Ja want een politieauto die een fout maakt in het verkeer kan echt niet!quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vandaag zelfs moeten remmen omdat een politieauto de binnenbocht nam.
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:35 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baanquote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[.
[..]
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.
Soms heeft naar rechts gaan ook niet echt veel zin, ondanks dat het strikt genomen moet. Enige wat gebeurt is dat degene die dan echt niet naar rechts gaat, lafjes de rest inhaalt en vervolgens degene die achter de vrachtwagen zit weer klem rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom rijdt er dan links een treintje?
Viel het kwartje daarna wel bij 'm? Soms heb ik het idee dat mensen gewoon zitten te suffen en een soort van "wakker schrikken" als je er nogal omslachtig voorbij rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Omdat wij met 500 miljoen miljard mensen leven op 30 vierkante meter grondgebied, daaromquote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Wat is dit toch met de Nederlandse wegen joh
Net een tripje Amersfoort - Dusseldolf - Amersfoort er op zitten, heerlijk rijden in Duitsland. Oberhausen Straight terug richting Nederland was echt genieten. Heel rustig, 90% van de tijd op de max van de auto gezeten.
Maar dan kom je weer in Nederland
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Veel meer steden/dorpen op een kleiner stukje gebied, vrijwel geen secundair wegennet. Geen LKW verbot op zondag, 3 verschillende max snelheden iedere 5km en achter iedere boom een agent laffe boa.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.quote:
Dat zie je vaker op driebaans wegen. Veel mensen zijn het gewoon botweg niet gewend en gaan dan maar in het midden zitten *dan zitten we altijd goed*quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...quote:Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baan
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)quote:Op maandag 31 maart 2014 10:45 schreef BigSmurf het volgende:
Had van het weekend een leasert in een PHEV die ging bumperkleven op de derde strook, terwijl de vierde strook helemaal leeg was. Dat duurde zo'n 20 seconden, vervolgens haalt ie me in, en snijd me keihard af om de afrit nog te halen. Ik weet nog steeds niet wat de reden was, ik voegde ruim voor hem naar de derde strook om een trits zondagsrijders in te halen (105 waar 100). Misschien vond ie dat ik hem hinderde, maar ik voegde dus echt ruim voor hem en de vierde strook was leeg, dus hij had ruim de tijd om naar de vierde strook te gaan en relaxed de afslag te nemen.
Oh, en een busje die achter mij van een zijweg ging invoegen op een provinciale weg, terwijl er een auto met zeker 100 aan kwam rijden. Die ging er dus langs over doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak, en ramde daarbij op een paar centimeter na bijna een tegenligger.![]()
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genantquote:Op maandag 31 maart 2014 12:19 schreef Mehari het volgende:
Afgelopen week iets van niet zozeer irritatie als wel verbazing.
Ik rijd op de A9 richting Alkmaar voor Rottepolderplein, iets van 95km/h, harder gaat m'n eend niet met 18 pk, op de rechterbaan, wordt ik links voorbij gereden door een zwarte Rangerover met als sleep een Fiat cinquecento.
Reden volgens mij meer dan 100, en meteen daarna afslag Haarlem zuid en ook daar inhalen op de linker baan.
Volgens mij is er geen snelheidslimiet anders dan die geldt voor alle auto's, en mag je in Nederland gewoon slepen op de snelweg (correct me if I'm wrong, kan geen uitsluitsel vinden). En zolang je met een sleepstang sleept kan je best wat harder rijden, want dan remt de gesleepte auto mee met de slepende auto (geen kabel = geen jojo). Of het verstandig is is een tweede, en met een sleepkabel natuurlijk al helemaal niet gezien de hele korte onderlinge afstand als je ineens moet remmen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Frankrijk heeft dat wel, maar dan snappen ze er weer niks van die ene keer in het jaar dat ze Peage rijden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.
Afgeven op leasebakken altijd, in een leaseauto kan echt van alles zitten. Schoonmakers, monteurs, managers, vertegenwoordigers. Er zijn er slechts een paar die het verkloten voor de rest. Het gros doet gewoon normaal, dat racen ben je ook wel zat na tig jaren op de weg.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Zijn geen regels voor, maar een sleepkabel breekt nog weleens en de rembekrachtiging werkt niet. Dus hard over de linkerbaan kan wel link zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Hajoh is leuk, kan je weer op je toeter rossen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:08 schreef Descendent het volgende:
Met dit mooie weer heb je ook weer meer fietsers en wielrenners op de weg zo kwam ik laatst achter......Kijken voor je een voorrangsweg overgaat? Neeeee, gewoon voorrang nemen die je niet hebt.
Gaat als aanhanger...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:02 schreef Mehari het volgende:
Ik heb wel ooit eens een BMW 5 serie gesleept met de eend, niet op de snelweg trouwens en heel lang geleden een volkswagen busje..
Net nog gegoogled op slepen op de snelweg maar echt duidelijk is het nog niet.
Maar ze kwamen met zo'n vaart voorbij dat ik dacht dat kan echt niet, levensgevaarlijk.
Zelfs zonder alarmlichten, zullen ze wel niet nodig gevonden hebben, ze reden toch niet langzamer dan de rest van het verkeer.
Hele zwermen hier... *toet, toet*quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.quote:
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.
Inb4 hoe irritant scooters zijn.
Het laatste.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Leren jas met bontkraag: check!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Gister weer een pizzabezorger... Ik had groen en trok net op, zag hem al vol gas over het fietspad rijden, terwijl de fietsers stil stonden. Hij reed gewoon door. Ik ook. Scheelde ongeveer een centimeter.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Dit. Ook mijn tactiek. Scooters zijn vogelvrij in veel gevallen, valt geen pijl op te trekken.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Een meter? Dan kan ik m'n auto maar beter gewoon laten staan. Dat is een van de nadelen aan in de binnenstad wonen, altijd overal fietsers om je auto heen...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
In dit soort gevallen ga ik uit lijfbehoud toch maar wat asocialer fietsen zodat mensen niet echt om me heen kunnen tot er ruimte is. In Tilburg regelmatig van mijn fiets gedrukt door stadsbussen tot ik er pal voor bleef rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als automobilist moet je wel een beetje opletten met fietsers, en er vooral niet te hard langs scheuren met 1 cm tussenruimte; zowel voor de fietser als voor de lak van je auto een aanrader. Ik fietste laatst met een rolkoffer naast mij over een smal bruggetje, maar alle auto's scheurden gewoon keihard met 1 cm tussenruimte naast mij. Dat vond ik toch wel heel asociaal, want ze konden makkelijk zien dat ik maar nét op het zeer smalle fietsstrookje paste en langzaam en wiebelig fietste. Wacht dan alsjeblieft even 5 seconden, of ga er wat langzamer en voorzichtiger voorbij.
Het is ook beter om een fietser in te halen zoals je een andere auto in zou halen op een enkelbaans weg; wachten tot er geen tegenligger komt, dan met ruime tussenafstand er vlot voorbij. Dit geldt natuurlijk enkel op smalle wegen zonder fietsstrook of met zo'n 'fietssuggestiestrook'. Oh, en alsjeblieft niet in een onoverzichtelijke bocht inhalen
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijnquote:Op maandag 31 maart 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...
Denk eerder dat ze gewoon die fiets wat later opmerken dan een auto.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Zie ik eigenlijk niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Gewoon net genoeg speelruimte behouden om ze net niet aan te rijden mochten ze toch wel doorfietsen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.
Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijn![]()
Je kan het ook omdraaien. Als fietsers zo gesteld zijn op hun fysieke gesteldheid, kunnen zij zich (lees: moeten) zich verdedigend opstellen in het verkeer. Je zal zien dat de automobilist hierna vanzelf meer gunt. Ik passeer fietsers dan ook zodra die mogelijkheid zich voordoet. De realiteit is helaas dat het merendeel van de fietsers die ik tegen kom, bezig zijn met de tour de france, terwijl zij alle regels aan hun laars lappen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Oh nee hoor. Ik ga ook gewoon achter de ander rijden als ik naast iemand fiets en er komt ene auto aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Oh, dat is wel herkenbaar als ik op de fiets zit. Dan word ik wel even zenuwachtig als ze auto's zo hard op me af komen rijden als ik de rotonde over ga.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |