Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..
Louter praktisch dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. En die commissie zal er vooral praktisch naar hebben gekeken.
Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij mag dat zo ervaren, ik niet. De rest van Nederland ook niet. Doet verder niks af aan het feit dat er rekening wordt gehouden met nationale vrije dagen en niet met de ramadan.
Goed punt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je lult weer eens om de essentie heen, zoals wel vaker.
Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.
Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft niks met "ervaren" te maken. zijn gewoon christelijke feestdagen, of jij de oorsprong nou kent of niet.
belachelijk zou ik het niet noemen maar het lijkt me zinniger om een andere datum te prikkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik steun ze, Het is belachelijk examens te moeten maken tijdens de Ramadan..
Je kunt natuurlijk beter functioneren als je niet aan het vasten bent.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof je niet normaal kan functioneren omdat je aan het vasten bent.
Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval maakt een groep echter de keuze niet te kunnen. Dat is een ander verhaal.
Nou ik neem aan dat degenen die over de examendata besluiten enige vrijheid hebben om hierin praktische afwegingen te maken. En in het geval van een substantiele groep leerlingen, die op die manier geholpen is het het een overweging om eens te kijken of je ze tegemoet kan komen. Zeker als er niemand aantoonbaar nadeel van ondervind.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds idioterie ten top. Vandaag is het de ramadan, morgen is het Pinksteren, overmorgen is het de feestweek van de voetbalclub of de jaarlijkse gedenkdag van het Vliegend Spaghettimonster. Waar ga je de grens trekken?
Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je idd niet, en zeker niet als je op de toppen van je kunnen moet zijn. Verplaats die examens gewoon, is niet zo dat het ieder jaar voorkomt..
Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rot op zeg, er wordt wel degelijk rekening gehouden met Christelijke feestdagen..
Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ken de oorsprong wel, maar het zijn nationale feestdagen. De ramadan niet, zie je het verschil niet? Dat is waarom er met die dagen rekening wordt gehouden. Los van de Christelijke, X of Y achtergrond.
Dat is een betere vergelijking, chapeau.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als al je vrienden op de datum van je feest kiezen naar een festival te gaan kun je wel principieel gaan lopen doen maar daar schiet je ook niks mee op.
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheļsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij ook
je bent tegen want er staat een religieus stempel op en je bent echt heus wel atheist
Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als je niet meer normaal kan functioneren moet je niet deelnemen aan de ramadan... Het is zo makkelijk.
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je laat gewoon geen groep een examen maken als ze op achterstand staan.
De denkfout die je maakt, staat aan het einde. Die mensen kunnen wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat laatste is hier niet aan de orde. Om op dat eerste in te gaan: als je een feestje geeft en iemand kan niet gooi je waarschijnlijk ook niet de planning omver. Daar ga je ongetwijfeld wel over nadenken als een grotere groep die datum niet kan.
Omdat het opschuift hoef je er dus zelden rekening mee te houden..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Logisch, want dat zijn nationaal erkende feestdagen in ons land. Met het Suikerfeest wordt ook rekening gehouden. De ramadan is compleet wat anders, want die duurt een maand. Dit jaar is de ramadan ergens achterin juni, maar het schuift steeds verder naar voren op. Over een paar jaar is de ramadan ergens van medio mei tot medio juni.
Ik wens ze alvast veel plezier met de examens daar omheen plannen.
point remains the samequote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheļsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.
Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
Nee, praktische redenen vormen voornamelijk de barričre.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrip is een onding? Dan ben je "policor"?
Nee, je bent een enge moslimbasher geworden. *BAH*quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben consequent. Ik zou er ook op tegen zijn als examens moesten worden opgeschoven omdat atheļsten van zichzelf vinden dat ze die maand iets heel belangrijks hebben te doen. Idem voor christenen.
Maar de gedachte dat religie ondergeschikt is aan de wet en dat gelovigen hun bezigheden hebben aan te passen aan de samenleving in plaats van andersom, is in het liberale, sterk seculiere West-Europa anno 2014 kennelijk toch nog een vreemde.
Dan moet je dat aspect vooral extra en onnodig gaan benadrukken, dan zullen ze veel minder snel radicaliseren of criminaliseren natuurlijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Los van het feit dat die mensen gemiddeld sowieso al op achterstand staan, het is geen feestdag of een nationaal erkend fenomeen dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Tevens duurt het een maand en daar kan je moeilijk rekening mee houden. Mensen maken zelf de keuze om gezellig met z'n allen niets te eten. Moet je ook de gevolgen dragen.
Zeg dat...quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
Elizabeth II is niet alleen het staatshoofd maar ook de baas van de Anglicaanse Kerk. Niet iedereen deelt jouw enge definitie van secularisme.quote:Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het oneens met mensen die het prima vinden dat religie keer op keer boven de wet wordt geplaatst.
De tolerantie is totaal zoek bij sommigen het is gewoon lekker pesten om te pesten en ieder voor zich.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
Niet rekening houden met een bepaalde groep als doel op zichzelf. Wat een recept voor een prettige samenleving.
WAT zeg je??quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.
Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
Dat laatste is heel niet aan de orde.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, komt 1x in de 12 of 13 jaar voor...
maar dat is je argumentquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zwakzinnig. Ik kan prima mijn eigen mening geven; dat hoef jij niet namens mij te doen.
Ik ben niet tegen religie. Het zal me een zorg zijn of mensen gelovig zijn. Religie is een privézaak. Net zoals mijn persoonlijke overtuigingen (of alles wat en waarin ik geloof) dat ook is. Waar ik op tegen ben, is privileges voor religie in algemene zin, of voor gelovigen in het bijzonder. We hoeven in onze samenleving niet steeds naar de pijpen van groepen gelovigen te dansen. De gelovigen kunnen zich ook gewoon aanpassen aan vastgestelde data binnen de samenleving (in dit geval een schooljaar dat jaarlijks op hetzelfde moment met examens wordt afgesloten).
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, dus waar hebben we het over. 1 keer door de zure appel heenbijten. Later krijgen ze nog wel veel meer tegenslagen.
Je kunt moeilijk met iedereen altijd rekening houden. Plan gewoon een datum en wat je in je vrije tijd doet valt daar compleet buiten. Dat zijn problemen waar mensen zelf invulling aan moeten geven. School en examens staan los van privézaken.
Succes later in het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Die paar keer kan daar best rekening mee gehouden worden..
Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdagquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Succes later in het bedrijfsleven.
Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wacht ff... Volgens jou was/deed ik wat ook alweer?:quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hysterisch. Ergens kritiek op hebben is wat anders dan bashen. Ik heb in dit hele topic geen kwaad woord over moslims gezegd.
LOLquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedrijven houden ook rekening met religie hoor of zie jij mensen in je omgeving massaal naar kantoor gaan op eerste kerstdag
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Want in het bedrijfsleven kan je geen vakantiedagen opnemen tijdens de ramadam? Je werkgever zal je vermoedelijk nog dankbaar zijn ook, want dat heeft hij liever dan al die mensen die tijdens de schoolvakanties vrij nemen.
LOL, je gaat me bashen? je hebt niks beters?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.
Het boeit een werkgever echt niet die is juist blij met spreiding, maar goed we dwalen nu wel erg af van het onderwerp.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar met de ramadan.
De ramadan is een persoonlijke keuze van de student. Als hij liever ramadan doet dan 100% studeert, dan is dat zijn keuze, maar wordt het lastiger de examens te halen. Sja, dat is de keuze die je hebt. Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef Alt-tab het volgende:
Dit is een bericht wat ik las op de frontpage. Ik vind het verontrustend. Het gaat overigens niet over Nederland, maar over Engeland
Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens
Wat is de volgende stap? ingelaste pauze's tijdens werk om te bidden? verkorte werktijden met behoud van salaris tijdens de Ramadan?
Waarom kunnen deze mensen niet participeren zoals de andere mensen, maar proberen zij privileges af te dwingen? Los van Moslims, zie ik andere gelovigen dit niet afdwingen op grote schaal.
Dit is heel eng... Ik heb overigens niets tegen Moslims of Marokkanen, maar deze trend... Het is ergens ingezet en ik benieuwd waar het eindigt. Gezien de progressive hou ik mijn hart vast.
Hoezo wil Whiskers2009 ze 4 weken vakantie door de neus boren, het lijkt me eerder dat ze een langere zomervakantie krijgen als de eindexamens naar voren worden gehaald?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen vergelijkbare situatie. Je kunt niet altijd rekening houden met iedereen. Vooral niet in de deze situatie waar mensen zoals Whiskers2009 de overgrote meederheid 4 weken vakantie door de neus wil boren zodat een klein groepje een maand niets kan eten.
Imam El_Matador heeft gesproken hoor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de koran mag je de ramadan later inhalen, dus is er helemaal geen probleem, als dat er al was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |