abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138670387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja dat is een norm. Norm = normaal of standaard. Het is normaal dat we aan het eind van het jaar rond de maand juni eindexamens hebben, zij het in dit geval misschien een ongeschreven norm.
Normen hebben, in de genoemde context, vooral te maken met gedragingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138670459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het lijkt alsof wij ons maar moeten aanpassen aan hun i.p.v. zij aan ons. In Rotterdam alleen al staan 78 moskees.
Nou en. Als die lui een moskee willen bouwen, dan gaan ze lekker hun gang maar.
pi_138670503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:02 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het lijkt alsof wij ons maar moeten aanpassen aan hun i.p.v. zij aan ons. In Rotterdam alleen al staan 78 moskees.
Dat aanpassen aan allerlei buitenlandse godsdiensten gebeurt al 1500 jaar. Hoeveel kerken staan er wel niet in Nederland bijvoorbeeld?

Prima dat men niet wil buigen voor islamitische feestdagen maar dan moet men ook niet buigen voor christelijke feestdagen. Een aantal lieden in dit topic doet dat echter wel en dat is nogal hilarisch. Gewoon 1 lijn aanhouden: of wel alles toestaan of niets toestaan.
pi_138670523
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normen hebben, in de genoemde context, vooral te maken met gedragingen.
Vind ik niet. De norm bij ons is dat we juni eindexamens hebben, hun norm is om dan ramadan te vieren of hoe je het ook wilt noemen (ja dat is wellicht een gedraging vanuit het opzicht van cultuur).
pi_138670560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:06 schreef Jordony het volgende:

[..]

Vind ik niet. De norm bij ons is dat we juni eindexamens hebben, hun norm is om dan ramadan te vieren of hoe je het ook wilt noemen (ja dat is wellicht een gedraging vanuit het opzicht van cultuur).
De ramadan is elk jaar op een ander moment.
pi_138670618
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat aanpassen aan allerlei buitenlandse godsdiensten gebeurt al 1500 jaar. Hoeveel kerken staan er wel niet in Nederland bijvoorbeeld?

Prima dat men niet wil buigen voor islamitische feestdagen maar dan moet men ook niet buigen voor christelijke feestdagen. Een aantal lieden in dit topic doet dat echter wel en dat is nogal hilarisch. Gewoon 1 lijn aanhouden: of wel alles toestaan of niets toestaan.
Een tussenweg is er inderdaad niet, maar ik vind het schrikbarend dat wij zo enorm op onze knieën gaan voor deze mensen. Met alle respect voor deze mensen, je mag je cultuur of levensovertuiging belijden, maar eindexamens aanpassen omdat ze dan ramadan hebben vind ik te ver gaan.
pi_138670650
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De ramadan is elk jaar op een ander moment.
Klopt, maar dan nog vind ik het niet dat de eindexamens moeten wijken. Dit is symboolpolitiek.
pi_138670808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:08 schreef Jordony het volgende:

[..]

Klopt, maar dan nog vind ik het niet dat de eindexamens moeten wijken. Dit is symboolpolitiek.
Nee, dat is een groep mensen tegemoet komen. Waarom zou je dat per se niet willen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:13:19 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138670955
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is een groep mensen tegemoet komen. Waarom zou je dat per se niet willen?
Omdat er geen zinvolle reden toe is, en omdat er zich ongetwijfeld andere groeperingen gaan melden die ook iets gaan vinden van de eindexamendata, zie mijn eerdere voorbeelden.
Het punt is helemaal niet dat er een verzoek van moslims wordt geweigerd. Het punt is, dat ieder soortgelijk verzoek zou moeten worden geweigerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138671012
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We komen ze al meer dan genoeg tegemoet. En zoals je zegt, het is een groep. Een minderheid. Nu moet je natuurlijk niet de minderheid wegzetten zoals Wilders graag doet, maar de meerderheid heeft geen zin in examens op een andere datum vanwege vakanties.
pi_138671113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat er geen zinvolle reden toe is, en omdat er zich ongetwijfeld andere groeperingen gaan melden die ook iets gaan vinden van de eindexamendata, zie mijn eerdere voorbeelden.
Het punt is helemaal niet dat er een verzoek van moslims wordt geweigerd. Het punt is, dat ieder soortgelijk verzoek zou moeten worden geweigerd.
Ieder verzoek kun je gewoon afzonderlijk bekijken. Als de groep islamitische leerlingen dusdanig groot is, dan lijkt het mij best een overweging om de examens te verschuiven.

Alternatief is om een compromis proberen te vinden in overleg met de leerlingen.
pi_138671165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:14 schreef Jordony het volgende:

[..]

We komen ze al meer dan genoeg tegemoet. En zoals je zegt, het is een groep. Een minderheid. Nu moet je natuurlijk niet de minderheid wegzetten zoals Wilders graag doet, maar de meerderheid heeft geen zin in examens op een andere datum vanwege vakanties.
Ik heb eerlijk gezegd hoe de Britse meerderheid denkt over examens op een ander moment. Jij wel?
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:17:55 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138671240
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ieder verzoek kun je gewoon afzonderlijk bekijken.
Dat klopt, maar dat kun je ook gewoon niet doen. Hoe het in het VK precies zit weet ik niet, maar hier zijn de eindexamendata voor de komende acht jaar wel zo ongeveer vastgelegd. Dus iedereen weet waar ie aan toe is.

Mocht er ooit besloten worden dat het Suikerfeest een nationale feestdag wordt, waar ik op zich geen probleem mee heb, dan hoeven ze op die dag in ieder geval geen examen te maken ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138671519
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd hoe de Britse meerderheid denkt over examens op een ander moment. Jij wel?
Ik zie geen post van jou daar over. Ik vind het achterlijk. We geven ze maar weer een aai over de bol, ten nadele van een hele grote groep mensen die dit juist niet willen.
pi_138671672
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:22 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik zie geen post van jou daar over. Ik vind het achterlijk. We geven ze maar weer een aai over de bol, ten nadele van een hele grote groep mensen die dit juist niet willen.
'Geen idee' ontbrak.

Maar heb jij enig idee in hoeverre dit voorstel weerstand oproept? Heb daar namelijk geen beeld bij.
pi_138672130
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Geen idee' ontbrak.

Maar heb jij enig idee in hoeverre dit voorstel weerstand oproept? Heb daar namelijk geen beeld bij.
Ik heb ook geen idee, ik kan slechts daar over speculeren. Maar aangezien veel mensen hun vakanties plannen op basis van de datum van de examens (zo is het in ieder geval in Nederland). Bovendien blijft het een minderheid die deze Ramadan 'viert'.Ik vermoed dat bij een referendum de meeste mensen tegen een dergelijk verzoek zullen stemmen.
pi_138672476
Het is inderdaad ontzettend lullig voor al die eindexamenkandidaten die hun vakantie voor 2016 al geboekt hebben...
pi_138672611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja dat is een norm. Norm = normaal of standaard. Het is normaal dat we aan het eind van het jaar rond de maand juni eindexamens hebben, zij het in dit geval misschien een ongeschreven norm.
Dude.
Norm in de context van normen en waarden heeft niks te maken met normaal of standaard.

Een norm kun je zien als een regel. Niet stelen bijvoorbeeld. Niet liegen. etc.
pi_138672643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Het is inderdaad ontzettend lullig voor al die eindexamenkandidaten die hun vakantie voor 2016 al geboekt hebben...
Leuk, je sarcastische post maar doe 2016 heb ik helaas over het hoofd gezien.
pi_138672752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:38 schreef Jordony het volgende:

[..]

Leuk, je sarcastische post maar doe 2016 heb ik helaas over het hoofd gezien.
Zoals wel meer mensen die hier vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het allemaal een schande is zonder dat ze ook maar de moeite hebben genomen om te lezen WAT dan precies een schande zou zijn.
pi_138672906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals wel meer mensen die hier vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het allemaal een schande is zonder dat ze ook maar de moeite hebben genomen om te lezen WAT dan precies een schande zou zijn.
Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.
pi_138673181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:42 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen, alleen de 2016 over het hoofd gezien... Dat is iets anders dat iets überhaupt niet lezen. Ik heb het ook niet over een 'schande', dat maak jij er van. Ik geef slechts mijn mening, die van jou heb ik nog niet gehoord.
Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.
Als je mijn mening hierover nog niet hebt gehoord, dan heb je niet omhoog gebladerd.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:48:26 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138673257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
Daarom moeten we ze op zee niet hebben. Mensen die vasten, en dus verzwakt zijn, kun je niet op rekenen in geval van calamiteiten.
Af en toe glipt er eentje door, maar die komen geen tweede keer. Daarbij, mensen die moeilijk doen met bepaald voedsel zitten we ook echt niet op te wachten. Het is eten wat de pot schaft, of je moet medische gronden hebben.
Vegetariërs zijn niet welkom?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138673376
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een traditie van die mensen. Laat ze toch. We doen toch ook niet moeilijk als men in Brabant massaal het werk stil legt ten tijde van carnaval?
Inderdaad, dat geldt voor iedereen, zelfs de niet katholieken.

Hier moet een heel land zijn vakantieschema omgooien vanwege wat jankmoslims. Ff anders. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138673648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een schande heb je het inderdaad niet letterlijk genoemd, wel noemde je het schrikbarend en "op de knieën gaan voor deze mensen" wat ik gemakshalve onder de noemer schande heb geschaard.
Als je mijn mening hierover nog niet hebt gehoord, dan heb je niet omhoog gebladerd.
Zo zie jij het in ieder geval, ik zie het niet zo zwart-wit (als een schande). We luisteren ook niet christenen die een maand iets willen waardoor de examens moeten worden verplaatst. Dit is louter symboolpolitiek. "Kijk is hoe attent en lief we zijn richting minderheden" :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')