abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138451796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik mij aan zou opvreten of irriteren. Dat zogenaamde stomme treintje links is niet mijn stelling
pi_138454899
Vanmiddag ook weer 2 van die domme snollen die doodleuk de auto stilzetten midden op een doorgaande eenrichtingsweg in een woonwijk. Lekker rustig de kinderwagen uitladen en afscheid nemen van elkaar terwijl ik sta te wachten. Verderop was gewoon nog parkeerplek maarja dan sta je niet recht voor de deur :r
  FOK!fotograaf woensdag 2 april 2014 @ 23:15:01 #103
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138456569
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ook irritant is als je op de fiets zit: mensen die met de auto helemaal tegen de stoeprand aan gaan rijden zodra ze op een kruispunt af rijden, zodat jij er niet rechts langs kunt. Ik heb vorige week hard moeten afremmen zodat die persoon niet een kras in zijn lak krijg van het rekje voorop mijn fiets.
Dat is de hele bedoeling van voorsorteren, zorgen dat er geen fietsers in je dode hoek klem komen te zitten.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:41 schreef Alt-tab het volgende:
Levensgevaarlijk. Het is mij wel tientallen keren overkomen dat ik een noodstop moest maken door fietsers. Schieten bijvoorbeeld zo, zonder te kijken uit een onoverzichtelijk zijstraatje.
Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 2 april 2014 @ 23:18:29 #104
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138456756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is de hele bedoeling van voorsorteren, zorgen dat er geen fietsers in je dode hoek klem komen te zitten.

[..]

Altijd leuk, als automobilist aansprakelijk zijn, dus doorrammen op de fiets. Veel plezier met het de rest van je leven uit een slangetje eten en niet eens meer je ballen kunnen krabben als je jeuk hebt. Maar, ik was aansprakelijk. Top jongens.
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.
  FOK!fotograaf woensdag 2 april 2014 @ 23:28:26 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138457251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Je mag niet voorsorteren op het fietspad. Is mij geleerd tijdens de rijles. Gewoon over je schouder kijken of er een fietser is. En als het veilig is kun je afslaan.
Je kan ook niet voorsorteren op het fietspad. Enkel op een fietsstrook en/of fietssuggestiestrook. En ja, daar mag je gewoon op komen als automobilist, behalve als de fietsstrook is voorzien van doorgetrokken streep.
En je kan er verder kort of lang over doen, maar je zal echt de eerste en de laatste niet zijn die op zo'n manier onder een auto, aanhanger, bus of vrachtwagen komt.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 2 april 2014 @ 23:43:22 #106
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138457898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan ook niet voorsorteren op het fietspad. Enkel op een fietsstrook en/of fietssuggestiestrook. En ja, daar mag je gewoon op komen als automobilist, behalve als de fietsstrook is voorzien van doorgetrokken streep.
En je kan er verder kort of lang over doen, maar je zal echt de eerste en de laatste niet zijn die op zo'n manier onder een auto, aanhanger, bus of vrachtwagen komt.
Ja mensen horen daar gewoon niet overheen te rijden zodat ik er als fietser langs kan. Klaar :{w .
pi_138457999
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja mensen horen daar gewoon niet overheen te rijden zodat ik er als fietser langs kan. Klaar :{w .
Je moet je ook aan de verkeersregels houden, maar dat doe je ook niet.
  FOK!fotograaf donderdag 3 april 2014 @ 00:19:03 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138459027
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een fietssuggestiestrook heeft zelfs juridisch geen waarde. Is gewoon een stuk verkleurd asfalt waar meer ongelukken door gebeuren.
The summer is magic!

pi_138460084
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vanmiddag ook weer 2 van die domme snollen die doodleuk de auto stilzetten midden op een doorgaande eenrichtingsweg in een woonwijk. Lekker rustig de kinderwagen uitladen en afscheid nemen van elkaar terwijl ik sta te wachten. Verderop was gewoon nog parkeerplek maarja dan sta je niet recht voor de deur :r
Dit is zo ergerlijk. Opzich is het geen probleem. Je wacht wat, hooguit 5 minuten? De ergernis zit hem in dat een ander bepaalt dat jij wel even kan wachten, en daar ga ik absoluut niet mee akkoord. Opflikkeren, ik ben een ander niet tot last. Iemand anders moet mij dan ook niet hinderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Goede samenvatting. Erg kortzichtig van de fietsers. Ze beseffen niet wat zij op het spel zetten door zo door het verkeer te zigzaggen.

Ik zie het namelijk wel vaker. Voornamelijk bij kruispunten, waar auto's af mogen slaan en er fietsers rijden. Week geleden nog. Auto die stilstaat half in de bocht, fietsje op de grond, klein meisje wat huilt. Heel haar wang was rood. Ze viel met haar gezicht op het asfalt.

Nu lag de schuld in dit geval bij de automobilist, maar het verlies is vele male groter dan het gewin, als fietser gezien. Daarnaast betrekken ze mij ook in die ellende. Dat is nog wel het vervelendste van allemaal.
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:07:56 #110
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_138518587
Vanmiddag een bejaarde dame tegengekomen, die 70 a 80 op de snelweg reed. Aangezien het behoorlijk druk was en ik niet naar links kon, moest ik aardig bij remmen; degene achter me moest nog iets harder remmen. :{

Bij een personenauto verwacht je dat niet. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 04-04-2014 21:47:52 ]
pi_138518924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Vanmiddag een bejaarde dame tegengekomen, die 70 a 80 op de snelweg reed. Aangezien het behoorlijk druk was en ik niet naar links kon, moest ik aardig bij remmen; degene achter me moest nog nog iets harder remmen. :{

Bij een personenauto verwacht je dat niet. :{
Is gewoon nare shit inderdaad... ;(
Verder naar voren kijken vriend. :)
Rustig aan.
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:18:00 #112
311468 Van_Poppel
pi_138519113
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is gewoon nare shit inderdaad... ;(
Verder naar voren kijken vriend. :)
Klopt, was ook deels mijn eigen schuld. :@

Daarvoor zat een invoegstrook; heb me aandacht waarschijnlijk daar iets te veel op gericht. Die mevrouw zat overigens al op de snelweg.
pi_138519117
Ik had vandaag zowaar een aanrijding. Ik stond te wachten bij een dubbel fietspad. Het was best druk en duurde dan ook even voordat ik het fietspad kon oversteken. Na een tijdje was er eindelijk een plek en ik gaf gas en BOF, scooter onder mijn auto. Wat was er nou gebeurd: scootermannetje stond achter me ongeduldig te wezen en besloot me links voorbij te gaan om vervolgens voorlangs te gaan en rechts van me te gaan rijden. Hij wilde dus als het ware de weg al inhalend oversteken. Hierbij had hij er echter geen rekening mee gehouden dat ik ook wel eens kon gaan rijden. Daar kwam hij echter gauw genoeg achter.

Na de aanrijding krabbelde hij snel overeind, trok zijn scooter onder mijn auto en reed door...maar niet ver. De politie zag dit ook en hield hem staande om hem vervolgens voor een art. 5 op de bon te slingeren. Mijn auto had gelukkig geen aanzienlijke schade.
pi_138519181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Een fietssuggestiestrook heeft zelfs juridisch geen waarde. Is gewoon een stuk verkleurd asfalt waar meer ongelukken door gebeuren.
Say whut? Meer ongelukken? Lijkt mij sterk..
Rustig aan.
  vrijdag 4 april 2014 @ 21:20:10 #115
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_138519223
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2014 21:18 schreef DW457 het volgende:
Ik had vandaag zowaar een aanrijding. Ik stond te wachten bij een dubbel fietspad. Het was best druk en duurde dan ook even voordat ik het fietspad kon oversteken. Na een tijdje was er eindelijk een plek en ik gaf gas en BOF, scooter onder mijn auto. Wat was er nou gebeurd: scootermannetje stond achter me ongeduldig te wezen en besloot me links voorbij te gaan om vervolgens voorlangs te gaan en rechts van me te gaan rijden. Hij wilde dus als het ware de weg al inhalend oversteken. Hierbij had hij er echter geen rekening mee gehouden dat ik ook wel eens kon gaan rijden. Daar kwam hij echter gauw genoeg achter.

Na de aanrijding krabbelde hij snel overeind, trok zijn scooter onder mijn auto en reed door...maar niet ver. De politie zag dit ook en hield hem staande om hem vervolgens voor een art. 5 op de bon te slingeren. Mijn auto had gelukkig geen aanzienlijke schade.
Ja, daar kun je geen rekening mee houden. Mooi dat de politie er naast stond ^O^
Ok stelletje hokboeren
pi_138522430
Heb sinds een tijdje een auto met cruise control en nu valt het pas echt op hoe mensen rijden. Gebeurt me echt te vaak dat ik ingehaald word door iemand die ik daarna weer mag inhalen omdat die weer langzamer gaat rijden. Ook veel mensen die ineens sneller gaan rijden als je ze in wil halen.

Had voorheen al een vermoeden dat veel mensen dat doen maar met CC wordt pas echt duidelijk hoeveel mensen dat doen...
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:26:08 #117
311468 Van_Poppel
pi_138522729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:20 schreef Daeron het volgende:
Heb sinds een tijdje een auto met cruise control en nu valt het pas echt op hoe mensen rijden. Gebeurt me echt te vaak dat ik ingehaald word door iemand die ik daarna weer mag inhalen omdat die weer langzamer gaat rijden. Ook veel mensen die ineens sneller gaan rijden als je ze in wil halen.

Had voorheen al een vermoeden dat veel mensen dat doen maar met CC wordt pas echt duidelijk hoeveel mensen dat doen...
Het is ook lastig om constant te rijden zonder CC. Betrap me er ook zelf regelmatig op behoorlijk te variëren in snelheid... :@ zeker bij aquaducten enzo...
pi_138522876
Paar avonden geleden, het is na 9 uur en ik haal een vrachtwagen in op de A2. Zo'n vrachtwagen met meer lampen en lichtgevende versiering aan de voorkant dan in iedereen hier in de straat in zijn huis heeft.

Dus die chauf seint met groot licht en ik denk ik ben scheel dus ik zal het wel verkeerd gezien hebben. Maar de volgende minuut seint hij nog een stuk of 8 keer. Ik dacht, mijn lampen zullen wel naar de klote zijn dus ik ga er meteen bij het volgende tankstation vanaf, volgt die gast mij... :')

Mijn vriendin (ja serieus) heeft mij hard uitgelachen, ik was echt een beetje geschrokken in eerste instantie snik snif
pi_138523141
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
pi_138523349
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mensen die eerst hun knipperlicht aanzetten, en dan pas gaan kijken of ze van baan kunnen wisselen op de snelweg. Helemaal leuk als je net naast een vrachtwagen rijdt.
Had dit vanmiddag ook. Ik reed links met 130 om een strook vrachtwagens in te halen en achter een van die vrachtwagens zaten opa en oma. Toen ik hun bijna begon in te halen, deed opa ineens het knipperlicht naar links aan. Je schrikt je de pleuris op zo'n moment.
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:53:28 #121
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138532902
quote:
Op zich doe ik dat nooit, maar ik wil nog weleens m'n knipperlicht aanzetten als een dodo in m'n dode hoek blijft hangen op de tweede strook en ik begin een vrachtwagen te naderen op de eerste strook. Meestal geven ze dan wel gas bij of schuiven even op (indien drie stroken).
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:09:03 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_138533112
Gisteren een of andere 107/Aygo look alike van Chinse makelij, op handelaarsplaten.
De hele tijd links hangen, niet aansluiten/meerijden met het verkeer, maar wel 3 keer op het laatste moment (incl verdrijvingsvlak dus) van links nog naar de uitvoegstrook vliegen en daarbij sowieso 2x mensen afsnijden :r :r

Als je in zo'n rothok zou zitten zou ik me een beetje aanpassen want zelfs een Opel Corsa dendert als een trein over je heen :') Wat een eikel zeg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 5 april 2014 @ 10:30:55 #123
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138533373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:18 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je verwart fietspad met fietsstrook of andersom ben ik bang.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_138534726
quote:
Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.

Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
pi_138544368
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Vrachttwagens doen dit om aan te geven : ik wil naar links. maar er is geen ruimte, dode hoek is nogal groot, wilt u even opzij gaan aub?.

Zie dit dagelijks bij knooppunt Rijnsweerd en dan idioten die ipv de vrachtwagen er even tussen te laten zodat ie naar gorinchem/Breda kan voegen als een malloot het gaatje dicht rijden.
Ik begrijp wel dat mensen hun knipperlicht aanzetten als zij in willen voegen op een drukke rijstrook, maar in dit geval was de snelweg praktisch leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')