Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp. Zoals besnijdenis, verplicht hoofddoekje dragen (lichamelijk) en geestelijk = manipulatie tijdens de jeugd.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een goeie juridische definitie, ja. Misschien wil je even een linkje geven naar het wetsartikel waar in staat dat sektes verboden zijn?
[..]
Nogal subjectief. Vandaar dat dat verbod er niet is.
Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klopt dat er allemaal wetten die er omheen zitten toegepast worden, d66 wilde echter las ik daar wel verandering in brengen en er 1 wet van maken. Geestelijke/lichamelijke mishandeling kan betrekking hebben met dit onderwerp.
Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij zegt dat sektes zijn verboden. Ik wacht nog steeds op je bron, of lul je maar wat?
Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sektes zijn verboden, in de vorm van de handelingen die ze verrichten. Onder het mom van wetten zoals geestelijke mishandeling en criminaliteit worden ze aangepakt.
Niet in de letterlijke zin nee, maar ik wens je veel succes als je een sekte wilt beginnen om de mazen van de Nederlandse wet te benutten.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus sektes zijn helemaal niet verboden, maar verboden gedrag van personen, al dan niet lid van een al dan niet bestaande sekte, wel. Nogal iets anders dan dat je beweert.
En wat precies is geestelijke mishandeling? Je kind ervan overtuigen dat God de wereld heeft geschapen, zoals ongeveer 2 miljard mensen op de wereld in een of andere gradatie geloven?
Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling.
De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat jij ervan vindt boeit niemand. Jij begint over verboden en wetgeving, dus ik ben benieuwd wat de wetgever dan geestelijke mishandeling vindt. Je dochter verplichten om een hoofddoekje te dragen, is dat geestelijke mishandeling?
Ja. Mijn mening is, dat het een slecht idee is om een gedachtenpolizei in te stellen.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De maatschappij, dat ben jij. Ik weet wel dat het nu legaal is, maar wat denk jij ? Heb jij een mening hierover?
Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
Iemand dwingen een hoofddoekje te dragen dmv manipulatie en mentale straffen noem ik geestelijke mishandeling. Vaak zie je dat criminaliteit o.a. stijgt.
Ik heb er geen last van, maar leef mee met mensen die daar dan door benadeeld worden.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoop het wel. Al is het alleen al om figuren zoals jij te stangen.
Hier kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom kunnen we beter af van vrije dagen aan religieuze feestdagen koppelen want anders blijf je bezig. Onze vrije dagen kunnen ook op een andere manier ingericht worden. Dan heb je ook niet meer het gezeik dat aanhangers van religie A wel vrij hebben en aanhangers van religie B niet.
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens. Zelfde geldt voor mensen die Ralph Lauren polo's dragen omdat ze anders uitgesloten worden. Schandalig dat dat anno 2014 nog kan.
Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
Konden ze zich maar druk maken om subsidies voor dit soort futiliteiten.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus voel je je als kind gruwelijk buitengesloten door de rest van de klas. Ik zeg polosubsidie.
Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit niet zo te trollen, als je een dergelijk inkomen hebt dan komt het niet eens in je op om 50-100 Euro extra te betalen omdat er een bepaald merk op staat.
Ik heb er nooit wat van gemerkt dat mensen in Nederland worden buitengesloten omdat ze niet een bepaald merk dragen maar of dat dit nu wel of niet zo is, zij hebben dermate weinig geld dat dit niet eens aan de orde komt voor hen.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daartoe wordt men gedwongen d.m.v. manipulatie. Zonder Ralph Lauren polo's word je namelijk sociaal uitgesloten.
Je bedoelt dat veel mensen geen flauw idee meer hebben waarom we die christelijke feestdagen eigenlijk vieren. Vanwege de paashaas of zo en een kerstboom.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Het Nederland en dus zijn wetgeving.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar zijn wetgeving inricht net als in islamitische landen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |