Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruiktquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Pizza_boom een kort lontje? Jij bent echt de troll van de week hier. Als ik iemand hier nog nooit heb kunnen betrappen op rare uitspraken is het pizza wel. In tegenstelling tot ene opgebaarde...
Ben ik persoonlijk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef Anne het volgende:
Ah, we gaan weer persoonlijk worden in discussies?
Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruikt
Als men een troll is wanneer men 'tegen gas' geeft op rechts inhalen, bumperen en op het met lichtsignalen attenderen van de voorliggers op onze aanwezigheid, dan is het bijzonder treurig gesteld.
Ik ben zelfs van mening dat als elke automobilist zo assertief is op de weg, het erg gevaarlijk wordt. Waarbij alleen de aanleiding speelt en het vervolg per definitie geoorloofd is. Kom op zeg, een beetje rekening houden met elkaar is van essentieel belang in deze drukte in Nederland. Het is onmogelijk om geen hinder te ondervinden van een ander op de weg, probeer dan zelf ook geen hindernis te worden.
Sigh, ik rijd ook auto en in de leasebak de maximale snelheid of iets harder. Oftewel, ik heb ervaring met die als, én en de als. Dus ja ik ken die ergernis en ik begrijp maar al te goed dat men er rechts langs wil. Het is druk op de weg en het is onmogelijk om geen last van anderen (en slechtere weggebruikers) te ondervinden maar het wil ook wel eens voorkomen dat anderen last hebben van jou, mij of een andere fokker.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.
Wat wel persoonlijk was, was het feit dat ik je een troll noem. En dat vind ik nog steeds, ook gezien je reactie richting Anne nu. En daar laat ik het bij.
Dankje grote smurfquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter naquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter na
Hoe kan je nu met droge ogen beweren dat een irritatiefactor (linkshangende slome slaper) gevaarlijker is dan rechts inhalen? Die slaper, die dus absoluut niet op let want daar zijn we het wel over eens, die zou ineens wel de hele tijd verwachten dat er iemand rechts langs kan komen terwijl wij in Europa niet eens rechts mogen inhalen en dus weinig gebeurt??
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.
Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..
Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie en als het allemaal van 10 (of 7) seconden afhangt dan vooral doen ja.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.
Ik zou het gewoon rechtoe zeggen, oma je kunt niet rijden. Je bent een gevaar op de weg en ik sla doodsangsten uit bij je rijgedrag. Of je gaat een cursus doen of ik knip je rijbewijs door.
Wat daar mee moet gebeuren?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
Ik beweer dat het hinderen van het verkeer de leidraad is?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat daar mee moet gebeuren?
Blijkbaar sommige weggebruikers er op attent maken dat die vrachtwagenchauffeurs écht wel de maximumsnelheid rijden maar dat door wetgeving het snelheidsverschil nogal groot is.
Ze zijn een onderdeel van het verkeer, net zoals scooters of 45 km/h karretjes waar we blijkbaar collectief een schurfthekel aan hebben.
Ze horen er bij. Klaar.
En als je dat niet snapt ben je misschien zelf wel degene die (onbedoeld) irritatie op de weg oproept.
Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
Het zorgt wel voor irritatie en tevens hinder...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |