abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138631015
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland

Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens

Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?

Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.

Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alt-tab op 07-04-2014 22:17:09 ]
  maandag 7 april 2014 @ 22:01:52 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138631064
Boeiend.
  maandag 7 april 2014 @ 22:02:43 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138631128
Ze doen toch vrijwillig mee aan de Ramadan? Als ik vrijwillig op een absurd streng dieet ga is er ook niemand die zegt: hmm we verplaatsen je examen wel want ik denk niet dat je optimaal gaat presteren... Was het maar waar :D
pi_138631132
Fijn dat je een mening hebt. Beter zou je het zijn als je hier inhoudelijk op kan ingaan. Dit voegt nogal weinig toe. Maar compleet in de lijn der verwachting
  maandag 7 april 2014 @ 22:02:54 #5
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138631133
Dit gaat om Groot-Brittannië he, tokkieland nummer 1 bij uitstek.
Say what?
pi_138631165
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Ze doen toch vrijwillig mee aan de Ramadan? Als ik vrijwillig op een absurd streng dieet ga is er ook niemand die zegt: hmm we verplaatsen je examen wel want ik denk niet dat je optimaal gaat presteren... Was het maar waar :D
Spijker en kop :)
pi_138631176
Waar staat dat moslims dit willen afdwingen?

Er staan nog wel wat meer aannames in je OP
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 7 april 2014 @ 22:03:33 #8
395200 deadprez
One more rail
pi_138631177
Het is wat.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_138631190
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef UpsideDown het volgende:
Dit gaat om Groot-Brittannië he, tokkieland nummer 1 bij uitstek.
Daar gaat het niet om
  maandag 7 april 2014 @ 22:04:09 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138631220
U mag hier blijven, maar u past zich aan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138631246
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef rhubarbje het volgende:

Dat was in het algemeen. Er zijn tal van voorbeelden waar Moslims privileges afdwingen. Graag de aannames ook aanstippen.

Voorbeelden mijnerzijds op verzoek.
  maandag 7 april 2014 @ 22:04:41 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138631250
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef rhubarbje het volgende:

Nergens, maar wat nu als anderen zeggen "het is zo warm in de zomer dan kan ik me altijd minder goed concentreren"? Je kunt niet met iedereen z'n priveomstandigheden rekening houden.
pi_138631296
Het is inderdaad wel handig om in je bericht te vermelden dat het hier over Groot-Brittannië en niet Nederland gaat.

Voor er weer allerlei kansloze PVV-discussies ontstaan.

Inhoudelijk: Ik vind ik het een prima zaak als let's say tenminste 20% Moslim is men rekening houdt met de wensen en behoeften van die groep.
Ik zie ook verder niet hoe je de groep niet of anders-gelovigen dupeert door het zo te plannen??
blablablabla
pi_138631358
Sterk staaltje schrijfwerk ook weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138631371
Geloof en school moet naar mijn mening erg snel voor 100% uit elkaar getrokken worden.

Christelijke scholen.. Moslim scholen... Weg ermee.
Rustig aan.
pi_138631403
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:01 schreef betyar het volgende:
Boeiend.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_138631491
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:05 schreef Elan het volgende:
Het is inderdaad wel handig om in je bericht te vermelden dat het hier over Groot-Brittannië en niet Nederland gaat.

Inhoudelijk: Ik vind ik het een prima zaak als let's say tenminste 20% Moslim is men rekening houdt met de wensen en behoeften van die groep.
Ik zie ook verder niet hoe je de groep niet of anders-gelovigen dupeert door het zo te plannen??
Ik vind dat publieke sectoren die voor iedereen toegankelijk zijn zich voor 0.0% moeten bemoeien met geloven.
Waarom? Er valt altijd wel wat te mierenneuken of te klagen, maar geloof als reden is nog wel een van de stomste, daar kies je namelijk zelf voor.
Rustig aan.
pi_138631504
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om
Nouja, nu wordt het topic zo gebracht dat het lijkt alsof het hier is.
pi_138631509
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind dat publieke sectoren die voor iedereen toegankelijk zijn zich voor 0.0% moeten bemoeien met geloven.
Ik ook, maar helaas is dat vooralsnog een utopie.
pi_138631688
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
pi_138631712
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:05 schreef Elan het volgende:

Je hebt gelijk, al heb ik dit geprobeerd te ondervangen door mijn topic hier aan te maken in plaats van KLB. Maar ik doe dit zometeen aanpassen;

Inhoudelijk: Absoluut een nobel streven, en in principe ook helemaal mee eens, maar ik krijg langzamerhand het gevoel dat wij met 2 maten meten hier in Nederland. 1 maat voor Marokkanen, en 1 maat voor de 'rest' van de Nederlanders.

Dat is discriminatie, hetzij positief, hetzij negatief. Marokkanen, of Moslims, hoe je het wil noemen, krijgen langzamerhand een 'bedreigde status' en je mag hier geen verkeerd woord over zeggen. Die trend is niet goed.

Vandaar dat ik van mening ben dat Nederland geen water meer bij de wijn moet doen. Zij zijn nu aan zet.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
Heb je gelijk in, maar ondanks dit alles is de boodschap duidelijk. Met of zonder mening van de schrijver.
pi_138631724
Zie het probleem niet. Vind het wel sympathiek dat men in Engeland de examens voor een keertje uit wil stellen. Zo kunnen onze islamitische vrienden tenminste optimaal presteren.
pi_138631868
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zie het probleem niet. Vind het wel sympathiek dat men in Engeland de examens voor een keertje uit wil stellen. Zo kunnen onze islamitische vrienden tenminste optimaal presteren.
Beetje doorzichtig dit, Koos.
pi_138631876
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nouja, nu wordt het topic zo gebracht dat het lijkt alsof het hier is.
Daar heb je gelijk in, en dat pas ik aan :)
pi_138631910
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, al heb ik dit geprobeerd te ondervangen door mijn topic hier aan te maken in plaats van KLB. Maar ik doe dit zometeen aanpassen;

Inhoudelijk: Absoluut een nobel streven, en in principe ook helemaal mee eens, maar ik krijg langzamerhand het gevoel dat wij met 2 maten meten hier in Nederland. 1 maat voor Marokkanen, en 1 maat voor de 'rest' van de Nederlanders.

Dat is discriminatie, hetzij positief, hetzij negatief. Marokkanen, of Moslims, hoe je het wil noemen, krijgen langzamerhand een 'bedreigde status' en je mag hier geen verkeerd woord over zeggen. Die trend is niet goed.

Vandaar dat ik van mening ben dat Nederland geen water meer bij de wijn moet doen. Zij zijn nu aan zet.

[..]

Heb je gelijk in, maar ondanks dit alles is de boodschap duidelijk. Met of zonder mening van de schrijver.
Je had al door dat dit nieuwsbericht bepaald niet over Nederland en de Marokkanen hier gaat?
pi_138632085
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Beetje doorzichtig dit, Koos.
Het is gemeend. Je kunt die mensen toch tegemoet komen? Wie benadeel je daar nou precies mee?

Of wil de Engelse jeugd per se in de derde week van mei examen doen, want traditie ofzo?

Voor een keertje maakt het toch niks uit?
pi_138632096
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 22:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je had al door dat dit nieuwsbericht bepaald niet over Nederland en de Marokkanen hier gaat?
Sorry, misschien zeg ik het wat onhandig. Wat ik bedoel is het volgende.

1. Het arikel gaat over Engeland.
2. Gezien de ontwikkelingen mbt Moslims hier in Nederland, vrees ik op korte / lange termijn dezelfde situatie als nu in Engeland.
pi_138632141
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:19 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Sorry, misschien zeg ik het wat onhandig. Wat ik bedoel is het volgende.

1. Het arikel gaat over Engeland.
2. Gezien de ontwikkelingen mbt Moslims hier in Nederland, vrees ik op korte / lange termijn dezelfde situatie als nu in Engeland.
En waarom zie je dit in Nederland zo gebeuren en op welke termijn? Wat is die fundatie voor die angst?
  maandag 7 april 2014 @ 22:20:32 #29
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138632163
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Wat is die fundatie voor die angst?
Dat de GBL meer stemmen krijgt.
pi_138632232
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waarom zie je dit in Nederland zo gebeuren en op welke termijn? Wat is die fundatie voor die angst?
De privileges die afgedwongen worden, het verdedigen van eigen volk en het ontstaan van politieke moslimpartijen.
pi_138632317
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:21 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

De privileges die afgedwongen worden, het verdedigen van eigen volk en het ontstaan van politieke moslimpartijen.
Welke privileges worden precies afgedwongen door onze islamitische landgenoten?
pi_138632327
quote:

[..]

Iets concreter. Politieke partijen op religieuze inslag hebben we al sinds de 19e eeuw maar sindsdien is de invloed van religie op het beleid alleen maar kleiner geworden.

Ik zie nog weinig basis voor je angst...
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:30:03 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138632666
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:

Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
jij ging vaak naar school op zondag?

maar goed, ik zie het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof de datum van de examens een soort historische feestdag is ofzo, das gewoon natte vingerwerk

dan zie ik niet in waarom er geen rekening gehouden mag worden met moslims tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_138632707
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke privileges worden precies afgedwongen door onze islamitische landgenoten?
Goed dat je daarover begint:

- Mogelijk maken van het dragen van hoofddoekjes voor vrouwen. Is veel in het nieuws/kranten geweest (bron op aanvraag)
- Afkeurend jegens de westerse levensstijl.

En nou net dat laatste, waarmee er neergekeken wordt op ons doen en laten is het verschil in respect. Waar ik elk mens volledig respecteer, zal een Moslim een 'ongelovige' niet volledig respecteren.

Ik snap dat de onderbouwing niet geweldig is. 1 bewezen feit, en de rest ervaring, maar kijk naar Engeland. Dan kan hier ook gebeuren.

quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iets concreter. Politieke partijen op religieuze inslag hebben we al sinds de 19e eeuw maar sindsdien is de invloed van religie op het beleid alleen maar kleiner geworden.

Ik zie nog weinig basis voor je angst...
Dit is helemaal niet concreet. In een discussie waar het om details gaat is dit veel te algemeen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar goed, ik zie het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof de datum van de examens een soort historische feestdag is ofzo, das gewoon natte vingerwerk

Naar school op zondag? Wat voor punt wil jij maken? Participeren is niet aan alles meedoen, maar je aanpassen aan de samenleveing.

Dit verschil in mening is ook van belang in de rest van je betoog, Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Argumenten hiervoor heb ik al eerder gegeven.
pi_138632929
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ze moeten het nu zo nu en dan ook rond Pinksteren en Hemelvaart heen inplannen.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:35:31 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138632952
maar wij kijken toch ook afkeurend naar moslims?

laten we wel wezen, ik vind een aantal zaken binnen dat geloof, zacht gezegd een beetje raar ... zouden ze mee op moeten houden imo maar ik kan me ook prima voorstellen dat ze een aantal zaken in Nederland ook een beetje een vreemd verhaal vinden

staat toch nergens geschreven dat je het altijd maar met volledig elkaar eens moet zijn?
pi_138632965
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef Alt-tab het volgende:

[..]
- Mogelijk maken van het dragen van hoofddoekjes voor vrouwen. Is veel in het nieuws/kranten geweest (bron op aanvraag)
Want voorheen was dat verboden?

quote:
En nou net dat laatste, waarmee er neergekeken wordt op ons doen en laten is het verschil in respect. Waar ik elk mens volledig respecteer, zal een Moslim een 'ongelovige' niet volledig respecteren.
Grappig hoe je jezelf met zo weinig woorden zo kunt tegenspreken.
pi_138633006
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:

laten we wel wezen, ik vind een aantal zaken binnen dat geloof, zacht gezegd een beetje raar ... zouden ze mee op moeten houden imo maar ik kan me ook prima voorstellen dat ze een aantal zaken in Nederland ook een beetje een vreemd verhaal vinden

staat toch nergens geschreven dat je het altijd maar met volledig elkaar eens moet zijn?
Niets aan toe te voegen.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:37:06 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633036
quote:
Naar school op zondag? Wat voor punt wil jij maken? Participeren is niet aan alles meedoen, maar je aanpassen aan de samenleveing.

Dit verschil in mening is ook van belang in de rest van je betoog, Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Argumenten hiervoor heb ik al eerder gegeven.
het punt is dat je andere gelovigen dit wel op grote schaal ziet afdwingen

belangrijkste voorbeeld daarvan is je zondagsrust want je ging niet regelmatig naar school op zondag en daar is een reden voor
pi_138633089
Alt respecteert moslims, maar blijkbaar niet genoeg om hem een beetje tegemoet te komen.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:38:48 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633150
alt kan prima voor zichzelf spreken
pi_138633151
Lekker generaliserend weer
pi_138633195
quote:
De eindexamens vallen in 2016 namelijk samen met de ramadan en de theorie is dat leerlingen die zichzelf vrijwillig verhongeren, minder goed zullen presteren.
Nou mooi toch, óf je kiest voor de religie, óf je kiest voor het onderwijs. Snap sowieso niet wat die leerlingen op school moeten, aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is. Het volgen van onderwijs is tegendraads in het behoud van tradities, velerlei opleidingen en het daarin bepalende leerstof zijn progressief.

We leven niet meer in de middeleeuwen, kom op zeg.
Google is your friend, abuse your friends
pi_138633222
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:38 schreef sp3c het volgende:
alt kan prima voor zichzelf spreken
Wat ben je toch ook een zielige zeikerd.
pi_138633260
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:39 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nou mooi toch, óf je kiest voor de religie, óf je kiest voor het onderwijs. Snap sowieso niet wat die leerlingen op school moeten, aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is. Het volgen van onderwijs is tegendraads in het behoud van tradities, velerlei opleidingen en het daarin bepalende leerstof zijn progressief.

We leven niet meer in de middeleeuwen, kom op zeg.
Moslims zouden niet naar school hoeven in GB? En waarom zou voor hen geen leerplicht e.d. hoeven te bestaan?
pi_138633312
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef sp3c het volgende:

Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims. Ik erken de feiten, maar behandel ze zoals ik elk ander persoon zou behandelen.

Dat verdient ieder mens namelijk, ondanks ik natuurlijk ook een hekel heb aan criminele marokkanen.

edit: Ik ga later in op de rest van de berichten. Redelijk tijd om te slapen ~:)
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:42:19 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633314
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een zielige zeikerd.
ga nu niet gelijk weer ongesteld lopen doen zeg :')
  maandag 7 april 2014 @ 22:44:58 #48
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138633452
quote:
Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.

Nogal logisch he, andere gelovigen doen niet mee aan de ramadan.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:46:18 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633506
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims. Ik erken de feiten, maar behandel ze zoals ik elk ander persoon zou behandelen.

Dat verdient ieder mens namelijk, ondanks ik natuurlijk ook een hekel heb aan criminele marokkanen.
gewoon wij, als in wij met zijn allen

we vinden Ramadam bv een beetje raar,waarom zouden 'de moslims' dan alles wat wij doen goed moeten keuren?

das nu juist de lol van een vrije mening
pi_138633539
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 22:44 schreef mstx het volgende:

[..]

Nogal logisch he, andere gelovigen doen niet mee aan de ramadan.
Heheh deze is wel grappig
pi_138633551
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Moslims zouden niet naar school hoeven in GB? En waarom zou voor hen geen leerplicht e.d. hoeven te bestaan?
quote:
aangezien de islam toch al een conservatieve geloofsovertuiging is.
Lezen, vrind.
pi_138633582
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ga nu niet gelijk weer ongesteld lopen doen zeg :')
Ik sprak toch heel niet voor die gast man. Ik had gewoon geen zin om die complete lap tekst te quoten op m'n smartphone.
pi_138633614
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:47 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

Lezen, vrind.
Tja, dat jij iets uitblaat wil niet zeggen dat het ook maar lijkt op een argument... Probeer het nog eens.
pi_138633627
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet wij je precies met wij bedoelt ik kan niet voor een ander spreken, maar ik kijk niet afkeurend naar Moslims.
Lees je vorige reacties nog eens terug en probeer daarna deze zin hardop voor te lezen.
pi_138633651
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat jij iets uitblaat wil niet zeggen dat het ook maar lijkt op een argument... Probeer het nog eens.
Dat jij mijn argument niet goedkeurt wil niet zeggen dat ik ook maar iets geef om wat jij van mijn uitleg vindt.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:49:44 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633658
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik sprak toch heel niet voor die gast man. Ik had gewoon geen zin om die complete lap tekst te quoten op m'n smartphone.
want met een hele lap tekst erbij was dat wel een zinnige opmerking geweest?

mooi verhaal weer
pi_138633736
quote:

[..]

Er worden geen privileges afgedwongen.
  maandag 7 april 2014 @ 22:52:40 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138633783
quote:

[..]

Goed dat je daarover begint:

- Afkeurend jegens de westerse levensstijl.

Ik snap dat de onderbouwing niet geweldig is. 1 bewezen feit, en de rest ervaring, maar kijk naar Engeland. Dan kan hier ook gebeuren.

[..]

Dit is helemaal niet concreet. In een discussie waar het om details gaat is dit veel te algemeen.

[..]

Beetje late reactie, maar je weet dat vrouwen dat hier ook heel lang deden? En dat je in een kerk ook bedekt hoort te zijn (zeg: geen blote ledematen aan alle kanten)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:53:45 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633827
dat hangt heel sterk van de kerk in kwestie af
pi_138633831
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat jij mijn argument niet goedkeurt wil niet zeggen dat ik ook maar iets geef om wat jij van mijn uitleg vindt.
Je best doen om je achterlijke praat uit te leggen was inderdaad teveel gevraagd gok ik :s)
  maandag 7 april 2014 @ 22:55:31 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138633898
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:
dat hangt heel sterk van de kerk in kwestie af
In Nederland valt dat tegenwoordig wel mee idd.. Maar in de Middellandse Zee-landen willen ze daar nog wel eens meer waarde aan hechten. Daar verkopen ze vaak ook spullen om je te bedekken bij de ingang van de kerk en laten ze je er niet in zonder..
  maandag 7 april 2014 @ 22:56:15 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138633921
Overigens: ik zie het probleem van het eenmalig verschuiven van de examens niet zo..
pi_138633937
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je best doen om je achterlijke praat uit te leggen was inderdaad teveel gevraagd gok ik :s)
Welnee, het helpt heel veel als je geen waarde hecht aan wat anderen van jouw uitleg vinden.
  maandag 7 april 2014 @ 22:57:10 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138633962
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Welnee, het helpt heel veel als je geen waarde hecht aan wat anderen van jouw uitleg vinden.
Waarom zou je dan nog willen discussiëren? Als je het nog zo mag noemen dan..
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:57:41 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138633985
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens: ik zie het probleem van het eenmalig verschuiven van de examens niet zo..
ik ook niet, voor mijn part doen ze het permanent

zal me echt een zorg wezen
  maandag 7 april 2014 @ 22:58:21 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138634016
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook niet, voor mijn part doen ze het permanent

zal me echt een zorg wezen
Heeft geen nut, aangezien de Ramadan elk jaar verschuift ;)
pi_138634020
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zou je dan nog willen discussiëren? Als je het nog zo mag noemen dan..
Ik ben niet op zoek naar een discussie. Ik geef mijn mening, en that's it.
  maandag 7 april 2014 @ 22:59:38 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138634066
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek naar een discussie. Ik geef mijn mening, en that's it.
Dat doe je dus niet.
  maandag 7 april 2014 @ 23:07:29 #69
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138634356
Men kan ook de dagen waarop ze eindexamen doen, niet vasten en die dagen later inhalen.

Just sayin'
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:13:28 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138634573
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heeft geen nut, aangezien de Ramadan elk jaar verschuift ;)
gaat niet echt om de ramadan natuurlijk

voor mijn part kies je ieder jaar de meest geschikte datum voor de meeste studenten, je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen maar ik zie niet in waarom er niet gewoon ieder jaar rekening gehouden kan worden met dit soort dingen
  maandag 7 april 2014 @ 23:15:34 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138634644
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 23:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men kan ook de dagen waarop ze eindexamen doen, niet vasten en die dagen later inhalen.

Just sayin'
Dat kan. Maar dit zijn niet een paar dagen..

Ik vind het persoonlijk niet raar om er in zo'n exceptioneel geval rekening mee te houden..
  maandag 7 april 2014 @ 23:17:22 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138634725
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

gaat niet echt om de ramadan natuurlijk

voor mijn part kies je ieder jaar de meest geschikte datum voor de meeste studenten, je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen maar ik zie niet in waarom er niet gewoon ieder jaar rekening gehouden kan worden met dit soort dingen
Die is denk ik ieder jaar gelijk, tenzij er zich dit soort uitzonderlijke omstandigheden voordoen. En een beetje zekerheid omtrent je examens is ook wel fijn.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:19:47 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138634844
ja maar moet je dat per se meer dan een jaar van tevoren weten?
  maandag 7 april 2014 @ 23:21:07 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138634898
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef sp3c het volgende:
ja maar moet je dat per se meer dan een jaar van tevoren weten?
Nou, wel aan het begin van het examenjaar lijkt me
  maandag 7 april 2014 @ 23:24:48 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138635050
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat? Zij kiezen er zelf voor om dat crashdieet van ze te houden. Maar omdat het uit geloofsoverwegingen moet, dient de meerderheid zich maar aan te passen. Geloven brengt consequenties met zich mee, dit is er één van. En is het ook niet zo dat die gasten tijdens de ramadan hun normale dagelijkse bestaan moeten volhouden?

Je policor slaat een beetje door nu naar gebaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 april 2014 @ 23:26:18 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138635118
Waarom verbaast mij dat niet in Engeland? Wordt er ook rekening gehouden met Chinees nieuwjaar? En Hindu feesten? Sikh feesten? Of dat dan weer niet?
  maandag 7 april 2014 @ 23:27:06 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138635151
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat? Zij kiezen er zelf voor om dat crashdieet van ze te houden. Maar omdat het uit geloofsoverwegingen moet, dient de meerderheid zich maar aan te passen. Geloven brengt consequenties met zich mee, dit is er één van. En is het ook niet zo dat die gasten tijdens de ramadan hun normale dagelijkse bestaan moeten volhouden?

Je policor slaat een beetje door nu naar gebaat.
Nee, het hoort bij hun geloof. Die paar keer dat dit gebeurd mag er best rekening mee gehouden worden..
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:28:35 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138635214
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Richestorags het volgende:
Waarom verbaast mij dat niet in Engeland? Wordt er ook rekening gehouden met Chinees nieuwjaar? En Hindu feesten? Sikh feesten? Of dat dan weer niet?
geen idee

ik weet dat sikhs in het leger kevlar versies krijgen van dat malle hoedje van ze :D
  maandag 7 april 2014 @ 23:28:53 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138635227
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Richestorags het volgende:
Duren die een maand?
  maandag 7 april 2014 @ 23:30:49 #80
396550 Richestorags
pi_138635315
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, het hoort bij hun geloof. Die paar keer dat dit gebeurd mag er best rekening mee gehouden worden..
Waarom? Dan ga je de regels veranderen voor een grote groep ter faveure van een kleine groep. En zoals ik al zei: komen er ook speciale regels bij Chinees nieuwjaar, Hindoe festivals, Sikh festivals en Vliegend Spaghettimonster meetings?
  maandag 7 april 2014 @ 23:32:45 #81
396550 Richestorags
pi_138635392
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Duren die een maand?
Weet ik veel. Maar het kan best zijn dat universiteiten ook een tentamen op zo'n dag hebben. Is er trouwens al gevraagd wat de meeste moslims er zelf van denken of komt dit weer van zo'n gutmenschorganisatie die denkt te weten wat goed is voor de zielige knuffelallochtoon?
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:32:48 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138635393
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom? Dan ga je de regels veranderen voor een grote groep ter faveure van een kleine groep. En zoals ik al zei: komen er ook speciale regels bij Chinees nieuwjaar, Hindoe festivals, Sikh festivals en Vliegend Spaghettimonster meetings?
de regels zijn niet veranderd
pi_138635449
quote:

[..]

Retorische vraag much?
  maandag 7 april 2014 @ 23:35:39 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138635506
quote:

[..]

Omdat die kleine groep enorm benadeeld zou worden..
  maandag 7 april 2014 @ 23:35:53 #85
396550 Richestorags
pi_138635513
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

de regels zijn niet veranderd
Data dan. Is nog niet gebeurd nee. Ik vind het onzinnig. Je benadeelt altijd wel een groep met wat je ook doet.
  maandag 7 april 2014 @ 23:36:56 #86
396550 Richestorags
pi_138635557
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat die kleine groep enorm benadeeld zou worden..
Zeggen zij dat zelf of zijn het de hersenspinsels van wat politiek correcte "onderwijskundigen"?
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:36:57 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138635559
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Data dan. Is nog niet gebeurd nee. Ik vind het onzinnig. Je benadeelt altijd wel een groep met wat je ook doet.
in dit geval durf ik dat te betwijfelen
pi_138635691
Religie is een keuze. Religie zou ondergeschikt moeten zijn aan wet- en regelgeving. Ook zou er geen positieve discriminatie moeten plaatsvinden op religieuze gronden.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:41:10 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138635742
van discriminatie is al helemaal geen sprake hier
  maandag 7 april 2014 @ 23:41:19 #90
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138635748
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
Religie is een keuze. Religie zou ondergeschikt moeten zijn aan wet- en regelgeving. Ook zou er geen positieve discriminatie moeten plaatsvinden op religieuze gronden.
Geslacht is tegenwoordig ook een keuze.
  maandag 7 april 2014 @ 23:52:23 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636165
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dat ik ooit "ja" gezegd heb... :N
pi_138636171
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:13 schreef Alt-tab het volgende:
Marokkanen, of Moslims, hoe je het wil noemen
:')
-
  maandag 7 april 2014 @ 23:53:15 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636190
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 23:52 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Alles leuk en aardig, maar jij bent nu ook weer geen "gewone" moslim..
pi_138636231
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ik ooit "ja" gezegd heb... :N
Het is inderdaad schandalige, ferme, discriminerende taal die ik uitkraam. :{

Ik geef volgens mij heel beschaafd en correct mijn mening over een ontwikkeling die ik afkeur. Ik ben erop tegen dat religie allerlei agenda's in onze samenleving gaat bepalen. Raar hè, de mening van een atheïst.
  maandag 7 april 2014 @ 23:55:24 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636258
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad schandalige, ferme, discriminerende taal die ik uitkraam. :{

Ik geef volgens mij heel beschaafd en correct mijn mening over een ontwikkeling die ik afkeur. Ik ben erop tegen dat religie allerlei agenda's in onze samenleving gaat bepalen. Raar hè, de mening van een atheïst.
Ik ben het steeds meer met je oneens, sorry...
pi_138636260
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alles leuk en aardig, maar jij bent nu ook weer geen "gewone" moslim..
Subjectief geleuter.
-
  maandag 7 april 2014 @ 23:56:04 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636278
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Subjectief geleuter.
Vind ik van jou ook ;)
pi_138636344
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben het steeds meer met je oneens, sorry...
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst. Mensen die religieuze rituelen uitoefenen, kiezen daar zelf voor. En bij mijn beste weten is het ook nog eens zo dat de islam ruimte biedt om de ramadan later in te halen als je écht niet tijdens de ramadan kunt vasten.

Dan passen de gelovigen zich toch aan? Of door later te vasten of door gewoon het vasten te combineren met de examens. Wat is daar zo gek aan?
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:59:52 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636394
het staat pas boven de wet als ze zeggen dat moslims geen examen hoeven te doen vanwege de ramadan

je kunt je overal wel druk om maken
  maandag 7 april 2014 @ 23:59:58 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636400
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst. Mensen die religieuze rituelen uitoefenen, kiezen daar zelf voor. En bij mijn beste weten is het ook nog eens zo dat de islam ruimte biedt om de ramadan later in te halen als je écht niet tijdens de ramadan kunt vasten.

Dan passen de gelovigen zich toch aan? Of door later te vasten of door gewoon het vasten te combineren met de examens. Wat is daar zo gek aan?
Dat ik het probleem niet zie met een jaartje aanpassen. Ik zie moslims niet als "de vijand".
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:00:29 #101
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_138636419
Wat een gezeur weer
Óf we schaffen alles wat met geloof te maken heeft af in het openbaar, óf we houden rekening met geloven.
Ik kan ook nergens heen op carnavalsmaandag of Paasmaandag , Pinksteren, Kerst etc , en ik weet niet eens waar die dagen allemaal voor dienen :')

Stel dat examen een maand uit en iedereen blij :Y
pi_138636422
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Wat dat betreft zou in Nederland het ritueel slachten zo snel mogelijk afgeschaft moeten worden. Dieren zodanig mishandelen vanwege een idiote traditie.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:01:28 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636441
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Wat dat betreft zou in Nederland het ritueel slachten zo snel mogelijk afgeschaft moeten worden. Dieren zodanig mishandelen vanwege een idiote traditie.
De mishandeling ligt voornamelijk vóór de slacht.
pi_138636469
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ik het probleem niet zie met een jaartje aanpassen. Ik zie moslims niet als "de vijand".
Mijn reactie die jou in de gordijnen deed vlegen, bevatte het woord moslim niet. Ik sprak over religie in algemene zin.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef sp3c het volgende:
het staat pas boven de wet als ze zeggen dat moslims geen examen hoeven te doen vanwege de ramadan

je kunt je overal wel druk om maken
Waarom moeten vaste momenten, zoals het afnemen van examens, wijken voor de religieuze beleving van een bepaalde groep mensen? Waarom wordt religie leidend gemaakt?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:04:12 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636527
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn reactie die jou in de gordijnen deed vlegen, bevatte het woord moslim niet. Ik sprak over religie in algemene zin.

[..]

Waarom moeten vaste momenten, zoals het afnemen van examens, wijken voor de religieuze beleving van een bepaalde groep mensen? Waarom wordt religie leidend gemaakt?
Ik vloog niet in de gordijnen, ik ben het gewoon niet met je eens. En ik vind dat die examens idd moeten wijken.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:04:34 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636543
omdat we willen dat de muzelmannen ook eens hun examen halen

wat is er in vredesnaam op tegen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:05:20 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef sp3c het volgende:

"We verloochenen onze cultuur" 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_138636587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vloog niet in de gordijnen, ik ben het gewoon niet met je eens. En ik vind dat die examens idd moeten wijken.
Jammer dat er anno 2014 nog mensen met dit soort middeleeuwse opvattingen rondlopen.
pi_138636616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"We verloochenen onze cultuur" 8)7 8)7 8)7 8)7
Als er geen examens worden gehouden tijdens de ramadan, dan eis ik dat in de grondwet wordt vastgelegd dat er ook geen examens worden gehouden met kerstmis of pasen!
pi_138636618
quote:

[..]

[..]

Wat nu als het een vooral praktische afweging is en het helemaal niet voortkomt uit allerlei principiële motieven?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:06:49 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138636620
De belangrijkste vraag is: Ondervind hier iemand een serieus aantoonbaar nadeel van?
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:07:25 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als er geen examens worden gehouden tijdens de ramadan, dan eis ik dat in de grondwet wordt vastgelegd dat er ook geen examens worden gehouden met kerstmis of pasen!
nu ga je te ver met je religie!!!!
pi_138636662
quote:

[..]

[..]

Je overdrijft enorm.
Jongeren die niet eten of drinken zullen minder goed in staat zijn examens af te leggen dus hou je daar als overheid rekening mee door ze buiten de ramadanperiode te houden.

Gevolg een hoger slagingspercentage en daardoor minder ongediplomeerde schoftjes op de straten.

Er valt nergens in het artikel iets te lezen over welke dwang dan ook vanuit de moslims dus al met al is het gewoon een praktisch besluit.
blablablabla
pi_138636668
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jammer dat er anno 2014 nog mensen met dit soort middeleeuwse opvattingen rondlopen.
Dat het handiger is om examens te verplaatsen als zeg 1/8e niet op komt dagen noem je een Middeleeuwse opvatting?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:08:40 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636676
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef sp3c het volgende:

"we geven toe aan een religie" 8)7 8)7 8)7
De onze geven we al lang aan toe, hence de feestdagen.. Maar (ja, ja is in GB) ff rekening houden met het jaar dat de ramadan in de examenmaand is, jis TE erg voor woorden.

Mensen, denk aan de vermoorde pater Van der Lugt. Hij maakte GEEN onderscheid tussen geleoven//
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:09:10 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636693
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zoals de jouwe? Treurig idd... -O-
pi_138636725
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat nu als het een vooral praktische afweging is en het helemaal niet voortkomt uit allerlei principiële motieven?
Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?

Examens zijn een landelijke gebeurtenis; ze vinden overal op hetzelfde moment plaats. Iedereen kan zich van tevoren instellen op de te verwachten situatie.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:10:17 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Hexagon het volgende:
De belangrijkste vraag is: Ondervind hier iemand een serieus aantoonbaar nadeel van?
"Ja, want ze leggen hun wil aan ons op" 8)7
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:11:50 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?

Examens zijn een landelijke gebeurtenis; ze vinden overal op hetzelfde moment plaats. Iedereen kan zich van tevoren instellen op de te verwachten situatie.
dat kan iedereen nu ook
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:12:14 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636786
quote:

[..]

De Ramadan duurt nou eenmaal iets langer dan Pasen of Pinksteren (waar wel degelijk rekening mee gehouden wordt)
pi_138636795
Je schaadt toch ook verder niemand door ze op een andere datum in te plannen ik snap werkelijk de commotie niet.

Op de middelbare school hadden we bepaalde zwemexamens en daar werd 20 jaar geleden ook rekening gehouden qua examenplanning met de menstruatiecyclus bij de meiden is dat dan ook een soort verkapte positieve discriminatie 8)7
blablablabla
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:12:48 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636810
of ze hebben het alleen aan die grote boze moslims verteld met hun discriminerende praktijken en hun baarden
pi_138636847
quote:

[..]
Hoezo zouden ze dat niet meer zijn als je die landelijke gebeurtenis niet in periode A houdt, maar in periode B?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:13:47 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef Elan het volgende:
Je schaadt toch ook verder niemand door ze op een andere datum in te plannen ik snap werkelijk de commotie niet.

Op de middelbare school hadden we bepaalde zwemexamens en daar werd 20 jaar geleden ook rekening gehouden qua examenplanning met de menstruatiecyclus bij de meiden is dat dan ook een soort verkapte positieve discriminatie 8)7
Jawel joh. "je geeft toe aan de islam, en dat is SLECHT!"
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:13:52 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636851
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef Elan het volgende:

wtf was dit voor hippieschool?!?!?!!?!?!

vrouw zijn prima maar doe dit lekker thuis (achter het aanrecht)
pi_138636858
quote:

[..]

Er is nog nooit een moment geweest dat ik een examen af moest leggen op Pinksteren. Normaliter plannen ze dat niet op feestdagen, wel zo handig. In Groot-Brittannië is dat kennelijk niet anders. En van een voetbalclub mag ik aannemen dat ze niet zo snugger zijn om een feestweek tijdens examens in te plannen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:14:20 #127
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_138636868
quote:

[..]

Dat is niet helemaal waar want ze vallen namelijk nooit op 25 en 26 december omdat er rekening gehouden wordt met die religieuze dagen
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:14:48 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze dat niet meer zijn als je die landelijke gebeurtenis niet in periode A houdt, maar in periode B?
Dan ZWICHT JE VOOR DE ISLAM!

-O- -O- -O-
pi_138636893
quote:

[..]

Goed punt. Helaas ontgaat dit de meesten hier. De ene religie wordt lukraak belangrijker gemaakt, daar waar anderen niet deze privileges hebben. Religie wordt als onwrikbaar feit gepositioneerd, terwijl religie niks meer of minder dan een keuze is.

Overigens heb ik nergens gezegd dat moslims hierop hebben aangedrongen. Ik ben er sowieso op tegen dat allerlei zaken moeten wijken of moeten worden verplaatst vanwege allerhande religieuze perikelen. Ik ben erop tegen dat religie belangrijker wordt gemaakt dan andermans perikelen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:16:19 #130
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_138636915
quote:

[..]

We hebben hier toch al zo weinig vrije dagen dus laat maar komen :Y)
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:16:20 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Goed punt. Helaas ontgaat dit de meesten hier. De ene religie wordt lukraak belangrijker gemaakt, daar waar anderen niet deze privileges hebben. Religie wordt als onwrikbaar feit gepositioneerd, terwijl religie niks meer of minder dan een keuze is.

Overigens heb ik nergens gezegd dat moslims hierop hebben aangedrongen. Ik ben er sowieso op tegen dat allerlei zaken moeten wijken of moeten worden verplaatst vanwege allerhande religieuze perikelen. Ik ben erop tegen dat religie belangrijker wordt gemaakt dan andermans perikelen.
Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:16:20 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636917
welke perikelen bv?
pi_138636936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef Hexagon het volgende:
Nee, dat is niet de belangrijkste vraag. Wat jij doet, is op politieke wijze elke vorm van principiële discussie uit de weg gaan.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:17:09 #134
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138636940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..
Dat zijn dan vaak ook vrije dagen. Toch een verschil.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138636951
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:02 schreef CherryOnTop het volgende:
En wat als jij niet de enige was die dat op jouw school deed, maar een aanzienlijk deel van de leerlingen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:17:39 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636953
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, en?
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:17:57 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636957
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de belangrijkste vraag. Wat jij doet, is op politieke wijze elke vorm van principiële discussie uit de weg gaan.
jij ook

je bent tegen want er staat een religieus stempel op en je bent echt heus wel atheist
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:18:20 #138
358523 IkStampOpTacos
pi_138636964
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, en?
De ramadan is geen vrije periode? Dat is het verschil. Daarom wordt er ook rekening gehouden met die vrije dagen, die hebben ondertussen niks meer met religie te maken in tegenstelling tot de ramadan.
-
pi_138636969
quote:

[..]

Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:18:30 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138636972
want elfletteraar is atheist, had hij dit al verteld, weet iedereen het al?

hij is tegen religie
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:18:39 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138636976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij ook

je bent tegen want er staat een religieus stempel op en je bent echt heus wel atheist
Welnee, hij is een moslimbasher geworden.. treurig..
pi_138637000
Er is in Engeland toch geen wet die stelt dat examens per se op een bepaalde dag gehouden dienen te worden?

Gewoon een commissie die samenkomt en data prikt lijkt mij.
blablablabla
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:19:54 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De ramadan is geen vrije periode? Dat is het verschil. Daarom wordt er ook rekening gehouden met die vrije dagen, die hebben ondertussen niks meer met religie te maken in tegenstelling tot de ramadan.
Die hebben ALLES met religie te maken. Hebben nl. een christelijke oorsprong. Dat de messten die oorsprong niet weten doet er niets aan af..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:20:10 #144
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_138637014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zijn vrije dagen omdat het Christelijke feestdagen zijn.
Ik had graag een examen gehad op 25 december, buiten koud, je zit liever binnen, mooie tijd om te studeren, zoveel beter dan in de hete zomers :7
Die examens kunnen met gemak een maandje opschuiven en anders maar een maand vrijaf , zie de absurd lange zomervakantie van 6 weken soms, schaf díe maar af >:)
pi_138637015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef sp3c het volgende:
want elfletteraar is atheist, had hij dit al verteld, weet iedereen het al?

hij is tegen religie
Hij is niet alleen atheïst maar anti-theïst. Wat op zich ook een soort religie is.
pi_138637016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:19 schreef Elan het volgende:
Er is in Engeland toch geen wet die stelt dat examens per se op een bepaalde dag gehouden dienen te worden?

Gewoon een commissie die samenkomt en data prikt lijkt mij.
Precies. En die commissie zal er vooral praktisch naar hebben gekeken.
pi_138637023
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is nog nooit een moment geweest dat ik een examen af moest leggen op Pinksteren. Normaliter plannen ze dat niet op feestdagen, wel zo handig. In Groot-Brittannië is dat kennelijk niet anders. En van een voetbalclub mag ik aannemen dat ze niet zo snugger zijn om een feestweek tijdens examens in te plannen.
Je lult weer eens om de essentie heen, zoals wel vaker.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:20:34 #148
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138637029
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_138637033
quote:

[..]

Het enige dat ik in het bronartikel lees is dat men de kans op slagen voor alle leerlingen zo groot mogelijk wil maken, dat lijkt me een nobel streven. Helaas lijkt jouw afkeer van religies je compleet te verblinden.
Zelf zou ik er ook geen enkele moeite mee hebben als examens worden verplaatst vanwege het WK Voetbal of de Olympische Spelen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:21:14 #150
358523 IkStampOpTacos
pi_138637051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die hebben ALLES met religie te maken. Hebben nl. een christelijke oorsprong. Dat de messten die oorsprong niet weten doet er niets aan af..
Jij mag dat zo ervaren, ik niet. De rest van Nederland ook niet. Doet verder niks af aan het feit dat er rekening wordt gehouden met nationale vrije dagen en niet met de ramadan.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:21:27 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:22:56 #152
358523 IkStampOpTacos
pi_138637097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent. :')
-
pi_138637098
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. En die commissie zal er vooral praktisch naar hebben gekeken.
Louter praktisch dus.
Triest dat mensen zo'n simpel feitje weer moeten misbruiken om hun xenofobe geblaat te spuien.
blablablabla
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:23:19 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij mag dat zo ervaren, ik niet. De rest van Nederland ook niet. Doet verder niks af aan het feit dat er rekening wordt gehouden met nationale vrije dagen en niet met de ramadan.
Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.
pi_138637112
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je lult weer eens om de essentie heen, zoals wel vaker.
Goed punt.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:24:26 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637123
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:24:30 #157
358523 IkStampOpTacos
pi_138637125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.
Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.
-
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:24:31 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138637126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

belachelijk zou ik het niet noemen maar het lijkt me zinniger om een andere datum te prikken

toch een flinke investering zo'n opleiding, dan wil je ook zoveel mogelijk rendement lijkt me

je kunt ook niet moslims later of eerder examens laten maken want dan heeft iedereen alle antwoorden al
pi_138637139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk beter functioneren als je niet aan het vasten bent.
Het helpt dan niet als je tijdens de examens steeds aan een Big Mac zit te denken.
blablablabla
pi_138637144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:25:19 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138637149
quote:

[..]

Nou ik neem aan dat degenen die over de examendata besluiten enige vrijheid hebben om hierin praktische afwegingen te maken. En in het geval van een substantiele groep leerlingen, die op die manier geholpen is het het een overweging om eens te kijken of je ze tegemoet kan komen. Zeker als er niemand aantoonbaar nadeel van ondervind.

Het is soms helemaal geen ramp om een keer rekening te houden met een ander. Zeker niet als het gaat om iets waar je zelf verder geen last van hebt.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:25:20 #162
358523 IkStampOpTacos
pi_138637150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..
Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.
-
pi_138637152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.

Ik wens ze alvast veel plezier met de examens daar omheen plannen. :')
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:25:35 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.
Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:27:09 #165
56749 BlaZ
pi_138637197
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.
Dat is een betere vergelijking, chapeau.
pi_138637201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij ook

Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheïsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.

Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:27:36 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.
Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:28:01 #168
358523 IkStampOpTacos
pi_138637216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
-
pi_138637220
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De denkfout die je maakt, staat aan het einde. Die mensen kunnen wel.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:28:31 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.

Ik wens ze alvast veel plezier met de examens daar omheen plannen. :')
Omdat het opschuift hoef je er dus zelden rekening mee te houden..
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:29:08 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138637251
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheïsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.

Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
point remains the same

je bent niet tegen omdat het een stom idee is maar omdat het de een of andere religie wel goed uitkomt

dat vind ik een beetje zurig
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:29:22 #172
358523 IkStampOpTacos
pi_138637257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?
Nee, praktische redenen vormen voornamelijk de barrière.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:29:25 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637258
quote:

[..]

Nee, je bent een enge moslimbasher geworden. *BAH*
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:29:30 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138637261
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
pi_138637264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
Dan moet je dat aspect vooral extra en onnodig gaan benadrukken, dan zullen ze veel minder snel radicaliseren of criminaliseren natuurlijk _O-
blablablabla
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:30:06 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637282
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:30:42 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637295
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
Zeg dat...
pi_138637297
quote:
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst.
Elizabeth II is niet alleen het staatshoofd maar ook de baas van de Anglicaanse Kerk. Niet iedereen deelt jouw enge definitie van secularisme.
-
pi_138637307
Laat maar. Ik haal mijn meningen wel weg. Ik zie dat anderen namens mij al mijn mening geven.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2014 00:32:51 ]
pi_138637318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
De tolerantie is totaal zoek bij sommigen het is gewoon lekker pesten om te pesten en ieder voor zich.
blablablabla
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:31:39 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637320
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.

Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
WAT zeg je??
pi_138637322
quote:

[..]

Dat laatste is heel niet aan de orde.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:31:52 #183
358523 IkStampOpTacos
pi_138637323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...
Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.
Je kunt moeilijk met iedereen altijd rekening houden. Plan gewoon een datum en wat je in je vrije tijd doet valt daar compleet buiten. Dat zijn problemen waar mensen zelf invulling aan moeten geven. School en examens staan los van privézaken.
-
pi_138637327
Edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2014 00:33:28 ]
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 00:32:36 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_138637340
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.

Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
maar dat is je argument

'gek he dat jij als atheist tegen voordeeltjes voor de religie bent'

ja dat is gek ja
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:32:46 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.
Je kunt moeilijk met iedereen altijd rekening houden. Plan gewoon een datum en wat je in je vrije tijd doet valt daar compleet buiten. Dat zijn problemen waar mensen zelf invulling aan moeten geven. School en examens staan los van privézaken.
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..
pi_138637353
Edit.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:33:46 #188
358523 IkStampOpTacos
pi_138637366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Succes later in het bedrijfsleven. :')
-
pi_138637394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdag :+
blablablabla
pi_138637399
quote:

[..]

Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:36:20 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637404
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe eens niet zo hysterisch. Ergens kritiek op hebben is wat anders dan bashen. Ik heb in dit hele topic geen kwaad woord over moslims gezegd.
Wacht ff... Volgens jou was/deed ik wat ook alweer?:
- Ik vloog in de gordijnen
- Ik was hysterisch

Ik sprak je alleen maar tegen echter...

Geschikt

[] Ja
[X] Nee
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:36:44 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637413
quote:

[..]

LOL
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:39:35 #193
358523 IkStampOpTacos
pi_138637446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdag :+
Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:40:02 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138637453
De mate waarin hierover zeiken een doel op zichzelf is geworden heeft ook wel religieuze trekjes.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:40:34 #195
358523 IkStampOpTacos
pi_138637459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten. 8)7
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:41:39 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten. 8)7
LOL, je gaat me bashen? je hebt niks beters?
pi_138637492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.
Het boeit een werkgever echt niet die is juist blij met spreiding, maar goed we dwalen nu wel erg af van het onderwerp.
blablablabla
pi_138637495
quote:
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland

Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens

Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?

Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.
De ramadan is een persoonlijke keuze van de student. Als hij liever ramadan doet dan 100% studeert, dan is dat zijn keuze, maar wordt het lastiger de examens te halen. Sja, dat is de keuze die je hebt. Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.

Groot-Brittannië is nog steeds geen islamitisch land, dus de normale christelijke feestdagen gelden gewoon bij de bepaling van de examendata, niet de ramadan.

Het is zo simpel allemaal. Als je maar wil.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138637503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?
pi_138637525
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.
Imam El_Matador heeft gesproken hoor.

-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:43:44 #201
56749 BlaZ
pi_138637529
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is om met geen enkele privékeuzeaangelegenheid rekening te houden. Dat is wel zo praktisch.
Als je met een partij rekening gaat houden, dien je dat met alle partijen te doen om niet te discrimineren, dat wordt dus een chaos.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:43:52 #202
358523 IkStampOpTacos
pi_138637532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

LOL, je gaat me bashen? je hebt niks beters?
Ik bash helemaal niemand. Ik neem jou alleen als voorbeeld. :') Lange tenen much?
-
pi_138637539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?
De vakanties van de ouders zijn gemaakt voor de schoolvakanties na de examens. Zomaar een heel economisch systeem omgooien voor wat vastende studentjes (die dat vasten later kunnen inhalen) slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 8 april 2014 @ 00:44:31 #204
358523 IkStampOpTacos
pi_138637546
quote:

[..]

Dus je gunt iedereen een slechtere voorbereiding. :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:44:39 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637549
quote:

[..]

Ik heb al meer dan 20 jaar geleden eindexamen gedaan én ik ben geen moslim. Heb ook geen moslimkinderen.
pi_138637560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Geen pretje voor vastende moslims in de bakkerij te staan, die jongens skipten wel es een dagje en haalden dat later in.

Dat kan natuurlijk ook net zo goed met de examens.

Niet zo moeilijk doen. :')

dinsdag 8 april 2014 @ 00:45:16 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is om met geen enkele privékeuzeaangelegenheid rekening te houden. Dat is wel zo praktisch.
Als je met een partij rekening gaat houden, dien je dat met alle partijen te doen om niet te discrimineren, dat wordt dus een chaos.
En ik denk van wel, die enkele keer..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:45:39 #208
56749 BlaZ
pi_138637569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

"But if any of you is ill, or on a journey, the prescribed number (of Ramadan days) should be made up from days later. For those who cannot do this except with hardship is a ransom: the feeding of one that is indigent.... Allah intends every ease for you; He does not want to put you to difficulties...." (Quran 2:184-185)
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:45:47 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik bash helemaal niemand. Ik neem jou alleen als voorbeeld. :') Lange tenen much?
Voorbeeld van wat? Je verzint dingen...
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:45:48 #210
358523 IkStampOpTacos
pi_138637572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah, consequent beleid voeren. _O_

-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:46:49 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah, consequent beleid voeren. _O_

Ramadan verspringt nou eenmaal.. Komt zelden voor dat het examens in de weg zit..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:46:54 #212
358523 IkStampOpTacos
pi_138637584
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voorbeeld van wat? Je verzint dingen...
Nee. Lees nog eens goed. Als je de examens uitstelt hebben ze minder vakantie omdat een kleine groep een maand vrijwillig niets wil eten. Doe je ze eerder komt de hele schoolplanning in het geding. :')

Houd gewoon aan wat mr. Matador zegt. _O_
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:47:15 #213
56749 BlaZ
pi_138637587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom deze keer wel en een andere keer niet?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:47:28 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637591
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee. Lees nog eens goed. Als je de examens uitstelt hebben ze minder vakantie omdat een kleine groep een maand vrijwillig niets wil eten. Doe je ze eerder komt de hele schoolplanning in het geding. :')

Houd gewoon aan wat mr. Matador zegt. _O_
Wat IK er mee te maken heb ontgaat me.. Help me even..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:47:52 #215
358523 IkStampOpTacos
pi_138637600
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ramadan verspringt nou eenmaal.. Komt zelden voor dat het examens in de weg zit..
Het gaat niet eens om de ramadan, het gaat om rekening houden met de wensen van allerlei kleine groepjes omdat de planning niet strookt met hun privié-agenda. :') Of dat nou Moslims, Hindoe's of Atheïsten zijn is me om het even.
-
pi_138637603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus je gunt iedereen een slechtere voorbereiding. :')
Ik vind het vooral veelzeggend dat het 200 reacties moest duren voordat dit argument überhaupt op tafel werd gebracht, die voorbereiding lijkt niemand ook maar iets te interesseren. Overigens is daar ook in voorzien in optie B die is voorgesteld, namelijk de examenperiode aanhouden, maar de lange examens in de ochtenduren te laten plaatsvinden.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:47:58 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637604
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom deze keer wel en een andere keer niet?
Omdat de Ramadan verspringt?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:48:11 #218
358523 IkStampOpTacos
pi_138637606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat IK er mee te maken heb ontgaat me.. Help me even..
Jij bent voor het omgooien van de hele planning...
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:48:41 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om de ramadan, het gaat om rekening houden met de wensen van allerlei kleine groepjes omdat de planning niet strookt met hun privié-agenda. :') Of dat nou Moslims, Hindoe's of Atheïsten zijn is me om het even.
Ramadan duurt lang en examens ook..
pi_138637622
quote:

[..]

Als die ramadan zo belangrijk is voor ze, dan doen ze het examen toch lekker volgend jaar? Simpel zat. ;)

dinsdag 8 april 2014 @ 00:49:08 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637625
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij bent voor het omgooien van de hele planning...
Jups
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:49:13 #222
358523 IkStampOpTacos
pi_138637627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ramadan duurt lang en examens ook..
Tough luck dan. Je gaat niet 99% benadelen zodat 1% zichzelf kan uithongeren. 8)7
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:49:17 #223
56749 BlaZ
pi_138637628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind het vooral veelzeggend dat het 200 reacties moest duren voordat dit argument überhaupt op tafel werd gebracht, die voorbereiding lijkt niemand ook maar iets te interesseren. Overigens is daar ook in voorzien in optie B die is voorgesteld, namelijk de examenperiode aanhouden, maar de lange examens in de ochtenduren te laten plaatsvinden.
Daarmee benadeel je de ochtendmensen.
pi_138637629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef BlaZ het volgende:
"But if any of you is ill, or on a journey, the prescribed number (of Ramadan days) should be made up from days later. For those who cannot do this except with hardship is a ransom: the feeding of one that is indigent.... Allah intends every ease for you; He does not want to put you to difficulties...." (Quran 2:184-185)
Imam BlaZ heeft mij overrompeld met dit vers. Not.

Interpretatie is het kernwoord hier, je hoeft niet voor anderen hun religie te gaan interpreteren.
-
pi_138637643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Shukran.

pi_138637647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De examens worden niet uitgesteld, misschien moet je eerst het artikel lezen voor je reageert?
Het gaat over schooljaar 2016 zodat men nog alle gelegenheid heeft om er in de schoolplanning rekening mee te houden.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:50:17 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637648
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als die ramadan zo belangrijk is voor ze, dan doen ze het examen toch lekker volgend jaar? Simpel zat. ;)
Echt hoor.. Natuurlijk is de Ramadan belangrijk.. Valt alleen ff slecht dan...
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:50:37 #228
56749 BlaZ
pi_138637653
quote:

[..]

Maar je focus ligt enkel op de Ramadan, dit is wel precedentschepping.
Hou je rekening met de Ramadan dan moet je ook rekening houden met Hindoes, etc etc.
Zo niet dan praten we over ongelijke behandeling.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:50:45 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tough luck dan. Je gaat niet 99% benadelen zodat 1% zichzelf kan uithongeren. 8)7
Wat heeft de rest er voor last van dan?
pi_138637664
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:49 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Imam BlaZ heeft mij overrompeld met dit vers. Not.

Interpretatie is het kernwoord hier, je hoeft niet voor anderen hun religie te gaan interpreteren.
Dat doen we ook niet;

• snap je de tekst niet en is de ramadan heilig, doe je de examens volgend jaar
• snap je de tekst en haal je de ramadan in na de examens, prima

Het is werkelijk zó makkelijk, dat er niet eens discussie over zou moeten zijn. :?

dinsdag 8 april 2014 @ 00:51:42 #231
358523 IkStampOpTacos
pi_138637670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat heeft de rest er voor last van dan?
Dat heb ik net toch al uitgelegd.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:52:06 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar je focus ligt enkel op de Ramadan, dit is wel precedentschepping.
Hou je rekening met de Ramadan dan moet je ook rekening houden met Hindoes, etc etc.
Zo niet dan praten we over ongelijke behandeling.
Lul niet zo dom, er is geen ander precedent..
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:52:30 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:52:35 #234
358523 IkStampOpTacos
pi_138637685
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

DIe creëer je zo dus... tering. :')
-
pi_138637693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, je hebt net laten blijken het bronartikel niet te hebben gelezen, dat is wat heel anders.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:53:04 #236
358523 IkStampOpTacos
pi_138637698
quote:

[..]

Nee
Als je niet leest wordt het moeilijk.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:53:05 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

DIe creëer je zo dus... tering. :')
Vertel, welk precedent dan?
pi_138637702
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

Dat doen we ook niet;

• snap je de tekst niet en is de ramadan heilig, doe je de examens volgend jaar
• snap je de tekst en haal je de ramadan in na de examens, prima

Het is werkelijk zó makkelijk, dat er niet eens discussie over zou moeten zijn. :?
Dat doe je wel door te zeggen "snap je de tekst". :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:53:48 #239
358523 IkStampOpTacos
pi_138637705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dít wordt dan het precedent... :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:54:24 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dít wordt dan het precedent... :')
Voor wat precies?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:54:44 #241
358523 IkStampOpTacos
pi_138637720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor wat precies?
Ja. Leuk geprobeerd. Te doorzichtig dit. :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:55:28 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als je niet leest wordt het moeilijk.
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja. Leuk geprobeerd. Te doorzichtig dit. :')
Antwoord is lastig?
pi_138637735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat doe je wel door te zeggen "snap je de tekst". :')
Ja, een beetje intelligente moslim begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan, en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.

De schreeuwjosti's moet je lekker negeren, marginaal gezeik.

dinsdag 8 april 2014 @ 00:55:58 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637740
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, een beetje intelligente moslim begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan, en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.

De schreeuwjosti's moet je lekker negeren, marginaal gezeik.
Mata, kom op zeg...
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:55:59 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138637741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor wat precies?
Voor het aanpassen van de voor de gehele middelbare school al decennia vastgestelde eindexamenperiode ten faveure van één bepaalde groep?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:56:37 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor het aanpassen van de voor de gehele middelbare school al decennia vastgestelde eindexamenperiode ten faveure van één bepaalde groep?
Voor 1x per 12 a 13 jaar?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:57:24 #247
358523 IkStampOpTacos
pi_138637758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Antwoord is lastig?
Het is lastig als ik steeds antwoord geef maar jij prefereert om in een gaar cirkeltje te redeneren door je van de domme te houden. :O

Als je hier aan toe geeft schep je een precedent voor toekomstige gevallen waarbij allerlei andere obscure minderheden eisen dat er rekening wordt gehouden met hun privé-aangelegenheden die totaal los horen te staan van school en waar men zelf op in dient te spelen.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:57:55 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is lastig als ik steeds antwoord geef maar jij prefereert om in een gaar cirkeltje te redeneren door je van de domme te houden. :O

Als je hier aan toe geeft schep je een precedent voor toekomstige gevallen waarbij allerlei andere obscure minderheden eisen dat er rekening wordt gehouden met hun privé-aangelegenheden die totaal los horen te staan van school en waar men zelf op in dient te spelen.
Jammer. leuk geprobeerd, :W
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:58:23 #249
56749 BlaZ
pi_138637777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het aanpassen van de planning zelf aan een religieuze gebeurtenis die niet officieel is vastgelegd.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:58:25 #250
346939 Janneke141
pi_138637778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor 1x per 12 a 13 jaar?
Eerder een periode van een jaar of acht achter elkaar. Maar dan nog. De precedentwerking is juist dat we dan wellicht ook moeten gaan verplaatsen voor hindoes, christenen, spaghettivreters en het WK Voetbal. Wat we nou net niet willen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:58:34 #251
358523 IkStampOpTacos
pi_138637782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jammer. leuk geprobeerd, :W
Dit dus. :') Verdomme hé.
Obvious trolletje.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:59:08 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het aanpassen van de planning zelf aan een religieuze gebeurtenis die niet officieel is vastgelegd.
1x per 12/13 jaar???
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:59:10 #253
358523 IkStampOpTacos
pi_138637789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eerder een periode van een jaar of acht achter elkaar. Maar dan nog. De precedentwerking is juist dat we dan wellicht ook moeten gaan verplaatsen voor hindoes, christenen, spaghettivreters en het WK Voetbal. Wat we nou net niet willen.
Leuk geprobeerd. :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:59:49 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637799
quote:

[..]

Ik wil dat wel anders. Gelijke kansen
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:59:58 #255
346939 Janneke141
pi_138637801
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat, het is niet waar? Ga je nog argumenten geven waarom mijn post niet waar is, of is dat te veel gevraagd voor dit uur van de dag?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:00:27 #256
346939 Janneke141
pi_138637809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die zijn er. Niemand weerhoudt ramadannende moslims ervan om goed te studeren. Of mediterende hindoes, of in oranje klompen gehulde voetbalfans.
pi_138637811
quote:

[..]

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Voetbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:00:42 #258
56749 BlaZ
pi_138637813
quote:

[..]

Zou je aub normaal kunnen reageren.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:00:53 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637815
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel kut voor Janneke, dat je haar ziet als ik :P
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:01:01 #260
358523 IkStampOpTacos
pi_138637818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat, het is niet waar? Ga je nog argumenten geven waarom mijn post niet waar is, of is dat te veel gevraagd voor dit uur van de dag?
Ik ben het volkomen met je eens. Was even in Whiskers2009-mode. :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:01:22 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lees lekker terug dan..
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:01:49 #262
358523 IkStampOpTacos
pi_138637836
quote:

[..]

Die zijn er. En je kan niet met iedereen rekening houden. Als je van de middelbare af gaat zal je dat nog wel merken.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:01:57 #263
56749 BlaZ
pi_138637839
quote:

[..]

1x per 12/13 jaar???
Irrelevant.
pi_138637845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mata, kom op zeg...
Wat? Logisch toch? Er is geen probleem, dus je hoeft ook niks op te lossen. :)

dinsdag 8 april 2014 @ 01:02:33 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die zijn er. En je kan niet met iedereen rekening houden. Als je van de middelbare af gaat zal je dat nog wel merken.
Die zijn er niet tijdens de Ramadan
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:02:43 #266
346939 Janneke141
pi_138637852
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Voetbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Omdat het wel heel droevig is als de examenresultaten zouden lijden onder zoiets banaals als voetbal, maar nog veel belangrijker; omdat dan het aantal argumenten om de examens op enig ander moment te houden, nagenoeg ontelbaar is. Waarom wel het WK Voetbal, maar niet de Formule 1 van Spanje? Waarom wel de ramadan, maar niet Pinkpop?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:02:45 #267
358523 IkStampOpTacos
pi_138637853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Irrelevant.
Ze is gewoon naïef en denkt dat er in zo'n planning altijd tijd en ruimte gemaakt kan worden voor de wensen van elke groep. :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:03:32 #268
358523 IkStampOpTacos
pi_138637867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat het wel heel droevig is als de examenresultaten zouden lijden onder zoiets banaals als voetbal, maar nog veel belangrijker; omdat dan het aantal argumenten om de examens op enig ander moment te houden, nagenoeg ontelbaar is. Waarom wel het WK Voetbal, maar niet de Formule 1 van Spanje? Waarom wel de ramadan, maar niet Pinkpop?
Omdat racisme. Dat snap je toch?
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:03:38 #269
346939 Janneke141
pi_138637868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ben het volkomen met je eens. Was even in Whiskers2009-mode. :')
Kwam net binnen, had het nog niet in de gaten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:03:40 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637869
quote:

[..]

Ze worden niet gehouden tijdens christelijke feestdagen
pi_138637872
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
Ja, een beetje intelligente moslim
Subjectief.

quote:
begrijpt dat het gewoon gaat om een tijd afkeren van de wereldse luxe en je te identificeren met de armen, een mooi uitgangspunt van de ramadan
Je begrijpt niet eens waar de Ramadan voor staat.

quote:
en die haalt dat later op zijn eigen manier, in zijn eigen relatie met god in.
Zelfs als je het vers letterlijk leest dan zie je dat je het mag inhalen als je ziek of op reis bent, niet omdat je examens hebt.
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:04:03 #272
346939 Janneke141
pi_138637876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die zijn er niet tijdens de Ramadan
Omdat?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:04:14 #273
358523 IkStampOpTacos
pi_138637879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zijn officiële vrije dagen. 8)7
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:04:18 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ze is gewoon naïef en denkt dat er in zo'n planning altijd tijd en ruimte gemaakt kan worden voor de wensen van elke groep. :')
Ik ben dom en en ben 12?

*zucht*
pi_138637890
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het land is zo'n 1500 jaar overwegend christelijk, wat is je punt, je hebt je geschiedenisexamen niet gehaald?

dinsdag 8 april 2014 @ 01:04:44 #276
358523 IkStampOpTacos
pi_138637891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben dom en en ben 12?

*zucht*
Nee, maar uit jouw reacties maak ik die conclusie.
-
pi_138637893
quote:

[..]

Omdat ik niet denk dat er veel Engelse scholieren naar Pinkpop gaan.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:04:56 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kwam net binnen, had het nog niet in de gaten.
Ben je écht zo dom Janneke?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:05:16 #279
358523 IkStampOpTacos
pi_138637903
quote:

[..]

Goede ad hominem. :O
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:05:35 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zijn officiële vrije dagen. 8)7
Inderdaad. DUS?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:05:36 #281
346939 Janneke141
pi_138637915
quote:

[..]

Ik heb jou nog niet eens aangesproken, en toch al een ad hominem? Gaat ie lekker?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:05:56 #282
56749 BlaZ
pi_138637922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Handbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens de tour de France worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK schaatsen worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
pi_138637923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Subjectief.

[..]

Je begrijpt niet eens waar de Ramadan voor staat.

[..]

Zelfs als je het vers letterlijk leest dan zie je dat je het mag inhalen als je ziek of op reis bent, niet omdat je examens hebt.
"Of zwanger bent, of om een andere gegronde reden -in je relatie met god- niet zou kunnen".

Ziek je nu om het zieken? Verdedig je de moslimgekkies? Noem je mijn Marokkaanse ex-collega's slechte moslims? Wat wil je precies?

dinsdag 8 april 2014 @ 01:06:16 #284
358523 IkStampOpTacos
pi_138637926
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Inderdaad. DUS?
en de ramadan niet. Ik krijg het idee dat we weer in een cirkel discussiëren. :')
-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:06:53 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637939
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het land is zo'n 1500 jaar overwegend christelijk, wat is je punt, je hebt je geschiedenisexamen niet gehaald?
Mijn punt is dat IK moslims niet haat en dat ze een punt hebben in dit geval
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:07:21 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637948
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, maar uit jouw reacties maak ik die conclusie.
Je trekt 'm niet eens..*gaap*
pi_138637950
Ik vond een zuipavondje met maten wel es belangrijker dan mijn tentamens, sja. Zo'n vrome moslim zal dat met zijn ramadan hebben. Doe je dat examen maar een andere keer.

pi_138637961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat IK moslims niet haat en dat ze een punt hebben in dit geval
Vanwaar de IK?
En welk punt hebben "ze" (wie zijn ze?)?

dinsdag 8 april 2014 @ 01:08:07 #289
346939 Janneke141
pi_138637962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat ik niet denk dat er veel Engelse scholieren naar Pinkpop gaan.
Fair enough, als we de discussie beperken tot het artikel en dus het VK. Glastonbury dan.
Stel dat we ooit dezelfde discussie in Nederland krijgen, dan snijdt het Pinkpopargument hout.
pi_138637971
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:
"Of zwanger bent, of om een andere gegronde reden -in je relatie met god- niet zou kunnen".

Ziek je nu om het zieken? Verdedig je de moslimgekkies? Noem je mijn Marokkaanse ex-collega's slechte moslims? Wat wil je precies?
Jij bent het eens met je vriendjes, en daarom zijn ze intelligent, maar de moslims die een andere interpretatie hebben zijn moslimgekkies.

-
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:08:53 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138637976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb jou nog niet eens aangesproken, en toch al een ad hominem? Gaat ie lekker?
Laat ik eens wijs zijn en niks zeggen..
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:09:06 #292
346939 Janneke141
pi_138637980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Laat ik eens wijs zijn en niks zeggen..
Verstandig.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:09:07 #293
358523 IkStampOpTacos
pi_138637981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Jij bent het eens met je vriendjes, en daarom zijn ze intelligent, maar de moslims die een andere interpretatie hebben zijn moslimgekkies.

Het komt er op neer dat het dus een keuze is.
-
pi_138637989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK Handbal worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens de tour de France worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?

Als de praktijk uit zou wijzen dat een bepaalde groep leerlingen structureel de examens slechter maakt wanneer deze tijdens het WK schaatsen worden gehouden, wat is er dan zo rampzalig aan om hier met de planning van de examens rekening mee te houden?
Exact, je kiest de periode waarin je denkt dat de grootste groep zo optimaal mogelijk aan de examens kan deelnemen.
Gewoon pragmatisch handelen in plaats van meteen de verdediging in te schieten uit angst dat groep X zou worden voorgetrokken.
pi_138637991
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je examen leesvaardigheid geskipt, zie ik.

trolletje :*

pi_138638009
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
Je examen leesvaardigheid geskipt, zie ik.

trolletje :*
Je zei net dat jij je tentamen hebt geskipped om te zuipen.. projectie.

-
pi_138638010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Fair enough, als we de discussie beperken tot het artikel en dus het VK. Glastonbury dan.
Stel dat we ooit dezelfde discussie in Nederland krijgen, dan snijdt het Pinkpopargument hout.
En een leraar in Landgraaf of omstreken met een heel klein beetje inlevingsvermogen zal dat zware tentamen dus niet de dag na pinkpop inplannen, maar een weekje eerder of later.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:12:40 #298
346939 Janneke141
pi_138638033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En een leraar in Landgraaf of omstreken met een heel klein beetje inlevingsvermogen zal dat zware tentamen dus niet de dag na pinkpop inplannen, maar een weekje eerder of later.
Dat is iets compleet anders dan de CSE, en derhalve niet relevant. Maar zelfs dan: ik zou niet weten waarom niet. Waarom wel rekening houden met pinkpop maar niet met QBase, of met de verjaardag van Marietje? Of met het eerste kievitsei?
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:13:44 #299
56749 BlaZ
pi_138638047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Exact, je kiest de periode waarin je denkt dat de grootste groep zo optimaal mogelijk aan de examens kan deelnemen.
Gewoon pragmatisch handelen in plaats van meteen de verdediging in te schieten uit angst dat groep X zou worden voorgetrokken.
Door de grootste groep te kiezen benadeel je minderheden en krijg je dus gezeur. Daarnaast zijn er regionale verschillen.
In dit soort gevallen is het handig om aan een datum vast te houden.
pi_138638049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is iets compleet anders dan de CSE, en derhalve niet relevant. Maar zelfs dan: ik zou niet weten waarom niet. Waarom wel rekening houden met pinkpop maar niet met QBase, of met de verjaardag van Marietje? Of met het eerste kievitsei?
Vergeet vlaggetjesdag, St. Patrick's Day en de Dag van de Cavia niet. No way dat ik die ga werken/studeren!!!!111!!!11!!1

pi_138638053
vol = vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')