abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138328331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vandaag zelfs moeten remmen omdat een politieauto de binnenbocht nam. :')
Ja want een politieauto die een fout maakt in het verkeer kan echt niet! :')

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:35 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. doe dit overigens ook als er links een treintje rijd en er iemand zo slim denkt te zijn om van achteraan iedereen rechts in te halen en dan vervolgens op het laatste moment weer er tussen te willen. Bij mij komen ze er NIET tussen.
Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.

[ Bericht 39% gewijzigd door Wijnand_Bierenstein op 30-03-2014 15:46:35 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 16:08:17 #52
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138329372
Net een slaapkop met een paardentrailer...
Rustig op de weg (A2 Eindhoven - Weert), ik kom met ~130 rechts aangereden en zie een paar honderd meter voor me een vrachtwagen met said paardentrekker in z'n bumper. Die gaat niet naar links om de vrachtwagen in te halen, dus toen ik in de buurt kwam ging ik ze inhalen. Komt die pipo plotseling zonder richting aan te geven naar links |:(
Mooi remmentestje, dat wel :')
pi_138329716
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[.
[..]

Waarom rijdt er dan links een treintje? Allemaal gasten die al honderden meters van tevoren op de linker rijstrook gaan rijden om een vrachtauto in te halen. Resultaat? Vrije ruimte op de rechter rijstrook, terwijl links een opstopping ontstaat. Onnodig linksrijden noemen we dat.
Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baan
pi_138329733
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom rijdt er dan links een treintje?
Soms heeft naar rechts gaan ook niet echt veel zin, ondanks dat het strikt genomen moet. Enige wat gebeurt is dat degene die dan echt niet naar rechts gaat, lafjes de rest inhaalt en vervolgens degene die achter de vrachtwagen zit weer klem rijdt.

Ik rijd tegenwoordig ook bewust minder rechts dan vroeger, zorgt alleen maar voor problemen en een onrustiger verkeersbeeld.
.
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 16:38:00 #55
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138330344
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor :r

Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:31:57 #56
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_138331863
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
Net op de A28, een of andere lutser met een aanhanger die gewoon con-ti-nu op de middelste baan bleef rijden met 95 km/u.... En echt plenty plenty ruimte en mogelijkheid om gewoon rechts te gaan rijden, maar neen..... aanhangerlutser bleef gewoon op de middelste baan met een pufgangetje hoor :r

Dus ja, daar ben ik uiteindelijk rechts langs gegaan. Doe ik niet graag, maar linkerbaan was teveel hard rijdend verkeer steeds, ik heb er echt minutenlang achter gezeten, dus ja...pech dan maar hoor.
Viel het kwartje daarna wel bij 'm? Soms heb ik het idee dat mensen gewoon zitten te suffen en een soort van "wakker schrikken" als je er nogal omslachtig voorbij rijdt.

Gisteren moest ik rechtsaf, en terwijl ik afremde voor de bocht ging het licht voor rechtsaf op oranje, dus ik stopte maar meteen. Dat had het jochie (hooguit 18) achter mij niet verwacht of gehoopt, dus die remde toeterend vlak achter mij. Toen het licht op groen ging en we weer mochten rijden, kwam hij me met een noodgang over de vluchtstrook voorbij, wat een idioot. Ik moest even de neiging bedwingen om niet óók naar rechts te sturen, het talud aldaar was zo lekker diep.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:35:31 #57
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_138341404
Wat is dit toch met de Nederlandse wegen joh :D
Net een tripje Amersfoort - Dusseldolf - Amersfoort er op zitten, heerlijk rijden in Duitsland. Oberhausen Straight terug richting Nederland was echt genieten. Heel rustig, 90% van de tijd op de max van de auto gezeten.

Maar dan kom je weer in Nederland :')

Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 21:50:25 #58
Dick Laurent Is Dead
pi_138342263
quote:
7s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Wat is dit toch met de Nederlandse wegen joh :D
Net een tripje Amersfoort - Dusseldolf - Amersfoort er op zitten, heerlijk rijden in Duitsland. Oberhausen Straight terug richting Nederland was echt genieten. Heel rustig, 90% van de tijd op de max van de auto gezeten.

Maar dan kom je weer in Nederland :')

Hoe kan het dat het hier zo veel drukker is? Overal met 100 achter elkaar aan rijden, om 9 uur 's avonds op een fucking zondag..
Omdat wij met 500 miljoen miljard mensen leven op 30 vierkante meter grondgebied, daarom :')
pi_138344734
quote:
7s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef JaimyLee het volgende:
Veel meer steden/dorpen op een kleiner stukje gebied, vrijwel geen secundair wegennet. Geen LKW verbot op zondag, 3 verschillende max snelheden iedere 5km en achter iedere boom een agent laffe boa.

Amsterdam - Amersfoort is echt een hel.
.
  FOK!fotograaf maandag 31 maart 2014 @ 10:23:11 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138355451
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:34 schreef Fer het volgende:
vrijwel geen secundair wegennet.
Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_138355519
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:38 schreef dick_laurent het volgende:

Dat zie je vaker op driebaans wegen. Veel mensen zijn het gewoon botweg niet gewend en gaan dan maar in het midden zitten *dan zitten we altijd goed*
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 31 maart 2014 @ 10:45:40 #62
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138355923
Had van het weekend een leasert in een PHEV die ging bumperkleven op de derde strook, terwijl de vierde strook helemaal leeg was. Dat duurde zo'n 20 seconden, vervolgens haalt ie me in, en snijd me keihard af om de afrit nog te halen. Ik weet nog steeds niet wat de reden was, ik voegde ruim voor hem naar de derde strook om een trits zondagsrijders in te halen (105 waar 100). Misschien vond ie dat ik hem hinderde, maar ik voegde dus echt ruim voor hem en de vierde strook was leeg, dus hij had ruim de tijd om naar de vierde strook te gaan en relaxed de afslag te nemen.

Oh, en een busje die achter mij van een zijweg ging invoegen op een provinciale weg, terwijl er een auto met zeker 100 aan kwam rijden. Die ging er dus langs over doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak, en ramde daarbij op een paar centimeter na bijna een tegenligger. :')
  maandag 31 maart 2014 @ 11:08:29 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138356415
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Stel ik kom met 150 aanrijden en rijd dus een stuk harder dan de rest. Wat moet ik dan doen volgens jou, rechts inhalen terwijl dat treintje ook harder rijdt dan die auto/vrachtwagen op de rechter baan
Gas loslaten? Hoe fucking moeilijk kan het zijn...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 31 maart 2014 @ 11:58:00 #64
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_138357712
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:45 schreef BigSmurf het volgende:
Had van het weekend een leasert in een PHEV die ging bumperkleven op de derde strook, terwijl de vierde strook helemaal leeg was. Dat duurde zo'n 20 seconden, vervolgens haalt ie me in, en snijd me keihard af om de afrit nog te halen. Ik weet nog steeds niet wat de reden was, ik voegde ruim voor hem naar de derde strook om een trits zondagsrijders in te halen (105 waar 100). Misschien vond ie dat ik hem hinderde, maar ik voegde dus echt ruim voor hem en de vierde strook was leeg, dus hij had ruim de tijd om naar de vierde strook te gaan en relaxed de afslag te nemen.

Oh, en een busje die achter mij van een zijweg ging invoegen op een provinciale weg, terwijl er een auto met zeker 100 aan kwam rijden. Die ging er dus langs over doorgetrokken streep en verdrijvingsvlak, en ramde daarbij op een paar centimeter na bijna een tegenligger. :')
Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
  maandag 31 maart 2014 @ 11:58:45 #65
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_138357735
Mijn reactie zegt btw genoeg, ben net zo af en toe...
pi_138358208
Afgelopen week iets van niet zozeer irritatie als wel verbazing.
Ik rijd op de A9 richting Alkmaar voor Rottepolderplein, iets van 95km/h, harder gaat m'n eend niet met 18 pk, op de rechterbaan, wordt ik links voorbij gereden door een zwarte Rangerover met als sleep een Fiat cinquecento.
Reden volgens mij meer dan 100, en meteen daarna afslag Haarlem zuid en ook daar inhalen op de linker baan.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:31:22 #67
Dick Laurent Is Dead
pi_138358504
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:19 schreef Mehari het volgende:
Afgelopen week iets van niet zozeer irritatie als wel verbazing.
Ik rijd op de A9 richting Alkmaar voor Rottepolderplein, iets van 95km/h, harder gaat m'n eend niet met 18 pk, op de rechterbaan, wordt ik links voorbij gereden door een zwarte Rangerover met als sleep een Fiat cinquecento.
Reden volgens mij meer dan 100, en meteen daarna afslag Haarlem zuid en ook daar inhalen op de linker baan.
Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant :') )

ps - een eend, wauw... dat zijn toch van die dingen die maar 500 kg wegen? Word je dan niet alle kanten opgeblazen als er wat wind staat?
pi_138361141
Hoe hard lijkt je verstandig als je een sleep hebt?
Dat zal vast niet harder dan 80 zijn.
De afstand tussen de 2 auto's is al veel minder dan aanbevolen.
  maandag 31 maart 2014 @ 13:52:55 #69
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138361268
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe hard mag je dan rijden als je iemand sleept? (ik weet dit niet, en ik heb mijn theorie wel gehaald.... hoe genant :') )
Volgens mij is er geen snelheidslimiet anders dan die geldt voor alle auto's, en mag je in Nederland gewoon slepen op de snelweg (correct me if I'm wrong, kan geen uitsluitsel vinden). En zolang je met een sleepstang sleept kan je best wat harder rijden, want dan remt de gesleepte auto mee met de slepende auto (geen kabel = geen jojo). Of het verstandig is is een tweede, en met een sleepkabel natuurlijk al helemaal niet gezien de hele korte onderlinge afstand als je ineens moet remmen.

Ik vraag me gezien de formulering nu alleen wel af of de RR de Fiat sleepte, of andersom. Andersom zou baas zijn. :+
pi_138361306
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vooral dit is debet aan de drukte en de grote hoeveelheid prutsers op de weg die slechts 2 afritten op de snelweg zitten.
Frankrijk heeft dat wel, maar dan snappen ze er weer niks van die ene keer in het jaar dat ze Peage rijden.

quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:58 schreef Mistertje_E het volgende:

[..]

Phev = vaak lease, dus iemand met mavo havo baan, plus bijhorend iq en daarbij horende alfa stofjes. Hij kon niet anders dus :-)
Afgeven op leasebakken altijd, in een leaseauto kan echt van alles zitten. Schoonmakers, monteurs, managers, vertegenwoordigers. Er zijn er slechts een paar die het verkloten voor de rest. Het gros doet gewoon normaal, dat racen ben je ook wel zat na tig jaren op de weg.

quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zijn geen regels voor, maar een sleepkabel breekt nog weleens en de rembekrachtiging werkt niet. Dus hard over de linkerbaan kan wel link zijn.
.
pi_138361561
Ik heb wel ooit eens een BMW 5 serie gesleept met de eend, niet op de snelweg trouwens en heel lang geleden een volkswagen busje..
Net nog gegoogled op slepen op de snelweg maar echt duidelijk is het nog niet.
Maar ze kwamen met zo'n vaart voorbij dat ik dacht dat kan echt niet, levensgevaarlijk.
Zelfs zonder alarmlichten, zullen ze wel niet nodig gevonden hebben, ze reden toch niet langzamer dan de rest van het verkeer.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:08:00 #72
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_138374271
Met dit mooie weer heb je ook weer meer fietsers en wielrenners op de weg zo kwam ik laatst achter...... :% Kijken voor je een voorrangsweg overgaat? Neeeee, gewoon voorrang nemen die je niet hebt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_138375049
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:08 schreef Descendent het volgende:
Met dit mooie weer heb je ook weer meer fietsers en wielrenners op de weg zo kwam ik laatst achter...... :% Kijken voor je een voorrangsweg overgaat? Neeeee, gewoon voorrang nemen die je niet hebt.
Hajoh is leuk, kan je weer op je toeter rossen.
Rustig aan.
pi_138375082
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:02 schreef Mehari het volgende:
Ik heb wel ooit eens een BMW 5 serie gesleept met de eend, niet op de snelweg trouwens en heel lang geleden een volkswagen busje..
Net nog gegoogled op slepen op de snelweg maar echt duidelijk is het nog niet.
Maar ze kwamen met zo'n vaart voorbij dat ik dacht dat kan echt niet, levensgevaarlijk.
Zelfs zonder alarmlichten, zullen ze wel niet nodig gevonden hebben, ze reden toch niet langzamer dan de rest van het verkeer.
Gaat als aanhanger...
Dus 90 km/h
60 km/h mag je de snelweg mee op :') Eigenlijk achterlijk en niet van deze tijd.
Rustig aan.
pi_138375948
Vandaag viel mij op dat fietsers, of 't nou middelbare scholieren zijn of gepensioneerden, extreem breed rijden en ook gewoon naast elkaar blijven rijden wanneer er een auto aan komt. Twee naast elkaar, drie, vier naast elkaar. Sommigen reden zo breed dat ze links van de (denkbeeldige) middenstreep reden. Ben ik nou zo braaf (wij gaan altijd even achter elkaar rijden als we een auto horen naderen!) of is dit een soort reactie op de juridische onkwetsbaarheid van fietsers (zo van: als ze me raken krijgt de auto toch altijd de schuld)?
Heel hinderlijk! }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')