abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138287085
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_138287179
Amateurs die de bocht (naar links) te scherp nemen.. Komen te dicht in de buurt van de apex en tot mijn grote ergernis af en toe ook je bolide..

[ Bericht 26% gewijzigd door rumiii op 29-03-2014 01:08:36 ]
pi_138294107
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:38 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Pizza_boom een kort lontje? Jij bent echt de troll van de week hier. Als ik iemand hier nog nooit heb kunnen betrappen op rare uitspraken is het pizza wel. In tegenstelling tot ene opgebaarde... :')
Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruikt

Als men een troll is wanneer men 'tegen gas' geeft op rechts inhalen, bumperen en op het met lichtsignalen attenderen van de voorliggers op onze aanwezigheid, dan is het bijzonder treurig gesteld.

Ik ben zelfs van mening dat als elke automobilist zo assertief is op de weg, het erg gevaarlijk wordt. Waarbij alleen de aanleiding speelt en het vervolg per definitie geoorloofd is. Kom op zeg, een beetje rekening houden met elkaar is van essentieel belang in deze drukte in Nederland. Het is onmogelijk om geen hinder te ondervinden van een ander op de weg, probeer dan zelf ook geen hindernis te worden.
pi_138294171
Ah, we gaan weer persoonlijk worden in discussies?
pi_138294180
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:26 schreef Anne het volgende:
Ah, we gaan weer persoonlijk worden in discussies?
Ben ik persoonlijk?
pi_138294220
Retorische vraag, opgebaarde.
pi_138294245
Ah dus jouw posting had geen betrekking op de posting erboven maar op gedonder veel eerder.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:33:25 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138294291
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ironisch dat je iemand een troll noemt en dan zelfs die emoticon gebruikt

Als men een troll is wanneer men 'tegen gas' geeft op rechts inhalen, bumperen en op het met lichtsignalen attenderen van de voorliggers op onze aanwezigheid, dan is het bijzonder treurig gesteld.

Ik ben zelfs van mening dat als elke automobilist zo assertief is op de weg, het erg gevaarlijk wordt. Waarbij alleen de aanleiding speelt en het vervolg per definitie geoorloofd is. Kom op zeg, een beetje rekening houden met elkaar is van essentieel belang in deze drukte in Nederland. Het is onmogelijk om geen hinder te ondervinden van een ander op de weg, probeer dan zelf ook geen hindernis te worden.
Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.

Wat wel persoonlijk was, was het feit dat ik je een troll noem. En dat vind ik nog steeds, ook gezien je reactie richting Anne nu. En daar laat ik het bij.
pi_138294581
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:33 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die gozer bumpert toch helemaal niet? En rijdt ook niet asociaal. Als je al kilometers lang achter iemand zit die én ruim onder de maximumsnelheid rijdt, én constant links blijft rijden, dan is diegene de oorzaak, en rechts inhalen het gevolg. Als jij graag het gevolg wil aanpakken en niet de oorzaak, dan ben je een pannenkoek. En dat is in geen geval persoonlijk.

Wat wel persoonlijk was, was het feit dat ik je een troll noem. En dat vind ik nog steeds, ook gezien je reactie richting Anne nu. En daar laat ik het bij.
Sigh, ik rijd ook auto en in de leasebak de maximale snelheid of iets harder. Oftewel, ik heb ervaring met die als, én en de als. Dus ja ik ken die ergernis en ik begrijp maar al te goed dat men er rechts langs wil. Het is druk op de weg en het is onmogelijk om geen last van anderen (en slechtere weggebruikers) te ondervinden maar het wil ook wel eens voorkomen dat anderen last hebben van jou, mij of een andere fokker.

Met dat bumperen probeerde ik het algemeen te houden en daar doelde ik meer op iemand anders, die het groot licht regelmatig gebruikt. Dat was inderdaad persoonlijk waarbij alleen ik geen persoonlijke woorden in de mond neem in tegenstelling tot....

Hoe kom jij er bij dat ik de oorzaak niet zou willen aanpakken? Ik ageer wel tegen het gevolg want volgens mij is dat gevaarlijk(er) en volgens mij sta ik daar niet alleen in. Ik hoor het graag van je
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:17:09 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138295334
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
pi_138295460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Dat het niet mag is één, maar rechts inhalen is alleen gevaarlijk als de linksrijder naast het onnodig links rijden ook niet spiegelt en dus nog minder met z'n aandacht bij het verkeer is. Dat soort figuren moet je daarom óf zo snel mogelijk voorbij (enige mogelijkheid is dan rechts) óf met lichtsignalen/toeter duidelijk maken dat ze zitten te slapen. Beiden vind jij assertief en asociaal, ik vind ze volkomen logisch. Die knuppel die niet met z'n hoofd bij het autorijden is, is gevaarlijk. Niet ik wanneer ik rechts inhaal of toeter als gevolg.
Dankje grote smurf ;) gewoon 100% gelijk. Ik word zo moe van mensen die constant dat soort lui verdedigen alsof jij de schuldige bent ofzo.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:37:00 #12
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_138295788
Ik neem ook aan dat de mensen die hier voor rechts inhalen zijn altijd eerst even kijken of het veilig kan.
Ok stelletje hokboeren
pi_138295810
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef BigSmurf het volgende:
Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter na

Hoe kan je nu met droge ogen beweren dat een irritatiefactor (linkshangende slome slaper) gevaarlijker is dan rechts inhalen? Die slaper, die dus absoluut niet op let want daar zijn we het wel over eens, die zou ineens wel de hele tijd verwachten dat er iemand rechts langs kan komen terwijl wij in Europa niet eens rechts mogen inhalen en dus weinig gebeurt??
pi_138295976
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hier valt niks tegen in te brengen (op soort van) genuanceerd geleuter na

Hoe kan je nu met droge ogen beweren dat een irritatiefactor (linkshangende slome slaper) gevaarlijker is dan rechts inhalen? Die slaper, die dus absoluut niet op let want daar zijn we het wel over eens, die zou ineens wel de hele tijd verwachten dat er iemand rechts langs kan komen terwijl wij in Europa niet eens rechts mogen inhalen en dus weinig gebeurt??
Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
pi_138296261
Linksplakkers moeten gewoon per direct hun roze pasje inleveren…. Dan hoeven anderen niet meer rechts in te halen….
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_138296295
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Dus dan moet al het verkeer zich maar aanpassen aan de ene slaper? In welke wereld leef jij?
Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.

Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..

Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Professioneel gifmenger.
pi_138296503
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, je past je netjes aan aan t overige verkeer. Dan gebeuren er de minste ongelukken.

Ander punt: ik stap bij een kennis in haar auto en ze is 70+ en gedraagt zich in t verkeer ook zo. Met 80 de snelweg op, niet doorrijden, etc. Ik was blij toen we er waren..

Hoe breng ik zoiets ter sprake? Tips? Graag subtiel en opbouwend. Enze woont OV-technisch niet zo handig.
Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.

Ik zou het gewoon rechtoe zeggen, oma je kunt niet rijden. Je bent een gevaar op de weg en ik sla doodsangsten uit bij je rijgedrag. Of je gaat een cursus doen of ik knip je rijbewijs door.
pi_138296543
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Bedankt voor je inhoudelijke reactie en als het allemaal van 10 (of 7) seconden afhangt dan vooral doen ja.

Ondertussen wekt dat irritatie op, net zoals iemand die meteen invoegt (lollerlui), eerst knippertje uitsteekt en dan tien minuten wacht met van baan wisselen, iemand die de ander klem rijdt tussen 2 vrachtwagens, de één die 30km p/u te hard rijdt die moet wachten op iemand die maar 20 km p/u te hard rijdt, een mafkees die de ander (in de dode hoek) niet ziet, weer iemand die een noodstop maakt omdat een voetganger misschien over tien minuten op het zebrapad aankomt, iemand die op de lijn in een parkeervak parkeert, gekko's die per se op de één na linkse baan willen rijden etc etc. Irritatie is de maatstaf en het maakt niet uit waar de grens per individu ligt
pi_138296576
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Wat als het overige verkeer gehinderd wordt door dat geval? Dan is zij degene die fout zit.

Ik zou het gewoon rechtoe zeggen, oma je kunt niet rijden. Je bent een gevaar op de weg en ik sla doodsangsten uit bij je rijgedrag. Of je gaat een cursus doen of ik knip je rijbewijs door.
Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:26:36 #20
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_138296721
Leuke discussie, iets ongeoorloofds wordt geoorloofd door mensen die niet doen wat wij willen. Begrijpelijk, maar ook typisch Nederlands en oa oorzaak van de wat grotere problemen in NL. Gevaarlijker wordt het als deze reacties de standaard worden en bepaalde groepen mensen dus aan andere dan de officiele normen gaan voldoen, omdat oa overheidsdiensten niet (meer) durven in te grijpen en medemensen het maar accepteren vanuit angst. Wens iedereen veel veilige km's!
pi_138296725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het overige verkeer wordt op de snelweg ook gehinderd door vrachtwagens en automobilisten die niet de maximale snelheid rijden, wat moet daar mee gebeuren?
Wat daar mee moet gebeuren?
Blijkbaar sommige weggebruikers er op attent maken dat die vrachtwagenchauffeurs écht wel de maximumsnelheid rijden maar dat door wetgeving het snelheidsverschil nogal groot is.
Ze zijn een onderdeel van het verkeer, net zoals scooters of 45 km/h karretjes waar we blijkbaar collectief een schurfthekel aan hebben.
Ze horen er bij. Klaar.
En als je dat niet snapt ben je misschien zelf wel degene die (onbedoeld) irritatie op de weg oproept.
pi_138296770
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat daar mee moet gebeuren?
Blijkbaar sommige weggebruikers er op attent maken dat die vrachtwagenchauffeurs écht wel de maximumsnelheid rijden maar dat door wetgeving het snelheidsverschil nogal groot is.
Ze zijn een onderdeel van het verkeer, net zoals scooters of 45 km/h karretjes waar we blijkbaar collectief een schurfthekel aan hebben.
Ze horen er bij. Klaar.
En als je dat niet snapt ben je misschien zelf wel degene die (onbedoeld) irritatie op de weg oproept.
Ik beweer dat het hinderen van het verkeer de leidraad is?
Dus automobilisten die 100 rijden waar je 120 of 130 mag.
Irritatiefactortje he, je weet wel, wat de reden blijkbaar mag zijn voor bepaald handelen
pi_138296871
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.
pi_138296895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Die rijden niet constant op de linkerbaan als zombies. Is dus niet te vergelijken met elkaar.
Het zorgt wel voor irritatie en tevens hinder...
Waarom wij hard moeten remmen omdat iemand op een ander baan met niet de maximale snelheid een vrachtwagen inhaalt en iedereen er om heen zo min mogelijk op de rem wil staan.... Hinder, we worden gehinderd
pi_138296972
Deze discussie heeft trouwens geen zin. De 1 vind linksplakkers irritant de ander rechtsinhalers.

Beide zijn fout, maar die het meeste fout zijn, zijn de linksplakkers (mits trage snelheid). Als die er niet hadden geweest had het nooit een discussie hoeven zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')