abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138706606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel een goeie juridische definitie, ja. Misschien wil je even een linkje geven naar het wetsartikel waar in staat dat sektes verboden zijn?

[..]

Nogal subjectief. Vandaar dat dat verbod er niet is.
Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp. Zoals besnijdenis, verplicht hoofddoekje dragen (lichamelijk) en geestelijk = manipulatie tijdens de jeugd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:49:36 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138706636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp.
Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138706783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?
Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:53:47 #204
346939 Janneke141
pi_138706888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.
Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.
En wat precies is geestelijke mishandeling? Je kind ervan overtuigen dat God de wereld heeft geschapen, zoals ongeveer 2 miljard mensen op de wereld in een of andere gradatie geloven?
pi_138707006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.
En wat precies is geestelijke mishandeling? Je kind ervan overtuigen dat God de wereld heeft geschapen, zoals ongeveer 2 miljard mensen op de wereld in een of andere gradatie geloven?
Niet in de letterlijke zin nee, maar ik wens je veel succes als je een sekte wilt beginnen om de mazen van de Nederlandse wet te benutten.

Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling. Vaak zie je dat criminaliteit o.a. stijgt.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:57:21 #206
346939 Janneke141
pi_138707078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:

Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling.
Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?
pi_138707146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?
De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?
  woensdag 9 april 2014 @ 21:59:59 #208
346939 Janneke141
pi_138707242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?
Ja. Mijn mening is, dat het een slecht idee is om een gedachtenpolizei in te stellen.
pi_138707467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling. Vaak zie je dat criminaliteit o.a. stijgt.
Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:52:39 #210
3542 Gia
User under construction
pi_138710809
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

Ik hoop het wel. Al is het alleen al om figuren zoals jij te stangen.
Ik heb er geen last van, maar leef mee met mensen die daar dan door benadeeld worden.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:59:02 #211
3542 Gia
User under construction
pi_138711144
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.
Hier kan ik het wel mee eens zijn.
Geen verplichte vrije dagen meer. Die dagen komen bij je vrij te besteden verlof.
Heb je een bedrijf met verschillende gelovigen, dan krijgt een gelovige voorrang op vrijaf op zijn/haar feestdagen.
Heb je een bedrijf met, bijvoorbeeld, alleen maar moslims, dan heb je geen werknemers,met suikerfeest.
pi_138715954
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 10 april 2014 @ 11:06:09 #213
346939 Janneke141
pi_138720001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.
pi_138720481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.
Konden ze zich maar druk maken om subsidies voor dit soort futiliteiten. ;)
#NoDAPL
pi_138721356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.
pi_138721449
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.
Ik heb er nooit wat van gemerkt dat mensen in Nederland worden buitengesloten omdat ze niet een bepaald merk dragen maar of dat dit nu wel of niet zo is, zij hebben dermate weinig geld dat dit niet eens aan de orde komt voor hen. ;)
#NoDAPL
pi_138752120
-foutje-

[ Bericht 98% gewijzigd door meth1745 op 11-04-2014 01:34:49 ]
pi_138813626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Je bedoelt dat veel mensen geen flauw idee meer hebben waarom we die christelijke feestdagen eigenlijk vieren. Vanwege de paashaas of zo en een kerstboom.
Nou, dan kunnen we net zo goed het suikerfeest of offerfeest mee vieren. Daarvan weten de meeste mensen ook de achtergrond niet.
En Sinterklaas met zijn zwarte pieten houden we er natuurlijk in: daar snapt helemaal niemand meer iets van.
Blijven er twee feesten over die we wel snappen: koningsdag en bevrijdingsdag. Laten we die dan maar schrappen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138813884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar zijn wetgeving inricht net als in islamitische landen?
Het Nederland en dus zijn wetgeving.
Het zijn nationale vrije dagen omdat nog steeds de christelijke en agrarische ondergrond gevolgd wordt. Dus vrij op christelijke feestdagen en kinderen vrij in de zomer. En het weekend bestaat uit de zondag en de daaraan voorafgaande zaterdag.
Er heeft gewoon nog nooit iemand verder nagedacht over die feestdagen en vakanties.
Er is geen reden om niet na te denken, behalve luiheid.
En nou die Quibus Gaario en die joodse Lonersteins ook al over Sinterklaas en de dodenherdenking beginnen te zeiken, kunnen we gelijk in een Fundamentele Feestdiscussie alles wel op de schop nemen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138814075
Net terug van een ban vanwege het benoemen van untermenschen, dus ik ga niet reageren, op Fok schijnen ze daar nogal gevoelig voor te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')