Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik mij aan zou opvreten of irriteren. Dat zogenaamde stomme treintje links is niet mijn stellingquote:Op woensdag 2 april 2014 09:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.
Dat is de hele bedoeling van voorsorteren, zorgen dat er geen fietsers in je dode hoek klem komen te zitten.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ook irritant is als je op de fiets zit: mensen die met de auto helemaal tegen de stoeprand aan gaan rijden zodra ze op een kruispunt af rijden, zodat jij er niet rechts langs kunt. Ik heb vorige week hard moeten afremmen zodat die persoon niet een kras in zijn lak krijg van het rekje voorop mijn fiets.
Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:41 schreef Alt-tab het volgende:
Levensgevaarlijk. Het is mij wel tientallen keren overkomen dat ik een noodstop moest maken door fietsers. Schieten bijvoorbeeld zo, zonder te kijken uit een onoverzichtelijk zijstraatje.
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is de hele bedoeling van voorsorteren, zorgen dat er geen fietsers in je dode hoek klem komen te zitten.
[..]
Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.
Je kan ook niet voorsorteren op het fietspad. Enkel op een fietsstrook en/of fietssuggestiestrook. En ja, daar mag je gewoon op komen als automobilist, behalve als de fietsstrook is voorzien van doorgetrokken streep.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.
Ja mensen horen daar gewoon niet overheen te rijden zodat ik er als fietser langs kan. Klaarquote:Op woensdag 2 april 2014 23:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan ook niet voorsorteren op het fietspad. Enkel op een fietsstrook en/of fietssuggestiestrook. En ja, daar mag je gewoon op komen als automobilist, behalve als de fietsstrook is voorzien van doorgetrokken streep.
En je kan er verder kort of lang over doen, maar je zal echt de eerste en de laatste niet zijn die op zo'n manier onder een auto, aanhanger, bus of vrachtwagen komt.
Je moet je ook aan de verkeersregels houden, maar dat doe je ook niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja mensen horen daar gewoon niet overheen te rijden zodat ik er als fietser langs kan. Klaar.
Een fietssuggestiestrook heeft zelfs juridisch geen waarde. Is gewoon een stuk verkleurd asfalt waar meer ongelukken door gebeuren.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja mensen horen daar gewoon niet overheen te rijden zodat ik er als fietser langs kan. Klaar.
Dit is zo ergerlijk. Opzich is het geen probleem. Je wacht wat, hooguit 5 minuten? De ergernis zit hem in dat een ander bepaalt dat jij wel even kan wachten, en daar ga ik absoluut niet mee akkoord. Opflikkeren, ik ben een ander niet tot last. Iemand anders moet mij dan ook niet hinderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vanmiddag ook weer 2 van die domme snollen die doodleuk de auto stilzetten midden op een doorgaande eenrichtingsweg in een woonwijk. Lekker rustig de kinderwagen uitladen en afscheid nemen van elkaar terwijl ik sta te wachten. Verderop was gewoon nog parkeerplek maarja dan sta je niet recht voor de deur
Goede samenvatting. Erg kortzichtig van de fietsers. Ze beseffen niet wat zij op het spel zetten door zo door het verkeer te zigzaggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.
Is gewoon nare shit inderdaad...quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Vanmiddag een bejaarde dame tegengekomen, die 70 a 80 op de snelweg reed. Aangezien het behoorlijk druk was en ik niet naar links kon, moest ik aardig bij remmen; degene achter me moest nog nog iets harder remmen.
Bij een personenauto verwacht je dat niet.
Klopt, was ook deels mijn eigen schuld.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is gewoon nare shit inderdaad...
Verder naar voren kijken vriend.![]()
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..quote:Op donderdag 3 april 2014 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een fietssuggestiestrook heeft zelfs juridisch geen waarde. Is gewoon een stuk verkleurd asfalt waar meer ongelukken door gebeuren.
Ja, daar kun je geen rekening mee houden. Mooi dat de politie er naast stondquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:18 schreef DW457 het volgende:
Ik had vandaag zowaar een aanrijding. Ik stond te wachten bij een dubbel fietspad. Het was best druk en duurde dan ook even voordat ik het fietspad kon oversteken. Na een tijdje was er eindelijk een plek en ik gaf gas en BOF, scooter onder mijn auto. Wat was er nou gebeurd: scootermannetje stond achter me ongeduldig te wezen en besloot me links voorbij te gaan om vervolgens voorlangs te gaan en rechts van me te gaan rijden. Hij wilde dus als het ware de weg al inhalend oversteken. Hierbij had hij er echter geen rekening mee gehouden dat ik ook wel eens kon gaan rijden. Daar kwam hij echter gauw genoeg achter.
Na de aanrijding krabbelde hij snel overeind, trok zijn scooter onder mijn auto en reed door...maar niet ver. De politie zag dit ook en hield hem staande om hem vervolgens voor een art. 5 op de bon te slingeren. Mijn auto had gelukkig geen aanzienlijke schade.
Het is ook lastig om constant te rijden zonder CC. Betrap me er ook zelf regelmatig op behoorlijk te variëren in snelheid...quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:20 schreef Daeron het volgende:
Heb sinds een tijdje een auto met cruise control en nu valt het pas echt op hoe mensen rijden. Gebeurt me echt te vaak dat ik ingehaald word door iemand die ik daarna weer mag inhalen omdat die weer langzamer gaat rijden. Ook veel mensen die ineens sneller gaan rijden als je ze in wil halen.
Had voorheen al een vermoeden dat veel mensen dat doen maar met CC wordt pas echt duidelijk hoeveel mensen dat doen...
Had dit vanmiddag ook. Ik reed links met 130 om een strook vrachtwagens in te halen en achter een van die vrachtwagens zaten opa en oma. Toen ik hun bijna begon in te halen, deed opa ineens het knipperlicht naar links aan. Je schrikt je de pleuris op zo'n moment.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Op zich doe ik dat nooit, maar ik wil nog weleens m'n knipperlicht aanzetten als een dodo in m'n dode hoek blijft hangen op de tweede strook en ik begin een vrachtwagen te naderen op de eerste strook. Meestal geven ze dan wel gas bij of schuiven even op (indien drie stroken).quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Ik begrijp wel dat mensen hun knipperlicht aanzetten als zij in willen voegen op een drukke rijstrook, maar in dit geval was de snelweg praktisch leeg.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Deze discussie hebben we in dit topic al honderd keer gehad, des niet meer. Laat rusten aub.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Heel fijn dat je het opneemt voor de vrachtwagenchauffeurs maar dit zouden mijn argumenten niet zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.quote:Op zondag 6 april 2014 10:23 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik bedoel hiermee dat als je een beetje begrijpend inzicht in verkeer hebt, je ver komt ( voorbeeld vrachtwagens). Je hebt er ook tussen die m gewoon keihard naar links knallen idd, vooral oostblokkers imo. Daarom geef ik die ruimte altijd, liever wat later dan plat zeg ik maar.
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..
Bekend probleem. Had ze gister al, binnendoor, kom met zo'n 60-70 op de teller aan op een 60 weg en kan vol in de ankers op een drempel voor iemand die hem er gewoon voor zet, terwijl ik voorrang had om daarna 30 te blijven rijden.quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef swollywood het volgende:
Enkele sloegen gelukkig vrij vlot ergens af, maar na al meer dan 5 km met een snelheid variërend van 60 tot 70 km/u achter zo'n zondagsrijder gereden te hebben, ben ik er op een leeg en recht stuk toch maar voorbij gegaan.
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?quote:Op zondag 6 april 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.quote:Op zondag 6 april 2014 22:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?quote:Op zondag 6 april 2014 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.quote:Op zondag 6 april 2014 22:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?
Tjah.. Botsing heb je ook liever niet.. Maar dat is gewoon een uitwijk manouvre, soort van poging tot doodslag als iemand helder achter het stuur zou zitten en je gezien zou hebben...quote:Op zondag 6 april 2014 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.quote:Op zondag 6 april 2014 10:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.
In bebouwde kom mis je wel eens wat, dat geef ik toe, maar op de snelweg kijk je regelmatig in je spiegel en weet je precies wat er achter of naast je rijdt, regelmatig checken.
Wat jij verder zegt is onzin, vrachtwagenchauffeurs zijn niet afhankelijk van de "genade en begrip" die ze bij Gods gratie krijgen van automobilisten.
Ik baseer mijn mening niet op aannames, ik weet precies wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet kan zien.quote:Op maandag 7 april 2014 06:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.
Ja, dat zie ik ook elke week. Super om te zien, vooral als je al 400 meter ziet aankomen dat de vrachtwagen die rijbanen gaat oversteken. Als je gas terugneemt en vast opschuift naar de middelste baan, kun je er zo langs. Vaak nog voor de auto die nog ff rechts er langs wilde.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Tja; we zijn allemaal mensen; dus maken allemaal foutjes.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:44 schreef Mano_ het volgende:
Ik was vandaag zelf een ergernis![]()
Ik reed, druk in gesprek, op een turborotonde op de verkeerde strook en stak door naar de afslag die ik moest hebben waardoor iemand anders moest remmenSlecht...
Je doet net alsof dat bijzonder is. Ik rij elke dag wel auto's voorbij over de spitsstrook. Gewoon, omdat ze het niet snappen en de middenbaan zo lekker vinden rijden, en ik er uit principe wel eens klaar mee ben.quote:Op zondag 13 april 2014 19:57 schreef k_man het volgende:
Nu reed er echter een Polo op de meest rechterstrook (spitsstrook) en ik reed ietsje harder, dus ik zou er over de middelste baan langs gaan. So far so good. Tot ik 'm op een metertje op twee ben genaderd en hij opeens - zonder enige aanwijsbare reden en zonder richting aan te geven - zijn auto voor de mijne gooit. Ik kon niet verder opschuiven naar links, dus toen maar zelf over de spitsstrook er voorbij.![]()
Hij zag een vrachtwagen een kilometer verder op en wilde niet vastgereden worden?quote:Op zondag 13 april 2014 20:32 schreef k_man het volgende:
Ja, duh. Dat was het bijzondere dus ook niet. Het ging er om dat iemand die kennelijk wél snapt dat je daar gewoon mag rijden - hij reed er al best een tijdje - zich opeens toch bedenkt.
echt he..... levensgevaarlijk dat soort malloten. en dan nog het feit dat het zich nergens wat van aantrekt en niks door heeft, zo iemand wil je gewoon echt het liefst vastbinden en 24 uur lang non stop bitshslaps gevenquote:Op zondag 13 april 2014 21:22 schreef goed_volk het volgende:
Heerlijk zitten ergeren op de A12 richting Rotterdam weer vandaag. Bij Woerden alles ineens vol in de remmen, her en der wat zwarte strepen op het asfalt erbij...
Blijkt er uiteindelijk ergens vooraan een of andere malloot in een rood A3tje lekker met zijn telefoon bezig op de middelste baan. Gek reed 70, terwijl het gros van de mensen er met 120 aan komt karren.
En hij had natuurlijk niets door van al dat getoeter en gesein, zijn mobieltje was interessanter....
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHquote:Op zondag 13 april 2014 20:53 schreef eRKa het volgende:
Nou, de meeste mensen denken dat de spitsstrook voor vrachtwagens bedoeld is, en voor mensen die het fijn vinden daar tussen te rijden. Ze realiseren zich niet dat rechts rijden verplicht is, en de middelste strook bij geopende spitsstrook niet als meest rechtse rijbaan geldt.
Gewoon afwachten totdat dit hoog genoeg komt in de ergernis top10. Dan gaat de politie hier extra op handhaven.
Collectief rechts in gaan halen, dusquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH
Hier kunnen ze niet op flitsen dus daar gaan ze ook niet op handhaven.
Oh dat is leuk om voor in te voegen , schrikken ze zich kapotquote:Op zondag 13 april 2014 21:22 schreef goed_volk het volgende:
Heerlijk zitten ergeren op de A12 richting Rotterdam weer vandaag. Bij Woerden alles ineens vol in de remmen, her en der wat zwarte strepen op het asfalt erbij...
Blijkt er uiteindelijk ergens vooraan een of andere malloot in een rood A3tje lekker met zijn telefoon bezig op de middelste baan. Gek reed 70, terwijl het gros van de mensen er met 120 aan komt karren.
En hij had natuurlijk niets door van al dat getoeter en gesein, zijn mobieltje was interessanter....
Meestal zijn dat mensen die niet in de gaten hebben dat je de cruise control ook met een knopje kunt onderbreken/uitschakelen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vandaag weer eens achter zo eentje die 100 meter voor een kruising/rotonde/stoplicht boven op z'n rem gaat staan en dan de rest uitrollen... de eerste paar keer schrok ik me helemaal het lazarus, wat gaat die vent nou toch doen, midden op de weg ineens zomaar zonder aankondiging of reden afremmen? Daarna kreeg ik 'm door gelukkig, maar wát irritant dit zeg. Schakel dan terug en rem af op de motor als je zuinig wilt doen met je brandstof of zoiets.
Is toch bekend? Half nederland die eens per maand de auto pakt zit dan op de weg. Ik pak dan de auto dus niet....quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
En dan van die lui die fietsers die geen voorrang hebben voorrang gaan verlenen middels een noodstop. Volgende keer heb ik ze er dus onder liggen, want ik bagger wel door met 80.quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Je hebt kneuzen en je hebt kneuzen zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan van die lui die fietsers die geen voorrang hebben voorrang gaan verlenen middels een noodstop. Volgende keer heb ik ze er dus onder liggen, want ik bagger wel door met 80.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt kneuzen en je hebt kneuzen zullen we maar zeggen.
Als je zo zuinig mogelijk wilt doen moet je hem laten uitrollen in de hoogst mogelijke versnelling.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vandaag weer eens achter zo eentje die 100 meter voor een kruising/rotonde/stoplicht boven op z'n rem gaat staan en dan de rest uitrollen... de eerste paar keer schrok ik me helemaal het lazarus, wat gaat die vent nou toch doen, midden op de weg ineens zomaar zonder aankondiging of reden afremmen? Daarna kreeg ik 'm door gelukkig, maar wát irritant dit zeg. Schakel dan terug en rem af op de motor als je zuinig wilt doen met je brandstof of zoiets.
Alleen als het inspuiten van brandstof onderbroken wordt. Mijn verbruik wordt hoger op het moment dat ik actief op de motor ga afremmen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:43 schreef ludovico het volgende:
De motor gebruikt geen brandstof als hij remt op de motor.
Ik ben verkeerd voorgelicht dus? Hoe werkt het precies dan?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen als het inspuiten van brandstof onderbroken wordt. Mijn verbruik wordt hoger op het moment dat ik actief op de motor ga afremmen.
Zoals ik zeg. Als je een auto hebt die stopt met injecteren, werkt het. Als je een auto hebt die dat niet doet of niet injecteert, maar een carburateur heeft, dan gaat het niet op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben verkeerd voorgelicht dus? Hoe werkt het precies dan?
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik zeg. Als je een auto hebt die stopt met injecteren, werkt het. Als je een auto hebt die dat niet doet of niet injecteert, maar een carburateur heeft, dan gaat het niet op.
Juist niet. Meeste moderne auto's hebben directe injectie (oftewel, brandstof wordt direct in de cilinder gespoten), normale injectiemotoren injecteren de brandstof in het inlaatspruitstuk (afhankelijk van of het een monopoint injectie of een multipoint is varieert het van het begin van het spruitstuk totaan het deel dat naar de cilinder gaat waarna het via de inlaatkleppen in de cilinder terecht komt) en een carburateur creëert een vacuüm in een kamer waarin brandstof loopt en door het vacuüm wordt er brandstof meegezogen met de langslopende lucht en dit komt zo via het inlaatspruitstuk in de cilinder.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Okay.. Auto's met een carburateur blijven dus rustig brandstof gebruiken als je afremt op de motor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Directe injectie is het makkelijkst af te kappen, carburateur is dat totaal niet.
Auto's met injectie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:55 schreef ludovico het volgende:
En welke auto's kort door de bocht hebben geen carburateur meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:05 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Auto's met injectie.Jaartal / diesels of benzines?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze duitser sneed mij af bij de rotonde
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Mja we zitten natuurlijk een beetje te mierenneuken welquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een diesel heeft geen carburateur, en afremmen op de motor kost nooit meer brandstof. Afremmen op de motor heeft meerdere voordelen; je bespaart niet alleen brandstof maar je spaart ook je remmen, en tevens draag je bij aan een rustiger verkeersbeeld en doorstroming. Over dat laatste zal wel weer discussie ontstaan, maar ik ben van mening dat als mensen remlichten zien, ze zelf ook gaan trappen, en dan krijg je een rups effect. Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Vind ik dan..
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jaartal / diesels of benzines?![]()
Of is daar globaal niks over te vertellen?
En een golf 4 diesel uit 2001? Zal wel een carburateur inzitten en dus kost het alleen maar extra fuel om hem te laten remmen op de motor?
Alles wat jonger is dan pakweg 20 jaar heeft injectie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, en de nieuwe auto's hebben allemaal een carburateur?
Hoe stel je je dat dan voor?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Als mensen onder het maximum rijden vind ik het ook een beetje hun taak om afstand te nemen dus zit soms wel een klein beetje te kleven (nooit lang alleen)
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef ludovico het volgende:
Ik laat hem heel vaak best wel een lang stuk uitrollen zodat ik van 80-60/50 ga voordat ik ga bij remmen.
Eens. Ik laat ook bij lichte remacties mijn gas enkel los. Kwestie van verder vooruit kijken dan de auto voor je (zie je ze 3 autos verderop al remmen, kan je alvast je gas los laten).quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Als je kunt volstaan met afremmen zonder je poot op die rem te zetten is dat imho ten allen tijde beter.![]()
Nee, in principe dit alleen als er geremd wordt en die snelheid dus niet constant is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat dan voor?
Als de vooroprijder afstand wil nemen dan moet hij versnellen. Maar als hij daarna dan weer zijn oude snelheid wil gaan rijden dan loopt de achteroprijder weer op hem in en is de afstand weer te klein.
Dan kom je uiteindelijk uit bij dat óf de vooroprijder de maximumsnelheid moet gaan rijden óf de achteroprijder moet gaan inhalen.
En dus?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je dat maar niet doet als je als eerste voertuig bij een verkeerslicht komt, dan duurt het namelijk langer eer het contact geschakeld wordt.
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef ludovico het volgende:
En dus?
Waarom zou ik dat dan niet doen?
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat jij en alle achterliggers dan langer staan te wachten.
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:42 schreef ludovico het volgende:
Je staat juist minder lang te wachten als je met mindere vaart voor het rode licht gaat staan.
Daarnaast kon je opmaken dat ik rekening hou met mensen die achter mij rijden.
3e, die sensoren die geven een signaal af dat hij op groen kan springen maar de volgorde van welk stoplicht groen krijgt zal niet veranderen, dus als een kruisende baan groen heeft dan heeft het helemaal geen zin om uberhaupt sneller op die sensor te willen staan.
Ik had op tweede paasdag de dubbele hoofdprijs...quote:Op maandag 21 april 2014 15:28 schreef BigSmurf het volgende:
Tweede Paasdag is echt zondag kwadraat, half bejaard Nederland achter het stuur leek het wel inclusief de gebruikelijke zondagsrijstijl.
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken. Als iedereen zo denkt dan wordt het een slalomwedstrijd op de stukken waar geen trajectcontrole hangt.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
Vervolgens op de 5 baans A2, de weg waar ik structureel dus NIET doe aan rechts houden. Die weg is simpelweg gemaakt om met zijn 4en naast elkaar 100 te tuffen. Helaas kunnen sommigen daar niet tegen en blijven stug zoveel mogelijk rechts te houden, terwijl je jezelf en voor anderen het alleen maar lastiger maakt.
vergis je niet in VRI-techniek, die dingen zijn soms geavanceerder als je denkt. Sowieso zit er in de voorsorteerstrook op 75 meter al een sensor die jouw nadering opmerkt, en die sensor gebruikt het systeem om de cyclus aan te passen. Wat wel heel vaak zo is, is dat de doorgaande weg een prio heeft, dus als er geen verkeersaanbod is, zal die doorgaande weg op groen staan. Als jij dan vanaf de zijkant aan komt rollen, gaat hij als jij op 75 meter bent op oranje 3 seconden, daarna op rood, 4 seconden kruisingsvlak leegloop en dan ben jij aan de beurt. Langzaam aan komen rollen kan dus wel degelijk nut hebben.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De meeste VRI's werken gewoon met interrupts en zullen derhalve pas schakelen op het moment dat jij de contactstrip activeert. Systemen als KAR en dergelijke zorgen ook voor een schakeling op een dergelijke manier bij de VRI. Er is een vaste routine die afgelopen kan worden, maar die moet geactiveerd worden door een signaal. Een kruispunt gaat niet eerst voetgangers schakelen, als die er niet zijn en jij alleen de kruising over wilt.
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:16 schreef BigSmurf het volgende:
Gewoon opbokken naar rechts, al heb je 100 stroken.
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik weiger, enige wat er gebeurt is iemand die dan links naast je blijft rijden en je vervolgens niet meer kan inhalen. Grappige is, dat als ik niet oplet ik wel automatisch naar rechts ga, dat zit er gewoon in. Maar ik in principe probeer ik gewoon keep your lane te doen.
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritantquote:Op woensdag 23 april 2014 20:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan doe je maar keep your lane op de eerste strook. Dit is gewoon je eigen verkeersregels verzinnen. Irritant.
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
Een 5 baans weg waar je gedwongen 100 moet rijden is pas irritant
Ja? Welk stuk is dat dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lang niet zo irritant als dan vervolgens niet met 100 door kunnen rijden omdat er mensen onnodig links rijden onder de maximale snelheid. Overigens is de lichte dwang maar 8 km.
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.quote:
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
De keren dat ik iig heb gereden op traject Utrecht - A'dam was het eigenlijk altijd druk, en reed iedereen zo rond de 100 waardoor je dus de welbekende grote slurf aan auto's krijgt, die maar dicht op elkaar/naast elkaar blijft hangen zonder elkaar echt overtuigend in te halen, want ja... mag niet![]()
De verkeerssituatie ook echt heel apart daar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kom er meestal 's avonds en 's nachts, dus dat is mijn referentiekader. Stukje TC waar je dag en nacht 100 moet. De rest kan je lekker 130 hobbelen.
[..]
De meesten rijden ergens zo rond de 95 op de teller. Ik zit meestal iets strakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |