abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138377645
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk! }:|
Hele zwermen hier... *toet, toet*
Professioneel gifmenger.
pi_138378020
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:

[..]

Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
:(
pi_138379863
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hele zwermen hier... *toet, toet*
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 21:58:41 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138380640
Haha grappig ja, als fietser ergerde ik me regelmatig aan auto's in smalle straatjes in de binnenstad die er weer zo nodig langs moesten.... En nu als automobilist erger ik me aan fietsen die inderdaad tergend langzaam met zn 2 of 3en naast elkaar over de straat zwabberen :')
pi_138380711
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.

Inb4 hoe irritant scooters zijn.
Professioneel gifmenger.
pi_138382303
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.

Inb4 hoe irritant scooters zijn.
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.

Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2014 23:23:09 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 1 april 2014 @ 10:26:43 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138391681
quote:
Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Het laatste.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_138393795
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Leren jas met bontkraag: check!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:47:57 #84
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_138393928
quote:

[..]

Gister weer een pizzabezorger... Ik had groen en trok net op, zag hem al vol gas over het fietspad rijden, terwijl de fietsers stil stonden. Hij reed gewoon door. Ik ook. Scheelde ongeveer een centimeter.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:51:30 #85
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138394033
quote:

[..]

Dit. Ook mijn tactiek. Scooters zijn vogelvrij in veel gevallen, valt geen pijl op te trekken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_138394547
quote:

[..]

Een meter? Dan kan ik m'n auto maar beter gewoon laten staan. Dat is een van de nadelen aan in de binnenstad wonen, altijd overal fietsers om je auto heen...
Rechts er langs, links er langs, ow, zebrapad? Dan hoef ik niet om me heen te kijken als ik ineens oversteek! :{
't Is ongeveer een wonder dat er nog nooit een kras in m'n auto is gekomen denk ik.
pi_138395661
Als automobilist moet je wel een beetje opletten met fietsers, en er vooral niet te hard langs scheuren met 1 cm tussenruimte; zowel voor de fietser als voor de lak van je auto een aanrader. Ik fietste laatst met een rolkoffer naast mij over een smal bruggetje, maar alle auto's scheurden gewoon keihard met 1 cm tussenruimte naast mij. Dat vond ik toch wel heel asociaal, want ze konden makkelijk zien dat ik maar nét op het zeer smalle fietsstrookje paste en langzaam en wiebelig fietste. Wacht dan alsjeblieft even 5 seconden, of ga er wat langzamer en voorzichtiger voorbij.
Het is ook beter om een fietser in te halen zoals je een andere auto in zou halen op een enkelbaans weg; wachten tot er geen tegenligger komt, dan met ruime tussenafstand er vlot voorbij. Dit geldt natuurlijk enkel op smalle wegen zonder fietsstrook of met zo'n 'fietssuggestiestrook'. Oh, en alsjeblieft niet in een onoverzichtelijke bocht inhalen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:03:19 #88
12888 Skull-splitter
pi_138395829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als automobilist moet je wel een beetje opletten met fietsers, en er vooral niet te hard langs scheuren met 1 cm tussenruimte; zowel voor de fietser als voor de lak van je auto een aanrader. Ik fietste laatst met een rolkoffer naast mij over een smal bruggetje, maar alle auto's scheurden gewoon keihard met 1 cm tussenruimte naast mij. Dat vond ik toch wel heel asociaal, want ze konden makkelijk zien dat ik maar nét op het zeer smalle fietsstrookje paste en langzaam en wiebelig fietste. Wacht dan alsjeblieft even 5 seconden, of ga er wat langzamer en voorzichtiger voorbij.
Het is ook beter om een fietser in te halen zoals je een andere auto in zou halen op een enkelbaans weg; wachten tot er geen tegenligger komt, dan met ruime tussenafstand er vlot voorbij. Dit geldt natuurlijk enkel op smalle wegen zonder fietsstrook of met zo'n 'fietssuggestiestrook'. Oh, en alsjeblieft niet in een onoverzichtelijke bocht inhalen :')
In dit soort gevallen ga ik uit lijfbehoud toch maar wat asocialer fietsen zodat mensen niet echt om me heen kunnen tot er ruimte is. In Tilburg regelmatig van mijn fiets gedrukt door stadsbussen tot ik er pal voor bleef rijden.
pi_138396502
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.

Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:54:48 #90
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138397318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.

Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.
pi_138405677
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijn _O-
pi_138411889
quote:

Denk eerder dat ze gewoon die fiets wat later opmerken dan een auto.
.
pi_138415210
quote:
Zie ik eigenlijk niet gebeuren.
Rustig aan.
pi_138415404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:54 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.
Gewoon net genoeg speelruimte behouden om ze net niet aan te rijden mochten ze toch wel doorfietsen. :+
Rustig aan.
  woensdag 2 april 2014 @ 09:39:04 #95
12888 Skull-splitter
pi_138426911
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijn _O-
Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.
  FOK!fotograaf woensdag 2 april 2014 @ 11:18:44 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138429221
Van die kneudels die op binnendoorweggetjes willen rijden en dan bij iedere tegenligger vol in de rem gaan en de berm in sturen. Terwijl ze een koekblik rijden. Ga dan gewoon buitenom als je het zo eng vindt, je kan zonder remmen met 2 veel bredere voertuigen elkaar passeren daar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_138440264
Politiemotor die met een bloedgang door rood over een kruising heen schiet, en daarna pas zn sirene gebruikt. .goede remtest dat dan weer wel
pi_138445942
quote:

Je kan het ook omdraaien. Als fietsers zo gesteld zijn op hun fysieke gesteldheid, kunnen zij zich (lees: moeten) zich verdedigend opstellen in het verkeer. Je zal zien dat de automobilist hierna vanzelf meer gunt. Ik passeer fietsers dan ook zodra die mogelijkheid zich voordoet. De realiteit is helaas dat het merendeel van de fietsers die ik tegen kom, bezig zijn met de tour de france, terwijl zij alle regels aan hun laars lappen.

Levensgevaarlijk. Het is mij wel tientallen keren overkomen dat ik een noodstop moest maken door fietsers. Schieten bijvoorbeeld zo, zonder te kijken uit een onoverzichtelijk zijstraatje.
  woensdag 2 april 2014 @ 20:20:33 #99
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138447988
quote:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Oh nee hoor. Ik ga ook gewoon achter de ander rijden als ik naast iemand fiets en er komt ene auto aan.
  woensdag 2 april 2014 @ 20:27:49 #100
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_138448374
quote:

Oh, dat is wel herkenbaar als ik op de fiets zit. Dan word ik wel even zenuwachtig als ze auto's zo hard op me af komen rijden als ik de rotonde over ga.
Sommige mensen laten hun auto ook helemaal uitrollen bij een kruispunt, als jij voorrang hebt als fietser. Dat kan ook best dreigend overkomen, niet alleen wanneer je op de fiets zit.

Oh, wat ook irritant is als je op de fiets zit: mensen die met de auto helemaal tegen de stoeprand aan gaan rijden zodra ze op een kruispunt af rijden, zodat jij er niet rechts langs kunt. Ik heb vorige week hard moeten afremmen zodat die persoon niet een kras in zijn lak krijg van het rekje voorop mijn fiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')