abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138672906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals wel meer mensen die hier vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het allemaal een schande is zonder dat ze ook maar de moeite hebben genomen om te lezen WAT dan precies een schande zou zijn.
Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.
pi_138673181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:42 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.
Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.
Als je mijn mening hierover nog niet hebt gehoord, dan heb je niet omhoog gebladerd.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:48:26 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138673257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
Daarom moeten we ze op zee niet hebben. Mensen die vasten, en dus verzwakt zijn, kun je niet op rekenen in geval van calamiteiten.
Af en toe glipt er eentje door, maar die komen geen tweede keer. Daarbij, mensen die moeilijk doen met bepaald voedsel zitten we ook echt niet op te wachten. Het is eten wat de pot schaft, of je moet medische gronden hebben.
Vegetariërs zijn niet welkom?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138673376
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een traditie van die mensen. Laat ze toch. We doen toch ook niet moeilijk als men in Brabant massaal het werk stil legt ten tijde van carnaval?
Inderdaad, dat geldt voor iedereen, zelfs de niet katholieken.

Hier moet een heel land zijn vakantieschema omgooien vanwege wat jankmoslims. Ff anders. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138673648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.
Als je mijn mening hierover nog niet hebt gehoord, dan heb je niet omhoog gebladerd.
Zo zie jij het in ieder geval, ik zie het niet zo zwart-wit (als een schande). We luisteren ook niet christenen die een maand iets willen waardoor de examens moeten worden verplaatst. Dit is louter symboolpolitiek. "Kijk is hoe attent en lief we zijn richting minderheden" :r
pi_138673996
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hier moet een heel land zijn vakantieschema omgooien vanwege wat jankmoslims. Ff anders. ;)
Principe is hetzelfde.

Maar jij vindt natuurlijk dat die lui natuurlijk gewoon even niet aan ramadan moeten doen.

Nogmaals, je kunt ook op zoek gaan naar een alternatieve oplossing en de data voor de overige scholieren ongewijzigd laten.

Maar iets zegt mij dat je dat niet wil. Het is immers veel toffer om mensen dwars te zitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138674102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:54 schreef Jordony het volgende:

[..]

Zo zie jij het in ieder geval, ik zie het niet zo zwart-wit (als een schande). We luisteren ook niet christenen die een maand iets willen waardoor de examens moeten worden verplaatst. Dit is louter symboolpolitiek. "Kijk is hoe attent en lief we zijn richting minderheden" :r
Grappig. Jij bent degene die meteen spreekt over "op de knieën gaan voor die mensen", maar beweert het niet zwart-wit te zien.
pi_138674105
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit gaat over 2016, zo leer ik net van Kansenjongere.

Lijkt me stug dat scholieren al massaal hun vakantie hebben geboekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138675039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Grappig. Jij bent degene die meteen spreekt over "op de knieën gaan voor die mensen", maar beweert het niet zwart-wit te zien.
En jij snapt blijkbaar niet wat een hyperbool is.
pi_138675180
ik zie het probleem niet
pi_138676068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vegetariërs zijn niet welkom?
Ik ben zelf parttime vegetariër, maar 100% vegetariër zijn op zee wordt lastig. Ze houden er gewoon geen rekening mee, en ze vinden je maar moeilijk als je er over begint.
Als je pech hebt, en een filippijnse kok hebt, die weet niet eens wat vegetarisch betekent.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:49:36 #132
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138676335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:42 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik ben zelf parttime vegetariër, maar 100% vegetariër zijn op zee wordt lastig. Ze houden er gewoon geen rekening mee, en ze vinden je maar moeilijk als je er over begint.
Als je pech hebt, en een filippijnse kok hebt, die weet niet eens wat vegetarisch betekent.
Werk jij voor een privaat bedrijf? Je zou van de marine verwachten dat dat geen probleem is. Ik vraag me af of dat elke kok doorrekent of dat je voldoende van alle voedingsstoffen binnenkrijgt met het eten wat hij bereidt, alleen daarom al bepaal ik liever wat ik eet tenzij de ander goed weet wat hij doet. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:54:18 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138676508
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit gaat over 2016, zo leer ik net van Kansenjongere.

Lijkt me stug dat scholieren al massaal hun vakantie hebben geboekt.
Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten en stoppen met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden. Met zijn allen wat later starten en stoppen en met heel de familie wat later dat Suikerfeest houden, Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan. :)
#NoDAPL
pi_138676525
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Werk jij voor een privaat bedrijf? Je zou van de marine verwachten dat dat geen probleem is. Ik vraag me af of dat elke kok doorrekent of dat je voldoende van alle voedingsstoffen binnenkrijgt met het eten wat hij bereidt, alleen daarom al bepaal ik liever wat ik eet tenzij de ander goed weet wat hij doet. ;)
Private bedrijven ja. Best mogelijk dat het bij de marine beter geregeld is, maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:55:38 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138676547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef niels0 het volgende:

[..]

Private bedrijven ja. Best mogelijk dat het bij de marine beter geregeld is, maar dat weet ik niet zeker.
Transport, visserij of nog iets anders?
#NoDAPL
pi_138676610
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Door die examens eerder te houden dupeer je wel even alle leerlingen voor wie dat beetje extra voorbereidingstijd het verschil maakt tussen wel of niet slagen voor bepaalde vakken of het verschil tussen een A (Cambridge/Oxford/IC/LSE) of een B (middelmatig universiteitje). Het is de prijs niet waard. Als bepaalde islamitische leerlingen bezorgd zijn dat ze slechter presteren op hun examens doordat ze honger hebben dan moeten ze maat wat later starten met de Ramadan of wat korter de Ramadan houden.
In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties). Ik kan me echter niet herinneren ooit klachten gehoord te hebben van mensen uit de regio die als laatste vakantie kreeg dat hen net dat beetje extra voorbereidingstijd dat ze eigenlijk nodig hadden was ontnomen.
pi_138676701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Allah zou goedkeurend knikken als hij zou bestaan. :)
Nee, eigenlijk niet.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 9 april 2014 @ 00:00:29 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138676727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties). Ik kan me echter niet herinneren ooit klachten gehoord te hebben van mensen uit de regio die als laatste vakantie kreeg dat hen net dat beetje extra voorbereidingstijd dat ze eigenlijk nodig hadden was ontnomen.
Het gaat hier om een maand en niet een week.
pi_138676742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Transport, visserij of nog iets anders?
Gasproduktie en onderwaterconstruktie. Wij hebben het vrij goed nog met eten.
Transport en visserij schijnt heel erg te zijn.
  woensdag 9 april 2014 @ 00:01:59 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138676771
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In Nederland worden de examens landelijk op dezelfde datum gehouden. Toch begint het schooljaar niet voor iedereen op dezelfde datum (gespreide zomervakanties).
Dat is een interessante opmerking. Ze zouden eens de hoogte van de cijfers moeten vergelijken tussen de regio's, zien of dat het invloed heeft. Misschien wel, misschien niet. Zo blijkt de geboortemaand van het kind invloed te hebben op de hoogte van de score op dat testje van het CITO, dit werd pas een jaar of 5 geleden bekend. Analoog hiermee werd rond diezelfde periode bekend dat je meer kans hebt om een profvoetballer te worden (geselecteerd worden voor een goede jeugdopleiding en je steeds batig rangschikken) als je in een bepaalde maand geboren wordt. Een hypothese was snel opgesteld: verschil in ontwikkeling, op die leeftijd geeft die paar maanden dat je ouder bent je een competitief voordeel.

Let wel, het gaat in de UK niet alleen om het slagen, wat gemakkelijk is, het gaat er om dat je alleen A's haalt en dit voor voldoende vakken op A-niveau, anders kan je een plekje op een van de 5/6 goede universiteiten vergeten en kom je op een middelmatige universiteit (al de rest) terecht. ;)
Dat is dus een ander uitgangspunt dan in Nederland waar het meestal geen negatieve consequenties heeft als je slechts zesjes haalt. Meestal, want als je gaat solliciteren bij een investeringsbank of iets dergelijks dan kan je daar wel voor worden afgestraft.
#NoDAPL
pi_138676902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat hier om een maand en niet een week.
Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?
In Nederland gaat het overigens niet om een week, maar om twee weken verschil tussen de vroegste regio en de laatste regio.
pi_138677399
Is het woord symboolpolitiek al gevallen? Minderheden knuffelen enzo.
  woensdag 9 april 2014 @ 00:38:20 #143
3542 Gia
User under construction
pi_138677592
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

Of je kunt die mensen een beetje tegemoet komen. Of wil je dat per se niet omdat je dan gevoel krijgt dat je capituleert?
Ik kom ze toch tegemoet.
Doen ze het examen niet, maar op een later tijdstip het herexamen.

Wat is probleem met deezze?
  woensdag 9 april 2014 @ 00:41:01 #144
3542 Gia
User under construction
pi_138677649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:

Ik lees dat er discussie is over het naar voren halen van de examens, ik kan echter niet terugvinden hoe ver naar voren men de examens dan zou willen halen. Kun je die maand onderbouwen met bronartikelen of is dat slechts een aanname gebaseerd op de lengte van de ramadan?
In Nederland gaat het overigens niet om een week, maar om twee weken verschil tussen de vroegste regio en de laatste regio.
Vakantiespreiding?
3 weken tussen de eerste en de laatste.
pi_138677984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 04:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Het probleem begint nu duidelijker te worden, namelijk waar zet je de grens wat betreft religie in de maatschappij?. Het respecteren van een religie is goed en mensen moeten zelf weten wat zij doen maar ik als atheist ben toch van mening dat je zelfs als gelovige prioriteiten moet gaan stellen, namelijk je examen doen of vasten/whatever je ook moet doen van jouw geloof met alle gevolgen van dien in het dagelijks leven.

Het moet ook trouwens wel een beetje afgelopen zijn met de voorkeurs behandeling die veel moslims krijgen, weet nog heel goed dat ik op de middelbare school zat en mijn lerares doodleuk zei "Iedereen die moslim is en suikerfeest heeft is morgen vrij, van de rest wordt verwacht dat je gewoon op school bent, als je dat niet bent sta je ongeoorloofd afwezig"

Ben uit protest gewoon niet naar school gegaan... donder toch een eind op :{w
Geen slecht idee van je lerares. Maar deed ze dat met tweede paasdag of tweede pinksterdag ook: alle christelijke kindertjes krijgen vrij maar de moslimkindertjes moeten komen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138678036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
Het is een sekte dat die verboden moet worden. We leven in 2014 niet 14.
Dan weet ik er nog wel een paar. Joden, moslims, christenen, hindoes etc.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138679517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.

Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_138679627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Yep
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138679634
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We moeten inderdaad wel alle religies dezelfde behandeling geven. Dus of een uitzondering voor Ramadan, Pasen en Goede Vrijdag maken. Of nergens een uitzondering voor maken. Maar niet wel een uitzondering voor Goede Vrijdag en geen uitzondering voor Ramadan maken.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138679697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wel een uitzondering voor goede vrijdag, kerst en pasen. Dat is cultuur geworden en heeft weinig meer met geloof te maken.
Wat oorspronkelijk weer uit geloof komt. Dus als moslims de autochtone Engelsen o.a. met geweld totde islam bekeren (net zoals de christenen gedaan hebben) en Ramadan groeit uit tot een culturele verschijning, dan ben jij bereid je aan Ramadan aan te passen?

Ik zie liever geen aanpassing voor religieuze uitingen of religieus culturele uitingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')