Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruiktquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Pizza_boom een kort lontje? Jij bent echt de troll van de week hier. Als ik iemand hier nog nooit heb kunnen betrappen op rare uitspraken is het pizza wel. In tegenstelling tot ene opgebaarde...
Ben ik persoonlijk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef Anne het volgende:
Ah, we gaan weer persoonlijk worden in discussies?
Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruikt
Als men een troll is wanneer men 'tegen gas' geeft op rechts inhalen, bumperen en op het met lichtsignalen attenderen van de voorliggers op onze aanwezigheid, dan is het bijzonder treurig gesteld.
Ik ben zelfs van mening dat als elke automobilist zo assertief is op de weg, het erg gevaarlijk wordt. Waarbij alleen de aanleiding speelt en het vervolg per definitie geoorloofd is. Kom op zeg, een beetje rekening houden met elkaar is van essentieel belang in deze drukte in Nederland. Het is onmogelijk om geen hinder te ondervinden van een ander op de weg, probeer dan zelf ook geen hindernis te worden.
Sigh, ik rijd ook auto en in de leasebak de maximale snelheid of iets harder. Oftewel, ik heb ervaring met die als, én en de als. Dus ja ik ken die ergernis en ik begrijp maar al te goed dat men er rechts langs wil. Het is druk op de weg en het is onmogelijk om geen last van anderen (en slechtere weggebruikers) te ondervinden maar het wil ook wel eens voorkomen dat anderen last hebben van jou, mij of een andere fokker.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.
Wat wel persoonlijk was, was het feit dat ik je een troll noem. En dat vind ik nog steeds, ook gezien je reactie richting Anne nu. En daar laat ik het bij.
Dankje grote smurfquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter naquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter na
Hoe kan je nu met droge ogen beweren dat een irritatiefactor (linkshangende slome slaper) gevaarlijker is dan rechts inhalen? Die slaper, die dus absoluut niet op let want daar zijn we het wel over eens, die zou ineens wel de hele tijd verwachten dat er iemand rechts langs kan komen terwijl wij in Europa niet eens rechts mogen inhalen en dus weinig gebeurt??
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.
Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..
Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie en als het allemaal van 10 (of 7) seconden afhangt dan vooral doen ja.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.
Ik zou het gewoon rechtoe zeggen, oma je kunt niet rijden. Je bent een gevaar op de weg en ik sla doodsangsten uit bij je rijgedrag. Of je gaat een cursus doen of ik knip je rijbewijs door.
Wat daar mee moet gebeuren?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
Ik beweer dat het hinderen van het verkeer de leidraad is?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat daar mee moet gebeuren?
Blijkbaar sommige weggebruikers er op attent maken dat die vrachtwagenchauffeurs écht wel de maximumsnelheid rijden maar dat door wetgeving het snelheidsverschil nogal groot is.
Ze zijn een onderdeel van het verkeer, net zoals scooters of 45 km/h karretjes waar we blijkbaar collectief een schurfthekel aan hebben.
Ze horen er bij. Klaar.
En als je dat niet snapt ben je misschien zelf wel degene die (onbedoeld) irritatie op de weg oproept.
Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
Het zorgt wel voor irritatie en tevens hinder...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.
Inderdaad, als er verkeer de toegestane maximum snelheid wilt rijden dan geef je maar even extra gas als je dat verkeer ophoudt.. Lijkt mij eerlijk gezegd ook logisch.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.
Sommige mensen denken alleen dat ze op het circuit zitten en halen keihard rechts in terwijl je zelf niet eens de tijd hebt gehad om naar rechts te gaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:36 schreef totalvamp het volgende:
Deze discussie heeft trouwens geen zin. De 1 vind linksplakkers irritant de ander rechtsinhalers.
Beide zijn fout, maar die het meeste fout zijn, zijn de linksplakkers (mits trage snelheid). Als die er niet hadden geweest had het nooit een discussie hoeven zijn.
Lekker primitief, ik zou toch maar kijken voor je gaat volgende keer. Ik verwacht dat jij namelijk schuldig bent mocht het tot een aanrijding komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sommige mensen denken alleen dat ze op het circuit zitten en halen keihard rechts in terwijl je zelf niet eens de tijd hebt gehad om naar rechts te gaan.
Vaak snij ik die mensen ook half de pas af, semi perongeluk aangezien ik daar niemand verwacht stuur ik al die kant op en kijk daarna pas in de spiegel, heb nou niet de neiging om bijster veel rekening te houden met die mensen dus als het kan dan kan het.
Ik kijk altijd, al heb ik al gecontroleerd of er geen auto zit dan begin ik dus al met sturen voordat ik weer in mijn spiegel kijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lekker primitief, ik zou toch maar kijken voor je gaat volgende keer. Ik verwacht dat jij namelijk schuldig bent mocht het tot een aanrijding komen.
Contradictio en terminis.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:49 schreef Spezza19 het volgende:
Als je niet de tijd hebt gehad om naar rechts te gaan en iemand haalt je daar al in, dan heb je dus al te lang links gereden…. Ingehaald verkeer in je binnenspiegel en hop naar rechts… Als je dat doet, zal er weinig volk zijn dat hem er meteen langs jast
Weinig contradictio aan hoor… Waarom ben ik dan nog nooit rechts ingehaald door iemand?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Contradictio en terminis.
Het zijn alleen de koeriers waar ik het nu over heb die dit doen.
Geen koeriers tegengekomen denkquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:04 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Weinig contradictio aan hoor… Waarom ben ik dan nog nooit rechts ingehaald door iemand?
Genoeg koeriers. Paar jaar geleden reed ik 100.000km per jaar… Nu rijd ik nog zo'n 50.000km per jaar… Nooit problemen gehad met mensen die mij rechts voorbij wilde gaan.quote:
Hmm, keb het ook maar 1x meegemaakt en zit dagelijks toch wel 6 uur oid in de auto.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Genoeg koeriers. Paar jaar geleden reed ik 100.000km per jaar… Nu rijd ik nog zo'n 50.000km per jaar… Nooit problemen gehad met mensen die mij rechts voorbij wilde gaan.
Hoe weet je dan dat alleen koeriers dat doen? Ik vind dat nogal generaliserend.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm, keb het ook maar 1x meegemaakt en zit dagelijks toch wel 6 uur oid in de auto.
Bedoelde coureur sorryquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat alleen koeriers dat doen? Ik vind dat nogal generaliserend.
Maakt niet uit, ik snapte het 'probleem' alleen niet. Nu is het wel duidelijk. Vervelende gasten ja.quote:
Er is een verschil tussen geen tijd hebben(je haalt bijv zelf iemand in) en zombie modus CC op linkerbaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sommige mensen denken alleen dat ze op het circuit zitten en halen keihard rechts in terwijl je zelf niet eens de tijd hebt gehad om naar rechts te gaan.
Vaak snij ik die mensen ook half de pas af, semi perongeluk aangezien ik daar niemand verwacht stuur ik al die kant op en kijk daarna pas in de spiegel, heb nou niet de neiging om bijster veel rekening te houden met die mensen dus als het kan dan kan het.
Terecht in die situatie vind ik.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen geen tijd hebben(je haalt bijv zelf iemand in) en zombie modus CC op linkerbaan.
Ik kan ruim van te voren inschatten wat een autobestuurder gaat doen. Ook kun je duidelijk zien of iemand de intentie heeft op te schuiven.
De ergste keer dat ik heb meegemaakt was op de A4, 5 baans weg en er bleven stug 10+ mensen helemaal links rijden op een bijna lege wegIk snap dat echt niet. Ik zoef er dan wel gewoon rechts voorbij.
Leuke definitie van ''genoeg ruimte'' heb je daar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts wordt ingehaald was daar blijkbaar genoeg ruimte voor.
Jup de vluchtstrookquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
Als je rechts wordt ingehaald was daar blijkbaar genoeg ruimte voor.
Jups. Als iemand al kilometers links hangt, al meermaals een lichtsignaal gekregen heeft en nog steeds 110 rijdt waar je 130 mag en doet alsof er maar 1 rijstrook is, ga ik er rustig voorbij. Of als het zondag is en de spitsstrook open is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:37 schreef padlarf het volgende:
Ik neem ook aan dat de mensen die hier voor rechts inhalen zijn altijd eerst even kijken of het veilig kan.
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....quote:Op zondag 30 maart 2014 12:20 schreef Fer het volgende:
A1 ri. Amersfoort thv oprit Baarn.
TS rijdt in druk verkeer van een net oplossende file, ongeveer 60-70. Ter hoogte van de blokken komt er een rode V40 naast rijden. Zowel voor als achter TS is meer als voldoende ruimte om een twee auto's in te laten voegen. Dit gaat secondelang door, ruim voldoende tijd om een van de twee ruimtes te kiezen. TS houd de ruimte voor open.
De rode V40 blijft echter naast TS rijden, wacht tot ze verderop gaan remmen en TS vanzelf dichter richting de voorligger komt. Vervolgens geeft de V40 gas en gaat naast TS zijn voorligger rijden en begint naar links te sturen. Voorligger laat hem echter staan en de V40 blijft duwen.
[EXCUSES ASO MODUS] TS denkt wat een idioot en geeft ook maar gas om het gat met de voorligger helemaal dicht te rijden en de V40 weer terug naar rechts de drukken. [/EXCUSE ASO MODUS]
De rode V40 moet vol remmen en voegt met getoeter achter TS in, TS wordt beloond met de middelvinger.
Ik ookquote:Op zondag 30 maart 2014 13:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....
quote:Op zondag 30 maart 2014 13:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, ik had hetzelfde gedaan.... Dat soort gasten snappen helemaal niks van autorijden....
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.quote:
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.
Helemaal niet gereageerd of je duim opgestoken?quote:Op zondag 30 maart 2014 14:15 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Maar baal toch dat ik me weer laat verleiden tot zo;n tegenactie, hoe terecht ook, het is in feite niet echt mijn probleem meer. En die dombo heeft waarschijnlijk toch het inzicht niet, waarom die nou de deksel op zijn neus krijgt.
Ja want een politieauto die een fout maakt in het verkeer kan echt niet!quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vandaag zelfs moeten remmen omdat een politieauto de binnenbocht nam.
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:35 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baanquote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[.
[..]
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.
Soms heeft naar rechts gaan ook niet echt veel zin, ondanks dat het strikt genomen moet. Enige wat gebeurt is dat degene die dan echt niet naar rechts gaat, lafjes de rest inhaalt en vervolgens degene die achter de vrachtwagen zit weer klem rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom rijdt er dan links een treintje?
Viel het kwartje daarna wel bij 'm? Soms heb ik het idee dat mensen gewoon zitten te suffen en een soort van "wakker schrikken" als je er nogal omslachtig voorbij rijdt.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Omdat wij met 500 miljoen miljard mensen leven op 30 vierkante meter grondgebied, daaromquote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Wat is dit toch met de Nederlandse wegen joh
Net een tripje Amersfoort - Dusseldolf - Amersfoort er op zitten, heerlijk rijden in Duitsland. Oberhausen Straight terug richting Nederland was echt genieten. Heel rustig, 90% van de tijd op de max van de auto gezeten.
Maar dan kom je weer in Nederland
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Veel meer steden/dorpen op een kleiner stukje gebied, vrijwel geen secundair wegennet. Geen LKW verbot op zondag, 3 verschillende max snelheden iedere 5km en achter iedere boom een agent laffe boa.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.quote:
Dat zie je vaker op driebaans wegen. Veel mensen zijn het gewoon botweg niet gewend en gaan dan maar in het midden zitten *dan zitten we altijd goed*quote:Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor
Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...quote:Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baan
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)quote:Op maandag 31 maart 2014 10:45 schreef BigSmurf het volgende:
Had van het weekend een leasert in een PHEV die ging bumperkleven op de derde strook, terwijl de vierde strook helemaal leeg was. Dat duurde zo'n 20 seconden, vervolgens haalt ie me in, en snijd me keihard af om de afrit nog te halen. Ik weet nog steeds niet wat de reden was, ik voegde ruim voor hem naar de derde strook om een trits zondagsrijders in te halen (105 waar 100). Misschien vond ie dat ik hem hinderde, maar ik voegde dus echt ruim voor hem en de vierde strook was leeg, dus hij had ruim de tijd om naar de vierde strook te gaan en relaxed de afslag te nemen.
Oh, en een busje die achter mij van een zijweg ging invoegen op een provinciale weg, terwijl er een auto met zeker 100 aan kwam rijden. Die ging er dus langs over doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak, en ramde daarbij op een paar centimeter na bijna een tegenligger.![]()
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genantquote:Op maandag 31 maart 2014 12:19 schreef Mehari het volgende:
Afgelopen week iets van niet zozeer irritatie als wel verbazing.
Ik rijd op de A9 richting Alkmaar voor Rottepolderplein, iets van 95km/h, harder gaat m'n eend niet met 18 pk, op de rechterbaan, wordt ik links voorbij gereden door een zwarte Rangerover met als sleep een Fiat cinquecento.
Reden volgens mij meer dan 100, en meteen daarna afslag Haarlem zuid en ook daar inhalen op de linker baan.
Volgens mij is er geen snelheidslimiet anders dan die geldt voor alle auto's, en mag je in Nederland gewoon slepen op de snelweg (correct me if I'm wrong, kan geen uitsluitsel vinden). En zolang je met een sleepstang sleept kan je best wat harder rijden, want dan remt de gesleepte auto mee met de slepende auto (geen kabel = geen jojo). Of het verstandig is is een tweede, en met een sleepkabel natuurlijk al helemaal niet gezien de hele korte onderlinge afstand als je ineens moet remmen.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Frankrijk heeft dat wel, maar dan snappen ze er weer niks van die ene keer in het jaar dat ze Peage rijden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.
Afgeven op leasebakken altijd, in een leaseauto kan echt van alles zitten. Schoonmakers, monteurs, managers, vertegenwoordigers. Er zijn er slechts een paar die het verkloten voor de rest. Het gros doet gewoon normaal, dat racen ben je ook wel zat na tig jaren op de weg.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Zijn geen regels voor, maar een sleepkabel breekt nog weleens en de rembekrachtiging werkt niet. Dus hard over de linkerbaan kan wel link zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant)
Hajoh is leuk, kan je weer op je toeter rossen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:08 schreef Descendent het volgende:
Met dit mooie weer heb je ook weer meer fietsers en wielrenners op de weg zo kwam ik laatst achter......Kijken voor je een voorrangsweg overgaat? Neeeee, gewoon voorrang nemen die je niet hebt.
Gaat als aanhanger...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:02 schreef Mehari het volgende:
Ik heb wel ooit eens een BMW 5 serie gesleept met de eend, niet op de snelweg trouwens en heel lang geleden een volkswagen busje..
Net nog gegoogled op slepen op de snelweg maar echt duidelijk is het nog niet.
Maar ze kwamen met zo'n vaart voorbij dat ik dacht dat kan echt niet, levensgevaarlijk.
Zelfs zonder alarmlichten, zullen ze wel niet nodig gevonden hebben, ze reden toch niet langzamer dan de rest van het verkeer.
Hele zwermen hier... *toet, toet*quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.quote:
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.
Inb4 hoe irritant scooters zijn.
Het laatste.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Leren jas met bontkraag: check!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Gister weer een pizzabezorger... Ik had groen en trok net op, zag hem al vol gas over het fietspad rijden, terwijl de fietsers stil stonden. Hij reed gewoon door. Ik ook. Scheelde ongeveer een centimeter.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Dit. Ook mijn tactiek. Scooters zijn vogelvrij in veel gevallen, valt geen pijl op te trekken.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Een meter? Dan kan ik m'n auto maar beter gewoon laten staan. Dat is een van de nadelen aan in de binnenstad wonen, altijd overal fietsers om je auto heen...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
In dit soort gevallen ga ik uit lijfbehoud toch maar wat asocialer fietsen zodat mensen niet echt om me heen kunnen tot er ruimte is. In Tilburg regelmatig van mijn fiets gedrukt door stadsbussen tot ik er pal voor bleef rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als automobilist moet je wel een beetje opletten met fietsers, en er vooral niet te hard langs scheuren met 1 cm tussenruimte; zowel voor de fietser als voor de lak van je auto een aanrader. Ik fietste laatst met een rolkoffer naast mij over een smal bruggetje, maar alle auto's scheurden gewoon keihard met 1 cm tussenruimte naast mij. Dat vond ik toch wel heel asociaal, want ze konden makkelijk zien dat ik maar nét op het zeer smalle fietsstrookje paste en langzaam en wiebelig fietste. Wacht dan alsjeblieft even 5 seconden, of ga er wat langzamer en voorzichtiger voorbij.
Het is ook beter om een fietser in te halen zoals je een andere auto in zou halen op een enkelbaans weg; wachten tot er geen tegenligger komt, dan met ruime tussenafstand er vlot voorbij. Dit geldt natuurlijk enkel op smalle wegen zonder fietsstrook of met zo'n 'fietssuggestiestrook'. Oh, en alsjeblieft niet in een onoverzichtelijke bocht inhalen
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijnquote:Op maandag 31 maart 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...
Denk eerder dat ze gewoon die fiets wat later opmerken dan een auto.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Zie ik eigenlijk niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Gewoon net genoeg speelruimte behouden om ze net niet aan te rijden mochten ze toch wel doorfietsen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.
Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijn![]()
Je kan het ook omdraaien. Als fietsers zo gesteld zijn op hun fysieke gesteldheid, kunnen zij zich (lees: moeten) zich verdedigend opstellen in het verkeer. Je zal zien dat de automobilist hierna vanzelf meer gunt. Ik passeer fietsers dan ook zodra die mogelijkheid zich voordoet. De realiteit is helaas dat het merendeel van de fietsers die ik tegen kom, bezig zijn met de tour de france, terwijl zij alle regels aan hun laars lappen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Oh nee hoor. Ik ga ook gewoon achter de ander rijden als ik naast iemand fiets en er komt ene auto aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Oh, dat is wel herkenbaar als ik op de fiets zit. Dan word ik wel even zenuwachtig als ze auto's zo hard op me af komen rijden als ik de rotonde over ga.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |