Hele zwermen hier... *toet, toet*quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
quote:Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.quote:
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik toet schrikken ze zich het apenlazarus, alsof ze echt niet doorhadden dat ik met mijn diesel 2 meter achter hen reed, en vallen ze van schrik helemaal bijna van hun fiets. Dus dat doe ik alleen in noodgevallen.
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik toeter wat eerder en ik rij op een scooter.
Inb4 hoe irritant scooters zijn.
Het laatste.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Leren jas met bontkraag: check!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen met bontkraagje erop, of een bezorger. Die rijden altijd als malloten.
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Gister weer een pizzabezorger... Ik had groen en trok net op, zag hem al vol gas over het fietspad rijden, terwijl de fietsers stil stonden. Hij reed gewoon door. Ik ook. Scheelde ongeveer een centimeter.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dit. Ook mijn tactiek. Scooters zijn vogelvrij in veel gevallen, valt geen pijl op te trekken.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik wacht liever met fietsers, geen zin er 1 plat te rijden. Als er niet meer dan een meter tussen auto en de fietsers en de auto zit doe ik het niet.
Een meter? Dan kan ik m'n auto maar beter gewoon laten staan. Dat is een van de nadelen aan in de binnenstad wonen, altijd overal fietsers om je auto heen...quote:Op maandag 31 maart 2014 22:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
In dit soort gevallen ga ik uit lijfbehoud toch maar wat asocialer fietsen zodat mensen niet echt om me heen kunnen tot er ruimte is. In Tilburg regelmatig van mijn fiets gedrukt door stadsbussen tot ik er pal voor bleef rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als automobilist moet je wel een beetje opletten met fietsers, en er vooral niet te hard langs scheuren met 1 cm tussenruimte; zowel voor de fietser als voor de lak van je auto een aanrader. Ik fietste laatst met een rolkoffer naast mij over een smal bruggetje, maar alle auto's scheurden gewoon keihard met 1 cm tussenruimte naast mij. Dat vond ik toch wel heel asociaal, want ze konden makkelijk zien dat ik maar nét op het zeer smalle fietsstrookje paste en langzaam en wiebelig fietste. Wacht dan alsjeblieft even 5 seconden, of ga er wat langzamer en voorzichtiger voorbij.
Het is ook beter om een fietser in te halen zoals je een andere auto in zou halen op een enkelbaans weg; wachten tot er geen tegenligger komt, dan met ruime tussenafstand er vlot voorbij. Dit geldt natuurlijk enkel op smalle wegen zonder fietsstrook of met zo'n 'fietssuggestiestrook'. Oh, en alsjeblieft niet in een onoverzichtelijke bocht inhalen
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijnquote:Op maandag 31 maart 2014 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...
Denk eerder dat ze gewoon die fiets wat later opmerken dan een auto.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik besef dat veel fietsers asociaal fietsen, maar het valt me ook vaak op dat automobilisten de auto gebruiken om voorrang af te dwingen. Bijvoorbeeld als je op een rotonde als fietser voorrang hebt komen ze zo hard aan dat je niet weet of ze gaan stoppen, en stop je dus zelf om jezelf niet in gevaar te brengen.
Zie ik eigenlijk niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Gewoon net genoeg speelruimte behouden om ze net niet aan te rijden mochten ze toch wel doorfietsen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:54 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Andersom gebruiken fietsers ook vaak hun "onschendbaarheid" om voorrang af te dwingen op plekken waar ze dat niet hebben door hard aan te komen fietsen en net te doen alsof ze niet gaan remmen. De grootste kneuzen zijn dan echter de automobilisten die alsnog een noodstop maken en de fietser toch voorrang verlenen, zonder eerst te kijken of er geen auto achter ze zit. Rij gewoon door, die fietser remt echt wel op tijd.
Nee, loslaten en naar rechts. Jezelf opvreten omdat je met 150 aan komt kachelen is pure zelfirritatie.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus bij het treintje aansluiten... En waar ging het ook alweer om, oja dat debiele treintje op de linkerijbaan... Dus het maakt niet uit wat je doet, het is toch fout. Hoe fucking moeilijk kan het zijn![]()
Je kan het ook omdraaien. Als fietsers zo gesteld zijn op hun fysieke gesteldheid, kunnen zij zich (lees: moeten) zich verdedigend opstellen in het verkeer. Je zal zien dat de automobilist hierna vanzelf meer gunt. Ik passeer fietsers dan ook zodra die mogelijkheid zich voordoet. De realiteit is helaas dat het merendeel van de fietsers die ik tegen kom, bezig zijn met de tour de france, terwijl zij alle regels aan hun laars lappen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Ik denk dat sommige automobilisten ook niet doorhebben hoe dit soort gedrag overkomt. Met de auto kom je er met een deuk en een stevige rekening vanaf, maar dat is wat anders dan een been breken.
Oh nee hoor. Ik ga ook gewoon achter de ander rijden als ik naast iemand fiets en er komt ene auto aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk!
Oh, dat is wel herkenbaar als ik op de fiets zit. Dan word ik wel even zenuwachtig als ze auto's zo hard op me af komen rijden als ik de rotonde over ga.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef drWho het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |