abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138676902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat hier om een maand en niet een week.
Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?
In Nederland gaat het overigens niet om een week, maar om twee weken verschil tussen de vroegste regio en de laatste regio.
pi_138677399
Is het woord symboolpolitiek al gevallen? Minderheden knuffelen enzo.
  woensdag 9 april 2014 @ 00:38:20 #143
3542 Gia
User under construction
pi_138677592
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

Of je kunt die mensen een beetje tegemoet komen. Of wil je dat per se niet omdat je dan gevoel krijgt dat je capituleert?
Ik kom ze toch tegemoet.
Doen ze het examen niet, maar op een later tijdstip het herexamen.

Wat is probleem met deezze?
  woensdag 9 april 2014 @ 00:41:01 #144
3542 Gia
User under construction
pi_138677649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:

Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?
In Nederland gaat het overigens niet om een week, maar om twee weken verschil tussen de vroegste regio en de laatste regio.
Vakantiespreiding?
3 weken tussen de eerste en de laatste.
pi_138677984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 04:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Het probleem begint nu duidelijker te worden, namelijk waar zet je de grens wat betreft religie in de maatschappij?. Het respecteren van een religie is goed en mensen moeten zelf weten wat zij doen maar ik als atheist ben toch van mening dat je zelfs als gelovige prioriteiten moet gaan stellen, namelijk je examen doen of vasten/whatever je ook moet doen van jouw geloof met alle gevolgen van dien in het dagelijks leven.

Het moet ook trouwens wel een beetje afgelopen zijn met de voorkeurs behandeling die veel moslims krijgen, weet nog heel goed dat ik op de middelbare school zat en mijn lerares doodleuk zei "Iedereen die moslim is en suikerfeest heeft is morgen vrij, van de rest wordt verwacht dat je gewoon op school bent, als je dat niet bent sta je ongeoorloofd afwezig"

Ben uit protest gewoon niet naar school gegaan... donder toch een eind op :{w
Geen slecht idee van je lerares. Maar deed ze dat met tweede paasdag of tweede pinksterdag ook: alle christelijke kindertjes krijgen vrij maar de moslimkindertjes moeten komen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138678036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
Het is een sekte dat die verboden moet worden. We leven in 2014 niet 14.
Dan weet ik er nog wel een paar. Joden, moslims, christenen, hindoes etc.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138679517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.

Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_138679627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Yep
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138679634
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.

Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138679697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Wat oorspronkelijk weer uit geloof komt. Dus als moslims de autochtone Engelsen o.a. met geweld totde islam bekeren (net zoals de christenen gedaan hebben) en Ramadan groeit uit tot een culturele verschijning, dan ben jij bereid je aan Ramadan aan te passen?

Ik zie liever geen aanpassing voor religieuze uitingen of religieus culturele uitingen.
pi_138680155
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat oorspronkelijk weer uit geloof komt. Dus als moslims de autochtone Engelsen o.a. met geweld totde islam bekeren (net zoals de christenen gedaan hebben) en Ramadan groeit uit tot een culturele verschijning, dan ben jij bereid je aan Ramadan aan te passen?

Ik zie liever geen aanpassing voor religieuze uitingen of religieus culturele uitingen.
De feestjes hoeven niet verboden te worden, het geloof wel. Resultaat is dat ramadan waarschijnlijk zal verdwijnen en pasen over blijft. Geloof is een sekte.
pi_138680658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten en stoppen met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden. Met zijn allen wat later starten en stoppen en met heel de familie wat later dat Suikerfeest houden, Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan. :)
Laat ik voorop stellen dat ik ook niets heb met religie, maar ik kan mij wel voorstellen dat moslims wel wat moeite hebben met 'later starten' of simpelweg 'stoppen' met de ramadan. Voor ons maakt het uiteraard geen verschil, maar voor die mensen is het een eeuwenoude traditie. Die schuif je niet even terzijde voor een eenmalig examen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138680661
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De feestjes hoeven niet verboden te worden, het geloof wel. Resultaat is dat ramadan waarschijnlijk zal verdwijnen en pasen over blijft. Geloof is een sekte.
Laat mensen toch lekker geloven man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 april 2014 @ 10:08:54 #154
3542 Gia
User under construction
pi_138682000
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:03 schreef Zienswijze het volgende:

Als iedereen op alle religieuze feestdagen vrij heeft, hoef je niet veel meer naar school.

http://www.beleven.org/feesten/
  woensdag 9 april 2014 @ 10:11:02 #155
3542 Gia
User under construction
pi_138682056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:03 schreef KoosVogels het volgende:

Laat ik voorop stellen dat ik ook niets heb met religie, maar ik kan mij wel voorstellen dat moslims wel wat moeite hebben met 'later starten' of simpelweg 'stoppen' met de ramadan. Voor ons maakt het uiteraard geen verschil, maar voor die mensen is het een eeuwenoude traditie. Die schuif je niet even terzijde voor een eenmalig examen.
Ze zeggen zelf dat ze vasten later in mogen halen.
Daarbij vallen ze niet om van de honger, want ze eten elke avond een feestmaal.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:27:31 #156
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138682431
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zeggen zelf dat ze vasten later in mogen halen.
Daarbij vallen ze niet om van de honger, want ze eten elke avond een feestmaal.
Deze passage uit de Kuran is overigens interpretabel.
Een strengere interpretatie is dat enkel zij die reizen, ziek zijn en zwangere vrouwen niet mee hoeven te doen aan de Ramadan. Waarbij de kanttekening kan worden gemaakt, dat de fysieke inspanning van het reizen tegenwoordig zo minimaal is, dat het eigenlijk niet meer van toepassing geacht kan worden in relatie tot de oorspronkelijk betekenis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_138682618
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De feestjes zijn een resultaat van die gewelddadige bekeringen koekwaus.
pi_138683007
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geen slecht idee van je lerares. Maar deed ze dat met tweede paasdag of tweede pinksterdag ook: alle christelijke kindertjes krijgen vrij maar de moslimkindertjes moeten komen!
Nadenken Kees, die laatste zijn nationale (vrije) dagen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 april 2014 @ 11:55:26 #159
3542 Gia
User under construction
pi_138685076
quote:
15s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Nadenken Kees, die laatste zijn nationale (vrije) dagen.
Natuurlijk, al zolang als Nederland bestaat!

Krijgen Christenen in islamitische landen vrij met Kerst en Pasen?
Of mogen we dat weer niet vergelijken?
pi_138685096
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk, al zolang als Nederland bestaat!

Krijgen Christenen in islamitische landen vrij met Kerst en Pasen?
Of mogen we dat weer niet vergelijken?
Je zou het mogen vergelijken als er op rechtsstatelijk niveau een vergelijking is. Of wil jij dat Nederland haar wetgeving inricht net als in islamitische landen?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')