Dit is zo ergerlijk. Opzich is het geen probleem. Je wacht wat, hooguit 5 minuten? De ergernis zit hem in dat een ander bepaalt dat jij wel even kan wachten, en daar ga ik absoluut niet mee akkoord. Opflikkeren, ik ben een ander niet tot last. Iemand anders moet mij dan ook niet hinderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vanmiddag ook weer 2 van die domme snollen die doodleuk de auto stilzetten midden op een doorgaande eenrichtingsweg in een woonwijk. Lekker rustig de kinderwagen uitladen en afscheid nemen van elkaar terwijl ik sta te wachten. Verderop was gewoon nog parkeerplek maarja dan sta je niet recht voor de deur
Goede samenvatting. Erg kortzichtig van de fietsers. Ze beseffen niet wat zij op het spel zetten door zo door het verkeer te zigzaggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.
Is gewoon nare shit inderdaad...quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Vanmiddag een bejaarde dame tegengekomen, die 70 a 80 op de snelweg reed. Aangezien het behoorlijk druk was en ik niet naar links kon, moest ik aardig bij remmen; degene achter me moest nog nog iets harder remmen.
Bij een personenauto verwacht je dat niet.
Klopt, was ook deels mijn eigen schuld.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is gewoon nare shit inderdaad...
Verder naar voren kijken vriend.![]()
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..quote:Op donderdag 3 april 2014 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een fietssuggestiestrook heeft zelfs juridisch geen waarde. Is gewoon een stuk verkleurd asfalt waar meer ongelukken door gebeuren.
Ja, daar kun je geen rekening mee houden. Mooi dat de politie er naast stondquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:18 schreef DW457 het volgende:
Ik had vandaag zowaar een aanrijding. Ik stond te wachten bij een dubbel fietspad. Het was best druk en duurde dan ook even voordat ik het fietspad kon oversteken. Na een tijdje was er eindelijk een plek en ik gaf gas en BOF, scooter onder mijn auto. Wat was er nou gebeurd: scootermannetje stond achter me ongeduldig te wezen en besloot me links voorbij te gaan om vervolgens voorlangs te gaan en rechts van me te gaan rijden. Hij wilde dus als het ware de weg al inhalend oversteken. Hierbij had hij er echter geen rekening mee gehouden dat ik ook wel eens kon gaan rijden. Daar kwam hij echter gauw genoeg achter.
Na de aanrijding krabbelde hij snel overeind, trok zijn scooter onder mijn auto en reed door...maar niet ver. De politie zag dit ook en hield hem staande om hem vervolgens voor een art. 5 op de bon te slingeren. Mijn auto had gelukkig geen aanzienlijke schade.
Het is ook lastig om constant te rijden zonder CC. Betrap me er ook zelf regelmatig op behoorlijk te variėren in snelheid...quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:20 schreef Daeron het volgende:
Heb sinds een tijdje een auto met cruise control en nu valt het pas echt op hoe mensen rijden. Gebeurt me echt te vaak dat ik ingehaald word door iemand die ik daarna weer mag inhalen omdat die weer langzamer gaat rijden. Ook veel mensen die ineens sneller gaan rijden als je ze in wil halen.
Had voorheen al een vermoeden dat veel mensen dat doen maar met CC wordt pas echt duidelijk hoeveel mensen dat doen...
Had dit vanmiddag ook. Ik reed links met 130 om een strook vrachtwagens in te halen en achter een van die vrachtwagens zaten opa en oma. Toen ik hun bijna begon in te halen, deed opa ineens het knipperlicht naar links aan. Je schrikt je de pleuris op zo'n moment.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Op zich doe ik dat nooit, maar ik wil nog weleens m'n knipperlicht aanzetten als een dodo in m'n dode hoek blijft hangen op de tweede strook en ik begin een vrachtwagen te naderen op de eerste strook. Meestal geven ze dan wel gas bij of schuiven even op (indien drie stroken).quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:18 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Ik begrijp wel dat mensen hun knipperlicht aanzetten als zij in willen voegen op een drukke rijstrook, maar in dit geval was de snelweg praktisch leeg.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Deze discussie hebben we in dit topic al honderd keer gehad, des niet meer. Laat rusten aub.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Heel fijn dat je het opneemt voor de vrachtwagenchauffeurs maar dit zouden mijn argumenten niet zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.
Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.quote:Op zondag 6 april 2014 10:23 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik bedoel hiermee dat als je een beetje begrijpend inzicht in verkeer hebt, je ver komt ( voorbeeld vrachtwagens). Je hebt er ook tussen die m gewoon keihard naar links knallen idd, vooral oostblokkers imo. Daarom geef ik die ruimte altijd, liever wat later dan plat zeg ik maar.
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..
Bekend probleem. Had ze gister al, binnendoor, kom met zo'n 60-70 op de teller aan op een 60 weg en kan vol in de ankers op een drempel voor iemand die hem er gewoon voor zet, terwijl ik voorrang had om daarna 30 te blijven rijden.quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef swollywood het volgende:
Enkele sloegen gelukkig vrij vlot ergens af, maar na al meer dan 5 km met een snelheid variėrend van 60 tot 70 km/u achter zo'n zondagsrijder gereden te hebben, ben ik er op een leeg en recht stuk toch maar voorbij gegaan.
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?quote:Op zondag 6 april 2014 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen zijn geneigd er niet op te gaan rijden, maar in het midden te blijven rijden. Ik heb ook al intern schade gehad door iemand die niet aan de kant ging.
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.quote:Op zondag 6 april 2014 22:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Dat is gewoon recht op iemand afrijden en ingecalculeerd botsen?
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?quote:Op zondag 6 april 2014 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat moet je die dombo's vragen. Ik had er iig eentje die dus op mijn weghelft bleef rijden waarna ik de berm ik ben gegaan met de nodige schade tot gevolg.
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.quote:Op zondag 6 april 2014 22:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah... Rare situatie vind ik het... Je kon ook niet meer remmen dus?
Tjah.. Botsing heb je ook liever niet.. Maar dat is gewoon een uitwijk manouvre, soort van poging tot doodslag als iemand helder achter het stuur zou zitten en je gezien zou hebben...quote:Op zondag 6 april 2014 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toen ie terug naar het midden kwam zetten niet nee. Bleef in eerste instantie enigzins aan de kant.
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.quote:Op zondag 6 april 2014 10:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Op zich zeg je nu iets verstandigs maar in je eerdere post kwam het over alsof je vrachtwagens maar de ruimte moet geven want ze zien niks en weten niet wat ze doen.
In bebouwde kom mis je wel eens wat, dat geef ik toe, maar op de snelweg kijk je regelmatig in je spiegel en weet je precies wat er achter of naast je rijdt, regelmatig checken.
Wat jij verder zegt is onzin, vrachtwagenchauffeurs zijn niet afhankelijk van de "genade en begrip" die ze bij Gods gratie krijgen van automobilisten.
Ik baseer mijn mening niet op aannames, ik weet precies wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet kan zien.quote:Op maandag 7 april 2014 06:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kwam zo over omdat jij je mening baseert op aannames. Ik gaf alleen weer wat ik bijna dagelijks zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |