niet, voor mijn part doen ze het permanentquote:Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens: ik zie het probleem van het eenmalig verschuiven van de examens niet zo..
Heeft geen nut, aangezien de Ramadan elk jaar verschuiftquote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook niet, voor mijn part doen ze het permanent
zal me echt een zorg wezen
Ik ben niet op zoek naar een discussie. Ik geef mijn mening, en that's it.quote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nog willen discussiëren? Als je het nog zo mag noemen dan..
Dat doe je dus niet.quote:Op maandag 7 april 2014 22:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik ben niet op zoek naar een discussie. Ik geef mijn mening, en that's it.
gaat niet echt om de ramadan natuurlijkquote:Op maandag 7 april 2014 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft geen nut, aangezien de Ramadan elk jaar verschuift
Dat kan. Maar dit zijn niet een paar dagen..quote:Op maandag 7 april 2014 23:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men kan ook de dagen waarop ze eindexamen doen, niet vasten en die dagen later inhalen.
Just sayin'
Die is denk ik ieder jaar gelijk, tenzij er zich dit soort uitzonderlijke omstandigheden voordoen. En een beetje zekerheid omtrent je examens is ook wel fijn.quote:Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaat niet echt om de ramadan natuurlijk
voor mijn part kies je ieder jaar de meest geschikte datum voor de meeste studenten, je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen maar ik zie niet in waarom er niet gewoon ieder jaar rekening gehouden kan worden met dit soort dingen
Nou, wel aan het begin van het examenjaar lijkt mequote:Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef sp3c het volgende:
ja maar moet je dat per se meer dan een jaar van tevoren weten?
Omdat? Zij kiezen er zelf voor om dat crashdieet van ze te houden. Maar omdat het uit geloofsoverwegingen moet, dient de meerderheid zich maar aan te passen. Geloven brengt consequenties met zich mee, dit is er één van. En is het ook niet zo dat die gasten tijdens de ramadan hun normale dagelijkse bestaan moeten volhouden?quote:Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zie het probleem niet. Vind het wel sympathiek dat men in Engeland de examens voor een keertje uit wil stellen. Zo kunnen onze islamitische vrienden tenminste optimaal presteren.
Nee, het hoort bij hun geloof. Die paar keer dat dit gebeurd mag er best rekening mee gehouden worden..quote:Op maandag 7 april 2014 23:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat? Zij kiezen er zelf voor om dat crashdieet van ze te houden. Maar omdat het uit geloofsoverwegingen moet, dient de meerderheid zich maar aan te passen. Geloven brengt consequenties met zich mee, dit is er één van. En is het ook niet zo dat die gasten tijdens de ramadan hun normale dagelijkse bestaan moeten volhouden?
Je policor slaat een beetje door nu naar gebaat.
geen ideequote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Richestorags het volgende:
Waarom verbaast mij dat niet in Engeland? Wordt er ook rekening gehouden met Chinees nieuwjaar? En Hindu feesten? Sikh feesten? Of dat dan weer niet?
Duren die een maand?quote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Richestorags het volgende:
Waarom verbaast mij dat niet in Engeland? Wordt er ook rekening gehouden met Chinees nieuwjaar? En Hindu feesten? Sikh feesten? Of dat dan weer niet?
Waarom? Dan ga je de regels veranderen voor een grote groep ter faveure van een kleine groep. En zoals ik al zei: komen er ook speciale regels bij Chinees nieuwjaar, Hindoe festivals, Sikh festivals en Vliegend Spaghettimonster meetings?quote:Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het hoort bij hun geloof. Die paar keer dat dit gebeurd mag er best rekening mee gehouden worden..
Weet ik veel. Maar het kan best zijn dat universiteiten ook een tentamen op zo'n dag hebben. Is er trouwens al gevraagd wat de meeste moslims er zelf van denken of komt dit weer van zo'n gutmenschorganisatie die denkt te weten wat goed is voor de zielige knuffelallochtoon?quote:
de regels zijn niet veranderdquote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom? Dan ga je de regels veranderen voor een grote groep ter faveure van een kleine groep. En zoals ik al zei: komen er ook speciale regels bij Chinees nieuwjaar, Hindoe festivals, Sikh festivals en Vliegend Spaghettimonster meetings?
Retorische vraag much?quote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom? Dan ga je de regels veranderen voor een grote groep ter faveure van een kleine groep. En zoals ik al zei: komen er ook speciale regels bij Chinees nieuwjaar, Hindoe festivals, Sikh festivals en Vliegend Spaghettimonster meetings?
Omdat die kleine groep enorm benadeeld zou worden..quote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Data dan. Is nog niet gebeurd nee. Ik vind het onzinnig. Je benadeelt altijd wel een groep met wat je ook doet.quote:
Zeggen zij dat zelf of zijn het de hersenspinsels van wat politiek correcte "onderwijskundigen"?quote:Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat die kleine groep enorm benadeeld zou worden..
in dit geval durf ik dat te betwijfelenquote:Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Data dan. Is nog niet gebeurd nee. Ik vind het onzinnig. Je benadeelt altijd wel een groep met wat je ook doet.
Geslacht is tegenwoordig ook een keuze.quote:Op maandag 7 april 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
Religie is een keuze. Religie zou ondergeschikt moeten zijn aan wet- en regelgeving. Ook zou er geen positieve discriminatie moeten plaatsvinden op religieuze gronden.
Dat ik ooit "ja" gezegd heb...quote:Op maandag 7 april 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
Religie is een keuze. Religie zou ondergeschikt moeten zijn aan wet- en regelgeving. Ook zou er geen positieve discriminatie moeten plaatsvinden op religieuze gronden.
quote:Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef Alt-tab het volgende:
Marokkanen, of Moslims, hoe je het wil noemen
Alles leuk en aardig, maar jij bent nu ook weer geen "gewone" moslim..quote:
Het is inderdaad schandalige, ferme, discriminerende taal die ik uitkraam.quote:
Ik ben het steeds meer met je oneens, sorry...quote:Op maandag 7 april 2014 23:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad schandalige, ferme, discriminerende taal die ik uitkraam.![]()
Ik geef volgens mij heel beschaafd en correct mijn mening over een ontwikkeling die ik afkeur. Ik ben erop tegen dat religie allerlei agenda's in onze samenleving gaat bepalen. Raar hè, de mening van een atheïst.
Subjectief geleuter.quote:Op maandag 7 april 2014 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alles leuk en aardig, maar jij bent nu ook weer geen "gewone" moslim..
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst. Mensen die religieuze rituelen uitoefenen, kiezen daar zelf voor. En bij mijn beste weten is het ook nog eens zo dat de islam ruimte biedt om de ramadan later in te halen als je écht niet tijdens de ramadan kunt vasten.quote:Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het steeds meer met je oneens, sorry...
Dat ik het probleem niet zie met een jaartje aanpassen. Ik zie moslims niet als "de vijand".quote:Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst. Mensen die religieuze rituelen uitoefenen, kiezen daar zelf voor. En bij mijn beste weten is het ook nog eens zo dat de islam ruimte biedt om de ramadan later in te halen als je écht niet tijdens de ramadan kunt vasten.
Dan passen de gelovigen zich toch aan? Of door later te vasten of door gewoon het vasten te combineren met de examens. Wat is daar zo gek aan?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst. Mensen die religieuze rituelen uitoefenen, kiezen daar zelf voor. En bij mijn beste weten is het ook nog eens zo dat de islam ruimte biedt om de ramadan later in te halen als je écht niet tijdens de ramadan kunt vasten.
Dan passen de gelovigen zich toch aan? Of door later te vasten of door gewoon het vasten te combineren met de examens. Wat is daar zo gek aan?
De mishandeling ligt voornamelijk vóór de slacht.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Wat dat betreft zou in Nederland het ritueel slachten zo snel mogelijk afgeschaft moeten worden. Dieren zodanig mishandelen vanwege een idiote traditie.
Mijn reactie die jou in de gordijnen deed vlegen, bevatte het woord moslim niet. Ik sprak over religie in algemene zin.quote:Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ik het probleem niet zie met een jaartje aanpassen. Ik zie moslims niet als "de vijand".
Waarom moeten vaste momenten, zoals het afnemen van examens, wijken voor de religieuze beleving van een bepaalde groep mensen? Waarom wordt religie leidend gemaakt?quote:Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef sp3c het volgende:
het staat pas boven de wet als ze zeggen dat moslims geen examen hoeven te doen vanwege de ramadan
je kunt je overal wel druk om maken
Ik vloog niet in de gordijnen, ik ben het gewoon niet met je eens. En ik vind dat die examens idd moeten wijken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn reactie die jou in de gordijnen deed vlegen, bevatte het woord moslim niet. Ik sprak over religie in algemene zin.
[..]
Waarom moeten vaste momenten, zoals het afnemen van examens, wijken voor de religieuze beleving van een bepaalde groep mensen? Waarom wordt religie leidend gemaakt?
"We verloochenen onze cultuur"quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef sp3c het volgende:
omdat we willen dat de muzelmannen ook eens hun examen halen
wat is er in vredesnaam op tegen?
Jammer dat er anno 2014 nog mensen met dit soort middeleeuwse opvattingen rondlopen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vloog niet in de gordijnen, ik ben het gewoon niet met je eens. En ik vind dat die examens idd moeten wijken.
Als er geen examens worden gehouden tijdens de ramadan, dan eis ik dat in de grondwet wordt vastgelegd dat er ook geen examens worden gehouden met kerstmis of pasen!quote:
Wat nu als het een vooral praktische afweging is en het helemaal niet voortkomt uit allerlei principiële motieven?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn reactie die jou in de gordijnen deed vlegen, bevatte het woord moslim niet. Ik sprak over religie in algemene zin.
[..]
Waarom moeten vaste momenten, zoals het afnemen van examens, wijken voor de religieuze beleving van een bepaalde groep mensen? Waarom wordt religie leidend gemaakt?
nu ga je te ver met je religie!!!!quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als er geen examens worden gehouden tijdens de ramadan, dan eis ik dat in de grondwet wordt vastgelegd dat er ook geen examens worden gehouden met kerstmis of pasen!
Je overdrijft enorm.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Dat het handiger is om examens te verplaatsen als zeg 1/8e niet op komt dagen noem je een Middeleeuwse opvatting?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jammer dat er anno 2014 nog mensen met dit soort middeleeuwse opvattingen rondlopen.
"we geven toe aan een religie"quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef sp3c het volgende:
omdat we willen dat de muzelmannen ook eens hun examen halen
wat is er in vredesnaam op tegen?
Zoals de jouwe? Treurig idd...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jammer dat er anno 2014 nog mensen met dit soort middeleeuwse opvattingen rondlopen.
Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat nu als het een vooral praktische afweging is en het helemaal niet voortkomt uit allerlei principiële motieven?
"Ja, want ze leggen hun wil aan ons op"quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Hexagon het volgende:
De belangrijkste vraag is: Ondervind hier iemand een serieus aantoonbaar nadeel van?
dat kan iedereen nu ookquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?
Examens zijn een landelijke gebeurtenis; ze vinden overal op hetzelfde moment plaats. Iedereen kan zich van tevoren instellen op de te verwachten situatie.
De Ramadan duurt nou eenmaal iets langer dan Pasen of Pinksteren (waar wel degelijk rekening mee gehouden wordt)quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?
Examens zijn een landelijke gebeurtenis; ze vinden overal op hetzelfde moment plaats. Iedereen kan zich van tevoren instellen op de te verwachten situatie.
Hoezo zouden ze dat niet meer zijn als je die landelijke gebeurtenis niet in periode A houdt, maar in periode B?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jawel joh. "je geeft toe aan de islam, en dat is SLECHT!"quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef Elan het volgende:
Je schaadt toch ook verder niemand door ze op een andere datum in te plannen ik snap werkelijk de commotie niet.
Op de middelbare school hadden we bepaalde zwemexamens en daar werd 20 jaar geleden ook rekening gehouden qua examenplanning met de menstruatiecyclus bij de meiden is dat dan ook een soort verkapte positieve discriminatie
wtf was dit voor hippieschool?!?!?!!?!?!quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef Elan het volgende:
Je schaadt toch ook verder niemand door ze op een andere datum in te plannen ik snap werkelijk de commotie niet.
Op de middelbare school hadden we bepaalde zwemexamens en daar werd 20 jaar geleden ook rekening gehouden qua examenplanning met de menstruatiecyclus bij de meiden is dat dan ook een soort verkapte positieve discriminatie
Er is nog nooit een moment geweest dat ik een examen af moest leggen op Pinksteren. Normaliter plannen ze dat niet op feestdagen, wel zo handig. In Groot-Brittannië is dat kennelijk niet anders. En van een voetbalclub mag ik aannemen dat ze niet zo snugger zijn om een feestweek tijdens examens in te plannen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar want ze vallen namelijk nooit op 25 en 26 december omdat er rekening gehouden wordt met die religieuze dagenquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan ZWICHT JE VOOR DE ISLAM!quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze dat niet meer zijn als je die landelijke gebeurtenis niet in periode A houdt, maar in periode B?
Goed punt. Helaas ontgaat dit de meesten hier. De ene religie wordt lukraak belangrijker gemaakt, daar waar anderen niet deze privileges hebben. Religie wordt als onwrikbaar feit gepositioneerd, terwijl religie niks meer of minder dan een keuze is.quote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hebben hier toch al zo weinig vrije dagen dus laat maar komenquote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed punt. Helaas ontgaat dit de meesten hier. De ene religie wordt lukraak belangrijker gemaakt, daar waar anderen niet deze privileges hebben. Religie wordt als onwrikbaar feit gepositioneerd, terwijl religie niks meer of minder dan een keuze is.
Overigens heb ik nergens gezegd dat moslims hierop hebben aangedrongen. Ik ben er sowieso op tegen dat allerlei zaken moeten wijken of moeten worden verplaatst vanwege allerhande religieuze perikelen. Ik ben erop tegen dat religie belangrijker wordt gemaakt dan andermans perikelen.
Nee, dat is niet de belangrijkste vraag. Wat jij doet, is op politieke wijze elke vorm van principiële discussie uit de weg gaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Hexagon het volgende:
De belangrijkste vraag is: Ondervind hier iemand een serieus aantoonbaar nadeel van?
Dat zijn dan vaak ook vrije dagen. Toch een verschil.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..
En wat als jij niet de enige was die dat op jouw school deed, maar een aanzienlijk deel van de leerlingen?quote:Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Ze doen toch vrijwillig mee aan de Ramadan? Als ik vrijwillig op een absurd streng dieet ga is er ook niemand die zegt: hmm we verplaatsen je examen wel want ik denk niet dat je optimaal gaat presteren... Was het maar waar
Ja, en?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak ook vrije dagen. Toch een verschil.
jij ookquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de belangrijkste vraag. Wat jij doet, is op politieke wijze elke vorm van principiële discussie uit de weg gaan.
De ramadan is geen vrije periode? Dat is het verschil. Daarom wordt er ook rekening gehouden met die vrije dagen, die hebben ondertussen niks meer met religie te maken in tegenstelling tot de ramadan.quote:
Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed punt. Helaas ontgaat dit de meesten hier. De ene religie wordt lukraak belangrijker gemaakt, daar waar anderen niet deze privileges hebben. Religie wordt als onwrikbaar feit gepositioneerd, terwijl religie niks meer of minder dan een keuze is.
Overigens heb ik nergens gezegd dat moslims hierop hebben aangedrongen. Ik ben er sowieso op tegen dat allerlei zaken moeten wijken of moeten worden verplaatst vanwege allerhande religieuze perikelen. Ik ben erop tegen dat religie belangrijker wordt gemaakt dan andermans perikelen.
Welnee, hij is een moslimbasher geworden.. treurig..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij ook
je bent tegen want er staat een religieus stempel op en je bent echt heus wel atheist
Die hebben ALLES met religie te maken. Hebben nl. een christelijke oorsprong. Dat de messten die oorsprong niet weten doet er niets aan af..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De ramadan is geen vrije periode? Dat is het verschil. Daarom wordt er ook rekening gehouden met die vrije dagen, die hebben ondertussen niks meer met religie te maken in tegenstelling tot de ramadan.
Dat zijn vrije dagen omdat het Christelijke feestdagen zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak ook vrije dagen. Toch een verschil.
Hij is niet alleen atheïst maar anti-theïst. Wat op zich ook een soort religie is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef sp3c het volgende:
want elfletteraar is atheist, had hij dit al verteld, weet iedereen het al?
hij is tegen religie
Precies. En die commissie zal er vooral praktisch naar hebben gekeken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:19 schreef Elan het volgende:
Er is in Engeland toch geen wet die stelt dat examens per se op een bepaalde dag gehouden dienen te worden?
Gewoon een commissie die samenkomt en data prikt lijkt mij.
Je lult weer eens om de essentie heen, zoals wel vaker.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is nog nooit een moment geweest dat ik een examen af moest leggen op Pinksteren. Normaliter plannen ze dat niet op feestdagen, wel zo handig. In Groot-Brittannië is dat kennelijk niet anders. En van een voetbalclub mag ik aannemen dat ze niet zo snugger zijn om een feestweek tijdens examens in te plannen.
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.
Het enige dat ik in het bronartikel lees is dat men de kans op slagen voor alle leerlingen zo groot mogelijk wil maken, dat lijkt me een nobel streven. Helaas lijkt jouw afkeer van religies je compleet te verblinden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij mag dat zo ervaren, ik niet. De rest van Nederland ook niet. Doet verder niks af aan het feit dat er rekening wordt gehouden met nationale vrije dagen en niet met de ramadan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die hebben ALLES met religie te maken. Hebben nl. een christelijke oorsprong. Dat de messten die oorsprong niet weten doet er niets aan af..
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..
Louter praktisch dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. En die commissie zal er vooral praktisch naar hebben gekeken.
Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij mag dat zo ervaren, ik niet. De rest van Nederland ook niet. Doet verder niks af aan het feit dat er rekening wordt gehouden met nationale vrije dagen en niet met de ramadan.
Goed punt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je lult weer eens om de essentie heen, zoals wel vaker.
Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.
Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.
belachelijk zou ik het niet noemen maar het lijkt me zinniger om een andere datum te prikkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..
Je kunt natuurlijk beter functioneren als je niet aan het vasten bent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.
Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Nou ik neem aan dat degenen die over de examendata besluiten enige vrijheid hebben om hierin praktische afwegingen te maken. En in het geval van een substantiele groep leerlingen, die op die manier geholpen is het het een overweging om eens te kijken of je ze tegemoet kan komen. Zeker als er niemand aantoonbaar nadeel van ondervind.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..
Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..
Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.
Dat is een betere vergelijking, chapeau.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheïsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij ook
je bent tegen want er staat een religieus stempel op en je bent echt heus wel atheist
Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.
De denkfout die je maakt, staat aan het einde. Die mensen kunnen wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.
Omdat het opschuift hoef je er dus zelden rekening mee te houden..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.
Ik wens ze alvast veel plezier met de examens daar omheen plannen.
point remains the samequote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheïsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.
Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
Nee, praktische redenen vormen voornamelijk de barrière.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?
Nee, je bent een enge moslimbasher geworden. *BAH*quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheïsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.
Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
Dan moet je dat aspect vooral extra en onnodig gaan benadrukken, dan zullen ze veel minder snel radicaliseren of criminaliseren natuurlijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
Zeg dat...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
Elizabeth II is niet alleen het staatshoofd maar ook de baas van de Anglicaanse Kerk. Niet iedereen deelt jouw enge definitie van secularisme.quote:Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst.
De tolerantie is totaal zoek bij sommigen het is gewoon lekker pesten om te pesten en ieder voor zich.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
WAT zeg je??quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.
Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
Dat laatste is heel niet aan de orde.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...
maar dat is je argumentquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.
Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.
Je kunt moeilijk met iedereen altijd rekening houden. Plan gewoon een datum en wat je in je vrije tijd doet valt daar compleet buiten. Dat zijn problemen waar mensen zelf invulling aan moeten geven. School en examens staan los van privézaken.
Succes later in het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..
Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdagquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Succes later in het bedrijfsleven.
Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wacht ff... Volgens jou was/deed ik wat ook alweer?:quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hysterisch. Ergens kritiek op hebben is wat anders dan bashen. Ik heb in dit hele topic geen kwaad woord over moslims gezegd.
LOLquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdag
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.
LOL, je gaat me bashen? je hebt niks beters?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.
Het boeit een werkgever echt niet die is juist blij met spreiding, maar goed we dwalen nu wel erg af van het onderwerp.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.
De ramadan is een persoonlijke keuze van de student. Als hij liever ramadan doet dan 100% studeert, dan is dat zijn keuze, maar wordt het lastiger de examens te halen. Sja, dat is de keuze die je hebt. Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland
Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens
Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?
Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.
Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.
Imam El_Matador heeft gesproken hoor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.
Ik denk dat het beter is om met geen enkele privékeuzeaangelegenheid rekening te houden. Dat is wel zo praktisch.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..
Ik bash helemaal niemand. Ik neem jou alleen als voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LOL, je gaat me bashen? je hebt niks beters?
De vakanties van de ouders zijn gemaakt voor de schoolvakanties na de examens. Zomaar een heel economisch systeem omgooien voor wat vastende studentjes (die dat vasten later kunnen inhalen) slaat natuurlijk als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?
Dus je gunt iedereen een slechtere voorbereiding.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?
Ik heb al meer dan 20 jaar geleden eindexamen gedaan én ik ben geen moslim. Heb ook geen moslimkinderen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Geen pretje voor vastende moslims in de bakkerij te staan, die jongens skipten wel es een dagje en haalden dat later in.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Imam El_Matador heeft gesproken hoor.
En ik denk van wel, die enkele keer..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is om met geen enkele privékeuzeaangelegenheid rekening te houden. Dat is wel zo praktisch.
Als je met een partij rekening gaat houden, dien je dat met alle partijen te doen om niet te discrimineren, dat wordt dus een chaos.
"But if any of you is ill, or on a journey, the prescribed number (of Ramadan days) should be made up from days later. For those who cannot do this except with hardship is a ransom: the feeding of one that is indigent.... Allah intends every ease for you; He does not want to put you to difficulties...." (Quran 2:184-185)quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Imam El_Matador heeft gesproken hoor.
Voorbeeld van wat? Je verzint dingen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik bash helemaal niemand. Ik neem jou alleen als voorbeeld.Lange tenen much?
Ah, consequent beleid voeren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik denk van wel, die enkele keer..
Ramadan verspringt nou eenmaal.. Komt zelden voor dat het examens in de weg zit..quote:
Nee. Lees nog eens goed. Als je de examens uitstelt hebben ze minder vakantie omdat een kleine groep een maand vrijwillig niets wil eten. Doe je ze eerder komt de hele schoolplanning in het geding.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voorbeeld van wat? Je verzint dingen...
Waarom deze keer wel en een andere keer niet?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik denk van wel, die enkele keer..
Wat IK er mee te maken heb ontgaat me.. Help me even..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee. Lees nog eens goed. Als je de examens uitstelt hebben ze minder vakantie omdat een kleine groep een maand vrijwillig niets wil eten. Doe je ze eerder komt de hele schoolplanning in het geding.![]()
Houd gewoon aan wat mr. Matador zegt.
Het gaat niet eens om de ramadan, het gaat om rekening houden met de wensen van allerlei kleine groepjes omdat de planning niet strookt met hun privié-agenda.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ramadan verspringt nou eenmaal.. Komt zelden voor dat het examens in de weg zit..
Ik vind het vooral veelzeggend dat het 200 reacties moest duren voordat dit argument überhaupt op tafel werd gebracht, die voorbereiding lijkt niemand ook maar iets te interesseren. Overigens is daar ook in voorzien in optie B die is voorgesteld, namelijk de examenperiode aanhouden, maar de lange examens in de ochtenduren te laten plaatsvinden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dus je gunt iedereen een slechtere voorbereiding.
Omdat de Ramadan verspringt?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom deze keer wel en een andere keer niet?
Jij bent voor het omgooien van de hele planning...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat IK er mee te maken heb ontgaat me.. Help me even..
Ramadan duurt lang en examens ook..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om de ramadan, het gaat om rekening houden met de wensen van allerlei kleine groepjes omdat de planning niet strookt met hun privié-agenda.Of dat nou Moslims, Hindoe's of Atheïsten zijn is me om het even.
Als die ramadan zo belangrijk is voor ze, dan doen ze het examen toch lekker volgend jaar? Simpel zat.quote:
Jupsquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij bent voor het omgooien van de hele planning...
Tough luck dan. Je gaat niet 99% benadelen zodat 1% zichzelf kan uithongeren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ramadan duurt lang en examens ook..
Daarmee benadeel je de ochtendmensen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vind het vooral veelzeggend dat het 200 reacties moest duren voordat dit argument überhaupt op tafel werd gebracht, die voorbereiding lijkt niemand ook maar iets te interesseren. Overigens is daar ook in voorzien in optie B die is voorgesteld, namelijk de examenperiode aanhouden, maar de lange examens in de ochtenduren te laten plaatsvinden.
Imam BlaZ heeft mij overrompeld met dit vers. Not.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef BlaZ het volgende:
"But if any of you is ill, or on a journey, the prescribed number (of Ramadan days) should be made up from days later. For those who cannot do this except with hardship is a ransom: the feeding of one that is indigent.... Allah intends every ease for you; He does not want to put you to difficulties...." (Quran 2:184-185)
Shukran.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
"But if any of you is ill, or on a journey, the prescribed number (of Ramadan days) should be made up from days later. For those who cannot do this except with hardship is a ransom: the feeding of one that is indigent.... Allah intends every ease for you; He does not want to put you to difficulties...." (Quran 2:184-185)
De examens worden niet uitgesteld, misschien moet je eerst het artikel lezen voor je reageert?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee. Lees nog eens goed. Als je de examens uitstelt hebben ze minder vakantie omdat een kleine groep een maand vrijwillig niets wil eten. Doe je ze eerder komt de hele schoolplanning in het geding.![]()
Echt hoor.. Natuurlijk is de Ramadan belangrijk.. Valt alleen ff slecht dan...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als die ramadan zo belangrijk is voor ze, dan doen ze het examen toch lekker volgend jaar? Simpel zat.
Maar je focus ligt enkel op de Ramadan, dit is wel precedentschepping.quote:
Wat heeft de rest er voor last van dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tough luck dan. Je gaat niet 99% benadelen zodat 1% zichzelf kan uithongeren.
Dat doen we ook niet;quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Imam BlaZ heeft mij overrompeld met dit vers. Not.
Interpretatie is het kernwoord hier, je hoeft niet voor anderen hun religie te gaan interpreteren.
Dat heb ik net toch al uitgelegd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft de rest er voor last van dan?
Lul niet zo dom, er is geen ander precedent..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je focus ligt enkel op de Ramadan, dit is wel precedentschepping.
Hou je rekening met de Ramadan dan moet je ook rekening houden met Hindoes, etc etc.
Zo niet dan praten we over ongelijke behandeling.
Neequote:Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat heb ik net toch al uitgelegd.
DIe creëer je zo dus... tering.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lul niet zo dom, er is geen ander precedent..
Nee, je hebt net laten blijken het bronartikel niet te hebben gelezen, dat is wat heel anders.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat heb ik net toch al uitgelegd.
Als je niet leest wordt het moeilijk.quote:
Vertel, welk precedent dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
DIe creëer je zo dus... tering.
Dat doe je wel door te zeggen "snap je de tekst".quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
Dat doen we ook niet;
• snap je de tekst niet en is de ramadan heilig, doe je de examens volgend jaar
• snap je de tekst en haal je de ramadan in na de examens, prima
Het is werkelijk zó makkelijk, dat er niet eens discussie over zou moeten zijn.
Dít wordt dan het precedent...quote:
Voor wat precies?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dít wordt dan het precedent...
Ja. Leuk geprobeerd. Te doorzichtig dit.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je niet leest wordt het moeilijk.
Antwoord is lastig?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja. Leuk geprobeerd. Te doorzichtig dit.
Ja, een beetje intelligente moslim begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan, en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat doe je wel door te zeggen "snap je de tekst".
Mata, kom op zeg...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, een beetje intelligente moslim begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan, en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.
De schreeuwjosti's moet je lekker negeren, marginaal gezeik.
Voor het aanpassen van de voor de gehele middelbare school al decennia vastgestelde eindexamenperiode ten faveure van één bepaalde groep?quote:
Voor 1x per 12 a 13 jaar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het aanpassen van de voor de gehele middelbare school al decennia vastgestelde eindexamenperiode ten faveure van één bepaalde groep?
Het is lastig als ik steeds antwoord geef maar jij prefereert om in een gaar cirkeltje te redeneren door je van de domme te houden.quote:
Jammer. leuk geprobeerd,quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is lastig als ik steeds antwoord geef maar jij prefereert om in een gaar cirkeltje te redeneren door je van de domme te houden.![]()
Als je hier aan toe geeft schep je een precedent voor toekomstige gevallen waarbij allerlei andere obscure minderheden eisen dat er rekening wordt gehouden met hun privé-aangelegenheden die totaal los horen te staan van school en waar men zelf op in dient te spelen.
Het aanpassen van de planning zelf aan een religieuze gebeurtenis die niet officieel is vastgelegd.quote:
Eerder een periode van een jaar of acht achter elkaar. Maar dan nog. De precedentwerking is juist dat we dan wellicht ook moeten gaan verplaatsen voor hindoes, christenen, spaghettivreters en het WK Voetbal. Wat we nou net niet willen.quote:
Dit dus.quote:
1x per 12/13 jaar???quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het aanpassen van de planning zelf aan een religieuze gebeurtenis die niet officieel is vastgelegd.
Leuk geprobeerd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerder een periode van een jaar of acht achter elkaar. Maar dan nog. De precedentwerking is juist dat we dan wellicht ook moeten gaan verplaatsen voor hindoes, christenen, spaghettivreters en het WK Voetbal. Wat we nou net niet willen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
Ik wil dat wel anders. Gelijke kansenquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerder een periode van een jaar of acht achter elkaar. Maar dan nog. De precedentwerking is juist dat we dan wellicht ook moeten gaan verplaatsen voor hindoes, christenen, spaghettivreters en het WK Voetbal. Wat we nou net niet willen.
Wat, het is niet waar? Ga je nog argumenten geven waarom mijn post niet waar is, of is dat te veel gevraagd voor dit uur van de dag?quote:
Die zijn er. Niemand weerhoudt ramadannende moslims ervan om goed te studeren. Of mediterende hindoes, of in oranje klompen gehulde voetbalfans.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil dat wel anders. Gelijke kansen
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Voetbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou je aub normaal kunnen reageren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lul niet zo dom, er is geen ander precedent..
quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd.Wel kut voor Janneke, dat je haar ziet als ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ik ben het volkomen met je eens. Was even in Whiskers2009-mode.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat, het is niet waar? Ga je nog argumenten geven waarom mijn post niet waar is, of is dat te veel gevraagd voor dit uur van de dag?
Lees lekker terug dan..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat, het is niet waar? Ga je nog argumenten geven waarom mijn post niet waar is, of is dat te veel gevraagd voor dit uur van de dag?
Die zijn er. En je kan niet met iedereen rekening houden. Als je van de middelbare af gaat zal je dat nog wel merken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil dat wel anders. Gelijke kansen
Wat? Logisch toch? Er is geen probleem, dus je hoeft ook niks op te lossen.quote:
Die zijn er niet tijdens de Ramadanquote:Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die zijn er. En je kan niet met iedereen rekening houden. Als je van de middelbare af gaat zal je dat nog wel merken.
Omdat het wel heel droevig is als de examenresultaten zouden lijden onder zoiets banaals als voetbal, maar nog veel belangrijker; omdat dan het aantal argumenten om de examens op enig ander moment te houden, nagenoeg ontelbaar is. Waarom wel het WK Voetbal, maar niet de Formule 1 van Spanje? Waarom wel de ramadan, maar niet Pinkpop?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Voetbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Ze is gewoon naïef en denkt dat er in zo'n planning altijd tijd en ruimte gemaakt kan worden voor de wensen van elke groep.quote:
Omdat racisme. Dat snap je toch?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het wel heel droevig is als de examenresultaten zouden lijden onder zoiets banaals als voetbal, maar nog veel belangrijker; omdat dan het aantal argumenten om de examens op enig ander moment te houden, nagenoeg ontelbaar is. Waarom wel het WK Voetbal, maar niet de Formule 1 van Spanje? Waarom wel de ramadan, maar niet Pinkpop?
Kwam net binnen, had het nog niet in de gaten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen met je eens. Was even in Whiskers2009-mode.
Ze worden niet gehouden tijdens christelijke feestdagenquote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het wel heel droevig is als de examenresultaten zouden lijden onder zoiets banaals als voetbal, maar nog veel belangrijker; omdat dan het aantal argumenten om de examens op enig ander moment te houden, nagenoeg ontelbaar is. Waarom wel het WK Voetbal, maar niet de Formule 1 van Spanje? Waarom wel de ramadan, maar niet Pinkpop?
Subjectief.quote:
Je begrijpt niet eens waar de Ramadan voor staat.quote:begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan
Zelfs als je het vers letterlijk leest dan zie je dat je het mag inhalen als je ziek of op reis bent, niet omdat je examens hebt.quote:en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.
Omdat?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zijn er niet tijdens de Ramadan
Dat zijn officiële vrije dagen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze worden niet gehouden tijdens christelijke feestdagen
Ik ben dom en en ben 12?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze is gewoon naïef en denkt dat er in zo'n planning altijd tijd en ruimte gemaakt kan worden voor de wensen van elke groep.
Het land is zo'n 1500 jaar overwegend christelijk, wat is je punt, je hebt je geschiedenisexamen niet gehaald?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze worden niet gehouden tijdens christelijke feestdagen
Nee, maar uit jouw reacties maak ik die conclusie.quote:
Omdat ik niet denk dat er veel Engelse scholieren naar Pinkpop gaan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je écht zo dom Janneke?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kwam net binnen, had het nog niet in de gaten.
Goede ad hominem.quote:
Inderdaad. DUS?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat zijn officiële vrije dagen.
Ik heb jou nog niet eens aangesproken, en toch al een ad hominem? Gaat ie lekker?quote:
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Handbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Voetbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
"Of zwanger bent, of om een andere gegronde reden -in je relatie met god- niet zou kunnen".quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Subjectief.
[..]
Je begrijpt niet eens waar de Ramadan voor staat.
[..]
Zelfs als je het vers letterlijk leest dan zie je dat je het mag inhalen als je ziek of op reis bent, niet omdat je examens hebt.
en de ramadan niet. Ik krijg het idee dat we weer in een cirkel discussiëren.quote:
Mijn punt is dat IK moslims niet haat en dat ze een punt hebben in dit gevalquote:Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het land is zo'n 1500 jaar overwegend christelijk, wat is je punt, je hebt je geschiedenisexamen niet gehaald?
Je trekt 'm niet eens..*gaap*quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, maar uit jouw reacties maak ik die conclusie.
Vanwaar de IK?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat IK moslims niet haat en dat ze een punt hebben in dit geval
Fair enough, als we de discussie beperken tot het artikel en dus het VK. Glastonbury dan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat ik niet denk dat er veel Engelse scholieren naar Pinkpop gaan.
Jij bent het eens met je vriendjes, en daarom zijn ze intelligent, maar de moslims die een andere interpretatie hebben zijn moslimgekkies.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:
"Of zwanger bent, of om een andere gegronde reden -in je relatie met god- niet zou kunnen".
Ziek je nu om het zieken? Verdedig je de moslimgekkies? Noem je mijn Marokkaanse ex-collega's slechte moslims? Wat wil je precies?
Laat ik eens wijs zijn en niks zeggen..quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb jou nog niet eens aangesproken, en toch al een ad hominem? Gaat ie lekker?
Verstandig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laat ik eens wijs zijn en niks zeggen..
Het komt er op neer dat het dus een keuze is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij bent het eens met je vriendjes, en daarom zijn ze intelligent, maar de moslims die een andere interpretatie hebben zijn moslimgekkies.
Exact, je kiest de periode waarin je denkt dat de grootste groep zo optimaal mogelijk aan de examens kan deelnemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Handbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens de tour de France worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK schaatsen worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Je examen leesvaardigheid geskipt, zie ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij bent het eens met je vriendjes, en daarom zijn ze intelligent, maar de moslims die een andere interpretatie hebben zijn moslimgekkies.
Je zei net dat jij je tentamen hebt geskipped om te zuipen.. projectie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
Je examen leesvaardigheid geskipt, zie ik.
trolletje
En een leraar in Landgraaf of omstreken met een heel klein beetje inlevingsvermogen zal dat zware tentamen dus niet de dag na pinkpop inplannen, maar een weekje eerder of later.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, als we de discussie beperken tot het artikel en dus het VK. Glastonbury dan.
Stel dat we ooit dezelfde discussie in Nederland krijgen, dan snijdt het Pinkpopargument hout.
Dat is iets compleet anders dan de CSE, en derhalve niet relevant. Maar zelfs dan: ik zou niet weten waarom niet. Waarom wel rekening houden met pinkpop maar niet met QBase, of met de verjaardag van Marietje? Of met het eerste kievitsei?quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En een leraar in Landgraaf of omstreken met een heel klein beetje inlevingsvermogen zal dat zware tentamen dus niet de dag na pinkpop inplannen, maar een weekje eerder of later.
Door de grootste groep te kiezen benadeel je minderheden en krijg je dus gezeur. Daarnaast zijn er regionale verschillen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Exact, je kiest de periode waarin je denkt dat de grootste groep zo optimaal mogelijk aan de examens kan deelnemen.
Gewoon pragmatisch handelen in plaats van meteen de verdediging in te schieten uit angst dat groep X zou worden voorgetrokken.
Vergeet vlaggetjesdag, St. Patrick's Day en de Dag van de Cavia niet. No way dat ik die ga werken/studeren!!!!111!!!11!!1quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is iets compleet anders dan de CSE, en derhalve niet relevant. Maar zelfs dan: ik zou niet weten waarom niet. Waarom wel rekening houden met pinkpop maar niet met QBase, of met de verjaardag van Marietje? Of met het eerste kievitsei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |